http://www.powned.tv/nieu(...)ofddoek_in_attr.htmlquote:Een Amerikaans attractiepark heeft haar poorten moeten sluiten, nadat er rellen waren uitgebroken tussen moslims en de politie. De onlusten ontstonden nadat moslima's hadden gepoogd met hoofddoekje een attractie te betreden. Voor de veiligheid van de bezoekers waren hoofddeksels echter verboden.
Toezichthouders van het Rye Playland-park in New York hielden de jonge moslima's tegen en zeiden dat ze met hoofddoek de attractie niet in mochten. De vrouwen weigerden het hoofddeksel af te doen, waarna de medewerkers van het park aanboden de toegangskaartjes te restitueren.
Toen de vrouwen de discussie aan gingen, sloeg de vlam in de pan en werden ze om nog onbekende redenen tegen de grond gewerkt. Bevriende jongens die wilden helpen, werden ook stevig aangepakt, waarna andere omstanders zich ermee gingen bemoeien, "Wij zijn als dieren behandeld", stelt een van hen. "Het is duidelijk dat dit alleen is gebeurd omdat we moslims zijn." Van de zesduizend aanwezige bezoekers waren er zo'n drieduizend moslim. Zij waren naar het Rye Playland gekomen om het einde van de Ramadan te vieren.
De politie nam de zaak zeer hoog op en rukte massaal uit. Zo'n honderd agenten van negen verschillende korpsen spoedden zich naar het park. Pas na een paar uur kon de rust worden hersteld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Claim tegen speeltuin om hoofddoekje
HAARLEM - Een vrouw uit Heerhugowaard eist een schadevergoeding van ¤ 11.000 van speeltuin Linnaeushof in Bennebroek na een ongeluk waarbij haar hoofddoek verstrikt raakte in een speeltoestel.
De vrouw uit Heerhugowaard maakte in 2007 een uitstapje met een islamitische vereniging . Bij het karten raakte haar hoofddoekje los, zo blijkt uit een tussenvonnis van de rechtbank in Haarlem. Het doek wikkelde zich rond de achteras en knelde haar luchtpijp af. Ze moest naar het ziekenhuis worden overgebracht.
De moslima verwijt de speeltuin onvoldoende veiligheidsmaatregelen en toezicht, meldt het Noord-Hollands dagblad.
Lezen blijft moeilijk voor sommige mensenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:06 schreef VladimirPoetin het volgende:
Waarom mag je geen hoofddoekjes dragen bij een pretperkNet of het daar van gevaarlijker van word.
Omdat als ze wél hoofddoekjes dragen en er iets gebeurd, ze een schadevergoeding eisen van het pretpark. (maar overigens niet per definitie toegewezen krijgen)quote:Op donderdag 1 september 2011 20:06 schreef VladimirPoetin het volgende:
Waarom mag je geen hoofddoekjes dragen bij een pretperkNet of het daar van gevaarlijker van word.
quote:Kartbaan niet aansprakelijk voor hoofddoekjes-ongelukEen moslima die een claim tegen een kartbaan had aangespannen omdat haar hoofddoek in een kart vast was komen te zitten, heeft van de rechter geen gelijk gekregen. De vrouw wilde ruim 11.000 euro omdat de kartbaan onvoldoende veiligheidsmaatregelen zou hebben getroffen.
De vrouw maakte in 2007 met de islamitische vereniging van Langedijk een uitstapje naar de kartbaan in Bennebroek. Tijdens het karten kwam haar hoofddoek in het wiel van de kart terecht, waardoor de luchtpijp van de vrouw bekneld raakte. Ze moest in het ziekenhuis worden opgenomen.
De vrouw klaagde kartbaan Linnaeushof aan voor onvoldoende veiligheidsmaatregelen en discriminatie. Ze eiste bijna 11.000 euro van de kartbaan als schadevergoeding, meldt het Juridisch Dagblad.
Eigen verantwoordelijkheid
De rechtbank in Haarlem oordeelde vandaag dat dit onterecht is, omdat de kartbaan de groep had gewezen op de gevaren van 'afwijkende kleding' en aanvullende hulp zou hebben geboden. De hoofddoek van de vrouw zou eerst goed vast hebben gezeten, maar los zijn geraakt door onzorgvuldig rijgedrag, oftewel veel botsen en abrupte bewegingen maken.
De vrouw moet nu zelf bewijzen dat de kartbaan nalatig is geweest in het geven van veiligheidsinstructies, oordeelde de rechtbank in Haarlem.
Opmerkelijk
De rechter vond het daarnaast opmerkelijk dat de vrouw de kosten van het proces, ruim 2.700 euro, terug wilde vorderen, terwijl het proces was gevoerd dankzij een bijdrage van de Raad voor Rechtsbijstand.
Precies wat dit pretpark deed, duidelijk reglement opstellen die niets met religie of whatever te maken heeft en die regels handhaven. Misschien kan het pretpark de regels nog duidelijker bij de ingang verkondigen (misschien ook niet, ik weet het niet) maar verder doen ze het al uitstekend.quote:Wat moet je nu als pretpark?
En terechtquote:De vrouwen weigerden het hoofddeksel af te doen, waarna de medewerkers van het park aanboden de toegangskaartjes te restitueren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is er weer: De eeuwige gelovige slachtofferrol. Godwins verbleken hierbij.quote:Het is duidelijk dat dit alleen is gebeurd omdat we moslims zijn.
En dan? Dat moslims geen varkensvlees mogen eten betekent niet automatisch dat ze er niet mee in aanraking mogen komen. Daarnaast voorkom je er ook totaal niet mee dat andere mensen met hoofddeksels plaatsnemen in de attracties.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:03 schreef LXIV het volgende:
Ik zou in iedere attractie varkenselementen verwerken. Dus bijvoorbeeld de stang van zo'n karretje van varkensbotten. Is legaal, lost veel op. In het zwembad een lage dosering varkenseiwit. Tegen algen of zo.
En een vrouw met lang haar dan? Het lijkt me dat zo'n hoofddoekje juist een stuk veiliger is dan een vrouw met 'los' lang haar.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:09 schreef koffiegast het volgende:
Omdat je er wellicht aan blijft hangen ofzo? Zelfde als dat bepaalde rugzakken niet mogen.
Hier de uitgebreide versie in het Engels.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ofddoek_in_attr.html
Toen ik dit las moest ik meteen denken aan:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Wat moet je nu als pretpark? Je mag ze niet buitenhouden, maar als je ze binnenlaat ben je ook zuur! Het is een zogeheten dilemma.
Ik zou in iedere attractie varkenselementen verwerken. Dus bijvoorbeeld de stang van zo'n karretje van varkensbotten. Is legaal, lost veel op. In het zwembad een lage dosering varkenseiwit. Tegen algen of zo.
Tsja....de eeuwige veiligheidsdiscussie die er voor gezorgd heeft dat we steeds minder kunnen en mogen en zo ongeveer alle speeltuinen in dit land vernietigd heeft.quote:Many Muslims were given refunds as they left the park disappointed.
No shit, moslima's hebben over t algemeen een hoofddoek om.quote:"Het is duidelijk dat dit alleen is gebeurd omdat we moslims zijn."
Totdat jouw kind niet meer de capuchon van zijn jas bij slecht weer op z'n hoofd mag doen....en ja, daar zijn dus idd ongelukken mee gebeurt. Zo simpel allemaal...zo simpel.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:33 schreef blup het volgende:
Geniaal
[..]
No shit, moslima's hebben over t algemeen een hoofddoek om.
Al was je een homoseksuele atheïst! Geen hoofddeksel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe simpel moet iets zijn voor ze.
De bron is overigens te lachwekkendquote:Toen de vrouwen de discussie aan gingen, sloeg de vlam in de pan en werden ze om nog onbekende redenen tegen de grond gewerkt. Bevriende jongens die wilden helpen, werden ook stevig aangepakt, waarna andere omstanders zich ermee gingen bemoeien,
Tja, je kan het ook anders stellen. Geweld jegens moslima's om een lapje stof.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Sommige gelovigen lijken meer belang te hechten aan dat symbolische stukje stof dan om de boodschap van hun geloof.
Go American Police!
Dit suggereren.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Ah, de moslim vs niet-moslim burgeroorlog is weer een stapje dichterbij gekomen
Lees de tekst nog eens knulquote:Op donderdag 1 september 2011 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je weet helemaal niet waarom de vrouwen tegen de grond werden gewerkt. Dat gezegd hebbende, de Americanen hebben de reputatie dat nogal snel te doen, bij alle bevolkingsgroepen.
Ik vind dit toch heel netjes van het pretpark: "De vrouwen weigerden het hoofddeksel af te doen, waarna de medewerkers van het park aanboden de toegangskaartjes te restitueren.".
Moet het pretpark ook nog de reiskosten vergoeden en een immateriële schadevergoeding geven? Kom op, doe dat stuk stof van je hoofd en je mag in de attractie. Probleem opgelost.
Dat kan de gemiddelde agent aldaar weinig schelen. Die leven op de adrenaline-kick van het politiewerk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die gedachte kwam bij mij ook op. Anderzijds was dit wel in een pretpark, echt handig is het niet om daar al te repressief op te treden tenzij het dermate uit de hand loopt dat de andere bezoekers zich er aan storen.
Net als de meeste ongelovigen. Maar goed, hulde aan LXIV, met zijn sublieme TT, de moslima's met hun sublieme manier van handelen in het pretpark en uiteraard de helden op sokken als slashdotter die weer hun ware aard laten zien.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Sommige gelovigen lijken meer belang te hechten aan dat symbolische stukje stof dan om de boodschap van hun geloof.
Go American Police!
En dan dien je dat dus gewoon te accepteren. Klaar.quote:Voor de veiligheid van de bezoekers waren hoofddeksels echter verboden.
Dit hoeft dan ook weer niet.quote:en werden ze om nog onbekende redenen tegen de grond gewerkt
Geen theedoek om je hoofd waarmee je vast kan komen te zitten.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:33 schreef blup het volgende:
Geniaal
[..]
No shit, moslima's hebben over t algemeen een hoofddoek om.
Al was je een homoseksuele atheïst! Geen hoofddeksel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe simpel moet iets zijn voor ze.
Tomato Tomahto, je houden aan geldende (veiligheids)regels is ook moeilijk voor sommige bevolkingsgroepen, altijd maar weer een uitzondering willen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig dragen ze hoofddoeken en geen theedoeken. Dat onderscheid is dan ook erg moeilijk te maken voor labiele figuren.
Niet echt. Ik neem aan dat u bekend bent met de stof van beide doeken? Een handdoek is ook geen theedoek.quote:
Doek is doek, mag niet, dan ga je maar in de zweefmolen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Ik neem aan dat u bekend bent met de stof van beide doeken?
Dat is een andere discussie. Ik reageerde op de opmerking van Bastard, waarin hij kennelijk bewust foutief over een theedoek spreekt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doek is doek, mag niet, dan ga je maar in de zweefmolen.
Sja, opzich maakt het dus niet uit, een hoofddoek of een theedoek, het mag allebei nietquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Ik reageerde op de opmerking van Bastard, waarin hij kennelijk bewust foutief over een theedoek spreekt.
Anders ga je even voorbij het onderwerp. Wat vind je er nou zelf van, veiligheidsmaatregelen in acht nemen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Ik reageerde op de opmerking van Bastard, waarin hij kennelijk bewust foutief over een theedoek spreekt.
Klopt, dat staat wat mij betreft ook niet ter discussie en dat blijkt ook uit mijn eerste reactie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, opzich maakt het dus niet uit, een hoofddoek of een theedoek, het mag allebei niet.
Prima, maar daar kan wat mij betreft ook gewoon fatsoenlijk discussie over gevoerd worden. Ik weet niet wat er exact is gebeurd tijdens de discussie, dus ik kan niet oordelen over "wie er fout" is in deze zaak.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Anders ga je even voorbij het onderwerp. Wat vind je er nou zelf van, veiligheidsmaatregelen in acht nemen?
Nou degene die denkt toch een uitzondering op de regel te moeten dunkt me.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prima, maar daar kan wat mij betreft ook gewoon fatsoenlijk discussie over gevoerd worden. Ik weet niet wat er exact is gebeurd tijdens de discussie, dus ik kan niet oordelen over "wie er fout" is in deze zaak.
Kan me voorstellend dat dat voor bepaalde attracties gevaarlijk kan zijn en dat dat daarom voor iedereen verboden is.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:06 schreef VladimirPoetin het volgende:
Als daar een fatsoenlijke discussie over gevoerd wordt met een bepaalde medewerker, dan zie ik het probleem niet. Alleen denk ik dat het niet aan de orde is geweest, gezien de gevolgen. Hoe dan ook, dit is weer aanleiding voor mensen om eens even hun dagelijkse gal te spuwen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou degene die denkt toch een uitzondering op de regel te moeten dunkt me.
Je mag niet in de attractie omdat je niet aan lengte voldoet, te jong bent of omdat je je hoofddeksel niet af wil doen, move on. Maar neeeee...
Echt, wat een figuren ookquote:Op donderdag 1 september 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
discriminatie
De rechter vond het daarnaast opmerkelijk dat de vrouw de kosten van het proces, ruim 2.700 euro, terug wilde vorderen, terwijl het proces was gevoerd dankzij een bijdrage van de Raad voor Rechtsbijstand.
Dus? Als dat een veiligheidsvoorschrift is dan zou ik daar aan voldoen.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Totdat jouw kind niet meer de capuchon van zijn jas bij slecht weer op z'n hoofd mag doen....en ja, daar zijn dus idd ongelukken mee gebeurt. Zo simpel allemaal...zo simpel.
http://www.washingtontime(...)legal-battle-over-m/quote:Fifteen people were arrested at Rye Playland amusement park in Westchester County yesterday afternoon, and two charged with felony assault after a melee broke out when a park employee asked a Muslim woman to remove her headscarf before boarding a ride.
Veiligheidsmaatregelen kunnen nooit onderwerp zijn van discussie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prima, maar daar kan wat mij betreft ook gewoon fatsoenlijk discussie over gevoerd worden. Ik weet niet wat er exact is gebeurd tijdens de discussie, dus ik kan niet oordelen over "wie er fout" is in deze zaak.
Onzin. In Noord Korea misschien, of Amerika onder de Patriot Act.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Veiligheidsmaatregelen kunnen nooit onderwerp zijn van discussie.
Mwah, als ik zie hoe vaak Piglet al verbannen is uit dingen waar Winnie de Pooh opstaat dan is een afbeelding van een onschuldig getekend varkentje dus kennelijk al een probleem.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
En dan? Dat moslims geen varkensvlees mogen eten betekent niet automatisch dat ze er niet mee in aanraking mogen komen. Daarnaast voorkom je er ook totaal niet mee dat andere mensen met hoofddeksels plaatsnemen in de attracties.
Je bent in een particulier park waar regels gelden die opgesteld zijn en waarmee je akkoord ging toen je het toegangshek passeerde, je hebt je daar aan te houden of je verwijderd jezelf van het terrein, of, indien nodig, wordt je verwijderd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin. In Noord Korea misschien, of Amerika onder de Patriot Act.
Je kan prima in discussie gaan over waarom bepaalde zaken wel of niet noodzakelijk zijn. Het voeren van een discussie betekent niet dat je dan ook de regels mag overtreden. De regels blijven staan, echter het voeren van een fatsoenlijk debat over dergelijke regels zou ook moeten leiden tot begrip voor de regels. Een discussie hoeft niet als doel te hebben om de regels te ondermijnen. Wat begrijp jij daar niet aan? Maar goed, wel weer sad he, je laatste opmerking.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Je bent in een particulier park waar regels gelden die opgesteld zijn en waarmee je akkoord ging toen je het toegangshek passeerde, je hebt je daar aan te houden of je verwijderd jezelf van het terrein, of, indien nodig, wordt je verwijderd.
Je gaat iig geen discussie aan met parkmedewerkers of probeert regels in je eigen voordeel te buigen. Of is dit ook weer zo`n cultuur dingetje?
Wat is de reden van Huggies om Piglet niet te gebruiken?quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:33 schreef Leandra het volgende:
Mwah, als ik zie hoe vaak Piglet al verbannen is uit dingen waar Winnie de Pooh opstaat dan is een afbeelding van een onschuldig getekend varkentje dus kennelijk al een probleem.
Op Huggies luiers komt Piglet gewoon niet voor, alleen de andere 3.
Die discussie hoef je dan ook niet tijdens je bezoek aan het pretpark te voeren, dus je hebt inderdaad een punt als je zegt dat de moslims in kwestie de regels wilden overtreden en ze terecht zijn tegengehouden. Verder is de hele discussie zinloos; een pretpark maakt zijn eigen regels en daar heb je je maar aan te houden als je deze instantie wil bezoeken, wat snap je daar niet aan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan prima in discussie gaan over waarom bepaalde zaken wel of niet noodzakelijk zijn. Het voeren van een discussie betekent niet dat je dan ook de regels mag overtreden. De regels blijven staan, echter het voeren van een fatsoenlijk debat over dergelijke regels zou ook moeten leiden tot begrip voor de regels. Een discussie hoeft niet als doel te hebben om de regels te ondermijnen. Wat begrijp jij daar niet aan? Maar goed, wel weer sad he, je laatste opmerking.
Het is wel terecht. Regel is regel. Als je je daar niet aan houdt kom je dus niet binnen. Dat is echt heel simpel. En omdat die mensen niet binnen mochten, omdat ze zich niet aan de regels hielden, leidde tot een discussie. En waarom was die discussie er? Omdat de mensen die niet binnen mochten het niet zinden dat ze niet binnen mochten, terwijl ze tegelijkertijd goed wisten dat ze de regels overtraden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan prima in discussie gaan over waarom bepaalde zaken wel of niet noodzakelijk zijn. Het voeren van een discussie betekent niet dat je dan ook de regels mag overtreden. De regels blijven staan, echter het voeren van een fatsoenlijk debat over dergelijke regels zou ook moeten leiden tot begrip voor de regels. Een discussie hoeft niet als doel te hebben om de regels te ondermijnen. Wat begrijp jij daar niet aan? Maar goed, wel weer sad he, je laatste opmerking.
Geld geld geld!quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is de reden van Huggies om Piglet niet te gebruiken?
Ga dan in discussie op een rustig plekje en niet in een rij vol moslims. Mensen van die cultuur hebben nu eenmaal bijzonder korte lontjes en erg lange tenen waardoor ze massaal niet meer normaal kunnen luisteren naar argumenten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verkoopcijfers vermoed ik, er schijnen mensen te zijn die het een probleem vinden als er een tekeningetje van een varkentje om de kont van hun kind zit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is de reden van Huggies om Piglet niet te gebruiken?
Je wordt tijdens het bezoek aan het pretpark pas geconfronteerd met de regels, dus het is vrij logisch dat je dan ook op dat moment een discussie aan zou willen gaan (met diegene die het beleid ook uitvoert). Pretparkmedewerkers krijgen dagelijks vragen over het hoe, waarom, wat of ze dealen met klachten over bepaalde andere zaken. Moslim of geen moslim. Een discussie daarover kan soms leiden tot een ander perspectief op zaken binnen het pretpark. En het maakt natuurlijk geen drol uit of het een private organisatie is of niet, want ook bij een private organisatie heb je het recht om te klagen over een bepaalde vorm van dienstverlening of daaraan gelieerde regels. Of je gelijk krijgt is een tweede.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die discussie hoef je dan ook niet tijdens je bezoek aan het pretpark te voeren, dus je hebt inderdaad een punt als je zegt dat de moslims in kwestie de regels wilden overtreden en ze terecht zijn tegengehouden. Verder is de hele discussie zinloos; een pretpark maakt zijn eigen regels en daar heb je je maar aan te houden als je deze instantie wil bezoeken, wat snap je daar niet aan?
Is daar enig nieuwsbericht over, want ik ben hard op zoek naar Piglet, Huggies en Muslims, maar ik kan er geen drol over vinden. Dus als je mij daarbij zou kunnen helpen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verkoopcijfers vermoed ik, er schijnen mensen te zijn die het een probleem vinden als er een tekeningetje van een varkentje op de om de kont van hun kind zit.
De organisatie die dit tripje had georganiseerd had vantevoren de regels ontvangen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wordt tijdens het bezoek aan het pretpark pas geconfronteerd met de regels, dus het is vrij logisch dat je dan ook op dat moment een discussie aan zou willen gaan (met diegene die het beleid ook uitvoert). Pretparkmedewerkers krijgen dagelijks vragen over het hoe, waarom, wat of ze dealen met klachten over bepaalde andere zaken. Moslim of geen moslim. Een discussie daarover kan soms leiden tot een ander perspectief op zaken binnen het pretpark. En het maakt natuurlijk geen drol uit of het een private organisatie is of niet, want ook bij een private organisatie heb je het recht om te klagen over een bepaalde vorm van dienstverlening of daaraan gelieerde regels. Of je gelijk krijgt is een tweede.
http://www.lohud.com/arti(...)ee-over-head-scarvesquote:Parks officials "painstakingly" told the organizer about the headgear ban, said Tartaglia. But he said that the rules might not have been communicated by the organizer to some attendees.
Exact, daar leek Leandra echter naar toe te gaan, gezien de post die ze quote. Vandaar dat ik ook even doorvraag.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Geld geld geld!
Zelfcensuur aandragen als 'de schuld van' een andere partij is een kutargument!![]()
Wel een geinig berichtje! Vol met alle cliches die je maar kan krijgen in de hoofddoek discussie. Heerlijk zo bij een bakkie koffie op de vrijdagmorgen!
Nou, dat ben ik niet geheel met je eens. Sure, als je bij het hek aankomt en daar staat een bord "hoofddoeken verboden", dan kun je dus 2 dingen doen. Of je hoofddoek af doen, of gewoon niet naar binnen gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wordt tijdens het bezoek aan het pretpark pas geconfronteerd met de regels, dus het is vrij logisch dat je dan ook op dat moment een discussie aan zou willen gaan (met diegene die het beleid ook uitvoert). Pretparkmedewerkers krijgen dagelijks vragen over het hoe, waarom, wat of ze dealen met klachten over bepaalde andere zaken. Moslim of geen moslim. Een discussie daarover kan soms leiden tot een ander perspectief op zaken binnen het pretpark. En het maakt natuurlijk geen drol uit of het een private organisatie is of niet, want ook bij een private organisatie heb je het recht om te klagen over een bepaalde vorm van dienstverlening of daaraan gelieerde regels. Of je gelijk krijgt is een tweede.
Dat is woord tegen woord. Ik snap niet dat jij daar zo blind op vaart. Maar goed, dat zal wel aan mijn opleidingsachtergrond liggen, dat ik er op een volstrekt andere manier naar kijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De organisatie die dit tripje had georganiseerd had vantevoren de regels ontvangen.
[..]
http://www.lohud.com/arti(...)ee-over-head-scarves
quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is woord tegen woord. Ik snap niet dat jij daar zo blind op vaart. Maar goed, dat zal wel aan mijn opleidingsreligieuze achtergrond liggen, dat ik er op een volstrekt andere manier naar kijk.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is woord tegen woord. Ik snap niet dat jij daar zo blind op vaart. Maar goed, dat zal wel aan mijn opleidingsachtergrond liggen, dat ik er op een volstrekt andere manier naar kijk.
Ze waren al in het park he. Het ging hier om een specifieke attractie, waar ze wegens hun hoofddoek niet naar binnen mochten. En nee, tuurlijk is het niet aan hun om die regels te verwerpen of te veranderen - en tuurlijk dienen ze de regels te accepteren zoals deze zijn. Maar daar kan je verder wel gewoon fatsoenlijk een discussie over houden, over de regels zelf. Nogmaals, een discussie over regels, ondermijnt niet de regels.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet geheel met je eens. Sure, als je bij het hek aankomt en daar staat een bord "hoofddoeken verboden", dan kun je dus 2 dingen doen. Of je hoofddoek af doen, of gewoon niet naar binnen gaan.
Wél naar binnen willen maar tegelijkertijd weigeren je hoofddoek af te doen terwijl je dan al goed weet dat je die wel af moet doen, is gewoon doen alsof die regel niet voor jou geldt. Dan kunnen ze het niet eens zijn met die regel, prima, maar dat neemt niet weg dat het niet aan hun is om de regels te bepalen.
Dus als dat een regel is voor het park waar zij naar binnen willen, dan hebben ze dat te accepteren, en niet proberen om die regels met voeten te treden en als ze daar -volledig terecht- op worden gewezen een hoop stennis over gaan lopen trappen.
Dus, de moslims in kwestie besloten inderdaad de discussie aan te gaan (wat overigens nogal dom is, als parkmedewerker heb je wel betere dingen te doen), en toen ze hierbij niet hun zin kregen gingen ze rellen. Is dat de manier om een discussie aan te gaan dan? Lijkt me niet. Daarnaast staan de regels zo ongeveer in formaat snelwegposter bij de ingang van elk pretpark, dus 'wir haben das nicht gewusst' is geen valide argumentatie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een tijdje terug een Brits nieuwsbericht gelezen dat alle afbeeldingen van varkentjes (incl. Piglet) uit een gemeentehuis moesten verdwijnen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is daar enig nieuwsbericht over, want ik ben hard op zoek naar Piglet, Huggies en Muslims, maar ik kan er geen drol over vinden. Dus als je mij daarbij zou kunnen helpen.
Dat zal het zijnquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is woord tegen woord. Ik snap niet dat jij daar zo blind op vaart. Maar goed, dat zal wel aan mijn opleidingsachtergrond liggen, dat ik er op een volstrekt andere manier naar kijk.
Er is geen enkele valide argumentatie voor het overtreden van regels, dus ik begrijp niet eens waarom je dat hier aanhaalt. Ten tweede kan ik niets vinden over "het niet hun zin krijgen en daarom gaan rellen". Maar goed, ik heb dan ook alleen het bericht in de OP gelezen, dus wellicht dat andere berichten wat meer informatie bevatten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus, de moslims in kwestie besloten inderdaad de discussie aan te gaan (wat overigens nogal dom is, als parkmedewerker heb je wel betere dingen te doen), en toen ze hierbij niet hun zin kregen gingen ze rellen. Is dat de manier om een discussie aan te gaan dan? Lijkt me niet. Daarnaast staan de regels zo ongeveer in formaat snelwegposter bij de ingang van elk pretpark, dus 'wir haben das nicht gewusst' is geen valide argumentatie.
Wat een gelul! Als Huggies besluit de roze luiers uit de handel te nemen omdat deze niet goed verkopen en er pimpelpaarse voor terug legt omdat die wel verkopen is het ook geen probleem.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:50 schreef Leandra het volgende:
Of het bij Huggies een geval zelfcensuur om de verkoopcijfers op te krikken of dat ze alleen maar denken dat ze minder verkopen als Piglet er wel bijzit maakt niet zoveel uit, het maakt uit dat zo'n aanpassing gedaan wordt.
Uit eigen keuze.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:50 schreef Leandra het volgende:
Een tijdje terug een Brits nieuwsbericht gelezen dat alle afbeeldingen van varkentjes (incl. Piglet) uit een gemeentehuis moesten verdwijnen.
Dat is wel een hele makkelijke conclusie. Afgezien daarvan, is het dan ook wederom de keuze van Huggies (als het uberhaupt waar is).quote:Bij de Huggies weet ik het omdat ik net 3 pakken gebruikt heb en het me opviel dat Piglet niet voorkwam.
In combinatie met het andere bericht was de optelsom vrij makkelijk.
Klopt, dat is doorgaans ook geen enkel probleem voor moslims.quote:Het was overigens een reactie op de suggestie dat er dan maar afbeeldingen van varkens moesten komen, en een ander dacht dat dat geen probleem zou zijn voor moslims.
Tja, een private organisatie is niet uit op het belang van één persoon. Eigen belang staat voorop, en als Piglet hen omzet kost.. dan geen Piglet.quote:Of het bij Huggies een geval zelfcensuur om de verkoopcijfers op te krikken of dat ze alleen maar denken dat ze minder verkopen als Piglet er wel bijzit maakt niet zoveel uit, het maakt uit dat zo'n aanpassing gedaan wordt.
http://ryeplayland.org/thrill_rides.htmlquote:H) - Rides permitting headgear
Lekker voorbeeld ook, lekker representatief. Je hoort dat moslims de discussies aangaan op momenten dat het fout gaat natuurlijk he. Als een discussie netjes verloopt hoor je het niet. Beetje goed nadenken kan geen kwaad, het is een beetje zielig om meteen weer een complete bevolkingsgroep af te schrijven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:53 schreef Hathor het volgende:
Moslims die "discussies aangaan" is hier ook niet altijd succesvol gebleken in bv ziekenhuizen. Als ze in dat pretpark op eenzelfde toon hun discussie aangegaan zijn, dan snap ik best dat ze zo'n behandeling hebben gekregen.
Dus de parkmedewerkers hebben voor de lol de politie er maar bijgehaald ? Gewoon, omdat het kan ofzo?quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen enkele valide argumentatie voor het overtreden van regels, dus ik begrijp niet eens waarom je dat hier aanhaalt. Ten tweede kan ik niets vinden over "het niet hun zin krijgen en daarom gaan rellen". Maar goed, ik heb dan ook alleen het bericht in de OP gelezen, dus wellicht dat andere berichten wat meer informatie bevatten.
Geen complete bevolkingsgroep, alleen bepaalde elementen daarbinnen. De ene moslim is wat minder zeikerig dan de andere, het zijn soms net mensen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lekker voorbeeld ook, lekker representatief. Je hoort dat moslims de discussies aangaan op momenten dat het fout gaat natuurlijk he. Als een discussie netjes verloopt hoor je het niet. Beetje goed nadenken kan geen kwaad, het is een beetje zielig om meteen weer een complete bevolkingsgroep af te schrijven.
Pooh z'n beste vriendje is een varkentje, verder heb je nog een tijger en een ezel, in een pak luiers zitten luiers met op de voorkant Pooh, en op de achterkant de tijger of de ezel. Het varkentje komt simpelweg niet voor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een gelul! Als Huggies besluit de roze luiers uit de handel te nemen omdat deze niet goed verkopen en er pimpelpaarse voor terug legt omdat die wel verkopen is het ook geen probleem.
Nee, omdat er kennelijk is gevochten na/tijdens de discussie. Maar wat is er tijdens de discussie gedaan of gezegd? Ik kan allerlei verschillende scenario's verzinnen. Jij waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de parkmedewerkers hebben voor de lol de politie er maar bijgehaald ? Gewoon, omdat het kan ofzo?
Daarnaast zou ik als parkmedewerker nooit in discussie gaan met mensen, maar misschien is ook dat een cultureel iets.
Onderhandelingsruimte is er altijd, alleen niet op dat moment. Neemt niet weg dat je het wel op dat moment erover kan hebben. Of dat verstandig is, is een tweede. Dit soort rellen, gevechten etc. vinden altijd plaats omdat mensen gewoonweg de regels niet BEGRIJPEN.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, een discussie voeren indiceert dat je blijkbaar kan onderhandelen over de regels ofzo, wat natuurlijk nogal raar is, aangezien die onderhandelingsruimte er gewoonweg niet is. Je doet je hoofddoek af en gaat mee, of je houdt hem op en je gaat niet mee in de attractie. Meer discussiemogelijkheden zijn er niet.
Soms wel, wellicht is het dan ook verstandig om hen ook als mensen te benaderen. En niet zo te hameren op hun religieuze achtergrond, dan leren die zielige elementen het ook af om zo te hameren op hun religieuze achtergrond als ze eens geen gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen complete bevolkingsgroep, alleen bepaalde elementen daarbinnen. De ene moslim is wat minder zeikerig dan de andere, het zijn soms net mensen.
http://www.lohud.com/arti(...)e-rules-flyer-silentquote:A string of emails obtained by The Journal News between Playland Event coordinator Adam Harvey and MAS New York president Hatem Gawaly included questions about the head scarves Muslim women wear.
"I need to get more details please about whether a burka/hijab constitutes as a head gear," Gawaly wrote to Harvey on July 19. "There will be a lot of commotion about this."
Harvey responded on July 23: "The head gear RULES are there for safety and they will not change them even for a big group. I am sorry about this."
The next day, Gawaly wrote back: "OK, thanks. Will have to deal with it later."
Nee, er is geen onderhandelingsruimte. Daar gaat je argumentatie al mank.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onderhandelingsruimte is er altijd, alleen niet op dat moment. Neemt niet weg dat je het wel op dat moment erover kan hebben. Of dat verstandig is, is een tweede. Dit soort rellen, gevechten etc. vinden altijd plaats omdat mensen gewoonweg de regels niet BEGRIJPEN.
Maar dat is toch de keus van de fabrikant, marktwerking, zo u wil. Daar kun je de varkens hatende doelgroep niet de schuld van geven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:58 schreef Leandra het volgende:
Pooh z'n beste vriendje is een varkentje, verder heb je nog een tijger en een ezel, in een pak luiers zitten luiers met op de voorkant Pooh, en op de achterkant de tijger of de ezel. Het varkentje komt simpelweg niet voor.
Het is dus geen kwestie van verschillende verpakkingen, het zit allemaal in 1 verpakking, maar nergens staat Piglet op.
Nou daar verschillen wij dan grondig van mening.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, er is geen onderhandelingsruimte. Daar gaat je argumentatie al mank.
Wat is dat nou voor klets? Ik hoef de regels niet te snappen op het moment dat ik me begeef in een situatie waarin die regels van toepassing zijn. Ik hoef ze alleen maar op te volgen. Als ik in een attractie wil en bij die attractie staat dat ik geen camera mag meenemen, dan ga ik toch niet, op het moment dat ik in de rij ga staan een discussie starten over waarom ik die camera dan niet mag meenemen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, omdat er kennelijk is gevochten na/tijdens de discussie. Maar wat is er tijdens de discussie gedaan of gezegd? Ik kan allerlei verschillende scenario's verzinnen. Jij waarschijnlijk ook.
Overigens zou ik als parkmedewerker ook gewoon in discussie gaan met mensen hoor, maar dan meer om hen begrip te laten tonen voor de regels. Begrip neemt al 80% van de frustratie bij mensen weg.
Tja, je bezit over meer informatie dan ik bezit. Dan is het niet vreemd he. Maar als dat zo is, dan is het natuurlijk schandalig.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef Wokkel het volgende:
Speciaal voor Mutant01, de organisatie heeft voor de dag nog gemaild met het park over de regels m.b.t. de hoofddoeken.
[..]
http://www.lohud.com/arti(...)e-rules-flyer-silent
Ben ik even blij dat ik met mijn opleidingsachtergrond toch gelijk heb.
Maar goed, wel weer sad he, je laatste opmerking.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar zou je hem dan om moeten wikkelen?quote:"I need to get more details please about whether a burka/hijab constitutes as a head gear,"
Hoezo?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:04 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Maar goed, wel weer sad he, je laatste opmerking.
Dan mij? Wat is die opleidingsachtergrond eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, je bezit over meer informatie dan mij
ow... ik zat in het verkeerde topic zie ikquote:Op donderdag 1 september 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat als ze wél hoofddoekjes dragen en er iets gebeurd, ze een schadevergoeding eisen van het pretpark. (maar overigens niet per definitie toegewezen krijgen)
[..]
en je hebt ook nog dezequote:Op vrijdag 2 september 2011 09:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Daar gaaaaaaaaaaan we weer![]()
en dan dat attractiepark aanklagen als het fout gaat, doen ze goed !
http://www.elsevier.nl/we(...)fddoekjesongeluk.htm
Kartbaan niet aansprakelijk voor hoofddoekjes-ongeluk
dinsdag 13 april 2010 18:42
Een moslima die een claim tegen een kartbaan had aangespannen omdat haar hoofddoek in
een kart vast was komen te zitten, heeft van de rechter geen gelijk gekregen.
De vrouw wilde ruim 11.000 euro omdat de kartbaan onvoldoende veiligheidsmaatregelen zou
hebben getroffen.
De vrouw maakte in 2007 met de islamitische vereniging van Langedijk een uitstapje naar de
kartbaan in Bennebroek. Tijdens het karten kwam haar hoofddoek in het wiel van de kart terecht,
waardoor de luchtpijp van de vrouw bekneld raakte. Ze moest in het ziekenhuis worden
opgenomen.
De vrouw klaagde kartbaan Linnaeushof aan voor onvoldoende veiligheidsmaatregelen en
discriminatie. Ze eiste bijna 11.000 euro van de kartbaan als schadevergoeding, meldt het
Juridisch Dagblad.
Eigen verantwoordelijkheid
De rechtbank in Haarlem oordeelde vandaag dat dit onterecht is, omdat de kartbaan de groep
had gewezen op de gevaren van 'afwijkende kleding' en aanvullende hulp zou hebben geboden.
De hoofddoek van de vrouw zou eerst goed vast hebben gezeten, maar los zijn geraakt door
onzorgvuldig rijgedrag, oftewel veel botsen en abrupte bewegingen maken.
De vrouw moet nu zelf bewijzen dat de kartbaan nalatig is geweest in het geven van
veiligheidsinstructies, oordeelde de rechtbank in Haarlem.
Opmerkelijk![]()
De rechter vond het daarnaast opmerkelijk dat de vrouw de kosten van het proces, ruim
2.700 euro, terug wilde vorderen, terwijl het proces was gevoerd dankzij een bijdrage van
de Raad voor Rechtsbijstand.
Ik had het al ge-edit hoor, ninjameneertje. Sad person.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:04 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dan mij? Wat is die opleidingsachtergrond eigenlijk?
Het eisen dat er aan hun wil wordt voldaan door het invoeren van het religie-argument geeft wel aan dat die mensen nog veel te begrijpen hebben. Onder meer dat religie niets te maken heeft met veiligheid.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onderhandelingsruimte is er altijd, alleen niet op dat moment. Neemt niet weg dat je het wel op dat moment erover kan hebben. Of dat verstandig is, is een tweede. Dit soort rellen, gevechten etc. vinden altijd plaats omdat mensen gewoonweg de regels niet BEGRIJPEN.
Hoezo? Je doet ineens arrogant en daarbij tegelijk enorm badinerend over degene met wie je in discussie bent.quote:
"Het is verboden hoofddeksels te dragen in deze transactie". Wat valt aan die regel niet te begrijpen. Je moet nu niet doen alsof het hier gaat om het niet begrijpen van de regel. Je mag niks op je hoofd hebben, klaar. Einde verhaal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |