Nou ik ben er inmiddels al achter dat iets van polyhupseflups prima is. Binnenvering enzo kan ook. Is wel iets duurder geloof ik.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:45 schreef tweeoogje het volgende:
Oh ja, matrasjes, pffff! Hier komen commode en bedje maandag, wiegje gaat dan ook eindelijk in elkaar, en dan idd nog matrasjes, de keuze is reuze
Toch wel hè? Dat dacht ik al, maar de verkoopster zei dat je zon dekentje ook in een (ventilerend, jaja) hoesje kon doen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:51 schreef Vicky het volgende:
kuukske, in het begin is het dekentje met lakentje (dus niet in een hoes)
Spannend! Maar wat een grappige datum. Rienk en Dyon schelen 1 dag en B2 en Kyllian schelen dan ook 1 dag (en een paar jaarquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:58 schreef Vlindur het volgende:
Mijn datum mag waarschijnlijk naar 2 november![]()
Ik las t eerst verkeerd denk ik, bedoel je dat vocht erinzakt en dus minder aan andere dingen gaat zitten? AS kan je afspoelen toch?quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:40 schreef Faithz het volgende:
Hey kuukske, de AS is vooral handig met vocht: trekt er snel in, dus handig voor kotsavontuurtjes
ohhhhh, misschien gaat het wel beginnen TAP!quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Holy crapuul, moest net naar t toilet, voel ik ineens een pijn in m'n zij die niet geheel prettig was.
Vervolgens zot ik op t toilet en ik heb ineens n helse pijn! M'n rug en buik, auw auw auw!
Nu is t weer weggetrokken gelukkig maar damn dat deed zeer!!!
Is goed dat je het zegt. Ik wacht het gewoon af danquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:37 schreef hilliebillie het volgende:
Bij mij klopte er weinig van van de inschatting hoe zwaar de baby zou zijn.. Ze hebben verschillende gewichten genoemd in een paar weken tijd. Het laatst genoemde gewicht was ongeveer 7,5 pond een week voor bevalling. En de dag voor bevalling schatte een andere gyn dmv voelen ongeveer 7 pond en hij zat er niet vaak naast zei hij.
Nou toch wel.. Het was bijna een 9-ponder
Moet ik er wel bij zeggen dat ie vrij lang is en niet dik, dat het daar misschien aan ligt de verkeerde inschatting. Dus pin je er niet te veel op vast..
Wij hebben geen aerosleep. Ten eerste: ik vind zo'n dun dingetje ongeloofelijk duur, ten tweede: kinderen deden vroeger ook zonder.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:38 schreef Kuukske het volgende:
Das ff flink schrikken TAP.
Wij hebben het kamertje net besteld. Voelt als een leuk mijlpaaltje. Ook de uitslag van de combinatietest gekregen, die was uitstekend. Alsin, de kans is eh.. Heeeeel klein..
Bij het shoppen kregen we natuurlijk de aerosleep vraag. Is het nou iets wat jullie wel doen? En wat voor matrasje kunnen we het best nemen? Pocketvering vond ze ver gaan, binnenvering is ook niet erg nodig naar wat ik begreep. En dan was er nog een die wel kon... Uh. Iets met schuim?![]()
Ik vond het een hoop om over na te denken
quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Had net weer zo'n pijnscheut. Nu lig ik op m'n andere zij, kijken wat er gebeurt.
Maar weeën beginnen toch niet zo heftig? En t kwam vanuit m'n linkerzijde van m'n rug en trok door heel m'n rug en vervolgens m'n buik. Misschien een verkeerde draai gemaakt?
Goh ik dacht dat weeen altijd langzaam aan begonnen qua pijnniveau zeg maar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ze duren iets van een minuut denk ik, zijn nog onregelmatig maar verdulleme het doet echt zeer.
neem maar wat druivensuikerquote:Op zaterdag 17 september 2011 00:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
M'n kind is tegelijkertijd ook ultra druk. En nu begint de pijn weer op te wellen in m'n rug... Ik ril er helemaal van en voel me misselijk.
ohra vergoed uit een aanvullend pakket, uitgebreid aanvullend en extra aanvullend, C. Cursussen rondom de bevallingquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:13 schreef bitterend het volgende:
danic bedankt voor je antwoord! bij mij was het met 30 weken 27cm...ze zei dat het precies goed was
Ik heb geen kamer besteld en geen aerosleep, ik ga pas over 1 maand naar IKEA dan kopen we alles commode, bed, matras enzo
hmm een verzekering die zwangerschapscursus vergoed?? nog nooit van gehoord! moet ik kijken of Ohra dat ook doet maar vermoed van niet
goedemorgen iedereen
Edit: TAP wat spannend! niet lekker van die pijn maar zeker spannend!![]()
je moest eens weten wat voor beweegprogramma's er allemaal vergoed wordenquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Tap, volgens mij ga je bevallen! Succes.
Dat een cursus vergoed zou worden lijkt me onzin. Is toch niet medisch ofzo. Dat zou wat zijn, dan gingen mensen ook hun zwemklasje declareren. Lijkt me oncontroleerbaar voor de verzekeraar.
Gisteren toevallig van een collega gehoord dat het bij haar meteen flink pijn had gedaan om 4 uur snachts...geen voorwerk, helemaal niks! meteen dus het echt werk om de paar minuten...quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:29 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh ik dacht dat weeen altijd langzaam aan begonnen qua pijnniveau zeg maar.
Nou TAP puffennnnnnnnn, maar straks heb je dan wel lekker je babytjeeeeeeee
quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:56 schreef IslaBonita het volgende:
YEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAH! 35 al!!!!!!!!
Ik ga vandaag de 21e week in. Ben dus 20 volle weken! Op de helft!
Zo'n cursus is helemaal niet nodig he, medisch gezien. Ik ga helemaal niks volgen, de baby komt er hoe dan ook toch wel uit. Verder wordt er al best veel voor zwangeren vergoed. Bevalling en kraamzorg wordt geen eigen risico over berekend bijvoorbeeld(kraamzorg eventueel een eigen bijdrage, maar met aanvullend pakket zou je dat nog terug kunnen krijgen).quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:10 schreef IslaBonita het volgende:
Nicole zet m op!!!!!!!!!! Jaaaaaaaaaaaaa! Spannund!![]()
TAP, spannend! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag.![]()
Zit ook bij Zilveren Kruis. En ik vind het wél stom dat er niks van zwangerschapsvoorbereiding (gym, yoga) vergoed wordt. Wél als je wilt stoppen met roken, afvallen, of andere ongezonde gewoontes hebt waar je van af wilt, of medicijnen gebruikt voor gezondheidsproblemen die je door je eigen ongezonde levensstijl hebt veroorzaakt! En dan wordt er he-le-maal niks vergoed als je al zo gezond mogelijk leeft en je goed op de bevalling wilt voorbereiden en niet te vergeten zo gezond mogelijk de zwangerschap wilt doorkomen zonder medicijnen of hulpmiddelen die de verzekering dan ook weer zouden moeten vergoeden. Ben ik lang van stof?Dit is niet om een discussie op te starten hoor...gewoon even m'n ei kwijt!
Ja, het is niet zo boeiend wat je hebt. Wij hadden voor Rienk een Lodger wrapperquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:37 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een newbie vraag....
Wat is het verschil tussen een wikkeldeken en een omslag doen?? ze staan op mijn uitzet lijst...en ik kijk op de HEMA site...de een heeft een cape en andere niet...is dat alles?
Ach ze kunnen wel zoveel zeggen wat je moet hebben en kopen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:51 schreef bitterend het volgende:
Dit foto heeft een super hoge AAWWW gehalte![]()
Op het uitzetlijst staat specifiek "omslag doek zonder cape" maar wat maakt het nou uit?
Ik wil ook zo iets Vlindur!! even op marktplaats kijken
rij je mn bed langs de mcdrive?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:05 schreef Kaarr het volgende:
Hey kd! Mocht je iets nodig hebben, ik woon dichtbij het ziekenhuis
quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:01 schreef Kleurdoos het volgende:
ghehhe, dan hebben we t bed ook niet nodig
ik voel een paint opkomen
Hoe lang al? Ik hoop voor je dat het doorzetquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben benieuwd of menicole al is bevallen oid!
Ik heb een app gedownload waarmee ik de duur en regelmatigheid kan peilen. Handig! Vooralsnog is er elke 20 minuten wel een golf pijn, soms zit er ook minder tijd tussen.
Wat een lief babietje staat hier in t topic trouwens
Waar eh .. Heb je zon wrapper-achtig product voor nodig dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:17 schreef wickie het volgende:
Oh die is ook mooi Octo! Ik ben ook zo dol op de Wallaboo voetenzak in de maxi cosi. Heerlijk ding.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:36 schreef Aventura het volgende:
Ook handig voor bezoekjes aan het cb (ligt ie in zn nakie of luier in vlak voor en tussen het meten en wegen door) en rondom het badritueel. Ik pak mn mannetje ook weleens in voor het voeden. Heerlijk knus, zo'n 'pakketje baby' tegen je aan.
Nou, ik google me suf, maar zo eentje kan ik niet vinden...quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:20 schreef wickie het volgende:
Ik heb deze keer een 'bunting bag' van DPAM genomen het is een soort van lekkere dikke, dekbedachtige zak. Handig voor in de box maar ook in de kinderwagen heb ik al gemerkt. Je kan hem ook helemaal openklappen en dan is het een dekentje of plaidje. Ik ben er superblij mee en heb m al veel gebruikt deze week. (ik zit mobiel dus kan geen foto posten).
TAP, hoe gaat? Zit er regelmaat in? Ik hoop toch voor je dat het doorzet!
En Menicole, zou ze al bevallen zijn?
quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:44 schreef bitterend het volgende:
Isis ik heb het gevonden op DPAM website
zoek zo de link voor je
edit: tadaaaa http://www.dpam.com/en/ride/baby-buntings-c-3_147_151.html
Oeh spannend TAP! Sterkte & succes!!!! Ga je zo bellen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Er zit de laatste paar iets meer dan 6 minuten tussen. De golven duren tussen de 45 sec en een minuut en zijn heviger dan vanmiddag. Ik denk wel dat eea is begonnen nu
Ohhhoooohhhooo!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Er zit de laatste paar iets meer dan 6 minuten tussen. De golven duren tussen de 45 sec en een minuut en zijn heviger dan vanmiddag. Ik denk wel dat eea is begonnen nu
Goede tips horen zeker in de topic!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:49 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Senk joe!
Ik besef me nu dat ik eigenlijk voor in de (Mima) wagen al zoiets erbij heb gekocht, is super zacht van binnen en heerlijk warm...
Verder gebruik ik nu voor het CB (ja sorry ik hoor niet in dit topic) een gehaakt dekentje en ook voor over haar heen in de MC en de box. Maar da's misschien niet warm genoeg voor de winter... Ik ga er even over nadenken, ik vind de prijs iig een stuk vriendelijker dan de Lodger...
[ afbeelding ]
Je bent over een paar uur gewoon mama!!!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb een heleboel zooi, maar geen bunting bag
Ik ga bellen als ik een uur lang om de 5 minuten een wee heb. Zei ik nou met dat ik weeën heb?
Het zijn absoluut weeën, dit gevoel, de pijn, herken ik van vorig jaar.
Is een heel andere pijn dan vannacht. Dit herken ik wel als weeën, vannacht ging ik gewoon stuk aan de pijn in m'n rug. Heb dat nu gelukkig niet, nu ga ik stuk aan pijn bij m'n baarmoeder.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:57 schreef Oognip het volgende:
Is de pijn nog steeds zo erg als gisteravond tap?
Jij zit gewoon nog een film te kijkenquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Yesss zometeen m'n lievelingsscene van de film!
'you ate my bird!'
Tenzij het een BJ-tje wordt....quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:47 schreef wickie het volgende:
Maar TAP, je gaat gewoon je kindje baren op de uitgerekende datum! Hoe gaaf is dat
Dat heb ik gedaan na het strippen, de dagen erna op een matje zitten thuis en in de auto.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:54 schreef flugeltje het volgende:
Je zit toch wel op een matje he TAP? Ik heb wel eens meldingen gehoord van plotseling gebroken vliezen op de bank
Hihi herkenbaar! Ik moest met 37w een matje in de auto leggen en er op zitten als we weggingen. Bij Amber knapten mijn vliezen ook toen ik op de wc zag.. Het was echt PANG en toen flatsquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:55 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan na het strippen, de dagen erna op een matje zitten thuis en in de auto.
Ik nam het zelfs mee als ik ergens op bezoek ging.![]()
Uiteindelijk braken mijn vliezen op het toilet 's nachts om 3.30 uur toen ik gewoon even ging plassen.
quote:Komt u ook naar onze kraammarkt?
Een workshop babymassage, adviezen over borstvoeding, kraamtraktaties, een portretfotograaf en rondleidingen op de verloskamers. Dat is slechts een fractie van wat er allemaal te beleven, te leren en te zien is op Reinier de Graafs kraammarkt, vrijdag 7 oktober, in locatie Delft. U bent van harte welkom op dit evenement dat speciaal georganiseerd is voor zwangeren en kersverse mamma’s.
Informatie en advies
Lactatiedeskundigen en borstvoedingsorganisaties verstrekken informatie en geven advies over borstvoeding. Ook Careyn Kraamzorg en diverse babyspeciaalzaken hebben stands. En uiteraard is aan de kinderen gedacht.
Kraammarkt locatie Delft
Datum : Vrijdag 7 oktober
Tijd : 13.00 – 18.00 uur
Rondleidingen Verloskamers: 13.30 uur en 15.30 uur
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling patiëntencommunicatie, (015) 260 32 32
Ik vond het zo grappig, ik zat tijdens de eerste weeen op het toilet, en dan bij iedere flinke samentrekking kwam er weer een stroom of plons vruchtwater uit....quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:
nog maar heel even Sandous![]()
hier ook 2 keer begonnen met gebroken vliezen, en een half uur na het breken van de vliezen begonnen de weeën.
Bij oudste braken ze op het matras in de woonkamer waar we toen sliepen (klossen zijn eng namelijk), was om 9 uur 's morgens en toen plensde ik de hele weg richting de wc onder. Daar kwam geen einde aan, dat vruchtwater.![]()
bij jongste braken ze ook in bed, maar dan 2 uur 's nachts, toen heb ik eerst nog een kwartier liggen twijfelen of het nou wel of niet de vliezen waren en daarna op de wc wist ik het nog niet zeker. Toen de weeën begonnen kwam er eindelijk vruchtwater.
Ehm, vanaf 39 weken ofzo? Wij hadden ook een nieuwe bank, dus bedacht manlief opeens dat het toch wel handig zou zijn om er iets tegen te doen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:25 schreef Susie het volgende:
Wij hebben net een nieuw bankstel.... dus daar tzt (maar per wanneer dan??) ook maar op een matje of iets gaan zitten.
Toepasselijke film nu op Veronica: Open waterquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Net wel paracetemol op hoor, maar verder, nouja ik laat t over me heen komen.
ok! Jakkes dus!quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:32 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ehm, vanaf 39 weken ofzo? Wij hadden ook een nieuwe bank, dus bedacht manlief opeens dat het toch wel handig zou zijn om er iets tegen te doen.
Vooral ook omdat de vlos tijdens de info avond had verteld dat je vruchtwater nergens uit krijgt en dat het na verloop van tijd vreselijk gaat meuren.
Ohw die vind ik ook leuk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Goede tips horen zeker in de topic!
ik vind deze zo leuk ! de roze is ietjes te roze voor mij
[ afbeelding ]
Bizar al dat vruchtwaterquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:
nog maar heel even Sandous![]()
hier ook 2 keer begonnen met gebroken vliezen, en een half uur na het breken van de vliezen begonnen de weeën.
Bij oudste braken ze op het matras in de woonkamer waar we toen sliepen (klossen zijn eng namelijk), was om 9 uur 's morgens en toen plensde ik de hele weg richting de wc onder. Daar kwam geen einde aan, dat vruchtwater.![]()
bij jongste braken ze ook in bed, maar dan 2 uur 's nachts, toen heb ik eerst nog een kwartier liggen twijfelen of het nou wel of niet de vliezen waren en daarna op de wc wist ik het nog niet zeker. Toen de weeën begonnen kwam er eindelijk vruchtwater.
Joh, als jij roept dat je een ruggenprik oid wil dan ga je gewoon naar het ziekenhuis. Je hoeft je echt niet aan een script te houden ofzo. Gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat je op dat moment nodig hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pijnbestrijding kan niet hè, thuisbevalling
quote:Op zondag 18 september 2011 00:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank jullie wel trouwens voor de succeswensen! Heb ik wel nodig.
Ik ga nu echt m'n rust proberen te pakken. De weeën worden ook steeds heftiger dus ik post wel weer wanneer ik er puf voor heb... Tot later, wie weet dan met baby naast de buik
Aha! Dan gaat het vandaag beginnenquote:Op zondag 18 september 2011 08:37 schreef Kaarr het volgende:
TAP en Nicole ik ben zo benieuwd!
Ik heb vanacht gelukkig goed geslapen.
Daar teken ik voor!quote:Op zondag 18 september 2011 08:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Aha! Dan gaat het vandaag beginnen
Dit!quote:
+1 F5 Zet hem op meiden!!!quote:Op zondag 18 september 2011 09:46 schreef twentemeisje het volgende:
Zouden er al versie babietjes zijn?
Kom er maar in TAP en Nicole!
Das fijn kuukske!quote:Op zondag 18 september 2011 09:19 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dit!
Ik ben trouwens blij dat ik van de misselijkheid af ben (zo goed als). Ik kan tenminste weer es met brood ontbijten in plaats van beschuit of een cracker.
Ik doe enorm m'n gezonde best.. maar ook hier gaat de chips best hard hoorquote:Op zondag 18 september 2011 10:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Das fijn kuukske!
heb homeopatische druppels tegen misselijkheid, helpen mij wel. Alleen svonds als ik op de bank lig misselijk (moet denk ik niet liggen ivm maagzuur) maar ja..
ook eet ik niet altijd de juiste dingen (chips, patat) heb soms nergens zin in en wel daar in :$
Ook al aan de pruimen en pruimensap gezeten? Of 's morgens een lauw glas water?quote:Voel me echt een opgeblazen walvis, sinds woensdag niet naar de toilet gekund zegmaar..van alles geprobeerd wat moet helpen maar niets helpt.
Chipsquote:Op zondag 18 september 2011 10:53 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik doe enorm m'n gezonde best.. maar ook hier gaat de chips best hard hoor.
[..]
Ook al aan de pruimen en pruimensap gezeten? Of 's morgens een lauw glas water?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |