Daar ga ik niet over nadenken.quote:Op maandag 5 september 2011 14:17 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Joh, die is echt niet goed. Vraag me ook af wat ie had gedaan als ie door zijn onderbroeken heen was geweest
Als die jongen zo is ben ik benieuwd hoe die ouders zijnquote:Op maandag 5 september 2011 14:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dat is inderdaad wel een beetje zijn houding. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik contactgegevens van zijn ouders kan achterhalen.
Zijn ouders waren hier met de verhuizing, ze kwamen op mij over als heel normale mensen. Zijn moeder heeft me wel verteld dat ze heel erg haar best heeft gedaan hem bij te brengen zich wat vaker te douchen maar dat hij het gewoon vertikt.quote:Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef beeer het volgende:
[..]
Als die jongen zo is ben ik benieuwd hoe die ouders zijn
Naar mijn mening hoort de jonge man in een begeleid wonen gebeuren thuis ipv op alleen op kamers.quote:Op maandag 5 september 2011 14:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Zijn ouders waren hier met de verhuizing, ze kwamen op mij over als heel normale mensen. Zijn moeder heeft me wel verteld dat ze heel erg haar best heeft gedaan hem bij te brengen zich wat vaker te douchen maar dat hij het gewoon vertikt.
Ik betwijfel of dat hem zou helpen. Hij ziet het gewoon niet, ik zou eerder denken aan dat ie zorgt snel een diploma te hebben, gaat werken en een huishoudster neemt.quote:Op maandag 5 september 2011 14:31 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Naar mijn mening hoort de jonge man in een begeleid wonen gebeuren thuis ipv op alleen op kamers.
Ben ook wel benieuwd.quote:
Ja nouja, het is nu vooral de tijd uitzitten tot ik definitief een huurder heb en hem de huur op kan zeggen. Ik denk dat het erger is als je een actief studentenhuis hebt en met zo'n smeerkees opgescheept zit, dan kun je m er alleen uitgooien via de huurbaas en die zitten daar meestal niet bepaald op te wachten.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Pf lastig zeg. maar wees maar blij. maar zo'n type leert het nooit. Zulke denken dat heel de wereld gek is behalve hij/zij zelf
Daar zou ik makkelijk mee zijn. De helft van alle troep in zijn kamer flikkeren.quote:Op donderdag 8 september 2011 01:19 schreef CindieY het volgende:
Ik leef met je meeIk heb een huisgenoot die weigert ook maar iets te doen qua schoonmaak in de keuken en badkamer, het enige wat we delen.
Vandaag een nieuwe all-time-low in deze episode. Hij heeft zijn taken afgestreept maar niet uitgevoerd, of in ieder geval zo erbarmelijk dat er niets van te zien is. Alleen het fornuis ziet er zichtbaar schoner uit. Verder had hij moeten stofzuigen en dweilen in de keuken, gang en woonkamer en stof af moeten nemen. *zucht* Ik ga hem morgen een mail sturen (want schriftelijk bewijs) dat ik er klaar mee ben, de huur opzeg en mochten er nog 3 fratsen volgen hij op straat staat. Daarnaast mag hij nu niks meer van mijn spullen gebruiken gezien dat op een vertrouwensbasis was en hij met dit soort leugenachtig gedoe dat vertrouwen stuk heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:40 schreef trancethrust het volgende:
Een kamer verhuren zal toch niet zo lastig zijn, waarom laat je die drie maanden niet gewoon direct ingaan?
Wat klets jij nou weer raar, tuurlijk kan iets er wel schoner uitzien, maar nog niet goed schoon.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
Een fornuis is schoon of niet schoon maar ziet er natuurlijk niet schoner uit. Iets is vies of schoon.
M.a.w. is het daar toch maar een vieze bende? Iets is schoon of niet.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:14 schreef palawan het volgende:
[..]
Wat klets jij nou weer raar, tuurlijk kan iets er wel schoner uitzien, maar nog niet goed schoon.
Als er eerst 100 gram vuil op ligt, en nadat die knul klaar is 25 gram vuil... Dan is het toch nog steeds vuil, maar minder vuil (dus meer schoon) dan voor die tijd :s
Hij douchte wel af en toe, eens in de drie dagen omdat hij dat moest van mij, zijn kleren wast hij echter een stuk minder vaak. Ik was mijn handdoeken eens in de twee weken (dan heb ik een volle machine) en dat zijn dan ineens 4 handdoeken extra, dat valt wel op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
Dus er bestonden wel afspraken dat hij jouw spullen mocht gebruiken?
Vond het eerder opvallend dat je schreef dat hij zich nooit waste of onder de douche ging maar je later mopperde dat je handdoekenstapels er zo snel doorheen gingen omdat hij deze na het douchen gebruikte omdat die van hemzelf vuil waren.
M.a.w. ik hoop dat je eerlijk bent naar jezelf en naar die jongen. Er zitten af en toe manco's in je klagen.
Een fornuis is schoon of niet schoon maar ziet er natuurlijk niet schoner uit. Iets is vies of schoon.
Nee, maar ik denk dat je t verkeerd begrepen hebt. Het gaat hier om de wekelijkse schoonmaakbeurten. Na een week is een fornuis dat bijna elke dag wordt gebruikt eraan toe om even schoongemaakt te worden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:46 schreef Staal het volgende:
Is het fornuis dan echt zo smerig na 1 kookbeurt?.
Tip voor jou, een kamer verhuren is niet hetzelfde als samenwonen. Je leeft samen en maak in het vervolg ook duidelijke grenzen van stonde af aan. Dus niet samen eten, je keukengerei delen, handdoeken delen etc. Het is ook niet je partner die jij kunt verplichten eens per dag te douchen.
Het zal je niet uitkomen maar ik lees bij jou ook dingen die niet kloppen. Zorg voortaan dat je van begin af aan duidelijke regels hebt. Bij de intake al.
The internetzzzquote:Op zaterdag 10 september 2011 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk trouwens dat redelijk wat FOK!ers hem dwars door het hele huis heen hadden getrapt.
Ik weet dat het over komt als the internetz-thought-guy maar come-on, je bloedt gaat toch koken als je zoiets hoort? Er moet toch iemand zijn die hem het huis zou door trappen?quote:
Ik weet dat ik niet alles goed heb aangepakt, vooral de keuze van huisgenoot heb ik niet goed gedaan, maar jij noemt een aantal dingen die ik echt anders zie. Ik geloof dat je best op vriendschappelijke wijze in een huis kan wonen als je goede afspraken maakt. In mijn ogen heb ik goede afspraken gemaakt en is het mijn huisgenoot die zich er niet aan houdt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
Wat ik je wil meegeven is dat je zelf over de grenzen bent gegaan. Jij bent te relaxt geweest.
Volgende keer moet je gewoon van stonde af aan een grens aangeven. Het ligt niet alleen aan deze jongen, jouw grenzen stonden compleet open. Gezellig samen eten, zoek je een partner of een huisgenoot?
Je hoeft je niet te verweren tegen mij. Ik kruip zo lekker tegen mijn partner aan. Een huisgenoot is geen partner. Pak dat zelf ook volgende keer beter aan. Jij hebt niet te eisen van een jongen dat hij drie keer per week onder de douche springt. En vervolgens te lopen klagen dat jouw stapels handdoeken zo snel gaan. Mind you, het is niet mijn probleem. In jouw huis wel en ik denk dat je mee hebt geholpen aan dat probleem.
Ouders al gesproken btw?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Maar zijn er meer inconsistenties? Ik hoor het graag.
quote:hij arriveerde echter met 2 glazen, 2 kopjes en een mes en een vork, aangezien het toen ook een goede bekende was
Het zal wel vrouwenlogica zijn, maar goede bekenden van mij kom ik wel eens in een straal van 1 meter en dus weet ik dat ze stinken.quote:Ik heb het niet over een beetje zweetlucht ofzo, maar echt over niet te harden stank op een meter afstand.
Hij functioneert niet normaal en TS wordt ermee lastig gevallen. Zie het als een dienst, of als aanspreken op de verantwoordelijkheid van die ouders. Of allebei.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:18 schreef Mry het volgende:
Ik vind dat contact opnemen met zijn ouders hierover echt een grens over gaat. Wat heb jij met zijn ouders te maken? Hij woont op zichzelf nu, dus hoe onverantwoordelijk hij zich ook gedraagt jij moet dit gewoon met hem regelen en niet bij zijn ouders gaan klagen.
Hij lijkt mij een happy go lucky vriendelijke jongen die zich niet snel drukt maakt. Kan me wel voorstellen dat hij gewoon zin heeft in een feestje en zich niet bekommert om de vreemdgaande madam.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
En dan even een update.
Van zijn ouders heb ik geen reactie gekregen.
Inmiddels zijn er een aantal dingen voorgevallen (buiten deze situatie) die eigenlijk alleen maar bevestigen dat er mentaal iets niet goed zit bij hem. Het lijkt er vooral op dat hij niet buiten zijn eigen kaders kan denken en omdat zijn kaders soms behoorlijk vreemd zijn wordt hij daar nogal eens op afgerekend. Een vriend van mij gaat er met hem over praten (ik denk dat ik niet de juiste persoon ben maar hij wel echt hulp nodig heeft op sociaal vlak).
Als voorbeeld: hij is niet uitgenodigd voor een halloweenfeest vanavond omdat hij een tijdje geleden een affaire heeft gehad met iemand die een relatie had. Zij en haar partner zijn er ook en men wil niet dat de sfeer daardoor beïnvloed wordt, het stel zit al veel langer in de vriendengroep. Hij kan het zich niet voorstellen dat het de sfeer zou beïnvloeden, want hij heeft nu een vriendin en hij zou toch niks meer met die dame doen.
Hoeveel kabaal kan een mens maken bij het doen van de afwas? Geloof echt dat die jongen te goede trouw is.quote:Het ging nadat ik de huur opzegde een tijdje goed overigens. Tot hij 3 weken geleden een vriendinnetje kreeg (wat overigens wel het positieve effect heeft dat hij zichzelf vaker wast). Waarschijnlijk is ie door zijn verliefdheid de kluts kwijt want hij vond het deze week nodig om 's nachts luid en duidelijk de afwas te doen, (nadat ie al een paar dagen te laat was) en toen ik daar wat van zei kon hij zich niet voorstellen dat het lawaai maakte. Hij moest er van mij mee stoppen en heeft vervolgens de rest van de week niks meer uitgevoerd. Na een waarschuwing en een termijn om het alsnog te doen heb ik hem verboden om nog gebruik van mijn spullen te maken. Nu voelt hij zich een vreselijk slachtoffer want zijn intenties waren goed.
Oftewel hij snapt er nog steeds helemaal niks van en ik denk niet dat ie t ooit gaat snappen. Gelukkig nog maar 2 maanden voordat hij weg is.
ps. ik wilde even stoom afblazen, excuses voor de wat cynische ondertoon. Ik sta regelmatig stomverbaasd over hoe weinig inzicht hij heeft en wat voor situaties dat oplevert.
Ben bang dat Staal hier wel gelijk heeft, zou het zelf ook absoluut niet kunnen, hecht erg aan m'n privacy. (dus ook de privacy om lekker rommel te maken als ik daar zin in hebquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:39 schreef Staal het volgende:
Zelfs al post je het cynisch, ik denk stadig aan dat jij beter helemaal geen huisgenoot kunt hebben want jij gaat je sowieso ergeren. En dat is echt niet gek van je hoor. Ik zou ook niet samen willen leven met iemand waarbij enkel de klik de huur is.
Tja, leuk in theorie, maar iemand zou ook het sociaal benul moeten hebben dat dat gewoon gevolgen heeft voor je positie binnen zo'n groep. Als je met iemand een affaire hebt, en dat stopt en de partner van de vreemdganger 'vergeeft' het zijn partner, dan is er voor jou gewoon geen plek meer in die groep.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:39 schreef Staal het volgende:
Hij lijkt mij een happy go lucky vriendelijke jongen die zich niet snel drukt maakt. Kan me wel voorstellen dat hij gewoon zin heeft in een feestje en zich niet bekommert om de vreemdgaande madam.
Nu zit je gewoon te zoeken naar dingen om het niet mee eens te zijn. Wel eens een pan op het aanrecht laten flikkeren?quote:Hoeveel kabaal kan een mens maken bij het doen van de afwas? Geloof echt dat die jongen te goede trouw is.
Jij gaat nu uit van de kant van de meneer die zo nobel is het vreemdgaan te vergeven. Ik ga uit van die jongen die gewoon happy go lucky is en waarschijnlijk gewoon zin had in een feestje. En dan denkt, tjonge wat een gedoe om niks. Ik zeg toch niet dat hij gelijk heeft? Maar ik begrijp het wel.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, leuk in theorie, maar iemand zou ook het sociaal benul moeten hebben dat dat gewoon gevolgen heeft voor je positie binnen zo'n groep. Als je met iemand een affaire hebt, en dat stopt en de partner van de vreemdganger 'vergeeft' het zijn partner, dan is er voor jou gewoon geen plek meer in die groep.
Als een teamgenoot van me met de vriendin van een teamgenoot vreemd zou gaan, en die twee zouden dan toch verder moeten gaan, dan is het jammer maar helaas maar zal 'ie er toch uit moeten.
[..]
Nu zit je gewoon te zoeken naar dingen om het niet mee eens te zijn. Wel eens een pan op het aanrecht laten flikkeren?
Als de TS zegt dat hij herrie maakte kun je er ook vanuit gaan dat ze gewoon de waarheid vertelt en niet een hoop dingen erbij verzint.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:32 schreef Staal het volgende:
Nee, ik laat gelukkig geen pannen op het aanrecht flikkeren. En ik zit helemaal niet te zoeken, jij zit wel selectief te quoten. Het gaat weken goed en 1 keer doet hij in de nacht de afwas. Niks over pannen hoor, dat maak jij er maar van.
Ik quote gewoon het stuk waar ik op reageer, dat betekent niet dat ik de rest van de post niet gelezen heb. Punt is gewoon dat jij aannames gaat doen over dat de TS overgevoelig reageert en dat slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:06 schreef Staal het volgende:
Je blijft maar selectief quoten, Catbert. Volgens mij ben jij aan zoeken..
Ik zeg niet dat het eerlijk is, maar zo werkt dat nu eenmaal in sociale groepen. Last in first out.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:02 schreef GoWithIt het volgende:
Staal heeft wel een punt.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De jongen is het een meisje gegaan terwijl zij een relatie had. Dat is van beide niet zo tof, maar uiteindelijk heeft dat meisje daar de meeste schuld van. En als resultaat mag hij niet meer op feesten komen (want het blijft wss niet bij dat ene feest).
Midden. In. De. Nacht. En luid. Damn...Jullie willen wel erg graag de TS van vanalles de schuld geven he?quote:En verder, je neemt een huisgenoot van 21. Wat verwacht je dan? De meesten van die leeftijd zijn niet zo hygiënisch. Ik weet dat ook uit eigen ervaring omdat ik een student ben. Ik heb nu gewoon iets voor mezelf want zulke afspraken maken gaat vaak een tijdje goed, maar later wordt dat minder.
Nu zit je nog 2 maanden vast aan hem, terwijl je je al irriteert als hij wel een keer de afwas doet...
Niet per se. Hoe lang duurt afwassen nou helemaal? Zelfs met veel afwas kan dat nooit lang duren en heb je er misschien een kwartiertje last van. TS zit al maanden te zeuren dat ie nooit wat doet, doet hij eindelijk iets, is het weer te luid. Je kan ook gewoon even afwachten tot de volgende morgen en zeggen: Hé, wat fijn dat je de afwas hebt gedaan! Alleen zou ik het voortaan nog fijner vinden als je dat niet midden in de nacht deed. Dat komt alweer heel anders over dan meteen zeggen: kappen want ik heb last van je.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:08 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het eerlijk is, maar zo werkt dat nu eenmaal in sociale groepen. Last in first out.
[..]
Midden. In. De. Nacht. En luid. Damn...Jullie willen wel erg graag de TS van vanalles de schuld geven he?
Daarnaast is het absoluut niet normaal om als je bij een hospita zit je rotzooi niet op te ruimen. Dat is ronduit onfatsoenlijk en de meeste jongens zullen ook goed genoeg opgevoed zijn om dat te snappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |