Ik denk dat dit komt door de spin die hij er aan meegeeft. Hij gebruikt bij zijn backhand vooral de snelheid van de tegenstander om zijn eigen bal snelheid mee te geven, omdat hij zelf weinig snelheid maakt met zijn backhand zal hij dus op een zachtere bal slice slaan, omdat het anders zo'n halfcourt pisbal wordt.quote:Op zondag 11 september 2011 00:20 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een technische uitleg op mijn vraag: Waarom slaat Rafa z'n backhand (bijna altijd) slice wanneer hij hem zacht op z'n backhand krijgt aangespeeld? En waarom slaat hij hem dubbelhandig hard terug wanneer hij hem hard op z'n backhand krijg aangespeeld? En, dit is eigenlijk de hoofdvraag; Waarom slaat hij hem haast nooit dubbelhandig hard terug wanneer hij hem zacht krijg aangespeeld?
dank.
Zachte ballen hebben vaker meer effect, en zijn erg moeilijk hard vlak terug te slaan, veel makkelijker met een slice. Een harde vlakke bal kan je makkelijker hard terugslaan.quote:Op zondag 11 september 2011 00:20 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een technische uitleg op mijn vraag: Waarom slaat Rafa z'n backhand (bijna altijd) slice wanneer hij hem zacht op z'n backhand krijgt aangespeeld? En waarom slaat hij hem dubbelhandig hard terug wanneer hij hem hard op z'n backhand krijg aangespeeld? En, dit is eigenlijk de hoofdvraag; Waarom slaat hij hem haast nooit dubbelhandig hard terug wanneer hij hem zacht krijg aangespeeld?
dank.
Het is me niet opgevallen. Maar als dat zo is is de logische verklaring dat Nadal moeite heeft zelf snelheid te genereren met zijn backhand. Slice of anders een loopy backhand is dan een optie.quote:Op zondag 11 september 2011 00:20 schreef jojomen4 het volgende:
dank.
Waarom niet op Wimbledon?quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:34 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik zie hem nog wel een keer winnen. En als hij er weer 1 te pakken krijgt, zou een 2e ook nog wel kunnen. Natuurlijk wordt het zeer moeilijk en moet het wellicht ook allemaal even kloppen een keer, maar ik zie het nog wel gebeuren.
En ik denk op de AO of de USO.
2 Jaar achter elkaar in QF er uit, ik weet niet of gras federer nou echt zo ligt, of dat vroegâh zijn directe rivalen gewoon niet zo sterk waren op gras.quote:
Omdat ik dat te traag vind geworden. Daar kunnen de hardhitters, zoals een Berdych en Tsonga hem vastpinnen omdat hij daar zelf de ballen moeilijker als winner kan wegslaan. Maar dat is een gevoel, het is natuurlijk normaliter zijn beste ondergrond.quote:
Nou gras ligt hem wel, en dat was juist prima voor zijn spel. Had niet zoveel met tegenstaders te maken.quote:Op zondag 11 september 2011 00:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
2 Jaar achter elkaar in QF er uit, ik weet niet of gras federer nou echt zo ligt, of dat vroegâh zijn directe rivalen gewoon niet zo sterk waren op gras.
Altijd moeilijk in te schatten. Zijn record op de US Open is bijna even goed. Met alleen Wimbledon en Halle kan je nou niet echt makkelijk zeggen dat het zijn betere ondergrond is.quote:Op zondag 11 september 2011 00:45 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nou gras ligt hem wel, en dat was juist prima voor zijn spel. Had niet zoveel met tegenstaders te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |