abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101449524
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag vanwege een situatie met een huurder waar ik mee zit. Op zich heb ik voor mezelf de oplossing al (andere huurder zoeken en huur opzeggen - lang leve hospitarecht) maar ben vooral benieuwd hoe jullie hiermee zouden omgaan en waar jullie denken dat zijn gedrag vandaan komt:

Ik verhuur sinds half juli een kamer aan iemand in mijn appartement. Het is een kleine kamer, dus die persoon maakt ook gebruik van de woonkamer en verder natuurlijk van de keuken en de badkamer en toilet.

Korte samenvatting: deze persoon is bijzonder smerig, niet wassen, geen schone kleren, stinken, slecht schoonmaken, rotzooi laten slingeren, lampen aan laten staan, vriezer open en slecht met (ook mijn spullen) omgaan.

Lange versie:
Toen hij het contract tekende hebben we afspraken gemaakt over het huishouden en over hoe we met elkaar omgaan. Eigenlijk best simpel, we spraken een schoonmaakrooster af, en daarnaast dat we onze spullen achter onze kont opruimen. Op zich een mooie basis lijkt me, naast gebruik van common sense (normaal omgaan met andermans spullen) waarvan ik verwacht dat iemand van 21 toch al wel wat beschikt.

Helaas is de realiteit anders en ik verbaas me over het gebrek aan ongeveer alles bij deze persoon:
Wassen en schone kleren aantrekken was iets vrij nieuws waar ik hem op moest wijzen, hij vond zo eens in de week wel voldoende omdat 'anderen anders beginnen te zeuren'. Ik heb hem verteld dat ik geen last van zijn stank wil hebben dus hij minimaal eens in de drie dagen moet douchen. Zijn kamer stinkt behoorlijk, oftewel hij mag zijn kamerdeur niet meer openhouden en veel luchten. Zijn kamer is echt een puinzooi vol vieze stinkende kleding.

We hebben een schoonmaakrooster gemaakt maar hij vergeet steeds zijn deel te doen, hij heeft in 6 weken tijd welgeteld 1 keer uit zichzelf zijn taken gedaan. Als hij dan iets doet is het halve bak en laat hij gerust de emmer nog dagen in de keuken of waar hij ermee gestopt is slingeren.

Ook hebben we afgesproken dat we samen kunnen eten als dat zo uitkomt, lijkt me op zich gezellig maar meestal tegen de tijd dat ik de boodschappen doe ligt hij nog in bed (half 2 smiddags). Meestal is hij dan half verbaasd dat hij niet mee kan eten en eet een diepvriespizza of gewoon niet warm.

Verder heeft hij inmiddels gepresteerd een brandgat in het keukengordijn te maken en de vriezer 3 keer dicht te laten vriezen omdat hij m niet goed dicht doet. Ook laat hij overal lampen branden, soms de voordeur openstaan, was weken op het balkon laten hangen en zo nog meer van die rare dingen.

Hij zegt elke keer netjes sorry als ik er wat van zeg maar lijkt helemaal niet te beseffen hoe onaangepast zijn gedrag is, hij lijkt het echt als normaal te zien.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat zouden jullie doen? En enig idee hoe iemand zo wordt? Zijn ouders heb ik trouwens gesproken, zijn moeder vertelde me dat ze dat stuk persoonlijke hygiene hem nooit fatsoenlijk bij heeft kunnen brengen ondanks veel tijd en energie.
pi_101449623
Huur een goede schoonmaker in, in een schone (bijna steriele) omgeving moét hij zich een viespeuk voelen.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  donderdag 1 september 2011 @ 15:14:52 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101449630
Ik denk niet dat je hem kunt veranderen, lijkt me persoonlijk ook vrij irritant dat je met zo'n smerige aap in huis moet wonen. Eens in de drie dagen douchen, gatver. :')

Pleur die gast eruit en regel een nieuwe, moet vast lukken om een nieuwe huurder te vinden die wel normaal is. Slechter dan deze kan het haast niet worden.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:20:45 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101449789
Denk ook niet dat je hem gaat kunnen veranderen. Zo snel mogelijk opzeggen dus [neem aan dat daar een opzegtermijn aan vast zit] en op zoek naar iemand anders.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 1 september 2011 @ 15:24:24 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101449903
Inderdaad lang leve hospitarecht! Het is met deze jongen net alsof je een klein kind in huis hebt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:24:44 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101449909
iemands persoonlijke hygiene is natuurlijk een priveding en daar zul je weinig aan kunnen doen, iemand verplichten 3x te douchen is dan ook niet echt iets wat je kan eisen. Voor de rest heb je natuurlijk gewoon al het recht om deze persoon de deur te wijzen,enerzijds omdat hij zich niet aan de afspraken houdt en anderzijds gewoon omdat je het hospitarecht hebt (maar dat is meer iets voor WGR)

student zeker?, ach daar zitten veel smeerlappen tussen, andere prioriteiten op die leeftijd. Zoek een iets betere student, eentje die al op het eind van zijn studie is bijvoorbeeld, die zijn al wat meer gemotiveerd denk ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101450012
in overleg met hem voor zijn taken ,
op zijn kosten een schoonmaakster in huren.
die gelijk hele huis aanpakt.
pi_101450115
Is ie autistisch?
5 Ferrari's op videoband!
pi_101450141
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:14 schreef Flepke het volgende:
Huur een goede schoonmaker in, in een schone (bijna steriele) omgeving moét hij zich een viespeuk voelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is ie autistisch?
pi_101450314
quote:
eens in de drie dagen moet douchen
Hier gaat het al fout. douchen moet gewoon elke dag gebeuren. Verder zou ik hem eruit kicken, want zo te lezen houd hij zich niet aan de voorwaarden.
Blessed be.
pi_101450530
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:24 schreef Re het volgende:
iemands persoonlijke hygiene is natuurlijk een priveding en daar zul je weinig aan kunnen doen, iemand verplichten 3x te douchen is dan ook niet echt iets wat je kan eisen. Voor de rest heb je natuurlijk gewoon al het recht om deze persoon de deur te wijzen,enerzijds omdat hij zich niet aan de afspraken houdt en anderzijds gewoon omdat je het hospitarecht hebt (maar dat is meer iets voor WGR)

student zeker?, ach daar zitten veel smeerlappen tussen, andere prioriteiten op die leeftijd. Zoek een iets betere student, eentje die al op het eind van zijn studie is bijvoorbeeld, die zijn al wat meer gemotiveerd denk ik
Mwah op zich kan je het schuiven onder het 'je gedragen als een goed huurder', dat betekent ook dat je geen stankoverlast mag veroorzaken. Maar das idd een WGR dingetje.

Het is inderdaad een student, en een vrij jonge, die zichzelf overigens presenteerde als iemand die wel bereid was om zich fatsoenlijk te gedragen. Ik ben al op zoek naar iemand anders en inderdaad een wat oudere student.
pi_101450591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is ie autistisch?
Waarom zou hij autistisch kunnen zijn?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:47:51 #13
42366 Staal
pi_101450603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mwah op zich kan je het schuiven onder het 'je gedragen als een goed huurder', dat betekent ook dat je geen stankoverlast mag veroorzaken. Maar das idd een WGR dingetje.

Het is inderdaad een student, en een vrij jonge, die zichzelf overigens presenteerde als iemand die wel bereid was om zich fatsoenlijk te gedragen.
Wrs. is het ook een aardige jongen maar dat het zo'n stinkedoris is zie je niet bij een intake.
Maar je bent nu zijn moeder i.p.v. huisgenoot.
Un certain jeune homme
pi_101450680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Wrs. is het ook een aardige jongen maar dat het zo'n stinkedoris is zie je niet bij een intake.
Maar je bent nu zijn moeder i.p.v. huisgenoot.
Dat is het inderdaad. Ik heb hem dat ook al gezegd, dat ik geen zin heb om zijn moeder uit te hangen en dat het tijd is dat hij zelfstandig zich aan zijn afspraken gaat houden. Het is niet alsof ik hem er niet op gewezen heb dat hij zich fatsoenlijk moet gedragen.

Nu ik vandaag voor de derde keer in 2 weken de vriezer open aantrof, deels dichtgevroren maar de etenswaren fijn ontdooid, heb ik besloten dat het klaar is.
pi_101450738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Nu ik vandaag voor de derde keer in 2 weken de vriezer open aantrof, deels dichtgevroren maar de etenswaren fijn ontdooid, heb ik besloten dat het klaar is.
pi_101450769
Nee maar serieus ts waarom niet het eerste antwoord?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:53:19 #17
42366 Staal
pi_101450783
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Ik heb hem dat ook al gezegd, dat ik geen zin heb om zijn moeder uit te hangen en dat het tijd is dat hij zelfstandig zich aan zijn afspraken gaat houden. Het is niet alsof ik hem er niet op gewezen heb dat hij zich fatsoenlijk moet gedragen.

Het lijkt me echt geen pretje om zo samen te moeten leven en je hebt het kennelijk ook vaak genoeg aangekaart dus kan me goed indenken dat je het helemaal zat bent. Geef hem wel de tijd om iets anders te zoeken maar wel met een definitieve datum.
Un certain jeune homme
pi_101450798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Waarom zou hij autistisch kunnen zijn?
Duh. Omdat hij zich niet verzorgd, simpele dingen vergeet als de voordicht dichttrekken etc. lees de op!
pi_101450827
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:52 schreef Flepke het volgende:
Nee maar serieus ts waarom niet het eerste antwoord?
Ik vind het teveel gedoe om een schoonmaakbedrijf in te moeten huren, dan moet ik vervolgens de kosten ook nog eens op hem verhalen en ik sta in die optie niet erg sterk. Maar als het wat sneller en makkelijker ging zou ik dat zeker doen.
pi_101450897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik vind het teveel gedoe om een schoonmaakbedrijf in te moeten huren, dan moet ik vervolgens de kosten ook nog eens op hem verhalen en ik sta in die optie niet erg sterk. Maar als het wat sneller en makkelijker ging zou ik dat zeker doen.
Huur ergens wat schorten+handschoenen, bel wat vriendinnen, neem schoonmaak middelen + deobussen en leer hem en het huis een lesje.
En film het.
Lol+schoonhuis+he will get the message
pi_101450909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Duh. Omdat hij zich niet verzorgd, simpele dingen vergeet als de voordicht dichttrekken etc. lees de op!
Ik wist niet dat dat bij autisme hoort, maar het zou best kunnen dan. Sociaal is hij ook niet bepaald sterk.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:58:06 #22
42366 Staal
pi_101450934
Een jongen van 21 kan geen schoonmaakbedrijf betalen en het lost het probleem ook helemaal niet op.

Maar anders is er een tvprogramma met twee dames die studentenhuizen schoonmaken. Geen idee hoe het heet. Dames waren op leeftijd.
Un certain jeune homme
pi_101450948
pi_101451001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef Staal het volgende:
Een jongen van 21 kan geen schoonmaakbedrijf betalen en het lost het probleem ook helemaal niet op.

Maar anders is er een tvprogramma met twee dames die studentenhuizen schoonmaken. Geen idee hoe het heet. Dames waren op leeftijd.
Ik weet welk programma dat is, maar ik laat mijn huis echt niet zooooo smerig worden als in de huizen in dat programma. Ik leef er zelf ook.
pi_101451098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik weet welk programma dat is, maar ik laat mijn huis echt niet zooooo smerig worden als in de huizen in dat programma. Ik leef er zelf ook.
Ik begrijp ook nooit hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. Volgens mijn moeders normen is het bij mij ook niet de schoonste plek op aarde. Maar het is vele malen schoner als de huizen die daar getoond worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:05:22 #26
42366 Staal
pi_101451122
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Maar zij kunnen wel zijn kamer onder handen nemen. Levert nog wel leuke tv op ook en wrs. leert hij het dan wel.
Un certain jeune homme
pi_101451207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik begrijp ook nooit hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. Volgens mijn moeders normen is het bij mij ook niet de schoonste plek op aarde. Maar het is vele malen schoner als de huizen die daar getoond worden
Mijn huis is ook niet brandschoon, maar ik wil toch wel 1 keer in de week dat alles ff langsgegaan wordt. Stofzuigen, dweilen, afnemen, aanrecht schoonmaken, badkamer en toilet ff poetsen. Zoveel werk is dat helemaal niet.
pi_101451223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar zij kunnen wel zijn kamer onder handen nemen. Levert nog wel leuke tv op ook en wrs. leert hij het dan wel.
Dat is dan wel weer een optie. Eens kijken welk programma het is.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:16:15 #29
42366 Staal
pi_101451428
Ik heb in TV gevraagd hoe het programma heet want via google kom ik op hotelsites uit. :').
Un certain jeune homme
pi_101451447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mijn huis is ook niet brandschoon, maar ik wil toch wel 1 keer in de week dat alles ff langsgegaan wordt. Stofzuigen, dweilen, afnemen, aanrecht schoonmaken, badkamer en toilet ff poetsen. Zoveel werk is dat helemaal niet.
1 x in de week alles langslopen is prima, dat doe ik zelf ook ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:23:52 #31
42366 Staal
pi_101451642
Gevonden: http://vizoo.nl/rtl4/hoe-schoon-is-jouw-huis/all/

Maar als ik het zoek op RTL dan gaat het ineens over Britse dames.
http://www.rtl.nl/programma/hoeschoonisjouwhuis/
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:36:24 #32
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101452027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

1 x in de week alles langslopen is prima, dat doe ik zelf ook ^O^
1 x per week :o Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik issues heb :o
Ik ben elke dag in huis bezig en brandschoon is het niet.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:39:18 #33
42366 Staal
pi_101452099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja maar dan doe je elke dag iets? Eens in de week pak ik alles aan en dan ben ik ook wel even bezig ook. Jij maakt dan wrs. gewoon een betere verdeling. Stofzuigen doe ik wel twee a drie keer per week, maar dat is ook gewoon nodig met een tuin.
Un certain jeune homme
pi_101452131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Het is denk ik net hoe intensief je in je huis leeft, ik ben doordeweeks weinig thuis en heb dan ook weinig mensen over de vloer. Dan blijft het relatief schoon. Ik heb ook geen huisdieren, scheelt ook best veel.

Wat dat programma betreft kon ik geen info vinden over het opgeven van kandidaten. >:)
pi_101452293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja maar dan doe je elke dag iets? Eens in de week pak ik alles aan en dan ben ik ook wel even bezig ook. Jij maakt dan wrs. gewoon een betere verdeling. Stofzuigen doe ik wel twee a drie keer per week, maar dat is ook gewoon nodig met een tuin.
Stofzuig je de tuin??
  donderdag 1 september 2011 @ 16:47:05 #36
74276 saaw
pi_101452347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Stofzuig je de tuin??
:Y anders loop je alles zo naar binnen
pi_101452447
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:47 schreef saaw het volgende:

[..]

:Y anders loop je alles zo naar binnen
Waarom doe je binnenshuis je schoenen niet uit viezerik :r
pi_101452520
Tja geen idee waar dat gedrag vandaan komt. Jeugd van tegenwoordig? Ransaapjes.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:52:38 #39
42366 Staal
pi_101452529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Doe normaal.
Un certain jeune homme
pi_101452547
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Doe normaal.
Zegt de man die de tuin stofzuigt :|W
  donderdag 1 september 2011 @ 16:53:19 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101452553
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Doe normaal.
Mijn vriend is dat van huis uit gewend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101452609
Ik loop thuis binnenshuis ook altijd op sokken.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:55:42 #43
42366 Staal
pi_101452650
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn vriend is dat van huis uit gewend.
Ik weet het van enkele klasgenootjes vroeger dat dat altijd moest. Ben het zelf zo niet gewend. In de winter doe ik wel altijd mijn schoenen uit omdat dat fijner zit. Maar zoals nu loop ik op sandaaltjes in en uit. Iedereen stampt hier gewoon naar binnen op schoenen.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:56:48 #44
342898 MissVanity
pi_101452693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Stofzuigen om de dag, keuken maak ik elke dag schoon. Tafels enzo ook elke dag. En in het weekend de grote schoonmaak. Ik heb 2 katten die overal haar neergooien :( :P
pi_101452706
Stofzuigen doet mijn roomba _O_
  donderdag 1 september 2011 @ 16:57:15 #46
42366 Staal
pi_101452707
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik stofzuig de tuin niet maar alles wordt doorgelopen. Daarom stofzuig en dweil ik ook zo vaak.
Dat is niet jouw probleem dus trek het je ook niet zo aan.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:01 #47
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101452739
Ik vind jullie allemaal best netjes. Als ik eens in de 2 weken schoonmaak is het veel :')
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:13 #48
342898 MissVanity
pi_101452743
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wtf :') :N
pi_101452753
Wij hebben een schoonmaakster....
I like smug
  donderdag 1 september 2011 @ 16:59:08 #50
342898 MissVanity
pi_101452774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind jullie allemaal best netjes. Als ik eens in de 2 weken schoonmaak is het veel :')
Ligt aan leeftijd en woonomstandigheden ;) Ik woonde een paar maanden geleden samen met 2 jongens. Toen maakte ik bijna nooit schoon. Het had toch geen zin. Inmiddels wonen mijn vriend en ik samen in ons eigen huis. Dat houd ik wel schoon :D
pi_101452778
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:57 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik stofzuig de tuin niet maar alles wordt doorgelopen. Daarom stofzuig en dweil ik ook zo vaak.
Dan moet je je schoenen uitdoen, hoef je ook niet zoveel te stofzuigen en dweilen.

quote:
Dat is niet jouw probleem dus trek het je ook niet zo aan.
Hou je gemak dan ook tegen andersdenkenden, dan hoef ik geen energie aan je narrowminded universe te besteden.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:59:52 #52
42366 Staal
pi_101452797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:56 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Stofzuigen om de dag, keuken maak ik elke dag schoon. Tafels enzo ook elke dag. En in het weekend de grote schoonmaak. Ik heb 2 katten die overal haar neergooien :( :P
Zo doe ik het eigenlijk ook (hondje & konijn). Sinds dat konijn in de tuin zit vind ik binnen allemaal stro. :'). Tafels en keuken schoonmaken beschouw ik niet eens als huishouden maar dat is het natuurlijk wel.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 17:02:15 #53
342898 MissVanity
pi_101452862
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo doe ik het eigenlijk ook (hondje & konijn). Sinds dat konijn in de tuin zit vind ik binnen allemaal stro. :'). Tafels en keuken schoonmaken beschouw ik niet eens als huishouden maar dat is het natuurlijk wel.
Ik heb ook nog eens iemand in huis rondlopen die een teringzooi maakt maar niks opruimt ;)
Het moet gewoon netjes zijn in huis. :D Toch?
  donderdag 1 september 2011 @ 17:02:17 #54
42366 Staal
pi_101452865
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan moet je je schoenen uitdoen, hoef je ook niet zoveel te stofzuigen en dweilen.

[..]

Hou je gemak dan ook tegen andersdenkenden, dan hoef ik geen energie aan je narrowminded universe te besteden.
Ik klaag nergens over, ben ook niet onbeleefd tegen je maar jij begint me direct uit te schelden met kotssmiley. En ik moet mijn gemak houden? Nogmaals, doe gewoon.
Un certain jeune homme
pi_101452908
quote:
Me too. Maar buiten mijzelf benadeel ik er niemand mee.
Resistance is futile.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:05:34 #56
42366 Staal
pi_101452940
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:02 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik heb ook nog eens iemand in huis rondlopen die een teringzooi maakt maar niks opruimt ;)
Het moet gewoon netjes zijn in huis. :D Toch?
Ja maar niet steriel. Ik ga weleens op bezoek in zo'n steriel huis en dan sla ik het gebak en koek gewoon over omdat ik bang ben te kruimelen.
Un certain jeune homme
pi_101452970
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:24 schreef Re het volgende:

Leeftijd speelt hierbij echt maar een kleine rol. Natuurlijk helpt het dat een oudere student waarschijnlijk al meer ervaring heeft met het wonen op zichzelf, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Wat dat betreft kan ik niet vaak genoeg blijven benadrukken dat je voordat je een huurder kiest je eens goed een avondje met elkaar gaat zitten. Naast dat je de standaard wissewasjes met elkaar doorspreekt wil je toch ook weten of het een beetje klikt? Maak geen overhaaste beslissing als het gaat om zoiets belangrijks als je huisgenoot.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  donderdag 1 september 2011 @ 17:09:00 #58
74276 saaw
pi_101453021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Anders check je de PI even voor je reageert :')
Natuurlijk stofzuigt niemand de tuin :?

Persoonlijk ben ik nog al een sloddervos dus het is hier regelmatig een zootje, maar het is wel schoon! Ik vind 'rommel' [gewoon spullen dus die even niet op hun vaste plek liggen] niet bepaald vies.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:14:16 #59
342898 MissVanity
pi_101453166
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja maar niet steriel. Ik ga weleens op bezoek in zo'n steriel huis en dan sla ik het gebak en koek gewoon over omdat ik bang ben te kruimelen.
Mijn huis is zeker niet steriel ;) Een steriel huis hebben en huisdieren gaat niet samen ;) Of je moet een naaktkat nemen :D Ik kruimel zelf ook met koekjes. Ik ben ook zeker niet altijd aan het boenen. Ik heb zelfs een hekel aan schoonmaken. :P
  donderdag 1 september 2011 @ 17:14:54 #60
342898 MissVanity
pi_101453173
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:09 schreef saaw het volgende:

[..]

Anders check je de PI even voor je reageert :')
Natuurlijk stofzuigt niemand de tuin :?

Persoonlijk ben ik nog al een sloddervos dus het is hier regelmatig een zootje, maar het is wel schoon! Ik vind 'rommel' [gewoon spullen dus die even niet op hun vaste plek liggen] niet bepaald vies.
Rommelig kan heel huiselijk en gezellig zijn ;) Viezigheid is dat nooit. Groot verschil dus :D
pi_101453212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:06 schreef Karammel het volgende:

[..]

Leeftijd speelt hierbij echt maar een kleine rol. Natuurlijk helpt het dat een oudere student waarschijnlijk al meer ervaring heeft met het wonen op zichzelf, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Wat dat betreft kan ik niet vaak genoeg blijven benadrukken dat je voordat je een huurder kiest je eens goed een avondje met elkaar gaat zitten. Naast dat je de standaard wissewasjes met elkaar doorspreekt wil je toch ook weten of het een beetje klikt? Maak geen overhaaste beslissing als het gaat om zoiets belangrijks als je huisgenoot.
Je hebt gelijk hoor, dat is echt een beginnersfout die ik gemaakt heb. Qua persoonlijke klik gaat het verder best okay, het is ook wel een aardige jongen.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:16:32 #62
42366 Staal
pi_101453226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:14 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Mijn huis is zeker niet steriel ;) Een steriel huis hebben en huisdieren gaat niet samen ;) Of je moet een naaktkat nemen :D Ik kruimel zelf ook met koekjes. Ik ben ook zeker niet altijd aan het boenen. Ik heb zelfs een hekel aan schoonmaken. :P
Ik ook. :Y .
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 17:17:02 #63
42366 Staal
pi_101453244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, dat is echt een beginnersfout die ik gemaakt heb. Qua persoonlijke klik gaat het verder best okay, het is ook wel een aardige jongen.
Eigenlijk zou je een maandje moeten kunnen proefwonen.
Un certain jeune homme
pi_101453341
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je een maandje moeten kunnen proefwonen.
Ja eigenlijk wel he?
Maar ik heb een betere aanpak nu bij het zoeken. Sowieso ga ik alleen bekenden vragen die al op kamers wonen maar nu kan ik ook hun huisgenoten even vragen om inlichtingen. En eens vragen of ze zelf kunnen uitleggen hoe zij graag samen in een huis zouden willen wonen.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:21:11 #65
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101453353
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En hoe houden die mensen het uit om in een zwijnenstal te leven? :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:21:47 #66
342898 MissVanity
pi_101453371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En hoe houden die mensen het uit om in een zwijnenstal te leven? :')
Oogkleppen ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 17:22:31 #67
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101453392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:21 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Oogkleppen ;)
Flinke oogkleppen zullen dat wel zijn.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:23:46 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101453424
Het laat ze niet onverschillig, maar ze kunnen het niet (meer) opbrengen. Er zit meestal ook meer achter.
pi_101453449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:22 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Flinke oogkleppen zullen dat wel zijn.
Toen ik mijn huisgenoot er de eerste keer op wees dat zowel hijzelf als zijn kamer erg stonken was zijn antwoord 'Ja dat zegt mijn moeder ook altijd, ik heb blijkbaar een sterke lichaamsgeur, maar ik ruik het zelf echt niet, ik heb er geen last van'. Ik denk dat hij het zelf echt geloofde.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:26:29 #70
342898 MissVanity
pi_101453514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:23 schreef Lienekien het volgende:
Het laat ze niet onverschillig, maar ze kunnen het niet (meer) opbrengen. Er zit meestal ook meer achter.
Dat is echt niet altijd waar. Zeker niet bij studenten. Die hebben andere prioriteiten.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:26:42 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101453522
Ik heb ook zo'n huisgenoot gehad. Gelukkig hoefde ik met hem geen huiskamer te delen. Als je een beetje netjes van hem af kunt, zou ik het doen.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:27:49 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101453554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:26 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Dat is echt niet altijd waar. Zeker niet bij studenten. Die hebben andere prioriteiten.
Oh, ik dacht dat het ging om de mensen in 'How clean is your house?'

Studenten zijn ransapen.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:28:51 #73
342898 MissVanity
pi_101453576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het ging om de mensen in 'How clean is your house?'

Studenten zijn ransapen.
:Y Haha ;) Gelukkig heb je bij studenten nog de hoop dat ze volwassen worden en leren dat ze hun eigen omgeving schoon moeten houden :D
  donderdag 1 september 2011 @ 17:30:07 #74
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101453609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:24 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Toen ik mijn huisgenoot er de eerste keer op wees dat zowel hijzelf als zijn kamer erg stonken was zijn antwoord 'Ja dat zegt mijn moeder ook altijd, ik heb blijkbaar een sterke lichaamsgeur, maar ik ruik het zelf echt niet, ik heb er geen last van'. Ik denk dat hij het zelf echt geloofde.
Dat is wel een beetje sick. :')
pi_101453633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:28 schreef MissVanity het volgende:

[..]

:Y Haha ;) Gelukkig heb je bij studenten nog de hoop dat ze volwassen worden en leren dat ze hun eigen omgeving schoon moeten houden :D
Hey ik ben zelf ook student hoor! Ik heb zelf het idee dat het eraan ligt wat je van thuis hebt meegekregen en hoe je in het leven staat.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:31:26 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101453646
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:28 schreef MissVanity het volgende:

[..]

En dat gebeurt meestal ook wel. Studenten accepteren het wel van andere studenten. Als het tot na je studenten(kamer)tijd zo ranzig blijft, ga je dat wel merken in je sociale contacten.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:31:33 #77
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101453650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Hey ik ben zelf ook student hoor! Ik heb zelf het idee dat het eraan ligt wat je van thuis hebt meegekregen en hoe je in het leven staat.
En hoeveel je moeder achter je kont heeft lopen opruimen terwijl je aan het opgroeien was.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:31:54 #78
42366 Staal
pi_101453657
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:24 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Hij klinkt zeker niet onaardig maar hij heeft het besef wrs. gewoon echt niet. Eigenlijk wel sneu.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 17:32:39 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101453681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:31 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En hoeveel je moeder achter je kont heeft lopen opruimen terwijl je aan het opgroeien was.
Mijn moeder deed heel veel. Toch was ik al vrij snel vrij netjes. (Waar huisgenoten handig misbruik van maakten.)
  donderdag 1 september 2011 @ 17:33:29 #80
42366 Staal
pi_101453703
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel he?
Maar ik heb een betere aanpak nu bij het zoeken. Sowieso ga ik alleen bekenden vragen die al op kamers wonen maar nu kan ik ook hun huisgenoten even vragen om inlichtingen. En eens vragen of ze zelf kunnen uitleggen hoe zij graag samen in een huis zouden willen wonen.
Dat is een goed idee! Weet je trouwens al hoe je het gaat brengen naar je huidige huisgenoot?
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 17:34:13 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101453729
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn moeder deed heel veel. Toch was ik al vrij snel vrij netjes. (Waar huisgenoten handig misbruik van maakten.)
Het ligt ook aan jezelf of je er mee kunt leven lijkt me.
pi_101453878
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat is een goed idee! Weet je trouwens al hoe je het gaat brengen naar je huidige huisgenoot?
Ik denk daar nog even over na. Het lastige is dat ik m al zo vreselijk zat ben dat ik hem het liefst het raam uit zou gooien in plaats van een normaal gesprek aangaan. Maar dat is natuurlijk niet erg netjes, en ik moet nog maximaal 3 maanden met hem door 1 deur.

Daarnaast zou ik m ook nog wel wat mee willen geven waar ie wat van leert. Al heeft die opmerking over autisme, samen met een vriendin die net ook al opmerkte dat hoe hij zich gedraagt op autisme kan duiden ook wel wat gedaan. Ik denk dat het van mij niet gaat leren en dat ie misschien beter gewoon zich kan laten onderzoeken en hulp kan zoeken want uit zichzelf zal ie t niet leren.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:39:36 #83
74276 saaw
pi_101453899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Het ligt ook aan jezelf of je er mee kunt leven lijkt me.
En de ander. Mijn vriend vindt mijn rommel namelijk verschrikkelijk en ik vind het juist fijn om mn spullen om me heen te hebben en niet alles meteen na gebruik weer op te ruimen.
Alleen als je een relatie hebt is de wil om rekening met elkaar te houden er natuurlijk wat meer dan bij een random huisgenoot.
pi_101454470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:39 schreef saaw het volgende:

[..]

En de ander. Mijn vriend vindt mijn rommel namelijk verschrikkelijk en ik vind het juist fijn om mn spullen om me heen te hebben en niet alles meteen na gebruik weer op te ruimen.
Alleen als je een relatie hebt is de wil om rekening met elkaar te houden er natuurlijk wat meer dan bij een random huisgenoot.
Dit ben ik met je eens. In een relatie accepteer je meer en je houdt makkelijker rekening met elkaar.
pi_101454576
Snap echt niet dat je het zo ver laat komen, gewoon keihard zijn.......welgeteld 1x in 6 weken zeg je! Zo ver had ik het al niet laten komen, anders gewoon wegpesten.

Zout in zijn koffie, schijt in zijn kussen, haal zijn tandenborstel door je reet en maak een foto die je op zijn verjaardag als kaartje stuurt, pak een pak melk, prik er een gaatje in en verstop die op zijn kamer. Maar verstop hem zo dat hij hem echt niet kan vinden. Die lucht die daar vanaf komt na een tijdje moet hem zelfs aan het denken zetten!!

Succes en vooral veel plezier!!
...
  donderdag 1 september 2011 @ 18:08:19 #86
42366 Staal
pi_101454729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:38 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik denk daar nog even over na. Het lastige is dat ik m al zo vreselijk zat ben dat ik hem het liefst het raam uit zou gooien in plaats van een normaal gesprek aangaan. Maar dat is natuurlijk niet erg netjes, en ik moet nog maximaal 3 maanden met hem door 1 deur.

Daarnaast zou ik m ook nog wel wat mee willen geven waar ie wat van leert. Al heeft die opmerking over autisme, samen met een vriendin die net ook al opmerkte dat hoe hij zich gedraagt op autisme kan duiden ook wel wat gedaan. Ik denk dat het van mij niet gaat leren en dat ie misschien beter gewoon zich kan laten onderzoeken en hulp kan zoeken want uit zichzelf zal ie t niet leren.
Ik vind je wel steeds heel redelijk en ook lief reageren trouwens, ook al ben je hem echt ongelooflijk zat. Je steekt wel je nek uit voor hem. Misschien toch nog eens contact opnemen met zijn ouders. Maar het belangrijkste is dat jij je thuis gewoon weer prettig gaat voelen. Ben wel benieuwd naar het verloop. Best nog kans dat hij het totaal niet ziet aankomen trouwens, succes met het gesprek. Leuk is anders.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 18:09:45 #87
42366 Staal
pi_101454768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:03 schreef Ivotje het volgende:
Snap echt niet dat je het zo ver laat komen, gewoon keihard zijn.......welgeteld 1x in 6 weken zeg je! Zo ver had ik het al niet laten komen, anders gewoon wegpesten.

Zout in zijn koffie, schijt in zijn kussen, haal zijn tandenborstel door je reet en maak een foto die je op zijn verjaardag als kaartje stuurt, pak een pak melk, prik er een gaatje in en verstop die op zijn kamer. Maar verstop hem zo dat hij hem echt niet kan vinden. Die lucht die daar vanaf komt na een tijdje moet hem zelfs aan het denken zetten!!

Succes en vooral veel plezier!!
Gelukkig is TS niet debiel.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 18:12:10 #88
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_101454835
Ik zou alles achter slot en grendel zetten, en 1 pannetje, 1 bord en 1 vork voor hem laten liggen om vies te maken.
Gezamenlijk eten kan ie op z'n buik schrijven. Als ie de vuilnisbak gebruikt en nooit leegt kan ie die voor z'n deur vinden.
Des noods huur verhogen en van het extra geld luchtverfrissers e.d. kopen

Dat soort dingen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_101454978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind je wel steeds heel redelijk en ook lief reageren trouwens, ook al ben je hem echt ongelooflijk zat. Je steekt wel je nek uit voor hem. Misschien toch nog eens contact opnemen met zijn ouders. Maar het belangrijkste is dat jij je thuis gewoon weer prettig gaat voelen. Ben wel benieuwd naar het verloop. Best nog kans dat hij het totaal niet ziet aankomen trouwens, succes met het gesprek. Leuk is anders.
Dat ik veel geduld met m heb komt vooral omdat hij bij dezelfde studentenvereniging zit als ik en ik m daarom wat meer coulance gun.

Ik denk dat ik morgen even met m in gesprek ga, hij is er nu niet en vanavond ben ik er niet.

Zelf denk ik er ook over om hem inderdaad maar gewoon zijn eigen spullen te laten gebruiken, op het moment gebruikt hij mijn spullen omdat hij zelf niks heeft. In het studentenhuis waar hij vandaan komt was een hoop gemeenschappelijk.
pi_101455636
Ik zou zo'n grote febrèze spuitbus kopen en overal waar hij komt, direct ermee gaan spuiten. Kijken hoelang het duurt voor hij de hint snapt. :')

Afhankelijk van iemands lichaamsgeur kan eens inde drie dagen douchen best (mits deo etc), maar minder dan dat moet het niet worden... Dan wordt je haar ook vettig. Punt is wel dat hij het allemaal combineert. Als je eens in de week douchet heb je meer lichaamsgeur die in je kleren trekt. Als je dan óók geen schone kleren aantrekt, wordt het helemaal een welriekende bende.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_101455708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat ik veel geduld met m heb komt vooral omdat hij bij dezelfde studentenvereniging zit als ik en ik m daarom wat meer coulance gun.

Ik denk dat ik morgen even met m in gesprek ga, hij is er nu niet en vanavond ben ik er niet.

Zelf denk ik er ook over om hem inderdaad maar gewoon zijn eigen spullen te laten gebruiken, op het moment gebruikt hij mijn spullen omdat hij zelf niks heeft. In het studentenhuis waar hij vandaan komt was een hoop gemeenschappelijk.
Daar zou ik wel voorzichtig mee zijn trouwens, voor je het weet heb je je hele aanrecht volstaan met vuile vaat van hem en kan je er helemaal niet meer bij.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  donderdag 1 september 2011 @ 18:42:27 #92
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_101455754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:40 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Daar zou ik wel voorzichtig mee zijn trouwens, voor je het weet heb je je hele aanrecht volstaan met vuile vaat van hem en kan je er helemaal niet meer bij.
Bordje ophangen "vaat die langer dan 48 uur staat verdwijnt in de prullenbak"
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_101455905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Meh, kut situatie.
Ik zou deze stappen nemen:
Gesprekje > deo bus hem achterna lopen 24 uur per dag > three strikes out.

Voor hem 10 andere gasten die wél fatsoenlijke hygiëne nastreven, wél sociaal zijn, wél hun gedrag aanpassen, etc.
Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten, hoe langer je wacht, hoe minder keuze je hebt in vervangers.
pi_101456579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:40 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Hij heeft 1 vork, 1 mes, 2 kopjes en 2 glazen van zichzelf. Dat gaat m niet lukken. En anders dan mag hij het in zijn slaapkamer bewaren.

Ik wil niet echt naar het niveau spuitbussen / deobussen enzo. Ik heb hem een paar keer netjes gezegd dat hij stinkt en er wat aan moet doen. Als dat niet voldoende is dan moet hij maar een ander huis zoeken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:56:53 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101479028
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik loop thuis binnenshuis ook altijd op sokken.
ik heb het idee dat dat meer iets van de randstad is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:59:18 #96
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101479064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:39 schreef saaw het volgende:

[..]

Maar als je een relatie met iemand hebt leef je sowieso wat intiemer met elkaar dan met een random huisgenoot dus meer rekening houden moet je sowieso wel.
pi_101479260
Moet er niet aan denken om met zo iemand in huis te wonen. Maar proberen een laatste gesprek te hebben. En misschien kun je hem er ook op wijzen dat dit zijn laatste kans is. Dat anders het contract niet verlengt wordt ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_101479925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Moet er niet aan denken om met zo iemand in huis te wonen. Maar proberen een laatste gesprek te hebben. En misschien kun je hem er ook op wijzen dat dit zijn laatste kans is. Dat anders het contract niet verlengt wordt ofzo.
Ik hoor dat van meer mensen. 'Ga nog een laatste gesprek aan.' Daar is wat voor te zeggen op het moment dat er reden is om aan te nemen dat hij zal veranderen.

Het is niet een beetje slordig zijn bij hem, het is een basishouding die niet klopt. Ik heb hem tot nu toe elk kleine dingetje uit moeten spellen, en dan niet 1 keer maar wel 5 en soms onthoudt hij het dan wel, maar meestal niet. Gisteren had ie weer alle lampen aanstaan en probeert hij zich er met een kutsmoes vanaf te maken.

Het zit er gewoon echt niet in bij hem. En omdat ik met hem in een huis woon ben ik erbij gebaat dat hij zo snel mogelijk vertrekt. Uit beleefdheid hem een laatste kans geven lijkt mij niet zinvol, hij gaat het niet leren.
pi_101479985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik hoor dat van meer mensen. 'Ga nog een laatste gesprek aan.' Daar is wat voor te zeggen op het moment dat er reden is om aan te nemen dat hij zal veranderen.

Het is niet een beetje slordig zijn bij hem, het is een basishouding die niet klopt. Ik heb hem tot nu toe elk kleine dingetje uit moeten spellen, en dan niet 1 keer maar wel 5 en soms onthoudt hij het dan wel, maar meestal niet. Gisteren had ie weer alle lampen aanstaan en probeert hij zich er met een kutsmoes vanaf te maken.

Het zit er gewoon echt niet in bij hem. En omdat ik met hem in een huis woon ben ik erbij gebaat dat hij zo snel mogelijk vertrekt. Uit beleefdheid hem een laatste kans geven lijkt mij niet zinvol, hij gaat het niet leren.
Maar gezien je al weet dat hij het niet gaat redden en hij er dan over 3 maanden uit moet. Kunnen ze je iig nie tkwalijk nemen dat je hem nooit "die laatste kans" hebt gegeven. En is hij ook alvast gewaarschuwd. (Kan hij alvast op zoek naar andere woonruimte) dat bedoelde ik er meer mee te zeggen
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:54:57 #100
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101480061
quote:
Nogal afhankelijk van of je alleen woont of niet. Het is verbazingwekkend hoeveel meuk een vriendin produceert...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101480167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar gezien je al weet dat hij het niet gaat redden en hij er dan over 3 maanden uit moet. Kunnen ze je iig nie tkwalijk nemen dat je hem nooit "die laatste kans" hebt gegeven. En is hij ook alvast gewaarschuwd. (Kan hij alvast op zoek naar andere woonruimte) dat bedoelde ik er meer mee te zeggen
Ik snap je punt hoor, maar het verwijt dat ik hem geen 'laatste kans' heb gegeven daar heb ik geen boodschap aan. Hij heeft 6 weken lang de kans gekregen zich normaal te gedragen, ik heb hem op heel veel dingen op een normale manier gewezen en hij is degene die het vertikt om normaal te doen. Ik zie niet waarom ik hem nu ineens een 'laatste' kans moet gaan geven, ik wil helemaal niet in een huis wonen met iemand die zich alleen gedraagt als ik hem moet dreigen met huuropzegging.
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:02:13 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101480206
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nogal afhankelijk van of je alleen woont of niet. Het is verbazingwekkend hoeveel meuk een vriendin produceert...
als die ook wat zooi opruimt dan is dat weer vereffend.
ik heb 2 katten, ik wou dat ik ze nooit genomen had, wat een teringbende veroorzaken die beesten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:07:07 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101480329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik snap je punt hoor, maar het verwijt dat ik hem geen 'laatste kans' heb gegeven daar heb ik geen boodschap aan. Hij heeft 6 weken lang de kans gekregen zich normaal te gedragen, ik heb hem op heel veel dingen op een normale manier gewezen en hij is degene die het vertikt om normaal te doen. Ik zie niet waarom ik hem nu ineens een 'laatste' kans moet gaan geven, ik wil helemaal niet in een huis wonen met iemand die zich alleen gedraagt als ik hem moet dreigen met huuropzegging.
je wou dus gewoon effe je ei kwijt ipv advies :)
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:09:40 #104
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101480397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef Maanvis het volgende:
als die ook wat zooi opruimt dan is dat weer vereffend.
Ze werkt op dit moment maar 2 dagen in de week (ze is hoogzwanger) dus ze houdt het aardig bij. Maar we nemen binnenkort een werktster die eens in de 2 weken een grote schoonmaak doet, dus dan hoeven we zelf het alleen een beetje bij te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:07 schreef Maanvis het volgende:
je wou dus gewoon effe je ei kwijt ipv advies :)
Dat zei ze in de TS al.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101480691
Hij ligt trouwens nu nog te slapen maar als hij op is zal ik met hem gaan praten. Ik laat het weten wat eruitkomt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:28:30 #106
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_101480838
tvp
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:29:58 #107
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_101480864
haha zijn er meer sappige verhalen over huisgenoten?
pi_101480897
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hij ligt trouwens nu nog te slapen maar als hij op is zal ik met hem gaan praten. Ik laat het weten wat eruitkomt.
Famous last words.
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:32:11 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101480913
quote:
Wat een lapzwans!
Een gedicht over Maanvis
pi_101481491
Ben benieuwd wat eruit komt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:02:18 #111
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_101481758
Ik neem zijn plekkie wel over :Y
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:38:39 #112
42366 Staal
pi_101482880
quote:
Succes in ieder geval!
Un certain jeune homme
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:39:43 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101482915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:38 schreef Staal het volgende:

[..]

Succes in ieder geval!
iedere keer als ik jou zie posten krijg ik zin in friet en ambachtelijke kroketten!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:41:38 #114
42366 Staal
pi_101482980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

iedere keer als ik jou zie posten krijg ik zin in friet en ambachtelijke kroketten!
:D.

Dat wordt trouwens echt flink poetsen.
Un certain jeune homme
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:03:53 #115
342898 MissVanity
pi_101483562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu heb ik ook zin in friet ;( Bedankt hoor :P
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:27:57 #116
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_101484241
heb je hem al gesproken?
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:29:51 #117
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101484294
Ik probeer me jouw situatie in te beelden in mijn huis, had hem er echt allang uitgetrapt ja en indien je het financieel nodig hebt een andere goede huurder gezocht! Die zijn er namelijk echt wel.
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:02:57 #118
42366 Staal
pi_101485302
Ligt-ie nog in bed?
Un certain jeune homme
pi_101488245
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:02 schreef Staal het volgende:
Ligt-ie nog in bed?
Nu dan?
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:27:02 #120
42366 Staal
pi_101488285
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:26 schreef Lauren. het volgende:

[..]

Nu dan?
Misschien liggen ze nu samen in bed. *grijns*
Un certain jeune homme
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:32:25 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101488491
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:27 schreef Staal het volgende:

[..]

lekker met een toastje met zelfgemaakte brie.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:34:56 #122
42366 Staal
pi_101488589
Maan, gadver!
Un certain jeune homme
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:36:08 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101488637
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:34 schreef Staal het volgende:
Maan, gadver!
Zoals mijn Engelse ex-collega ooit zei 'what a dreadful thought'.
Een gedicht over Maanvis
pi_101491431
Ben benieuwd of we er nog wat van horen, lijkt me sterk dat hij nu nog in bed ligt..
pi_101495021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd of we er nog wat van horen, lijkt me sterk dat hij nu nog in bed ligt..
Zo daar ben ik weer even. Ik moest vanmiddag om half 1 plotseling weg en toen lag hij nog in bed. Toen ik net terugkwam was hij alweer vertrokken naar de studentenvereniging en ik verwacht hem niet voor een uur of 12 thuis.

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
pi_101495101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lekker met een toastje met zelfgemaakte brie.
Ik stelde me dat voor en ging bijna over mijn nek. :')
pi_101495661
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Niet eens zo'n gek idee.
Kruip er bij & tease hem dat hij krijgt wat hij wil als hij alles fixt wat je in dit topic hebt aangegeven TS.
Als hij alles heeft gefixt en hij maakt advances dan heel schaap achtig: "heb je ondanks alles nog steeds geen vriendin dan? :? :') "

Mannen laten zich niet cockblocken door een beetje vuil hoor.
pi_101497251
Oh blegh.
Ik heb zelf ruim een half jaar met twee hele vieze huisgenoten gewoond. Echt niet om blij van te worden. :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_101501380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat ga je ook niet redden als je niet kunt bewijzen dat het zijn zooi is. Als ie slim is, zegt ie dat het jouw puinhoop is. Hoe onwaarschijnlijk die versie ook is, voor een rechter zul je het hard moeten maken.
pi_101522493
Nieuwe dag, nieuwe kans!

TS al met hem gepraat?
  zaterdag 3 september 2011 @ 12:44:11 #131
42366 Staal
pi_101523124
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:31 schreef Flepke het volgende:

[..]

Famous last words.
Het lijkt erop dat je gelijk hebt, Flepke.
Un certain jeune homme
  zaterdag 3 september 2011 @ 13:39:06 #132
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_101524170
En, al lekker gepraat? :9 Iemand is nou eenmaal zo, doe je niks meer aan, ik heb een broer die zo is qua huis schoonmaken. Dan kraamt die debiel onzin uit als "Als ik deze week schoon maak is het volgende week toch weer vies" :') _O-
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_101527971
Nog geen ontwikkelingen zo te zien...
  zondag 4 september 2011 @ 00:51:56 #134
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101541780
r.i.p. ts ;(
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101542615
TS waarom verhuur je in beginsel een kamer in je apparement?
Hecht je niet aan je privacy?
Als jij visite krijgt kan hij er gewoon bij gaan zitten. Je kunt niet naakt door je eigen hujis lopen, je kunt je bankafschriften niet laten slingeren, etc.
  zondag 4 september 2011 @ 01:40:36 #136
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_101543112
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 01:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Als jij visite krijgt kan hij er gewoon bij gaan zitten. Je kunt niet naakt door je eigen hujis lopen, je kunt je bankafschriften niet laten slingeren, etc.
Ze kan gewoon naakt door d'r huis lopen als ze wil, visite kan op d'r kamer zitten en bankafschriften mag hij niets mee doen zolang ze in de envelop zitten, en nadat me ze uitgepakt heeft stopt men ze meestal in een mapje. Bovendien: "so what?" mijn huisgenoten hebben vaak genoeg mijn bankafschriften gezien.
pi_101577135
Hey daar ben ik weer. Ik had in eerste instantie vrijdag met m willen praten, maar toen had ik andere dingen te doen. Zaterdag had ik overdag wat afspraken en lag hij tot half 2 in zijn nest dus heb ik het gesprekje vandaag gevoerd.

Ik heb hem eigenlijk vrij direct verteld dat ik vind dat het niet goed gaat, en dat ik het niet goed zie komen. Hij zag zelf ook wel in dat het niet goed ding, hij dacht dat ik m zo achter de vodden aanzat en chagrijnig was omdat ik het vrij druk heb met van alles maar ik heb m uit de droom geholpen en uitgelegd dat dat echt kwam door zijn gedrag.

Ik heb hem eigenlijk verder geen ruimte voor excuses en smoesjes gegeven en verteld dat het mij het beste lijkt dat hij een studentenhuis gaat zoeken om te wonen en ik een nieuwe huisgenoot. Hij pakte het wel okay op. Volgens mij leek hij wel te denken dat ik een nieuwe kamer voor hem zou gaan zoeken, of een kamerruil zou regelen met mijn toekomstige nieuwe huisgenoot. Maar dat mag hij mooi zelf doen. Echt hoe lui kan iemand zijn.
pi_101577195
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 01:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Oh het liefst zou ik mijn flat gewoon voor mezelf hebben alleen heb ik besloten om voltijd te gaan studeren en dan heb je weinig inkomen. Voor het extra inkomen verhuur ik dus een kamer.
  maandag 5 september 2011 @ 00:27:24 #139
42366 Staal
pi_101579251
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hey daar ben ik weer. Ik had in eerste instantie vrijdag met m willen praten, maar toen had ik andere dingen te doen. Zaterdag had ik overdag wat afspraken en lag hij tot half 2 in zijn nest dus heb ik het gesprekje vandaag gevoerd.

Ik heb hem eigenlijk vrij direct verteld dat ik vind dat het niet goed gaat, en dat ik het niet goed zie komen. Hij zag zelf ook wel in dat het niet goed ding, hij dacht dat ik m zo achter de vodden aanzat en chagrijnig was omdat ik het vrij druk heb met van alles maar ik heb m uit de droom geholpen en uitgelegd dat dat echt kwam door zijn gedrag.

Ik heb hem eigenlijk verder geen ruimte voor excuses en smoesjes gegeven en verteld dat het mij het beste lijkt dat hij een studentenhuis gaat zoeken om te wonen en ik een nieuwe huisgenoot. Hij pakte het wel okay op. Volgens mij leek hij wel te denken dat ik een nieuwe kamer voor hem zou gaan zoeken, of een kamerruil zou regelen met mijn toekomstige nieuwe huisgenoot. Maar dat mag hij mooi zelf doen. Echt hoe lui kan iemand zijn.
Heb je hem dit ook goed duidelijk gemaakt en ook gezegd wat de einddatum is?
Un certain jeune homme
  maandag 5 september 2011 @ 01:07:39 #140
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_101580427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:38 schreef Linkiss het volgende:

[..]

Hier gaat het al fout. douchen moet gewoon elke dag gebeuren. Verder zou ik hem eruit kicken, want zo te lezen houd hij zich niet aan de voorwaarden.
van 5 keer in de week douchen ipv 7 ga je echt niet dood.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_101583246
quote:
5s.gif Op maandag 5 september 2011 00:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb je hem dit ook goed duidelijk gemaakt en ook gezegd wat de einddatum is?
Ik heb hem verteld dat zodra ik een andere huisgenoot heb ik hem de huur opzeg en hij dan 3 maanden heeft. En dat ik voor hem hoop dat hij op tijd een andere kamer heeft.
pi_101585897
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb hem verteld dat zodra ik een andere huisgenoot heb ik hem de huur opzeg en hij dan 3 maanden heeft. En dat ik voor hem hoop dat hij op tijd een andere kamer heeft.
Vind ik erg lang. Zul je zien dat hij op de laatste dag nog even snel heel veel gaat regelen om jou zover te krijgen dat ie mag blijven. Ultimatum stellen en je daar aan houden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 5 september 2011 @ 11:27:07 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101585965
Ik denk dat het lastig is om een huisgenoot te vinden die nog drie maanden wil wachten voordat hij/zij in de kamer kan. Direct opzeggen, over een maand beginnen met serieus zoeken.
pi_101586558
Doe me een lol, en stuur hem een e-mail ofzoiets hierover, zodra je een nieuwe huisgenoot hebt gevonden. Dit soort zaken werken echt het beste als je op schrift hebt gezet, dat hij wegmoet.

Trouwens, als je het voor het geld niet hoeft te laten; stuur hem direct een e-mail dat hij moet vertrekken.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_101589932
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Vind ik erg lang. Zul je zien dat hij op de laatste dag nog even snel heel veel gaat regelen om jou zover te krijgen dat ie mag blijven. Ultimatum stellen en je daar aan houden.
Helaas ben ik verplicht me aan die 3 maanden te houden. Zo werkt het hospitarecht, maar gelukkig is dat nog altijd beter dan het gewone huurrecht want dan had ik het contract niet op kunnen zeggen.

Maar zodra de 3 maanden ingaan krijg hij een e-mail en een brief met de mededeling en kan hij het verder zelf uitzoeken. Als hij het zelf niet op tijd geregeld krijgt moet hij zijn spullen maar in een opslag zetten en weer bij paps en mams intrekken ofzo, het is iig dan niet meer mijn probleem.

Edit: en mocht hij niet vrijwillig vertrekken dan is het een kwestie van sloten vervangen en zijn spullen in de kelderbox gooien. Kan hij tegen betaling van de kosten van het vervangen van de sloten en arbeidsuren van het verplaatsen van zijn spullen ze op komen halen.
  maandag 5 september 2011 @ 14:03:24 #146
42366 Staal
pi_101590390
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:48 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Helaas ben ik verplicht me aan die 3 maanden te houden. Zo werkt het hospitarecht, maar gelukkig is dat nog altijd beter dan het gewone huurrecht want dan had ik het contract niet op kunnen zeggen.

Maar zodra de 3 maanden ingaan krijg hij een e-mail en een brief met de mededeling en kan hij het verder zelf uitzoeken. Als hij het zelf niet op tijd geregeld krijgt moet hij zijn spullen maar in een opslag zetten en weer bij paps en mams intrekken ofzo, het is iig dan niet meer mijn probleem.

Edit: en mocht hij niet vrijwillig vertrekken dan is het een kwestie van sloten vervangen en zijn spullen in de kelderbox gooien. Kan hij tegen betaling van de kosten van het vervangen van de sloten en arbeidsuren van het verplaatsen van zijn spullen ze op komen halen.
Als de drie maanden in zijn gegaan en je merkt dat hij niet actief op zoek gaat naar andere woonruimte misschien is het dan handig zijn ouders in te lichten en dan is de laatste actie misschien niet eens nodig. Neem tenminste aan dat je dat soort ellende liever voorkomt.
Un certain jeune homme
pi_101590625
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Als de drie maanden in zijn gegaan en je merkt dat hij niet actief op zoek gaat naar andere woonruimte misschien is het dan handig zijn ouders in te lichten en dan is de laatste actie misschien niet eens nodig. Neem tenminste aan dat je dat soort ellende liever voorkomt.
Daar heb je wel een punt, maar ik verwacht dat hij zelf zal proberen een andere kamer te vinden.
Pf, vandaag hem maar eens gevraagd of hij toevallig mijn handdoeken gebruikte (het viel me op dat ik zo snel door de stapels heenhing). Het bleek zo te zijn, zijn excuus was: ja maar mijn handdoeken zijn vuil. En mijn antwoord: dan moet je maar wat vaker wassen. Hij zal het niet meer doen. *zucht*
  maandag 5 september 2011 @ 14:15:05 #148
42366 Staal
pi_101590769
Hij wast zich dus wel. ;). Het is echt net een kind. Daarom vrees ik ook dat hij niet actief zal zoeken maar denkt dat het allemaal vanzelf wel in orde komt. Zou zijn ouders maar eens inlichten.
Un certain jeune homme
pi_101590843
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:11 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar ik verwacht dat hij zelf zal proberen een andere kamer te vinden.
Pf, vandaag hem maar eens gevraagd of hij toevallig mijn handdoeken gebruikte (het viel me op dat ik zo snel door de stapels heenhing). Het bleek zo te zijn, zijn excuus was: ja maar mijn handdoeken zijn vuil. En mijn antwoord: dan moet je maar wat vaker wassen. Hij zal het niet meer doen. *zucht*
Joh, die is echt niet goed. Vraag me ook af wat ie had gedaan als ie door zijn onderbroeken heen was geweest :X
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_101590858
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:15 schreef Staal het volgende:
Hij wast zich dus wel. ;). Het is echt net een kind. Daarom vrees ik ook dat hij niet actief zal zoeken maar denkt dat het allemaal vanzelf wel in orde komt. Zou zijn ouders maar eens inlichten.
Dat is inderdaad wel een beetje zijn houding. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik contactgegevens van zijn ouders kan achterhalen.
pi_101591055
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:17 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Joh, die is echt niet goed. Vraag me ook af wat ie had gedaan als ie door zijn onderbroeken heen was geweest :X
Daar ga ik niet over nadenken. :{w
pi_101591062
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dat is inderdaad wel een beetje zijn houding. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik contactgegevens van zijn ouders kan achterhalen.
Als die jongen zo is ben ik benieuwd hoe die ouders zijn
pi_101591197
Je hebt t wel getroffen, TS.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_101591227
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef beeer het volgende:

[..]

Als die jongen zo is ben ik benieuwd hoe die ouders zijn
Zijn ouders waren hier met de verhuizing, ze kwamen op mij over als heel normale mensen. Zijn moeder heeft me wel verteld dat ze heel erg haar best heeft gedaan hem bij te brengen zich wat vaker te douchen maar dat hij het gewoon vertikt.

Daar heb ik toen nog op geantwoord dat hij het dan maar heel snel alsnog moest gaan leren want dat hij anders niet lang bij mij in huis zou blijven wonen.
pi_101591262
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Zijn ouders waren hier met de verhuizing, ze kwamen op mij over als heel normale mensen. Zijn moeder heeft me wel verteld dat ze heel erg haar best heeft gedaan hem bij te brengen zich wat vaker te douchen maar dat hij het gewoon vertikt.
Naar mijn mening hoort de jonge man in een begeleid wonen gebeuren thuis ipv op alleen op kamers.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_101616401
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:31 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Naar mijn mening hoort de jonge man in een begeleid wonen gebeuren thuis ipv op alleen op kamers.
Ik betwijfel of dat hem zou helpen. Hij ziet het gewoon niet, ik zou eerder denken aan dat ie zorgt snel een diploma te hebben, gaat werken en een huishoudster neemt.
pi_101686195
update?
  woensdag 7 september 2011 @ 20:29:15 #158
42366 Staal
pi_101686653
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:18 schreef debeterebob het volgende:
update?
Ben ook wel benieuwd.
Un certain jeune homme
  woensdag 7 september 2011 @ 20:41:54 #159
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101687310
Wat een situatie. :D. Teh horror!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_101687612
Ben ook wel benieuwd hoe t nu gaat.
pi_101697814
Mijn huisgenoot gedraagt zich nu als een soort lammetje dat richting slachtbank moet. Hij praat nog amper tegen me en sluipt stilletjes door het huis. Maar geen vuiligheid en andere zooi meer sinds zondag dus ondanks dat de sfeer niet echt gezellig is ben ik wel tevreden.

Hij vind zichzelf vooral heel erg zielig en heeft veel medelijden met zichzelf, tenminste dat is wat ik opmaak uit wat hij erover tegen anderen zegt. Vandaag was hij ziek, ik hoorde m vannacht overgeven. Hij vond zichzelf daarom erg zielig en baalde er flink van dat er niemand was om voor m te zorgen hoorde ik van een vriendin. Zelf heb ik echt de keuze gemaakt me er niet meer om te bekommeren en vooral mijn eigen spullen te beschermen.

Inmiddels heb ik 2 mensen benaderd met de vraag of ze interesse hebben in de kamer en beiden hebben aangegeven interesse te hebben. Eentje kan pas vanaf januari, de ander wil een paar dingen nagaan voor hij verderpraat (financieel) maar zou wel eerder kunnen verhuizen.

Ik heb me voorgenomen om als hij zijn schoonmaaktaken etc blijft verkwanselen een 3 strikes is out te gaan handhaven. Bij de derde keer zeg ik hem dan zijn contract op wegens slecht huurderschap. Ik moet nog even checken of ik dan alsnog een termijn van een maand moet aanhouden of dat ik bijvoorbeeld kan zeggen dat hij in een week vertrokken moet zijn. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik hem wel met wat juristenpraat zou kunnen overbluffen. Misschien hard, maar het punt dat ik uit meelij nog iets voor m doe is geweest.
pi_101698165
Ik leef met je mee :o Ik heb een huisgenoot die weigert ook maar iets te doen qua schoonmaak in de keuken en badkamer, het enige wat we delen. Ik moet soms zelfs constateren dat ie volgens mij niet helemaal snapt hoe een doorspoelknop van het toilet werkt :') En nee, ik kan hem er ook niet uitkicken, want we huren de kamers via een woningstichting. Nog maar een paar maandjes hoogstuit, gelukkig, dan ben ik hier vertrokken.
I reject reality and substitute my own
pi_101705085
Pf lastig zeg. maar wees maar blij. maar zo'n type leert het nooit. Zulke denken dat heel de wereld gek is behalve hij/zij zelf
pi_101732255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Pf lastig zeg. maar wees maar blij. maar zo'n type leert het nooit. Zulke denken dat heel de wereld gek is behalve hij/zij zelf
Ja nouja, het is nu vooral de tijd uitzitten tot ik definitief een huurder heb en hem de huur op kan zeggen. Ik denk dat het erger is als je een actief studentenhuis hebt en met zo'n smeerkees opgescheept zit, dan kun je m er alleen uitgooien via de huurbaas en die zitten daar meestal niet bepaald op te wachten.
Ik post het wel weer als er updates zijn maar die verwacht ik eigenlijk pas na het weekend weer. Iets in de trant van 'jeuj nieuwe huurder' of 'jammer geen nieuwe huurder' en 'goh hij heeft geheel volgens verwachting zijn taken weer niet gedaan'.
pi_101733172
we zijn benieuwd
pi_101744981
Een kamer verhuren zal toch niet zo lastig zijn, waarom laat je die drie maanden niet gewoon direct ingaan?
pi_101762783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:19 schreef CindieY het volgende:
Ik leef met je mee :o Ik heb een huisgenoot die weigert ook maar iets te doen qua schoonmaak in de keuken en badkamer, het enige wat we delen.
Daar zou ik makkelijk mee zijn. De helft van alle troep in zijn kamer flikkeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_101770989
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:40 schreef trancethrust het volgende:
Een kamer verhuren zal toch niet zo lastig zijn, waarom laat je die drie maanden niet gewoon direct ingaan?
Vandaag een nieuwe all-time-low in deze episode. Hij heeft zijn taken afgestreept maar niet uitgevoerd, of in ieder geval zo erbarmelijk dat er niets van te zien is. Alleen het fornuis ziet er zichtbaar schoner uit. Verder had hij moeten stofzuigen en dweilen in de keuken, gang en woonkamer en stof af moeten nemen. *zucht* Ik ga hem morgen een mail sturen (want schriftelijk bewijs) dat ik er klaar mee ben, de huur opzeg en mochten er nog 3 fratsen volgen hij op straat staat. Daarnaast mag hij nu niks meer van mijn spullen gebruiken gezien dat op een vertrouwensbasis was en hij met dit soort leugenachtig gedoe dat vertrouwen stuk heeft gemaakt.
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:02:40 #169
42366 Staal
pi_101771932
Dus er bestonden wel afspraken dat hij jouw spullen mocht gebruiken?
Vond het eerder opvallend dat je schreef dat hij zich nooit waste of onder de douche ging maar je later mopperde dat je handdoekenstapels er zo snel doorheen gingen omdat hij deze na het douchen gebruikte omdat die van hemzelf vuil waren.

M.a.w. ik hoop dat je eerlijk bent naar jezelf en naar die jongen. Er zitten af en toe manco's in je klagen.

Een fornuis is schoon of niet schoon maar ziet er natuurlijk niet schoner uit. Iets is vies of schoon.
Un certain jeune homme
pi_101772424
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
Een fornuis is schoon of niet schoon maar ziet er natuurlijk niet schoner uit. Iets is vies of schoon.
Wat klets jij nou weer raar, tuurlijk kan iets er wel schoner uitzien, maar nog niet goed schoon.

Als er eerst 100 gram vuil op ligt, en nadat die knul klaar is 25 gram vuil... Dan is het toch nog steeds vuil, maar minder vuil (dus meer schoon) dan voor die tijd :s
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:23:25 #171
42366 Staal
pi_101772758
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:14 schreef palawan het volgende:

[..]

Wat klets jij nou weer raar, tuurlijk kan iets er wel schoner uitzien, maar nog niet goed schoon.

Als er eerst 100 gram vuil op ligt, en nadat die knul klaar is 25 gram vuil... Dan is het toch nog steeds vuil, maar minder vuil (dus meer schoon) dan voor die tijd :s
M.a.w. is het daar toch maar een vieze bende? Iets is schoon of niet.

Jij quote enkel dit maar ik lees meer mancos in die verhalen. Heb je er weleens bij stil gestaan dat mevrouw voor jou misschien een dame met smetvrees is? Ik zeg niet dat het zo is maar merk enkel op dat haar verhalen in ieder geval aantoonbaar niet consistent zijn.
Un certain jeune homme
pi_101772978
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
Dus er bestonden wel afspraken dat hij jouw spullen mocht gebruiken?
Vond het eerder opvallend dat je schreef dat hij zich nooit waste of onder de douche ging maar je later mopperde dat je handdoekenstapels er zo snel doorheen gingen omdat hij deze na het douchen gebruikte omdat die van hemzelf vuil waren.

M.a.w. ik hoop dat je eerlijk bent naar jezelf en naar die jongen. Er zitten af en toe manco's in je klagen.

Hij douchte wel af en toe, eens in de drie dagen omdat hij dat moest van mij, zijn kleren wast hij echter een stuk minder vaak. Ik was mijn handdoeken eens in de twee weken (dan heb ik een volle machine) en dat zijn dan ineens 4 handdoeken extra, dat valt wel op.

Het fornuis is niet schoon, het is alleen schoner dan dat het gisteren was.

Maar zijn er meer inconsistenties? Ik hoor het graag.

Edit: hij mocht mijn serviesgoed en keukengerei gebruiken totdat hij dit zelf gekocht had, en dat hoefde van mij niet persé de volgende dag gezien de kosten van zoiets. Verder mocht hij voor de afwas en schoonmaak mijn spullen gebruiken. Voor de rest heb ik hem geen toestemming gegeven.
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:46:43 #173
42366 Staal
pi_101773556
Is het fornuis dan echt zo smerig na 1 kookbeurt? :D.

Tip voor jou, een kamer verhuren is niet hetzelfde als samenwonen. Je leeft samen en maak in het vervolg ook duidelijke grenzen van stonde af aan. Dus niet samen eten, je keukengerei delen, handdoeken delen etc. Het is ook niet je partner die jij kunt verplichten eens per dag te douchen.

Het zal je niet uitkomen maar ik lees bij jou ook dingen die niet kloppen. Zorg voortaan dat je van begin af aan duidelijke regels hebt. Bij de intake al.
Un certain jeune homme
pi_101773986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:46 schreef Staal het volgende:
Is het fornuis dan echt zo smerig na 1 kookbeurt? :D.

Tip voor jou, een kamer verhuren is niet hetzelfde als samenwonen. Je leeft samen en maak in het vervolg ook duidelijke grenzen van stonde af aan. Dus niet samen eten, je keukengerei delen, handdoeken delen etc. Het is ook niet je partner die jij kunt verplichten eens per dag te douchen.

Het zal je niet uitkomen maar ik lees bij jou ook dingen die niet kloppen. Zorg voortaan dat je van begin af aan duidelijke regels hebt. Bij de intake al.
Nee, maar ik denk dat je t verkeerd begrepen hebt. Het gaat hier om de wekelijkse schoonmaakbeurten. Na een week is een fornuis dat bijna elke dag wordt gebruikt eraan toe om even schoongemaakt te worden.

Ik heb echt geen smetvrees hoor, de vloer is gewoon flink stoffig en als iemand dan zegt dat ie stofgezogen en gedweild heeft dan heeft hij het ofwel bijzonder slecht gedaan of hij liegt.

In principe was het helemaal niet de bedoeling dat hij mijn spullen zou gaan gebruiken, hij arriveerde echter met 2 glazen, 2 kopjes en een mes en een vork, aangezien het toen ook een goede bekende was heb ik hem mijn spullen laten gebruiken. Ik vind dat eerlijk gezegd niet raar. Het is raar dat hij zelf nog niets heeft aangeschaft voor zichzelf, en zomaar ook mijn handdoeken is gaan gebruiken.

Maar als er dingen niet kloppen zie ik liever dat je ze aanwijst dan dat je zegt dat mijn verhaal niet klopt. Ik kan ook fouten maken, en zoals je hierboven leest kan het ook gewoon zijn dat jij iets verkeerd hebt begrepen.
pi_101774385
Ik denk trouwens dat redelijk wat FOK!ers hem dwars door het hele huis heen hadden getrapt.
  zaterdag 10 september 2011 @ 01:14:49 #176
42366 Staal
pi_101774386
Wat ik je wil meegeven is dat je zelf over de grenzen bent gegaan. Jij bent te relaxt geweest.
Volgende keer moet je gewoon van stonde af aan een grens aangeven. Het ligt niet alleen aan deze jongen, jouw grenzen stonden compleet open. Gezellig samen eten, zoek je een partner of een huisgenoot?

Je hoeft je niet te verweren tegen mij. Ik kruip zo lekker tegen mijn partner aan. Een huisgenoot is geen partner. Pak dat zelf ook volgende keer beter aan. Jij hebt niet te eisen van een jongen dat hij drie keer per week onder de douche springt. En vervolgens te lopen klagen dat jouw stapels handdoeken zo snel gaan. Mind you, het is niet mijn probleem. In jouw huis wel en ik denk dat je mee hebt geholpen aan dat probleem.

Ouders al gesproken btw?
Un certain jeune homme
  zaterdag 10 september 2011 @ 01:15:59 #177
42366 Staal
pi_101774415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk trouwens dat redelijk wat FOK!ers hem dwars door het hele huis heen hadden getrapt.
The internetzzz
Un certain jeune homme
pi_101774667
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:15 schreef Staal het volgende:

[..]

The internetzzz
Ik weet dat het over komt als the internetz-thought-guy maar come-on, je bloedt gaat toch koken als je zoiets hoort? Er moet toch iemand zijn die hem het huis zou door trappen?

Persoonlijk had ik hem een 2-3 weken de tijd gegeven te verhuizen. Was hij dan nog niet weg met 3-4 maten zijn kamer op een onbewaakt moment leegtrekken en sloten in huis verwisselen :).

Zo'n sulletje heeft waarschijnlijk toch niet het lef je aan te klagen.
pi_101775097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
Wat ik je wil meegeven is dat je zelf over de grenzen bent gegaan. Jij bent te relaxt geweest.
Volgende keer moet je gewoon van stonde af aan een grens aangeven. Het ligt niet alleen aan deze jongen, jouw grenzen stonden compleet open. Gezellig samen eten, zoek je een partner of een huisgenoot?

Je hoeft je niet te verweren tegen mij. Ik kruip zo lekker tegen mijn partner aan. Een huisgenoot is geen partner. Pak dat zelf ook volgende keer beter aan. Jij hebt niet te eisen van een jongen dat hij drie keer per week onder de douche springt. En vervolgens te lopen klagen dat jouw stapels handdoeken zo snel gaan. Mind you, het is niet mijn probleem. In jouw huis wel en ik denk dat je mee hebt geholpen aan dat probleem.

Ouders al gesproken btw?
Ik weet dat ik niet alles goed heb aangepakt, vooral de keuze van huisgenoot heb ik niet goed gedaan, maar jij noemt een aantal dingen die ik echt anders zie. Ik geloof dat je best op vriendschappelijke wijze in een huis kan wonen als je goede afspraken maakt. In mijn ogen heb ik goede afspraken gemaakt en is het mijn huisgenoot die zich er niet aan houdt.

De suggestie dat ik een huisgenoot neem als surrogaatpartner is bijzonder aangezien ik een vaste partner heb waar ik met regelmaat gezellig tegenaankruip. En nee, we willen nog niet samenwonen ook al vinden we elkaar superlief.

Edit: en de mail van morgen gaat in cc naar zijn ouders.
Wat betreft dat wassen, ik denk dat als iemand stankoverlast veroorzaakt met zijn lichaamsgeur en de oorzaak blijkt te zijn dat hij zich amper doucht ik best mag eisen dat hij zich eens in de drie dagen doucht om de stank te beperken. Ik heb het niet over een beetje zweetlucht ofzo, maar echt over niet te harden stank op een meter afstand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 10-09-2011 01:54:04 ]
pi_101778611
Wow ik lees nu dat hij jouw tandenborstel is gaan gebruiken. Is die vent knettergek ofzo?
maja. Sterkte met de laatste loodjes TS!
pi_101781962
Ik vind dat contact opnemen met zijn ouders hierover echt een grens over gaat. Wat heb jij met zijn ouders te maken? Hij woont op zichzelf nu, dus hoe onverantwoordelijk hij zich ook gedraagt jij moet dit gewoon met hem regelen en niet bij zijn ouders gaan klagen.

En natuurlijk moet je met huisgenoten duidelijke afspraken maken en duidelijke grenzen stellen. Maar (tijdelijk) wat spullen delen is helemaal niet zo gek hoor. Deze huisgenoot had daar gewoon geen misbruik van moeten maken en tijdig eigen spullen aan moeten schaffen.
Op basis hiervan en dat TS geen stinkende mensen in huis wil kun je echt niet stellen dat ze haar huisgenoot als surrogaat partner ziet.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_101782337
Klinkt best gezellig bij jouw.
pi_101784174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Maar zijn er meer inconsistenties? Ik hoor het graag.

quote:
hij arriveerde echter met 2 glazen, 2 kopjes en een mes en een vork, aangezien het toen ook een goede bekende was
quote:
Ik heb het niet over een beetje zweetlucht ofzo, maar echt over niet te harden stank op een meter afstand.
Het zal wel vrouwenlogica zijn, maar goede bekenden van mij kom ik wel eens in een straal van 1 meter en dus weet ik dat ze stinken.

Hoe kan het dat jij zijn stank niet geroken hebt voordat je hem in huis nam, terwijl het een goede bekende is?

Btw...ik denk dat hij een stoornis heeft, zoals je hem beschrijft. Als hij echt dit soort basisdingen niet snapt, dan ben je een beetje wereldvreemd.
pi_101786289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:18 schreef Mry het volgende:
Ik vind dat contact opnemen met zijn ouders hierover echt een grens over gaat. Wat heb jij met zijn ouders te maken? Hij woont op zichzelf nu, dus hoe onverantwoordelijk hij zich ook gedraagt jij moet dit gewoon met hem regelen en niet bij zijn ouders gaan klagen.
Hij functioneert niet normaal en TS wordt ermee lastig gevallen. Zie het als een dienst, of als aanspreken op de verantwoordelijkheid van die ouders. Of allebei.
pi_101809528
Inmiddels heb ik hem de huur opgezegd, ik heb ook een andere huisgenoot gevonden gelukkig. Wat betreft het al dan niet op de hoogte stellen van zijn ouders heb ik besloten dit wel te doen. Ik heb hier goed over nagedacht omdat het inderdaad ook overkomt als klikken.

De reden om het wel te doen is dat ik denk dat de kans redelijk aanwezig is dat hij pas tegen december beseft dat hij aan het einde van de maand op straat staat en geen andere kamer kan vinden. Sowieso gaat het vinden van een kamer voor hem lastig worden, grote stad, hoge prijzen en eigen slechte reputatie. Hij zal dan terug moeten naar zijn ouders.

Dat en ik heb ze ontmoet toen hij hier kwam wonen, ze hebben hem namelijk verhuisd. Ze kwamen over als erg betrokken mensen waarvan ik verwacht dat ze hem zullen helpen om wat anders te vinden en de zaken nog enigzins netjes af te handelen.
pi_103708236
En dan even een update.
Van zijn ouders heb ik geen reactie gekregen.

Inmiddels zijn er een aantal dingen voorgevallen (buiten deze situatie) die eigenlijk alleen maar bevestigen dat er mentaal iets niet goed zit bij hem. Het lijkt er vooral op dat hij niet buiten zijn eigen kaders kan denken en omdat zijn kaders soms behoorlijk vreemd zijn wordt hij daar nogal eens op afgerekend. Een vriend van mij gaat er met hem over praten (ik denk dat ik niet de juiste persoon ben maar hij wel echt hulp nodig heeft op sociaal vlak).

Als voorbeeld: hij is niet uitgenodigd voor een halloweenfeest vanavond omdat hij een tijdje geleden een affaire heeft gehad met iemand die een relatie had. Zij en haar partner zijn er ook en men wil niet dat de sfeer daardoor beïnvloed wordt, het stel zit al veel langer in de vriendengroep. Hij kan het zich niet voorstellen dat het de sfeer zou beïnvloeden, want hij heeft nu een vriendin en hij zou toch niks meer met die dame doen.

Het ging nadat ik de huur opzegde een tijdje goed overigens. Tot hij 3 weken geleden een vriendinnetje kreeg (wat overigens wel het positieve effect heeft dat hij zichzelf vaker wast). Waarschijnlijk is ie door zijn verliefdheid de kluts kwijt want hij vond het deze week nodig om 's nachts luid en duidelijk de afwas te doen, (nadat ie al een paar dagen te laat was) en toen ik daar wat van zei kon hij zich niet voorstellen dat het lawaai maakte. Hij moest er van mij mee stoppen en heeft vervolgens de rest van de week niks meer uitgevoerd. Na een waarschuwing en een termijn om het alsnog te doen heb ik hem verboden om nog gebruik van mijn spullen te maken. Nu voelt hij zich een vreselijk slachtoffer want zijn intenties waren goed.

Oftewel hij snapt er nog steeds helemaal niks van en ik denk niet dat ie t ooit gaat snappen. Gelukkig nog maar 2 maanden voordat hij weg is.

ps. ik wilde even stoom afblazen, excuses voor de wat cynische ondertoon. Ik sta regelmatig stomverbaasd over hoe weinig inzicht hij heeft en wat voor situaties dat oplevert.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:39:38 #187
42366 Staal
pi_103715778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
En dan even een update.
Van zijn ouders heb ik geen reactie gekregen.

Inmiddels zijn er een aantal dingen voorgevallen (buiten deze situatie) die eigenlijk alleen maar bevestigen dat er mentaal iets niet goed zit bij hem. Het lijkt er vooral op dat hij niet buiten zijn eigen kaders kan denken en omdat zijn kaders soms behoorlijk vreemd zijn wordt hij daar nogal eens op afgerekend. Een vriend van mij gaat er met hem over praten (ik denk dat ik niet de juiste persoon ben maar hij wel echt hulp nodig heeft op sociaal vlak).

Als voorbeeld: hij is niet uitgenodigd voor een halloweenfeest vanavond omdat hij een tijdje geleden een affaire heeft gehad met iemand die een relatie had. Zij en haar partner zijn er ook en men wil niet dat de sfeer daardoor beïnvloed wordt, het stel zit al veel langer in de vriendengroep. Hij kan het zich niet voorstellen dat het de sfeer zou beïnvloeden, want hij heeft nu een vriendin en hij zou toch niks meer met die dame doen.
Hij lijkt mij een happy go lucky vriendelijke jongen die zich niet snel drukt maakt. Kan me wel voorstellen dat hij gewoon zin heeft in een feestje en zich niet bekommert om de vreemdgaande madam.

quote:
Het ging nadat ik de huur opzegde een tijdje goed overigens. Tot hij 3 weken geleden een vriendinnetje kreeg (wat overigens wel het positieve effect heeft dat hij zichzelf vaker wast). Waarschijnlijk is ie door zijn verliefdheid de kluts kwijt want hij vond het deze week nodig om 's nachts luid en duidelijk de afwas te doen, (nadat ie al een paar dagen te laat was) en toen ik daar wat van zei kon hij zich niet voorstellen dat het lawaai maakte. Hij moest er van mij mee stoppen en heeft vervolgens de rest van de week niks meer uitgevoerd. Na een waarschuwing en een termijn om het alsnog te doen heb ik hem verboden om nog gebruik van mijn spullen te maken. Nu voelt hij zich een vreselijk slachtoffer want zijn intenties waren goed.

Oftewel hij snapt er nog steeds helemaal niks van en ik denk niet dat ie t ooit gaat snappen. Gelukkig nog maar 2 maanden voordat hij weg is.

ps. ik wilde even stoom afblazen, excuses voor de wat cynische ondertoon. Ik sta regelmatig stomverbaasd over hoe weinig inzicht hij heeft en wat voor situaties dat oplevert.
Hoeveel kabaal kan een mens maken bij het doen van de afwas? Geloof echt dat die jongen te goede trouw is.

Zelfs al post je het cynisch, ik denk stadig aan dat jij beter helemaal geen huisgenoot kunt hebben want jij gaat je sowieso ergeren. En dat is echt niet gek van je hoor. Ik zou ook niet samen willen leven met iemand waarbij enkel de klik de huur is.
Un certain jeune homme
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:18:08 #188
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_103751241
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:39 schreef Staal het volgende:
Zelfs al post je het cynisch, ik denk stadig aan dat jij beter helemaal geen huisgenoot kunt hebben want jij gaat je sowieso ergeren. En dat is echt niet gek van je hoor. Ik zou ook niet samen willen leven met iemand waarbij enkel de klik de huur is.
Ben bang dat Staal hier wel gelijk heeft, zou het zelf ook absoluut niet kunnen, hecht erg aan m'n privacy. (dus ook de privacy om lekker rommel te maken als ik daar zin in heb :') :P )

Sowieso heb ik wel eens in m'n vriendenkring gezien dat mensen de beste vrienden/vriendinnen waren totdat ze besloten ook maar huisgenoten te worden en elkaar vreselijk op de zenuwen gingen werken omdat samen het huishouden doen en dingen delen soms grote verschillen aantoont. :')
Hallon!
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:41:09 #189
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103752031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:39 schreef Staal het volgende:
Hij lijkt mij een happy go lucky vriendelijke jongen die zich niet snel drukt maakt. Kan me wel voorstellen dat hij gewoon zin heeft in een feestje en zich niet bekommert om de vreemdgaande madam.
Tja, leuk in theorie, maar iemand zou ook het sociaal benul moeten hebben dat dat gewoon gevolgen heeft voor je positie binnen zo'n groep. Als je met iemand een affaire hebt, en dat stopt en de partner van de vreemdganger 'vergeeft' het zijn partner, dan is er voor jou gewoon geen plek meer in die groep.

Als een teamgenoot van me met de vriendin van een teamgenoot vreemd zou gaan, en die twee zouden dan toch verder moeten gaan, dan is het jammer maar helaas maar zal 'ie er toch uit moeten.

quote:
Hoeveel kabaal kan een mens maken bij het doen van de afwas? Geloof echt dat die jongen te goede trouw is.
Nu zit je gewoon te zoeken naar dingen om het niet mee eens te zijn. Wel eens een pan op het aanrecht laten flikkeren?
pi_103774171
Stofzuigen, fornuis schoonmaken, elke dag de afwas doen en stof afnemen? Wat een hel...
Graag op anoniem
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:32:05 #191
42366 Staal
pi_103776171
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, leuk in theorie, maar iemand zou ook het sociaal benul moeten hebben dat dat gewoon gevolgen heeft voor je positie binnen zo'n groep. Als je met iemand een affaire hebt, en dat stopt en de partner van de vreemdganger 'vergeeft' het zijn partner, dan is er voor jou gewoon geen plek meer in die groep.

Als een teamgenoot van me met de vriendin van een teamgenoot vreemd zou gaan, en die twee zouden dan toch verder moeten gaan, dan is het jammer maar helaas maar zal 'ie er toch uit moeten.

[..]

Nu zit je gewoon te zoeken naar dingen om het niet mee eens te zijn. Wel eens een pan op het aanrecht laten flikkeren?
Jij gaat nu uit van de kant van de meneer die zo nobel is het vreemdgaan te vergeven. Ik ga uit van die jongen die gewoon happy go lucky is en waarschijnlijk gewoon zin had in een feestje. En dan denkt, tjonge wat een gedoe om niks. Ik zeg toch niet dat hij gelijk heeft? Maar ik begrijp het wel.

Nee, ik laat gelukkig geen pannen op het aanrecht flikkeren. En ik zit helemaal niet te zoeken, jij zit wel selectief te quoten. Het gaat weken goed en 1 keer doet hij in de nacht de afwas. Niks over pannen hoor, dat maak jij er maar van.
Un certain jeune homme
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:56:05 #192
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103776642
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:32 schreef Staal het volgende:
Nee, ik laat gelukkig geen pannen op het aanrecht flikkeren. En ik zit helemaal niet te zoeken, jij zit wel selectief te quoten. Het gaat weken goed en 1 keer doet hij in de nacht de afwas. Niks over pannen hoor, dat maak jij er maar van.
Als de TS zegt dat hij herrie maakte kun je er ook vanuit gaan dat ze gewoon de waarheid vertelt en niet een hoop dingen erbij verzint.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:06:14 #193
42366 Staal
pi_103776881
Je blijft maar selectief quoten, Catbert. Volgens mij ben jij aan zoeken. :).
Un certain jeune homme
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:51:38 #194
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103779946
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:06 schreef Staal het volgende:
Je blijft maar selectief quoten, Catbert. Volgens mij ben jij aan zoeken. :).
Ik quote gewoon het stuk waar ik op reageer, dat betekent niet dat ik de rest van de post niet gelezen heb. Punt is gewoon dat jij aannames gaat doen over dat de TS overgevoelig reageert en dat slaat gewoon nergens op.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:02:13 #195
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103780320
Staal heeft wel een punt.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De jongen is het een meisje gegaan terwijl zij een relatie had. Dat is van beide niet zo tof, maar uiteindelijk heeft dat meisje daar de meeste schuld van. En als resultaat mag hij niet meer op feesten komen (want het blijft wss niet bij dat ene feest).

En verder, je neemt een huisgenoot van 21. Wat verwacht je dan? De meesten van die leeftijd zijn niet zo hygiënisch. Ik weet dat ook uit eigen ervaring omdat ik een student ben. Ik heb nu gewoon iets voor mezelf want zulke afspraken maken gaat vaak een tijdje goed, maar later wordt dat minder.
Nu zit je nog 2 maanden vast aan hem, terwijl je je al irriteert als hij wel een keer de afwas doet...
Dus. Dat.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:08:58 #196
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103780584
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:02 schreef GoWithIt het volgende:
Staal heeft wel een punt.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De jongen is het een meisje gegaan terwijl zij een relatie had. Dat is van beide niet zo tof, maar uiteindelijk heeft dat meisje daar de meeste schuld van. En als resultaat mag hij niet meer op feesten komen (want het blijft wss niet bij dat ene feest).
Ik zeg niet dat het eerlijk is, maar zo werkt dat nu eenmaal in sociale groepen. Last in first out.

quote:
En verder, je neemt een huisgenoot van 21. Wat verwacht je dan? De meesten van die leeftijd zijn niet zo hygiënisch. Ik weet dat ook uit eigen ervaring omdat ik een student ben. Ik heb nu gewoon iets voor mezelf want zulke afspraken maken gaat vaak een tijdje goed, maar later wordt dat minder.
Nu zit je nog 2 maanden vast aan hem, terwijl je je al irriteert als hij wel een keer de afwas doet...
Midden. In. De. Nacht. En luid. Damn...Jullie willen wel erg graag de TS van vanalles de schuld geven he?

Daarnaast is het absoluut niet normaal om als je bij een hospita zit je rotzooi niet op te ruimen. Dat is ronduit onfatsoenlijk en de meeste jongens zullen ook goed genoeg opgevoed zijn om dat te snappen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:17:31 #197
42366 Staal
pi_103780898
Weet je wat het is, ieder mens heeft zijn onhebbelijkheden. Van je partner in een gezonde relatie vergeef je die maar bij een huisgenoot wordt de ergernis uitvergroot.

Ik zou echt nooit meer in 1 huis kunnen leven met iemand waar ik niet van hou omdat ik weet dat ik me verschrikkelijk ga ergeren. Heb vroeger met meerdere mensen in 1 huis gewoond. Een jongen was ook een stinkedoris, blowde dus als ik schone was ophing stonken mijn kleren ernaar. Hij liet alles achter zijn gat liggen. Ik was zo vies van hem dat ik zelfs de geur van zijn aftershave begon te haten. Ik denk niet dat mijn groeiende haat redelijk was.

Het is gewoon niet makkelijk om met een vreemde samen te leven. Maar in geval van TS, ja hallo het levert wel geld op he. Je kunt iemand niet naar je hand zetten.
Un certain jeune homme
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:20:28 #198
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103783044
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het eerlijk is, maar zo werkt dat nu eenmaal in sociale groepen. Last in first out.

[..]

Midden. In. De. Nacht. En luid. Damn...Jullie willen wel erg graag de TS van vanalles de schuld geven he?

Daarnaast is het absoluut niet normaal om als je bij een hospita zit je rotzooi niet op te ruimen. Dat is ronduit onfatsoenlijk en de meeste jongens zullen ook goed genoeg opgevoed zijn om dat te snappen.
Niet per se. Hoe lang duurt afwassen nou helemaal? Zelfs met veel afwas kan dat nooit lang duren en heb je er misschien een kwartiertje last van. TS zit al maanden te zeuren dat ie nooit wat doet, doet hij eindelijk iets, is het weer te luid. Je kan ook gewoon even afwachten tot de volgende morgen en zeggen: Hé, wat fijn dat je de afwas hebt gedaan! Alleen zou ik het voortaan nog fijner vinden als je dat niet midden in de nacht deed. Dat komt alweer heel anders over dan meteen zeggen: kappen want ik heb last van je.
Dus. Dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')