Ik stelde me dat voor en ging bijna over mijn nek.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lekker met een toastje met zelfgemaakte brie.
Niet eens zo'n gek idee.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Misschien liggen ze nu samen in bed. *grijns*
Dat ga je ook niet redden als je niet kunt bewijzen dat het zijn zooi is. Als ie slim is, zegt ie dat het jouw puinhoop is. Hoe onwaarschijnlijk die versie ook is, voor een rechter zul je het hard moeten maken.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vind het teveel gedoe om een schoonmaakbedrijf in te moeten huren, dan moet ik vervolgens de kosten ook nog eens op hem verhalen en ik sta in die optie niet erg sterk. Maar als het wat sneller en makkelijker ging zou ik dat zeker doen.
Het lijkt erop dat je gelijk hebt, Flepke.quote:
Ze kan gewoon naakt door d'r huis lopen als ze wil, visite kan op d'r kamer zitten en bankafschriften mag hij niets mee doen zolang ze in de envelop zitten, en nadat me ze uitgepakt heeft stopt men ze meestal in een mapje. Bovendien: "so what?" mijn huisgenoten hebben vaak genoeg mijn bankafschriften gezien.quote:Op zondag 4 september 2011 01:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS waarom verhuur je in beginsel een kamer in je apparement?
Hecht je niet aan je privacy?
Als jij visite krijgt kan hij er gewoon bij gaan zitten. Je kunt niet naakt door je eigen hujis lopen, je kunt je bankafschriften niet laten slingeren, etc.
Oh het liefst zou ik mijn flat gewoon voor mezelf hebben alleen heb ik besloten om voltijd te gaan studeren en dan heb je weinig inkomen. Voor het extra inkomen verhuur ik dus een kamer.quote:Op zondag 4 september 2011 01:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS waarom verhuur je in beginsel een kamer in je apparement?
Hecht je niet aan je privacy?
Als jij visite krijgt kan hij er gewoon bij gaan zitten. Je kunt niet naakt door je eigen hujis lopen, je kunt je bankafschriften niet laten slingeren, etc.
Heb je hem dit ook goed duidelijk gemaakt en ook gezegd wat de einddatum is?quote:Op zondag 4 september 2011 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hey daar ben ik weer. Ik had in eerste instantie vrijdag met m willen praten, maar toen had ik andere dingen te doen. Zaterdag had ik overdag wat afspraken en lag hij tot half 2 in zijn nest dus heb ik het gesprekje vandaag gevoerd.
Ik heb hem eigenlijk vrij direct verteld dat ik vind dat het niet goed gaat, en dat ik het niet goed zie komen. Hij zag zelf ook wel in dat het niet goed ding, hij dacht dat ik m zo achter de vodden aanzat en chagrijnig was omdat ik het vrij druk heb met van alles maar ik heb m uit de droom geholpen en uitgelegd dat dat echt kwam door zijn gedrag.
Ik heb hem eigenlijk verder geen ruimte voor excuses en smoesjes gegeven en verteld dat het mij het beste lijkt dat hij een studentenhuis gaat zoeken om te wonen en ik een nieuwe huisgenoot. Hij pakte het wel okay op. Volgens mij leek hij wel te denken dat ik een nieuwe kamer voor hem zou gaan zoeken, of een kamerruil zou regelen met mijn toekomstige nieuwe huisgenoot. Maar dat mag hij mooi zelf doen. Echt hoe lui kan iemand zijn.
van 5 keer in de week douchen ipv 7 ga je echt niet dood.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:38 schreef Linkiss het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout. douchen moet gewoon elke dag gebeuren. Verder zou ik hem eruit kicken, want zo te lezen houd hij zich niet aan de voorwaarden.
Ik heb hem verteld dat zodra ik een andere huisgenoot heb ik hem de huur opzeg en hij dan 3 maanden heeft. En dat ik voor hem hoop dat hij op tijd een andere kamer heeft.quote:Op maandag 5 september 2011 00:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je hem dit ook goed duidelijk gemaakt en ook gezegd wat de einddatum is?
Vind ik erg lang. Zul je zien dat hij op de laatste dag nog even snel heel veel gaat regelen om jou zover te krijgen dat ie mag blijven. Ultimatum stellen en je daar aan houden.quote:Op maandag 5 september 2011 09:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb hem verteld dat zodra ik een andere huisgenoot heb ik hem de huur opzeg en hij dan 3 maanden heeft. En dat ik voor hem hoop dat hij op tijd een andere kamer heeft.
Helaas ben ik verplicht me aan die 3 maanden te houden. Zo werkt het hospitarecht, maar gelukkig is dat nog altijd beter dan het gewone huurrecht want dan had ik het contract niet op kunnen zeggen.quote:Op maandag 5 september 2011 11:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Vind ik erg lang. Zul je zien dat hij op de laatste dag nog even snel heel veel gaat regelen om jou zover te krijgen dat ie mag blijven. Ultimatum stellen en je daar aan houden.
Als de drie maanden in zijn gegaan en je merkt dat hij niet actief op zoek gaat naar andere woonruimte misschien is het dan handig zijn ouders in te lichten en dan is de laatste actie misschien niet eens nodig. Neem tenminste aan dat je dat soort ellende liever voorkomt.quote:Op maandag 5 september 2011 13:48 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Helaas ben ik verplicht me aan die 3 maanden te houden. Zo werkt het hospitarecht, maar gelukkig is dat nog altijd beter dan het gewone huurrecht want dan had ik het contract niet op kunnen zeggen.
Maar zodra de 3 maanden ingaan krijg hij een e-mail en een brief met de mededeling en kan hij het verder zelf uitzoeken. Als hij het zelf niet op tijd geregeld krijgt moet hij zijn spullen maar in een opslag zetten en weer bij paps en mams intrekken ofzo, het is iig dan niet meer mijn probleem.
Edit: en mocht hij niet vrijwillig vertrekken dan is het een kwestie van sloten vervangen en zijn spullen in de kelderbox gooien. Kan hij tegen betaling van de kosten van het vervangen van de sloten en arbeidsuren van het verplaatsen van zijn spullen ze op komen halen.
Daar heb je wel een punt, maar ik verwacht dat hij zelf zal proberen een andere kamer te vinden.quote:Op maandag 5 september 2011 14:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Als de drie maanden in zijn gegaan en je merkt dat hij niet actief op zoek gaat naar andere woonruimte misschien is het dan handig zijn ouders in te lichten en dan is de laatste actie misschien niet eens nodig. Neem tenminste aan dat je dat soort ellende liever voorkomt.
Joh, die is echt niet goed. Vraag me ook af wat ie had gedaan als ie door zijn onderbroeken heen was geweestquote:Op maandag 5 september 2011 14:11 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar ik verwacht dat hij zelf zal proberen een andere kamer te vinden.
Pf, vandaag hem maar eens gevraagd of hij toevallig mijn handdoeken gebruikte (het viel me op dat ik zo snel door de stapels heenhing). Het bleek zo te zijn, zijn excuus was: ja maar mijn handdoeken zijn vuil. En mijn antwoord: dan moet je maar wat vaker wassen. Hij zal het niet meer doen. *zucht*
Dat is inderdaad wel een beetje zijn houding. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik contactgegevens van zijn ouders kan achterhalen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:15 schreef Staal het volgende:
Hij wast zich dus wel.. Het is echt net een kind. Daarom vrees ik ook dat hij niet actief zal zoeken maar denkt dat het allemaal vanzelf wel in orde komt. Zou zijn ouders maar eens inlichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |