Deze kwam ik laatst tegen, misschien gemakkelijker dan cupcakes:quote:Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:
Nu die cupcakes nog.... Ik vind ze érg leuk, maar heb nul ervaring. Ik zal het eens gaan uitproberen. Misschien. Anders gewoon Hema. I looooove de Hema.![]()
Ja, dat is ook afgesproken aan het begin van het jaar. En doordat Fleur het meldt, weten de juffen wat er speelt. Dit was overigens de eerste echte uitslaapochtend sinds het begin van het schooljaar. 2,5 week..... is nog best goed als je weet dat ze vorig jaar eigenlijk (bijna) elke vrijdag later kwam of zelfs helemaal niet ging.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:
-knip-
En Maud zo moe. Mupke. Groot gelijk dat je haa hebt laten uitslapen. Misschien moet je dat (in overleg met de juf) gewoon een poos structureel doen, eens in de zoveel dagen.
quote:Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor.Voelde me even een beetje miskend.
Lieve Moonah,quote:Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor.Voelde me even een beetje miskend.
Moonah, jij zegt precies de dingen zoals ik ze voel als het over school gaat. Ik krijg steeds meer het idee dat ik echt een vreemde eend in de bijt ben met mijn idee over hoe school zou moeten zijn. Dus je hebt me met bovenstaande post echt gelukkig gemaaktquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Aaaah! Maar ik snap je zorgen wel. Zeker als haar lijntje blijkbaar duidelijk afvlakt.
Over thuis oefenen voor school, ik ben er geen voorstander van. Alleen als kinderen het zelf leuk vinden, prima. Maar ik ben in (en uit) principe tegen huiswerk op de basisschool.
Ik ben dan weer wél voor het doen van taakjes in huis. Thies moet zijn eigen speelgoed opruimen, dat heb ik van jongs af aan met hem geoefend, en nu doet hij het vanzelf, zonder gemopper. Jas ophangen, schoenen op de goede plek, vieze kleding in de wasmand, bord naar de keuken brengen. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Schooltas leegmaken is een goed, die zullen we eens gaan invoeren.
En op best nog veel scholen schoolzwemmen! Ik kijk ervan op! Overigens vind ik het erg vreemd Chaca, dat jullie verplicht worden om mee te vervoeren van/naar gym/zwemmen.
Ouderhulp is erg fijn, maar het onderwijs mag er niet van afhangen. Toch?
Wauw!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
Aaaah, mijn 'pet peeve'quote:Op woensdag 14 september 2011 16:51 schreef Moonah het volgende:
Ik snap ook wel dat bepaalde zaken gestandaardiseerd moeten worden, en dat je niet zo maar kunt vertrouwen op het vakmanschap van een leerkracht. Maar het is imo zó doorgeslagen tegenwoordig. Ik werk toch met kinderen, niet met cijfers?
Oh joh, wat zou het fijn zijn als het helpt....quote:Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
Is Meike voordat ze naar school ging regelmatig naar een KDV of PSZ geweest? Zo nee, dan doorloopt ze zeer waarschijnlijk het rondje 'Alle virussen meepikken die langswaaien'... Maar volg gewoon je gevoel als jij het niet vertrouwd ga je naar de huisarts. Die van mij zei altijd, liever 10 kreeg voor niks dan 1 keer te laat.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Livelink, wat erg zeg, dat hij nu al antidepressiva moet slikken, het zit jullie ook niet mee he, en wat die juf zei....dat lijkt me echt verschrikkelijk om te moeten horen als moeder.
Ik hoop dat de pillen gaan werken voor hem....
En ik geloof dat ik gek wordt....Meike heeft nu alweer koorts...
Er zt steeds een week of vier tussen, maar nu maar twee weken...
En het is zo sneu want ze is het hulpje deze week.
Wat denken jullie, maar weer een tripje richting huisarts?
Het is een lastige beslissing omdat je nu eenmaal niet in de toekomst kunt kijken.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef livelink het volgende:
En zware/moeilijke uitspraken van je kind, ik weet er helaas veel te veel van. Job krijgt sinds enige weken antidepressiva. Een hele moeilijke beslissing, maar het was het bijna waard toen we maandag een overleg hadden met zijn huidige school en zijn juf zei dat ze hem voor het eerst sinds 5 maanden vrolijk hadden gezien op school.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |