Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.quote:‘Stel uit A’dam martelde baby dood’
AMSTERDAM - Een man (38) en een vrouw (27) uit Amsterdam moeten zich volgende week voor de rechter verantwoorden voor de gewelddadige dood van hun pasgeboren baby.
Het kindje stierf eind vorig jaar aan meerdere zware verwondingen. Een arts constateerde naast ernstig hoofdletsel, diverse rib-, scheenbeen- en vingerbreuken, zo meldt AT5.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt het stel ervan de baby opzettelijk gruwelijk te hebben mishandeld. De twee zouden hun kindje hebben geschud, geslagen, gestompt, en op de grond hebben gegooid. Ook bewerkten ze de voetjes van de baby met een brandend voorwerp.
bron: Telegraaf
Helaas...quote:Op maandag 12 september 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef DeBassist het volgende:
toch maar weer de doodstraf invoeren ?
Om herhaling door dezelfde daders te voorkomen ja... maar in de VS worden toch ook nog steeds moorden gepleegd?quote:
Belachelijk eigenlijk. Als je dieren mishandeld mag je ze ook in sommige gevallen ook nooit meer hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze dit soort mensen niet eens kunnen verbieden om ooit nog kinderen te krijgen, dat zou namelijk inhumaan zijn
Sterilisatie is een prima methode om recidive te voorkomen, net als levenslange opsluiting in een werkkamp. (Ik noem een werkkamp omdat er best een fikse inspanning door de gedetineerde geleverd mag worden als tegemoetkoming in de kosten die de maatschappij moet maken).quote:Op maandag 12 september 2011 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.
Dat staat niet bij het bericht maar dat ze ernstig ziek zijn in hun hoofd mag imo duidelijk zijn.quote:
Die hebben ook het Parool overgenomen: http://www.parool.nl/paro(...)r-om-dood-baby.dhtml ?quote:
Wat mij betreft wel.quote:Op maandag 12 september 2011 16:15 schreef nikky het volgende:
Please, kunnen we verplichte sterilisatie niet opnemen in het wetboek van strafrecht?
Ik zat er al op te wachten.quote:
Nou, het zou niet de eerste keer zijn dat achteraf blijkt dat het "verhaal" een stuk genuanceerder ligt. En het zal ook zeker niet de laatste keer zijn bij dat bladquote:Op maandag 12 september 2011 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten.
En strenger straffen helpt niet in Amerika is ook al voorbij gekomen.
Sorry dit dusquote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren). Maar dat is dan in een opwelling. Maar hete voorwerpen tegen de voetjes houden is gewoon psychopathisch.
En dat ze het met z'n tweeen doen, helemaal bizar. Dat er ééntje geflipt is, ok.
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze dit soort mensen niet eens kunnen verbieden om ooit nog kinderen te krijgen, dat zou namelijk inhumaan zijn
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef SemperSenseo het volgende:
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!
Dan mag je voor eventuele volgende kinderen hopen dat die direct bij de ouder(s) worden weggehaald, ongeacht wie de andere ouder dan is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!
WTF is dat toch dat de incapabelen in onze maatschappij, of diegenen die een gevaar vormen, zo gemakkelijk rondf*cken als konijnen, terwijl de wel capabele burger van onze maatschappij niet een partner kunnen vinden en niet lukt om kinderen te krijgen? Als ik zie wat mijn neef en zijn vrouw hebben moeten doen om überhaupt een kind te adopteren, niet normaal meerquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Stoffersquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.
Als een kind 12 uur onafgebroken ligt te huilen zou ik even een arts raadplegen, zo'n kind moet namelijk de uitputting nabij zijn.quote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren).
Ja, natuurlijk. Maar dat bedoel ik toch helemaal niet te zeggen!quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als een kind 12 uur onafgebroken ligt te huilen zou ik even een arts raadplegen, zo'n kind moet namelijk de uitputting nabij zijn.
Zijn tweede vrouw is een buitenlandse. Oosters, geloof ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.
Het is heel simpel. Hij doelt erop dat hij kan begrijpen dat een ouder doordraait als een kind 12 uur non stop jankt, en het vervolgens het kind schud (uit wanhoop) Hij keurt dat gedrag echter wel af.quote:Op maandag 12 september 2011 22:53 schreef Liyu het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren).
Begrijpen en niet goedkeuren, ik begrijp het niet
Tuurlijk joh, gewoon een pilletje erin, een paar gesprekstherapietjes eroverheen en ze kunnen zo weer de maatschappij in. Niks aan de hand.quote:Op maandag 12 september 2011 18:31 schreef Capi het volgende:
zullen psychisch niet helemaal in orde zijn dunkt me
Leuk als je als kind van zo'n vader achter diens voorgeschiedenis komt. Dan sta je meteen te shaken als hij roept "en nou je bord leegeten, want anderssss....!!!!!"quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, we weten het alleen al voor het goed en wel gebeurd is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd? De één slaat zijn tienerdochter de hersens in, de ander hangt zijn kind op en maakt er foto's van. Nu weer een stel dat hun eigen kind doodmartelt.
Zijn we collectief aan het doordraaien, ofzoiets?
Ik denk dat zulke lui gewoon geen waarde hechten aan het leven van welk levend wezen dan ook.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Dachten de ouders dat hun kind bezeten was door demonen?
Lolwut?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:32 schreef Gia het volgende:
En ja, er zijn mensen die zonder psychische oorzaak monsterlijk gedrag kunnen vertonen.
Dat is de psychiatrische observatiekliniek van het Ministerie van Gia.quote:
Jij wilt zeggen dat iemand die uit een bepaalde overtuiging iemand vermoord op een beestachtige manier (keel doorsnijden bijvoorbeeld) per definitie een psychische stoornis heeft?quote:
Die kerel die ik ken, ja persoonlijk, stond anders na 8 jaar weer op straat. Ondanks TBS.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:29 schreef Leandra het volgende:
Hou toch eens op overal een anti-moslim topic van te maken.
Overigens heeft het hebben van een psychische stoornis over het algemeen geen gunstige invloed op de strafmaat, die bestaat dan immers meestal ook uit TBS.
En bij TBS heb je niet de garantie dat je na een paar jaar weer buiten staat.
Maar waar haal jij vandaan dat iedereen die een moord pleegt 'psychisch gestoord' wordt verklaard?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Die kerel die ik ken, ja persoonlijk, stond anders na 8 jaar weer op straat. Ondanks TBS.
En ik maak er geen anti-moslim topic van, dat lees jij erin. Ik haal meer geloven aan en het feit dat je iets kan doen vanuit een geloofsovertuiging of andere vreemde overtuiging.
Als het hebben van een overtuiging, die kan aanzetten tot moord, per definitie een psychische stoornis aanduidt, dan is iedereen die gelooft dus in feite psychisch gestoord.
Een stoornis is zeker wel een reden voor een lagere straf. TBS is geen straf. Dat wordt weleens vergeten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:29 schreef Leandra het volgende:
Hou toch eens op overal een anti-moslim topic van te maken.
Overigens heeft het hebben van een psychische stoornis over het algemeen geen gunstige invloed op de strafmaat, die bestaat dan immers meestal ook uit TBS.
En bij TBS heb je niet de garantie dat je na een paar jaar weer buiten staat.
Dat kan wel zijn, maar ik heb liever 10 jaar zonder TBS dan 6 jaar plus TBS.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een stoornis is zeker wel een reden voor een lagere straf. TBS is geen straf. Dat wordt weleens vergeten.
Omdat Capi er, zonder achtergrond te weten, al vanuit gaat dat deze mensen wel psychisch gestoord moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:38 schreef Nyce het volgende:
[..]
Maar waar haal jij vandaan dat iedereen die een moord pleegt 'psychisch gestoord' wordt verklaard?
Sorry, maar als je een baby op deze manier vermoordt (sowieso een baby vermoorden al), dan kan je niet anders dan psychisch gestoord zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat Capi er, zonder achtergrond te weten, al vanuit gaat dat deze mensen wel psychisch gestoord moeten zijn.
Als je daar bij voorbaat al vanuit gaat, heb je, denk ik, het idee dat alleen mensen met een psychische stoornis kunnen moorden.
Maar je hebt wel begrip voor die vrouw in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:38 schreef Mpj het volgende:
[..]
Sorry, maar als je een baby op deze manier vermoordt (sowieso een baby vermoorden al), dan kan je niet anders dan psychisch gestoord zijn.
opzettelijk gruwelijk te hebben mishandeld. De twee zouden hun kindje hebben geschud, geslagen, gestompt, en op de grond hebben gegooid. Ook bewerkten ze de voetjes van de baby met een brandend voorwerp.
Heeft verder niks met andere moorden te maken.
Ik begrijp sowieso dat ze het vervelend vond dat het kindje constant aan het huilen was, begrijp ik van deze mensen ook. Ik zou me ook ergeren. Máár dit verhaal vind ik totaal niet te vergelijken met de situatie in het vliegtuig; urenlange vlucht, zelf niet geslapen/24u wakker, stressen, haasten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je hebt wel begrip voor die vrouw in het vliegtuig?
Wat als haar baby aan die mishandeling overleden was? Was die vrouw dan psychisch gestoord?
Zal wel zoiets achter hebben gezeten ja. Afrikaanse paps en mams, iets met geesten uitdrijven enzo. Komt vaker voor in die culturen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Dachten de ouders dat hun kind bezeten was door demonen?
quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Stoffers
Mwah, vrouwen zijn niet altijd even logisch of rationeel.
Wat als jij nu niet in dit vliegtuig had gezeten en je leest in de krant dat een kindje in een vliegtuig is doodgeslagen en geschud? Had je dan geoordeeld dat de dader wel gestoord moet zijn, want iemand met zijn volle verstand doet dat niet?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:57 schreef Mpj het volgende:
Ik begrijp sowieso dat ze het vervelend vond dat het kindje constant aan het huilen was, begrijp ik van deze mensen ook. Ik zou me ook ergeren. Máár dit verhaal vind ik totaal niet te vergelijken met de situatie in het vliegtuig; urenlange vlucht, zelf niet geslapen/24u wakker, stressen, haasten.
Dan had ik wel zo geoordeeld, want dan moet je wel erg hard + lang schudden en slaan. Waardoor je in mijn ogen al niet spoort aangezien je simpelweg een keer moet ophouden en al helemaal bij een kleine baby.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als jij nu niet in dit vliegtuig had gezeten en je leest in de krant dat een kindje in een vliegtuig is doodgeslagen en geschud? Had je dan geoordeeld dat de dader wel gestoord moet zijn, want iemand met zijn volle verstand doet dat niet?
Nee. En dat is dus mijn punt. Er zijn mensen die moorden en doodslag plegen met hun volle verstand. Zelfs soms met voorbedachte rade, soms uit religieuze motieven.
Capi oordeelt heel snel dat deze mensen wel gestoord zullen zijn. Hoeft dus niet.
Denk ik ook inderdaad. Puur sadisme.quote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren). Maar dat is dan in een opwelling. Maar hete voorwerpen tegen de voetjes houden is gewoon psychopathisch.
En dat ze het met z'n tweeen doen, helemaal bizar. Dat er ééntje geflipt is, ok.
Sinds wanneer zijn stempeltjes er om iets op te lossen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig heeft dat, natuurlijk, een stempeltje. Alsof dat iets oplost!
Nee, het is volkomen gezond en logisch psychopatisch gedrag.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, gewoon een pilletje erin, een paar gesprekstherapietjes eroverheen en ze kunnen zo weer de maatschappij in. Niks aan de hand.
Ja, het komt voor dat mensen hun hele leven mishandeld zijn en daardoor psychisch zo'n klap hebben gehad dat ze daardoor in hun latere leven altijd problemen zullen hebben.
Maar een baby martelen op zo'n manier heeft niks te maken met psychisch niet in orde. Nee, dan ben je gewoon een monster. En ja, er zijn mensen die zonder psychische oorzaak monsterlijk gedrag kunnen vertonen.
Kut eraf? Dan is er nog een baarmoeder dude..quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef Jahr00n het volgende:
ballen en kut eraf schieten lijkt me de enige oplossing
Ik probeerde me ook al een beeld te vormen hoe "een kut er af" er uit zou moeten zien....lukt me nog steeds niet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:03 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Kut eraf? Dan is er nog een baarmoeder dude..
Precies. Dit soort mensen zijn wat mij betreft echt mislukt. Verliezen voor mij ook de kwalificatie als mens. Weg laten rotten in een kerker wat mij betreft. Van kinderen blijf je gewoon af.quote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Helemaal mee eens. En dus geen gezeik: "ja maar ze zijn psychisch niet in orde".quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Dit soort mensen zijn wat mij betreft echt mislukt. Verliezen voor mij ook de kwalificatie als mens. Weg laten rotten in een kerker wat mij betreft. Van kinderen blijf je gewoon af.
Gelukkig bedenk jij de straffen nietquote:Op woensdag 14 september 2011 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dus geen gezeik: "ja maar ze zijn psychisch niet in orde".
Weg ermee, uit de maatschappij. Opsluiten en sleuteltje weggooien. Eten gooi je gewoon vanaf een afstandje door de tralies. Drinken doen ze maar uit de kraan.
Gewoon 240 uur dienstverlening en dan is de kous af.... volgens jaar 'maken' ze gewoon weer een kindje.... is tenslotte 'je recht'... want je hebt je straf uitgezeten.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:27 schreef Nyce het volgende:
[..]
Gelukkig bedenk jij de straffen niet
Nou.... eerst nog het proef verlof hè.... je kan dit soort monsters niet direct full time los laten op de maatschappij... eerst moet gekeken worden of ze geen misdrijven begaan tijdens hun verlof, dat is het risico dat de maatschappij maar over moet hebben voor de wens om monsters te rehabiliterenquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:06 schreef FL_Freak het volgende:
Een jaartje TBS en ze mogen vast weer vrijuit.
quote:Op woensdag 14 september 2011 12:27 schreef Nyce het volgende:
[..]
Gelukkig bedenk jij de straffen niet
Geloof me dat als dit stel ooit nog een baby krijgen at die baby meteen wordt afgenomen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:29 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk. Als je dieren mishandeld mag je ze ook in sommige gevallen ook nooit meer hebben.
Echt niet. Als je je straf hebt uitgezeten, kun je gewoon weer verder met je leven.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:35 schreef snakelady het volgende:
Geloof me dat als dit stel ooit nog een baby krijgen at die baby meteen wordt afgenomen.
Jij geloofd zeker ook echt dat levenslang maar 20 jaar is?quote:Op woensdag 14 september 2011 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet. Als je je straf hebt uitgezeten, kun je gewoon weer verder met je leven.
Hoe kan het anders dat een man die zijn eigen twee kinderen vermoordt, daarna hertrouwt, weer gewoon een paar kinderen mag krijgen.
Kan gewoon in Nederland, hoor!
Als je kinderen stelselmatig mishandeld, je te maken krijgt met bureau jeugdzorg en co, ja dan heb je kans dat elke keer een nieuw kind wordt afgepakt. Maar gewoon vermoorden mag wel.
Schijnbaar.
quote:Op woensdag 14 september 2011 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet. Als je je straf hebt uitgezeten, kun je gewoon weer verder met je leven.
Hoe kan het anders dat een man die zijn eigen twee kinderen vermoordt, daarna hertrouwt, weer gewoon een paar kinderen mag krijgen.
Kan gewoon in Nederland, hoor!
Als je kinderen stelselmatig mishandeld, je te maken krijgt met bureau jeugdzorg en co, ja dan heb je kans dat elke keer een nieuw kind wordt afgepakt. Maar gewoon vermoorden mag wel.
Schijnbaar.
Ik weet wel dat 20 jaar maar 8 jaar ofzo is?quote:Op woensdag 14 september 2011 14:01 schreef snakelady het volgende:
Jij geloofd zeker ook echt dat levenslang maar 20 jaar is?
Vertel dat maar tegen die gasten die op longstay zitten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
TBS is geen straf. Dat wordt weleens vergeten.
Bij die opmerking moest ik ook denken aan die mannen in longstay, ik had zo'n docu gezien. Die zien het écht wel als 'n straf (de meeste dan).quote:Op woensdag 14 september 2011 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen die gasten die op longstay zitten.
Boeit niet. Het is geen straf.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen die gasten die op longstay zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |