Spannend hier! Zet hem op dames.
quote:
Op zaterdag 17 september 2011 10:10 schreef IslaBonita het volgende:Nicole zet m op!!!!!!!!!! Jaaaaaaaaaaaaa! Spannund!
TAP, spannend! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag.
Zit ook bij Zilveren Kruis. En ik vind het wél stom dat er niks van zwangerschapsvoorbereiding (gym, yoga) vergoed wordt. Wél als je wilt stoppen met roken, afvallen, of andere ongezonde gewoontes hebt waar je van af wilt, of medicijnen gebruikt voor gezondheidsproblemen die je door je eigen ongezonde levensstijl hebt veroorzaakt! En dan wordt er he-le-maal niks vergoed als je al zo gezond mogelijk leeft en je goed op de bevalling wilt voorbereiden en niet te vergeten zo gezond mogelijk de zwangerschap wilt doorkomen zonder medicijnen of hulpmiddelen die de verzekering dan ook weer zouden moeten vergoeden. Ben ik lang van stof?

Dit is niet om een discussie op te starten hoor...gewoon even m'n ei kwijt!

Zo'n cursus is helemaal niet nodig he, medisch gezien. Ik ga helemaal niks volgen, de baby komt er hoe dan ook toch wel uit. Verder wordt er al best veel voor zwangeren vergoed. Bevalling en kraamzorg wordt geen eigen risico over berekend bijvoorbeeld(kraamzorg eventueel een eigen bijdrage, maar met aanvullend pakket zou je dat nog terug kunnen krijgen).
En de vergoeding voor stoppen met roken is dit jaar in de basisverzekering opgenomen en volgens mij zijn er geluiden om dat weer te schrapen. Roken levert wel medisch gevaar op en ik denk dat het goedkoper is om mensen te laten stoppen, dan ze door te laten roken. Dat is vast in de overweging meegenomen. Dieetadvisering is niet alleen nodig voor mensen met een ongezonde levensstijl. En ook daar weer het kostenplaatje, neem ik aan. Plus dat het eigen risico gewoon in rekening wordt gebracht, omdat het in elk geval deels vanuit de basisverzekering komt.
Daarbij zijn er tig zweverige cursussen en het zou echt bizar zijn als die clubjes vergoeding zouden krijgen.

Fysio kun je vanuit het aanvullend pakket tenminste nog vergoed krijgen bij een niet-chronische indicatie.