abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101855908
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef trui het volgende:
deepfreeze wat lief dat chris er zo naar uitkijkt en zich al zulke concrete voorstellingen maakt. :) ik denk dat hij het uiteindelijk toch wel fijn zal vinden dat de baby niet in zijn kamer slaapt.
Hij slaapt zo vast, dat ik niet denk dat het hem iets zal uitmaken..
Laatst ging een reiswekker af, op 50 cm van zijn hoofd. En hij sliep gewoon door. :z
  maandag 12 september 2011 @ 20:38:00 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101872494
Lekker, zo'n vaste slaper. Ik ben er jaloers op. Alleen het melkplan is dan ook niet zo geslaagd.

Katja heeft vandaag een agenda gekocht. Ze vond dat ze nu in groep 6 zoveel huiswerk had dat dat wel nodig was. Dus enthousiast gekocht en al zoveel mogelijk ingevuld.

In geval van nood waarschuwen: Politie
Telnr.: 112

Dat komt gelukkig goed als er iets gebeurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 september 2011 @ 23:14:49 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101882634
:D goeie! :D
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 september 2011 @ 07:20:56 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101889222
Slim van Katja :D

Christan is blij: hij heeft nu echt een vriendje in de klas (waar hij na schooltijd ook mee optrekt) en we krijgen twee katjes :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101889621
Katja :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 08:40:24 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101889777
Heel verstandig hoor, Katja :Y

Het feestje was geslaagd zaterdag, de Smurfen zijn leuk in 3D :P En de pannenkoeken van Rob Geus zijn prima te eten :D

Nu weer naar school, Isa heeft toch nog steeds moeite met de overgang tussen weekend en doordeweek :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101890009
Katja :D slimmerik!

Fijn dat het feestje geslaagd is Sjeen :)

2 katjes voor Christan, wat leuk. Lis zou ook heeeeeel graag poesjes, hondjes of een paard :{w willen. Maar door de allergie van Morris zitten dat soort huisdieren er helaas niet in.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:10:41 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101890211
Katja, wat slim van jou!

Isa zo'n geslaagd feestje mooi! Jammer dat de omschakeling nog wat moeite geeft. Hopelijk heeft ze snel d'r draai gevonden.

Christan lekker een schoolmaatje heerlijk! En twee katjes. Mijn meiden zijn jaloers. Maar die moeten het toch echt stellen met onze angsthaas hier in huis.

Schoolreisje was een succes. Ze was laaiend enthousiast over het techno(museum) in mechelen en wist te melden dat we daar absoluut nog een keer naar toe moesten. Plankendael vond ze ook erg leuk om dat het een dierentuin met veel doedingen was.
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:28:29 #109
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_101890471
Mijn duo zit ook heerlijk op school.Ze gaan met plezier,doen niets,zeggen ze en worden doodmoe opgehaald.
En ik????
Ik heb de heule dag voor mezelf!
pi_101890504
Katja, wat slim!!

Fijn dat Isa zo'n leuk feestje had. Wel jammer dat het omschakelen nog moeite kost. Hopelijk wordt dat beter als de school wat langer bezig is..

En Christan, 2 katjes en een vriendje, klinkt goed!!

Chaca, Ook mooi dat het schoolreisje een succes was.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 09:37:58 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101890669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:55 schreef snoopy het volgende:
Katja :D slimmerik!

Fijn dat het feestje geslaagd is Sjeen :)

2 katjes voor Christan, wat leuk. Lis zou ook heeeeeel graag poesjes, hondjes of een paard :{w willen. Maar door de allergie van Morris zitten dat soort huisdieren er helaas niet in.
Isa wil geen konijn (we hebben twee weken het konijn van mijn zusje te logeren gehad), maar wel een hond :P Het konijn van mijn zusje is haast een hond trouwens O+ De hele tijd overal aan snuffelen en heel nieuwsgierig alles bekijken...

Ik vrees dat Isa op mij lijkt, ik heb ook nooit zin om te werken op maandag :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:47:03 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101890865
KP geniet van je vrije dag!
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:59:09 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101891109
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vrees dat Isa op mij lijkt, ik heb ook nooit zin om te werken op maandag :')
dan lijkt ze volgens mij op het gros van de Nederlanders eh wereldbevolking. :+
in de haak.
pi_101891149
Lekker kp, die van mij schijnen ook de hele dag niks te doen op school. Zeggen ze :P
Soms moet Morris de heeeeeele dag rekenen. Zegt ie.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 10:01:11 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101891150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:59 schreef trui het volgende:

[..]

dan lijkt ze volgens mij op het gros van de Nederlanders eh wereldbevolking. :+
Gelukkig is het vandaag dinsdag :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:01:35 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101891157
ja! bijna weekend! ;)
in de haak.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 10:04:33 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101891207
Mijn doordeweekweekend begint vandaag om half drie :+

Even een vraagje, welke mate van zelfstandigheid verwachten jullie van je kind(eren)? Bijvoorbeeld, denken aan gymspullen, zelf kleren in de was doen etc...
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:08:29 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101891286
Hun kleren in de wasmand gooien moeten ze zelf hier, maar ik moet ze er nog regelmatig aan herinneren. Aan de gymspullen denk ik 's ochtends voor ze, hun schema is druk genoeg. Ze moeten wel zelf zorgen dat ze ze op school niet kwijtraken en 's middags weer mee naar huis nemen. :)
in de haak.
pi_101891320
Mikael moet best veel dingen zelf doen. Dus idd kleren in de was, bepaalde dingen kan ie zelf pakken (drinken, fruit). Na het douchen zelf afdrogen en pyama aan. En zo zijn er vast wel meer dingen maar kan er zo snel niet opkomen.
Gymspullen heeft Mikael nog niet. Gymschoenen blijven op school.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:12:45 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101891349
Ik verwacht van Fleur dat ze zelf de was in de wasmand gooit. Nu heeft iedereen er eentje op de kamer staan, dus dat is vrij makelijk. Ik verwacht ook dat ze haar kleren opruimt. Dus niet alles maar verzameld dat niet vuil is, maar wel gedragen. En als ze beneden spullen uit doet, dan moet ze die ook mee naar boven nemen.

Qua gymspullen help ik d'r wel, omdat het nu even wennen is wat ze heeft. Het is om de week zwemmen of gym en omdat we net begonnen zijn, help ik d'r met de juiste tas klaar te maken.

Van Maud verwacht ik dat ze ziet wat ik doe en me uiteindelijk ook na zal gaan doen. Nu kleden we samen aan en uit en gooien we het dus ook samen in de was. Maud is wel van het opruimen, dus samen was opvouwen en opruimen vind ze (nu nog) leuk.

Verder spreek ik ze allebei aan op hun eigen laksheid als ze wat kwijt zijn en maak ik ze (net als mijn moeder) duidelijk dat ik niet in de wereld ben om hun rommel op te ruimen als ze er zelf te laks voor zijn. Dus als er schoenen kwijt zijn of boeken niet op de plek liggen waar ze horen, dan mogen ze eerst zelf nadenken en dan help ik ze wel op weg.

tassen moeten na school leeg en spullen op het aanrecht. Lukt niet altijd en dat laat F. ze de volgende dag ook weten.... want hij maakt de tassen klaar.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 10:19:49 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101891499
Ok, dan verwacht ik dus geen vreemde dingen :P

We hebben een weekplanner hangen, elke avond wordt gekeken wat de dag erna op het programma staat. En dan wordt de gymtas bijvoorbeeld aan de voordeur gehangen. Ik zorg op het moment wel dat de inhoud van de gymtas klopt.

Kleren die gewassen moeten, moeten op de zoldertrap. Kleren die nog een ronde meekunnen, op de stoel. Maar liefst wel netjes, dus niet verfrommelt en binnenstebuiten :P

Na school zelf schooltas leegmaken (anders gromt papa de dag erna), jas netjes op de kapstok hangen en schoenen op de trap als ze uitgaan. Als je naar boven gaat, je eigen zooi mee naar bovenslepen.

Na douche/bad zelf afdrogen en aankleden.

En alles wat ze zelf wil doen, laat ik haar lekker zelf doen... Ik kan het altijd nog overnemen als het echt niet lukt :P

Oefenen jullie na school met je kind? Loco, woordjes, boekjes lezen?
pi_101891627
Na school oefenen doen we hier niet. Dan is het voor hem speeltijd. We lezen voor ie naar bed gaat een boekje. En loco speelt ie als het slecht weer is. Maar dat doet ie dan alleen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:31:37 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101891794
WIj oefenen niet actief. Maar toen Fleur begon met lezen lazen we samenleesboekjes voor het slapen gaan. En afhankelijk van hoe moe ze was, las ze veel of weinig. Woordjes doet ze via het leespakket dat ze vanuit school krijgt (ik print het uit). Dus dat doet ze wel na school, maar dat is voor haar ook niet echt een straf, want ook dat vind ze leuk. En verder doet ze veel spelenderwijs op de computer of op de ds als ze daarop speelt. En van die oefenboekjes uit de winkel vind ze ook leuk. Vooral puzzels en sudoko vind ze grappig. Maar wel op haar niveau. Sudoko tot cijfer 5.

Ik weet wel van kinderen uit haar klas waarvan de ouders actief met hun kind moesten oefenen, maar daar kregen ze ook 'paketten' voor mee.

Nu oefent ze eigenlijk alleen die woordjes (in 1 middag maakt ze de opdrachten) en ze leest zelf heel veel in bed. Verder is er nu de klarinet aan toegevoegd en daar moeten we nog een moment voor maken in het avondprogramma.
pi_101892013
Chaca, hoe gaat t met de klarinet, is ze al begonnen met les?
Fake it till you make it...
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:11:55 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101892655
Ja, ze is begonnen met les en gisteravond is ze meegegaan naar het leerlingenorkest waar ik ook in speel. En ze vond het geweldig. Ookal kon ze niet met alle nummers meedoen, had ze wel meer geleerd dan alleen thuis spelen. En in was zo dom geweest om het verkeerde rietje erop te doen. Ze speelde op een 2,5 en moest eigenlijk op 1,5 spelen. Dus wel knap dat ze er zo goed op speelde.....
pi_101892893
Stoer kind! :D.
Fake it till you make it...
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:46:34 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_101907414
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 11:06 schreef chacama het volgende:
'Ik ben niet klein, ik ben bijna 5' geven me zorgen.
Aaaah O+! Maar ik snap je zorgen wel. Zeker als haar lijntje blijkbaar duidelijk afvlakt.

Over thuis oefenen voor school, ik ben er geen voorstander van. Alleen als kinderen het zelf leuk vinden, prima. Maar ik ben in (en uit :+ ) principe tegen huiswerk op de basisschool.

Ik ben dan weer wél voor het doen van taakjes in huis. Thies moet zijn eigen speelgoed opruimen, dat heb ik van jongs af aan met hem geoefend, en nu doet hij het vanzelf, zonder gemopper. Jas ophangen, schoenen op de goede plek, vieze kleding in de wasmand, bord naar de keuken brengen. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Schooltas leegmaken is een goed, die zullen we eens gaan invoeren.

En op best nog veel scholen schoolzwemmen! Ik kijk ervan op! Overigens vind ik het erg vreemd Chaca, dat jullie verplicht worden om mee te vervoeren van/naar gym/zwemmen.
Ouderhulp is erg fijn, maar het onderwijs mag er niet van afhangen. Toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:05:53 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_101913640
Oh jongens, mijn zoon wordt binnenkort 5. :o Vijf!
En hij wil een piratenfeest. O+ (Dus Snoop, als je nog tips hebt....)
We waren wat aan het brainstormen over spelletjes enzo, en hij was zo blij en opgetogen, heerlijk. Toen ik hem vertelde dat we op zaterdag kinderfeest hebben, op zondag grotemensenfeest, en op maandag het feest op school kon hij zijn geluk niet op. Zijn ogen rolden echt bijna uit zijn kassen. "Mama! Dríe dagen feest! Allemaal voor mij!" *smelt

Echt, iedereen zei altijd dat je kind steeds leuker wordt. Ik kon dat nooit zo geloven. Hij was altijd al zo leuk. Maar het is waar! Hij wordt steeds maar leukerder en leukerderder....
pi_101914662
Een piratenfeest, cool!
Wij hebben spelletjes met water gedaan. Met een waterpistooltje pingpongballetjes van een fles proberen te schieten, met zo'n gek gelballetje bekertjes water omgooien en je kan ook nog een sponzenrace doen (met een spons zo snel mogelijk water van de een naar de andere emmer brengen).
Maar ook snoepjesmemory en linnen (knikker)zakjes inkleuren. In die zakjes kon je dan je snoepjes en piratenmunten bewaren die te verdienen waren met de spelletjes. Gekocht bij lobbes.nl

En van te voren hebben morris en ik piratencakejes gebakken :Y)

dinsdag 13 september 2011 @ 21:37:42 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_101915503
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:23 schreef snoopy het volgende:

Wij hebben spelletjes met water gedaan. Met een waterpistooltje pingpongballetjes van een fles proberen te schieten, met zo'n gek gelballetje bekertjes water omgooien en je kan ook nog een sponzenrace doen (met een spons zo snel mogelijk water van de een naar de andere emmer brengen).

Ah, goed idee in de herfst op een bovenwoning. :P :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:49:20 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101916236
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, goed idee in de herfst op een bovenwoning. :P :D
Je kind wordt maar één keer 5 natuurlijk. Dus dat moet kunnen :P
Job had vorig jaar ook een piratenfeestje op een bovenwoning. Daar werd in ieder geval ook een film van Piet Piraat getoond. En ze kregen een piratendiploma na afloop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101917339
Oh ja, een piratendiploma! Hadden we hier ook. Kunnen de waterspelletjes niet in de badkamer? Anders het watergedeelte skippen en iets anders verzinnen :7
Magnetisch vissenspel? En hier speelden ze tussen de activiteiten ook gewoon met elkaar. De tijd gaat dan best snel voorbij met taart eten, kadootjes uitpakken en de activiteiten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 september 2011 @ 22:12:03 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101917801
Dat waterspel met die sponzen zou je ook met lepels en confetti kunnen doen. Staat lekker feestelijk en met de stofzuiger is het zo weer weg ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:16:18 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101918089
maar je kunt die spelletjes toch ook buiten in een park doen ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 14-09-2011 10:35:22 ]
in de haak.
pi_101918103
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:12 schreef Rewimo het volgende:
Dat waterspel met die sponzen zou je ook met lepels en confetti kunnen doen. Staat lekker feestelijk en met de stofzuiger is het zo weer weg ^O^
alleen moet je wel zorgen dat de confetti niet nat wordt want dan heb je een hele mooie gekleurde vloer
*ervaring heeft*

Pff kinderfeestjes... Wij mogen ook weer gaan verzinnen wat we met Ambers feestje gaan doen. Vorig jaar was het hier thuis, maar we zitten midden in een interne verbouwing, dus thuis is geen optie..
In oktober is het ook niet altijd mooi weer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101927119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:

In oktober is het ook niet altijd mooi weer...
Kèk, dèh bedoel ik!
Maar bedankt voor het meedenken hoor lieve dames. :*
Gaat vast wel lukken! We gaan iig een speurtocht op zoek naar de schat doen. Buiten!
Ik merk wel dat ik mijn juffenbril moet afzetten bij het zoeken naar/bedenken van activiteiten. :o

Snoop, gij optimist! 6 kinderen in een badkamer van 1x3m... :D
pi_101928955
O leuk zeg, een piratenfeestje, een speurtocht op zoek naar een schat, met schatkaart, klinkt geweldig leuk! Ik merk dat ik tnt echt meiden gewend ben, want ik kan alleen maar knutseldingen bedenken, een piratenvlag maken, ooglapje, schminken....

Oh mag ik even glimmen hier?
Meikes juf kwam me net even vertellen dat ze haar zo'n heerlijik meissie vind. Altijd leuk om te horen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_101928981
Snoopy, wat een leuk zakje en muntjes.. Dat zou Chris ook leuk vinden.. Slaan we op voor volgend jaar ;)

Hier gisteren de info-avond gehad van school. 2 uur lang dingen over de methode, protocollen, en alles wat er in de klas speelt. Pff, was blij dat ik met mijn zwangere buik een echte bureaustoel kreeg. De rest zat 2 uur op kinderstoeltjes :P
Wat houden die montessori juffen ontzettend veel bij over de kinderen, en ze hebben echt 4 keer per week gym, en een muziekjuf, en een klassemusical.
@Davinia: hier komen er inderdaad intekenlijsten bij de deur te hangen. Het is nu in de onderbouw vooral incidenteel, met de musical (naaien, decoreren, danspasjes verzinnen), een heembostocht in oktober of aankleding van het lokaal met de feestdagen. Dus dat wordt gewoon ad-hoc kijken of je kan of niet..
pi_101929287
Sterkte met Thies' feestje, Moonah (ik vind het altijd zo'n beproeving). Hoezo moet je je juffenbril afzetten met het bedenken van activiteiten?
Ik zie de waterspelletjes op een bovenwoning al voor me :D

Dat is zeker leuk om te horen, Karin :)

herkenbaar, Deepfreeze.
Ik heb maandagavond ook anderhalf uur op zo'n klein stoeltje gezeten (en ik ben bijna 1.80m) Ouderavond van groep 3.
Vrijdag de ouderavond van oudste (groep 7). Ook een belangrijk jaar met het verkeersexamen en de entreetoets in het vooruitzicht.

[ Bericht 6% gewijzigd door lily op 14-09-2011 09:29:42 ]
pi_101929402
Afgelopen zaterdagavond was een zeer zwoele zomeravond en mijn echtgenoot ging met onze oudste Ajax kijken op tv.
Ik had er geen zin in, veel te warm binnen en David vroeg of hij een bal mocht pakken op het dak van de schuur (kom je best makkelijk op vanuit de keuken, dakje kelder enzo, maakt niet uit verder..).

Ik heb een deken, kussens, glas wijn voor mij en voor David een caprisonne gepakt en we zijn languit op het dak van onze schuur gaan liggen.
We hebben er tot 22.30 gelegen.
Af en toe kwamen onze twee katten eens kijken. En erbij liggen.

Het was echt superleuk! Echt quality-time met mijn jongste zoon.
Ik heb later snel een paar steekwoorden opgeschreven wat hij allemaal vertelde en net proberen op te schrijven wat ik me nog kon herinneren:

David: Is een pad giftig?
Ik: Ja, een pad kan giftig zijn.

David: En een kikker?
Ik: Een kikker meestal niet
David: Maar wel een gifkikker heh!

David:
Wat is de maan mooi heh.

stil

Bestaat er maar 1 maan?
Ziet Paul (zijn oom in A’dam) dan ook nu dezelfde maan?
Ik: jazeker

stil

David: Ik vind LEGO het leukste speelgoed (tijdje over lego gepraat)

Stil

David: Weet je wat ik het mooiste ter wereld vind?
Ik: nee, wat dan..
David: De sterren

Stil

En de lichtjes van de kerstboom met kerstmis.

David: wat is het gezellig zo hier heh! *;

stil
David: Moet je later een rijbewijs halen?
Ik: Nee hoor. Niks moet.
David: Wel waar. Een huis kopen moet.
Ik: Nee hoor, zwervers hebben ook geen huis.
David: Dat vind ik wel zielig. Dat doet vast pijn met liggen zonder bed.

Stil

David: Mag ik naakt over straat lopen?
Ik: Nee, dat mag niet. Dat vind de politie niet goed.
David: Kom ik dan in de gevangenis?
Ik: nee, dat niet.
David: Daar heb je alleen een kraan en een bed heh.
……….Maar dan kan ik wel altijd mijn handjes wassen.

Stil…(vliegtuig met lichtjes vliegt over….)

David: ik vind vliegtuigen maar eng.
Ik: waarom dan?
David: straks vliegt hij in een toren (hij heeft veel 9-11 meegekregen de dag ervoor)
Ik: ja, dat is heel erg maar dat gebeurt haast nooit. Daar moet je niet bang voor zijn.

stil

David: Weet je wat ook moet?
Ik: nou?
David: Armen hebben! En doodgaan.

stil

Mama, gelukkig is de maan er nog. Dan hebben we toch nog licht.

Gezellig is het heh!
pi_101929475
Lily, wat heerlijk O+
pi_101930753
Oooooh David!!!!! O+ O+ O+ Zie je, dáárom is hij mijn (tegenwoordig op-één-na ;) ) lievelingskind hier in OUD... Ik moet er van huilen Lily, wat klinkt dat héééérlijk... :')

Karin, fijn he, zo'n compliment over je kind!

Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor. }:| Voelde me even een beetje miskend. :@

Oh en Lily, ik moet mijn juffenbril afzetten omdat alle activiteiten die ik bedenk een leerdoel hebben... Terwijl dat bij een feestje natuurlijk helemaal niet hoeft.
pi_101930901
Oh Karin dat is altijd fijn om te horen, zoiets van de juf!
En Lily, wat heerlijk zo'n gesprek he?

Hier gaat alles goed! Sara zit alweer in groep 3, het gaat zo vreselijk hard allemaal. Ze heeft in ieder geval veel zin in leren lezen en schrijven ;)

Afgelopen vrijdag had ze haar eerste turnles. Ze zat op gym en gaat over naar turnen. 4 proeflessen en dan wordt er gekeken of ze op turnen blijft of nog even weer gaat gymmen. Maar goed, na 20 minuutjes belde de juf dat ze op haar hoofd gevallen was. Ze rende naar een bankje, struikelde en viel met haar hoofd op het bankje. Ik heb haar opgehaald, op de terugweg werd ze misselijk en thuis begon ze met spugen. Dus de HAP maar gebeld, daar konden we om 19:50 terecht. Uiteindelijk waren we om 21:10 aan de beurt, het kind was bekaf inmiddels. Diagnose: hersenschudding.
Nu gaat het wel weer goed, ze is weer naar school, maar ik schrok me eerst lam met dat spugen!

Komende zaterdag geeft ze haar kinderfeestje. In het kader van ontzettend tijd tekort hebben we een middagje kidscity geboekt. Echt niet mijn ding, maar ik weet even niet hoe ik iets anders voor elkaar moet boksen momenteel. En Sara vindt het gelukkig helemaal geweldig.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 september 2011 @ 10:37:23 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101930941
lily!! O+
in de haak.
pi_101930965
Oh Fuente, wat naar, die val van Sara... :{ Hersenschudding kunnen ze niets aan doen toch? Alleen een wekadvies. Maar ik weet eigenlijk niet wat ze doen als je je kind niet wakker krijgt. *ril

Leuk om weer eens over je dametje te lezen!
  woensdag 14 september 2011 @ 10:40:51 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101931025
fuente, wat akelig die val van sarah. heeft ze nu al geen last meer van? ik zou wel wat extra voorzichtig aan doen bij kidzcity met haar. maar veel plezier met 't feestje!
in de haak.
pi_101931130
@moonah. Kleine school weinig steun, dus terugvallen op de ouders. Het is niet anders en er wordt ook wel over geklaagd, maar uiteindelijk draagt iedereen zijn steentje bij.

Wat leuk een piratenfeest. Schatzoeken is zoooo leuk. Ook in huis. Maar, één advies (uit ervaring) probeer niet te veel te plannen. Ze spelen heel graag gewoon vrij tussen al andere dingen heen. Ik was met Fleur d'r eerste feestje te veel aan het plannen en die meiden hadden echt zo iets van laat ons maar doen wij spelen wel. Je kan een 'stoelendans'doen, maar dan met priatenzwaarden. Elke keer een zwaard weghalen. En prik de ooglap op de piraat. Komt vast wel goed! Veel plezier in elk geval.

Fuente en Vicky ook succes met jullie feestjes.

Karin, tuurlijk mag je glimmen dat is zo'n heerlijk compliment.

Lily O+ wat een heerlijk gesprek. Ik geniet al van het meelezen.

En beterschap met Sara. Is toch een pittige buts geweest.

Maud heeft vanochtend tot kwart over negen geslapen. Jeetje, wat was die moe. Nu hadden we ook een druk weekend in Eindhoven, maar dit is toch wel erg veel. School gaan is toch echt heel vermoeiend. Gelukkig is Fleur het netjes gaan melden bij de juf dat Maud later zou komen. Afgelopen twee nachten is ze ook weer wakker geweest. Soms zou je in die koppies willen kunnen kijken en zien wat ze allemaal meemaken en bedenken. maar, ze wel werd wel gezellig wakker en had zin om naar school te gaan.
pi_101931204
David O+

Beterschap voor Sara!

Moonah, de schat zou in de vriezer kunnen liggen: schatkistijsjes :Y)
pi_101931334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:45 schreef chacama het volgende:
@moonah. Kleine school weinig steun, dus terugvallen op de ouders. Het is niet anders en er wordt ook wel over geklaagd, maar uiteindelijk draagt iedereen zijn steentje bij.
Ja, snap ik op zich wel. Maar juist doordat ouders steeds maar blijven helpen, wordt het probleem in stand gehouden. Zet ze maar voor het blok. Maar goed, je wil de kinderen ook weer niet te kort doen, en zo is het cirkeltje weer rond. ;)
quote:
Maar, één advies (uit ervaring) probeer niet te veel te plannen. Ze spelen heel graag gewoon vrij tussen al andere dingen heen.
Yup, dat had ik al op Fok! geleerd. :) Tnx!
Die zwaarden klinkt leuk, maar doe ik niet. In de kleuterklassen die ik heb gehad was het veel te spannend, stoelendans. Dat ooglapje prik is een goede, dank u!
Ook die vriezerschat is een leuke Snoop. I'll keep it in mind. Nu die cupcakes nog.... Ik vind ze érg leuk, maar heb nul ervaring. Ik zal het eens gaan uitproberen. Misschien. Anders gewoon Hema. I looooove de Hema. O+

Snoop, hoe is het met je snoepjes? Alles zijn gangetje?

En Maud zo moe. Mupke. Groot gelijk dat je haa hebt laten uitslapen. Misschien moet je dat (in overleg met de juf) gewoon een poos structureel doen, eens in de zoveel dagen.
pi_101931360
Nee ze kunnen niets doen met een hersenschudding. Wij kregen een wekadvies en moesten haar elk uur wakker maken (dat was vreselijk, Sara wordt sowieso moeilijk wakker, en zeker midden inde nacht). Verder moet ze rustig aan doen, maar op haar eigen gevoel. De HA zei dat je toch niet zo'n kind een hele dag op de bank kan laten liggen.
Inmiddels gaat het goed hoor, ze heeft alleen 's avonds nog wat hoofdpijn, maar dat schijnt normaal te zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')