Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.quote:‘Stel uit A’dam martelde baby dood’
AMSTERDAM - Een man (38) en een vrouw (27) uit Amsterdam moeten zich volgende week voor de rechter verantwoorden voor de gewelddadige dood van hun pasgeboren baby.
Het kindje stierf eind vorig jaar aan meerdere zware verwondingen. Een arts constateerde naast ernstig hoofdletsel, diverse rib-, scheenbeen- en vingerbreuken, zo meldt AT5.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt het stel ervan de baby opzettelijk gruwelijk te hebben mishandeld. De twee zouden hun kindje hebben geschud, geslagen, gestompt, en op de grond hebben gegooid. Ook bewerkten ze de voetjes van de baby met een brandend voorwerp.
bron: Telegraaf
Helaas...quote:Op maandag 12 september 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef DeBassist het volgende:
toch maar weer de doodstraf invoeren ?
Om herhaling door dezelfde daders te voorkomen ja... maar in de VS worden toch ook nog steeds moorden gepleegd?quote:
Belachelijk eigenlijk. Als je dieren mishandeld mag je ze ook in sommige gevallen ook nooit meer hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze dit soort mensen niet eens kunnen verbieden om ooit nog kinderen te krijgen, dat zou namelijk inhumaan zijn
Sterilisatie is een prima methode om recidive te voorkomen, net als levenslange opsluiting in een werkkamp. (Ik noem een werkkamp omdat er best een fikse inspanning door de gedetineerde geleverd mag worden als tegemoetkoming in de kosten die de maatschappij moet maken).quote:Op maandag 12 september 2011 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.
Dat staat niet bij het bericht maar dat ze ernstig ziek zijn in hun hoofd mag imo duidelijk zijn.quote:
Die hebben ook het Parool overgenomen: http://www.parool.nl/paro(...)r-om-dood-baby.dhtml ?quote:
Wat mij betreft wel.quote:Op maandag 12 september 2011 16:15 schreef nikky het volgende:
Please, kunnen we verplichte sterilisatie niet opnemen in het wetboek van strafrecht?
Ik zat er al op te wachten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |