Het is heel simpel. Hij doelt erop dat hij kan begrijpen dat een ouder doordraait als een kind 12 uur non stop jankt, en het vervolgens het kind schud (uit wanhoop) Hij keurt dat gedrag echter wel af.quote:Op maandag 12 september 2011 22:53 schreef Liyu het volgende:
Ongelofelijk dit. Dat iemand een kind keihard dooreen rammelt omdat het al 12 uur onafgebroken huilt kan ik nog wel enigzins begrijpen (niet goedkeuren).
Begrijpen en niet goedkeuren, ik begrijp het niet
Tuurlijk joh, gewoon een pilletje erin, een paar gesprekstherapietjes eroverheen en ze kunnen zo weer de maatschappij in. Niks aan de hand.quote:Op maandag 12 september 2011 18:31 schreef Capi het volgende:
zullen psychisch niet helemaal in orde zijn dunkt me
Leuk als je als kind van zo'n vader achter diens voorgeschiedenis komt. Dan sta je meteen te shaken als hij roept "en nou je bord leegeten, want anderssss....!!!!!"quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken een man die vroeger zijn beide jonge kinderen de nek doorsneed. Heeft 8 jaar gezeten en nu weer vrouw en kinderen. Ja, eigen kinderen.
Nee, we weten het alleen al voor het goed en wel gebeurd is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd? De één slaat zijn tienerdochter de hersens in, de ander hangt zijn kind op en maakt er foto's van. Nu weer een stel dat hun eigen kind doodmartelt.
Zijn we collectief aan het doordraaien, ofzoiets?
Ik denk dat zulke lui gewoon geen waarde hechten aan het leven van welk levend wezen dan ook.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Dachten de ouders dat hun kind bezeten was door demonen?
Lolwut?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:32 schreef Gia het volgende:
En ja, er zijn mensen die zonder psychische oorzaak monsterlijk gedrag kunnen vertonen.
Dat is de psychiatrische observatiekliniek van het Ministerie van Gia.quote:
Jij wilt zeggen dat iemand die uit een bepaalde overtuiging iemand vermoord op een beestachtige manier (keel doorsnijden bijvoorbeeld) per definitie een psychische stoornis heeft?quote:
Die kerel die ik ken, ja persoonlijk, stond anders na 8 jaar weer op straat. Ondanks TBS.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:29 schreef Leandra het volgende:
Hou toch eens op overal een anti-moslim topic van te maken.
Overigens heeft het hebben van een psychische stoornis over het algemeen geen gunstige invloed op de strafmaat, die bestaat dan immers meestal ook uit TBS.
En bij TBS heb je niet de garantie dat je na een paar jaar weer buiten staat.
Maar waar haal jij vandaan dat iedereen die een moord pleegt 'psychisch gestoord' wordt verklaard?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Die kerel die ik ken, ja persoonlijk, stond anders na 8 jaar weer op straat. Ondanks TBS.
En ik maak er geen anti-moslim topic van, dat lees jij erin. Ik haal meer geloven aan en het feit dat je iets kan doen vanuit een geloofsovertuiging of andere vreemde overtuiging.
Als het hebben van een overtuiging, die kan aanzetten tot moord, per definitie een psychische stoornis aanduidt, dan is iedereen die gelooft dus in feite psychisch gestoord.
Een stoornis is zeker wel een reden voor een lagere straf. TBS is geen straf. Dat wordt weleens vergeten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:29 schreef Leandra het volgende:
Hou toch eens op overal een anti-moslim topic van te maken.
Overigens heeft het hebben van een psychische stoornis over het algemeen geen gunstige invloed op de strafmaat, die bestaat dan immers meestal ook uit TBS.
En bij TBS heb je niet de garantie dat je na een paar jaar weer buiten staat.
Dat kan wel zijn, maar ik heb liever 10 jaar zonder TBS dan 6 jaar plus TBS.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een stoornis is zeker wel een reden voor een lagere straf. TBS is geen straf. Dat wordt weleens vergeten.
Omdat Capi er, zonder achtergrond te weten, al vanuit gaat dat deze mensen wel psychisch gestoord moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:38 schreef Nyce het volgende:
[..]
Maar waar haal jij vandaan dat iedereen die een moord pleegt 'psychisch gestoord' wordt verklaard?
Sorry, maar als je een baby op deze manier vermoordt (sowieso een baby vermoorden al), dan kan je niet anders dan psychisch gestoord zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat Capi er, zonder achtergrond te weten, al vanuit gaat dat deze mensen wel psychisch gestoord moeten zijn.
Als je daar bij voorbaat al vanuit gaat, heb je, denk ik, het idee dat alleen mensen met een psychische stoornis kunnen moorden.
Maar je hebt wel begrip voor die vrouw in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:38 schreef Mpj het volgende:
[..]
Sorry, maar als je een baby op deze manier vermoordt (sowieso een baby vermoorden al), dan kan je niet anders dan psychisch gestoord zijn.
opzettelijk gruwelijk te hebben mishandeld. De twee zouden hun kindje hebben geschud, geslagen, gestompt, en op de grond hebben gegooid. Ook bewerkten ze de voetjes van de baby met een brandend voorwerp.
Heeft verder niks met andere moorden te maken.
Ik begrijp sowieso dat ze het vervelend vond dat het kindje constant aan het huilen was, begrijp ik van deze mensen ook. Ik zou me ook ergeren. Máár dit verhaal vind ik totaal niet te vergelijken met de situatie in het vliegtuig; urenlange vlucht, zelf niet geslapen/24u wakker, stressen, haasten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je hebt wel begrip voor die vrouw in het vliegtuig?
Wat als haar baby aan die mishandeling overleden was? Was die vrouw dan psychisch gestoord?
Zal wel zoiets achter hebben gezeten ja. Afrikaanse paps en mams, iets met geesten uitdrijven enzo. Komt vaker voor in die culturen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Dachten de ouders dat hun kind bezeten was door demonen?
quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Stoffers
Mwah, vrouwen zijn niet altijd even logisch of rationeel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |