Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.quote:‘Stel uit A’dam martelde baby dood’
AMSTERDAM - Een man (38) en een vrouw (27) uit Amsterdam moeten zich volgende week voor de rechter verantwoorden voor de gewelddadige dood van hun pasgeboren baby.
Het kindje stierf eind vorig jaar aan meerdere zware verwondingen. Een arts constateerde naast ernstig hoofdletsel, diverse rib-, scheenbeen- en vingerbreuken, zo meldt AT5.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt het stel ervan de baby opzettelijk gruwelijk te hebben mishandeld. De twee zouden hun kindje hebben geschud, geslagen, gestompt, en op de grond hebben gegooid. Ook bewerkten ze de voetjes van de baby met een brandend voorwerp.
bron: Telegraaf
Helaas...quote:Op maandag 12 september 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kunnen ze dit soort mensen niet gewoon even een spuitje geven.... of volgt er nu weer een heel relaas dat deze mensen ook nog recht hebben op rehabilitatie omdat ze kunnen leren van hun fouten? Ik heb het standpunt dat dit soort beesten geen mensen zijn en daarom net zo goed verwerkt kunnen worden tot kattenvoer.
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef DeBassist het volgende:
toch maar weer de doodstraf invoeren ?
Om herhaling door dezelfde daders te voorkomen ja... maar in de VS worden toch ook nog steeds moorden gepleegd?quote:
Belachelijk eigenlijk. Als je dieren mishandeld mag je ze ook in sommige gevallen ook nooit meer hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze dit soort mensen niet eens kunnen verbieden om ooit nog kinderen te krijgen, dat zou namelijk inhumaan zijn
Sterilisatie is een prima methode om recidive te voorkomen, net als levenslange opsluiting in een werkkamp. (Ik noem een werkkamp omdat er best een fikse inspanning door de gedetineerde geleverd mag worden als tegemoetkoming in de kosten die de maatschappij moet maken).quote:Op maandag 12 september 2011 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat voorkomt toch niet dat het gebeurt? Lijfstraffen, verplichte sterilisatie, doodstraf... allemaal leuk om achteraf je eigen wraakgevoelens tevreden te stellen... maar het had de baby niet geholpen.
Dat staat niet bij het bericht maar dat ze ernstig ziek zijn in hun hoofd mag imo duidelijk zijn.quote:
Die hebben ook het Parool overgenomen: http://www.parool.nl/paro(...)r-om-dood-baby.dhtml ?quote:
Wat mij betreft wel.quote:Op maandag 12 september 2011 16:15 schreef nikky het volgende:
Please, kunnen we verplichte sterilisatie niet opnemen in het wetboek van strafrecht?
Ik zat er al op te wachten.quote:
Nou, het zou niet de eerste keer zijn dat achteraf blijkt dat het "verhaal" een stuk genuanceerder ligt. En het zal ook zeker niet de laatste keer zijn bij dat bladquote:Op maandag 12 september 2011 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten.
En strenger straffen helpt niet in Amerika is ook al voorbij gekomen.
Sorry dit dusquote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren). Maar dat is dan in een opwelling. Maar hete voorwerpen tegen de voetjes houden is gewoon psychopathisch.
En dat ze het met z'n tweeen doen, helemaal bizar. Dat er ééntje geflipt is, ok.
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze dit soort mensen niet eens kunnen verbieden om ooit nog kinderen te krijgen, dat zou namelijk inhumaan zijn
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef SemperSenseo het volgende:
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!
Dan mag je voor eventuele volgende kinderen hopen dat die direct bij de ouder(s) worden weggehaald, ongeacht wie de andere ouder dan is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hallo, dat geloof ik niet! Ze hebben hun eigen kind doodgemarteld! Dat lijkt mij genoeg bewijs naar de rechter dat zij niet capabel zijn en een dodelijk gevaar vormen naar hun eigen kinderen!
WTF is dat toch dat de incapabelen in onze maatschappij, of diegenen die een gevaar vormen, zo gemakkelijk rondf*cken als konijnen, terwijl de wel capabele burger van onze maatschappij niet een partner kunnen vinden en niet lukt om kinderen te krijgen? Als ik zie wat mijn neef en zijn vrouw hebben moeten doen om überhaupt een kind te adopteren, niet normaal meerquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Stoffersquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.
Als een kind 12 uur onafgebroken ligt te huilen zou ik even een arts raadplegen, zo'n kind moet namelijk de uitputting nabij zijn.quote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren).
Ja, natuurlijk. Maar dat bedoel ik toch helemaal niet te zeggen!quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als een kind 12 uur onafgebroken ligt te huilen zou ik even een arts raadplegen, zo'n kind moet namelijk de uitputting nabij zijn.
Zijn tweede vrouw is een buitenlandse. Oosters, geloof ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar wil je toch geen kinderen mee? Als vrouw? Er is geloof ik niets wat een man mij zou kunnen 'uitleggen' waarna ik denk: jammer dat dat is gebeurd, maar ik denk dat je een prima papa zal zijn voor mijn nageslacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |