Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffenquote:
quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffen
Dodelijk, gadverdamme.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Rauw ui door de gehaktballen, om het nog verder te strekken.
Mijn moeder was zo'n figuur die allemaal van die rare dingen ging 'proberen', en o wee als we het niet opaten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.
En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger
Bij mij ook heel vaak hetzelfde. In de winter al die stamppotten a la mijn moederquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.
En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
Trust me, dat werkt zo veeeel beter dan dit:quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.
Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:11 schreef Red_85 het volgende:
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.
Om eerlijk te zijn heb ik niet veel trauma's. Een van de weinige is jus uit een pakje.
Mn beide oma's kunnen fantastisch koken, mn moeder ook, mn tante prima en als m'n vader kookte was het altijd echt lekker.
Alleen m'n stiefmoeder kon er geen flikker van. Groente tot snot, aardappels waren altijd droog en dan haar 'justje' er overheen. Pakjes.
Ik als 12 jarig jochie: Waarom altijd pakkie jus? Die van pa is altijd goed en mn tante deed het nooit met een pakkie.
Zij: 'Wat van het vlees af komt is altijd vet, daarom een pakje'.
Ik: Dat is juist jus. Vraag pa het dan een keer om het uit te leggen hoe je jus maakt.
Zij:![]()
![]()
Ik:![]()
Ja ik was een etter.
Totdat ik ging koken toen ik 16 17 was en ik eerder thuis was dan die muts.
Jij wint. Dit klinkt echt ultiem smerigquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:33 schreef douche-eendje het volgende:
- Mijn vader zijn "pan"-kunsten op de camping. De pan in kwestie is een knutsel van een van de andere campingbewoners, een soort slechte versie van de skottelbraai. Aangezien mijn vader niet kan koken gingen daar dus vlees, voorgesneden aardappelschijfjes en groenten uit glas/blik in. Vergezeld met minstens een half liter olijfolie, waardoor je een soort aardappelvleessnotgroenteolijfoliesoep kreeg. Ik heb tijdens mijn vakanties de wc vaak van binnen gezien, van al die olie krijg je een goede doorloopsnelheid.
Je moet bij een kind niet gaan forceren dingen te eten. Dan krijg je na een tijdje dat ze alleen patat en pannenkoeken lekker vinden omdat het een trauma wordt. Zie hier.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.
Uh nee, dan krijg je juist dat ze dingen buitenom friet en pannenkoeken lekker gaan vinden. Dan heb ik het over kleine kinderen, niet pubers want dan ben je al te laat.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet bij een kind niet gaan forceren dingen te eten. Dan krijg je na een tijdje dat ze alleen patat en pannenkoeken lekker vinden omdat het een trauma wordt. Zie hier.
Mn stiefzusje bijvoorbeeld lustte geen champignons. Een gruwl voor haar. Maar het werd haar strot ingestampt door haar moeder. Ze moet ze nu nog steeds niet. Waarom? Omdat 'die dingen' haar terugbrengen (soort van) naar die nare momenten.
Dat was het ook. Maar ik leef nogquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Jij wint. Dit klinkt echt ultiem smerig
Dat kan maar 1 ding betekenen: niet goed klaargemaakt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bij mij ook heel vaak hetzelfde. In de winter al die stamppotten a la mijn moeder, niet te eten dus. Verder veel pakje-zakjekookkunsten, maar de dieptepunten waren toch wel:
- De tot snot gekookte groente van mams (prei, witlof, broccoli etc.) waarbij maggi tuinkruidensaus werd gemikt.
- Draadjesvlees met ranzige vetstukjes.
- Mijn vader zijn "pan"-kunsten op de camping. De pan in kwestie is een knutsel van een van de andere campingbewoners, een soort slechte versie van de skottelbraai. Aangezien mijn vader niet kan koken gingen daar dus vlees, voorgesneden aardappelschijfjes en groenten uit glas/blik in. Vergezeld met minstens een half liter olijfolie, waardoor je een soort aardappelvleessnotgroenteolijfoliesoep kreeg. Ik heb tijdens mijn vakanties de wc vaak van binnen gezien, van al die olie krijg je een goede doorloopsnelheid.
quote:En als 4jarig meisje heb ik een tijdje door omstandigheden bij een tante gewoond die nogal fan was van brood met pindakaas. 20 jaar later kan ik haar nog aan het lachen krijgen door te zeggen "ik lust geen pindakahahahas![]()
![]()
"
Daar zal ik mij ook niet over verbazen. Koken en eten is een stuk leuker (en vooral beter!) nu ik het zelf doe.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat kan maar 1 ding betekenen: niet goed klaargemaakt.
[..]
Weet je wat het leuke is van psychologie? Niets is waar en iedereen ervaart het anders. Ik weet van mezelf en van mensen uit mn omgeving dat forceren juist tegengesteld effect geeft.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Uh nee, dan krijg je juist dat ze dingen buitenom friet en pannenkoeken lekker gaan vinden. Dan heb ik het over kleine kinderen, niet pubers want dan ben je al te laat.
Dus is het maar zo? Psychologie was toch nooit waar?quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet je wat het leuke is van psychologie? Niets is waar en iedereen ervaart het anders. Ik weet van mezelf en van mensen uit mn omgeving dat forceren juist tegengesteld effect geeft.
Klopt. Maar ik zeg dat het werkt voor mij. Dat hoeft niet te betekenen dat het gelijk voor jou ook moet werken. Andere personen, andere psyche.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dus is het maar zo? Psychologie was toch nooit waar?
Ga eens kijken wat het opleverd aan het einde, die harde hand.quote:Ik ben er hoe dan ook voor dat je jonge kinderen veel verschillende dingen te eten moet geven, al dan niet met een harde hand.
Bij een vervelend kind als bij mij veel, ik at bijna niks maar door die harde hand nu gelukkig wel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik zeg dat het werkt voor mij. Dat hoeft niet te betekenen dat het gelijk voor jou ook moet werken. Andere personen, andere psyche.
[..]
Ga eens kijken wat het opleverd aan het einde, die harde hand.
Of komt het doordat je ouder geworden bent?quote:Op zondag 11 september 2011 00:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij een vervelend kind als bij mij veel, ik at bijna niks maar door die harde hand nu gelukkig wel.
Ook, maar niet helemaal, denk ik. Ik maak vaak zat mensen mee van mijn eigen leeftijd die gruwelijk kunnen mekkeren als het om eten gaat.quote:Op zondag 11 september 2011 00:26 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of komt het doordat je ouder geworden bent?
Vroeger was ik ook een lastpost met eten en heb regelmatig dingen moeten eten die ik niet lekker vond. Maar ik denk toch dat het aan ontwikkeling van de smaak ligt dat ik heel veel dingen nu wel lust. Het belangrijkste wat een kind volgens mij van een harde hand kan leren is dat het niet altijd zijn zin krijgt.
Mijn jeugdtrauma met eten was trouwens macaroni/spaghetti met mix van Honig of Maggi.
Ik denk dat enige dwang ook wel nuttig is hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre dat invloed uitoefent op de smaak. Ik denk dat je er eerder dat gemekker mee afleert.quote:Op zondag 11 september 2011 00:31 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ook, maar niet helemaal, denk ik. Ik maak vaak zat mensen mee van mijn eigen leeftijd die gruwelijk kunnen mekkeren als het om eten gaat.
Smaak moet je ontwikkelen, dat doe je door op een jonge leeftijd veel verschillende dingen te eten te krijgen.quote:Op zondag 11 september 2011 00:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat enige dwang ook wel nuttig is hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre dat invloed uitoefent op de smaak. Ik denk dat je er eerder dat gemekker mee afleert.
Neuh, ben op latere leeftijd dingen nog lekker gaan vinden die ik daarvoor nooit lustte.quote:Op zondag 11 september 2011 00:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Smaak moet je ontwikkelen, dat doe je door op een jonge leeftijd veel verschillende dingen te eten te krijgen.
Dat kan, maar het sluit mijn post niet uit.quote:Op zondag 11 september 2011 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Neuh, ben op latere leeftijd dingen nog lekker gaan vinden die ik daarvoor nooit lustte.
Dat.quote:Op zondag 11 september 2011 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Neuh, ben op latere leeftijd dingen nog lekker gaan vinden die ik daarvoor nooit lustte.
same here, ik heb olijven leren eten, custard, grapefruits, bepaalde soorten sushi, etc.quote:Op zondag 11 september 2011 00:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat.
Ik eet nu regelmatig dingen die ik niet lust(te) omdat ik er niet tegen kan dat ik dingen niet lust
Helaas lust ik nog steeds geen grapefruit en lever/orgaanvlees (m.u.v. paté, maar bijvoorbeeld gebakken lever gaat er écht niet in), maar ik blijf met regelmaat proberen![]()
Ik lustte heel weinig, mijn moeder liet me alles proberen maar dwong me niet iets op te eten en vanaf de pubertijd ben ik alles gaan lusten. Dwang is dus zeker niet altijd nodig.quote:Op zondag 11 september 2011 00:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij een vervelend kind als bij mij veel, ik at bijna niks maar door die harde hand nu gelukkig wel.
kinderen zelf laten koken werkt ook goed. je kan natuurlijk moeilijk zeggen dat je eigen eten niet lekker is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.
Ja waarom zou je eten als je sterft van de honger.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |