abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:34:36 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101749856
gelukkig voel je niks van die lijn, buuv. :) 't zijn maar gemiddelden, toch? en bij een normale verdeling valt 't gros van de bevolking dan binnen die grijze lijnen. dat zou best nog steeds kunnen kloppen.
in de haak.
pi_101749857
Die van de buren scheelt wel met die van ons hoor! Heb het even gecheckt. Damian moet (gemiddeld) volgens de Nederlandse standaard 1,10 zijn op deze leeftijd. Volgens de Belgse kleiner.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:40:01 #53
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101750020
Nou zit middelste op de nederlandse curve ook in het 98ste percentiel maar hier vliegt ie er royaal buiten. Ach ja, dat ie boven de 2 meter zou groeien waarschijnlijk wisten we al, maar hier schrik ik van. :@

Blijkbaar lange kinderen dus. ;) waar ik dacht dat de rest vrij gemiddeld was. Gewichtjes allemaal wel gemiddeld trouwens, maar in verhouding met de lengte dus aan de lage kant. Nou ja, niet ernstig verder.

Hoe werkt dat eigenlijk met die curves? worden die bijgewerkt naar hoe zwaar kinderen zijn? en gaat eht gemiddelde gewicht en lengte daardoor ook omhoog? Dat dus een gemiddeld kind nu, zwaarder is dan een kind in ik noem maar wat, 1986?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101750127
Dat vraag ik me ook wel eens af. Lijkt me eerder dat ze het aanpassen aan lengte en dan kijken naar BMI en op die manier het gewicht aanpassen.
Het lijkt me niet dat ze uitgaan van gewicht, aangezien steeds meer kinderen te dik zijn.
Maar ik heb er verder geen verstand van, dus ik zou het ook niet precies weten. :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:44:49 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101750141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:34 schreef appelsap het volgende:
Die van de buren scheelt wel met die van ons hoor! Heb het even gecheckt. Damian moet (gemiddeld) volgens de Nederlandse standaard 1,10 zijn op deze leeftijd. Volgens de Belgse kleiner.
:D Dan houd ik de Belgische aan, is met Maud d'r lengte veel minder confronterend. Ach, en wat zeggen ze dan: als ze maar gezond is... en daar is geen speld tussen te krijgen. Maar, goed ik vond het wel prettig om te zien dat het op zich niet erg afwijkt.

@de buurvrouw. De WHO heeft met de kinderen onder de 5 jaar een heel onderzoek wereldwijd uitgevoerd om zo een reëeler beeld te geven. Hoe het na 5 jaar is, staat helaas niet echt duidelijke op de site, maar dan werken ze ook met BMI en dan daarin weer met een opbouw van 5-18 jaar. Beetje zoals bij die Belgische die ik in mijn post had staan. Hoe het dan zit met lengte en wat wel en niet gemiddeld is, is mij eigenlijk niet zo duidelijk. Maar daar is die van kindengroei wel weer makkelijker bij.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 september 2011 @ 14:50:35 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101750309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:29 schreef chacama het volgende:
Fleur durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar die zal met het gewicht net iets boven het lijntje zitten (als ik d'r buikje zo af en toe zie) en met de lengte juist net iets eronder. Wachten dus op een spurt en is het allebei weer gemiddeld. Maud zit bij 5 jaar op de onderste lijn, tenzij ze het presteert om in de komende 2 maanden te doen wat ze in de afgelopen 2 jaar minimaal heeft gedaan: groeien. Ben benieuwd wat ze tegen die tijd bij de GGD gaan zeggen. Ik weet dat ze met 5 jaar opgeroepen wordt, dus ik wacht nog even met de KA. De curve buigt in elk geval licht af.

Moest gisteren een heel klein beetje lachen. Ze reed met iemand anders mee en die mocht dus de strijd met de kuipstoel aangaan. Persoon in kwestie keek me iets verbaasd aan en zei: dat is voor ons wel heel lang geleden zo'n vijfpuntsgordel.
:P Isa heeft ook tot ruim vijf jaar in die stoel gezeten, ik wilde wel waar voor mijn geld ;)

Buuf, wij zijn beiden niet groot (ongeveer 1,70) dus voor Isa zou die curve best kunnen kloppen. Maar ik kan me voorstellen dat de nederlandse gemiddeldes hoger liggen, zeker als ik in de klas van Isa kijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:15:29 #57
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_101754528
Dat wipe-outfeest is inderdaad tot 14 kinderen en 250 euro..maar ik denk dat we het misschien wel samen met een ander vriendje kunnen vieren dan hoeven ze er elk maar 6 uit te nodigen en kost het nog maar 125. Vind ik nog steeds wel behoorlijk geld, maar dit is dan wel z`n allerlaatste feestje op deze manier :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:20:50 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101754707
Mijn kinderen zijn volgens die lengtecurves eigenlijk járen ouder, dus Tristan is bijna 13, en Sterre is 16. En Wouter is al 20 geweest. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 09-09-2011 20:08:11 ]
pi_101756184
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:18 schreef chacama het volgende:
http://www.goedgevoel.be/(...)gezond-gewicht.dhtml

Ik vond deze ook bij onze zuiderburen. Toch fijn om te zien dat het wel te vinden in. ga ook ff die van jou in zien.
Haha! Fijne tabel! 8)7
Mijn zoon zou obesitas hebben! :D

Waarom zoek je eea eigenlijk op Chaca? Maak je je zorgen? Groeit Maud niet goed genoeg?

[ Bericht 1% gewijzigd door Moonah op 10-09-2011 10:11:27 (suffie, ikke dus) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_101760268
Het zijn toch de BMI-waarden in die tabel?
Mijn oudste is ruim 7, is 1,25 meter en weegt 22,6 kg (net gewogen). Haar BMI is dan 14,7, dan zit e aan de onderkant van gezond gewicht. Klopt wel, want ze is zo rank als een den.

Heeft ze niet van haar moeder, dat ranke :')
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_101760303
Overigens heb ik deze site gebruikt: http://www.gewicht-verliezen.nl/bmi-berekenen-kinderen.php
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_101777816
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:49 schreef mainedoll het volgende:
Het zijn toch de BMI-waarden in die tabel?

:o :D Oeps! Veel te snel gelezen!
Ik was al hevig verontwaardigd. :@
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 september 2011 @ 14:37:06 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101783934
Katja is een beetje stevig type. Helemaal niet te dik, maar vergeleken met haar ultradunne vriendinnetjes aan de stevige kant. Nu wil ze natuurlijk het liefst dezelfde kleren als haar vriendinnen. Dus vandaag naar Utrecht om een broek te kopen. Alleen skinny jeans konden haar goedkeuring wegdragen. Maar ja, nadat we al in 3 verschillende zaken waren geweest en ze zich wel in 10 skinny jeans had geprobeerd te persen moest ik toch echt zeggen dat zij qua figuur geen skinny jeans aan kon doen. Huilen natuurlijk: "dus jij vindt mij te dik!"

Oh, af en toe kan ik zo ziedend worden op modebepalers of hoe je dat ook noemt. Nou ja, uiteindelijk zijn we alleen geslaagd voor goedkope uggs bij H&M. Dat was in ieder geval een pleister op de wonde, want normale laarzen zijn ook altijd een probleem met haar kuiten.

En ze sport zich een ongeluk, echt waar.

Oh en nog even terugkomend op de feestjes. Katja is vorig jaar een keer gaan survivallen. Niet in het kader van een feestje, maar gewoon zelf. Dat is ook wel erg leuk. Het moet alleen niet te koud zijn en vast niet elk kind vindt het leuk, maar toch...

En je wordt ook wel erg vies!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 september 2011 @ 14:52:34 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101784343
Wat heerlijk om haar zo in de modder te zien :D

En hopeloos met die broeken zeg :( Zo krijgen die kinderen nog een complex terwijl ze gewoon een goed figuur hebben. Duimen maar dat skinny jeans heel snel niet meer in de mode zijn :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 10 september 2011 @ 15:17:01 #65
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_101784832
Goedenmiddag :W , ik haak even in op de skinny-mode. Ik heb me van de week al enorm geërgerd aan broekenaanbod bij H&M. Het is skinny, legging, tregging, maillot. En die glijden dus niet makkelijk over klamme beentjes heen, na een schoolzwemles, waarbij ze zichzelf moeten afdrogen en hup-hup opschieten. Het gaat me wat ver om haar in joggingbroek naar school te laten gaan, maar ik wacht ook met smart op wijdere mode.

Zo'n survival ziet er ubercool 8-) uit, Livelink.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_101785062
Mijn stiefdochter is even oud als mijn oudste, maar het verschil in kledingmaat is best groot, voor 4 maanden leeftijdsverschil. MIjn dochter heeft maat 122, maar kan in de breedte denk ik nog wel 116 aan. En Stiefdochter zit in 134-140. En zij is ook echt niet dik. Ik denk dat ze op Katja lijkt qua figuur als ik Livelink zo hoor. Maar je hoeft haar dus echt niet in een skinny broek te stoppen, want dat past simpelweg niet...
En mijn oudste zou er, bij wijze van spreken, wel 2x in kunnen. Kleding lenen van elkaar, lukt dus echt niet :')
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_101785072
Oh, en dat survivalen ziet er echt gaaf uit! Waar was dat?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:32:20 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101786615
Blij dat er meer mensen problemen hebben met de skinny mode. Ik zal het Katja laten lezen, misschien is het een troost voor haar.

Het survivallen was in Ede
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:50:54 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101787083
ik vind 't ook eigenlijk helemaal niet mooi bij kinderen, die strakke broeken. en ze zijn met aan/uitkleden inderdaad verre van praktisch, dus ik koop ze ook niet, als 't even kan, die broeken. onze cato is ook niet zo'n smalletje. ze heeft echt prima lijf hoor, maar 't is niet zo'n sprietje als sommige kindjes van haar leeftijd.

wat onwijs stoer van Katja, dat survivallen! _O_
in de haak.
pi_101789098
En een sprietje zoals die van mij is ook lang niet alles. 9 van de 10 broeken past ze gewoon weg niet. Zelfs niet de verstelbare. En ze zijn soms zelfs te wijd om met een riem te dragen, want dan krijg je zo,n pofeffect, dat vind ik ook niet mooi. Ik ben daarom dus blij met de skinnymode, want die zitten bij haar bijna als een gewone broek. ;)

Oe, Ede is wel weer flink uit de buurt.... :{

Wel sneu, Livelink, dat ze er moeite mee heeft.. En het is zo lastig uitleggen dat het niet aan haar lichaam ligt, maar aan de mode van nu, zeg maar.
Welke maat heeft ze? Wij hebben laatst bij een Kringloopwinkel een heleboel broeken voor mijn stiefdochter gekocht, maar die past zij nét niet allemaal, maar Katje misschien wel. Ik kan eens kijken of er wat voor haar bij zit?
En is zo'n legging met jeansprint niet een mooie oplossing?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_101798238
Livelink, ik heb voor mijn dochter een jegging van de hm. Een legging van spijkerstof. Elastiek in de taille. Misschien is dat een idee?
Met een meidenkwartet
pi_101799471
Die van hm vallen wel het minst strak heb ik het idee. Die heb ik ook voor Linde want zo'n strak gebeuren leek me helemaal niet lekker zitten, zeker niet ook met haar eczeem.

Overigens zijn dit de enige broeken die ik nog bij haar aan krijg, oke op de onderbroek na dan, want verder wil ze alleen maar leggings en rokjes/jurken aan. Lang leve de leggingbroek ;)
pi_101800182
Ha Stiemie, de legging broek is hier ook de enige die ze aan wil. Het gaat nog een probleem worden als ze haar blote zomer jurken niet meer aan kan. We hebben hier een nieuwe ' regel': jurk, rok, broek. Ik verzon het zomaar en het werkt gewoon. Broeken altijd met tegenzin, maar ja... we hebben ook niet meer zo' n strijd met kleding klaarleggen ' s avonds.
Met een meidenkwartet
pi_101800286
Volgens mij heeft Linde geeneens meer broeken :o Ja die jeansleggings en 1 joggingbroek. Ik koop die dingen niet meer sinds ik echt 4 paar ongedragen broeken weer voor haar zus in de bewaarkast heb kunnen neerleggen. Als ze het deze winter koud heeft, hoor ik het wel en dan is een broek zo gekocht ;)

Overigens heb ik zelf ook maar 2 broeken bedenk ik me nu :o

Kennis van me heeft trouwens voor haar dochter soms een 'broekendag'. Die kondigt ze 's avonds aan en dan is de volgende dag gewoon tijd voor een broek :) Tsja het zal best werken, maar als ze een rok gewoon lekkerder vindt zitten zal het mij eigenlijk om het even zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 september 2011 @ 08:31:44 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101807522
Dat heb je dan weer niet met jongens ;)

Tijdens de vakantie scheurde Christan uit een korte broek, toen hij een grote afstap afging ergens hoog boven in de Pfalz in een kasteel. Oranje onderbroek eronder, het stond heel feestelijk :+

Scheurt ie gisteren op de fiets weer uit een korte broek. Heeft ie er weer een oranje onderbroek onder _O-

We gaan maar weer een maatje groter :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')