Toevallig receptjes van deze 2? Is trouwens een zalm tartaar niks? In zo'n steekring serveren? Zalm heel fijn hakken met wat avocado, koriander, limoen, rucola?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:40 schreef minilot het volgende:
- Als nagerecht zet ik drie verschillende toetjes to share op tafel: donkere chocolade-fudgetaart, mousse van gekaramelliseerde witte chocolade(!Heel!Erg!Lekker!), en zelfgedraaid mandarijntjes-roomijs. Men schept daar zelf dan van op.
Dat voorgerecht, daar wil ik eigenlijk vis in, maar men blieft daar in huis geloof ik alleen maar zalm en mijn ervaring daarmee beperkt zich tot het kopen van een bonk wilde zalm en dat gewoon op de grill en opeten, of kweekzalm uit de diepvries voor zalmburgers. Allebei weinig kerstdineresk.![]()
Iemand een idee?
Ik zie mijn variant ook niet echt als een canapee, mijn variant erop heb ik al meerdere malen als hoofdgerecht gereserveerd... Combinatie van roggebrood, sla, zalm, roerei en forel maakt het aardig vullend. Maar zoek gerust verder naar iets leuks. Staat er in de zilveren lepel geen mooi zalm voorgerecht?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Leuk en vast lekker, maar een canapeetje is toch iets anders dan een echt voorgerecht.. Niettemin dank voor tip!
Wat dacht je van een simpele ijstaart? Kun je toch overal kopen? En anders hebben ze het zeker wel bij de ' diepvriesman' die aan de deur komtquote:Op donderdag 15 december 2011 19:28 schreef Ml-etje het volgende:
Dessert: IJs op bevel van oma, ik wil zelf geen ijs gaan maken dus ga ik naar de Italiaan en als die niks heeft dan vermoed ik dat ik moet gaan zoeken. Wil er voor ons wel wat bijmaken maar nog geen idee wat.
Walnotenijs in de vriezer leggen als backup, serveer dat met maple siroop.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:28 schreef Ml-etje het volgende:
.
Dessert: IJs op bevel van oma, ik wil zelf geen ijs gaan maken dus ga ik naar de Italiaan en als die niks heeft dan vermoed ik dat ik moet gaan zoeken. Wil er voor ons wel wat bijmaken maar nog geen idee wat.
Sorryquote:Op donderdag 1 december 2011 13:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de tip!
Ik bezin mij momenteel op een online gevonden gerecht van chef Thomas Keller, met kappertjes en rode ui en door een zeef gedrukt eiwit en eigeel:
[ afbeelding ]
Eén dezer dagen het recept maar eens uittesten.. Piet, jij nog een receptsuggestie met die gerookte wilde zalm, moet moet ik daarvoor in het andere topic zijn?
Die mango ligt er al en back up ijs heb ik zekerquote:Op vrijdag 16 december 2011 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Walnotenijs in de vriezer leggen als backup, serveer dat met maple siroop.
Voor jullie zelf, haal diepvries frambozen (aldi heeft ze) en doe die in een pannetje en breng het aan de kook, week een velletje gelatine of twee, voeg die bij de frambozenmoes, voeg eetlepel suiker toe.
Sla slagroom stijf en als de framboos afgekoeld is lepel je hem door de slagroom.
Dit stort je in een puddingvorm.
Neem een verse rijpe mango, of bij gebrek daaraan perzik, pureer dit, met wat echte vanille, suiker en wat citroensap.
Serveer deze gele saus bij de roze pudding.
Nodig
1 pakje frambozen
2 pakjes slagroom
Suiker
Citroen
Mango
Het is natuurlijk mooi kleine puddingvormen te nemen, ieder zijn eigen pudding. Maar zorg dan dat oma er ook eentje krijgt. Wedden dat ze het ijs niet mist?
Wat vindt je het leukst?quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit een kerstdiner te verzinnen
Vooraf een salade van oa rucola en zure appels met gegrillde jacobsschelpen
Dan Iberico op 2 manieren
Gegrilled Rack met een sherrysaus
Wangetjes in rode wijn met zeekraal
Daarbij patatas bravas, aardappel gratine, worteltjes en erwtjes
Toe een frambozenmousse en Flan Caramel
Passende wijn moet ik nog uitzoeken
Ik weet het nog niet, het is vreselijk lekker allemaal, maar het is voor mij zo routine, piet classics en geen spetterend lat hoger leg prestatie.
Bezoek vroeg of het wat minder kon dit jaar omdat ik vorig jaar vooral in de keuken was..
Masr ik weet het niet. Het zit zo in elkaar dat veel van te voren te maken is, en er weinig op het moment zelf gedaan moet worden...
Dubio dubio
Ik denk dat je het antwoord al weet, toch?quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:15 schreef Ml-etje het volgende:
!!
[..]
Wat vindt je het leukst?
Babbelen met de gasten of eten maken
Heb even een mousse in elkaar gezet, als het wat wordt zal ik het recept even posten, het is eenvoudig te maken, had het in een half uurtje voorbereid, gemaakt en daarna afgewassen en de boel weer opgeruimd. Moest het ff met de hand doen want de machine liep nog.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry
Ik zie het nu pas, ik ga morgen een mousse maken van gerookte wilde zalm, zal het recept morgen even posten.
Jawelquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je het antwoord al weet, toch?
Schrijf het geheel incl tijdsplanning uit. Dan vergeet je niksquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Recepten er in een link bijgezet
Ja ik was ook aan het denken aan twee verschillende vleessoorten.
Maar lastig en goed organiseren wordt het toch wel....helaas ook geen tijd om te oefenendruk druk....
Heb net een tomatensoep gevonden....die kan ik al vooraf maken.
Heb sowieso in de planning om al smiddags (of zelfs smorgens) zoveel mogelijk voor te bereiden, anders ga ik het denk ik niet allemaal tegelijk klaar hebben
Bedankt! Dat is idd een goede tip.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Schrijf het geheel incl tijdsplanning uit. Dan vergeet je niks
Lekker toch?quote:Op vrijdag 16 december 2011 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel idee en geen enkele inspiratie.
Dat schiet lekker op zo. Straks wordt het stamppot boerenkool.
Zwanger? Dan mag je ook geen rauw ei.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:31 schreef Bleie het volgende:
Klinkt heerlijk Piet, maar helaas is gerookte zalm nog eventjes verboden voor mij![]()
![]()
.
Had je hier misschien nog een receptje van, minilot?quote:- Als nagerecht zet ik drie verschillende toetjes to share op tafel: donkere chocolade-fudgetaart, mousse van gekaramelliseerde witte chocolade(!Heel!Erg!Lekker!)
Op de bakafdeling, wat robin ook al zei. Heb me met ook rot lopen zoeken terwijl ik er voor stondquote:Op zaterdag 17 december 2011 13:27 schreef Ml-etje het volgende:
Piet waar haal je je gelatine? Dat gebruik ik nl nooit
Ha, over die rauwe eieren had ik nog heen gelezen. Ik weet dat het op verzoek was, maar ik ben echt dol op zalm, dus als ik niet meer zwanger ben (nog een week of 6), ga ik dit toch echt een keertje maken. Gewoon, omdat het kan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwanger? Dan mag je ook geen rauw ei.
Recept was voor minilot op verzoek.
Kan dat in combi met zogen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:15 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ha, over die rauwe eieren had ik nog heen gelezen. Ik weet dat het op verzoek was, maar ik ben echt dol op zalm, dus als ik niet meer zwanger ben (nog een week of 6), ga ik dit toch echt een keertje maken. Gewoon, omdat het kan.
Als je er mousse van gaat maken absoluut, bewaar het niet te lang in de vriezer, en zorg dat je vriezer zeker min 20 is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gerookte zalm is in te vriezen? Ik heb ook al een pakje van die wilde zalm gekocht en hij was inderdaad fantastisch. Als ik 'm in kan vriezen, dan leg ik een voorraadje aan
Klinkt goed, en m'n vriezer staat inderdaad koud genoegquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er mousse van gaat maken absoluut, bewaar het niet te lang in de vriezer, en zorg dat je vriezer zeker min 20 is.
Zalm kan in elk geval met borstvoeding samen, rauwe eieren weet ik eigenlijk niet. Kan het zo gauw ook niet vinden. Grrr, dan moet ik nog wel lang wachten voor ik dit kan eten. Nou ja, ik kan in elk geval weer aan de broodjes zalm straks, dat is al heel watquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan dat in combi met zogen?
Als je slim bent koop je nu de gerookte wilde zalm bij de aldi, want of ze die in Feb nog hebben is de vraag en vries hem in. De gerookte wilde zalm is echt honderd maal zo lekker als de normale.
Oh, die had ik nog niet gezien. Bedankt!quote:Op zondag 18 december 2011 12:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je [Amuse] Recepten & Lepels al gescanned?
Weet niet of er nou perse een soepje bijzit, maar dat topic hielp mij een paar weken geleden uit de amuse-brand.
Pakje slagroomquote:Op zondag 18 december 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:
Aangezien Piet ook frambozenmousse gaat maken, even een vraagje. Ik had in een kookboek een citroenmousse gezien, maar niet iedereen is dol op citroen, vandaar de framboos. Hoe dan ook, dat recept gaat ongeveer zo:
-Slagroom stijfkloppen
-2 eiwitten stijfkloppen met suiker
-Suiker, eiwitten en frambozen erbij.
Leek mij niet slecht, en simpel. Maak jij de mousse op de manier die je eerder beschreef? Met de gelatine?
Het wortelsoepje van Bluezz! Heel mooi fel oranje van kleur, hoog op smaak en makkelijk te maken. Staat denk ik wel in het amusetopic. Is hier altijd een succes. Inclusief mensen die stiekem in de keuken de pan uitlikken.quote:Op zondag 18 december 2011 12:38 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Kent iemand nog een lekker, maar licht, amusesoepje? Ik heb een kleine amuse met coquilles, maar zou daarbij nog een klein glaasje met amusesoep willen serveren. Mijn voorgerecht na de amuse is vrij zwaar (richting ragout), dus het mag niet te zwaar zijn. Liefst op basis van een groente (en niet opnieuw vis of schaaldieren). Heb al in het Fok! Kookboek gekeken en surf me suf, maar kan niets naar mijn zin vinden. Alvast bedankt!
Geen enkele reden om geen rauwe eieren te eten tijdens borstvoeding.quote:Op zondag 18 december 2011 08:23 schreef Bleie het volgende:
[..]
Zalm kan in elk geval met borstvoeding samen, rauwe eieren weet ik eigenlijk niet. Kan het zo gauw ook niet vinden. Grrr, dan moet ik nog wel lang wachten voor ik dit kan eten. Nou ja, ik kan in elk geval weer aan de broodjes zalm straks, dat is al heel wat
Was ik inmiddels ook achterquote:Op zondag 18 december 2011 14:46 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Geen enkele reden om geen rauwe eieren te eten tijdens borstvoeding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |