brrrrquote:Op donderdag 1 september 2011 21:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ey prof. dr. Bastard, alles chill?
Dan moet eerst iedereen hetzelfde geloven en in hetzelfde de waarheid zienquote:Op donderdag 1 september 2011 19:42 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies. Naar mijn mening, zou TRU daar over moeten gaan en hoort daar de 'focus' te liggen. Waarheidsvinding. Daarbij mag je best verkondigen wat je denkt dat waar is, MAAR, verkondig het niet als een bewezen vaststaand feit ! (want dan bevind je je niet meer in TRU maar in (de overlap met) W&T)
Je moet juist NIETS "geloven".quote:Op donderdag 1 september 2011 21:37 schreef Summers het volgende:
Dan moet eerst iedereen hetzelfde geloven en in hetzelfde de waarheid zien
en dat doet men al niet .
Ik zou er dus niet op rekenen dat mensen het inene niet meer brengen alsof het niet echt is voor ze .
En een ander gelooft ook dat iets waar is , als het is ervaren naast dat dingen zijn aangetoond .quote:Op donderdag 1 september 2011 21:56 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je moet juist NIETS "geloven".
Alles kan, tot het is uitgesloten.
Niets is waar, tot het is aangetoond.
Nee daar verschilt het niet want die ander gelooft dat enkel.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:01 schreef Summers het volgende:
[..]
En een ander gelooft ook dat iets waar is , als het is ervaren naast dat dingen zijn aangetoond .
Daar verschilt het al .
En jij gelooft dat je een ander daarvan kan overtuigen ?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:02 schreef Michielos het volgende:
Nee daar verschilt het nie
[..]
Nee daar verschilt het niet want die ander gelooft dat enkel.
Nopquote:Op donderdag 1 september 2011 22:12 schreef Summers het volgende:
[..]
En jij gelooft dat je een ander daarvan kan overtuigen ?
Wat heeft jouw aanwezigheid op het fok forum na al die jaren opgeleverd, naast geirriteerde usersquote:Op donderdag 1 september 2011 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die jaren TRU, wat heeft dat opgeleverd? Spetterende discussies, ziedende modjes en bannetjes. Goed, maar nu concreet. Wat heeft TRU nu aan onthulling weten te brengen, wat is de bijdrage geweest? Zijn er eindelijk marsmannetjes bij Knevel en van de Brink gebracht? Welke waarheid heeft Nederland op zijn grondvesten doen schudden of tenminste voor wat herrie in de kranten gezorgd? Of was het toch vooral keuvelarij en herposten van andere sites en veel oh ja geroep en en nietus geschreeuw?
Je hebt grotendeels gelijk, maar toch lijkt het me verstandig dat jij je grote mond dichthoudtquote:Op donderdag 1 september 2011 14:18 schreef R0N1N het volgende:
Ik vind de term 'The Truth is out there ...' overigens nogal dubieus ten opzichte van de inhoud.
Ik neig naar een uitspraak als, '... not in here'
Zijn we nou op zoek naar de waarheid, of zoekt men alleen maar bevestiging voor de eigen 'waarheid' (of waanideen, if you will) ?
Wetenschap & filosofie zijn daarbij onontbeerlijk, maar zoals ik al zei, de gemiddelde 'believer' doet alsof de wetenschap ze tegenwerkt. Dat is de vijand enzo. Nog los van de mega manipulatie via allerlei complotten die erbij worden gehaald. (Zie alle comments over NASA b.v.)
Eeuwig zonde, imo
Jij kunt niet op een normale manier aan de UFO discussie meedoen omdat jezelf een gesloten geest hebt mbt dit onderwerp en dus alleen maar op zoek bent naar bevestiging van jouw huidige denkbeelden.quote:Zijn we nou op zoek naar de waarheid, of zoekt men alleen maar bevestiging voor de eigen 'waarheid' (of waanideen, if you will) ?
Wat heeft ridiculisatie, provocatie & persoonlijke aanvallen uberhaubt opgeleverd ?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat heeft jouw aanwezigheid op het fok forum na al die jaren opgeleverd, naast geirriteerde users
Maak er misschien van en je hoort me niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb geleerd door TRU (en W&T) dat ik jaren lang bevooroordeeld ben geweest over het UFO-fenomeen. Ik dacht dat iedereen die zich ermee bezig hield, niet helemaal normaal was omdat het een "minderwaardig" onderwerp zou zijn.
Ik kwam er laatst achter dat ik er naast zat en heb daar mn excuses voor aangeboden. Ik weet nu dat het geen rare gedachte is om te denken dat we waarschijnlijk bezocht worden door aliens
quote:
Dat mijn vorige reactie niet erg volwassen was, geeft wel aan hoe erg ik jou niet mag. Met de meeste andere users op dit forum kan ik wel normaal discussieren en met jou niet. Ik vind dat dit aan jou ligt en jij vindt dat dit aan mij ligt. Prima.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Dat jij nou niet kan lezen en reageerd op dingen die ik nooit heb gezegd, waardoor ik niet verder met je discussieer of beantwoord ... zegt niets over hoe open ik sta tegenover aliens e.d.
Gezien je huidige 'volwassen' *kuch* reactie, ga ik dat verder ook zo houden.
Ok , cool maar als je met iemand discussieert doe je dat niet vanuit gevoel maar vanuit argumentatie. Die van jou slaat alle planken misquote:Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat mijn vorige reactie niet erg volwassen was, geeft wel aan hoe erg ik jou niet mag. Met de meeste andere users op dit forum kan ik wel normaal discussieren en met jou niet. Ik vind dat dit aan jou ligt en jij vindt dat dit aan mij ligt. Prima.
Bottom line is gewoon dat ik jou niet mag.
Dit soort persoonlijke aanvallen gelieve achterwege te laten.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat mijn vorige reactie niet erg volwassen was, geeft wel aan hoe erg ik jou niet mag. Met de meeste andere users op dit forum kan ik wel normaal discussieren en met jou niet. Ik vind dat dit aan jou ligt en jij vindt dat dit aan mij ligt. Prima.
Bottom line is gewoon dat ik jou niet mag.
En dat.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok , cool maar als je met iemand discussieert doe je dat niet vanuit gevoel maar vanuit argumentatie. Die van jou slaat alle planken mis
back ot dan maar?
Laat dat nou net de reden zijn dat ik hem niet magquote:Op donderdag 1 september 2011 22:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok , cool maar als je met iemand discussieert doe je dat niet vanuit gevoel maar vanuit argumentatie.
Neh, gewoon een beetje chronisch chagerijnig.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:15 schreef Bastard het volgende:
Ontbreken van verdere interesse door TS doet mijn vermoeden bevestigen, TS = trolldeloldeloldelol
TS is druk, komt er nog op terug.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:15 schreef Bastard het volgende:
Ontbreken van verdere interesse door TS doet mijn vermoeden bevestigen, TS = trolldeloldeloldelol
Wat is basterd dan? Chronisch een eikel?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Neh, gewoon een beetje chronisch chagerijnig.
quote:Op donderdag 1 september 2011 14:14 schreef jogy het volgende:
Oh, als ik aggressief over kom kan het ook komen doordat ik wel snel geneigd ben om postgedrag te spiegelen, my bad.
Ik spiegel mij ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is basterd dan? Chronisch een eikel?
Wetenschap houd haar ogen zeer goed open, en laat bv keer op keer zien dat homeopatie onzin is, maar dat wil jij dan weer niet horen.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Op zich een goed streven. Maar zolang de wetenschap zijn oog niet openhoudt voor mogelijkheden buiten het voor hen bekende domein, zal ze nooit iets van daarbuiten accepteren. Wat hen keer op keer de deksel op hun neus doet vallen. Zie mijn hierboven omschreven voorbeeld van de ster.
Gek, je moest eens weten hoeveel fokkers dat van je vinden.quote:
quote:Make no mistake about the character of mystics. To undercut your consciousness has always been their only purpose throughout the ages -- and power, the power to rule you by force, has always been their only lust....The supernatural power that a mystic dreads, the unknowable spirit he worships, the consciousness he considers omnipotent is-- yours.
A mystic is a man who surrendered his mind at its first encounter with the minds of others....He chose to submit rather than to understand, to believe rather than to think....When a mystic declares that he feels the existence of a power superior to reason, he feels it all right, but that power is not an omniscient super-spirit of the universe, it is the consciousness of any passer-by to whom he has surrendered his own...
Every dictator is a mystic, and every mystic is a potential dictator. A mystic craves obedience from men, not their agreement. He wants them to surrender their consciousness to his assertions, his edicts, his wishes, his whims, as his consciousness is surrendered to theirs....
There is only one state that fulfills the mystic's longing for infinity, non-causality, non-identity: death. (pp.969-970)
uiteindelijk moet je met je eigen waarheid leven , niet de ander .quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wetenschap houd haar ogen zeer goed open, en laat bv keer op keer zien dat homeopatie onzin is, maar dat wil jij dan weer niet horen.
Cool! Ik heb fans en er word over mij geroddeld!quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek, je moest eens weten hoeveel fokkers dat van je vinden.
Heel mooi gezegt das ook wat ik bedoelquote:Op donderdag 1 september 2011 23:54 schreef Maron het volgende:
Ik persoonlijk ben heel wat wijzer geworden van 'Tru'..
Ik zie dat wij allemaal een veel groter besef van elkaar hebben gekregen dan pakweg 10 jaar geleden
Zoveel mensen, zoveel meningen..
Het voordeel wat wij nu hebben is dat wij met zoveel mensen tegelijk hetzelfde onderwerp kunnen delen..natuurlijk door het internet, maar ook de niet 'normaal' te bespreken onderwerpen in Tru maken het delen van buitengewone onderwerpen en meningen mogelijk..
Tru maakt ongewone zaken en onderwerpen bespreekbaar..daarom is Tru ook zo gaaf..
Verder met de supermodjes van Fok een van mijn meestbezochte en favoriete sites..
Definieer waarheid eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:45 schreef Summers het volgende:
[..]
uiteindelijk moet je met je eigen waarheid leven , niet de ander .
Vertel, waar was ik in dit topic agressief?quote:
Die is voor iedereen anders , mensen benaderen zaken vanuit verschillende invalshoekenquote:
Je vult het in, ik vroeg naar je definitie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Die is voor iedereen anders , mensen benaderen zaken vanuit verschillende invalshoeken
en hebben verschillende ervaringen , ik bekijk de wereld niet alsof er 1 ultieme waarheid is .
Iedereen heeft een beperkte kijk op alles en allemaal hebben we een stukje waarheid en niemand heeft DE waarheid .
Van iedereen kan je iets leren ongeacht wat diegene gelooft .
Het is niet zwart wit voor mij , ik heb mijn persoonlijke waarheid en wat een ander gelooft moet die lekker zelf weten EN lekker zelf leven , als je maar blij en gelukkig bent met jezelf , DAT is waarheid .
Alles waar ik zelf bij was en zelf waarneem is echt , de rest moet ik maar geloven .quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vult het in, ik vroeg naar je definitie.
Je vult het weer in, je geeft geen definitie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Alles waar ik zelf bij was en zelf waarneem is echt , de rest moet ik maar geloven .
Wat is jouw definitie van waarheid dan ?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:28 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik dacht altijd dat dit forum een soort semiserieuze versie van ONZ was. Wat zou het dan moeten opleveren behalve een paar lachers?
En het moedigt de FBI natuurlijk aan om hun aliens beter verborgen te houden.
Jij komt altijd een beetje passief-aggressief over, of had je dat nog niet door? Nors en onbuigzaamheid zijn ook elementen van aggressie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar was ik in dit topic agressief?
Lees z'n ondertitel (nog) eens ...quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:14 schreef jogy het volgende:
Jij komt altijd een beetje passief-aggressief over, of had je dat nog niet door? Nors en onbuigzaamheid zijn ook elementen van aggressie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |