Hahaha ik had dat juist andersom! Bij ons maakten we dat onderscheid eigenlijk niet, hartig was duurder, dus wij aten meer zoet. Zeker vleeswaar was er niet zo gek vaak.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:33 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dat dus: eten bij anderen, en dan MOEST je eerst een boterham met iets hartigs (worst of kaas) eten voordat je een boterham met zoet beleg mocht
En melk inderdaad, "want dat is gezond": heel Nederland leek wel gebrainwashed door de melkcampagnes van overheid en industrie, maar dat is een andere discussie.
Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffenquote:
quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Oh, inderdaad vruchtenhagel, en dan vooral als het een paar uur tussen die boterham had zitten kleffen
Dodelijk, gadverdamme.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Rauw ui door de gehaktballen, om het nog verder te strekken.
Mijn moeder was zo'n figuur die allemaal van die rare dingen ging 'proberen', en o wee als we het niet opaten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.
En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger
Bij mij ook heel vaak hetzelfde. In de winter al die stamppotten a la mijn moederquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef hugsy33 het volgende:
mijn moeder heeft ons trouwens wel van jongs af aan een enorme salmonello-fobie aangepraat.
En vroeger aten wij altijd iedere week t zelfde, dinsdag standaard bloemkool herinner ik me nog. Sowieso altijd heel hollands terwijl alleen m'n vader dat lekkervond.
Trust me, dat werkt zo veeeel beter dan dit:quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:29 schreef hugsy33 het volgende:
ik hoefde gelukkig niks te eten wat ik niet lustte maar had dan wel af en toe honger
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij mij werd alles wat ik weigerde te eten geforceerd.
Kinderen zelf laten kiezen wat ze eten is inderdaad een stuk beter. Zo leerde ik wel veel dingen eten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:11 schreef Red_85 het volgende:
Je WIL gewoon niet met een hongergevoel naar je nest.
Om eerlijk te zijn heb ik niet veel trauma's. Een van de weinige is jus uit een pakje.
Mn beide oma's kunnen fantastisch koken, mn moeder ook, mn tante prima en als m'n vader kookte was het altijd echt lekker.
Alleen m'n stiefmoeder kon er geen flikker van. Groente tot snot, aardappels waren altijd droog en dan haar 'justje' er overheen. Pakjes.
Ik als 12 jarig jochie: Waarom altijd pakkie jus? Die van pa is altijd goed en mn tante deed het nooit met een pakkie.
Zij: 'Wat van het vlees af komt is altijd vet, daarom een pakje'.
Ik: Dat is juist jus. Vraag pa het dan een keer om het uit te leggen hoe je jus maakt.
Zij:![]()
![]()
Ik:![]()
Ja ik was een etter.
Totdat ik ging koken toen ik 16 17 was en ik eerder thuis was dan die muts.
Jij wint. Dit klinkt echt ultiem smerigquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:33 schreef douche-eendje het volgende:
- Mijn vader zijn "pan"-kunsten op de camping. De pan in kwestie is een knutsel van een van de andere campingbewoners, een soort slechte versie van de skottelbraai. Aangezien mijn vader niet kan koken gingen daar dus vlees, voorgesneden aardappelschijfjes en groenten uit glas/blik in. Vergezeld met minstens een half liter olijfolie, waardoor je een soort aardappelvleessnotgroenteolijfoliesoep kreeg. Ik heb tijdens mijn vakanties de wc vaak van binnen gezien, van al die olie krijg je een goede doorloopsnelheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |