Nee, het kaartje geeft het neerslagoverschot aan. Het zuiden is negatief, dus een tekort.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geeft dit kaartje juist niet aan dat het Zuiden géén neerslagtekort heeft?
Dat viel mij gisteravond ook op ja, dat het zo vroeg alweer donker werd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:33 schreef Schuifpui het volgende:
Het wordt serieus vroeg donker. Het lijkt de laatste week heel erg hard te zijn gegaan. Vorige week vertrok ik nog om half 9 om een rondje hard te lopen. Nu begint het goed te schemeren en dat terwijl het gewoon helder is.
Heel misschien de eerste grondvorst komende week?kleine kans hoor, maar het zou ergens in de Benelux wel kunnen denk ik
Jan Visserquote:Ik belandde gisteravond zappend in een uitzending van ‘EenVandaag’ op Nederland 1 en kreeg prompt het gevoel of ik naar een uitzending voor geestelijk gehandicapten zat te kijken! Het ging over het ‘Zomerleed’ dat ons was aangedaan: een uitzending uit het “rampgebied dat Nederland heet” (Irene gepasseerd?) zoals de verslaggever het omschreef. Een mevrouw uit Apeldoorn was van de vele regens in een heuse ‘zomerdepressie’ terechtgekomen en een naturist uit Middenbeemster vond dat het (qua weer) weer schitterende voorjaar, iets extra’s had moeten zijn maar niet in plaats van.
Gelukkig bleek uit het onderzoek onder 24.000 ‘EenVandaag’ panelleden dat 25 procent van de ondervraagden niet zoveel moeite had met de zomer en dat 16 procent het zowaar een goede zomer vond. Ik wil hiermee overigens de slechte zomer van 2011 niet bagatelliseren maar het overkomt ons allemaal en we kunnen er HELEMAAL niets aan doen.
Dank je Frutselquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:49 schreef Frutsel het volgende:
Zomer toch echt wel voorbij nu
ja hier ja, KLB is geen DE
No problemo , kan gebeurenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:51 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
Dank je Frutselik kon het ook nergens meer vinden! en excuus
Er is een verschil tussen klimaat en weer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef meteo-online het volgende:
Opwarming van de Aarde noemt men dat dan, heb nog nooit zoveel in een lange broek gelopen vanwege de kou.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Maarliefst 7 zomerse dagen deze (meteorologische) zomer
© Peter T. Rtl 4
De aarde is groter dan alleen Nederlandquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef meteo-online het volgende:
Opwarming van de Aarde noemt men dat dan, heb nog nooit zoveel in een lange broek gelopen vanwege de kou.
Noodweer in Zeist.. maar dat had niks te maken met kloteweer maar met zeemanskoren (?!) op de Slotlaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:32 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Ben net terug van 10 dagen Italië met temperaturen van tussen de 30 en 40 graden. Weinig meegekregen van de buitenwereld maar hoorde wel dat het een aantal keren noodweer is geweest in Nederland. Heb ik nog wat moois gemist? Windhozen, supercells, overstromingen, shelfclouds ofzo?
Nee Vollenhove.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Noodweer in Zeist.. maar dat had niks te maken met kloteweer maar met zeemanskoren (?!) op de Slotlaan.
Je woont toch niet toevallig bij het van Lennepplein in de buurt of wel? daar zie ik ook een hoop windvaantjes en windsnelheidsmeters bij iemand in de tuin staan..
Was het maar waarquote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:12 schreef meteo-online het volgende:
Nou jongens hou je hart maar vast, lees alweer de ruigste verhalen over noodweer morgen met 100mm neerslag, (zware) windstoten, hagel en ‘’het kan lokaal tot noodweer komen’’!
Tot slot wordt er dit nog vermeld: Tot slot wil ik er wel bij zeggen dat met dit soort situaties voor meteorologen lastig is om tot een goede weersverwachting te komen. Maar als je een beetje doordenkt is dat precies wat de meteorologie zo’n gaaf vak maakt!
Iedereen die wat aan weer doet is tegenwoordig gelijk meteoroloog.... Grootste quatsch!
Dikke rode pit op Amsterdam zegquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:19 schreef meteo-online het volgende:
Beste neerslagbom voor zuidwest berekend UKMO zeg
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
ow Wacht..das het hokje dat de ligging van Amsterdam aangeeft
Misschien bij de volgende update die er aan zit te komenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
ow Wacht..das het hokje dat de ligging van Amsterdam aangeeft
Hebben ze nog niet genoeg gehad daar in het oosten? Ze zijn net Duitsers daar, alles moeten ze hebbenquote:
Wow, ik zit gewoon in het paars.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:19 schreef meteo-online het volgende:
Beste neerslagbom voor zuidwest berekend UKMO zeg
[ afbeelding ]
Inderdaad een topweertje vandaag! Heb mijn vakantiebruine kleurtje weer mooi een beetje bij kunnen houdenquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een prachtig weertje, perfecte temperatuur.
Dinsdag lekker uitwaaien.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:42 schreef aloa het volgende:
Komend weekend ziet er goed uit, wat de temperatuur betreft dan. Wel weer kans op onweer.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een prachtig weertje, perfecte temperatuur.
Kijk daar heb ik wel.een.slechte week voor overquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:24 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens deze voorspellingen volgend weekend prachtig weer.
De werkweek regenachtig en winderig:
[ afbeelding ]
Knetters, inderdaadquote:Op vrijdag 2 september 2011 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
Inderdaad, de lucht is vochtig.
Luchtvochtigheid is 82%
Vannacht dan ook op uitgebreide schaal mist.
Dat mag, ben toch heel de dag buitenquote:Op zaterdag 3 september 2011 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 19 graden al in MaastrichtDit wordt echt een vies warme dag
Shit, dat is precies boven mn hoofd. En ik wilde nog wel een flink stuk gaan hardlopen morgenochtendquote:
Niks daarvan. Een mooie zomerdag is niet benauwd als de tyfus.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:04 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn weerstation geeft 25,3 aan.
Dit word één van de beste dagen deze zomer.
bij mij in huis is het altijd koel... Hoe warm het buiten ook isquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:53 schreef Lonaa het volgende:
Oh man, het is hier warm. Niet grappig. Het zweet loopt me langs de kop.
Je maak je gewoon te druk.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niks daarvan. Een mooie zomerdag is niet benauwd als de tyfus.
Er staat hier geen wind.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:12 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je maak je gewoon te druk.![]()
Luchtvochtigheid daalt hier en er staat een windje.
Straks maar eens een rondje fietsen in de polder.
Hier in Zeeland staat altijd wind, dat is een voordeel.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er staat hier geen wind.![]()
Ik denk dat ik vandaag de hele dag in de keuken blijf, daar is het lekker koel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is Music
quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier in Zeeland staat altijd wind, dat is een voordeel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Geen wolkje aan de hemel hier in Zeelandquote:
quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]Haha oke, op die fiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net 10km gefietst, ik moet je wel gelijk geven dat het zweetweer is.
Zojuist een koude douche genomen.
Life is Music
Dat is de verwachting neerslag voor morgen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geen wolkje aan de hemel hier in Zeeland
Ik heb net de koele keuken warm gemaakt door als een gek te gaan koken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Haha oke, op die fiets.![]()
Net 10km gefietst, ik moet je wel gelijk geven dat het zweetweer is.
Zojuist een koude douche genomen.
Same herequote:Op zaterdag 3 september 2011 11:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
bij mij in huis is het altijd koel... Hoe warm het buiten ook is
Werk je bij de kringloopwinkel? Daar ga ik vandaag wel wat spulletjes heenbrengen, mooi weer er voorquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:10 schreef Drugshond het volgende:
Verwacht vandaag rommel....... *stampvoet*
Nee... gelukkig niet... Ik zuip vandaag, werken komt volgende week wel.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Werk je bij de kringloopwinkel? Daar ga ik vandaag wel wat spulletjes heenbrengen, mooi weer er voor
Hier ook, heerlijk. Altijd zo'n 22 graden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
bij mij in huis is het altijd koel... Hoe warm het buiten ook is
Die paar plukjes zwerven hier al de hele dag rond.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is echt benauwd hoor in NO Brabant.. pff. Begint hier ook bewolkt te raken nu.
Ik denk dat het wel mee valt, geen neerslag voor vandaag dus leef je uit en zorg dat je huis niet de fik in vliegtquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:14 schreef Jorian29 het volgende:
[ afbeelding ] Hoe groot is de kans dat de barbecue van vanavond in het water valt?
Plaatje bij:quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint te ontploffen boven La France
Zuid-West ookquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:16 schreef ZaZoe het volgende:
03 September 2011, tikken nu de 29°C aan hier in noord-oost Brabant.
's Middags? Regen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:28 schreef leroytje het volgende:
Hoe zal het weer zijn rond 2 uur morgen in het Oosten van het land denkt men hier?
Hier in Twente ookquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:59 schreef lezzer het volgende:
Wat een fantastisch zomerweer hier in De Peel![]()
Straks heb jij weer geen blikseminslagen boven je hoofd!quote:
Ik denk al zelfs rond middernacht in Zeeland.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:38 schreef zoem het volgende:
Zoals het er nu uitziet zal het pas 's nachts 'losbarsten' in het westen. Het oosten zal pas 's ochtends te maken kunnen krijgen met buien.
Ik ging uit van de berichtgeving van het KNMI. Ze hadden het al opgeschort van 21u vanavond naar 3u 's nachts. Maar ze kunnen er wel weer een paar uurtjes naast zitten, zoals gewoonlijk. Als ik het verloop van de buien zo zie zou je wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:05 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk al zelfs rond middernacht in Zeeland.
Ten noordoosten van Parijs zijn onweersbuien ontstaan,ten zuidoosten van Lille ook activiteit.
Estofex kan het ook wel eens fout hebben. Meteo France heeft en code oranje staan daar.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef zoem het volgende:
Er zit overigens al best veel onweer in die bui. Raar dat Estofex alleen een 50% probability voor onweer opgeeft en niet met een level 1 aankomt, aangezien er best veel neerslag zou kunnen vallen.
Ploft idd lekker daarquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef Againzender het volgende:
Dat complex in Frankrijk groeit lekker, kom maar hier heen!
Zeeland?quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:54 schreef zoem het volgende:
Het begint al zachtjes te regenen, maar dat is niet van die bui uit Frankrijk.
Kun je het al zien aankomen? Ik merk er hier Zeeuws-Vlaanderen nog niets van. Eens even buiten kijkenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:24 schreef Fredo55 het volgende:
Weerlicht richting zuid, ziet er best actief uit.
Hier op Tholen is het al te zien inderdaad, net even de dijk op gelopen, best bizar aangezien het nog geen eens bij Antwerpen zit. Richting zuid zie ik een ijskap met continu weerlicht.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:26 schreef zoem het volgende:
[..]
Kun je het al zien aankomen? Ik merk er hier Zeeuws-Vlaanderen nog niets van. Eens even buiten kijken
Ik zie dat het KNMI weer een update heeft. Ze verwachten het tussen 23u en 10u.
Ik ben benieuwd of het hier ook al te zien is. Helaas heb ik niet zo'n ver uitzicht als jij dat hebtquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:29 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier op Tholen is het al te zien inderdaad, net even de dijk op gelopen, best bizar aangezien het nog geen eens bij Antwerpen zit. Richting zuid zie ik een ijskap met continu weerlicht.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:39 schreef Fredo55 het volgende:
Woon jij midden in een dorp stad ofzo?
Ik moet dan richting het land kijken en tegenwoordig hebben we hier een heuse skylinequote:Op zaterdag 3 september 2011 22:46 schreef JDude het volgende:
Op een dijk heb je toch in alle richtingen een redelijk uitzicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |