abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101449524
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag vanwege een situatie met een huurder waar ik mee zit. Op zich heb ik voor mezelf de oplossing al (andere huurder zoeken en huur opzeggen - lang leve hospitarecht) maar ben vooral benieuwd hoe jullie hiermee zouden omgaan en waar jullie denken dat zijn gedrag vandaan komt:

Ik verhuur sinds half juli een kamer aan iemand in mijn appartement. Het is een kleine kamer, dus die persoon maakt ook gebruik van de woonkamer en verder natuurlijk van de keuken en de badkamer en toilet.

Korte samenvatting: deze persoon is bijzonder smerig, niet wassen, geen schone kleren, stinken, slecht schoonmaken, rotzooi laten slingeren, lampen aan laten staan, vriezer open en slecht met (ook mijn spullen) omgaan.

Lange versie:
Toen hij het contract tekende hebben we afspraken gemaakt over het huishouden en over hoe we met elkaar omgaan. Eigenlijk best simpel, we spraken een schoonmaakrooster af, en daarnaast dat we onze spullen achter onze kont opruimen. Op zich een mooie basis lijkt me, naast gebruik van common sense (normaal omgaan met andermans spullen) waarvan ik verwacht dat iemand van 21 toch al wel wat beschikt.

Helaas is de realiteit anders en ik verbaas me over het gebrek aan ongeveer alles bij deze persoon:
Wassen en schone kleren aantrekken was iets vrij nieuws waar ik hem op moest wijzen, hij vond zo eens in de week wel voldoende omdat 'anderen anders beginnen te zeuren'. Ik heb hem verteld dat ik geen last van zijn stank wil hebben dus hij minimaal eens in de drie dagen moet douchen. Zijn kamer stinkt behoorlijk, oftewel hij mag zijn kamerdeur niet meer openhouden en veel luchten. Zijn kamer is echt een puinzooi vol vieze stinkende kleding.

We hebben een schoonmaakrooster gemaakt maar hij vergeet steeds zijn deel te doen, hij heeft in 6 weken tijd welgeteld 1 keer uit zichzelf zijn taken gedaan. Als hij dan iets doet is het halve bak en laat hij gerust de emmer nog dagen in de keuken of waar hij ermee gestopt is slingeren.

Ook hebben we afgesproken dat we samen kunnen eten als dat zo uitkomt, lijkt me op zich gezellig maar meestal tegen de tijd dat ik de boodschappen doe ligt hij nog in bed (half 2 smiddags). Meestal is hij dan half verbaasd dat hij niet mee kan eten en eet een diepvriespizza of gewoon niet warm.

Verder heeft hij inmiddels gepresteerd een brandgat in het keukengordijn te maken en de vriezer 3 keer dicht te laten vriezen omdat hij m niet goed dicht doet. Ook laat hij overal lampen branden, soms de voordeur openstaan, was weken op het balkon laten hangen en zo nog meer van die rare dingen.

Hij zegt elke keer netjes sorry als ik er wat van zeg maar lijkt helemaal niet te beseffen hoe onaangepast zijn gedrag is, hij lijkt het echt als normaal te zien.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat zouden jullie doen? En enig idee hoe iemand zo wordt? Zijn ouders heb ik trouwens gesproken, zijn moeder vertelde me dat ze dat stuk persoonlijke hygiene hem nooit fatsoenlijk bij heeft kunnen brengen ondanks veel tijd en energie.
pi_101449623
Huur een goede schoonmaker in, in een schone (bijna steriele) omgeving moét hij zich een viespeuk voelen.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  donderdag 1 september 2011 @ 15:14:52 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101449630
Ik denk niet dat je hem kunt veranderen, lijkt me persoonlijk ook vrij irritant dat je met zo'n smerige aap in huis moet wonen. Eens in de drie dagen douchen, gatver. :')

Pleur die gast eruit en regel een nieuwe, moet vast lukken om een nieuwe huurder te vinden die wel normaal is. Slechter dan deze kan het haast niet worden.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:20:45 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101449789
Denk ook niet dat je hem gaat kunnen veranderen. Zo snel mogelijk opzeggen dus [neem aan dat daar een opzegtermijn aan vast zit] en op zoek naar iemand anders.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 1 september 2011 @ 15:24:24 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101449903
Inderdaad lang leve hospitarecht! Het is met deze jongen net alsof je een klein kind in huis hebt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:24:44 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101449909
iemands persoonlijke hygiene is natuurlijk een priveding en daar zul je weinig aan kunnen doen, iemand verplichten 3x te douchen is dan ook niet echt iets wat je kan eisen. Voor de rest heb je natuurlijk gewoon al het recht om deze persoon de deur te wijzen,enerzijds omdat hij zich niet aan de afspraken houdt en anderzijds gewoon omdat je het hospitarecht hebt (maar dat is meer iets voor WGR)

student zeker?, ach daar zitten veel smeerlappen tussen, andere prioriteiten op die leeftijd. Zoek een iets betere student, eentje die al op het eind van zijn studie is bijvoorbeeld, die zijn al wat meer gemotiveerd denk ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101450012
in overleg met hem voor zijn taken ,
op zijn kosten een schoonmaakster in huren.
die gelijk hele huis aanpakt.
pi_101450115
Is ie autistisch?
5 Ferrari's op videoband!
pi_101450141
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:14 schreef Flepke het volgende:
Huur een goede schoonmaker in, in een schone (bijna steriele) omgeving moét hij zich een viespeuk voelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is ie autistisch?
pi_101450314
quote:
eens in de drie dagen moet douchen
Hier gaat het al fout. douchen moet gewoon elke dag gebeuren. Verder zou ik hem eruit kicken, want zo te lezen houd hij zich niet aan de voorwaarden.
Blessed be.
pi_101450530
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:24 schreef Re het volgende:
iemands persoonlijke hygiene is natuurlijk een priveding en daar zul je weinig aan kunnen doen, iemand verplichten 3x te douchen is dan ook niet echt iets wat je kan eisen. Voor de rest heb je natuurlijk gewoon al het recht om deze persoon de deur te wijzen,enerzijds omdat hij zich niet aan de afspraken houdt en anderzijds gewoon omdat je het hospitarecht hebt (maar dat is meer iets voor WGR)

student zeker?, ach daar zitten veel smeerlappen tussen, andere prioriteiten op die leeftijd. Zoek een iets betere student, eentje die al op het eind van zijn studie is bijvoorbeeld, die zijn al wat meer gemotiveerd denk ik
Mwah op zich kan je het schuiven onder het 'je gedragen als een goed huurder', dat betekent ook dat je geen stankoverlast mag veroorzaken. Maar das idd een WGR dingetje.

Het is inderdaad een student, en een vrij jonge, die zichzelf overigens presenteerde als iemand die wel bereid was om zich fatsoenlijk te gedragen. Ik ben al op zoek naar iemand anders en inderdaad een wat oudere student.
pi_101450591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is ie autistisch?
Waarom zou hij autistisch kunnen zijn?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:47:51 #13
42366 Staal
pi_101450603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mwah op zich kan je het schuiven onder het 'je gedragen als een goed huurder', dat betekent ook dat je geen stankoverlast mag veroorzaken. Maar das idd een WGR dingetje.

Het is inderdaad een student, en een vrij jonge, die zichzelf overigens presenteerde als iemand die wel bereid was om zich fatsoenlijk te gedragen.
Wrs. is het ook een aardige jongen maar dat het zo'n stinkedoris is zie je niet bij een intake.
Maar je bent nu zijn moeder i.p.v. huisgenoot.
Un certain jeune homme
pi_101450680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Wrs. is het ook een aardige jongen maar dat het zo'n stinkedoris is zie je niet bij een intake.
Maar je bent nu zijn moeder i.p.v. huisgenoot.
Dat is het inderdaad. Ik heb hem dat ook al gezegd, dat ik geen zin heb om zijn moeder uit te hangen en dat het tijd is dat hij zelfstandig zich aan zijn afspraken gaat houden. Het is niet alsof ik hem er niet op gewezen heb dat hij zich fatsoenlijk moet gedragen.

Nu ik vandaag voor de derde keer in 2 weken de vriezer open aantrof, deels dichtgevroren maar de etenswaren fijn ontdooid, heb ik besloten dat het klaar is.
pi_101450738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Nu ik vandaag voor de derde keer in 2 weken de vriezer open aantrof, deels dichtgevroren maar de etenswaren fijn ontdooid, heb ik besloten dat het klaar is.
pi_101450769
Nee maar serieus ts waarom niet het eerste antwoord?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:53:19 #17
42366 Staal
pi_101450783
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Ik heb hem dat ook al gezegd, dat ik geen zin heb om zijn moeder uit te hangen en dat het tijd is dat hij zelfstandig zich aan zijn afspraken gaat houden. Het is niet alsof ik hem er niet op gewezen heb dat hij zich fatsoenlijk moet gedragen.

Het lijkt me echt geen pretje om zo samen te moeten leven en je hebt het kennelijk ook vaak genoeg aangekaart dus kan me goed indenken dat je het helemaal zat bent. Geef hem wel de tijd om iets anders te zoeken maar wel met een definitieve datum.
Un certain jeune homme
pi_101450798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Waarom zou hij autistisch kunnen zijn?
Duh. Omdat hij zich niet verzorgd, simpele dingen vergeet als de voordicht dichttrekken etc. lees de op!
pi_101450827
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:52 schreef Flepke het volgende:
Nee maar serieus ts waarom niet het eerste antwoord?
Ik vind het teveel gedoe om een schoonmaakbedrijf in te moeten huren, dan moet ik vervolgens de kosten ook nog eens op hem verhalen en ik sta in die optie niet erg sterk. Maar als het wat sneller en makkelijker ging zou ik dat zeker doen.
pi_101450897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik vind het teveel gedoe om een schoonmaakbedrijf in te moeten huren, dan moet ik vervolgens de kosten ook nog eens op hem verhalen en ik sta in die optie niet erg sterk. Maar als het wat sneller en makkelijker ging zou ik dat zeker doen.
Huur ergens wat schorten+handschoenen, bel wat vriendinnen, neem schoonmaak middelen + deobussen en leer hem en het huis een lesje.
En film het.
Lol+schoonhuis+he will get the message
pi_101450909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Duh. Omdat hij zich niet verzorgd, simpele dingen vergeet als de voordicht dichttrekken etc. lees de op!
Ik wist niet dat dat bij autisme hoort, maar het zou best kunnen dan. Sociaal is hij ook niet bepaald sterk.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:58:06 #22
42366 Staal
pi_101450934
Een jongen van 21 kan geen schoonmaakbedrijf betalen en het lost het probleem ook helemaal niet op.

Maar anders is er een tvprogramma met twee dames die studentenhuizen schoonmaken. Geen idee hoe het heet. Dames waren op leeftijd.
Un certain jeune homme
pi_101450948
pi_101451001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef Staal het volgende:
Een jongen van 21 kan geen schoonmaakbedrijf betalen en het lost het probleem ook helemaal niet op.

Maar anders is er een tvprogramma met twee dames die studentenhuizen schoonmaken. Geen idee hoe het heet. Dames waren op leeftijd.
Ik weet welk programma dat is, maar ik laat mijn huis echt niet zooooo smerig worden als in de huizen in dat programma. Ik leef er zelf ook.
pi_101451098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik weet welk programma dat is, maar ik laat mijn huis echt niet zooooo smerig worden als in de huizen in dat programma. Ik leef er zelf ook.
Ik begrijp ook nooit hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. Volgens mijn moeders normen is het bij mij ook niet de schoonste plek op aarde. Maar het is vele malen schoner als de huizen die daar getoond worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:05:22 #26
42366 Staal
pi_101451122
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Maar zij kunnen wel zijn kamer onder handen nemen. Levert nog wel leuke tv op ook en wrs. leert hij het dan wel.
Un certain jeune homme
pi_101451207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik begrijp ook nooit hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. Volgens mijn moeders normen is het bij mij ook niet de schoonste plek op aarde. Maar het is vele malen schoner als de huizen die daar getoond worden
Mijn huis is ook niet brandschoon, maar ik wil toch wel 1 keer in de week dat alles ff langsgegaan wordt. Stofzuigen, dweilen, afnemen, aanrecht schoonmaken, badkamer en toilet ff poetsen. Zoveel werk is dat helemaal niet.
pi_101451223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar zij kunnen wel zijn kamer onder handen nemen. Levert nog wel leuke tv op ook en wrs. leert hij het dan wel.
Dat is dan wel weer een optie. Eens kijken welk programma het is.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:16:15 #29
42366 Staal
pi_101451428
Ik heb in TV gevraagd hoe het programma heet want via google kom ik op hotelsites uit. :').
Un certain jeune homme
pi_101451447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mijn huis is ook niet brandschoon, maar ik wil toch wel 1 keer in de week dat alles ff langsgegaan wordt. Stofzuigen, dweilen, afnemen, aanrecht schoonmaken, badkamer en toilet ff poetsen. Zoveel werk is dat helemaal niet.
1 x in de week alles langslopen is prima, dat doe ik zelf ook ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:23:52 #31
42366 Staal
pi_101451642
Gevonden: http://vizoo.nl/rtl4/hoe-schoon-is-jouw-huis/all/

Maar als ik het zoek op RTL dan gaat het ineens over Britse dames.
http://www.rtl.nl/programma/hoeschoonisjouwhuis/
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:36:24 #32
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101452027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

1 x in de week alles langslopen is prima, dat doe ik zelf ook ^O^
1 x per week :o Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik issues heb :o
Ik ben elke dag in huis bezig en brandschoon is het niet.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:39:18 #33
42366 Staal
pi_101452099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja maar dan doe je elke dag iets? Eens in de week pak ik alles aan en dan ben ik ook wel even bezig ook. Jij maakt dan wrs. gewoon een betere verdeling. Stofzuigen doe ik wel twee a drie keer per week, maar dat is ook gewoon nodig met een tuin.
Un certain jeune homme
pi_101452131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Het is denk ik net hoe intensief je in je huis leeft, ik ben doordeweeks weinig thuis en heb dan ook weinig mensen over de vloer. Dan blijft het relatief schoon. Ik heb ook geen huisdieren, scheelt ook best veel.

Wat dat programma betreft kon ik geen info vinden over het opgeven van kandidaten. >:)
pi_101452293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja maar dan doe je elke dag iets? Eens in de week pak ik alles aan en dan ben ik ook wel even bezig ook. Jij maakt dan wrs. gewoon een betere verdeling. Stofzuigen doe ik wel twee a drie keer per week, maar dat is ook gewoon nodig met een tuin.
Stofzuig je de tuin??
  donderdag 1 september 2011 @ 16:47:05 #36
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101452347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Stofzuig je de tuin??
:Y anders loop je alles zo naar binnen
an urge to help mankind overcomes me
pi_101452447
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:47 schreef saaw het volgende:

[..]

:Y anders loop je alles zo naar binnen
Waarom doe je binnenshuis je schoenen niet uit viezerik :r
pi_101452520
Tja geen idee waar dat gedrag vandaan komt. Jeugd van tegenwoordig? Ransaapjes.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:52:38 #39
42366 Staal
pi_101452529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waarom doe je binnenshuis je schoenen niet uit viezerik :r
Doe normaal.
Un certain jeune homme
pi_101452547
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Doe normaal.
Zegt de man die de tuin stofzuigt :|W
  donderdag 1 september 2011 @ 16:53:19 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101452553
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Doe normaal.
Mijn vriend is dat van huis uit gewend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101452609
Ik loop thuis binnenshuis ook altijd op sokken.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:55:42 #43
42366 Staal
pi_101452650
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn vriend is dat van huis uit gewend.
Ik weet het van enkele klasgenootjes vroeger dat dat altijd moest. Ben het zelf zo niet gewend. In de winter doe ik wel altijd mijn schoenen uit omdat dat fijner zit. Maar zoals nu loop ik op sandaaltjes in en uit. Iedereen stampt hier gewoon naar binnen op schoenen.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:56:48 #44
342898 MissVanity
pi_101452693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Stofzuigen om de dag, keuken maak ik elke dag schoon. Tafels enzo ook elke dag. En in het weekend de grote schoonmaak. Ik heb 2 katten die overal haar neergooien :( :P
pi_101452706
Stofzuigen doet mijn roomba _O_
  donderdag 1 september 2011 @ 16:57:15 #46
42366 Staal
pi_101452707
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik stofzuig de tuin niet maar alles wordt doorgelopen. Daarom stofzuig en dweil ik ook zo vaak.
Dat is niet jouw probleem dus trek het je ook niet zo aan.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:01 #47
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101452739
Ik vind jullie allemaal best netjes. Als ik eens in de 2 weken schoonmaak is het veel :')
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:13 #48
342898 MissVanity
pi_101452743
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wtf :') :N
pi_101452753
Wij hebben een schoonmaakster....
I like smug
  donderdag 1 september 2011 @ 16:59:08 #50
342898 MissVanity
pi_101452774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind jullie allemaal best netjes. Als ik eens in de 2 weken schoonmaak is het veel :')
Ligt aan leeftijd en woonomstandigheden ;) Ik woonde een paar maanden geleden samen met 2 jongens. Toen maakte ik bijna nooit schoon. Het had toch geen zin. Inmiddels wonen mijn vriend en ik samen in ons eigen huis. Dat houd ik wel schoon :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')