Fijn voor Fleur!quote:Op donderdag 8 september 2011 10:50 schreef chacama het volgende:
Fleur d'r plekken zijn weer terug naar normale muggensteken. Geen zwellingen meer.
Ingrid, hoe gaat het met de bus?
Gaat eigenlijk nog steeds goed.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:52 schreef chacama het volgende:
Mainedoll fijn dat ze is opgeknapt. Hoe is het slapen?
Mooi! Hopen dat het zo blijft!quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:38 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Gaat eigenlijk nog steeds goed.Ze belt nu papa wel voor het slapengaan en dan kletst ze wat en dat lijkt toch wel te helpen!
aangezien er tussen de verjaardagen van mijn zoons precies 6 weken zit, en ze in Juli en Augustus jarig zijn is er altijd één in de vakantie jarig. dus vieren we het vantevoren bij de een, of achteraf bij de ander. maar wél altijd feest.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:08 schreef Sjeen het volgende:
Koe
Isa was in vakantie jarig, maar wilde toch graag een feestje. Dus gaan we morgen met twee vriendinnetjes en een vriendje naar de Smurfen film en daarna pannenkoeken eten. Een redelijk relaxt feestje voor ons dit keer, groots doen we volgende keer wel weer
Geen slaapfeestje... hmmm, bij meiden zal dat toch anders zijn, niet? Wat betreft die zeven dertienjarigen, is karten misschien iets? Of een survivalpad oid?quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
aangezien er tussen de verjaardagen van mijn zoons precies 6 weken zit, en ze in Juli en Augustus jarig zijn is er altijd één in de vakantie jarig. dus vieren we het vantevoren bij de een, of achteraf bij de ander. maar wél altijd feest.
Nu moet ik alleen nog iets verzinnen om een stuk of zeven dertienjarigen te entertainen.
Voor middelste, die dus de eerste dag van de vakantie jarig was zo'n beetje, was het een heugelijk jaar. hij werd 10. En ooit heb ik in een ondoordachte bui gezegd dat dát belangrijke verjaardagen zijn.dus wilde en mocht hij een slaapfeestje. Doe. Het. Niet.!! leer van mijn fouten!! pfffff. Barbecue, fikkie steken, marshmellows roosteren, film kijken en toen (niet) slapen.
Jongste deed de film-Mac combi. Heerlijk!! nooit meer andere feestjes!! ik ben echt een oen dat ik alles steeds thuis deed!
Dus veel plezier bij de film! verstandige en leuke keuze!
Ik vind bios voor een feestje eigenlijk best een beetje te gek hoor, ik ben meer van het koekhappen en schat zoekenquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef appelsap het volgende:
Dat feestje ziet er erg leuk uit Livelink!
Sjeen, leuk! Al vind ik naar de bios ook nog vrij groots hoor.
Vraagje, zijn jullie veel in bosrijk gebied geweest dit jaar? Controleer zijn lichaam eens op verdachte (kringvormige) rode plekjes, je weet maar nooit natuurlijk. een teek zie je volgens mij zo over het hoofd...quote:Vanmorgen naar de huisarts geweest voor de moeheid van Damian.
Het is inderdaad niet normaal, maar lichamelijk (voor zover te zien) is er niks te vinden.
De komende 4 weken even goed aankijken en letten op andere klachten, het gewicht in de gaten houden en verder een strak ritme aanhouden (maar dat doen we eigenlijk al). Als de moeheid dan niet weg is of er vallen ons nog andere dingen op, dan even bloed laten prikken.
Als het Lyme zou zijn, dan blijft de rode ring rond de tekenbeet schijnbaar maanden zichtbaar... áls er een rode ring ontstaat, dat hoeft dus blijkbaar niet te gebeuren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:50 schreef appelsap het volgende:
Oei Sjeen hoe komt het dat ze niet zo lekker in haar vel zit? of is dat persoonlijk? Hopelijk geniet ze dan een beetje van die verwennerij.
Wat je zegt is wel een goede, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. We zijn wel regelmatig in de duinen en in het park te vinden, daar kunnen natuurlijk ook teken zitten. Ik vraag me alleen af of je die kringen/rode plekken nu nog zou kunnen zien als het bijvoorbeeld 2 maanden geleden gebeurd is? Ik ga het iig qua symptomen in de gaten houden en mocht het over een week of 4 niet over zijn dan zal ik dit ook zeker bespreken.
Mijn oudste had zo'n kring en heeft een zéér zware AB kuur gehad. zelfs nu (4 maanden later gok ik) is het nog zichtbaarquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:50 schreef appelsap het volgende:
Oei Sjeen hoe komt het dat ze niet zo lekker in haar vel zit? of is dat persoonlijk? Hopelijk geniet ze dan een beetje van die verwennerij.
Wat je zegt is wel een goede, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. We zijn wel regelmatig in de duinen en in het park te vinden, daar kunnen natuurlijk ook teken zitten. Ik vraag me alleen af of je die kringen/rode plekken nu nog zou kunnen zien als het bijvoorbeeld 2 maanden geleden gebeurd is? Ik ga het iig qua symptomen in de gaten houden en mocht het over een week of 4 niet over zijn dan zal ik dit ook zeker bespreken.
Wel belgisch... http://www.vub.ac.be/groeicurven/files/1-20050604-NP2-20F.pdfquote:Op vrijdag 9 september 2011 14:12 schreef chacama het volgende:
Vraagje: ik ben aan het zoeken naar de groeicurves voor de leeftijd 5-10 jaar en dan de gewichtscurve. De lengte heb ik gevonden bij kindengroei.nl.
@snoopy dat duurt het ook niet meer zo lang voordat hij weer jarig is. Maar wel een geslaagd buitenfeest zo te lezen.
het is een gedateerde curve. Maar de WHO heeft helaas nog geen curves voor na de leeftijd van 5 jaar. Zou wel heel fijn zijn......quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Kloppen die dingen wel?of zijn Vlaamse kindertjes kleiner dan de Nederlandse? De allerbovenste groeilijn van de jongens komt niet eens boven de 1.97
![]()
oudste en jongste zitten tussen bovenste en een na laatste lijn, middelste is zelfs buiten het grijze gedeelte boven de bovenlijn gegroeid.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:34 schreef appelsap het volgende:
Die van de buren scheelt wel met die van ons hoor! Heb het even gecheckt. Damian moet (gemiddeld) volgens de Nederlandse standaard 1,10 zijn op deze leeftijd. Volgens de Belgse kleiner.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:29 schreef chacama het volgende:
Fleur durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar die zal met het gewicht net iets boven het lijntje zitten (als ik d'r buikje zo af en toe zie) en met de lengte juist net iets eronder. Wachten dus op een spurt en is het allebei weer gemiddeld. Maud zit bij 5 jaar op de onderste lijn, tenzij ze het presteert om in de komende 2 maanden te doen wat ze in de afgelopen 2 jaar minimaal heeft gedaan: groeien. Ben benieuwd wat ze tegen die tijd bij de GGD gaan zeggen. Ik weet dat ze met 5 jaar opgeroepen wordt, dus ik wacht nog even met de KA. De curve buigt in elk geval licht af.
Moest gisteren een heel klein beetje lachen. Ze reed met iemand anders mee en die mocht dus de strijd met de kuipstoel aangaan. Persoon in kwestie keek me iets verbaasd aan en zei: dat is voor ons wel heel lang geleden zo'n vijfpuntsgordel.
Haha! Fijne tabel!quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:18 schreef chacama het volgende:
http://www.goedgevoel.be/(...)gezond-gewicht.dhtml
Ik vond deze ook bij onze zuiderburen. Toch fijn om te zien dat het wel te vinden in. ga ook ff die van jou in zien.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:49 schreef mainedoll het volgende:
Het zijn toch de BMI-waarden in die tabel?
Ik hoef gelukkig niet met hem mee. Dat doet zijn vaderquote:Op maandag 12 september 2011 10:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou nicole, succes dan voor de volgende zwemles......
Isa's eerste tand is er op 1 januari uitgegaan, ze was toen 6,5 jaar... We zitten nu 'al' op twee gewisselde tandenquote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Als ik met hem mee had gemoeten naar zwemles dan had ie voorlopig geen zwemles gehad vrees ik. Ik kan echt niet een uur met baby en peuter daar gaan zitten wachten. Kan er niet eens komen want geen rijbewijs.
Maar Mikael is toch niet vroeg met wisselen? Hij is al 5 hoor
Fleur ook rond die leeftijd. Zal wel in de familie zitten. Nu wel echt een gatenfestijn. Onder zijn door. Boven half, maar hoektanden boven zijn weg en beneden eentje weg en 1 los.quote:Op maandag 12 september 2011 11:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Isa's eerste tand is er op 1 januari uitgegaan, ze was toen 6,5 jaar... We zitten nu 'al' op twee gewisselde tanden
Er zijn er zat die dat wel doen hoor (ik geef toe, 't is wel een uitputtingsslag).quote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Als ik met hem mee had gemoeten naar zwemles dan had ie voorlopig geen zwemles gehad vrees ik. Ik kan echt niet een uur met baby en peuter daar gaan zitten wachten.
volgens mij zit daar nogal wat spreiding in.quote:Maar Mikael is toch niet vroeg met wisselen? Hij is al 5 hoor
bij ons is er geen schoolzwemmen. en wat ouderactiviteiten betreft: ik teken in voor activiteiten waar ik in m'n eigen agenda plaats voor kan maken. vaak zijn dat dan klussen als schoonmaken of de school versieren met kerst / sinterklaas. als 't even kan ga ik ook af en toe eens helpen bij een sportdag ofzo.quote:Op maandag 12 september 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb een vraagje:
Helpen jullie wel eens met school-activiteiten als rijden bij schoolzwemmen oid?
Hoe combineren jullie dat dan met werk?
quote:Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef trui het volgende:
ik denk dat hij het uiteindelijk toch wel fijn zal vinden dat de baby niet in zijn kamer slaapt.
Hij slaapt zo vast, dat ik niet denk dat het hem iets zal uitmaken..quote:Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef trui het volgende:
deepfreeze wat lief dat chris er zo naar uitkijkt en zich al zulke concrete voorstellingen maakt.ik denk dat hij het uiteindelijk toch wel fijn zal vinden dat de baby niet in zijn kamer slaapt.
Isa wil geen konijn (we hebben twee weken het konijn van mijn zusje te logeren gehad), maar wel een hondquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:55 schreef snoopy het volgende:
Katjaslimmerik!
Fijn dat het feestje geslaagd is Sjeen
2 katjes voor Christan, wat leuk. Lis zou ook heeeeeel graag poesjes, hondjes of een paardwillen. Maar door de allergie van Morris zitten dat soort huisdieren er helaas niet in.
dan lijkt ze volgens mij op het gros van de Nederlanders eh wereldbevolking.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vrees dat Isa op mij lijkt, ik heb ook nooit zin om te werken op maandag
Gelukkig is het vandaag dinsdagquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:59 schreef trui het volgende:
[..]
dan lijkt ze volgens mij op het gros van de Nederlanders eh wereldbevolking.
Aaaahquote:Op zondag 11 september 2011 11:06 schreef chacama het volgende:
'Ik ben niet klein, ik ben bijna 5' geven me zorgen.
Ah, goed idee in de herfst op een bovenwoning.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:23 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben spelletjes met water gedaan. Met een waterpistooltje pingpongballetjes van een fles proberen te schieten, met zo'n gek gelballetje bekertjes water omgooien en je kan ook nog een sponzenrace doen (met een spons zo snel mogelijk water van de een naar de andere emmer brengen).
Je kind wordt maar één keer 5 natuurlijk. Dus dat moet kunnenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, goed idee in de herfst op een bovenwoning.![]()
alleen moet je wel zorgen dat de confetti niet nat wordt want dan heb je een hele mooie gekleurde vloerquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:12 schreef Rewimo het volgende:
Dat waterspel met die sponzen zou je ook met lepels en confetti kunnen doen. Staat lekker feestelijk en met de stofzuiger is het zo weer weg
Kèk, dèh bedoel ik!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:
In oktober is het ook niet altijd mooi weer...
Ja, snap ik op zich wel. Maar juist doordat ouders steeds maar blijven helpen, wordt het probleem in stand gehouden. Zet ze maar voor het blok. Maar goed, je wil de kinderen ook weer niet te kort doen, en zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:45 schreef chacama het volgende:
@moonah. Kleine school weinig steun, dus terugvallen op de ouders. Het is niet anders en er wordt ook wel over geklaagd, maar uiteindelijk draagt iedereen zijn steentje bij.
Yup, dat had ik al op Fok! geleerd.quote:Maar, één advies (uit ervaring) probeer niet te veel te plannen. Ze spelen heel graag gewoon vrij tussen al andere dingen heen.
Deze kwam ik laatst tegen, misschien gemakkelijker dan cupcakes:quote:Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:
Nu die cupcakes nog.... Ik vind ze érg leuk, maar heb nul ervaring. Ik zal het eens gaan uitproberen. Misschien. Anders gewoon Hema. I looooove de Hema.![]()
Ja, dat is ook afgesproken aan het begin van het jaar. En doordat Fleur het meldt, weten de juffen wat er speelt. Dit was overigens de eerste echte uitslaapochtend sinds het begin van het schooljaar. 2,5 week..... is nog best goed als je weet dat ze vorig jaar eigenlijk (bijna) elke vrijdag later kwam of zelfs helemaal niet ging.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:
-knip-
En Maud zo moe. Mupke. Groot gelijk dat je haa hebt laten uitslapen. Misschien moet je dat (in overleg met de juf) gewoon een poos structureel doen, eens in de zoveel dagen.
quote:Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor.Voelde me even een beetje miskend.
Lieve Moonah,quote:Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor.Voelde me even een beetje miskend.
Moonah, jij zegt precies de dingen zoals ik ze voel als het over school gaat. Ik krijg steeds meer het idee dat ik echt een vreemde eend in de bijt ben met mijn idee over hoe school zou moeten zijn. Dus je hebt me met bovenstaande post echt gelukkig gemaaktquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Aaaah! Maar ik snap je zorgen wel. Zeker als haar lijntje blijkbaar duidelijk afvlakt.
Over thuis oefenen voor school, ik ben er geen voorstander van. Alleen als kinderen het zelf leuk vinden, prima. Maar ik ben in (en uit) principe tegen huiswerk op de basisschool.
Ik ben dan weer wél voor het doen van taakjes in huis. Thies moet zijn eigen speelgoed opruimen, dat heb ik van jongs af aan met hem geoefend, en nu doet hij het vanzelf, zonder gemopper. Jas ophangen, schoenen op de goede plek, vieze kleding in de wasmand, bord naar de keuken brengen. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Schooltas leegmaken is een goed, die zullen we eens gaan invoeren.
En op best nog veel scholen schoolzwemmen! Ik kijk ervan op! Overigens vind ik het erg vreemd Chaca, dat jullie verplicht worden om mee te vervoeren van/naar gym/zwemmen.
Ouderhulp is erg fijn, maar het onderwijs mag er niet van afhangen. Toch?
Wauw!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
Aaaah, mijn 'pet peeve'quote:Op woensdag 14 september 2011 16:51 schreef Moonah het volgende:
Ik snap ook wel dat bepaalde zaken gestandaardiseerd moeten worden, en dat je niet zo maar kunt vertrouwen op het vakmanschap van een leerkracht. Maar het is imo zó doorgeslagen tegenwoordig. Ik werk toch met kinderen, niet met cijfers?
Oh joh, wat zou het fijn zijn als het helpt....quote:Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
Is Meike voordat ze naar school ging regelmatig naar een KDV of PSZ geweest? Zo nee, dan doorloopt ze zeer waarschijnlijk het rondje 'Alle virussen meepikken die langswaaien'... Maar volg gewoon je gevoel als jij het niet vertrouwd ga je naar de huisarts. Die van mij zei altijd, liever 10 kreeg voor niks dan 1 keer te laat.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Livelink, wat erg zeg, dat hij nu al antidepressiva moet slikken, het zit jullie ook niet mee he, en wat die juf zei....dat lijkt me echt verschrikkelijk om te moeten horen als moeder.
Ik hoop dat de pillen gaan werken voor hem....
En ik geloof dat ik gek wordt....Meike heeft nu alweer koorts...
Er zt steeds een week of vier tussen, maar nu maar twee weken...
En het is zo sneu want ze is het hulpje deze week.
Wat denken jullie, maar weer een tripje richting huisarts?
Het is een lastige beslissing omdat je nu eenmaal niet in de toekomst kunt kijken.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef livelink het volgende:
En zware/moeilijke uitspraken van je kind, ik weet er helaas veel te veel van. Job krijgt sinds enige weken antidepressiva. Een hele moeilijke beslissing, maar het was het bijna waard toen we maandag een overleg hadden met zijn huidige school en zijn juf zei dat ze hem voor het eerst sinds 5 maanden vrolijk hadden gezien op school.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door chacama op 16-09-2011 11:43:27 (opmerkzaamheid Menicole) ]
daar heb ik nog niet bij stilgestaan, maar dat zou bij Maud natuurlijk ook kunnen zijn. Die klaagt ook over hoofdpijn. Vanochtend toen ze tv aan het kijken was weer. Hmmm, dankje voor de tip.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:57 schreef Rewimo het volgende:
We gaan zijn ogen maar eens na laten kijken. Hij klaagt nogal eens over hoofdpijn, misschien moet ie aan de bril.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef chacama het volgende:
Oh en deze wilde ik jullie nog over na laten denken namens Fleur:
8-3-1-9-10-2-4-5-6-7
wat is er met deze cijferreeks aan de hand?Je hebt de 1 en de 9 gewisseldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onder je spoiler trouwens!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
he en nu kan ik hem niet meer aanpassen omdat jij hem hebt gequote. Maar dankjewel voor de opmerkzaamheid. Ik was ook iets te vroeg wakker vanochtend.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:31 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Je hebt de 1 en de 9 gewisseldOnder je spoiler trouwens!
wow, wat doordacht!quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Zelfs mijn grote neemt nu een op een bento geinspireerde lunch mee.Hij houdt gewoon niet zo van brood, het kost m erg veel tijd dat weg te krijgen. Poppehuiseten gaan dan veel beter. Dus maak ik in het weekend gehaktballetjes, minimuffins, miniquiches, en doe die in de vriezer. Op de dagen dat hij lang naar school moet (drie keer in de week tot half 4, half 5 pas thuis) ontdooien we daar wat van. Volgens het principe drie deel koolhydraat, twee deel groente een deel proteine bouwen we dan een lunch die uitnodigt om gegeten te worden. (een kipschnitzel in reepjes, ei, gehaktballetjes, onigiri, de quiche dus, soms aangevuld met een boterham en snckpaprika, komkommer, tomaat of wat er maar in huis is.) en dan een minidonut of een minimuffin of kruidcakemuffin voor de zoet. Een appel gaat ook nog mee. En vooralsnog is alles op aan het eind van de dag!
Dat heeft ze er niet bijgezegd. Ze kwam er mee thuis van school. Zal het nog wel eens navragen. Denk zelf dat ie in de plusklas bedacht is en daarna aan de klas is voorgelegd.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:44 schreef trui het volgende:
en was fleur daar zelf achter gekomen? (het antwoord op die cijferreeks-vraag)?
Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.quote:Op zondag 18 september 2011 08:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe gaan jullie om met spaargeld? Meike heeft behoorlijk wat geld in de spaarpot, en nu wil ze een mp4 speler.... Heeft ze bij een vriendje gezien. Op zich vind ik dat niet echt iets voor een kleutertje, maar aan de andere kant is het haar eigen geld.....moeilijk!
maar als je nou tegen de visite zegt dat ze zo graag een dsi wil en of ze daaraan een kleine bijdrage willen doen ipv een kado?quote:Op zondag 18 september 2011 12:52 schreef chacama het volgende:
Mijn ouders wisten ook niet dat ik er snoep van kocht. Tenminste dat denk ik.
@spuug, ik had het ook niet helemaal goed gezegd de eerste keer.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik erg slecht ben met het geven van zakgeld. Ik heb nooit kleingeld op zak. Dus ik moet het maar es op de kalender gaan zetten. Dan kan ze nu nog met terugwerkende kracht zakgeld krijgen vanaf d'r 8e verjaardag. Gelukkg is dat maar een maand.
gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?quote:Op zondag 18 september 2011 14:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn kinderen mogen ook geen snoep kopen van hun zakgeld. Verder probeer ik met name Tristan wel enigszins bij te sturen, als hij het zoveelste spelletje voor de Wii wil kopen (gamereviews opzoeken helpt enormzo leest ie dat die goedkope spelletjes vaak oersaai zijn) maar ze zijn zelf de baas over hun geld.
En omdat wij dat kleingeld ook onhandig vonden, maken we het elke week automatisch over. Ze hebben alledrie hun eigen bankpasje dus, in plaats van een spaarpot.
bij luca in de klas heeft bijna iedereen een blackberrie. gelukkig heeft hij daar geen behoefte aan, maar hij had m van mij toch niet gekregen.quote:Op zondag 18 september 2011 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.
Vorig jaar hebben ze samen een Wii bij elkaar gespaard, en daar had ik geen enkel probleem mee. In tegendeel: ik vond het erg knap dat ze daar het geduld voor opbrachten, en dan ook nog samenwerkten. Nu spaart oudste voor een telefoon. Wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet precies, want het image-aspect is daarvan is veel belangrijker dan me lief is. Eigenlijk denk ik dat ze dat zelf nog wel gaat bedenken.
Tristan heeft nog geen eigen portemonnee, want hij mag nog niet alleen op de fiets naar het centrum. Dus zijn pasje zit in mijn portemonnee, en als hij wat wil kopen ga ik mee naar het centrum. Wouter en Sterre hebben wel altijd hun pasje bij zich, want die zit in hun portemonnee, net als hun idkaart en hun abonnement voor de trein/bus.quote:Op zondag 18 september 2011 14:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?
Je kunt bijvoorbeeld een kinderrekening bij ING openen (ik heb geen aandelen in ING hoor, bij andere banken kun je dat vast ook regelenquote:Op zondag 18 september 2011 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Is dat een speciaal soort rekening, Spuuglokje? Ik wil me er ook eens in verdiepen, denk dat het wel handig is, met wat toezichtDat gedoe met kleingeld is best lastig en dan kan ik ook gewoon elke maand wat geld storten (we vergeten het nogal eens
).
Maakt niet uit, doen wij wel voor hem danquote:Op zondag 18 september 2011 16:07 schreef Nijna het volgende:
Bij de ING kan je niet zelf geld storten als kind volgens mij.
Bij de Rabo kan dat in een automaat.
dat is tegenwoordig een desillusiequote:Op zondag 18 september 2011 16:51 schreef Nijna het volgende:
ik vond dat vroeger altijd wat hebben, om je gespaarde centjes naar de bank te brengen
Alleen ondernemers bij de ABN. Voor losgeld verder nietquote:Op zondag 18 september 2011 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is tegenwoordig een desillusie
je moet betalen om los geld in te leveren
Als het goed is, gebeurd het geen tweede keer. Want A jij vind het geen fijn gevoel... en B zou het bij hem in het geheugen gegrifd moeten staan dat het niet leuk is om te werken voor geld wat je al hebt uitgegeven.quote:Op zondag 18 september 2011 18:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet eerlijk niet of ik het weer zou doen Chaca, dat lenen. Het was een klein bedrag op wat hij gespaard had, maar toch vind ik ook dat het tevreden gevoel van iets bijelkaar gespaard hebben er nu niet helemaal was.tja, wij gunden m dat ding en hij ging accoord met de regeling. Met als bijeffect dat ie leert dat afbetalen altijd irritant is.?maar da's voornamelijk het voor mijzelf rechtlullen van het voorschieten benk bang.
Balen he, van zo'n belegging. Geen idee waar wij een studie van gaan betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |