abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2011 @ 10:47:33 #251
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101702195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ja, de naam Elenin snap ik wel! Maar waarom sommigen ELEnin met die hoodletters schrijft voor de sensatie snap ik niet, wie heeft dat verzonnen?
ik kwam het toevallig in een artikel tegen waarin werd geschreven LEOnid ELEnin

leo is de richting waarvan hij komt en ELE= Extinction Life Event.

hele artikel http://www.pakalertpress.(...)ing-on-comet-elenin/

beetje wzig verhaal maargoed dat betekenen die hoofdletters dus
pi_101702334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html
http://3.bp.blogspot.com/(...)4/s1600-h/Whoppa.jpg
http://sohowww.nascom.nas(...)ld/pow_old_2010.html

Kijk zelf maar even naar de resolutie.
En bekijk die zogenaamde vlekjes ook maar even ;)
Vergelijk de foto`s van 2010 even met die van 2011.
Foto gemaakt op 01-2010:
http://sohowww.nascom.nas(...)0048_eit195_1024.jpg

En eentje van vandaag:
http://sohowww.nascom.nas(...)0113_eit195_1024.jpg

Ik zie niet veel verschil qua kwaliteit/resolutie?

Maar wat heeft dit verder met Elenin te maken?
pi_101702376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:47 schreef huupia het volgende:

[..]

Leo is niet de richting van waar hij komt. De komeet vertoeft al vanaf 1950 in ons zonnestelsel en heeft niet al die tijd in Leo gestaan. Toevallig stond hij daar toen hij ontdekt werd.

Leonid is in Rusland een zeer algemene voornaam. Zijn achternaam wordt in het Cyrillische alfabet trouwens geschreven met een letter die staat voor de klank "Ye", als in yes. Yelenin dus. Maar wij gebruiken de Y niet graag in coderingssystemen, dus zeggen wij Elenin.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:00:37 #254
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_101702414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html
http://3.bp.blogspot.com/(...)4/s1600-h/Whoppa.jpg
http://sohowww.nascom.nas(...)ld/pow_old_2010.html

Kijk zelf maar even naar de resolutie.
En bekijk die zogenaamde vlekjes ook maar even ;)
Vergelijk de foto`s van 2010 even met die van 2011.
Je geeft me links naar verschillende databases op die site. Bekijk gewoon de foto van bijvoorbeeld mei 2010 (http://sohowww.nascom.nas(...)2010/304filament.jpg) en mei 2011 (http://sohowww.nascom.nas(...)011/High_prom304.jpg) van de zon en je ziet vrij weinig verschil heb ik het idee (afgezien van de vreemde witte pijlen :)). Wanneer je andere maanden pakt lijkt het me logisch dat het er iets anders kan uitzien i.v.m. beweging enzo.

Toegegeven, of ik kijk verkeerd, de resolutie (grootte van het plaatje) lijkt anders te zijn. 2010 is 714x714 en 2011 is 720x720. Maar hier heb ik niet zoveel verstand van.

Wat betreft die vlekjes lijken me gewoon plekjes of iets dergelijks op de lens. Mochten het daadwerkelijk ruimtevaartuigen zijn, dan zijn de gebruikers of enorm groot of hebben een massaal reisgezelschap. Daarnaast vind ik die foto (whoppa) ook van slechte kwaliteit t.a.v. de andere foto's.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  donderdag 8 september 2011 @ 11:03:00 #255
veni, vidi, vaginalis
pi_101702472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:47 schreef huupia het volgende:

[..]

Daar was ik op dat moment ook al achter! Maar waarom gebruikt men ELE hiervoor? Er is niets wat er op wijst dat er daadwerkelijk een Extinction life/level event er zit aan te komen.

Wel een vermakelijk artikel, thanks daarvoor.

Edit: Hoewel de kans altijd bestaat dat er een ELE kan aan komen. Maar daar doe je toch niets aan.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_101702475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:56 schreef basst2005 het volgende:

[..]

Foto gemaakt op 01-2010:
http://sohowww.nascom.nas(...)0048_eit195_1024.jpg

En eentje van vandaag:
http://sohowww.nascom.nas(...)0113_eit195_1024.jpg

Ik zie niet veel verschil qua kwaliteit/resolutie?

Maar wat heeft dit verder met Elenin te maken?
Niks. Maar het wordt gebruikt om aan te "bewijzen" dat NASA liegt. En als NASA liegt over ruimteschepen bij de zon, zal NASA ook wel liegen over de aard van komeet Elenin (men gaat er dan vreemd genoeg volledig aan voorbij dat we NASA helemaal niet nodig hebben om de aard van het object Elenin vast te stellen). Men maakt eerst NASA heel belangrijk - wat ze in dit verband helemaal niet is, gaat vervolgens "bewijzen" dat NASA niet te vertrouwen is en poogt op grond daarvan aannemelijk te maken dat Elenin geen komeet is en dat er zich een onzichtbaar hemellichaam achter de komeet bevindt, of andere ongerijmde zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-09-2011 11:12:02 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 11:04:08 #257
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101702498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Leo is niet de richting van waar hij komt. De komeet vertoeft al vanaf 1950 in ons zonnestelsel en heeft niet al die tijd in Leo gestaan. Toevallig stond hij daar toen hij ontdekt werd.

Leonid is in Rusland een zeer algemene voornaam. Zijn achternaam wordt in het Cyrillische alfabet trouwens geschreven met een letter die staat voor de klank "Ye", als in yes. Yelenin dus. Maar wij gebruiken de Y niet graag in coderingssystemen, dus zeggen wij Elenin.
muggenzifter !

de vraag was wat er met de hoodletters werd bedoeld ... nou dat dus !
of j eer waarde aan moet hechten is een ander verhaal
pi_101702540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:04 schreef huupia het volgende:

[..]

muggenzifter !

de vraag was wat er met de hoodletters werd bedoeld ... nou dat dus !
of j eer waarde aan moet hechten is een ander verhaal
Ja ik ben een muggenzifter, dan kan ik niet ontkennen.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:12:42 #259
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101702698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:06 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja ik ben een muggenzifter, dan kan ik niet ontkennen.
zijn we het toch nog over IETS eens :P
pi_101702888
http://www.disclose.tv/ac(...)_Sun_22nd_Nov__2010/
Maar we dwalen weer af :X
De naam Leonid Elenin vind ik zelf ook nogal een ongelukkige naam.
Ook een Rus die perfect Engels kan hmm ik ben vaak in Rusland geweest maar ben daar nooit een Rus tegen gekomen die dus Perfect Engels kan spreken laat staan schrijven :{
pi_101702929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Ook een Rus die perfect Engels kan hmm ik ben vaak in Rusland geweest maar ben daar nooit een Rus tegen gekomen die dus Perfect Engels kan spreken laat staan schrijven :{
Het Engels van Leonid Elenin is niet slecht, maar bij lange na niet perfect. Overigens lees ik regelmatig stukken van Russische wetenschappers in prima Engels, zijn dat dan bedriegers of fakepersonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-09-2011 11:28:28 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 11:22:57 #262
veni, vidi, vaginalis
pi_101702956
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar we dwalen weer af :X
De naam Leonid Elenin vind ik zelf ook nogal een ongelukkige naam.
Dit zijn allemaal aannames. Wat wil je daarmee aantonen? Omdat Leonid een vreemde taal goed beheerst liegt men over de komeet Elenin?
pi_101703118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:22 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Dit zijn allemaal aannames. Wat wil je daarmee aantonen? Omdat Leonid een vreemde taal goed beheerst liegt men over de komeet Elenin?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, je moet me wel goed begrijpen dat ik wel denk dat die Leonid Elenin een fake is. Maar daar had ik het al eerder over gehad.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:31:06 #264
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101703206
tsja what's in a name ?

bij de KLM hebben ze een woordvoerder die Benno Baksteen heet... niet echt gelukkig als je het over de veiligheid van vliegen hebt :)
pi_101703261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:31 schreef huupia het volgende:
tsja what's in a name ?

bij de KLM hebben ze een woordvoerder die Benno Baksteen heet... niet echt gelukkig als je het over de veiligheid van vliegen hebt :)
Hahaha, die is leuk ;)
pi_101703366
Ik heb de indruk dat er op dit forum mensen zijn met vastomlijnde ideeën over bepaalde zaken en dat zij daar een verklaring voor zoeken, mijn indruk is niet dat deze mensen werkelijk willen weten of hun ideeën juist zijn. Dit kan begrijpelijk maken waarom zij alles in overweging nemen wat hun ideeën lijkt te ondersteunen, hoe onwaarschijnlijk en zelfs onmogelijk ook en waarom zij alle andere verklaringen afwijzen, ook al zijn deze nog zo logisch, verklaarbaar, voor de hand liggend en waarschijnlijk.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:41:05 #267
veni, vidi, vaginalis
pi_101703534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:36 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb de indruk dat er op dit forum mensen zijn met vastomlijnde ideeën over bepaalde zaken en dat zij daar een verklaring voor zoeken, mijn indruk is niet dat deze mensen werkelijk willen weten of hun ideeën juist zijn. Dit kan begrijpelijk maken waarom zij alles in overweging nemen wat hun ideeën lijkt te ondersteunen, hoe onwaarschijnlijk en zelfs onmogelijk ook en waarom zij alle andere verklaringen afwijzen, ook al zijn deze nog zo logisch, verklaarbaar, voor de hand liggend en waarschijnlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:29 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Er zijn mensen die teveel hopen dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren, dit is logisch want mensen zijn nieuwsgierig. Deze mensen speculeren er op los, maar trekken vaak te snel conclusies om zichzelf ervan te kunnen overtuigen dat het nu toch echt zover is dat er iets wereldomvattend staat te gebeuren. Het probleem is vaak dat zij er dan niet meer van overtuigt kunnen worden dat het heel simpel te verklaren is met 'Aardse' fenomenen.

Daar ben ik het mee eens.
pi_101703601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:36 schreef AVerstraten het volgende:
Jij bent gewoon alles aan het afzeiken en poogt ook alles te debunken dat is voor mij heel duidelijk.
Want zoals jij het ziet zo is het en niet anders!!!
Je probeert gewoon de dictator uit te hangen van dit topic!!!!
pi_101703700
Ongefundeerde speculaties kunnen een hoop narigheid veroorzaken. Dat is ongetwijfeld niet de bedoeling van degenen die zich ermee bezighouden, maar jammer genoeg soms wel de uitkomst ervan. Enige nuancering lijkt mij daarom geen overbodige luxe.

[ Bericht 22% gewijzigd door AVerstraten op 08-09-2011 11:52:45 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 11:56:23 #270
veni, vidi, vaginalis
pi_101704036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:46 schreef AVerstraten het volgende:
Ongefundeerde speculaties kunnen een hoop narigheid veroorzaken. Dat is ongetwijfeld niet de bedoeling van degenen die zich ermee bezighouden, maar jammer genoeg soms wel de uitkomst ervan. Enige nuancering lijkt mij daarom geen overbodige luxe.
"That's fine, it's just Hollywood." So true!
pi_101704056
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=24&t=412&start=20
Hier maak je het ook te bont @AVerstraten.
Jij hebt totaal geen greintje respect, maar alleen maar volledige minachting voor de mening van anderen.
pi_101704557
Ik vind het schandalig wat er allemaal op die site wordt gekwakt. Ze zijn daar te lui en te belabberd om ook maar iets te controleren, alle denkbare onzinnige bangmakerij wordt zonder enige nuancering gepost, zonder oog voor de mogelijke consequenties. Zelfs de meest smerige complottheorieën krijgen daar ruim baan - ik noem een voorbeeld van een video waarin op volkomen onbeschaamde en leugenachtige wijze de Joden weer overal de schuld van krijgen. Ik vind het diep- en dieptreurig wat er aan rotzooi te vinden is op die site. Ons dure schoolgeld is compleet weggegooid, want die mensen zijn te beroerd om zich ook maar ergens in te verdiepen en hun minachting voor de wetenschap is beschamend en totaal misplaatst. Dát vind ik nou respectloos.

Dat is mijn mening over die website, maar het staat jou natuurlijk volkomen vrij om er anders over te denken.
pi_101704690
Heeft jouw gedrag al één iemand van gedacht kunnen veranderen AVertstraten?
pi_101704760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:18 schreef Loppe het volgende:
Dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat de verzinsels van doemcomplotters veel mensen onnodig doodsbang maken en sommigen zelfs tot zelfmoord hebben gedreven.
  donderdag 8 september 2011 @ 12:23:08 #275
veni, vidi, vaginalis
pi_101704846
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:18 schreef Loppe het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Laten we hopen dat menigeen een meer realistische kijk heeft gekregen over het gebeuren met Elenin.

Vraag aan Truthfinder: Hoe kijk jij er nu tegenaan? T.o.v. een paar weken en/of maanden geleden? Ben je meer overtuigd van het feit dat de hele zaak wordt overdreven of ben je er nog steeds van overtuigd dat Elenin dood en verderf brengt?
pi_101704879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:57 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=24&t=412&start=20
Hier maak je het ook te bont @AVerstraten.
Jij hebt totaal geen greintje respect, maar alleen maar volledige minachting voor de mening van anderen.
Ik heb respect voor het principe van de vrijheid van meningsuiting. Dat betekent niet automatisch dat ik respect heb voor alle meningen. Er zijn meningen die ik zeer abject vind en dat uit ik ook. Die vrijheid heb ik, net zoals anderen de vrijheid hebben om hun meningen (ook de meningen die ik abject vind) te uiten.
pi_101704938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:20 schreef AVerstraten het volgende:
Dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat de verzinsels van doemcomplotters veel mensen onnodig doodsbang maakt en sommigen zelfs tot zelfmoord heeft gedreven.
Je zegt wel nuttige dingen maar je handelt m.i. helemaal verkeerd en dat werkt tegen je.
pi_101704998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:14 schreef AVerstraten het volgende:
Ik vind het schandalig wat er allemaal op die site wordt gekwakt. Ze zijn daar te lui en te belabberd om ook maar iets te controleren, alle denkbare onzinnige bangmakerij wordt zonder enige nuancering gepost, zonder oog voor de mogelijke consequenties. Zelfs de meest smerige complottheorieën krijgen daar ruim baan - ik noem een voorbeeld van een video waarin op volkomen onbeschaamde en leugenachtige wijze de Joden weer overal de schuld van krijgen. Ik vind het diep- en dieptreurig wat er aan rotzooi te vinden is op die site. Ons dure schoolgeld is compleet weggegooid, want die mensen zijn te beroerd om zich ook maar ergens in te verdiepen en hun minachting voor de wetenschap is beschamend en totaal misplaatst. Dát vind ik nou respectloos.

Dat is mijn mening over die website, maar het staat jou natuurlijk volkomen vrij om er anders over te denken.
Het gaat erom hóe jij anderen bejegent:

A. Verstraten schreef:
Ik vraag je af of je wel goed bij je hoofd bent. Ben je nou echt zo stom of doe je maar alsof?

zoals bij voorgaande quote werd aangetoond.

Dát is volkomen respectloos en overgoten met minachting.

Dat de mening van sommigen abject te noemen zijn,ok,maar ga daar dan níet op een dergelijke manier mee om.
Ik krijg stééds meer de indruk dat jij,AVerstraten,van dit topic geen *uitwisseling van meningen en/of visies* wil maken,maar een verbaal * bloedbad*.

Ga dan,in dat geval,je *oorlogje* alsjeblieft ergens ánders voeren,wil je?

Maar laat diegenen,die wél respecvol met elkaar van gedachten willen wisselen,voortaan met rust!
  donderdag 8 september 2011 @ 12:34:45 #279
veni, vidi, vaginalis
pi_101705248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:28 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het gaat erom hóe jij anderen bejegent:

A. Verstraten schreef:
Ik vraag je af of je wel goed bij je hoofd bent. Ben je nou echt zo stom of doe je maar alsof?

zoals bij voorgaande quote werd aangetoond.

Dát is volkomen respectloos en overgoten met minachting.

Dat de mening van sommigen abject te noemen zijn,ok,maar ga daar dan níet op een dergelijke manier mee om.
Ik krijg stééds meer de indruk dat jij,AVerstraten,van dit topic geen *uitwisseling van meningen en/of visies* wil maken,maar een verbaal * bloedbad*.

Ga dan,in dat geval,je *oorlogje* alsjeblieft ergens ánders voeren,wil je?

Maar laat diegenen,die wél respecvol met elkaar van gedachten willen wisselen,voortaan met rust!
Misschien komt dit zo over bij sommige mensen, maar ik heb ook het idee dat er een aantal geen houten plank maar een enorme bielze voor de kop hebben hangen. Ik respecteer ieders mening en A. Verstraten voor zover ik heb gelezen ook, maar eenieder heeft een grens tot waar de frustatie de overhand neemt. Als discussiepartner vind ik dat je daar doorheen moet kunnen prikken. Als je je al voelt aangevallen op een anoniem forum ben je wel heel snel op je teentjes getrapt. Dit geldt voor beide kampen.
  donderdag 8 september 2011 @ 12:35:03 #280
veni, vidi, vaginalis
pi_101705253
Btw, ben ffkes lunchen.
pi_101705485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:34 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Misschien komt dit zo over bij sommige mensen, maar ik heb ook het idee dat er een aantal geen houten plank maar een enorme bielze voor de kop hebben hangen. Ik respecteer ieders mening en A. Verstraten voor zover ik heb gelezen ook, maar eenieder heeft een grens tot waar de frustatie de overhand neemt. Als discussiepartner vind ik dat je daar doorheen moet kunnen prikken. Als je je al voelt aangevallen op een anoniem forum ben je wel heel snel op je teentjes getrapt. Dit geldt voor beide kampen.
De discussie daar is overigens niet meer te volgen want er zijn een heleboel reacties van mij verwijderd. Zo is mijn hele inbreng bij de discussie over de paper van Iorio verwijderd, waardoor er geen touw meer aan vast te knopen is.
pi_101705584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:26 schreef Loppe het volgende:

[..]

Je zegt wel nuttige dingen maar je handelt m.i. helemaal verkeerd en dat werkt tegen je.
Sommige dingen kun je niet anders zeggen dan zoals ze zijn. Als ik zeg niet iets niet juist is, krijg ik al de vraag wie ik denk dat ik ben dat ik mij verbeeld dat het aan mij is om te bepalen of iets wel of niet juist is.

Als ik iets onzin vind en ik heb daar argumenten voor, dan noem ik het onzin. Dat mag niet van bepaalde mensen. Het zij zo. In de wetenschap zijn harde discussies heel normaal - ze zijn zelfs de norm, ik weet dus niet beter en dat is maar goed ook, als we elkaar naar de mond gaan praten komen we nergens.
pi_101705743
@Soddimo...: nee,nee,nee,het gaat niet erover of iemand hier snel * op de tenen* is getrapt.
Wél ff goed lezen wát ik nu bedoel,hè?

het gaat erom op wát voor wijze (in dit geval: respectloos en zelfs beledigend) wordt gereageerd op anderen.

Het gaat dus niet om dat men een * plank* of een * bielze* voor de kop heeft (beetje aan de overdreven kant,maar goed),maar om de manier waaróp gediscussieerd wordt.

Dát zou héél anders kunnen en wanneer jij 't er mee eens bent (zoals is gequoted) wat AVerstraten op het * Word Wakker Wereld* -forum schreef,dan zegt dat m.i. héél wat over de mentaliteit én het fatsoen van iemand.
pi_101705844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:43 schreef AVerstraten het volgende:
Sommige dingen kun je niet anders zeggen dan zoals ze zijn. Als ik zeg niet iets niet juist is, krijg ik al de vraag wie ik denk dat ik ben dat ik mij verbeeld dat het aan mij is om te bepalen of iets wel of niet juist is.

Als ik iets onzin vind en ik heb daar argumenten voor, dan noem ik het onzin. Dat mag niet van bepaalde mensen. Het zij zo. In de wetenschap zijn harde discussies heel normaal - ze zijn zelfs de norm, ik weet dus niet beter en dat is maar goed ook, als we elkaar naar de mond gaan praten komen we nergens.
Als je zelf niet beseft of jouw aanwezigheid wel nut heeft, waarom vraag je je dan niet af wat je hier komt doen?
pi_101706157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:50 schreef Loppe het volgende:

[..]

Als je zelf niet beseft of jouw aanwezigheid wel nut heeft, waarom vraag je je dan niet af wat je hier komt doen?
Dat hoef jij je niet af te vragen.
pi_101706306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:00 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat hoef jij je niet af te vragen.
te laat
  donderdag 8 september 2011 @ 13:20:43 #287
veni, vidi, vaginalis
pi_101706881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Soddimo...: nee,nee,nee,het gaat niet erover of iemand hier snel * op de tenen* is getrapt.
Wél ff goed lezen wát ik nu bedoel,hè?

het gaat erom op wát voor wijze (in dit geval: respectloos en zelfs beledigend) wordt gereageerd op anderen.

Het gaat dus niet om dat men een * plank* of een * bielze* voor de kop heeft (beetje aan de overdreven kant,maar goed),maar om de manier waaróp gediscussieerd wordt.

Dát zou héél anders kunnen en wanneer jij 't er mee eens bent (zoals is gequoted) wat AVerstraten op het * Word Wakker Wereld* -forum schreef,dan zegt dat m.i. héél wat over de mentaliteit én het fatsoen van iemand.
Mijn post is inderdaad wat overdreven en ik praat beledigingen en dergelijke niet goed hoor. Maar is het niet zo dat men zich tegenwoordig wel heel snel beledigt voelt wanneer iemand hem ergens op onjuistheden wijst of wil wijze op zijn onjuiste aannames. Daarmee zeg ik niet meteen dat één van de twee gelijk heeft! Maar doordat de aannames van de één worden verklaard danwel ontkracht door de ander houdt de discussie opgang lijkt me. Dat is toch het hele punt van een forum?

Daarnaast ligt de grens van beledigen bij ieder individu anders, mij zul je niet snel kunnen beledigen op een forum. Daar hecht ik namelijk veel minder waarde aan dan dat een vriend, kennis of familielid dit zou doen. Hoewel men er wel rekening mee kan houden dat anderen dit anders beleven denk ik niet dat het de bedoeling is van bovengenoemde personen om anderen te beledigen.

Kun je mij misschien nog even antwoorden op onderstaande vraag? Ben namelijk benieuwd hoe jouw kijk op één en ander is veranderd! ^O^

Vraag aan Truthfinder: Hoe kijk jij er nu tegenaan? T.o.v. een paar weken en/of maanden geleden? Ben je meer overtuigd van het feit dat de hele zaak wordt overdreven of ben je er nog steeds van overtuigd dat Elenin dood en verderf brengt?

Edit: Daarnaast wil ik niet lullig doen, maar in jouw verhaal zou je voor sommigen ook beledigend over kunnen komen. "dan zegt dat m.i. héél wat over de mentaliteit én het fatsoen van iemand."
Hiermee insinueer je eigenlijk dat mijn mentaliteit en fatsoen niet correct zijn. Het is dat ik weet dat dat niet zo is, maar anderen zouden hier aanstoot aan kunnen nemen. Een belediging of onfatsoenlijke opmerking is snel gemaakt blijkt wel. Wat ik wil zeggen is, neem niet alles te serieus want dat maakt je leven ontzettend zuur!

[ Bericht 10% gewijzigd door SoddimoKolehmainen op 08-09-2011 13:26:21 ]
pi_101707182
@Soddimo.... Op het ogenblik ben ik van mening dat we op het moment te weinig concrete gegevens hebben om een definitieve conclusie te trekken. Er zijn namelijk momenteel veel tegenstrijdige berichten. Maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat er wat zou kunnen gebeuren.
Dus dat wordt even afwachten (maar ik heb wel een vreemd onderbuik gevoel)

Hmm, ik wilde jou absoluut niet beledigen @Soddimo.... Sorry als dat wel zo over kwam.
  donderdag 8 september 2011 @ 13:36:54 #289
veni, vidi, vaginalis
pi_101707456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Soddimo.... Op het ogenblik ben ik van mening dat we op het moment te weinig concrete gegevens hebben om een definitieve conclusie te trekken. Er zijn namelijk momenteel veel tegenstrijdige berichten. Maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat er wat zou kunnen gebeuren.
Dus dat wordt even afwachten (maar ik heb wel een vreemd onderbuik gevoel)
Ok, thanks voor de snelle reactie. Mijn volgende vraag luidt: Zijn je onderbuikgevoelens vooral negatief of positief? En van welke bronnen komen die berichten allemaal? Ik ken de wetenschappelijke bronnen en de wat minder gangbare websites die als betrouwbaar bestempeld worden. Daarmee zeg ik niet dat alle wetenschappelijke websites betrouwbaar zijn btw. Hoe is je mening t.a.v. je bronnen veranderd? Ben je websites gaan vermijden, of misschien meer gaan gebruiken om aan je informatie te komen. Heb je de betrouwbaarheid van die websites getoetst?
  donderdag 8 september 2011 @ 13:38:12 #290
veni, vidi, vaginalis
pi_101707499
quote:
Hmm, ik wilde jou absoluut niet beledigen @Soddimo.... Sorry als dat wel zo over kwam.
Nee, je hebt mij totaal niet beledigd hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat zoiets snel in die richting kan worden gedraaid.
pi_101707672
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:36 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ok, thanks voor de snelle reactie. Mijn volgende vraag luidt: Zijn je onderbuikgevoelens vooral negatief of positief? En van welke bronnen komen die berichten allemaal? Ik ken de wetenschappelijke bronnen en de wat minder gangbare websites die als betrouwbaar bestempeld worden. Daarmee zeg ik niet dat alle wetenschappelijke websites betrouwbaar zijn btw. Hoe is je mening t.a.v. je bronnen veranderd? Ben je websites gaan vermijden, of misschien meer gaan gebruiken om aan je informatie te komen. Heb je de betrouwbaarheid van die websites getoetst?
Ik heb nu het onderbuik gevoel dat je mij probeert uit te lokken (ik weet niet of dit terecht is natuurlijk) Mijn onderbuik gevoel wat Elenin betreft is persoonlijk.
Ik heb zo veel opgezocht wat dit item betreft, maar ik mijd de officiële bronnen waarom dat is had ik eerder al uitleg over gegeven.
pi_101707761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 02:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik het deels met je eens, alleen niet met dat er een logische verklaring voor een fenomeen dient te zijn. Er is immers nog zoveel dat de wetenschap niet kan verklaren maar wat zich wel voordoet. Er is vast wel een verklaring voor, alleen kent de wetenschap die nog niet. De waarheid is niet gebonden aan de beperkte wetenschap.
Logica en wetenschap zijn weliswaar gerelateerd (sterker nog, zonder logica geen wetenschap), maar logica impliceert nog niet dat het ook wetenschappelijk bewezen moet zijn. Het gaat mij erom dat de zaken die we waarnemen (aliens, geesten, etc ...) via logica kunnen beredeneren, waarbij wetenschappelijke gegevens hooguit een basis vormen. Zo lijkt het me logisch dat er buitenaards leven bestaat (maar dat is nooit wetenschappelijk bewezen), maar reptilians uit de vierde dimensie die onze regeringsleiders hebben overgenomen, vind ik dan weer veel te ver gaan en verwijs ik naar het rijk der fabelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Maurice76, wat bedoel jij trouwens met fantasie? want volgens mij heb je het dan over een persoonlijke mening.
Wat ik dus hierboven beschreef: zaken zoals die reptilians uit de vierde dimensie. Dingen die totaal geen enkele logische onderbouwing, die teruggrijpt op de werkelijkheid om ons heen, bevatten.

Zoals je misschien vermoedt, vallen daar wat mij betreft ook een hele hoop zweefteverige onderwerpen onder.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 8 september 2011 @ 13:51:42 #293
veni, vidi, vaginalis
pi_101707909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:43 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik heb nu het onderbuik gevoel dat je mij probeert uit te lokken (ik weet niet of dit terecht is natuurlijk) Mijn onderbuik gevoel wat Elenin betreft is persoonlijk.
Ik heb zo veel opgezocht wat dit item betreft, maar ik mijd de officiële bronnen waarom dat is had ik eerder al uitleg over gegeven.
Ik probeer je mening uit de tent te lokken. Ik ben gewoon benieuwd naar de inzichten van anderen, daar is volgens mij nog niemand stommer van geworden. En ik ben gewoon benieuwd of je mening in deze afgelopen 10 topics veel veranderd is?
pi_101708065
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:46 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Logica en wetenschap zijn weliswaar gerelateerd (sterker nog, zonder logica geen wetenschap), maar logica impliceert nog niet dat het ook wetenschappelijk bewezen moet zijn. Het gaat mij erom dat de zaken die we waarnemen (aliens, geesten, etc ...) via logica kunnen beredeneren, waarbij wetenschappelijke gegevens hooguit een basis vormen. Zo lijkt het me logisch dat er buitenaards leven bestaat (maar dat is nooit wetenschappelijk bewezen), maar reptilians uit de vierde dimensie die onze regeringsleiders hebben overgenomen, vind ik dan weer veel te ver gaan en verwijs ik naar het rijk der fabelen.

[..]

Wat ik dus hierboven beschreef: zaken zoals die reptilians uit de vierde dimensie. Dingen die totaal geen enkele logische onderbouwing, die teruggrijpt op de werkelijkheid om ons heen, bevatten.

Zoals je misschien vermoedt, vallen daar wat mij betreft ook een hele hoop zweefteverige onderwerpen onder.
@Maurice76, je slaat de plank nu helemaal mis!
Het gaat hier helemaal niet over reptilians en over de 4e dimensie en dergelijke.
Dat er hier over grote ruimteschepen gesproken wordt die eventueel in ons zonnestelsel aanwezig zouden kunnen zijn(en misschien gerelateerd zouden kunnen worden aan komeet Elenin afgaande op verschillende berichten her en der) heeft te maken met de aard van komeet Elenin, waar dit topic is op gebaseerd. Het gaat niet primair over aliens, geesten of hogere dimensies maar over komeet Elenin en de mogelijke invloeden (al of niet) op de Aarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-09-2011 14:03:15 ]
pi_101708405
Ik gaf alleen een generiek voorbeeld om aan te geven wat voor mij onder fantasie viel.

Gezien de vele data die nu beschikbaar is over Elenin, verwijs ik zowel het feit dat ruimteschepen zich achter Elenin zouden verschuilen als dat Elenin een dwergster zou zijn, naar het rijk der fabelen. On-topic genoeg?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_101708726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:46 schreef Maurice76 het volgende:
Zo lijkt het me logisch dat er buitenaards leven bestaat (maar dat is nooit wetenschappelijk bewezen), maar reptilians uit de vierde dimensie die onze regeringsleiders hebben overgenomen, vind ik dan weer veel te ver gaan en verwijs ik naar het rijk der fabelen.
Aardse wetenschap is te beperkt om buitenaards leven te proberen bewijzen :P
Dat is ervan uitgaan dat alles in het multiversum hetzelfde moet/zou zijn als op Aarde.
Verschillende dimensies ... is dat toch al niet ergens wetenschappelijk aanvaard ? Dus waarom geen wezens uit andere dimensies ? Of is het gewoon de term reptilians die ongeloofwaardig overkomt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_101708970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:08 schreef Maurice76 het volgende:
Ik gaf alleen een generiek voorbeeld om aan te geven wat voor mij onder fantasie viel.

Gezien de vele data die nu beschikbaar is over Elenin, verwijs ik zowel het feit dat ruimteschepen zich achter Elenin zouden verschuilen als dat Elenin een dwergster zou zijn, naar het rijk der fabelen. On-topic genoeg?
Jij kan niet met volle 100 procent garanderen dat dit allemaal onzin zou zijn want dat zou inhouden dat jij de beschikking hebt over een eigen ruimtesatelliet en/of een reuzentelescoop. Dan pas als je het zelf direct zou kunnen waarnemen kun je iets dergelijks met volle 100 procent zekerheid vast stellen. Zo werkt dat nu eenmaal, juist als je wetenschappelijk iets wilt onderbouwen. En bovendien zou een dergelijke bewering door minstens 1, liefst meerdere onafhankelijke waarnemers bevestigd moeten worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ik probeer je mening uit de tent te lokken. Ik ben gewoon benieuwd naar de inzichten van anderen, daar is volgens mij nog niemand stommer van geworden. En ik ben gewoon benieuwd of je mening in deze afgelopen 10 topics veel veranderd is?
@Soddimo... Vanuit wetenschappelijk oogpunt gesproken kan ik hier over alleen maar hypothetiseren omdat zoals ik al eerder vermelde er te veel tegenstrijdige data en onvoldoende gegevens bekend zijn. Ik heb ook nooit iets als definitieve conclusie hier gepost. Ik heb slechts mijn hypotheses hier vermeld wat de wetenschappelijke kant betreft.
Dan wat mijn persoonlijke vermoedens betreft blijf ik inderdaad een gevoel van bezorgdheid en onrust houden. Daarbij geef ik dan ook toe dat dit subjectief is en zeer persoonlijk.
pi_101709033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:26 schreef Truthfinder7 het volgende:

Jij kan niet met volle 100 procent garanderen dat dit allemaal onzin zou zijn want dat zou inhouden dat jij de beschikking hebt over een eigen ruimte satelliet en/of een reuzen telescoop. Dan pas als je het zelf direct zou kunnen waarnemen kun je iets dergelijks met volle 100 procent zekerheid vast stellen. Zo werkt dat nu eenmaal, juist als je wetenschappelijk iets wilt onderbouwen. En bovendien zou een dergelijke bewering door minstens 1 liefst meerdere onafhankelijke waarnemers bevestigd moeten worden.
Niet voor Averstraten ...
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:55 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is onzin. Om te kunnen toetsen of Elenin een komeet is hoef ik niet beschikken over een SOHO-3 en een stereo B. Die heb ik evenmin nodig om te kunnen toetsen of er plotseling een bruine dwerg ons zonnestelsel is binnengekomen of om te kunnen toetsen of Elenin een bruine dwerg is. Dat kan ik allemaal toetsen zonder SOHO-3 en een stereo B. Ik kan ook zonder SOHO-3 en Stereo-B zelf toetsen of de berekeningen van Leonid Elenin over grootte en baan van Elenin kloppen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_101709245
Is deze al langsgekomen ?

http://www.ufo-blogger.co(...)te-house-letter.html

Brief (2 maanden voor de zogezegde ontdekking van Elenin) ivm het belang van het opvolgen van mogelijke gevaarlijke objecten in ons zonnestelsel
en toch zetten ze een paar maanden later belangrijke observeringposten stop ?
pi_101709309
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:26 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Jij kan niet met volle 100 procent garanderen dat dit allemaal onzin zou zijn want dat zou inhouden dat jij de beschikking hebt over een eigen ruimtesatelliet en/of een reuzentelescoop. Dan pas als je het zelf direct zou kunnen waarnemen kun je iets dergelijks met volle 100 procent zekerheid vast stellen. Zo werkt dat nu eenmaal, juist als je wetenschappelijk iets wilt onderbouwen.
Nee, zo werkt niet als ik iets wetenschappelijk wil onderbouwen. Ik heb geen reuzentelescoop nodig om aannemelijk te maken dat Elenin gene ruimteschip is. Ik kan namelijk heel goed aannemelijk maken wat het wél is, te weten een komeet. Dus waarom zou ik moeten bewijzen dat een zeer onwaarschijnlijke verklaring onzin is?
quote:
En bovendien zou een dergelijke bewering door minstens 1, liefst meerdere onafhankelijke waarnemers bevestigd moeten worden.
Als ik gelijk zou hebben, zou dat ook gebeuren. Dus kun je ervan uitgaan dat het inderdaad juist is dat Elenin een komeet is, aangezien dit vrijwel dagelijks door ontelbare waarnemers bevestigd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')