abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2011 @ 09:11:49 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_101807741
En de oranje onderbroek weg ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 september 2011 @ 10:16:21 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101808248
Ja, die is slopend _O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101808413
Plassen op de pot gaat best goed! Nog niet uit zichzelf, maar we zijn al dagen droog de dag doorgekomen, ondanks maar 2 of 3 plasjes op de pot...
Nu het poepen... dat spaart ze nog op tot ze de luier aan krijgt voor de nacht... ;). slimpie
Fake it till you make it...
  zondag 11 september 2011 @ 10:37:16 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101808468
Dat laatste is vrij normaal Nijna. Heeft oudste hier ook nog wel een jaar gedaan.
  zondag 11 september 2011 @ 11:06:45 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101808972
Christans oranaje onderbroek. Tja, je vraagt natuurlijk om problemen een oranje broek in duitsland. ;)

Oh, die mode van tegenwoordig. Echt. Fleur gaat nog redelijk in skinny en staat er ook nog goed in. Maar ik ben zo blij met de kleren die ze van haar nichtje heeft. Die is 5 jaar ouder en ze draagt dus zo af en toe ook heerlijk wijde broeken. Die ze zelf gelukkig ook heel gaaf vind. Vandaag heeft ze een broek die zo wijd is dat het bijna een lange rok lijkt.

@moonah, ik maak me inderdaad een beetje zorgen. Fleur heeft altijd op de middenlijn gezeten dus daar kijk ik t.o.v. Maud een beetje naar. Tot Maud 2,5 was liep ze max. 2 cm achter op de groeicurve van Fleur. Nu is dat 10 cm. Ze zit nu dus ipv net onder de middenlijn...bijna onder de onderste lijn. En als dat nu altijd zo zou zijn geweest, dan zou het haar lijntje zijn, maar ze begint af te wijken. En het moeilijkste vind ik het voor haar nu worden. Ze is bijna 5, maar in de klas is ze de kleinste en wint menig goep1-er het van d'r. Nu is ze gelukkig mondig genoeg, maar de keren dat ik haar hoor zeggen: 'Ik ben niet klein, ik ben bijna 5' geven me zorgen.
pi_101810291
Gaoxing, fijn om te horen :).

Chaca, en wat zegt bv de huisarts daarvan?
Fake it till you make it...
pi_101848402
@Nijna, HA was ik nog niet heen geweest, omdat ik eigenlijk elk moment de oproep van de GGD verwacht ivm het vijf jaar worden. Maar misschien dat ik er toch nog ook door HA naar laat kijken. Heb er alleen niet de beste reacties over gehoord.. HA: "Oh, daar moet ik de GGD voor bellen...." Misschien dat het kwam omdat het een invaller was, maar het gaf me niet veel moed toen ik dat van een andere moeder hoorde.

Fijn dat er bij julle vooruitgang zit in het plassen. Mooi! *O*
pi_101849217
Nijna, fijn dat het beter gaat.

Lastig Chaca, als het echt afwijkt, dan stuurt zo'n ggd arts je toch ook meestal door naar de huisarts dacht ik? Voor een verwijzing naar de kinderarts?
Maar heeft ze verder nog medische dingen, waardoor de groei misschien wat belemmerd wordt? allergieen, medicatie ofzo?

Hier gelukkig een kind precies op de middenlijn. Qua broek-bouw wel 2 maten kleiner dan zijn shirt trouwens (98/104 vs 110/116). Maar wel na een duikeling van de +2 lijn in dreumestijd, ons dikkoppie :P
  maandag 12 september 2011 @ 10:05:07 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101849235
Ik heb een vraagje:
Helpen jullie wel eens met school-activiteiten als rijden bij schoolzwemmen oid?
Hoe combineren jullie dat dan met werk?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_101849346
Hier hangen er intekenlijsten bij de klas waar ouders zich op kunnen inschrijven als er een activiteit is, als dat op mijn werkdagen valt is dat pech, dan ga ik niet mee. Maar hier moet je er als ouder ook snel bij zijn als er iets georganiseerd wordt, iedereen wil mee! Misschien omdat het groep 1 is, alles is nieuw....

Wij hebben vanavond een informatieavond over wat ze komend jaar gaan uitspoken. Ben benieuwd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_101849443
Hier hangt ook een lijst aan de deur van het lokaal. Kun je je voor inschrijven.

Mikael had vrijdag zijn eerste tand eruit. Hij had er helemaal niks ovet gezegd dat ie los zat. Raar kind :P Maar wel helemaal trots is ie. Iedereen mag het zien. En nu slist ie niet normaal. Hij heeft vrijdag ook zijn eerste zwemles gehad. Hij had goed mee gedaan maar na de tijd moest ie wel huilen zei zijn vader. Want die had gezegd dat zwemles leuk was en dat was het helemaal niet }:| :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101849467
Nou nicole, succes dan voor de volgende zwemles......
pi_101849708
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou nicole, succes dan voor de volgende zwemles......
Ik hoef gelukkig niet met hem mee. Dat doet zijn vader :D
pi_101851935
DF, ze had KMA. Is daar ver overheen, maar heeft tot 2,5 jaar speciale voeding gehad en daarna alleen rijstenmelk als melkproduct. Verder is het geen geweldige eter, dus dat heeft wel invloed gehad. Ik wacht het ggd bezoek nog even af en anders trek ik bij de HA aan de bel.

Davina, hier hebben we ook een lijst waarop je kan aangeven wat je graag zou willen doen. Verder zijn we verplicht als ouders om 2x per jaar mee te gaan met zwem of gymles. Als je niet kunt moet je voor vervanging zorgen.

MeNicole, zwemmen is leuk...zwemles is meestal niet zo leuk. Wel handig dat zijn vader met hem gaat. Dat scheelt jou vast wel wat ergernis in het zwembad. En zijn eerste tand eruit...jeetje voor mijn gevoel echt vroeg...maar eigenlijk was fleur gewoon laat.

veel plezier vanavond Karin.
pi_101852095
Als ik met hem mee had gemoeten naar zwemles dan had ie voorlopig geen zwemles gehad vrees ik. Ik kan echt niet een uur met baby en peuter daar gaan zitten wachten. Kan er niet eens komen want geen rijbewijs.
Maar Mikael is toch niet vroeg met wisselen? Hij is al 5 hoor :P
  Licht Ontvlambaar maandag 12 september 2011 @ 11:56:52 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101852217
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Als ik met hem mee had gemoeten naar zwemles dan had ie voorlopig geen zwemles gehad vrees ik. Ik kan echt niet een uur met baby en peuter daar gaan zitten wachten. Kan er niet eens komen want geen rijbewijs.
Isa's eerste tand is er op 1 januari uitgegaan, ze was toen 6,5 jaar... We zitten nu 'al' op twee gewisselde tanden :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101852320
Oh ik dacht dat 5 een "normale" leeftijd was om te wisselen. Zijn tweede tand zit ook los zegt ie maar ik voel dat nog niet. Dus die zal er vandaag of morgen ook wel ineens uit zijn.
pi_101853354
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2011 11:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Isa's eerste tand is er op 1 januari uitgegaan, ze was toen 6,5 jaar... We zitten nu 'al' op twee gewisselde tanden :P
Fleur ook rond die leeftijd. Zal wel in de familie zitten. Nu wel echt een gatenfestijn. Onder zijn door. Boven half, maar hoektanden boven zijn weg en beneden eentje weg en 1 los.

En mijn dame is vandaag op schoolreisje..naar plankendael. Ik hoop dat ze het droog houden.
pi_101854984
Davinia, hier nog niks gehoord over meehelpen, maar geloof dat er dan lijsten komen te hangen bij het lokaal. Morgenavond info-avond, dus dan hoor ik wel meer.

Chaca, wel een geschiedenis dus. Maar het is natuurlijk ook niet direct kritiek, kan me voorstellen dat je het even laat tot het GGD zich meldt, als de andere dingen wel goed gaat.

Hier net op de fiets een verwarring over licht.. Licht en donker, en licht en zwaar. Thuis maar uitgelegd met een serie auto's ;)
En Chris was gister verontwaardigd. Ik zei dat de baby straks op de babykamer ging slapen. Hij heeft in zijn hoofd dat de baby bij hem komt slapen. En als de baby dan wakker wordt, dan roept hij ons voor melk..
Dat naast de kusjes die ik regelmatig op mijn buik krijg, en de baby-in-buik-tekening van vorige week, vermoed dat hij wel zin heeft in een broertje/zusje :)
pi_101855252
O+ die Chris, nu al zo zorgzaam voor zijn brusje.

En al die taaldingen het blijft toch ook moeilijk.
pi_101855403
Wat leuk dat chris het zo leuk vindt dat hij een broertje of zusje krijgt!
Dat is ook wel het voordeel van op deze leeftijd grote broer worden, je kunt het uitleggen...

Meike is deze week het hulpje. Och ze is helemaal gelukkig. Zo leuk om te zien.
Vanmiddag stormde ze de klas ook alweer binnen, bang dat ze te laat zou komen, en "hulpjes mogen echt niet te laat komen hoor"
Ik ben zo blij dat het zo enorm naar haar zin heeft, als ik zie hoeveel kinderen er nog huilen als ouders weggaan, dat lijkt me zo rot!
  maandag 12 september 2011 @ 14:01:45 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101855410
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Als ik met hem mee had gemoeten naar zwemles dan had ie voorlopig geen zwemles gehad vrees ik. Ik kan echt niet een uur met baby en peuter daar gaan zitten wachten.
Er zijn er zat die dat wel doen hoor (ik geef toe, 't is wel een uitputtingsslag). ;)

quote:
volgens mij zit daar nogal wat spreiding in.

deepfreeze wat lief dat chris er zo naar uitkijkt en zich al zulke concrete voorstellingen maakt. :) ik denk dat hij het uiteindelijk toch wel fijn zal vinden dat de baby niet in zijn kamer slaapt.
in de haak.
  maandag 12 september 2011 @ 14:06:02 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101855564
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb een vraagje:
Helpen jullie wel eens met school-activiteiten als rijden bij schoolzwemmen oid?
Hoe combineren jullie dat dan met werk?
bij ons is er geen schoolzwemmen. en wat ouderactiviteiten betreft: ik teken in voor activiteiten waar ik in m'n eigen agenda plaats voor kan maken. vaak zijn dat dan klussen als schoonmaken of de school versieren met kerst / sinterklaas. als 't even kan ga ik ook af en toe eens helpen bij een sportdag ofzo.
in de haak.
  maandag 12 september 2011 @ 14:12:07 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101855771
Ik neem er af en toe wel vrij voor, voor activiteiten. Maar ik kan geen vrij nemen voor een uurtje helpen met gymles of zo.
Verder zit ik in de oudercommissie, dus ik draaf wel regelmatig op.

MeNicole, ik zag bij ons in het zwembad ook wel ouders wachten met een hoop klein grut erbij. Maar op deze manier gaat het een stuk beter, lijkt me. Hier begonnen ze overigens pas te wisselen toen ze 7 jaar oud waren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101855797
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef trui het volgende:
ik denk dat hij het uiteindelijk toch wel fijn zal vinden dat de baby niet in zijn kamer slaapt.
:D dat denk ik ook :D

Hier is er schoolzwemmen vanaf groep 5 maar ik heb toch het liefst dat mijn kinderen zsm hun zwemdiploma hebben met al dat water om ons heen.
Wij hadden het geluk dat Morris en Lis tegelijk op zwemles konden vorig jaar. Maar het eerste half jaar dat Morris hier in de buurt op les zat moest ze ook gewoon mee en wachten.

Hier ook intekenlijsten op school voor activiteiten. Ik kan best vaak omdat ik flexibel ben als eigen baas zijnde maar ik wacht vaak wel eerst af of andere ouders ook eens willen. Als er dan plekken open blijven kan ik altijd nog mee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')