Magnitude ML 4.4quote:AARDBEVING IN NEDERLAND
AMSTERDAM - In delen van Nederland is donderdagavond een lichte aardbeving gevoeld. “Precies 21.04 stond hier alles te trillen, zon 5 a 6 seconden”, zo laat een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. De lichte aardschok is ook gevoeld in Noord-Limburg, Maastricht, Venlo, Hilversum en Arnhem. Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen.
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter.
LATER MEER.
Klote Nijmegen ookquote:Op donderdag 8 september 2011 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
Aardbeving zojuist ( Nijmegen en omgeving)
Zo te zien wel
Weet je zeker dat het niet gewoon een scheet was die er wat moeilijk uitkwam bij je? Ik heb er namelijk totaal niks van gevoeld.quote:
Hadden onze katten ons niet moeten waarschuwen?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:12 schreef remlof het volgende:
Niets gevoeld, in Arnhem Klarendal. Maar nu je het zegt heb ik wel wat gerommel gehoord in de verte.
Klaag ze aan!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:18 schreef MASD het volgende:
Achterhoek represent. Mijn bier is van het bureau gevallen.Tragedie.
Same here.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:16 schreef BasEnAad het volgende:
Hier ook ja, in de buurt van Nijmegen.
Waar zien jullie dat?quote:
Mijn katten lagen vrolijk te purrrrrrrren na het eten en ook ik heb totaal niets mee gekregen.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:16 schreef mootie het volgende:
[..]
Hadden onze katten ons niet moeten waarschuwen?
Hiero: http://www.emsc-csem.org/Earthquake/index.phpquote:
Precies op de grens? Knap!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef Starm het volgende:
Episch centrum zou ergens tussen Nederland en Duitsland in liggen.
Ik hoop dat je epicentrum bedoelt?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef Starm het volgende:
We proberen af te breken van Duitsland.quote:
Epischquote:Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef Starm het volgende:
Ik typ gewoon over wat op Twitter stondquote:
That shit was epicquote:
Uhuhquote:Op donderdag 8 september 2011 21:25 schreef Starm het volgende:
[..]
Ik typ gewoon over wat op Twitter stond
Niet zelf na kunnen denkenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:25 schreef Starm het volgende:
[..]
Ik typ gewoon over wat op Twitter stond
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:25 schreef remlof het volgende:
Ik ben gewoon niet sensitief genoeg denk ik
Die van mij lagen te snurken op de bank, faalhaasjes <3quote:Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn katten lagen vrolijk te purrrrrrrren na het eten en ook ik heb totaal niets mee gekregen.
epischquote:Op donderdag 8 september 2011 21:24 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik hoop dat je epicentrum bedoelt?
Dat was ik. Ik verstop mij daaronder.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Aha daarom schudde mijn bank!(In Hengelo)
Daar liggen nog bunkers van de 2e WO toch?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:29 schreef Adelante het volgende:
Magnitude ML 4.4
Region THE NETHERLANDS
Date time 2011-09-08 19:02:48.0 UTC
Location 51.66 N ; 5.95 E
Depth 2 km
Distances 21 km S Nijmegen (pop 158,732 ; local time 21:02:48.5 2011-09-08)
1 km E Boxmeer (pop 29,438 ; local time 21:02:48.5 2011-09-08)
Boxmeer?
Stokstraatje in Boxmeer toch?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:28 schreef MASD het volgende:
http://maps.google.com/ma(...)ie=UTF8&t=p&z=5&om=1
Bij Gennep in de buurt blijkbaar. Wel in Duitsland.
De Duitsers komen!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:28 schreef MASD het volgende:
http://maps.google.com/ma(...)ie=UTF8&t=p&z=5&om=1
Bij Gennep in de buurt blijkbaar. Wel in Duitsland.
Grapjenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Daar liggen nog bunkers van de 2e WO toch?
quote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef Adelante het volgende:
Stokstraatje is bijna Stokstaartje
Zendmast van Lopik omgevallen?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:33 schreef Adelante het volgende:
Omroep Gelderland ligt er uit! Onze lokale rampenzender is uitgeschakeld@!!11111 Dat dit kan in GELDERLAND
Telegraaf slaat aanquote:AARDBEVING IN NEDERLAND
AMSTERDAM - In delen van Nederland is donderdagavond een lichte aardbeving gevoeld. “Precies 21.04 stond hier alles te trillen, zon 5 a 6 seconden”, zo laat een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. De lichte aardschok is ook gevoeld in Noord-Limburg, Maastricht, Venlo, Hilversum en Arnhem. Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen.
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter.
LATER MEER.
Nee niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
zo NL 1e echte beving ooit.
of niet.
twitter:Modernegezegden twitterde op donderdag 08-09-2011 om 21:33:51'Dat was een #aardbeving van 100 tweets per seconde op de schaal van #twitter' #modernegezegden (bedankt @barsaron) reageer retweet
Mooi. Ik ook niet!quote:
quote:Op donderdag 8 september 2011 21:24 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik hoop dat je epicentrum bedoelt?
nu.nlquote:'Aardbeving in Nederland waargenomen'
Laatste update: 8 september 2011 21:41 info
AMSTERDAM - In de buurt van Nijmegen heeft donderdagavond rond 21.00 uur een aardbeving plaatsgevonden. Deze had een kracht van 4,6 op de schaal van Richter.
Dat blijkt uit gegevens van het in Frankrijk gevestigde Euro-Mediterraan Seismologisch Centrum. Het KNMI kon nog niet bevestigen of er een aardschok of -beving heeft plaatsgevonden.
De schok zou rond 21.00 uur hebben plaatsgevonden. Het epicentrum van de beving zou bij de grens van Nederland en Duitsland hebben gelegen.
Meerdere politiekorpsen in het land zijn overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was.
Er zijn meldingen gekomen vanuit diverse plaatsen. De beving werd in ieder geval gevoeld in de omgeving van Utrecht, Nijmegen en Venray.
Utrecht
De politie Utrecht meldde een regen van telefoontjes in het servicecentrum. De politie Twente twittert dat het epicentrum van de mogelijke beving in het zuiden van het land zou liggen. De politie Gelderland Noord-Oost twittert eveneens over meldingen van verontruste burgers. Vooralsnog kregen geen van deze korpsen schademeldingen.
De schok duurde ongeveer 5 a 6 seconden, liet een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf.
Nijmegenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
Best veul Nimweegse Fok!kers hier.
Eerste reactie van Henk & Ingrid al binnen?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:46 schreef Breekfast het volgende:
De politie wordt overstroomd met bezorgde telefoontjes![]()
![]()
Typisch voorbeeld van de hedendaagse massa hysterie.
Ik woon dan in Twente en heb de hele aardbeving niet eens gevoeld man, waar praten we over.
twitter:nl_twop_1000 twitterde op donderdag 08-09-2011 om 21:10:05WTF?? According to Twopcharts hashtag #aardbeving is currently mentioned in tweets with a run rate of 32,727.3 per hour. http://t.co/7Q1zrAR reageer retweet
grolsch is ook met schquote:
Lol ik heb echt mijn dag nietquote:
twitter:nosop3 twitterde op donderdag 08-09-2011 om 21:51:45Aardbeving in Nederland, tsunami aan berichten op Twitter http://t.co/cG0twcQ reageer retweet
Sjongejonge wat slechtquote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef Tourniquet het volgende:
twitter:nosop3 twitterde op donderdag 08-09-2011 om 21:51:45Aardbeving in Nederland, tsunami aan berichten op Twitter http://t.co/cG0twcQ reageer retweet
Nu moest ik kijkenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:27 schreef ZaZoe het volgende:
Noord-oost Brabant, bed bewoog voor een paar seconden, en geluid vanaf het dak, het leek wel of er iemand op de zolder liep, heel apart.
Ik denk dat je huis vanacht instort.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
Dit is mijn eerste aardbeving, dus excuses voor de domme vraag, maar woningen in Nederland zijn toch helemaal niet gebouwd tegen aardbevingen. In hoeverre kan deze aardbeving mijn jaren '70 woning (Arnhem) structureel beschadigd hebben?
Goodbye, cruel world...quote:Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat je huis vanacht instort.
SNEL VERHUIZEN NU HET NOG KAN.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
Dit is mijn eerste aardbeving, dus excuses voor de domme vraag, maar woningen in Nederland zijn toch helemaal niet gebouwd tegen aardbevingen. In hoeverre kan deze aardbeving mijn jaren '70 woning (Arnhem) structureel beschadigd hebben?
Niet erg... 4.6 stelt geen reed voor. De aardbeving in japan van ergens in de 9 op schaal van richter maar die schaal is logaritmisch dus 4.6 is daar slechts een fractie van.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
Trilt je bank vaker? Misschien zijn ze eraan gewend.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef heaven7 het volgende:
Arnhem hier, bank trilde flink maar katten reageerden niet
Pink Floydquote:
GAST GA ER UIT NU HET NOG KANquote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
"tsunami aan berichten"quote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef Tourniquet het volgende:
quote:Op donderdag 8 september 2011 22:01 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Trilt je bank vaker? Misschien zijn ze eraan gewend.
2012, dit is geen toeval, ik zeg het je.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:06 schreef Gramulanion het volgende:
Al bekend of Nostradamus hier iets over heeft gezegd?
Ik voelde em ook!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:09 schreef rakotto het volgende:
Hier in enschede ook wat gevoeld... ook bij vrienden in enschede
Ik wil je niet ongerust maken maar ik adviseer je toch zeer sterk het huis te verlaten. Je zal niet de eerste zijn die wakker wordt in de restanten van zijn eigen huis, met alle gevolgen van dien. Om juist te handelen kun je het beste een aantal weken bij vrienden of familie logeren en in de tussentijd een aannemer laten kijken of er eventuele reparaties uitgevoerd dienen te worden. Ik weet eventueel wel iemand.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef FixSequence het volgende:
Episch centrumquote:
Nouh zoiets dacht ik ook.. of iemand die met een giga deur even dicht gooide ofzo>?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:22 schreef KurdKasim het volgende:
Ik dacht dat iemand tegen mijn kamer beukte omdat de muziek hard staat
Nee, wel voor twitter.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:12 schreef DaMart het volgende:
Is er al een tsunami-alarm afgegeven voor de Noordzee?.
2 meter? En, hoe lang heb je in coma gelegen nadat ze de brokstukken van je hadden afgehaald?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:07 schreef Perico het volgende:
Nu ben ik niet meer uniek omdat ik de 5.9 beving van april 1992 in Heerlen meemaakte toen de binnenmuren twee meter naar rechts en links zwabberden.
Jammer dat er nu in Heerlen helemaal niets te merken was.. de woningen hier kunnen wel tegen 8.
Het mooie en rustgevende was, dat ze meteen weer als vanouds terug in het lood vielen. Maar de muren wapperden als luciferhoutjes.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:14 schreef Cat22 het volgende:
2 meter? En, hoe lang heb je in coma gelegen nadat ze de brokstukken van je hadden afgehaald?
beter goed gejat dan slecht bedachtquote:
Ow, je woonde in een tent.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:17 schreef Perico het volgende:
[..]
Het mooie en rustgevende was, dat ze meteen weer als vanouds terug in het lood vielen. Maar de muren wapperden als luciferhoutjes.
En ik was toen op en maakte het staande mee. Achja, twas wat... 1 dode slechts door een hartaanval.
Neen mijn beste, een heus appartement, met van die scheidingswandjes van gipspoeder, drommels.quote:
Ik woonde een kilometer of 40 bij je vandaan en hier gingen geen muren 2 meter op en neer. Dat kan een gemiddeld huis ook niet aan, mijn beste.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Neen mijn beste, een heus appartement, met van die scheidingswandjes van gipspoeder, drommels.
Echt Nederlands he... gebeurt er eens een ramp, is het hier zo okee gebouwd, ook in een provinciestad, dat er nauwelijks iets is gebeurd, toen in 1992 zonder interwebbz.
zijn synoniemen, toch?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:18 schreef Adelante het volgende:
Is het KNMI er al uit of het een schok of beving was?
nee nee, daar zit weertechnisch een verschil inquote:
Zeist (toch iets dichterbij), en ik moet het nu lezen om te weten dat het gebeurd is.quote:
Ingevuldquote:Op donderdag 8 september 2011 22:41 schreef semexo het volgende:
Vul dit formulier van het KNMI in als je de aardbeving gevoeld hebt:
http://www.knmi.nl/seismologie/seismoenquete.html
Uit deze data kunnen zij dingen afleiden en mensen informeren.
De filmploeg is weggevaagd door de tsunamiquote:
Maar toch wel iets over een weggelopen kat of een kat die in de wasmachine is gekomen o.i.d. ?quote:
Nee, de 66-jarige verjaardag van Corry Koningsquote:Op donderdag 8 september 2011 22:50 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar toch wel iets over een weggelopen kat of een kat die in de wasmachine is gekomen o.i.d. ?
twitter:Koningin_NL twitterde op donderdag 08-09-2011 om 22:33:29Geen angst, Landgenoten. Wij hadden net de President van Haïti aan de lijn en men is daar al begonnen met een inzamelingsactie. #aardbeving reageer retweet
Ook belangrijk uiteraard.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, de 66-jarige verjaardag van Corry Konings
Waren dit voorschoken?quote:
Boven Antwerpenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:57 schreef sararaats het volgende:
Gooreind-Wuustwezel. Ook gevoeld.
(nu zie ik jullie allemaal zoeken waar dat ligt)
It's the end of the worldquote:
Wuustwezel ken ik nog uit de Club X tijdquote:Op donderdag 8 september 2011 22:57 schreef sararaats het volgende:
Gooreind-Wuustwezel. Ook gevoeld.
(nu zie ik jullie allemaal zoeken waar dat ligt)
Heb m ff ingevuld, zat toch redelijk ver van het epicentrumquote:Op donderdag 8 september 2011 22:41 schreef semexo het volgende:
Vul dit formulier van het KNMI in als je de aardbeving gevoeld hebt:
http://www.knmi.nl/seismologie/seismoenquete.html
Uit deze data kunnen zij dingen afleiden en mensen informeren.
zuid nederland welquote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
wij zitten toch helemaal niet op een breuklijn?????
jawelquote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Het stelde toch ook niets voor?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peelrandbreukquote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Onzin volgens mij. Hier in Venlo heb ik niets gevoeld en vrienden die zowat in elke wijk verspreid zitten wisten ook van niks.Televaag.quote:In Venlo gingen mensen zelfs in paniek de straat op.
Ik heb Slachtofferhulp ook al 3 uur aan de lijn hangen ja.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:02 schreef TUFKAL het volgende:
Achterlijke vragen ook weer van Knevel
Elkaar Troosten
vergeet de woordgrapjes niet: Aerdt-bevingquote:Op donderdag 8 september 2011 23:02 schreef TUFKAL het volgende:
Achterlijke vragen ook weer van Knevel
Elkaar Troosten
Hang eens op dan, ik wil ookquote:Op donderdag 8 september 2011 23:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb Slachtofferhulp ook al 3 uur aan de lijn hangen ja.
Die was van de expertquote:Op donderdag 8 september 2011 23:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
vergeet de woordgrapjes niet: Aerdt-beving
Omdat bewegingen van tektonische platen nou eenmaal niks met het klimaat van doen hebben. Die platen zijn al sinds het begin van de aarde continue in beweging.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:05 schreef Kidney_bean01 het volgende:
zitten ze wel te lullen dat het niets met klimaatveranderingen te maken heeft, hoe weet die expert dat dan weer?
Omdat het zo is.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:05 schreef Kidney_bean01 het volgende:
zitten ze wel te lullen dat het niets met klimaatveranderingen te maken heeft, hoe weet die expert dat dan weer?
God zelfquote:Op donderdag 8 september 2011 22:58 schreef Adelante het volgende:
Nu bij Knevel en Van de Brink een deskundige
Nee hoor, hier in Blerick heb ik het gevoeld. Niet zwaar en niet lang maar toch ik voelde het duidelijk...quote:Op donderdag 8 september 2011 23:02 schreef eight het volgende:
[..]
Onzin volgens mij. Hier in Venlo heb ik niets gevoeld en vrienden die zowat in elke wijk verspreid zitten wisten ook van niks.Televaag.
quote:Op donderdag 8 september 2011 23:05 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jij die 2 zaken aan elkaar koppelt dan...quote:Op donderdag 8 september 2011 23:05 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Geen echte breuklijn nee. Maar in zuid-Nederland loopt wel een slenk, een soort mini mini breuklijntjequote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Epicentrum lag bij Xanten. Maakt deel uit van de Peelrand breuklijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:51 schreef iBenny het volgende:
is er al bekend waar die schok vandaan kwam/wat de oorzaak is?
Net als in de VS natuurlijk: het homohuwelijk en de straf van God daarvoor.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:51 schreef iBenny het volgende:
is er al bekend waar die schok vandaan kwam/wat de oorzaak is?
quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:09 schreef RemcoW23 het volgende:
Hier gingen ze ook de straat op haha. Nog steeds tegenstrijdige verhalen van de aardbeving trouwens.
Een zegt 4.2 ander 4.6, dan weer verschil van epicentrum en diepte (8 of 14 km)
twitter:KNMI twitterde op donderdag 08-09-2011 om 23:11:30Aardbeving net over Duitse grens, 40 km ten zuidoosten van Nijmegen. 4,5 op schaal v Richter. Geringe diepte, 7 km. reageer retweet
Wederom een enorme fail voor de Telegraaf.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:27 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Telegraaf.![]()
Het episch centrum.
Klopt toch? Zo vaak maken we dat hier niet mee.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:27 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Telegraaf.![]()
Het episch centrum.
Ze waren al fout in de oorlog, dus waarom nu niet?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:27 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Telegraaf.![]()
Het episch centrum.
Spam!quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:28 schreef trAnsdUcEr het volgende:
T-shirt iemand?
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |