In '88 in de Kuip in Rotterdam.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:15 schreef Robijn48 het volgende:
Jah, das waar, jij hebt hem al gezien he.
Wist trouwens niet dat je de Bad tour live gezien hebtIn welke plaats was dat?
Hoe kan je nou geen waardeoordeel aan die hoax hangen? Dat lijkt me onmogelijk. Die hoax zorgt ervoor dat een klein groepje mensen (en dan enkel via internet, want daarbuiten speelt het helemaal niet, en niet voor niets) hardnekkig volhoudt, of er nou een proces aankomt of niet. Ik denk dat je dan aardig buiten de realiteit leeft wat dit betreft.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:59 schreef MetBas het volgende:
[..]
Heeft dat niet meer te maken met wat je zelf van de hoax vindt? Probeer eens geen waardeoordeel te hangen aan de hoax an sich, en kijk dan nog eens naar de mensen die daar in geloven. Moeten ze dan nog steeds naar de psych? Mensen met een overtuiging doorverwijzen naar de psych terwijl wij hier met soortgelijke overtuiging iemand lopen te adoreren, dat vind ik gewoon een beetje scheef. Als dat het geval is kunnen we beter groepskorting met z'n allen proberen te regelen, want dan is er wat mis met ons allemaal.
[..]
Ah, ok. Mooi zo. Het ging mij met name om wat je als laatste zegt, zijn we niet allemaal een beetje 'anders'? Tenminste, veel hier.
Ja MetBas, maar nu praat je helemaal voor jezelf, en dat moet je ook zo laten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:08 schreef MetBas het volgende:
En daar zit hem in mijn optiek de crux. Er zijn heel veel visies op de hoax mogelijk. Ik heb er een tijdje geleden in dat topic rondgezworven, en ik vond het verdomd interessant. En ja, er waren dingen waarvan ik dacht 'dat is vreemd', zonder verder te denken hij leeft of hij is dood.
En laten we onszelf niet voor de gek houden, we adoreren (iedereen op een ander niveau, dat ga ik voor niemand invullen) een superster die dood is en die velen nooit hebben gezien of ook maar in de buurt zijn geweest. Wat zeg ik, we houden zelfs van hem. We missen hem. We kunnen eindeloos praten over zijn muziek, over wat je zou doen als je hem zou zien, wat je er voor over zou hebben, dat soort dingen. Ik vind niet dat je dan het realiteitsbesef van anderen in diskrediet mag brengen, want als we diep in ons hart kijken is Michael voor ons ook een enorme ontsnapping. Niet voor iedereen, maar wel voor velen. Michael gaf mij serieus hoop in sommige tijden. Hoe hij als mens was gaf mij zo'n warm gevoel, dat er nog dat soort mensen waren deed mij enorm goed in slechte tijden. In termen van 'vreemd', 'raar' en 'realiteitsbesef' zijn ik en sommige anderen ook het misschien wel een beetje kwijt als het op Michael aankomt. Maar ik vind dat niet erg, of raar, of gek. En naar een psych? Moet er niet aan denken. Hij mag dan soms wel een ontsnapping zijn, voor mij is hij een heerlijke ontsnapping.
De dood van Steve Erwin heeft mij toentertijd ook erg geraakt...ik keek vaak naar hem op Animal Planet. Jammer he, en dan op zo'n ironische manier doodgaan...door iets wat normaal geen roofdier is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:28 schreef Janena het volgende:
Ik vind het niet erg om 'raar' te zijn'.
Gewoon is ook maar saai.
En de schok bij het overlijden van een artiest/persoon waar je erg van onder de indruk bent is gewoon groot.
Ik ben luister al sinds mijn kindertijd naar de muziek van Bob Marley en ook al heb ik hem nooit bewust meegemaakt toen hij nog leefde (ik was 3,5 toen hij overleed aan kanker), ik voel af en toe wel een gemis wanneer ik zijn muziek beluister. Als ik de uitvaart van hem op video bekijk voel ik me verdrietig, etc..
Ook het overlijden van Steve Irwin heeft me geraakt. Ik keek daar zo graag naar, mijn oudste zoontje is een groot fan. We hebben de memorial op dvd en ook dat doet me wel wat.
Best geinig stukje Lady in My Life...quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:38 schreef MagicTheo het volgende:
Laten we nou niet afdwalen. Er zijn al rehearsals uitgebracht van Ne-yo voor de tribute.. ziet er naar uit dat dat er dus toch komt!
Hier te zien: http://www.facebook.com/p(...)05&type=2&permPage=1
Die drang naar eerlijkheid ken ik ook hoor, bij mezelfquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:39 schreef MetBas het volgende:
Ja, het raakt mij inderdaad. Ik vind het een hypocriete bende om andere fans als minder af te doen, zeker in het kader van de boodschap waar Michael voor staat. Verder negeer je alles wat ik in mijn vorige posts zei. Ik heb altijd een enorme drang naar eerlijkheid, en de woorden die jij mij in mijn mond legt en waar je van mij beticht vind ik alles behalve eerlijk en rechtvaardig. Het stelt mij teleur. Ik heb al vaker het idee gehad dat er een tweekamp is op Fok als het op Michael aankomt, en omdat ik graag zie dat fans samen kunnen en omdat ik graag van alles over Michael wil weten nu wordt beticht van alles, vind ik ronduit stuitend.
Jaaaaa dat is nou iets om echt naar uit te kijken!quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:45 schreef MagicTheo het volgende:
Over Ne-Yo ben ik het met je eens gifkwal. Ze mogen wel eens opschieten met de geremasterde nieuwe dingen van de Bad Tour uit te brengen... daar hebben wij veel meer aan!
Ik vind het alleen erg vervelend dat er woorden in mijn mond worden gelegd. Omdat ik blijkbaar niet meewerk aan de bouw van de brandstapel van de hoax-believers wordt er opeens beweerd dat ik mijn hele mening bouw op dat ik er zelf in zou geloven.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:43 schreef gifkwal het volgende:
Maar MetBas, ik had niet het idee dat Robijn je afvalt hoor. Zij ziet dingen nou eenmaal weer anders en heeft een sterke mening over waarom ze die hoax zo verschrikkelijk vindt. Ik denk niet dat je het op een persoonlijke aanval op jou moet zien.
Mea culpaquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Die drang naar eerlijkheid ken ik ook hoor, bij mezelf![]()
En dit is geen persoonlijke aanval op jou, MetBas....neem het niet te hoog op, alsjeblieft.
Laten we de hoax laten waar hij hoort, nl. in BNW. Het is niet voor niets dat hij daar is gezet, want dat werkte niet samen in het topic hier. En ik was niet de enige waarvoor het niet werkte.
Peace, MetBas
Prima, maar leg mij alsjeblieft nooit meer woorden in de mond en laat je rare beschuldigingen voortaan maar achterwege. Het is prima dat jij een andere visie op dingen hebt, maar accepteer dan ook van mij dat ik geen grafhekel heb aan hoax-gelovers. Aan het einde van de dag zijn we allemaal fan, vergeet dat alsjeblieft niet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Die drang naar eerlijkheid ken ik ook hoor, bij mezelf![]()
En dit is geen persoonlijke aanval op jou, MetBas....neem het niet te hoog op, alsjeblieft.
Laten we de hoax laten waar hij hoort, nl. in BNW. Het is niet voor niets dat hij daar is gezet, want dat werkte niet samen in het topic hier. En ik was niet de enige waarvoor het niet werkte.
Peace, MetBas
Nou het artikel op zich vind ik heel interessant, het klopt ook dat er verschillende stages van rouw zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:48 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Mea culpaHet was ook wat flauw van me om dat artikel hier te plaatsen.
Sjonge. Hou je issues nou maar buiten dit topic............en je geen grafhekel aan hoaxers hebben kan je beter laten blijken in het hoax topic zelf. Hou die dingen alsjeblieft apart.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:50 schreef MetBas het volgende:
[..]
Prima, maar leg mij alsjeblieft nooit meer woorden in de mond en laat je rare beschuldigingen voortaan maar achterwege. Het is prima dat jij een andere visie op dingen hebt, maar accepteer dan ook van mij dat ik geen grafhekel heb aan hoax-gelovers. Aan het einde van de dag zijn we allemaal fan, vergeet dat alsjeblieft niet.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:56 schreef Janena het volgende:
Het hele Hoax gebeuren kunnen we beter in BNW houden. Dat loopt hier altijd uit op discussies.
Ik ga er van uit dat iedereen in dit topic elkaar als fan/liefhebbrbewonderaa wel respecteert.
Whoehahaha, nu ga je echt te ver. Nee, ik sta er NIET open in. Mag ik misschien? Ga naar het hoaxtopic als je zo nodig moet blijven zeiken erover!quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:57 schreef MetBas het volgende:
Als iemand issues heeft als het op de hoax aankomt ben jij het wel, dat heb je nu wel genoeg laten doorschijnen. Ik sta er open in; ik vind het interessant, zonder te geloven of niet te geloven. Jammer, dat je dat niet kan hebben. Dat jij iemands anders mening blijkbaar niet kan hebben. Dat dat maar 'ergens anders' moet. Terugkoppeling naar realiteitsbesef: welkom in de echte wereld, Robijn. Daar kunnen mensen anders over dingen denken.
Ik begon niet over de hoax gelovers. Daar maakte Gif een grapje over in het "verschillende stadia van rouw" artikel, en jij ging totaal over de rooie. Maak het hem nou even.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:01 schreef MetBas het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar jij begon over de hoax-gelovers. Vervolgens krijg je weerwoord en is het topic te klein voor mevrouw. Ik denk dat mijn eerdere punt van 'een beetje anders zijn' inmiddels door jou ook wel is bewezen.
Michael zou trots zijn op een bekrompen bevooroordeelde parakut als jij, godsklere zeg. Leer eens leven met andere mening.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik begon niet over de hoax gelovers. Daar maakte Gif een grapje over in het "verschillende stadia van rouw" artikel, en jij ging totaal over de rooie. Maak het hem nou even.
En ik heb er nu genoeg van. Vlieg een end op.
Aha, nu komt de echte MetBas naar buiten. Een jongen van 17 die via internet een vrouw van 50 een parakut gaat noemen.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:04 schreef MetBas het volgende:
[..]
Michael zou trots zijn op een bekrompen bevooroordeelde parakut als jij, godsklere zeg. Leer eens leven met andere mening.
Ik vind het gewoon nogal pathetisch. Iemand die zichzelf als een fan ziet wordt helemaal hysterisch als iemand ergens anders tegenaan kijkt. Jij staat echt haaks op alles waar Michael voor staat. En uitgerekend iemand die niet bevooroordeeld er in staat veroordeel jij. Echt, waar ben je mee bezig.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Aha, nu komt de echte MetBas naar buiten. Een jongen die via internet een vrouw van 50 een parakut gaat noemen.
Jongen, bekijk jij het effe lekker.
Ik zal, als verreweg de oudste van ons twee, het er het zwijgen toe doen. Dag MetBas.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:07 schreef MetBas het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon nogal pathetisch. Iemand die zichzelf als een fan ziet wordt helemaal hysterisch als iemand ergens anders tegenaan kijkt. Jij staat echt haaks op alles waar Michael voor staat. En uitgerekend iemand die niet bevooroordeeld er in staat veroordeel jij. Echt, waar ben je mee bezig.
De jury selectie is van start gegaan.Eind deze maand beginnen de zittingen geloof ik.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:27 schreef senesta het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met die rechtzaak. Ik heb een beetje onder een steen geleefd qua dit gebeuren de afgelopen tijd. En zitten er nog nieuwe nummers aan te komen?
Ah thnx! het laatste wat ik heb gelezen is dat Murray op zijn vingers was getikt omdat hij uitspraken in de pers had gedaan over de zaak. Daarna heb ik niets meer meegekregenquote:Op woensdag 14 september 2011 00:29 schreef Janena het volgende:
[..]
De jury selectie is van start gegaan.Eind deze maand beginnen de zittingen geloof ik.
Goed. Excuses aanvaard wat betreft het schelden. Maar ik vind dat je buiten dat ook veel te ver bent gegaan vanavond.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:23 schreef MetBas het volgende:
Inderdaad, het niet met elkaar eens zijn moet kunnen.
Schelden heb ik overigens nu al spijt van, dat spijt mij Robijn. Alleen jij geeft mij erg sterk het gevoel dat er geen wederzijds respect is voor hoe iemand tegen de dingen aankijkt. Je verwacht dat mensen jouw mening respecteren, jouw gevoeligheid ermee, maar ik krijg niet het gevoel terug dat het oké is dat ik in alles open minded sta en verder niet iets bij voorkeur afschiet. Verdomme, ik was bij dat hele hoax gebeuren zelfs niet eens bezig met het wel of niet er in geloven, ik vond het gewoon interessant. Dat ik daar op afgerekend word vind ik gewoon erg moeilijk te verkroppen. Ik wou helemaal geen hoaxdiscussie hier, alles behalve, maar merken dat er hier slechts eenheidsworstfans gewenst worden vind ik erg vervelend.
Het ging mij helemaal niet om de inhoud van de hoax. Het ging mij om dat hoaxgelovers net zo waardig en welkom moeten zijn in dit topic als niet-gelovers. Let wel (!) dit betekent natuurlijk niet dat het hier daarom ook over de hoax moet gaan. Het ging mij er om dat iedereen hier even welkom moet zijn. En daarnaast vond ik je insinuaties erg flauw. Met name het gedeelte wat ik heb dikgedrukt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:21 schreef Robijn48 het volgende:
Kijk. Ik als Beatlesfan vanaf mijn 8ste, vond het vreselijk toen John Lennon dood ging. Want dat betekende dat de Beatles nooit meer bij elkaar zouden komen.
Toen was er nog lang geen internet, en ging ik elk jaar naar de Beatlesdag toe. Met mensen erover praten, dingen verzamelen.
Nu is er wel internet, en vind ik het tof met MJ fans hier bij te kletsen. Dat jij daar dan gelijk een waardeoordeel-we zouden ook raar en anders zijn- aan geeft, alleen omdat je in mijn ogen het niet goed kan uitstaan dat de meesten hier die hoax niet zien zitten, vind ik een beetje flauw.
Oh ja, en dat weet jij? Jij die hier nog niet zo lang komt? Of zit je te roddelen, meneertje?quote:Op woensdag 14 september 2011 01:02 schreef MetBas het volgende:
Eh.. goed. Ik heb het geprobeerd. Als je leeftijd op dit moment je sterkste argument is zul je de wanhoop wel erg nabij zijn.
En het is toch zo. Er zijn maar weinig in dit topic waar je geen aanvaring mee hebt gehad. Misschien moet je dat eens meenemen bij een sessie zelfreflectie. Ik hoop dat het ooit beter met je zal gaan.
Jij weet he-le-maal niks van mijn leven. Dus hou je 17 jarige wijsheid maar voor je.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:11 schreef MetBas het volgende:
Als je de positieve draai die je aan je leeftijd probeert te geven ook eens toepast op de rest van je leven zou je een stuk leuker mens zijn, weet je dat.
Wat ontzettend flauw Zapato. Er is hier geen "Robijnrel", als je alles gelezen hebt. Maar goed, is zo makkelijk uren later in te vallen he.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:18 schreef Zapato het volgende:
Val ik nou gewoon in een keiharde Robijnrel? Das een tijdje terug, maar helaas onvermijdelijk.
Soms is het echt jammer dat keer op keer de toch al niet zo'n goede naam van MJ en zijn fans door overemotionele, kinderachtige discussies wordt bedoezeld.
Zoek eens het woord 'relativering' op, en pas dat toe in de context van een internetforum.
Als je me vraagt na te denken over dat ik helemaal niets in die hoax zie en ik het eerder respectloos vind naar MJ en aanhang, dan hoef ik niet na te denken.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:31 schreef MetBas het volgende:
Ik ga niet alles voorkauwen. Probeer voor je eigen bestwil er nou gewoon wat van op te steken. Ik weet dat je dat niet van mij aan wilt nemen, maar ik heb de stille hoop dat je er misschien toch over na gaat denken.
Slaaplekker.
Ik ben op MetBas in gegaan. Had ik beter niet kunnen doen. Had het beter kunnen negeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:36 schreef Stokstaart het volgende:
Robijn waarom gedraag je je niet eens naar je leeftijd? Vind beetje irritant dit soort discussies en heb je volgens mij helemaal niet nodig ook
Reputatie...hmm. Sjonge. Dacht dat ik toch aardig bijdraag aan dit topic.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:58 schreef Stokstaart het volgende:
Komt vast door je reputatie.
Maar dat gerel en gescheld is zeker niet in de traditie van Michael.
Oh nee. Hier geloof ik nou helemaal niks van. Ten eerste dat je "later leerde dat ik..." jij was hier nog helemaal niet. Dus heb je zitten roddelen. Fijn jongens, degenen die dat doen.quote:Op woensdag 14 september 2011 02:15 schreef MetBas het volgende:
Voor vandaag had ik nooit problemen met je. Alleen vandaag heb je toch een hele andere kant van je laten zien, een kant die - zo leerde ik later - wel meer van je kennen. Dat maakt verder ook allemaal niet uit, maar het zou je gewoon goed doen als je daar aan probeert te werken. Niet dat je dat van mij gaat aannemen, maar ach, misschien doet het toch nog wat goeds.
Voor mij geen drama meer, ik laat het verder rusten. Mocht je toch nog dingen aan mij kwijt willen dan mag dat gerust via PM, mijn inbox staat voor je open.
Verbitterde oude vrouw? Hahaha, en daar gaat ie weer. TR voor jou.quote:Op woensdag 14 september 2011 02:33 schreef MetBas het volgende:
Dit heeft geen zin, zonde.
Zolang jij de verbitterde oude vrouw blijft uithangen zullen mensen problemen met je blijven houden.
En inmiddels ben je al een paar keer klaar met mij, blijkbaar doet het je toch wel wat. Ik blijf hoop houden dat je er stiekem onbewust wel wat van leert.
Thanks hiervoor Gif. Dat boek lijkt me toch wel interessant.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:11 schreef gifkwal het volgende:
Hier kan je een stukkie uit Jermaine (Permaine) z'n nieuwe boek lezen:
http://www.scribd.com/doc/64810485/You-Are-Not-Alone-Excerpt
Only in...quote:Op woensdag 14 september 2011 06:58 schreef matthijst het volgende:
Wow. Tot half drie snachts doorgereld. Respect!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |