abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 11:02:30 #151
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101931561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:
Nu die cupcakes nog.... Ik vind ze érg leuk, maar heb nul ervaring. Ik zal het eens gaan uitproberen. Misschien. Anders gewoon Hema. I looooove de Hema. O+
Deze kwam ik laatst tegen, misschien gemakkelijker dan cupcakes:

http://www.hilverswinkel.(...)d=192&cat=10&group=1
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_101931636
Wow, dat is een leuke, tnx Grijs!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_101931736
Met de snoepjes alles naar wens.

Lis zit in groep 2 bij een nieuwe juf en andere kindjes. Haar kleuterklasje van vorig jaar is verdeeld over de andere kleuterklassen omdat er een extra groep 3 moest komen en er toen ruimtegebrek ontstond.
Op zich jammer maar deze juf is erg van de muziek en liedjes dus dat is voor Lis nou juist weer helemaal leuk. Dit is de 2e week maar ze lijkt zich al weer helemaal thuis te voelen.
Vanmiddag gaat ze naar ballet, ze houdt enorm van dansen en in het weekend heeft ze zwemles en dat gaat ook heel goed. Het is een heerlijk kind dat met iedereen praat, ook op straat :D en verder heeeeeel eigenwijs kan zijn :X O+

Morris zit in groep 4 met dezelfde kinderen, een nieuwe juf en een nieuw lokaal. In tegenstelling tot vorig jaar komt hij helemaal vrolijk uit school. Hij moest toen enorm wennen aan groep 3 en kwam soms huilend naar buiten omdat het zo druk was in de klas.
Hij heeft nu 2 heeeeeeeele lieve juffen, het lokaal is ruimer en de kinderen kent hij nu natuurlijk allemaal. Ik begreep van een andere moeder dat Morris de grappigste van de klas is volgens alle andere kinderen. Of dat nou zo goed is weet ik nog niet :P
Verder is hij nog steeds dol op bouwen, vooral technisch Lego zet hij in een handomdraai in elkaar. Hij zit op voetbal en is ook een heerlijk, eerlijk kind dat vooral zijn eigen weg zoekt en niet door andere kinderen laat bepalen wat hij doet O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 september 2011 @ 11:13:32 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101931839
fijn om te lezen, snoop!

Willem zit nu in een klas die erg druk is. hij heeft er ook echt last van, zeker omdat ze nu (groep 5) zoveel binnen de tijd moeten werken en het moeilijk is om je af te sluiten voor kinderen die voortdurend grappen zitten te maken of druk/vervelend zitten te doen. binnenkort maar eens even gaan praten daar. 'het fijnst vind ik als de tafels in toetsstand staan', zei hij gisteren. dus alle tafeltjes apart.
Catootje gaat nog steeds heel goed in groep 3, al is ze aan 't eind van een week ook heel erg moe. verder vindt ze het leven maar saai, zegt ze regelmatig. :{ maar ze geniet wel van dingen die we ondernemen en ze kan geweldig spelen/fantaseren. ze zit ook op dansles en zwemmen gaat binnenkort weer beginnen. ook is ze vaak bezig met drummen / ritmes verzinnen en dat kan ze ook goed.
in de haak.
pi_101932255
Kan Willem niet op een rustiger plekje zitten als hij er zo'n last van heeft? Morris is vorig jaar op een plekje helemaal aan de zijkant van de klas gezet. Dat hielp enorm. De een kan er nu eenmaal beter tegen dan de ander.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:31:36 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101932338
ze wisselen voortdurend van groepjes en opstelling. nu zit ie weer naast 't kind waar hij de grootste hekel aan heeft. terwijl hij dat laatst nog had aangegeven bij de juf, toen mocht iedereen om de beurt bij haar komen om een aantal vragen te beantwoorden over met wie je het best en 't minst goed kunt opschieten/samenwerken/etc. dus hij had dat meisje telkens genoemd als 't slechtst, en verdomd, de week erop moet ie naast haar zitten. 8)7
ze zetten hem wel vaker juist naast wat drukkere kinderen omdat hij zelf vrij rustig is. ik snap wel dat je ook niet alleen maar drukke kinderen bij elkaar wil zetten, maar ik vind dat hij er ook niet teveel onder moet lijden.
in de haak.
pi_101932470
Vervelend is dat trui :{ ik snap wel dat een juf het niet de hele wereld naar de zin kan maken maar als een kind er echt last van heeft...
En waarom vraagt ze die dingen als ze er toch geen rekening mee houdt? Zou haar toch nog eens aanspreken denk ik.
pi_101932486
Snoopy, wat een fijne update over je kinders! O+ Lekker, als het zo gaat.

Trui, wat rottig dat de juf geen rekening heeft kunnen/willen houden met hetgeen Willem tegen haar heeft gezegd over dat meisje. Kun je er niet met de juf over praten? Want dat hij rustig is, moet geen reden zijn om hem 'dan maar' naast een druk kind te zetten. Daarmee wordt hij toch tekort gedaan? Grote valkuil voor (beginnende) leekrachten, de rustige, slimme, hardwerkende kinderen krijgen veel minder aandacht en zorg dan zij die er (niet bewust) hard om schreeuwen. En worden ze zo vaak van plek gewisseld, omdat je schrijft 'voortdurend'? Wat onrustig. Of is dat nu alleen omdat ze net weer begonnen zijn? Ik spreek wel eens met een kind af dat hij/zij het tafeltje uit het groepje mag draaien als hij dan beter kan werken. wellicht een optie?

En Cato... wat jammer dat ze 'het leven maar saai vindt'. Wat doet die uitspraak met je? Of vat ik het te zwaar op en kunnen jullie het samen relativeren?
pi_101932530
Ik zou inderdaad even met zijn juf gaan praten trui!
En Snoop wat een heerlijk verhaaltje zo over je kids, kan me er echt een voorstelling van maken O+
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_101932654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:53 schreef Moonah het volgende:

-knip-

En Maud zo moe. Mupke. Groot gelijk dat je haa hebt laten uitslapen. Misschien moet je dat (in overleg met de juf) gewoon een poos structureel doen, eens in de zoveel dagen.
Ja, dat is ook afgesproken aan het begin van het jaar. En doordat Fleur het meldt, weten de juffen wat er speelt. Dit was overigens de eerste echte uitslaapochtend sinds het begin van het schooljaar. 2,5 week..... is nog best goed als je weet dat ze vorig jaar eigenlijk (bijna) elke vrijdag later kwam of zelfs helemaal niet ging.

En er was ook nog een pagina 4:
Snoopy, wat een heerlijk verslag van je snoepjes!

En Trui, wat vervelend dat Willem niet rustig kan werken in de klas. Zeker aankaarten. Hij moet gewoon lekker zijn werk kunnen doen. Hier zitten ze ook in groepjes, maar mogen als ze daar zelf behoefte aan hebben aan de tafels langs de muur gaan zitten (met de rug naar de klas) als ze aan het werk zijn.

En Cato, het kan niet alleen leuk zijn in het leven, maar zulke uitspraken zijn best moeilijk te bevatten denk ik. Ik vind het soms al moeilijk als ik aan fleur vraag of ze een leuke dag heeft gehad en dan een nee krijg terwijl we toch echt leuke dingen gedaan hadden. Die presteert het dan toch om de minder leuke dingen te onthouden...ijsje gevallen...een snauw van d'r zus enz.

[ Bericht 30% gewijzigd door chacama op 14-09-2011 11:49:35 ]
  woensdag 14 september 2011 @ 11:46:46 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101932802
Cato doet wel vaker erg sombere uitspraken, moonah. de ene keer wordt ik daar erg verdrietig en bezorgd van, de andere keer kan ik 't wel relativeren, ook met haar, omdat het soms ook maar kleine dingen betreft waar best iets aan te doen is. op dit moment vindt ze alles dus saai. nou ja, dat is 't in zeker opzicht ook wel. dus ik erken dat dan, en zeg daarbij dat er ook best veel leuke dingen in het leven zijn, maar dat er tussendoor ook wel eens saaie dingen gedaan moeten worden. dan gaan we iets bedenken wat ze wel leuk vindt en kijken wanneer dat weer eens kan. maar ze heeft soms wel lastige wensen hoor. bijv: "ik wil iets nieuws doen, wat nog nooit iemand gedaan heeft!"

en ik ga inderdaad binnenkort even praten op school. het lastige is dat ik ivm m'n werk niet zo vaak kan, zeker niet op de dagen dat die juf er is. de volgende datum voor de gewone 10-minuten-gesprekken duurt nog weken. dus dat wordt binnenkort een dagje thuiswerken. :+
in de haak.
pi_101932902
Het lijkt me behoorlijk moeilijk Trui, als je kind zoiets zegt. Gelukkig kan je het relativeren en kan zij ook genieten van dingen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_101932932
Dan zet je de kerstboom in de zomer op trui :)
Mijn ex vroeg daar toen hij kind was (ja duh ;) ) eens om, mam mag de kerstboom op. En dat mocht.
Hij en zijn broer tegen vriendjes vertellen en iedereen kwam naar hun kerstboom kijken. Die
kindjes het weer tegen hun moeders zeggen. En die maar denken, mijn kind spoort niet (of die moeder :) ) Ik vind dat nog steeds zon leuk verhaal en zo grappig dat ze dat ook gewoon deed.
Het is dan niet iets wat nog nooit iemand gedaan heeft, maar dat weet Cato niet ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door jessie op 14-09-2011 14:12:30 ]
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 september 2011 @ 11:51:59 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101932969
Het is wel fijn als je aan je kind vraagt of ze nog iets leuks gedaan heeft op school en je krijgt als antwoord 'ja, gerekend! O+ Zo anders als vorig jaar...

Saartje, sterkte met de hersenschudding :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101932990
Trui, ik had ook wel kunnen weten dat Cato (ook!) in deze een goede aan jou heft als moeder. :*

Jessie! Die kerstboom! geniaal!
  woensdag 14 september 2011 @ 11:58:35 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101933181
haha ik weet niet of ik daar zo'n zin in heb maar 't is wel een mooi verhaal jessie! :)
(het lijkt ook wel een beetje op een van haar concrete wensen: dat sinterklaas eens een keer in de zomer op bezoek komt :) ).
in de haak.
pi_101937698
fijn dat alles naar wens gaat met je snoepjes, snoopy :)

Ik vind het wel jammer dat veel scholen tegenwoordig zo'n drukke klassen hebben. David zit nu in groep 3 met 32 kinderen. Je komt nauwelijks meer in het lokaal. Echt sardientjes in een blik. En oudste zit in groep 7 met 34 klasgenoten..pfff
David vind het in groep 3 wel leuk maar toch vind ik hem vaak wat stil. Toen ik hem ernaar vroeg zei hij dat hij zijn kleuterjuf zo mistte (ja, kom er maar in Moonah :P )

Die sombere uitspraken ken ik helaas erg goed, trui...bij mijn oudste dus. Laatst zei hij iets waar ik de hele avond overstuur van ben geweest (en nog eigenlijk).

Er hoorde bij mijn vorige post nog een tekeningetje van David. Het zijn hij en ik met de katten op het dak die avond:

woensdag 14 september 2011 @ 15:57:35 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101940491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor. }:| Voelde me even een beetje miskend. :@
:*

Ik vind jou altijd zo'n lieve juf. Ik leer zo tussen de regels door een boel van je.
pi_101941221
Fijn dat sommige kindje het goed naar hun zin hebben op school!
Maar ook jammer dat andere echt hun draai even moeten vinden in nieuwe klassen, of met oude problemen..

En die kerstboom vind ik echt goed bedacht zeg.. Gewoon eens lekker iets anders doen dan anders. Net zoals andersom dag met eten: pasta bij het ontbijt, en pap als avondeten :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef Moonah het volgende:
Deepfreeze, niet alleen Montessori-juffen houden heel veel bij over de kinderen hoor. }:| Voelde me even een beetje miskend. :@
Lieve Moonah, :* Ik twijfel niet aan jou goede-juf zijn hoor ;)
En ik bedoelde het dus juist anders: Ik had het idee dat op deze school juist minder bijgehouden werd dan op andere scholen. Al die kinderen die andere werkjes doen, dat is toch niet te doen. Dus dacht dat ze alleen de hoofdlijnen bij zouden houden. Dat was ook gezegd bij de kennismaking, denk nu dat ze het anders bedoelde misschien. Want blijkbaar houden ze wel bij wie, welk werkje, wanneer doet. dus van minder bijhouden naar normaal, niet van normaal naar veel bijhouden snapt u?

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 14-09-2011 16:27:11 ]
pi_101942540
Dames DF en Goax, dank voor jullie lieve woorden. :@ Maar het was een beetje flauwe, kinderachtige post van me. Uit frustratie. Ik zit al twee dagen en avonden in mijn vrije tijd achter de computer om allerlei groepsbegeleidingsplannen te schrijven, waarbij ik ambities en prognoses moet maken per kind per vak, op basis van voorgaande citotoetsen, uitgedrukt in berekende percentages en vaardigheidsscores. GRMBL. :( Staat me zó tegen. Ik snap ook wel dat bepaalde zaken gestandaardiseerd moeten worden, en dat je niet zo maar kunt vertrouwen op het vakmanschap van een leerkracht. Maar het is imo zó doorgeslagen tegenwoordig. Ik werk toch met kinderen, niet met cijfers?

Toch voelen jullie veren wel lekker in mijn kont hoor. ;)

/offtopic
pi_101947067
Gisteravond op de nieuwe school van Mirte geweest, voelde goed :D.
Nog even met juf gesproken en dat voelde ook prettig!
Fake it till you make it...
pi_101948851
Fijn Nijna! Zo'n goed gevoel is ook belangrijk.

moonah, geniet maar van de veren :P
die dingen hoor ik ook van mijn buurman (heeft groep 8). Er lijkt soms meer tijd voor de papieren te zijn ipv voor het kind. En hoe zwaarder de problemen, hoe meer documentatie, wat je aan tijd ook aan het kind had kunnen besteden. Chris zijn juf haar mimiek was ook wel duidelijk toen het over de cito voor groep 2 ging.

Welke groep heb jij eigenlijk?
  woensdag 14 september 2011 @ 20:49:38 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101952111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Aaaah O+! Maar ik snap je zorgen wel. Zeker als haar lijntje blijkbaar duidelijk afvlakt.

Over thuis oefenen voor school, ik ben er geen voorstander van. Alleen als kinderen het zelf leuk vinden, prima. Maar ik ben in (en uit :+ ) principe tegen huiswerk op de basisschool.

Ik ben dan weer wél voor het doen van taakjes in huis. Thies moet zijn eigen speelgoed opruimen, dat heb ik van jongs af aan met hem geoefend, en nu doet hij het vanzelf, zonder gemopper. Jas ophangen, schoenen op de goede plek, vieze kleding in de wasmand, bord naar de keuken brengen. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Schooltas leegmaken is een goed, die zullen we eens gaan invoeren.

En op best nog veel scholen schoolzwemmen! Ik kijk ervan op! Overigens vind ik het erg vreemd Chaca, dat jullie verplicht worden om mee te vervoeren van/naar gym/zwemmen.
Ouderhulp is erg fijn, maar het onderwijs mag er niet van afhangen. Toch?
Moonah, jij zegt precies de dingen zoals ik ze voel als het over school gaat. Ik krijg steeds meer het idee dat ik echt een vreemde eend in de bijt ben met mijn idee over hoe school zou moeten zijn. Dus je hebt me met bovenstaande post echt gelukkig gemaakt O+

En zware/moeilijke uitspraken van je kind, ik weet er helaas veel te veel van. Job krijgt sinds enige weken antidepressiva. Een hele moeilijke beslissing, maar het was het bijna waard toen we maandag een overleg hadden met zijn huidige school en zijn juf zei dat ze hem voor het eerst sinds 5 maanden vrolijk hadden gezien op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101952472
Wow livelink, wat een moeilijke beslissing weer. Maar als het blijkt te helpen zou dat mooi zijn zeg.
  woensdag 14 september 2011 @ 20:57:12 #175
37150 livelink
pi_101952564
En verder heb ik zo genoten van de verhalen en de tekening van David, de goede berichten van Snoopy en Sjeen.

Nijna, ook al zo'n fijn bericht!

Het is vaak best moeilijk voor onze kleuters en pré-pubers, vooral op school, maar het gaat gelukkig ook zo vaak lekker met ze.

Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
pi_101954249
Livelink, wat erg zeg, dat hij nu al antidepressiva moet slikken, het zit jullie ook niet mee he, en wat die juf zei....dat lijkt me echt verschrikkelijk om te moeten horen als moeder.
Ik hoop dat de pillen gaan werken voor hem....

En ik geloof dat ik gek wordt....Meike heeft nu alweer koorts...
Er zt steeds een week of vier tussen, maar nu maar twee weken...
En het is zo sneu want ze is het hulpje deze week.
Wat denken jullie, maar weer een tripje richting huisarts?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 september 2011 @ 21:33:21 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101954728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Snoopy, we zien zelf ook al verbetering. Het lijkt erop alsof hij nu ook meer met woorden kan vertellen wat er aan de hand is in plaats van met woede en drift.
Wauw! ^O^

Lily, wat een mooie post over David *;

Meike alweer ziek? Jeetje, dat is wel weer heel snel. Beterschap voor haar!

Moonah, die veren verdien je hoor ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 september 2011 @ 01:48:57 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101965483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:51 schreef Moonah het volgende:
Ik snap ook wel dat bepaalde zaken gestandaardiseerd moeten worden, en dat je niet zo maar kunt vertrouwen op het vakmanschap van een leerkracht. Maar het is imo zó doorgeslagen tegenwoordig. Ik werk toch met kinderen, niet met cijfers?
Aaaah, mijn 'pet peeve' :+

Volgens mij moet je wel kunnen vertrouwen op de vakbekwaamheid van de leerkracht. Maar betekent dat dat je fatsoenlijk opgeleide leerkrachten moet leveren, en dat je die dan ook nog een fatsoenlijk salaris moet bieden. Ken je het verhaal van de Finnen? Die scoren internationaal het hoogst van alle Europese landen (meestal rond de derde plaats wereldwijd). In de jaren 70 stonden ze echter eenzaam onderaan. Ze hebben toen een hervorming doorgevoerd op basis van kleinere klassen; veel tijd om te spelen; geen grote nationale testen tot (ik meen) hun 11e; en vooral heel hoog opgeleide leerkrachten (minimaal een MEd; van degenen die zich aanmelden voor de opleiding kan maar 1 op de 10 worden aangenomen) die goed verdienen (gewoon hetzelfde als een master in een ander vak).

Nederland gaat in heel veel opzichten steeds meer de VS achterna. De VS staan ergens in de lage middenmoot! Dat kan je doel toch niet zijn? Je kunt geen artikel over beoordelingen en testen in de VS openslaan zonder ellenlange klachten over hoe het uit de hand is gelopen.

*rustig ademt* /ook offtopic ;)
pi_101966493
Hier school nu 2 weken onderweg, Oudste heeft het prima naar zijn zin, veel huiswerk maar hij kan het goed handelen. Fietsen is wel heftig met dit weer en hij moet echt bijeten om energie te houden. Maar denk dat na gewenning van het fietsen het helemaal goed komt !

Jongste heeft een kanjer van een juf, ze heeft de wind er goed onder en ze gaan hem goed helpen bij zijn 'zwakke' punten (netheid, punctualiteit, tijdsdruk wordt flink opgevoerd etc) . In elk geval willen ze hem goed klaarstomen voor vervolgonderwijs. Hij en wij denken zelf aan tweetalig onderwijs, op een school waar ook een plusklas is.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 15 september 2011 @ 08:12:50 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101966703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Oh joh, wat zou het fijn zijn als het helpt....
pi_101967039
Livelink, wat een zwaar besluit. Maar als het helpt, dan is het waarschijnlijk toch wel een goed besluit.

Meike alweer ziek, wat vervelend zeg. Als het steeds terugkomt is een tripje huisarts misschien nog niet zo gek. Al zal hij het misschien ook nog wel even willen aankijken?
Spanning is het dan toch ook niet? Of van het hulpje zijn?
  donderdag 15 september 2011 @ 09:06:24 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101967432
Livelink, dat lijkt me inderdaad een erg moelijke keuze. maar wel heel fijn dat je nu al effect ziet. hopelijk houdt dat aan!
in de haak.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 september 2011 @ 09:11:11 #183
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101967523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Livelink, wat erg zeg, dat hij nu al antidepressiva moet slikken, het zit jullie ook niet mee he, en wat die juf zei....dat lijkt me echt verschrikkelijk om te moeten horen als moeder.
Ik hoop dat de pillen gaan werken voor hem....

En ik geloof dat ik gek wordt....Meike heeft nu alweer koorts...
Er zt steeds een week of vier tussen, maar nu maar twee weken...
En het is zo sneu want ze is het hulpje deze week.
Wat denken jullie, maar weer een tripje richting huisarts?
Is Meike voordat ze naar school ging regelmatig naar een KDV of PSZ geweest? Zo nee, dan doorloopt ze zeer waarschijnlijk het rondje 'Alle virussen meepikken die langswaaien'... Maar volg gewoon je gevoel als jij het niet vertrouwd ga je naar de huisarts. Die van mij zei altijd, liever 10 kreeg voor niks dan 1 keer te laat.
pi_101967551
@Moonah, ik zal er nog een veetje bij steken, gewoon omdat ik vind dat jij een kanjer bent. En omdat ik denk dat jij een hele fijne juf bent. Dan van al die papieren lijkt me erg frusterend.

Livelink, moeilijke beslissing, maar met positieve eerste reacties.

Meike, alweer ziek. Beterschap en wellicht toch even naar de HA.

En over zieke gesproken, hoe gaat het nu met Damian?

Muks, bij jullie ook alles op de rit.Mooi!

En bij Sjeen ook positieve reacties bij thuiskomst na school. Heerlijk!

Lily, sterkte met je oudste zijn zware gevoelens. Geen makelijke opgave om dat te begeleiden lijkt me. Maar die tekening van David erbij... wat heb je twee prachtige kinderen.

Gisteren met Fleur op een boot(je) de oosterschelde verkent. Onder begeleiding van een bruinvis expert hebben we (samen met nog 40 man) naar bruinvissen gespeurd. En zo vond het zo geweldig dat haar woorden die avond me onwijs raakte:
"mama ik zou willen dat ik deze dag terug zou kunnen spoelen, zodat ik hem nog een keer zou kunnen doen."
  donderdag 15 september 2011 @ 09:13:27 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101967571
Jeetje Livelink, wat een moeilijke keuzes hebben jullie te maken! Geeft het nog enigzins een goed gevoel te merken dat die keuzes tot nu goed voor Job uitpakken? Voor mij als buitenstaander klinkt het toch alsof er kleine stapjes vooruit gemaakt worden. Dat zou mij als ouder enorm goed doen denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101973474
dank jullie voor de lieve berichtjes O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef livelink het volgende:
En zware/moeilijke uitspraken van je kind, ik weet er helaas veel te veel van. Job krijgt sinds enige weken antidepressiva. Een hele moeilijke beslissing, maar het was het bijna waard toen we maandag een overleg hadden met zijn huidige school en zijn juf zei dat ze hem voor het eerst sinds 5 maanden vrolijk hadden gezien op school.
Het is een lastige beslissing omdat je nu eenmaal niet in de toekomst kunt kijken.
Mijn huisarts zei ooit hierover tegen ons; jullie doen je zoon tekort als je het niet doet. Het is een medicijn en hij heeft het nodig. Schuldgevoel is hier niet aan de orde.

Nou ja, je weet het allemaal zelf ook wel. Gewoon een knuffel van deze kant :*
pi_101973509
Heerlijk heh chacama, als je kind zoiets zegt 's avonds...weet je weer waarvoor je het doet

en beterschap voor Meike!
pi_101973908
Chaca, dat klinkt lief!!

Even een overblijfvraagje: Gaven jullie 2 tassen mee, of 1 tas en goede instructies over wat in de pauze en wat voor de lunch was?
Chris mag maandag eens proberen. Net even kennis gemaakt met zijn overblijfoma, en hij heeft er wel zin in..
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 september 2011 @ 13:25:21 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101974086
Hier één tas met:

voor tienuurtje

en

voor overblijven

Gaat al jaren goed, eigenlijk :D
pi_101974265
Hier maar 1 tas, maar het maakt mij niet echt uit of hij dan zijn fruit 's morgens eet of bij de lunch.
pi_101974326
Hier hetzelfde als bij Sjeen. Kleine trommel voor om 10 uur met een beker siroop. En een grote trommel met een beker optimel voor tussendemiddag. Is alleen voor Fleur. Maud blijft tot nog toe niet over. En voor Fleur is het alleen maar als ze schoolzwem heeft, verder eten ze tussendemiddag bij de gastouder.
pi_101975699
Mooi, hij eet in de pauze ook al een boterham, dus dat maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. Moet hij alleen in de pauze wat harder eten ;)
pi_101977386
Livelink, wat heftig, maar wat fijn dat het toch wat beter gaat.. het lijkt me zo moeilijk als ouder!

Op Sara's school is een continurooster. Sara krijgt voor de pauze van 10 uur een beker drinken mee en een stuk fruit. Voor de lunchpauze krijgt ze ook een beker mee en een broodtrommel met 2 boterhammen. Ze weet zelf wat ze wanneer kan eten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_101992204
Geen overblijf hier, dus kan er niks over zeggen.

Meike is vandaag naar de huisarts geweest, met oma, want ik moest werken, en er was alleen vandaag plek...
De beide oren zaten potdicht, en zijn uitgespoten.
Daarna door om bloed te prikken... dokter verwachtte niet dat er wat uitkwam, maar meer ter geruststelling. Hij dacht dat ze gewoon heel erg vatbaar is, en alles wat rondwaart oppikt.
Dinsdag uitslag.
Het bloed prikken ging heel erg goed, ze heeft geen kik gegeven.
En dat terwijl het helemaal niet makkelijk ging, ze konden geen ader vinden, toen de naald erin, en maar bewegen om er bloed uit te krijgen. Ze had wel een paar keer gevraagd wanneer het nou klaar was, maar helemaal niet gehuild.
En toen kreeg ze een dapperheidsdiploma. ze is er helemaal trots op...!

O ja Sjeen, ze heeft wel op het KDV gezeten, en was toen nooit ziek.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 21:09:09 #195
37843 lady-wrb
kortaf
pi_101992273
ik post hier niet veel, maar ik lees alles hoor ! :Y

livelink, ik vind het dapper dat je toch durft te kiezen voor anti-depressiva voor job.
hoe moeilijk het ook is, als hij er baat bij heeft is het dan ietsje minder erg?
pi_101992459
Hier 1 tas. Met 1 broodtrommel met een knijpfruitje, een fruit-iets (manderijn, mini-komkommer etc) en een boterham. Dan nog een klein snacktrommeltje met daarin een mini-ontbijtkoekje en wat stukjes paprika, minitomaatjes ofzo. Verder krijgt ze een beker met water en een pakje sap of chocomelk mee. En het zal me echt een worst zijn wanneer ze wat opeet (eetmoment om 11 uur en daarna overblijven) ;) Dat mag ze helemaal zelf weten
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 21:15:12 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_101992655
ik vind het heerlijk om te lezen dat alle kinderen het zo goed doen op school O+

en ik kan zelf ook voorzichtig meejuichen: luca is na wat opstartprobleempjes redelijk goed op de rit met school. hij is zelfs van de week twee keer met klasgenootjes in een tussenuur naar de febo geweest. (hoewel ik er eigenlijk niet om sta te juichen op zich, ben ik blij dat hij iets met klasgenootjes doet *O* )
hij heeft zich vol enthousiasme gestort op alles wat nieuw voor hem is en is zelfs met een type-cursus bezig :D
pi_101996373
Lady dat klinkt super !!
Hier vandaag verhalen over 6e klassers die alle pizzabroodjes opkopen ... _O-
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 16 september 2011 @ 08:49:21 #199
37150 livelink
pi_102007460
Wat een goed bericht, Lady-wrb *O*

Wat super van Luca dat hij zo'n grote verandering zo goed oppakt. Wat zul jij blij zijn.

Hopelijk knapt Meike nu echt wel lekker op. Allebei de oren potdicht, daar moet ze ook wel last van hebben gehad.

Hier geef ik voor de 1e pauze een bakje met fruit of tomaatjes mee en een beker drinken en voor het middageten een lunchtrommel met brood en een pakje drinken. Gaat al jaren goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 08:56:39 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102007589
Luca, goed zo, wat heerlijk lady-wrb ^O^

Hier belde de school net of we Christan willen halen, hij is niet lekker.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')