abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:52:32 #76
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101920691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:50 schreef MetBas het volgende:

[..]

Beetje misplaatst. Niks ten nadele van anderen of mijn eigen zelfrespect, maar de grote toewijding die ik en anderen met mij hebben jegens Michael valt denk ik ook niet onder de classificatie 'normaal'.
Leg dit eens uit?
Leef en Laten Leven
pi_101920769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:52 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Leg dit eens uit?
Ik en velen met mij hebben grote toewijding richting Michael. Zeggen dat je van hem houdt kijk ik niet meer van op, en ik betrap mijzelf ook wel eens op die gedachte. Hij is mijn held. Maar dat is ook iets wat niet iedereen zomaar als normaal zou zien (zonder daar zelf een waardeoordeel aan te hangen). Zeggen dat mensen die dan blijkbaar geloven in dat hij nog leeft (een soortgelijke toewijding) maar naar de psych moet vind ik een beetje misplaatst.
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:56:20 #78
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101920899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:54 schreef MetBas het volgende:

[..]

Ik en velen met mij hebben grote toewijding richting Michael. Zeggen dat je van hem houdt kijk ik niet meer van op, en ik betrap mijzelf ook wel eens op die gedachte. Hij is mijn held. Maar dat is ook iets wat niet iedereen zomaar als normaal zou zien (zonder daar zelf een waardeoordeel aan te hangen). Zeggen dat mensen die dan blijkbaar geloven in dat hij nog leeft (een soortgelijke toewijding) maar naar de psych moet vind ik een beetje misplaatst.
Tja, ik ben het met Gif eens. Ik vind het ook niet gezond als je nu nog denkt dat Michael nog leeft en alle werkelijkheden ontkent.
Vergeet niet dat dit een heel klein groepje is op de hele wereld van fans en niet fans.
Leef en Laten Leven
pi_101921038
Ach, ik bedoelde het vooral als een grapje. Daarbij schijnt het ook echt zo te zijn dat het willen ontkennen van iemand's dood een normale fase in het rouwproces is, dus het zou me nog niks verbazen hoor. En daarbij heb je natuurlijk gelijk dat wij allemaal al een beetje out of the ordinary zijn :)
pi_101921104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:56 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Tja, ik ben het met Gif eens. Ik vind het ook niet gezond als je nu nog denkt dat Michael nog leeft en alle werkelijkheden ontkent.
Heeft dat niet meer te maken met wat je zelf van de hoax vindt? Probeer eens geen waardeoordeel te hangen aan de hoax an sich, en kijk dan nog eens naar de mensen die daar in geloven. Moeten ze dan nog steeds naar de psych? Mensen met een overtuiging doorverwijzen naar de psych terwijl wij hier met soortgelijke overtuiging iemand lopen te adoreren, dat vind ik gewoon een beetje scheef. Als dat het geval is kunnen we beter groepskorting met z'n allen proberen te regelen, want dan is er wat mis met ons allemaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:58 schreef gifkwal het volgende:
Ach, ik bedoelde het vooral als een grapje. Daarbij schijnt het ook echt zo te zijn dat het willen ontkennen van iemand's dood een normale fase in het rouwproces is, dus het zou me nog niks verbazen hoor. En daarbij heb je natuurlijk gelijk dat wij allemaal al een beetje out of the ordinary zijn :)
Ah, ok. Mooi zo. Het ging mij met name om wat je als laatste zegt, zijn we niet allemaal een beetje 'anders'? Tenminste, veel hier.
pi_101921227
Maar het is wel moeilijk om geen waardeoordeel aan de hoax te hangen als je probeert logisch te blijven nadenken. Dat we Michael met z'n allen adoreren is naar mijn mening toch wat meer gebaseerd op feitelijke gebeurtenissen of de "realiteit" dan al die hoax-verhalen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:07:04 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101921474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:15 schreef Robijn48 het volgende:
Jah, das waar, jij hebt hem al gezien he.
Wist trouwens niet dat je de Bad tour live gezien hebt :o In welke plaats was dat?
In '88 in de Kuip in Rotterdam.
Was toen 12, ging met m'n broertje en vader, met de trein. Terug ging de laatste trein niet meer verder naar Apeldoorn. Stonden we daar op station Utrecht midden in de nacht :(
Is m'n moeder ons om een uur of 01:00 met m'n opa komen ophalen O+

Heb alles uit die tijd nog bewaard...

Hehe, die prijs ook, 19 euro 20 :s)

Kaartjes in een Pepsi envelop:


En een oldschool concertkaartje, voordat ze 13 in dozijn waren:
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:07:32 #83
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101921494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:59 schreef MetBas het volgende:

[..]

Heeft dat niet meer te maken met wat je zelf van de hoax vindt? Probeer eens geen waardeoordeel te hangen aan de hoax an sich, en kijk dan nog eens naar de mensen die daar in geloven. Moeten ze dan nog steeds naar de psych? Mensen met een overtuiging doorverwijzen naar de psych terwijl wij hier met soortgelijke overtuiging iemand lopen te adoreren, dat vind ik gewoon een beetje scheef. Als dat het geval is kunnen we beter groepskorting met z'n allen proberen te regelen, want dan is er wat mis met ons allemaal.

[..]

Ah, ok. Mooi zo. Het ging mij met name om wat je als laatste zegt, zijn we niet allemaal een beetje 'anders'? Tenminste, veel hier.
Hoe kan je nou geen waardeoordeel aan die hoax hangen? Dat lijkt me onmogelijk. Die hoax zorgt ervoor dat een klein groepje mensen (en dan enkel via internet, want daarbuiten speelt het helemaal niet, en niet voor niets) hardnekkig volhoudt, of er nou een proces aankomt of niet. Ik denk dat je dan aardig buiten de realiteit leeft wat dit betreft.
En ik geloof niet dat er wat mis is met ons hier in MUZ. Michael was gewoon een prachtig mens op vele gebieden, en daarom praten we er hier over. Plus er staat ons nog dingen die uitgegeven worden te wachten.
Leef en Laten Leven
pi_101921540
En daar zit hem in mijn optiek de crux. Er zijn heel veel visies op de hoax mogelijk. Ik heb er een tijdje geleden in dat topic rondgezworven, en ik vond het verdomd interessant. En ja, er waren dingen waarvan ik dacht 'dat is vreemd', zonder verder te denken hij leeft of hij is dood.
En laten we onszelf niet voor de gek houden, we adoreren (iedereen op een ander niveau, dat ga ik voor niemand invullen) een superster die dood is en die velen nooit hebben gezien of ook maar in de buurt zijn geweest. Wat zeg ik, we houden zelfs van hem. We missen hem. We kunnen eindeloos praten over zijn muziek, over wat je zou doen als je hem zou zien, wat je er voor over zou hebben, dat soort dingen. Ik vind niet dat je dan het realiteitsbesef van anderen in diskrediet mag brengen, want als we diep in ons hart kijken is Michael voor ons ook een enorme ontsnapping. Niet voor iedereen, maar wel voor velen. Michael gaf mij serieus hoop in sommige tijden. Hoe hij als mens was gaf mij zo'n warm gevoel, dat er nog dat soort mensen waren deed mij enorm goed in slechte tijden. In termen van 'vreemd', 'raar' en 'realiteitsbesef' zijn ik en sommige anderen ook het misschien wel een beetje kwijt als het op Michael aankomt. Maar ik vind dat niet erg, of raar, of gek. En naar een psych? Moet er niet aan denken. Hij mag dan soms wel een ontsnapping zijn, voor mij is hij een heerlijke ontsnapping.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:10:10 #85
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101921606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:08 schreef MetBas het volgende:
En daar zit hem in mijn optiek de crux. Er zijn heel veel visies op de hoax mogelijk. Ik heb er een tijdje geleden in dat topic rondgezworven, en ik vond het verdomd interessant. En ja, er waren dingen waarvan ik dacht 'dat is vreemd', zonder verder te denken hij leeft of hij is dood.
En laten we onszelf niet voor de gek houden, we adoreren (iedereen op een ander niveau, dat ga ik voor niemand invullen) een superster die dood is en die velen nooit hebben gezien of ook maar in de buurt zijn geweest. Wat zeg ik, we houden zelfs van hem. We missen hem. We kunnen eindeloos praten over zijn muziek, over wat je zou doen als je hem zou zien, wat je er voor over zou hebben, dat soort dingen. Ik vind niet dat je dan het realiteitsbesef van anderen in diskrediet mag brengen, want als we diep in ons hart kijken is Michael voor ons ook een enorme ontsnapping. Niet voor iedereen, maar wel voor velen. Michael gaf mij serieus hoop in sommige tijden. Hoe hij als mens was gaf mij zo'n warm gevoel, dat er nog dat soort mensen waren deed mij enorm goed in slechte tijden. In termen van 'vreemd', 'raar' en 'realiteitsbesef' zijn ik en sommige anderen ook het misschien wel een beetje kwijt als het op Michael aankomt. Maar ik vind dat niet erg, of raar, of gek. En naar een psych? Moet er niet aan denken. Hij mag dan soms wel een ontsnapping zijn, voor mij is hij een heerlijke ontsnapping.
Ja MetBas, maar nu praat je helemaal voor jezelf, en dat moet je ook zo laten.
Ieder kan idd weer andere motieven hebben.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:17:34 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101921988
Die hele hoax theorieen snap ik niet zo: hij heeft er niks mee te winnen door "dood" te zijn...
OK, schulden in 1x pleite, maar dat is het wel zo'n beetje...
En daar was ie na This Is It ook wel vanaf geweest.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:21:59 #87
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101922201
Kijk. Ik als Beatlesfan vanaf mijn 8ste, vond het vreselijk toen John Lennon dood ging. Want dat betekende dat de Beatles nooit meer bij elkaar zouden komen.
Toen was er nog lang geen internet, en ging ik elk jaar naar de Beatlesdag toe. Met mensen erover praten, dingen verzamelen.
Nu is er wel internet, en vind ik het tof met MJ fans hier bij te kletsen. Dat jij daar dan gelijk een waardeoordeel-we zouden ook raar en anders zijn- aan geeft, alleen omdat je in mijn ogen het niet goed kan uitstaan dat de meesten hier die hoax niet zien zitten, vind ik een beetje flauw.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:28:15 #88
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101922473
Ik vind het niet erg om 'raar' te zijn'.

Gewoon is ook maar saai ;).

En de schok bij het overlijden van een artiest/persoon waar je erg van onder de indruk bent is gewoon groot.

Ik ben luister al sinds mijn kindertijd naar de muziek van Bob Marley en ook al heb ik hem nooit bewust meegemaakt toen hij nog leefde (ik was 3,5 toen hij overleed aan kanker), ik voel af en toe wel een gemis wanneer ik zijn muziek beluister. Als ik de uitvaart van hem op video bekijk voel ik me verdrietig, etc..
Ook het overlijden van Steve Irwin heeft me geraakt. Ik keek daar zo graag naar, mijn oudste zoontje is een groot fan. We hebben de memorial op dvd en ook dat doet me wel wat.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101922487
Om mijzelf te citeren: "In termen van 'vreemd', 'raar' en 'realiteitsbesef' zijn ik en sommige anderen ook het misschien wel een beetje kwijt als het op Michael aankomt. Maar ik vind dat niet erg, of raar, of gek."

De termen vreemd, raar en realiteitsbesef waren in vergelijking met de gelovers in de hoax; in mijn optiek hebben wij net zoveel (of net zo weinig) daar last van. Verder had ik het meer over hoe een buitenstaander er tegenaan zou kijken. En wie wat vindt van de hoax vindt maakt mij juist helemaal niks uit, dat heb ik ook expliciet gezegd dus ik vind het knap dat je dat er in kan lezen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar als ergens de hoax wel gevoelig ligt dan is het in dit topic. Mij kan het werkelijk waar niks schelen of iemand er in gelooft of niet, dus hoe kun je mij daar dan van betichten? Dat heeft verder niks te maken met iets uit kunnen staan of niet. Ik wil alleen maar zoveel mogelijk van Michael weten.
pi_101922536
En laten we niet beginnen over flauw, want als iets wel voldoet aan die benaming is het wel fans met een andere mening of overtuiging als minder zien. In mijn optiek heb je dan de boodschap van Michael niet echt begrepen. In mijn ogen zijn alle fans juist gelijk, zeker hier op Fok.

En ik kan mij er ook goed aan irriteren dat je zegt dat mijn hele mening omtrent dit gebaseerd zou zijn op mijn persoonlijke visie op de hoax. Erg zonde dit.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:35:34 #91
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101922783
Ja. Ik merk ook dat je voor jouw doen erg geirriteerd raakte door de woorden van Gif. En dat is in mijn ogen niet voor niets. Het raakt je niet voor niets zo....en nee, ik persoonlijk heb NIETS op met die hoax. Ik vind het juist zwaar respectloos naar MJ toe en naar zijn familie en kinderen.
En jeetje. Noem een ander-wij in dit topic- dan niet gelijk "anders". Ik ben een grote muziekgek, en ik heb al uitgelegd hoe of wat het werkt voor mij. Voor jou en weer voor een ander, kan het weer anders werken.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:38:33 #92
289612 MagicTheo
Kruip, mijn zgn zoon, kruip!
pi_101922910
Laten we nou niet afdwalen. Er zijn al rehearsals uitgebracht van Ne-yo voor de tribute.. ziet er naar uit dat dat er dus toch komt!

Hier te zien: http://www.facebook.com/p(...)05&type=2&permPage=1
PS4 | GTA Online | FIFA2015 | PSN: Joop2015
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:39:01 #93
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101922938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:28 schreef Janena het volgende:
Ik vind het niet erg om 'raar' te zijn'.

Gewoon is ook maar saai ;).

En de schok bij het overlijden van een artiest/persoon waar je erg van onder de indruk bent is gewoon groot.

Ik ben luister al sinds mijn kindertijd naar de muziek van Bob Marley en ook al heb ik hem nooit bewust meegemaakt toen hij nog leefde (ik was 3,5 toen hij overleed aan kanker), ik voel af en toe wel een gemis wanneer ik zijn muziek beluister. Als ik de uitvaart van hem op video bekijk voel ik me verdrietig, etc..
Ook het overlijden van Steve Irwin heeft me geraakt. Ik keek daar zo graag naar, mijn oudste zoontje is een groot fan. We hebben de memorial op dvd en ook dat doet me wel wat.
De dood van Steve Erwin heeft mij toentertijd ook erg geraakt...ik keek vaak naar hem op Animal Planet. Jammer he, en dan op zo'n ironische manier doodgaan...door iets wat normaal geen roofdier is.
Leef en Laten Leven
pi_101922976
Ja, het raakt mij inderdaad. Ik vind het een hypocriete bende om andere fans als minder af te doen, zeker in het kader van de boodschap waar Michael voor staat. Verder negeer je alles wat ik in mijn vorige posts zei. Ik heb altijd een enorme drang naar eerlijkheid, en de woorden die jij mij in mijn mond legt en waar je van mij beticht vind ik alles behalve eerlijk en rechtvaardig. Het stelt mij teleur. Ik heb al vaker het idee gehad dat er een tweekamp is op Fok als het op Michael aankomt, en omdat ik graag zie dat fans samen kunnen en omdat ik graag van alles over Michael wil weten nu wordt beticht van alles, vind ik ronduit stuitend.
pi_101922986
Ik snap wel wat MetBas probeert te zeggen: dat wij in de ogen van buitenstaanders even "raar"/"anders" zijn als hoe ik bijvoorbeeld tegen de hoax-gelovers aankijk en dat dat daarom hypocriet zou zijn. Het zijn beide dingen die door buitenstaanders moeilijk te begrijpen zijn.

Ik ben het met Robijn eens dat dat hele gezeur over dat Michael iedereen genept zou hebben vrij respectloos is. Daarnaast respecteer ik wel de ideeën van mensen die geloven dat hij nog leeft, ieder z'n meug, maar ik vond het wel interessant dat die psycholoog in dat artikel dergelijke ideeën verklaart vanuit de verschillende stadia in het rouwproces. Natuurlijk zou ik ook wel willen dat Michael nog leefde! Maar mijn blik op de realiteit vertelt me wat anders.
pi_101923032
Gelukkig, toch nog iemand die mijn mening snapt en er wat anders kan over denken zonder mij daarbij proberen af te vallen.

Bah.
pi_101923145
Robijn weer ouderwets aan het stoken?

Laat iedereen toch lekker geloven wat hij/zij als waarheid beschouwd.
Ik denk zelf dat hij overleden is, al zijn bepaalde facetten van de hoax wel intrigerend genoeg waardoor ik begrijp dat mensen willen twijfelen.

Sommige van die Youtube-filmpjes maken echt een soort half-god van hem met allerlei niet aardse kwaliteiten.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101923154
Maar MetBas, ik had niet het idee dat Robijn je afvalt hoor. Zij ziet dingen nou eenmaal weer anders en heeft een sterke mening over waarom ze die hoax zo verschrikkelijk vindt. Ik denk niet dat je het op een persoonlijke aanval op jou moet zien.

Die Ne-Yo, blah. Boring! Zulke imitaties vind ik eigenlijk te erg om naar te kijken, het komt niet eens 1% in de buurt van het origineel.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:45:39 #99
289612 MagicTheo
Kruip, mijn zgn zoon, kruip!
pi_101923230
Over Ne-Yo ben ik het met je eens gifkwal. Ze mogen wel eens opschieten met de geremasterde nieuwe dingen van de Bad Tour uit te brengen... daar hebben wij veel meer aan! :P
PS4 | GTA Online | FIFA2015 | PSN: Joop2015
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:45:51 #100
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101923245
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:38 schreef MagicTheo het volgende:
Laten we nou niet afdwalen. Er zijn al rehearsals uitgebracht van Ne-yo voor de tribute.. ziet er naar uit dat dat er dus toch komt!

Hier te zien: http://www.facebook.com/p(...)05&type=2&permPage=1
Best geinig stukje Lady in My Life...
Ach ja, als het ergens uitgezonden wordt, of te downloaden is, zal ik het wel ff kijken.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')