Geeft dit kaartje juist niet aan dat het Zuiden géén neerslagtekort heeft?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Klonk het volgende:
Zuidelijke helft is idd traditioneel wat droger volgens mij
Nee, het kaartje geeft het neerslagoverschot aan. Het zuiden is negatief, dus een tekort.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geeft dit kaartje juist niet aan dat het Zuiden géén neerslagtekort heeft?
Dat viel mij gisteravond ook op ja, dat het zo vroeg alweer donker werd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:33 schreef Schuifpui het volgende:
Het wordt serieus vroeg donker. Het lijkt de laatste week heel erg hard te zijn gegaan. Vorige week vertrok ik nog om half 9 om een rondje hard te lopen. Nu begint het goed te schemeren en dat terwijl het gewoon helder is.
Heel misschien de eerste grondvorst komende week?kleine kans hoor, maar het zou ergens in de Benelux wel kunnen denk ik
Jan Visserquote:Ik belandde gisteravond zappend in een uitzending van ‘EenVandaag’ op Nederland 1 en kreeg prompt het gevoel of ik naar een uitzending voor geestelijk gehandicapten zat te kijken! Het ging over het ‘Zomerleed’ dat ons was aangedaan: een uitzending uit het “rampgebied dat Nederland heet” (Irene gepasseerd?) zoals de verslaggever het omschreef. Een mevrouw uit Apeldoorn was van de vele regens in een heuse ‘zomerdepressie’ terechtgekomen en een naturist uit Middenbeemster vond dat het (qua weer) weer schitterende voorjaar, iets extra’s had moeten zijn maar niet in plaats van.
Gelukkig bleek uit het onderzoek onder 24.000 ‘EenVandaag’ panelleden dat 25 procent van de ondervraagden niet zoveel moeite had met de zomer en dat 16 procent het zowaar een goede zomer vond. Ik wil hiermee overigens de slechte zomer van 2011 niet bagatelliseren maar het overkomt ons allemaal en we kunnen er HELEMAAL niets aan doen.
Dank je Frutselquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:49 schreef Frutsel het volgende:
Zomer toch echt wel voorbij nu
ja hier ja, KLB is geen DE
No problemo , kan gebeurenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:51 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
Dank je Frutselik kon het ook nergens meer vinden! en excuus
Er is een verschil tussen klimaat en weer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef meteo-online het volgende:
Opwarming van de Aarde noemt men dat dan, heb nog nooit zoveel in een lange broek gelopen vanwege de kou.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Maarliefst 7 zomerse dagen deze (meteorologische) zomer
© Peter T. Rtl 4
De aarde is groter dan alleen Nederlandquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef meteo-online het volgende:
Opwarming van de Aarde noemt men dat dan, heb nog nooit zoveel in een lange broek gelopen vanwege de kou.
Noodweer in Zeist.. maar dat had niks te maken met kloteweer maar met zeemanskoren (?!) op de Slotlaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:32 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Ben net terug van 10 dagen Italië met temperaturen van tussen de 30 en 40 graden. Weinig meegekregen van de buitenwereld maar hoorde wel dat het een aantal keren noodweer is geweest in Nederland. Heb ik nog wat moois gemist? Windhozen, supercells, overstromingen, shelfclouds ofzo?
Nee Vollenhove.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Noodweer in Zeist.. maar dat had niks te maken met kloteweer maar met zeemanskoren (?!) op de Slotlaan.
Je woont toch niet toevallig bij het van Lennepplein in de buurt of wel? daar zie ik ook een hoop windvaantjes en windsnelheidsmeters bij iemand in de tuin staan..
Was het maar waarquote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:12 schreef meteo-online het volgende:
Nou jongens hou je hart maar vast, lees alweer de ruigste verhalen over noodweer morgen met 100mm neerslag, (zware) windstoten, hagel en ‘’het kan lokaal tot noodweer komen’’!
Tot slot wordt er dit nog vermeld: Tot slot wil ik er wel bij zeggen dat met dit soort situaties voor meteorologen lastig is om tot een goede weersverwachting te komen. Maar als je een beetje doordenkt is dat precies wat de meteorologie zo’n gaaf vak maakt!
Iedereen die wat aan weer doet is tegenwoordig gelijk meteoroloog.... Grootste quatsch!
Dikke rode pit op Amsterdam zegquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:19 schreef meteo-online het volgende:
Beste neerslagbom voor zuidwest berekend UKMO zeg
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
ow Wacht..das het hokje dat de ligging van Amsterdam aangeeft
Misschien bij de volgende update die er aan zit te komenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
ow Wacht..das het hokje dat de ligging van Amsterdam aangeeft
Hebben ze nog niet genoeg gehad daar in het oosten? Ze zijn net Duitsers daar, alles moeten ze hebbenquote:
Wow, ik zit gewoon in het paars.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:19 schreef meteo-online het volgende:
Beste neerslagbom voor zuidwest berekend UKMO zeg
[ afbeelding ]
Inderdaad een topweertje vandaag! Heb mijn vakantiebruine kleurtje weer mooi een beetje bij kunnen houdenquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een prachtig weertje, perfecte temperatuur.
Dinsdag lekker uitwaaien.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:42 schreef aloa het volgende:
Komend weekend ziet er goed uit, wat de temperatuur betreft dan. Wel weer kans op onweer.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een prachtig weertje, perfecte temperatuur.
Kijk daar heb ik wel.een.slechte week voor overquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:24 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens deze voorspellingen volgend weekend prachtig weer.
De werkweek regenachtig en winderig:
[ afbeelding ]
Knetters, inderdaadquote:Op vrijdag 2 september 2011 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
Inderdaad, de lucht is vochtig.
Luchtvochtigheid is 82%
Vannacht dan ook op uitgebreide schaal mist.
Dat mag, ben toch heel de dag buitenquote:Op zaterdag 3 september 2011 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 19 graden al in MaastrichtDit wordt echt een vies warme dag
Shit, dat is precies boven mn hoofd. En ik wilde nog wel een flink stuk gaan hardlopen morgenochtendquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |