Niet Liesbeth...quote:Op maandag 12 september 2011 18:39 schreef Blogman het volgende:
Liesbeth List ?
Ik was nog over die vorige aan het nadenken, maar kwam ook niet veel verder.
Veel te ver...quote:Op maandag 12 september 2011 19:15 schreef Blogman het volgende:
Tja, het interieur ziet er Oost-Europees uit, maar dat is dan weer te ver waarschijnlijk.
Ebstein, maar goed genoeg.quote:
Ow, dawizziknie...quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:11 schreef Felagund het volgende:
Vorige week was het een vraag van Cafca, het antwoord was toen The Civil Wars.
Wat van wie?quote:A world war can be won
You want me to believe
Er was eerst wel een vraag van Z met een folkduo die ik verwarde met The Civil Wars (The Silver Jews dacht ik). Daarna stelde Cafca deze vraag.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:14 schreef ranja het volgende:
Oh, Z, cafca, whatever
maar behalve het goede antwoord werden er nog wel wat namen genoemd
Zie je welquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:33 schreef Felagund het volgende:
Er was eerst wel een vraag van Z met een folkduo die ik verwarde met The Civil Wars (The Silver Jews dacht ik). Daarna stelde Cafca deze vraag.
quote:Like Judas of old
You lie and deceive
A world war can be won
You want me to believe
But I see through your eyes
And I see through your brain
Like I see through the water
That runs down my drain.
Schaap heeft nog steeds goede smaak!quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:02 schreef schaap001 het volgende:
Laatst een hele mooie CD van dit duo gekregen: WIE?
[ afbeelding ]
Thanx! Jij dus ook!quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Schaap heeft nog steeds goede smaak!
quote:
quote:is a song by
, written over the winter of 1962-63 and released on the album
in the spring of 1963.[1] The song's melody was adapted from the traditional "Nottamun Town".[2]
's lyrics are a protest against the Cold War arms build-up of the early 1960s.[3]
quote:Come you
You that build the big guns
You that build the death planes
You that build all the bombs
You that hide behind walls
You that hide behind desks
I just want you to know
I can see through your masks.
Blogman +1quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:23 schreef Blogman het volgende:
Dat is toch gewoon Bob Dylan - Masters of War ? Of was het origineel van Pearl Jam ?
Wat van wie ?quote:Wait until the war is over
And we're both a little older
![]()
Breakfast where the news is read
Television children fed
Unborn living, living, dead
Bullet strikes the helmet's head
Cafca +1quote:Unknown Soldier van de Doors
Juistquote:Op woensdag 14 september 2011 09:30 schreef ranja het volgende:
Dan denk ik aan Universal Soldier, maar die is dacht ik van Donovan. maar dat zou een cover kunnen zijn...
Helaasch.quote:
quote:OC (born February 20, 1941) is a Canadian Cree singer-songwriter, musician, composer, visual artist,[1] educator, pacifist, and social activist. Throughout her career in all of these areas, her work has focused on issues of Indigenous peoples of the Americas. Her singing and writing repertoire includes subjects of love, war, religion, and mysticism. She recorded one country album, I'm Gonna Be a Country Girl Again, in Nashville, and her Academy Award-winning "Up Where We Belong" is considered "pure pop".
Natuurlijkquote:
Hobbybandje van Brian Fallon; de zanger/gitarist van Gaslight Anthem. Een stukkie meer ingetogen dan GA. Dit keer een rustige Springsteen, zegmaarquote:
quote:
Ohja, niet gezien dat hij zichzelf al een punt had gegeven. Heb 't weggehaaldquote:
Is dat niet die band die met The Red Krayola speelt?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik luister nu naar een album van The Red Krayola & the familiar ugly, wie zijn the familiar ugly?
Ik zou het geen band noemen .... maar als je het een band wilt noemen uit wie bestaat die band dan (hoef geen specifieke namen hoor)quote:Op donderdag 15 september 2011 20:09 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Is dat niet die band die met The Red Krayola speelt?
Ik vind het nummer vooral 'niet om aan te horen'...quote:Op donderdag 15 september 2011 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Rare band trouwens die in 1968 al een soort post-punk maakten (en ook psych) vooral dit nummer vond ik verbazingwekkend.
Best goed, anders. Inderdaad een beetje 80's postpunk.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het nummer vooral 'niet om aan te horen'...
Wie?quote:wil de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival alleen bijstaan in de grote finale van het zangfestijn.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef belsen het volgende:
1 =
2 =
3 = Huub van der Lubbe
4 = Michael Hutchinson
5 = Bruce Willis???
6 =
7 = Katja Schuurman
8 = Tom Barman
Nee, schijnbaar niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kennelijk toch niet zo'n goede weggeef-hint...
Nee, dit is een echte koninklijke maitresse geworden, als we de roddelbladen mogen geloven...quote:
Dat had dan een leuke vraag op zich kunnen zijn...quote:
Of die andere, Jeffrey Dammers heet die geloof ikquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:00 schreef ranja het volgende:
8 = Jerry Hall of was het nou Terry van Specials?
1 = Falcoquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:00 schreef ranja het volgende:
7 = Camilla nogwat van Army of Lovers?
8 = Jerry Hall of was het nou Terry van Specials?
2 goedquote:Op vrijdag 16 september 2011 13:09 schreef cafca het volgende:
Nirvana, Sonic Youth, Pixies, Stone Roses, Happy Mondays
zeker doen, hij is erg leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal maar niet meer gaan gokken want ik heb de docu niet gezien...
Ramones wel inderdaad, en ook nog Gumball maar ik vroeg er maar 5.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:46 schreef bartrid het volgende:
Oh the Ramones zijn ook nog te zien. Mudhoney ben ik inderdaad niet zeker van of ze live te zien zijn.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:13 schreef Blogman het volgende:
1) Rebecca Black
2) Tiffany ?![]()
3) Hanson
4) Kenny G
NehBehDooBooDooDoo +1quote:paul simon - the obvious child
deep purple - child in time
guns n roses - sweet child of mine
neneh cherry - man child
kate bush - the man with the child in his eyes
boney m - mary's boy child
supremes - love child
iggy pop - real wild child
quote:De baby, in z'n wiegje, heeft de grootste gein
De babysitters gaven hem een flesje wijn
Maar moeder zegt: "Dat wordt me nu toch echt te maf
Ik neem 't af"
De babysitters geven hem nu bier en worst
Maar daarvan krijgt ons Jantje weer zo'n grote dorst
Z'n moeder geeft hem dan maar weer de appelwijn
Dat vindt ie fijn
Ok dan!quote:
Dit klopt overigens nietquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:23 schreef belsen het volgende:
Ik ken Kelly eigenlijk alleen maar van The Amps en The Breeders, beide met Kim
BRILLIANT!quote:
quote:Het optreden van The Kelley Deal 6000 op Lowlands 1996. Na pakweg twintig minuten was de band door zijn repertoire heen en besloot Abba-covers te spelen. De gitaarband van de gitarist schoot steeds los. Tegen het einde nodigde Kelley het publiek uit om op het podium te klimmen om met de Abba-liedjes mee te zingen. Na afloop drukte iemand Kelly een grote zak weed in de hand en stagedivede in het publiek dat inmiddels afgedropen was... Meteen daarachteraan een steengoed optreden van Sebadoh of Oblivians (ik weet het niet meer precies...)
inderdaad, Amps is zonder Kelly. Maar wel een geweldig album, beter dan de meeste Breeders.quote:
Misschien heet-ie John Baker ofzoquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef belsen het volgende:
Ik ben dan vooral benieuwd wat de link met Herman Brood moet zijn.
Uiteraard!quote:
Yep! Allemaal artiesten uit de Londen folkscene van enkele jaren terug dus.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:53 schreef Felagund het volgende:
Mumford & Sons
Laura Marling
Noah & the whale
toch?
geen idee. Doe trouwens meestal mijn oren dicht als ik een accordeon zie.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:03 schreef Felagund het volgende:
Geen idee of is iedereen weekend aan het vieren?
Hier staat in het kader van de jaarlijkse feestdag van plaatselijke winkeliers wederom een draaiorgel. IEDER jaar.... Ah, zowaar kun je ook K3 op een draaiorgel spelenquote:Op vrijdag 16 september 2011 22:11 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
geen idee. Doe trouwens meestal mijn oren dicht als ik een accordeon zie.
Nope. Deze dames zijn vernoemd naar een dag van de week..quote:
n00biedoobiedoo +1quote:
Bartrid+1quote:
Bol_Wan +1quote:
Ik ken hem niet van gezicht, maar dat album heb ik wel eens beluisterd. Klonk wel leukquote:Op zondag 18 september 2011 11:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bol_Wan +1
Had gedacht dat hij bekender zou zijn hier.
zou kunnen, maar het word toch behoorlijk gehypet op het moment. Vooral Pitchfork loopt ermee wegquote:Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grondlegger genre..debuutalbum paar maanden uit..volgens mij kennen we het hele genre nog niet.
volledig album wel toch? anders is het mijn fout natuurlijk. maar goed, ik zal er even wat gas achter gooien. Andere belangrijke spelers uit het genre zijn Toro Y Moi en Neon Indianquote:Op zondag 18 september 2011 19:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik had een vermoeden en opgezocht, maar da's natuurlijk niet zijn debuut, van een paar maanden geleden.
Dat was die gast van de Kia reclame..quote:Wie zien we hier dan op de foto?
Lijkt me goed..quote:
Er zijn albums die ik niet luister, zelfs van dames.quote:Op maandag 19 september 2011 14:39 schreef ralfseltje het volgende:
Het gaat om een dame en het is heeeel hip. Kan me niet voorstellen dat je dit niet weet als je het album een keer hebt geluisterd.
Dame en heeeeel hip. Dan weet ik het zeker nietquote:Op maandag 19 september 2011 14:39 schreef ralfseltje het volgende:
Het gaat om een dame en het is heeeel hip. Kan me niet voorstellen dat je dit niet weet als je het album een keer hebt geluisterd.
hey wat grappig, wist ik nietquote:Op maandag 19 september 2011 14:47 schreef cafca het volgende:
Opgezocht, is ook een tekst van een band die al heel lang niet meer hip is
het kwam me al vaag bekend voor....
Zuid Nederland en gister, dan denk ik dat ik het wel weet.quote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef ralfseltje het volgende:
Heb er gister live gezien op een festival in zuid Nederland
"erg goed en totaal onbekend", zoiets?quote:Op maandag 19 september 2011 14:56 schreef Z het volgende:
Hip heeft z'n originele betekenis een beetje verloren de laatste jaren.
ranja +1quote:
Bol_wan bedoel je, mijn post is een reactie op hem.quote:
Oeps, excuusquote:Op maandag 19 september 2011 15:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Bol_wan bedoel je, mijn post is een reactie op hem.
Ik vind haar plaat wel erg goed (ik heb de LP, gekocht op record store day) maar volgens mij kent bijna niemand het.
TIKAquote:Op maandag 19 september 2011 15:02 schreef Bol_Wan het volgende:
redelijk hip toch wel, ik hoor het van meerdere hoeken binnenkomen. Pitchfork, OOR, dat soort dingen..
Vooruit, we gaan weer de Excelsior kant op, maar dan net iets anders. Hoe heet het In A Cabin With project van Marien Dorleijn en David Pino?
Op Fok totaal niet volgens mij, ben haar nog zeer weinig tegengekomen in de voorlopige jaarlijstjes.quote:Op maandag 19 september 2011 15:02 schreef Bol_Wan het volgende:
redelijk hip toch wel, ik hoor het van meerdere hoeken binnenkomen. Pitchfork, OOR, dat soort dingen..
Lijkt me persoonlijk meer over Fok zeggen. Vind het sowieso veel van hetzelfde wat ik in die jaarlijstjes zie (niks mis mee verder).quote:Op maandag 19 september 2011 15:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Op Fok totaal niet volgens mij, ben haar nog zeer weinig tegengekomen in de voorlopige jaarlijstjes.
Prima plaat inderdaad. Heb haar wel eens eerder gevraagd, ranja wist het antwoord.quote:Op maandag 19 september 2011 15:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Bol_wan bedoel je, mijn post is een reactie op hem.
Ik vind haar plaat wel erg goed (ik heb de LP, gekocht op record store day) maar volgens mij kent bijna niemand het.
En het is een vervolgvraagquote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk meer over Fok zeggen. Vind het sowieso veel van hetzelfde wat ik in die jaarlijstjes zie (niks mis mee verder).
Volgens mij is Tika wel goed. Hoe kennen we Michael Holbrook Penniman, Jr. beter?
Ja, op foto, niet op tekstquote:Op maandag 19 september 2011 15:07 schreef Z het volgende:
Prima plaat inderdaad. Heb haar wel eens eerder gevraagd, ranja wist het antwoord.
Dat wel trouwens.quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef ralfseltje het volgende:
Lijkt me persoonlijk meer over Fok zeggen. Vind het sowieso veel van hetzelfde wat ik in die jaarlijstjes zie (niks mis mee verder).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |