abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101788997
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:33 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat dus: eten bij anderen, en dan MOEST je eerst een boterham met iets hartigs (worst of kaas) eten voordat je een boterham met zoet beleg mocht ;(
En melk inderdaad, "want dat is gezond": heel Nederland leek wel gebrainwashed door de melkcampagnes van overheid en industrie, maar dat is een andere discussie.
Hahaha ik had dat juist andersom! Bij ons maakten we dat onderscheid eigenlijk niet, hartig was duurder, dus wij aten meer zoet. Zeker vleeswaar was er niet zo gek vaak.

Dan ging ik bij een vriendinnetje ontbijten en zat ik lekker te nommen van mijn hartige boterhammetje en "mochten" we daarna een boterham met vruchtenhagel... Ik heb nooit durven zeggen dat ik echt kots van :r vruchtenhagel :r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_101789065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:r vruchtenhagel :r
Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffen :X
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:10:04 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101789073
@robinook, dit gaat over jeugd traumas met eten, niet wat er lekker was. Vertel eens over jouw traumas, zoals de opgebakken aardappels en je afkeer van Nederlands eten..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:10:37 #105
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101789091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffen :X
:r!
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 september 2011 @ 19:17:10 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101791338
De te grote stukken ui van pa :X. Hij is niet handig met de snijtechnieken, maar doet ook niet de moeite om het te leren en dan krijg je zulke grote stukken ui wat niet te vreten is :X.

Nu is ui best lekker, maar niet op die manier :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:18:12 #107
45206 Pietverdriet
pi_101791374
Rauw ui door de gehaktballen, om het nog verder te strekken.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:18:26 #108
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_101791383
Kant en klare spaghettisaus. -O-
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:30:28 #109
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_101791860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Rauw ui door de gehaktballen, om het nog verder te strekken.
Dodelijk, gadverdamme.
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:59:55 #110
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101792946
95% van wat mijn vader maakte. In zijn hoofd is hij een geweldige kok, in de praktijk kan hij er niks van. Heeft bij alles een manier hoe het 'moet'. Dat betekend in de praktijk negeren wat er op de verpakking staat. Friet 'moet' goudbruin zijn. En vervolgens niet willen toegeven dat de frietjes droog en hard zijn.
pi_101792976
Aardappelen :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_101794533
mijn moeder kan gelukkig heerlijk koken maar ik herinner me wel nog hoe ongelofelijk smerig een boterham met nutella én boter is.

Ook was ik de enige die karnemelk dronk en ook absoluut geen halfvolle melk lust, en dan pakte ik soms weleens per ongeluk de verkeerde beker blegh!
pi_101795199
O god ik weet niet waar ik moet beginnen. Nou ja, bij het ergste trauma dan maar:
Mijn moeder die uit pure wanhoop om mij en mijn broer meer groenten te laten eten, allemaal groenten in de blender gooide en op een pizzabodem mikte onder het mom van 'pizza'..

Aiaiaii, de smaak van babyvoeding staat me nog veel te helder voor de geest.
pi_101795623
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.

En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
pi_101795823
mn pa kan ook echt niet koken. en laat zondag nu net zijn kookdag zijn. standaard macaroni, spageti, nasi of bami.
afhankelijk van het groentepakket dat mn ma gekocht heeft. vlees is maar net wat hij het eerste uit de vriezer pakt ofzo. rare combi's soms; laatst macaroni met shoarma.
gelukkig vind hij het niet erg als ik zijn kookdag overneem;)

oma kan ook niet koken(daarom krijgt ze nu ook tafeltjedekje). het eerste wat ik in de keuken heb geleerd was pannenkoeken bakken. die van oma waren zo vies, heel dik en dan nog vloeibaar van binnen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:12:54 #116
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101795941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.

En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
Mijn moeder was zo'n figuur die allemaal van die rare dingen ging 'proberen', en o wee als we het niet opaten. ;(
pi_101796614
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger :(
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:30:14 #118
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101796667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger :(
Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.
pi_101796792
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:

Bij mij ook heel vaak hetzelfde. In de winter al die stamppotten a la mijn moeder :r, niet te eten dus. Verder veel pakje-zakjekookkunsten, maar de dieptepunten waren toch wel:
- De tot snot gekookte groente van mams (prei, witlof, broccoli etc.) waarbij maggi tuinkruidensaus werd gemikt.
- Draadjesvlees met ranzige vetstukjes.
- Mijn vader zijn "pan"-kunsten op de camping. De pan in kwestie is een knutsel van een van de andere campingbewoners, een soort slechte versie van de skottelbraai. Aangezien mijn vader niet kan koken gingen daar dus vlees, voorgesneden aardappelschijfjes en groenten uit glas/blik in. Vergezeld met minstens een half liter olijfolie, waardoor je een soort aardappelvleessnotgroenteolijfoliesoep kreeg. Ik heb tijdens mijn vakanties de wc vaak van binnen gezien, van al die olie krijg je een goede doorloopsnelheid :X.

En als 4jarig meisje heb ik een tijdje door omstandigheden bij een tante gewoond die nogal fan was van brood met pindakaas. 20 jaar later kan ik haar nog aan het lachen krijgen door te zeggen "ik lust geen pindakahahahas :'( :'( :'( "

[ Bericht 13% gewijzigd door douche-eendje op 10-09-2011 21:38:55 ]
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:40:08 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101797071
Ik werd altijd een beetje chagrijnig van de stamppot prei met azijn en gekookte eieren. Heeft nog best een tijd geduurd na het uit huis gaan dat ik prei weer lekker vond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101797094
Mijn mams heeft maar 1 onhebbelijkheid in de keuken: groente doodkoken..
Oh en door prakken heb ik nooit echt groente leren eten want ja, het was door en door gaar en ook nog eens verstopt tussen de aardappels dus dat heb ik ingehaald toen ik op mezelf ging. Beschouw het alleen niet echt als een trauma, zo was het nu eenmaal :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_101800929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
Trust me, dat werkt zo veeeel beter dan dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:30 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.

Om eerlijk te zijn heb ik niet veel trauma's. Een van de weinige is jus uit een pakje.
Mn beide oma's kunnen fantastisch koken, mn moeder ook, mn tante prima en als m'n vader kookte was het altijd echt lekker.
Alleen m'n stiefmoeder kon er geen flikker van. Groente tot snot, aardappels waren altijd droog en dan haar 'justje' er overheen. Pakjes.
Ik als 12 jarig jochie: Waarom altijd pakkie jus? Die van pa is altijd goed en mn tante deed het nooit met een pakkie.
Zij: 'Wat van het vlees af komt is altijd vet, daarom een pakje'.
Ik: Dat is juist jus. Vraag pa het dan een keer om het uit te leggen hoe je jus maakt.
Zij: :% :(
Ik: :+

Ja ik was een etter.

Totdat ik ging koken toen ik 16 17 was en ik eerder thuis was dan die muts.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:11:11 #123
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_101800939
Waar moet ik beginnen :'( ..
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:12:24 #124
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101800998
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:11 schreef Red_85 het volgende:
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.

Om eerlijk te zijn heb ik niet veel trauma's. Een van de weinige is jus uit een pakje.
Mn beide oma's kunnen fantastisch koken, mn moeder ook, mn tante prima en als m'n vader kookte was het altijd echt lekker.
Alleen m'n stiefmoeder kon er geen flikker van. Groente tot snot, aardappels waren altijd droog en dan haar 'justje' er overheen. Pakjes.
Ik als 12 jarig jochie: Waarom altijd pakkie jus? Die van pa is altijd goed en mn tante deed het nooit met een pakkie.
Zij: 'Wat van het vlees af komt is altijd vet, daarom een pakje'.
Ik: Dat is juist jus. Vraag pa het dan een keer om het uit te leggen hoe je jus maakt.
Zij: :% :(
Ik: :+

Ja ik was een etter.

Totdat ik ging koken toen ik 16 17 was en ik eerder thuis was dan die muts.
Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.
pi_101801082
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:33 schreef douche-eendje het volgende:
- Mijn vader zijn "pan"-kunsten op de camping. De pan in kwestie is een knutsel van een van de andere campingbewoners, een soort slechte versie van de skottelbraai. Aangezien mijn vader niet kan koken gingen daar dus vlees, voorgesneden aardappelschijfjes en groenten uit glas/blik in. Vergezeld met minstens een half liter olijfolie, waardoor je een soort aardappelvleessnotgroenteolijfoliesoep kreeg. Ik heb tijdens mijn vakanties de wc vaak van binnen gezien, van al die olie krijg je een goede doorloopsnelheid :X.
Jij wint. Dit klinkt echt ultiem smerig :r
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101801445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:12 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.
Je moet bij een kind niet gaan forceren dingen te eten. Dan krijg je na een tijdje dat ze alleen patat en pannenkoeken lekker vinden omdat het een trauma wordt. Zie hier.

Mn stiefzusje bijvoorbeeld lustte geen champignons. Een gruwl voor haar. Maar het werd haar strot ingestampt door haar moeder. Ze moet ze nu nog steeds niet. Waarom? Omdat 'die dingen' haar terugbrengen (soort van) naar die nare momenten.
1947-2016
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:26:25 #127
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101801490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je moet bij een kind niet gaan forceren dingen te eten. Dan krijg je na een tijdje dat ze alleen patat en pannenkoeken lekker vinden omdat het een trauma wordt. Zie hier.

Mn stiefzusje bijvoorbeeld lustte geen champignons. Een gruwl voor haar. Maar het werd haar strot ingestampt door haar moeder. Ze moet ze nu nog steeds niet. Waarom? Omdat 'die dingen' haar terugbrengen (soort van) naar die nare momenten.
Uh nee, dan krijg je juist dat ze dingen buitenom friet en pannenkoeken lekker gaan vinden. Dan heb ik het over kleine kinderen, niet pubers want dan ben je al te laat.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:28:25 #128
45206 Pietverdriet
pi_101801566
Gewoon gruwelijk lekker koken, eten ze alles.
pi_101801578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Jij wint. Dit klinkt echt ultiem smerig :r
Dat was het ook. Maar ik leef nog :P.
pi_101801583
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij mij ook heel vaak hetzelfde. In de winter al die stamppotten a la mijn moeder :r, niet te eten dus. Verder veel pakje-zakjekookkunsten, maar de dieptepunten waren toch wel:
- De tot snot gekookte groente van mams (prei, witlof, broccoli etc.) waarbij maggi tuinkruidensaus werd gemikt.
- Draadjesvlees met ranzige vetstukjes.

Dat kan maar 1 ding betekenen: niet goed klaargemaakt.
quote:
En als 4jarig meisje heb ik een tijdje door omstandigheden bij een tante gewoond die nogal fan was van brood met pindakaas. 20 jaar later kan ik haar nog aan het lachen krijgen door te zeggen "ik lust geen pindakahahahas :'( :'( :'( "
1947-2016
pi_101801676
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat kan maar 1 ding betekenen: niet goed klaargemaakt.

[..]

Daar zal ik mij ook niet over verbazen. Koken en eten is een stuk leuker (en vooral beter!) nu ik het zelf doe.
pi_101801689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:26 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Uh nee, dan krijg je juist dat ze dingen buitenom friet en pannenkoeken lekker gaan vinden. Dan heb ik het over kleine kinderen, niet pubers want dan ben je al te laat.
Weet je wat het leuke is van psychologie? Niets is waar en iedereen ervaart het anders. Ik weet van mezelf en van mensen uit mn omgeving dat forceren juist tegengesteld effect geeft.
1947-2016
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:33:17 #133
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101801749
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je wat het leuke is van psychologie? Niets is waar en iedereen ervaart het anders. Ik weet van mezelf en van mensen uit mn omgeving dat forceren juist tegengesteld effect geeft.
Dus is het maar zo? Psychologie was toch nooit waar?

Ik ben er hoe dan ook voor dat je jonge kinderen veel verschillende dingen te eten moet geven, al dan niet met een harde hand.
  One tough cookie zaterdag 10 september 2011 @ 23:57:10 #134
169210 liesje1979
pi_101802433
Wat een geweldig topic, en wat een feest der herkenning!

Bijna alles wat hier eerder genoemd is, is herkenbaar. Alleen vond ik de smacaronie niet zo verschrikkelijk, wij aten allerlei varianten, macaronie ham-kaas macaronie met gehakt etc.
Bij ons was dat, samen met nasi en spaghetti buitenlands eten, zoals ik hier ook al las.

Niet alles was smerig, de nasi was heerlijk, soep en gehaktballen, ik maak het mijn moeder niet zo lekker na. En mijn vader maakt de geweldigste oliebollen.

Maar die eeuwige maizena papjes over al die slap gekookte groenten bij die droge aardappelen, omdat ik al op jonge leeftijd een jus-sloten-trauma had opgelopen, Nachtmerries heb ik er van.
Maar wat ik nog mis hier, ook elke slapgekookte groente, gooide mijn moeder altijd nootmuskaat. En niet een beetje. Ook op de bloemkool, prei, en andijvie met papje. Bah. Oh en het allerranzigste vond ik toch wel courgette bij een oom en tante van me. Samen met prei tot papje gekookt. Terwijl ik het als komkommer wel lekker vond.

Als ik er te lang over deed of ik zat te kokken aan tafel moest ik het altijd boven opeten. Dat vond ik niet erg, ik spoelde alles zo, hup door de wc. Heeft mijn moeder nooit geweten tot ik het een paar jaar geleden opbiechte. :D
pi_101802476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:33 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dus is het maar zo? Psychologie was toch nooit waar?

Klopt. Maar ik zeg dat het werkt voor mij. Dat hoeft niet te betekenen dat het gelijk voor jou ook moet werken. Andere personen, andere psyche.
quote:
Ik ben er hoe dan ook voor dat je jonge kinderen veel verschillende dingen te eten moet geven, al dan niet met een harde hand.
Ga eens kijken wat het opleverd aan het einde, die harde hand.
1947-2016
  zondag 11 september 2011 @ 00:00:32 #136
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101802522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik zeg dat het werkt voor mij. Dat hoeft niet te betekenen dat het gelijk voor jou ook moet werken. Andere personen, andere psyche.

[..]

Ga eens kijken wat het opleverd aan het einde, die harde hand.
Bij een vervelend kind als bij mij veel, ik at bijna niks maar door die harde hand nu gelukkig wel.
pi_101803287
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Bij een vervelend kind als bij mij veel, ik at bijna niks maar door die harde hand nu gelukkig wel.
Of komt het doordat je ouder geworden bent?

Vroeger was ik ook een lastpost met eten en heb regelmatig dingen moeten eten die ik niet lekker vond. Maar ik denk toch dat het aan ontwikkeling van de smaak ligt dat ik heel veel dingen nu wel lust. Het belangrijkste wat een kind volgens mij van een harde hand kan leren is dat het niet altijd zijn zin krijgt.

Mijn jeugdtrauma met eten was trouwens macaroni/spaghetti met mix van Honig of Maggi. :r
  zondag 11 september 2011 @ 00:31:15 #138
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101803418
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:26 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of komt het doordat je ouder geworden bent?

Vroeger was ik ook een lastpost met eten en heb regelmatig dingen moeten eten die ik niet lekker vond. Maar ik denk toch dat het aan ontwikkeling van de smaak ligt dat ik heel veel dingen nu wel lust. Het belangrijkste wat een kind volgens mij van een harde hand kan leren is dat het niet altijd zijn zin krijgt.

Mijn jeugdtrauma met eten was trouwens macaroni/spaghetti met mix van Honig of Maggi. :r
Ook, maar niet helemaal, denk ik. Ik maak vaak zat mensen mee van mijn eigen leeftijd die gruwelijk kunnen mekkeren als het om eten gaat.
pi_101803619
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:31 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ook, maar niet helemaal, denk ik. Ik maak vaak zat mensen mee van mijn eigen leeftijd die gruwelijk kunnen mekkeren als het om eten gaat.
Ik denk dat enige dwang ook wel nuttig is hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre dat invloed uitoefent op de smaak. Ik denk dat je er eerder dat gemekker mee afleert. :P
pi_101803656
Mijn moeder kan redelijk koken, ik heb eigenlijk maar een trauma overgehouden. Tot snot gekookte witlof met gekookt ei en zure room :r :r :r :r
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  zondag 11 september 2011 @ 00:40:46 #141
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101803660
Rode kool :r Die zooi kwam er een paar minuten later weer vrolijk uit, dus daarna nooit meer gegeten. :{w
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 11 september 2011 @ 00:42:03 #142
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101803702
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:39 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik denk dat enige dwang ook wel nuttig is hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre dat invloed uitoefent op de smaak. Ik denk dat je er eerder dat gemekker mee afleert. :P
Smaak moet je ontwikkelen, dat doe je door op een jonge leeftijd veel verschillende dingen te eten te krijgen.
pi_101803722
Roze fruittella's :')

Één keer autoziek geworden na het eten van zo'n ding. Waarschijnlijk totaal geen verband :') maar sindsdien, als ik ze ook maar ruik, ga ik al half over m'n nek. De gele en oranje daarentegen vind ik wel lekker.
Ja doei.
  zondag 11 september 2011 @ 00:43:20 #144
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101803741
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Smaak moet je ontwikkelen, dat doe je door op een jonge leeftijd veel verschillende dingen te eten te krijgen.
Neuh, ben op latere leeftijd dingen nog lekker gaan vinden die ik daarvoor nooit lustte.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  zondag 11 september 2011 @ 00:44:04 #145
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101803760
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Neuh, ben op latere leeftijd dingen nog lekker gaan vinden die ik daarvoor nooit lustte.
Dat kan, maar het sluit mijn post niet uit.
pi_101803791
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat.

Ik eet nu regelmatig dingen die ik niet lust(te) omdat ik er niet tegen kan dat ik dingen niet lust :')
Helaas lust ik nog steeds geen grapefruit en lever/orgaanvlees (m.u.v. paté, maar bijvoorbeeld gebakken lever gaat er écht niet in), maar ik blijf met regelmaat proberen ;) :P
Ja doei.
pi_101803852
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat.

Ik eet nu regelmatig dingen die ik niet lust(te) omdat ik er niet tegen kan dat ik dingen niet lust :')
Helaas lust ik nog steeds geen grapefruit en lever/orgaanvlees (m.u.v. paté, maar bijvoorbeeld gebakken lever gaat er écht niet in), maar ik blijf met regelmaat proberen ;) :P
same here, ik heb olijven leren eten, custard, grapefruits, bepaalde soorten sushi, etc.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_101807305
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik lustte heel weinig, mijn moeder liet me alles proberen maar dwong me niet iets op te eten en vanaf de pubertijd ben ik alles gaan lusten. Dwang is dus zeker niet altijd nodig.
  zondag 11 september 2011 @ 10:35:36 #149
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_101808441
Heb mijn 2 dochters altijd dingen laten proberen, gewoon een hapje zonder dwang, ze lusten nu zo goed als alles, mijn oudste wilde op haar 6e ook absoluut slakken proberen
pi_101812539
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:12 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

kinderen zelf laten koken werkt ook goed. je kan natuurlijk moeilijk zeggen dat je eigen eten niet lekker is.

wat betreft manier van opvoeden. ik zou zeggen alles aanbieden maar niets forceren omdat ik me daarbij het prettigste voel.
verschilt ook per kind. mn broertjes en ik hebben dezelfde dingen gegeten, zelfde opvoeding. en toch lust ik eigenlijk alles en mn broertjes veel minder (geen vis, bepaalde groentes enz.).
waar dat verschil dan in zit? ....

[ Bericht 11% gewijzigd door loecje op 11-09-2011 13:15:25 ]
pi_101812679
Ontbijt :r
  zondag 11 september 2011 @ 13:25:12 #152
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101813138
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:13 schreef boyv het volgende:
Ja waarom zou je eten als je sterft van de honger. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2011 @ 13:26:31 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101813186
Ik was vroeger ook lastig, ben soms nog wel lastig maar ik eet al een stuk meer dan vroeger :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101821937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:36 schreef Mylene het volgende:
Casinobrood met kokosbrood en een yogidrink uit zo'n plasic fles.

Mijn oma dacht altijd dat ze mij hiermee verwende.
;(

Mijn oma-eten trauma bestond er meer uit dat we de groooooote stapel pannenkoeken die ze elke week voor ons maakte nooit opkregen. :9

Mijn jeugdtrauma: in de winter elke ochtend zelfgemaakt vlierbessensap moeten drinken. :X Goed voor de weerstand maar zo ontzettend goor. :X En dan had ik nog geluk: ik hoefde maar een halve beker en mocht de rest aanlengen met melk, mijn astmatische broertje moest een hele beker drinken.
Het grootste trauma was om achteraf te horen dat ik, blakend van gezondheid, het volgens mijn ouders eigenlijk niet nodig had maar dat vertelden ze me niet zodat ik solidair mee bleef drinken. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101823886
Macaroni met gehakt, zo'n soep/nasigroentepakket en een of ander zakje van honig en dat ging dan ook nog in de oven, zo'n vieze droge zooi. Gruwel!
En mijn moeder durfde ooit avontuurlijk te doen en broccoli te koken, met een flinke hand zout en dan een half uur koken. Daarna dacht ik serieus dat ik nooit broccoli zou lusten.

Mijn moeder was niet zo'n kooktalent, mijn vader kan het wel, maar heeft een rare neiging om dingen te fantaseren, die eigenschap heeft mijn zusje overgenomen. Hebben ze bij mij iets lekkers gegeten, vragen ze het recept en dan krijg ik een volgende keer iets voorgezet dat er in de verste verten niet op lijkt, zegt zusje: ja, is jouw recept, maar ik heb de mozzarella en artisjokharten weggelaten en er champignons in gedaan. wtf!

Oh ja, zorg dat je nooit de dag na een bbq of gourmetfeestje bij mijn vader eet. Alle restanten worden tegelijk in de hapjespan gegooid en dan krijg je zo'n ongedefinieerde prut die lijkt op wat douche-eendje op de camping kreeg.
pi_101828928
Wat zijn die maïzenapapjes dan, was dat een sausje over de groenten ofzo?
pi_101829069
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:57 schreef lipper het volgende:
Wat zijn die maïzenapapjes dan, was dat een sausje over de groenten ofzo?
Nou, sausje... maiszetmeel :r
pi_101829323
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 16:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

;(

Mijn oma-eten trauma bestond er meer uit dat we de groooooote stapel pannenkoeken die ze elke week voor ons maakte nooit opkregen. :9

Mijn jeugdtrauma: in de winter elke ochtend zelfgemaakt vlierbessensap moeten drinken. :X Goed voor de weerstand maar zo ontzettend goor. :X En dan had ik nog geluk: ik hoefde maar een halve beker en mocht de rest aanlengen met melk, mijn astmatische broertje moest een hele beker drinken.
Het grootste trauma was om achteraf te horen dat ik, blakend van gezondheid, het volgens mijn ouders eigenlijk niet nodig had maar dat vertelden ze me niet zodat ik solidair mee bleef drinken. :')
mijn moeder heeft ons zelfs nog levertraancapsules gevoerd :') hoezo oldskool!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 11 september 2011 @ 20:10:13 #159
45206 Pietverdriet
pi_101829566
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 20:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

mijn moeder heeft ons zelfs nog levertraancapsules gevoerd :') hoezo oldskool!
Capsules??
Vloeibaar in een lepel met een vreselijke chemische sinaasappelsmaak en walgelijk gezoet.
pi_101829874
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Capsules??
Vloeibaar in een lepel met een vreselijke chemische sinaasappelsmaak en walgelijk gezoet.
Ja die capsules kreeg ik ook van mijn opa als ik daar logeerde. Die waren niet zo heel walgelijk.
  zondag 11 september 2011 @ 20:18:41 #161
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_101830048
Behalve bekers yogidrink mee naar school, wat zo ontzettend ging stinken, geen jeugdtrauma's qua eten :).

Mijn moeder kookt(e) meestal gewoon Hollandse pot, dat kan ze prima, en ik hou ervan :9.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 11 september 2011 @ 20:22:41 #162
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_101830302
Een tante van mij lepelde elke dag levertraan in mijn neefje, ik dacht dus dat dat lekker zou zijn en heb het dus ook maar een keer geprobeerd , wat is dat goor zeg!! Ook een keer met deze tante mee geweest naar een poelier , kregen we een kalkoen poot om mee te spelen dat was dan wel weer leuk.
En bij mijn oma ontbijt met karnemelkse pap en Roggebrood , heel bijzonder een authentiek streek gerecht.
pi_101830633
Euh, gesteriliseerde melk op schoolkamp. We moesten het drinken. Gatver.

En oja, mijn pa kan goed koken. maar mijn moede rmet haar doorbakken biefstukken en droge tartaar... Brrr...
Whatever...
  zondag 11 september 2011 @ 20:51:41 #164
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_101832096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:38 schreef The_stranger het volgende:
Chicken tonight, wat een gore meuk.. brrr :r
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_101832282
Mijn vader probeert mijn stiefmoeder over te halen om met olie te koken in plaats van met boter. Zogenaamd omdat dat gezonder is.

Totdat ik op vakantie zijn manier van met olie koken zag. We gingen kippenpoten eten. Mijn vader gooit er echt achterlijk veel olie in. Die kip had zo'n krokant laagje maar was gort en gortdroog van binnen (gedver).

Pa geconfronteerd: "ja maar dat hoort zo hoor! Het is supergezond en olie is een goede warmtegeleider".

Ik kon praten als Brugman maar ik kreeg het niet aan zijn verstand dat koken met olie best gezond kan zijn, maar niet als je het eten bijna frituurt in plaats van bakt :N .

Oja, mijn ergste jeugdtrauma is van de scouting. Daar kreeg je 's avonds van die chocolademelk met velletjes erop. Velletjes :r . Of als ik ziek was en ik van mijn moeder warme melk kreeg, met velletjes :r .

En Chicken Tonight, toen ik net begon met koken maakte ik een keer chicken tonight met witte wijn saus. Het was werkelijk waar niet te vreten.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 11 september 2011 @ 21:11:50 #166
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_101833295
karnemelk
  Licht Ontvlambaar zondag 11 september 2011 @ 21:17:48 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101833688
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon gruwelijk lekker koken, eten ze alles.
Nou nee :P

Overigens klinken de snotgroenten wel bekend, helaas...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 11 september 2011 @ 21:43:57 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101835297
Ik snap dat gezeur over die vellen op vla of melk niet. Moesten jullie die dan ook opeten of zo? :?
pi_101835577
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:11 schreef BASBRO het volgende:
karnemelk
Oh ja en dit ;(
Met een beetje limonadesiroop om het drinkbaar te maken.

En een aanvulling op moeders naïviteit: zilvervliesrijst voor de vezels maar wel toegeven dat het minder lekker is.
  zondag 11 september 2011 @ 21:52:32 #170
45206 Pietverdriet
pi_101835755
Wij aten geen zilvervliesrijst thuis, maar het is wel beestenvoer
pi_101836133
Serieus. Het duurt uren voor het gaar is en is dan nog hard.
pi_101836282
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:58 schreef _Loki het volgende:
Serieus. Het duurt uren voor het gaar is en is dan nog hard.
in sommige combinaties vind ik het nog wel lekker, met capucijners bijvoorbeeld kan het prima.. Nasi daarentegen...
Whatever...
  zondag 11 september 2011 @ 22:01:05 #173
45206 Pietverdriet
pi_101836302
Voor de vezels kan je beter volkoren of tarwebrood eten, groente, fruit, is nog lekker ook.
Het is net zulke onzin als volkoren pasta.
  zondag 11 september 2011 @ 22:02:23 #174
45206 Pietverdriet
pi_101836378
Bonen, Capucijners en andere peulvruchten zijn prima voedingsvezel leveranciers
pi_101836454
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Bonen, Capucijners en andere peulvruchten zijn prima voedingsvezel leveranciers
Yup, maar ik vind het gewoon lekker qua smaak en textuur bij capcijners met spek. Stevige pot, met stevige rijst. ik houd ervan.
Whatever...
pi_101836464
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap dat gezeur over die vellen op vla of melk niet. Moesten jullie die dan ook opeten of zo? :?
wij schepten die er gewoon af en dan de wasbak in ofzo :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_101836629
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef rac het volgende:
Een tante van mij lepelde elke dag levertraan in mijn neefje, ik dacht dus dat dat lekker zou zijn en heb het dus ook maar een keer geprobeerd , wat is dat goor zeg!! Ook een keer met deze tante mee geweest naar een poelier , kregen we een kalkoen poot om mee te spelen dat was dan wel weer leuk.
En bij mijn oma ontbijt met karnemelkse pap en Roggebrood , heel bijzonder een authentiek streek gerecht.
Karnemelkse pap met stroop :9 Dat is lang geleden!
  zondag 11 september 2011 @ 22:09:51 #178
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_101836854
Was ook niet echt een trauma hoor , wel een goede herinnering! Karnemelkse pap die niet schifte , anders was die niet zo lekker. Mijn oma kon echt authentiek koken .
pi_101837172
Gatverdamme dat is dus echt 1 van mijn grootste trauma's oooooit :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_101837875
Hmmm macaroni met smak is zo'n beetje de enige pasta die ik te eten vind. (oh nee lasagna ook! :) )
Al jaren niet meer gegeten trouwens.

Mijn trauma's: overal een dikke laag vet in de pan "voor over de aardappels". YUCK.
Kip die nog niet gaar was maar wel op tafel stond. Sowieso dingen die over datum waren maar wel in de koelkast stonden.
pi_101838826
Heb nog nooit velletjes gezien op mijn melk, chocomelk, pap of vla :S
  Moderator zondag 11 september 2011 @ 22:42:21 #182
9859 crew  Karina
Woman
pi_101838939
Het allerviest vond ik tuinbonen, ik weet niet wat mijn moeder erop gooide, maar daarvan moest ik echt kokhalzen.

En verder spruitjes en witlof.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_101839681
Oh ja, mijn moeder kookte aardappelen en rode kool en bakte gehakt rul en dat werd inclusief bakvet bij elkaar gedaan en tot een zompige massa geroerd. Ik krijg er nog de rillingen van.
De rest van het gezin vond het heerlijk (ik goot er een pot appelmoes overheen en slurpte het met moeite naar binnen) en restjes werden door mama en zusje de volgende dag bij de lunch opgebakken en op brood gegeten. Dan ging ik altijd ergens anders zitten, die lucht van opgebakken stamppot is zooooo smerig.
  zondag 11 september 2011 @ 23:24:28 #184
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_101841137
Ho eens even. Pannekoeken met Smac, dat heeft juist potentie!
pi_101841573
Ik ben blij dat zowel mijn moeder als mijn vader lekker kunnen koken. Smacaroni heb ik nooit gegeten en maizena-saus ook niet.

Enige waar ik jeugdtrauma's van heb, zijn de huismiddelen als je bijvoorbeeld verkouden bent. Lepel melasse met zelfgeraspte nootmuskaat, of een stuk verse gember in je mond. :'(
Soms zijn Surinaamse huismiddelen niet zo een pretje :X
pi_101846935
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij aten geen zilvervliesrijst thuis, maar het is wel beestenvoer
Oh Piet nu haal je weer wat herinneringen bij mij op :')
Mijn ouders zijn een periode van die natuurwinkel geitenwollensokken geweest, en toen aten we geen chocolade maar ''carobe''; een ''gezonde'' chocoladevervanger.. Bweeeh dat is echt vies de smaak van marmite maar dan zoeter ik kan me nog steeds herinneren hoe vies ik dat vond.

We maalden ook zelf ontbijtgranen, dat was dus net karton met yoghurt :')

En de vla van de natuurwinkel had altijd klontjes *ril*.

En inderdaad zilvervliesrijst, na vijf minuten zit je nog te kauwen en het overheerst de smaak van je gerecht ook nog, bah.
  maandag 12 september 2011 @ 07:23:37 #187
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_101847158
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 05:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh Piet nu haal je weer wat herinneringen bij mij op :')
Mijn ouders zijn een periode van die natuurwinkel geitenwollensokken geweest, en toen aten we geen chocolade maar ''carobe''; een ''gezonde'' chocoladevervanger.. Bweeeh dat is echt vies de smaak van marmite maar dan zoeter ik kan me nog steeds herinneren hoe vies ik dat vond.

We maalden ook zelf ontbijtgranen, dat was dus net karton met yoghurt :')

En de vla van de natuurwinkel had altijd klontjes *ril*.

En inderdaad zilvervliesrijst, na vijf minuten zit je nog te kauwen en het overheerst de smaak van je gerecht ook nog, bah.
Haha! Die carobe aten wij ook. Geen chocoladepasta meer, maar 'Carobella'.

Ik was de enige die het best lekker vond.
  maandag 12 september 2011 @ 07:27:56 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101847171
Mijn moeder kookte alle groente te lang door, waardoor alles bitter en vies was. Toen ik op mezelf woonde, leerde ik ook zelf te koken en eindelijk weer de smaak van bepaalde groente -op de goede manier gekookt- te waarderen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101849432
de doorgekookte groente is toch wel een bekend fenomeen.
verder had mijn moeder een zout fobie, dus dat werd niet gebruikt. maar wel aromat.
ook had ze van die fasen:
op alle groente ging geraspte kaas of bij elk gerecht pesto

ook dingen die ik niet te vreten vond schotelde ze me vrolijk elke week weer voor
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 12 september 2011 @ 10:15:01 #190
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849454
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:13 schreef boyv het volgende:
Zwaar, zwaar overrated.
  maandag 12 september 2011 @ 10:22:21 #191
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101849647
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:42 schreef motorbloempje het volgende:
Roze fruittella's :')

Één keer autoziek geworden na het eten van zo'n ding. Waarschijnlijk totaal geen verband :') maar sindsdien, als ik ze ook maar ruik, ga ik al half over m'n nek. De gele en oranje daarentegen vind ik wel lekker.
Dat heb ik met sinaasappelsnoepjes :')
Ooit naar de dierentuin geweest, bij de ingang een zakje sinaasappelsnoepjes gekregen, en die na een half uur uitgekotst. Sindsdien krijg ik níks met sinaasappelsmaak meer weg.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 12 september 2011 @ 10:28:15 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101849787
Oh ja! Ben een keer bijna gestikt in een rang, er moest de Heimlich manoeuvre toegepast worden om het ding eruit te krijgen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 12 september 2011 @ 10:38:53 #193
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101850061
Oh nog een trauma, ben ooit heel erg ziek geworden na het eten van witte bonen in tomatensaus. Had waarschijnlijk niks met elkaar te maken maar ik wil het nog steeds niet eten.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_101850168
Smac :r :r :r

Mijn moeder kon fantastisch lekkere gehaktballen maken, maar toen heeft ze op een dag besloten ipv paneermeel stukken brood door de gehaktballen te doen. :r :r :r

Ik heb ook nog een tijd bij een oom en tante gewoond, daar was het de hele week:
Chicken Tonight :r
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus :r
Lasagne, kant en klaar. :r
Kip Tandoori en Kip madras uit een pakje. :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_101850270
Moeder kon vroeger heerlijk koken, vader trouwens ook, maar als ze me nu vragen wat ik wil eten als ik kom en ik bedenk dan iets van vroeger (de lekkere hachee of de goulash ofzo) Maken ze nu alles met pakjes...
Alleen hun kalfstong is nog steeds onovertroffen :9~
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 12 september 2011 @ 10:47:46 #196
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850307
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 10:42 schreef Lonaa het volgende:
Chicken Tonight :r
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus :r
Als ik schreeuwend wakker word in de nacht, droom ik hiervan.
pi_101850369
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.

al jaaaren niet meer gehad en in mijn herinnering niet vies.
kan ik die maar beter weggooien dan?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 12 september 2011 @ 10:56:50 #198
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850567
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:49 schreef gianni61 het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.

Doe maar, als iemand dat ding ziet gaan ze weer zo gay-ass met je armen van die 'kippevleugels' maken en dat is dan grappig.
pi_101850833
quote:

Waarom zou je het weggooien zonder te proeven :)
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 11:15:51 #200
91830 MaximusTG
pi_101851118
Heb zelf gelukkig geen jeugdtrauma's qua eten! Mijn moeder kookte en kookt nog steeds altijd hartstikke lekker. Maar dat is ingegeven door haar eigen "jeugdtrauma's". Haar moeder kookte bv rode kool helemaal kapot. Mn moeder zelf maakt het tegenwoordig door het te laten weken in druivensap en te stoven met appeltjes. Of in de römertopf. Zo veel lekkerder.
Mn vriendin heeft ook een zware jeugd gehad wat dat betreft. Gister nog bij haar ouders gegeten:
Varkensfiletlapjes, super droog. Krieltjes uit de frituur, die waarschijnlijk niet heet genoeg stond. En dat alles samen met een pakket roerbakgroenten waar een woksaus doorheen gegooid was.
pi_101851148
Kipfilet bij het eten, die vaak helemaal gortdroog gebakken was ;(

en mijn zusje dat dan weer zien eten met fritessaus ;(
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 12:48:07 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101853364
quote:

Ligt aan de smaak, de meeste smaken toch een beetje chemisch, vooral deze:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')