Die ga ik vanavond spelen.. maar ik denk dat het geen probleem gaat worden..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Die heb je wel gewonnen neem ik aan?!
hij saved toch elke maand?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:57 schreef Silver_Shark het volgende:
epichalve dag gespeeld met FC porto... krijg ik blauwe scherm niet gesaved ook nog
dus weg game.
Dat kan je zelf in stellen..quote:
Dat wel, maar het staat standaard op elke maandquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:48 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Dat kan je zelf in stellen..
Je kan onder andere instellen op: nooit, 1x per week, 1x per 2 weken, 1x per maand, 1x per 3 maanden..
Ik heb ondertussen zes jaar achter elkaar de Premier League gewonnen, twee keer de Champions League en vele verschillende bekers. Ik wil eigenlijk doorgaan met mijn save totdat ik alles in één jaar heb gewonnen wat er te winnen valt, maar dit is verdomt moeilijk aangezien ik altijd wel ergens vroegtijdig wordt uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:41 schreef Winski05 het volgende:
Geboren in 2004![]()
Goeiedag, wat een lange carrière heb je, zeg! Wat heb je bereikt met het nietige Tooting & Mitcham?
Heb allemaal reserves laten spelen(van de basis 11 speelde alleen mijn rechtsback) en ik won met 5-0quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Die heb je wel gewonnen neem ik aan?!
Waar kun je deze coefficientenlijsten vinden?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:13 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heb allemaal reserves laten spelen(van de basis 11 speelde alleen mijn rechtsback) en ik won met 5-0Zometeen Zilina, en hopelijk dus de eerste 3 punten uit de CL..
Zoals het er nu voor staat gaan we op de coefficienten lijst Portugal inhalen, waardoor we over 2 jaar 2 clubs in de groepsfase CL zouden hebben en 1 in de voorronde. Afgelopen 2 seizoenen heb ik als nummer 2 beide keren de groepsfase gehaald..
Helemaal linksonder op Europe klikken, en vervolgens naar het tabblad Nations en dan Coefficients. En dan kan je via het tabblad Clubs en dan Coefficients de club coefficienten bekijken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waar kun je deze coefficientenlijsten vinden?
Weet je zeker dat de andere 3 clubs geaccepteerd hebben? Als er 1 het niet accepteert moet je een nieuwe tegenstander kiezen anders gebeurd er inderdaad niets...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:47 schreef Creeg het volgende:
Iemand toevallig nog een oplossing voor mijn vraag 5 posts hierboven? Namelijk heel irritant
Onderling resultaat gaat in Spanje voor het doelsaldo.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:27 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat mijn Barça boven Atletico als zij een beter doelsaldo hebben?
Nee echt waar. Ze hadden alle 3 toegezegd. En hij ging er gewoon overheen zeg maar. Hij stond ook niet in de wedstrijdenlijst. Wel op de kalender stond hij. Maar er gebeurde niks dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:01 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de andere 3 clubs geaccepteerd hebben? Als er 1 het niet accepteert moet je een nieuwe tegenstander kiezen anders gebeurd er inderdaad niets...
Je moet meerdere data achter elkaar aanklikken, het toernooitje duurt nl. een paar dagenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:11 schreef Creeg het volgende:
[..]
Nee echt waar. Ze hadden alle 3 toegezegd. En hij ging er gewoon overheen zeg maar. Hij stond ook niet in de wedstrijdenlijst. Wel op de kalender stond hij. Maar er gebeurde niks dus.
Ik ging ook op internet zoeken en daar vond ik nog iemand met hetzelfde probleem alleen op hem was niet geantwoord dus ik kon er niks mee en ik hoop dat 1 van jullie mij wel kan helpen
Dat had FM voor mij al gedaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:54 schreef Mallerd het volgende:
[..]
Je moet meerdere data achter elkaar aanklikken, het toernooitje duurt nl. een paar dagen
Bij een toernooi doet ie dat automatisch.. De dag die je aanklikt is de eerste dag,, daarna pakt hij de volgende dag automatisch erbij. Alleen bij een tour moet je handmatig de dagen aanklikken..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:54 schreef Mallerd het volgende:
[..]
Je moet meerdere data achter elkaar aanklikken, het toernooitje duurt nl. een paar dagen
Contract aanbieden als hij transfervrij is en hopen dat hij dan wat minder salaris wil.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:07 schreef Doublepain het volgende:
Volgend seizoen is Messi transfervrij, aangezien ik al 2x achterelkaar CL gewonnen heb en nu flink wat geld heb. Ga ik het proberen, die gozer wil niet bijtekenen, maar wat wil je met 15 mil per jaar salaris.
Edit: hehe Ajax heeft de Europa league gewonnen zie ik.![]()
Bij mij werd PSV overgenomen door Jan van Halst.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:01 schreef Nick-GizMo het volgende:
tof! Er komt waarschijnlijk een overname bij psv. Nou hopelijk iemand met een hoop centen
Ach, daar dreigen ze wel vaker mee. Doe je het zo slecht dan in de competitie etc? Want dan gooien ze je er wel uit. Maar presteer je goed, dan hebben ze eigenlijk geen reden om je eruit te gooien.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:54 schreef Nick-GizMo het volgende:
Mooi is dat, word waarschijnlijk wel overgenomen, maar dan moet ik er dus ook uit. Want dan willen ze een andere manager :/ Een of andere Javier Aguirre
Kut zooi !
Hoop dat niet doorgaat,anders voor jan lul 3 jaar bij deze club gezeten en mooi 5 talenten voor het eerste klaar gemaakt :/
En heb nog een contract tot 2017
Volgens mij wordt je nooit ontslagen of in ieder geval bijna nooit. Ik heb het zelf iig nog niet mee gemaakt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:54 schreef Nick-GizMo het volgende:
Mooi is dat, word waarschijnlijk wel overgenomen, maar dan moet ik er dus ook uit. Want dan willen ze een andere manager :/ Een of andere Javier Aguirre
Kut zooi !
Hoop dat niet doorgaat,anders voor jan lul 3 jaar bij deze club gezeten en mooi 5 talenten voor het eerste klaar gemaakt :/
En heb nog een contract tot 2017
Nja ben nog geen kampioen geworden, wel de bekers gewonnen. Maar goed, heb deze game er voor gekozen om voor de jeugd te gaan en misschien breekt me dat nu opquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef Moron het volgende:
[..]
Ach, daar dreigen ze wel vaker mee. Doe je het zo slecht dan in de competitie etc? Want dan gooien ze je er wel uit. Maar presteer je goed, dan hebben ze eigenlijk geen reden om je eruit te gooien.
Voor mij is het Yurchenko . Al is ie wel rond de 20 alquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef Rave_NL het volgende:
Na 2008 kapot gespeeld te hebben heb ik nu toch maar FM11 gekocht, maar het eerste wat opvalt als ik met een lager team zonder echt transferbudget begin is dat er geen goedkope diamantjes meer zijn..
Ik noem een Piatti, ik noem een Torje, voor diegene die zich de oudere versies nog kam herinneren..
Dus wie zie ik over het hoofd?
True! Maar goed, zeker wel een versterking.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar die wordt nooit zo goed als Piatti of Torje hoor.
Er zijn genoeg goedkope en goede spelers, maar ik ga je hier geen tips over geven. Zelf zoeken en ondervinden is toch veel leuker??
En over 5 dagen kun je weer overnieuw beginnenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:29 schreef Typisch het volgende:
Nieuwe game begonnen met een update van alle transfers tot nu toe en een aantal (jeugd)spelers met aangepaste stats e.d. Dit keer met Feyenoord, geen cent te maken en de selectie is niet erg sterk maar we gaan het proberen.
Gewoon een dag overslaan en weer verder spelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:08 schreef Doublepain het volgende:
Godver!
In 2017 error, zelfs mijn 2de extra save file heeft een error!!
KUT SPEL!
Hij wil hem niet laden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:38 schreef Creeg het volgende:
[..]
Gewoon een dag overslaan en weer verder spelen.
Misschien een optie om hem via het forum van SIGames naar de makers te sturen. Die kunnen hem dan (misschien) maken en sturen hem terug, Weet alleen niet precies hoe het werkt, maar er moet natuurlijk voor jezelf ook iets zijn om uit te zoekenquote:
Nah, geen zin meer. 3de keer dat het gebeurt. Ik ga misschien nog met de nieuwe update spelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:50 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Misschien een optie om hem via het forum van SIGames naar de makers te sturen. Die kunnen hem dan (misschien) maken en sturen hem terug, Weet alleen niet precies hoe het werkt, maar er moet natuurlijk voor jezelf ook iets zijn om uit te zoeken
Goed bezigquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:45 schreef MMUFC het volgende:
Voor volgend seizoen alvast Neymar aangetrokken. Die komt transfervrij over van Santos
Ik heb hem alleen wel een "match highest earner" clausule moeten geven en de premies per wedstrijd, doelpunt en team van het jaar moeten verhogen. Voordeel is wel dat hij momenteel het grootste salaris heeft, dus de kans dat er spelers komen die meer gaan verdienen is vrij klein.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:56 schreef inZanity het volgende:
[..]
Goed bezigHad ik ook maar dan met Feyenoord. Vier seizoenen, 137 wedstrijden en 172 goals later voor ¤20M + 50% verkocht aan Barcelona terwijl ie nog maar een jaar contract had
Die match highest earner clausules haal ik altijd weg bij contractonderhandelingen, nooit problemen mee gehad. Wel heb je vaak dat ze een enorm hoog salaris verlangen, wat ik niet van plan ben om te betalen natuurlijk, dus bied ik altijd wat ik in gedachten heb aan een redelijk salaris. Soms accepteren ze dat, soms niet, maar wat ook nog wel eens wil helpen is om de tekenpremie wat te verhogen, meestal wordt het lagere salaris dan wel geaccepteerd.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:07 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik heb hem alleen wel een "match highest earner" clausule moeten geven en de premies per wedstrijd, doelpunt en team van het jaar moeten verhogen. Voordeel is wel dat hij momenteel het grootste salaris heeft, dus de kans dat er spelers komen die meer gaan verdienen is vrij klein.
Het probleem was dat hij 200 duizend per maand wilde dan dat ik kon bieden.. En zelfs met de hoogste tekenpremie wilde hij daar niet eens over nadenken.. Dus uiteindelijk er maar in laten staan omdat hij dusdanig goed is dat ik verwacht dat er geen enkele speler overheen zal gaan..quote:Op donderdag 1 september 2011 11:19 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Die match highest earner clausules haal ik altijd weg bij contractonderhandelingen, nooit problemen mee gehad. Wel heb je vaak dat ze een enorm hoog salaris verlangen, wat ik niet van plan ben om te betalen natuurlijk, dus bied ik altijd wat ik in gedachten heb aan een redelijk salaris. Soms accepteren ze dat, soms niet, maar wat ook nog wel eens wil helpen is om de tekenpremie wat te verhogen, meestal wordt het lagere salaris dan wel geaccepteerd.
Ik ben er ook een paar keer flink ingestonken, clausule gaat er bij mij altijd direct uit. Geldwolven zijn het, die voetballers. Ik scout ook altijd meerdere spelers, dus als de beste te duur is, ga ik voor de volgende op de lijst.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Het probleem was dat hij 200 duizend per maand wilde dan dat ik kon bieden.. En zelfs met de hoogste tekenpremie wilde hij daar niet eens over nadenken.. Dus uiteindelijk er maar in laten staan omdat hij dusdanig goed is dat ik verwacht dat er geen enkele speler overheen zal gaan..
Normaal gesproken haal ik die clausule er ook uit namelijk.. Heb wel eens een game gehad waarbij het salaris van Dzsudzsak tot 3x toe verhoogd werd vanwege die clausule..
Ik vond Neymar alleen zo'n uitzonderlijke spelers dat ik voor hem een uitzondering maak..quote:Op donderdag 1 september 2011 11:41 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik ben er ook een paar keer flink ingestonken, clausule gaat er bij mij altijd direct uit. Geldwolven zijn het, die voetballers. Ik scout ook altijd meerdere spelers, dus als de beste te duur is, ga ik voor de volgende op de lijst.
Zou trouwens wel leuk zijn als ze die hectiek van de laatste transferdag (zoals gisteren dus) er ook wat beter in konden verwerken. Ik weet dat de laatste transferdag in FM altijd wel wat langzamer gaat, maar het is nou niet echt puntje van je stoel werk. Bij mij is het meestal zo dat er half augustus nog wel eens wat geboden wordt, maar echt nerveus word ik er niet van.
Benieuwd of er de eerste jaren dan wel iets fatsoenlijks uit de jeugd komt bij de Nederlandse clubs.. Normaal gesproken de eerste paar jaar komt er niet veel soeps uit namelijk..quote:Op donderdag 1 september 2011 15:16 schreef Doublepain het volgende:
Ben begonnen met Excelsior, alle NL clubs hebben jeugdopleiding op 20.
Verschilt per game. Bij mij is het alleen niet wat als ik in Nederland speel, als ik een club in het buitenland ben komen er vaak wel goede spelers te voorschijn.. Nu ook weer, ik ben spurs en er komen alleen bij PSV al 2 toptalenten in de jeugd, 2e seizoen. Wel 1 van de 2 gekocht, maar toch.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:32 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Benieuwd of er de eerste jaren dan wel iets fatsoenlijks uit de jeugd komt bij de Nederlandse clubs.. Normaal gesproken de eerste paar jaar komt er niet veel soeps uit namelijk..
Chacon, speelt in de Heerenveen jeugd.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:18 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Verschilt per game. Bij mij is het alleen niet wat als ik in Nederland speel, als ik een club in het buitenland ben komen er vaak wel goede spelers te voorschijn.. Nu ook weer, ik ben spurs en er komen alleen bij PSV al 2 toptalenten in de jeugd, 2e seizoen. Wel 1 van de 2 gekocht, maar toch.
Nja zou ik niet doen, tijdje geleden was ie er voor 12 euro ofzoquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:32 schreef jpg97 het volgende:
Hoi,
ik heb altijd FM 2009 gedaan, en wil toch wel de nieuwste gaan kopen in december.
Is het nog de moeite om nu FM 2011 te kopen om de tijd te overbruggen?
Groetjes,
Veldmuis
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef icebliss het volgende:
WTF, zit nu bij AZ en die hebben bijna 40 scouts in dienst![]()
[ afbeelding ]
Dit is nog niet eens de hele lijst..
Fredje zit ook hier bij Twentequote:Op zaterdag 3 september 2011 08:58 schreef MMUFC het volgende:
Beker finale met 0-1 van het FC Twente van Fred Rutten verloren..
Waar ik normaal vrij veel scoor.. Was doit de 4e keer dit seizoen dat ik niet scoorde..
Gezien het feit dat ik een waar tactisch meester ben speel ik met een gedownloade tactiekquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Fredje zit ook hier bij Twente. Met wat voor tactiek speel jij eigenlijk? Europees gaat het gewoon weer lekker en dan speel je bij W2 met 0-0 gelijk
Ah, nja heb geen account daarquote:Op zondag 4 september 2011 09:57 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik een waar tactisch meester ben speel ik met een gedownloade tactiek
Bij mij is Stanley Menzo doorgeschoven naar de managerspositie bij Vitesse. Ariël Jacobs is manager van Ajax. Ron Jans bij Feyenoord. Alex Pastoor is bij NEC terecht gekomen..
In het buitenland:
Carlo Ancelotti - Real Madrid
Mark Hughes - Chievo
David Moyes - Fiorentina
Frank Rijkaard - Man City
Mike Phelan - Man Utd
Stuart Pearce - Arsenal
John van 't Schip - Lierse
Pim Verbeek - Lokeren
Harm van Veldhoven - AA Gent
Huub Stevens - Anderlecht
Jose Mourinho - Spanje
Frank de Boer - Nederland
Maar ik speel met 11.3 en ik heb er ook succes mee. Het enige probleem wil nog wel eens uitduels tegen betere teams zijn.. Thuis won ik met 3-2 van Roma om uit met 7-2 te verliezen om maar een voorbeeld te noemen..quote:Op zondag 4 september 2011 12:28 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ah, nja heb geen account daar. En is die voor 11.2 gemaakt of voor 11.3? 11.2 zie ik
Hmm dan blijf ik denk toch maar ff bij 4-2-2-2 'il Devasto' nog wel de 11.2 versies, want de 11.3 versies zijn allemaal klassiekquote:Op zondag 4 september 2011 12:32 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Maar ik speel met 11.3 en ik heb er ook succes mee. Het enige probleem wil nog wel eens uitduels tegen betere teams zijn.. Thuis won ik met 3-2 van Roma om uit met 7-2 te verliezen om maar een voorbeeld te noemen..
Realistische transfers wel.quote:Op zondag 4 september 2011 14:30 schreef Doublepain het volgende:
Heb nu een totale fantasy game, iedereen transfervrij en heb met de editor alle clubs van NL 20 jeugdopleiding gegeven.
Huntelaar, Elia, Wilian en van Bommel bij PSV.
Alleen heb ik nu heel weinig geld voor overige spelers.quote:
Garra Dembele wil nog wel eens scoren..quote:Op maandag 5 september 2011 14:41 schreef Moron het volgende:
Na drie succesvolle seizoenen met Solihull Moors, werd ik in het vierde seizoen ontslagen na wanprestaties van het team. Druk solliciterend wilde niemand mij hebben. Logisch, want zoveel had ik nu ook weer niet gepresteerd
Nieuwe game begonnen in de Nederlandse competitie, wat ik niet vaak doe. Mijn eigen clubje maar eens een keer coachen, FC Twente.
In de CL werd ik ingedeeld in een poule met Valencia, AC Milan en Tottenham Hotspur. Bij voorbaat maakte ik al niet veel kans dus. Toch tot de laatste werdstrijd deed ik nog mee om de 3e plaats. Uit tegen Valencia moest ik minstens gelijkspelen om door te gaan in de EL. Jammer genoeg ging ik kansloos met 3-0 onderuit en was het Europees gezien snel afgelopen.
In de beker reikte ik tot de halve finale. Utrecht bleek na penalties te sterk. Utrecht heeft uiteindelijk de beker ook gewonnen, dus was geen schande.
In de competitie ging het vooral tussen Ajax en Twente. Het was een beetje hetzelfde scenario als in het echt, de laatste wedstrijd bepaalde wie er kampioen werd. Helaas moesten we niet tegen elkaar. Ik stond met Twente 2 punten voor op Ajax. Ik moest uit tegen de Graafschap en Ajax uit tegen Excelsior (die beiden al gedegradeerd waren). Vrij gemakkelijk won ik met 2-0 van de Graafschap en Twente is dus bij mij wel kampioen van Nederland gewordenEn Ajax speelde gelijk, 2-2.
[ afbeelding ]
Leuk detail is dat Janko geen eenmaal doel heeft getroffen dit seizoenWat een prutser! Twente heeft hem gekocht voor 6,5 en ik heb hem dus weer verkocht voor 6,5 aan.. AC Milan. Veel plezier daar Marc
Van dat geld een scorende spits zien te halen. (Suggesties seizoen 2??) Speelde nu vooral met Ruiz en een nieuwe aankoop, de 19jarige Ante Vukusic, waar ik eigenlijk meer van verwachtte.
Op naar seizoen 2!
Doelstellingen voor mezelf: kampioen, finale beker en Europees overwinteren.
Dan waren ze zeker van degradatieplayoffsquote:Op maandag 5 september 2011 14:56 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Garra Dembele wil nog wel eens scoren..
Dat dikgedrukte kan trouwens nietZe kunnen hooguit allebij zeker geweest zijn van degradatie-playoffs maar beiden al gedegradeerd voor de laatste speelronde is onmogelijk
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Editor?!quote:Op maandag 5 september 2011 22:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Lijkt me wel eens leuk om zelf een fantasie club te maken, met dan wel een suikeroom. Maar nog 0 spelers, dat je die dan moet aantrekken en wel enkele miljoenen op de rekeningDan meteen beginnen met het compleet maken van je spelersgroep/staf en onderaan in 2e klasse beginnen of zo
Zou het mogelijk zijn?
Dat is prima mogelijk. Gewoon een random team uit een random 2e klasse ombouwen in de editor inderdaad.quote:Op maandag 5 september 2011 22:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Lijkt me wel eens leuk om zelf een fantasie club te maken, met dan wel een suikeroom. Maar nog 0 spelers, dat je die dan moet aantrekken en wel enkele miljoenen op de rekeningDan meteen beginnen met het compleet maken van je spelersgroep/staf en onderaan in 2e klasse beginnen of zo
Zou het mogelijk zijn?
Bij mij in 2015 is Wijnaldum echt ongelofelijk slecht. Net als Pieters/Vlaar/Marcellis overigens. Ben zelf daar ook bondscoach van Nederland, naast mijn werkzaamheden bij Werder. Maar ik heb een compleet andere 'elf' in het veld staan...quote:Op dinsdag 6 september 2011 07:51 schreef Ajacied422 het volgende:
In 2016 met Nederland europees kampioen geworden.
Opstelling:
------Huntelaar---DeJong
Robben
Fer---Wijnaldum-DeJong
Pieters-Vlaar-Marcellis-Wieltje.
Steek
![]()
Wijnaldum is baas man
Ik heb tegen Italie, Belgie en Zwitserland vol lopen counteren.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Bij mij in 2015 is Wijnaldum echt ongelofelijk slecht. Net als Pieters/Vlaar/Marcellis overigens. Ben zelf daar ook bondscoach van Nederland, naast mijn werkzaamheden bij Werder. Maar ik heb een compleet andere 'elf' in het veld staan...
Mwah, Maar mijn team is niet meer opperbest hé. Huntelaar, Robben, Heitinga, De Zeeuw, De Jong hikken al rond in de 30 hequote:Op dinsdag 6 september 2011 08:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heeft Zwitserland zo'n sterk team dan?
Het pad loopt vaak niet zoals je hoopt. Heeft te maken met vrijkomende coaches. Maar Rutten wordt bij PSV vaak redelijk snel ontslagen, waarna hij succes heeft bij FC Twente. Maar waarschijnlijk heb je met FC Eindhoven nog niet genoeg naam gemaakt om direct Rutten op te volgen. Het is even afwachten wanneer PSV vrij komt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef jpg97 het volgende:
Ben toch maar begonnen met FM2011
Ben begonnen met FC Eindhoven met als doel PSV te coachen en als eindstation Barcelona en het NL-elftal...
hoeveel seizoenen gaat me dat kosten, gemiddeld?
Of is het beter om na een eerste divisie club eerst een "lagere" eredivisieclub te coachen ( zoals NAC Breda ) voor ik naar een eredivisie topclub ga?
Die van Manunited is er nog niet, er is wel 1tje van een of andere Engelse gast, maar die zit nog in beta.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:15 schreef Leonos het volgende:
Is er al een update van de afgelopen transfer periode ?
Heb weer zin in Football Manager !
Ja, zat daar ook al te kijken. Maar echt wijzer ben ik er niet van geworden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Die van Manunited is er nog niet, er is wel 1tje van een of andere Engelse gast, maar die zit nog in beta.
Anders ff kijken op de forums van manu
Die van ManUtd komt morgenavond.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Die van Manunited is er nog niet, er is wel 1tje van een of andere Engelse gast, maar die zit nog in beta.
Anders ff kijken op de forums van manu
Klinkt als mission impossible. Tenzij je er 5+ seizoenen in wilt steken. Ik zou daar het geduld niet voor hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:31 schreef MMUFC het volgende:
Ben een nieuwe game gestart die waarschijnlijk wat minder snel gaat dan mijn PSV game, maar er zit meer uitdaging in.
Ben begonnen in Italië met de club San Marino. Doel: Scudetto halen en CL winnen.
Ben ook begonnen met het land San Marino. Doel: Deelnemen aan een EK of WK.
En begonnen met de San Marinese club Tre Fiori. Doel: Deelname groepsfase CL en totale dominantie in San Marino
De eerste duels waren met Tre Fiori in de allereerste voorronde van de CL.
Santa Coloma - Tre Fiori 0-0
Tre Fiori - Santa Coloma 2-3
Achja.. 330k erbij en dan maar proberen de titel te pakken..
Zo klinkt het wel ja, maar ga gewoon eens kijken of ik het een mission possible kan makenquote:Op donderdag 8 september 2011 12:09 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Klinkt als mission impossible. Tenzij je er 5+ seizoenen in wilt steken. Ik zou daar het geduld niet voor hebben.
toevallig, want die van LFCMarshall's komt zaterdag uitquote:Op donderdag 8 september 2011 12:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die van ManUtd komt morgenavond.
Die van ManUtd is toch in het algemeen de beste ?quote:Op donderdag 8 september 2011 12:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
toevallig, want die van LFCMarshall's komt zaterdag uit
Nja was is de bestequote:Op donderdag 8 september 2011 14:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Die van ManUtd is toch in het algemeen de beste ?
Wat is het voordeel van die LFCMarshall ?
Met maar 1 competitie ingeladen raakt de game inderdaad heel licht in disbalans. Als je dat dan zo ver doortrekt, krijg je dit.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:30 schreef MMUFC het volgende:
Een gast heeft IJsland ingeladen en vervolgens de game tot 3500 ge-vakantie-d..
IJsland is nu een wereldtopper(2e op de coëfficiënten ranglijst en 5e op de wereldranglijst). De recordkampioen van IJsland is 333x kampioen geworden.
IJsland is 3x wereldkampioen geweest, Italië 63x..
Een kleine blik op de CL:
De allereerste voorronde(de 2 duels van de 4 kleinste landen) gaat tussen:
Faroer, Slowakije, Zwitserland en Oostenrijk.
Andorra staat 15e op de Coëfficiënten ranglijst en mag derhalve een team in de 3e voorronde CL Kampioenen en Best Placed uit laten komen.
Dit jaar verloren in de 4e ronde Kampioenen het Andorrese Principat en het San Marinese La Fiorita van Haverfordwest(Wales) en Metalurgs(Letland). B36 uit Faroer haalde ook de CL(die hebben dus 4 voorrondes gewonnen!!)
De groepsfase CL leverde meerdere clubs zonder punten op:
Siroki Brijeg(Bosnië, doelsaldo: 0-24)
B36(0-33)
Banga(Litouwen(0-33)
Zestaponi(Georgië, 1-37)
Metalurgs(0-30)
Haverfordwest(0-29)
Spartak ZV(Servië, 0-25)
In de Europa League spelen onder andere:
Crewe Alexandra(poule winnaar met 6 winst 22-0)
NSI(Faroer)
Huddersfield(poule winnaar)
Qarabag(Azerbeidzjan, 2e)
Ajax werd 4e achter:
IR(IJsland)
TPS(Finland)
Birkirkara(Malta)
Daar heb je wel gelijk in ja. Heb zelf vannacht een vakantiegame laten draaien met alleen San Marino ingeladen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met maar 1 competitie ingeladen raakt de game inderdaad heel licht in disbalans. Als je dat dan zo ver doortrekt, krijg je dit.
Ja, als je alle spelers beter maakt vind ik het niet zo gek dat ze opgeroepen worden.quote:Op zondag 11 september 2011 00:05 schreef vandermar het volgende:
Haha lol, zit in oktober 2010 en De Vrij, Martins Indi, Cabral, Biseswar, Bakkal, Clasie en Vlaar worden opgeroepen voor Oranje. Is met de 2012 data update in het 1e seizoen. Heb wel een beetje zitten rommelen met Data editor
Net iets beterquote:Op zondag 11 september 2011 00:25 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja, als je alle spelers beter maakt vind ik het niet zo gek dat ze opgeroepen worden.
Mooi man.quote:Op zondag 11 september 2011 00:29 schreef vandermar het volgende:
[..]
Net iets beterniet veel maar ze spelen ook de sterren van de hemel met mijn tacktiek.Ik krijg bijna geen kans tegen en creeer er 20 of meer gemiddeld per wedstrijd.
quote:AZ:
Adam Maher -9
Rasmus Elm 165
Jozy Altidore 161
Ajax:
Thulani Serero -9
Nicolas Lodeiro -9
Theo Janssen 162
Gregory van der Wiel 163
Kolbeinn Sigporsson 162
Christian Eriksen -10
Nicolai Boilesen -9
Jan Vertonghen 167
Mounir el Hamdaoui 160
Feyenoord:
Trindade de Vilhena -9
Kamohelo Mokotjo -9
Anass Achachbar -9
Terence Kongolo -9
Groningen:
Leandro Bacuna -9
Dusan Tadic 160
Heerenveen:
Filip Djuricic -9
Oussama Assaidi 160
Luciano Narsingh 160
PSV:
Dries Mertens 165
Zakaria Labyad -9
Georginio Wijnaldum -9
Tim Matavz 162
Ola Toivonen 160
Kevin Strootman 162
Memphis Depay -9
FC Twente:
Luuk de Jong -9
Leroy Fer 163
Douglas 161
Nacer Chadli -9
VVV:
Ahmed Musa -9
Vitesse:
Georgi Chanturia -9
Marco van Ginkel -9
Ulises Davila -9
Tomas Kalas -9
Bony 160
Anthony Annan 160
Eriksen -10 gevenquote:Op zondag 11 september 2011 14:20 schreef Asskicker14 het volgende:
Welke spelers in de Eredivisie zouden volgens jullie minstens een PA van 160+ of een -9 moeten hebben in FM2012?
Ik kwam zelf tot het volgend lijstje:
[..]
Lijkt me niet meer dan terecht. Een van de grootste talenten van Europa.quote:
Overhypt, het is een talent ja maar hij is vaker bezig met niet voetballen dan met wel voetballen en -10 is gewoon zwaar overdreven.quote:Op zondag 11 september 2011 20:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan terecht. Een van de grootste talenten van Europa.
quote:Georgi Chanturia -9
Marco van Ginkel -9
Ulises Davila -9
Tomas Kalas -9
mogen hoger van mijquote:Dusan Tadic 160
Oussama Assaidi 160
En dan Djuricic -9 geven? Zijn gewoon van hetzelfde niveau deze spelers waarvan ik Djuricic een veel mooiere speler vind qua voetbal.quote:Op zondag 11 september 2011 21:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nu ben ik totaal geen Ajax-fan, integendeel zelfs. Maar hier ben ik het toch oneens me je. Eriksen is echt een van de meest getalenteerde jonge spelers in Europa...
Hou toch op man..quote:Op zondag 11 september 2011 21:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Eriksen is echt een van de meest getalenteerde jonge spelers in Europa...
Wut?! niet bezig met voetballen? hij is de enige die voetbalt en door blijft gaan. Nooit onnodig gaat liggen en per wedstrijd zoveel briljante passjes geeft. Het enige wat hij nog moet leren is vaker zelf scoren. Ik heb het idee dat hij een beetje schotkracht mist maar heb vertrouwen dat hij nog een stuk sterker gaat worden.quote:Op zondag 11 september 2011 20:54 schreef vandermar het volgende:
[..]
Overhypt, het is een talent ja maar hij is vaker bezig met niet voetballen dan met wel voetballen en -10 is gewoon zwaar overdreven.
Dit bedoelde ik dusquote:Op maandag 12 september 2011 00:16 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Wut?! niet bezig met voetballen? hij is de enige die voetbalt en door blijft gaan. Nooit onnodig gaat liggen en per wedstrijd zoveel briljante passjes geeft. Het enige wat hij nog moet leren is vaker zelf scoren. Ik heb het idee dat hij een beetje schotkracht mist maar heb vertrouwen dat hij nog een stuk sterker gaat worden.
Hij blijft voetballen maar draait dit soms teveel door waardoor er vaak ook balverlies door hem is. geen -10 dus. En ja hij is een groot talent maar van de categorie Pato etc? Nee dat echt niet.quote:Op maandag 12 september 2011 00:16 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Wut?! niet bezig met voetballen? hij is de enige die voetbalt en door blijft gaan. Nooit onnodig gaat liggen en per wedstrijd zoveel briljante passjes geeft. Het enige wat hij nog moet leren is vaker zelf scoren. Ik heb het idee dat hij een beetje schotkracht mist maar heb vertrouwen dat hij nog een stuk sterker gaat worden.
Veel voetbalkenners denken daar wel anders over. En FM moet altijd een beetje ruimte houden voor speculatie, dus -10 vind ik niet heel gek.quote:Op maandag 12 september 2011 09:02 schreef vandermar het volgende:
[..]
Hij blijft voetballen maar draait dit soms teveel door waardoor er vaak ook balverlies door hem is. geen -10 dus. En ja hij is een groot talent maar van de categorie Pato etc? Nee dat echt niet.
Want hij kan een bal tegen leeftijdsgenoten er in schieten?quote:Op maandag 12 september 2011 10:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Veel voetbalkenners denken daar wel anders over. En FM moet altijd een beetje ruimte houden voor speculatie, dus -10 vind ik niet heel gek.
Fischer van Ajax is trouwens ook wel een -9 waard.
quote:Op maandag 12 september 2011 08:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mijn eerste volledige seizoen met Monterrey zit erop. En ik moet zeggen, de Mexicaanse competitie bevalt me wel. Er zijn veel ploegen aan elkaar gewaagd en elke ploeg speelt met een eigen, andere tactiek. Het enige nadeel is de play-offs die bepalen wie er kampioen mag worden. Dat mogen ze van mij wel afschaffen...
Laten we beginnen met de aankopen die ik (en mijn voorganger gedaan hebben). Hieronder een overzichtje, maar omdat het vrijwel allemaal regens zijn, zal ik de belangrijkste apart behandelen.
[ afbeelding ]
Ik mocht flink investeren (jeej!) wat uiteindelijk niet zo'n wijs besluit bleek van het bestuur, want inmiddels is de bodem van de clubkas meer dan bereikt. Maar goed, die kennis had ik toen natuurlijk niet...
Mijn grootste aankoop en de speler waar ik de meeste verwachtingen van had, was Pablo Molteni. Ik mag maar 5 buitenlanders selecteren voor de competitie, en ik wil dus dat deze ook daadwerkelijk wat toevoegen aan mijn team. Doorsnee-spelers zijn er in Mexico zelf ook meer dan genoeg. Molteni is jong, talentvol en mijn gedroomde speler op de AMC-positie in de 4-4-2 Diamond die ik toen nog gebruikte. Tijdens de Closura speelde hij op MC, in mijn tactiek die ik ook bij de African Warriors gebruikte. Hij deed het afgelopen seizoen aardig, maar ook niet meer dan dat. Volgend seizoen verwacht ik meer van hem; als hij tenminste nog bij ons speelt. PSV, Feyenoord en Chievo hebben immers verregaande interesse in hem.
De tweede ster-aankoop was Rodolfo Rangel. Opgepikt uit de VS, waar deze gelukszoeker naartoe vertrokken was. En wat voor een aankoop bleek hij te zijn! Clubtopscorer, topscorer in de competitie, spits van het jaar van Mexico en speler van de competitie! Een absolute baas op de poacher-positie. Een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb, durf ik wel te zeggen. En dat voor het zachte prijsje van nog geen 2M euro.
In de winterstop wilde ik wat versterking halen, met name voor de achterste linies. Mijn keeper zijn contract zou niet verlengd worden (hij vroeg een verdubbeling van salaris, op zn 33e...) dus dat had prioriteit, net als een lange verdediger die ook nog een beetje kon dekken. Beide spelers vond ik voor spotprijsjes op het Afrikaanse continent. Ayman Farouk is een jonge Egyptische keeper, blakend van het talent en sinds hij bij mij speelt ook international. Mijn ervaringen met Egyptenaren in FM zijn louter positief (Mohammed Achmed bij African Warriors, dát was ook een absolute held) dus ik besloot hem te halen. Kostte me een buitenlander-plaats, maar met 2 Braziliaanse reservekeepers (WTF) kon ik daar wel één plekje van opofferen.
De verdediger die node gemist werd, was Adilsion Chio. Angolees van geboorte, groot, sterk en mentaal ook behoorlijk vaardig voor zijn leeftijd. Inmiddels staat hij in de belangstelling van Europa, maar ik ben niet van plan hem voor weinig te laten vertrekken.
Tijdens de Apertura/Opening Stage van de competitie speelde ik een vrij standaard 4-4-2 diamond. Eigenlijk een hele lelijke tactiek, want je hebt geen middenveld, maar mijn selectie had er wel de spelers voor. Echter, verdedigend was het wankel en aanvallend bood het ook niet wat ik zocht. Desondanks eindigde ik 3e in de competitie, voordat ik tijdens de kwartfinales van die belachelijke play-offs verloor van Chivas, dat het in de competitie zelf toch een stuk minder had gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de Closura/Closing Stage ben ik geswitched naar de tactiek die me bij African Warriors ook zo'n succes heeft gebracht, en dat deed me hier ook, weliswaar nog in mindere mate (later bleek dat ik een verkeerde, onsuccesvolle tactiek gebruikte, maar de formatie was dezelfde). Ik eindigde in punten bovenaan, met een voor Mexicaanse begrippen grote voorsprong van 5 punten. Echter, in de kwartfinales van de play-offs sneuvelde ik opnieuw tegen Chivas. Wat een farce, zo'n systeem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat blijkt nou? Als het een 'gewone' competitie was geweest, dan was ik kampioen geworden! Zie het onderstaande plaatje, ik had de meeste punten verzameld over het hele seizoen. Het wordt tijd voor verandering!
[ afbeelding ]
Tot slot nog een screentje van mijn selectie voor de volledigheid.
[ afbeelding ]
Volgend seizoen ga ik opnieuw voor het kampioenschap, hoewel het even afwachten is welke financiële mogelijkheden het bestuur biedt. Een uitbreiding van het jeugdcomplex ging al niet door vanwege de financiële situatie van de club en de kas is helemaal leeg. Transferbudget hoef ik niet persé, als ik mijn wage budget maar kan behouden...
Oja, ik mocht vorig seizoen ook nog meedoen in de Copa Libertadores. Ik werd ingedeeld in een groep met Cruzeiro, Velez en Cerro Porteno uit Paraguay. Zoals verwacht waren de ploegen uit BraziliË en ArgentiniË veels te sterk (ik won wel van Velez toen zij al geplaatst waren), maar Cerro Porteno werd 2 keer gemakkelijk opzij geschoven. Hopelijk heb ik hier in de toekomst meer geluk.
Na het seizoen heb ik een aanbod gekregen om bij Corinthians te managen. Toch maar afgeslagen, ben nog niet klaar bij Monterrey.
En er gaat 20% van mijn wage budget af... Dat wordt dus flink schaven.
Fischer wordt ook door die clubs begeerd... in ieder geval voordat hij naar Ajax vertrok wel.quote:Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef vandermar het volgende:
[..]
Want hij kan een bal tegen leeftijdsgenoten er in schieten?
Achahbar en De Vilhena worden begeerd door clubs als Chelsea, Arsenal en Man City waarom hebben die dan ook -9?
Ja en jaquote:Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef Silv het volgende:
Newbie hier met wat vragen. Is het mogelijk om clubmanager en bondscoach tegelijk te zijn? En als je je formatie wijzigt, spelen je spelers dan slechter omdat ze die formatie niet gewend zijn, of maakt dat niets uit?
Elke keuze heeft zijn gevolgen, dus ook het veranderen van formatie.quote:Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef Silv het volgende:
Newbie hier met wat vragen. Is het mogelijk om clubmanager en bondscoach tegelijk te zijn? En als je je formatie wijzigt, spelen je spelers dan slechter omdat ze die formatie niet gewend zijn, of maakt dat niets uit?
Op de 2e vraag: je kan de bekendheid van je spelers met de tactiek die je gebruikt bekijken in Match Preparation (geen idee hoe dat in NL heet)quote:Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef Silv het volgende:
Volgens mij heet het dan gewoon Wedstrijd Voorbereiding of iets dergelijks..quote:Op maandag 12 september 2011 20:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Op de 2e vraag: je kan de bekendheid van je spelers met de tactiek die je gebruikt bekijken in Match Preparation (geen idee hoe dat in NL heet)
Als je nooit eerder FM hebt gespeeld zou ik een topploeg nemen ja. Man City is ook wel een prima ploeg om mee te experimenteren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef Zenit- het volgende:
Ik ga hem morgen kopen, iemand een goed beginteam in gedachten? Een goed tema zoals Real, Barça, of gewoon een middenmoter?
Nog nooit FM gespeeld, nee, maar ik volg dit topic stiekem, en ik ben toch een beetje benieuwd geworden, lijkt me een erg leuk spel.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je nooit eerder FM hebt gespeeld zou ik een topploeg nemen ja. Man City is ook wel een prima ploeg om mee te experimenteren.
Top team beginnen inderdaad. Maar volgens mij komt in oktober 2012 ?quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:40 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Nog nooit FM gespeeld, nee, maar ik volg dit topic stiekem, en ik ben toch een beetje benieuwd geworden, lijkt me een erg leuk spel.
De 21ste inderdaad..quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Top team beginnen inderdaad. Maar volgens mij komt in oktober 2012 ?
Ja ik weet het, maar die is 45 euro en 2011 maar 15 euroquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Top team beginnen inderdaad. Maar volgens mij komt in oktober 2012 ?
FM11 is nu lekker goedkoop inderdaad. Heb je weinig risico mee. Als het bevalt kan je altijd nog 12 halen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:11 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar die is 45 euro en 2011 maar 15 euro
Wanneer twee spelers ruzie hebben lost zich dat niet zo snel meer vanzelf op, ik verkoop dan meestal de speler die het minst belangrijk is of wie het makkelijkste te vervangen is.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:07 schreef Jester65 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met spelers die ineens klagen dat ze niet met een bepaalde speler op kunnen schieten? In mijn Spurs-spel kan Ruiz (zo'n beetje de belangrijkste speler van het team, meer dan 30 doelpunten) Jermaine Jenas wel schieten, en hij heeft nu een transfer aangevraagd. Gaat dat (zoals vaker als een speler ruzie met je heeft) over, of moet ik Jenas inderdaad verkopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord-
Vrsaljko of serge Aurier. Voor op het middenveld Kovacicquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:08 schreef Moron het volgende:
Gebruik toch al Steam, dus komt goed
Het nadeel van dat je redelijk succesvol bent, is dat ze steeds maar blijven bieden op je spelers. Dit seizoen een nieuwe rechtsback gekocht voor 8,5 mil, Inkoom. Shaktar blijft maar bieden en bij 22 miljoen vind Jopie Munsterman het te goed om af te wijzen. Achja, leuke winst gemaakt.. Opzoek naar een nieuwe rechtsback! Suggesties?
quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:07 schreef Zenit- het volgende:
Eindelijk
Op jullie advies bij een topclub begonnen, Barcelona.Ben je een meisje? Die FM speelt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Nee, Judith is mijn vriendin.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:35 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ben je een meisje? Die FM speelt?
Hé, die zie ik nu pasquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:52 schreef Lindgren. het volgende:
Trouwens, je naam censureren en diezelfde naam 4 millimeter hoger niet opmerken.
Haal THorgan Hazard dan. DIe wordt echt een baas, ik heb bij Palermo Thorgan aan de ene kant en Eden aan de andere kant met Hernandez in de spits en Pastore er achterquote:Op zondag 18 september 2011 01:15 schreef Lindgren. het volgende:
Narsingh aan het begin van seizoen 2 gekocht met Ajax voor 3,5 miljoen. Een half jaar later, niet eens zo veel/bijzonder gespeeld die jongen, komt Wigan langs met 11,5 miljoen. Dag Luciano.![]()
Ik denk, ik haal als vervanger Neymarretje, moet ie 46 miljoen kosten.Ja houdoe.
Wat heb je nodig?quote:Op zondag 18 september 2011 02:41 schreef Lindgren. het volgende:
Ik heb 47 miljoen en weet niet waar ik het aan moet besteden.
Sjonge, volgende keer wat beter oplettenquote:
Oscar Cardozo halen.quote:Op zondag 18 september 2011 02:41 schreef Lindgren. het volgende:
Ik heb 47 miljoen en weet niet waar ik het aan moet besteden.
830 miljoenquote:
Heb je in de FM editor zitten kloten?quote:
Nee, ik wilde Luiz Adriano helemaal niet verkopen, plus clausules heb ik hem op 900 miljoen staan of zoietsquote:Op maandag 19 september 2011 14:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Heb je in de FM editor zitten kloten?
Zo niet, dan is dit een bug
Je hebt gelijk:quote:Op maandag 19 september 2011 14:10 schreef MMUFC het volgende:
[..]
830 miljoen![]()
Als je het accepteert gaat het waarschijnlijk niet door omdat ze niet voldoende geld hebben
Die Poolse keeper is toch Szcesny of zoiets? Of was het Fabianski?quote:Op maandag 19 september 2011 20:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Neymar heb ik echt nog nooit gekocht, net als Ganso. Komt ook doordat ik nog nooit met een topclub ben begonnen. Wel net een game met Arsenal begonnen trouwens. Ruiz, Cardozo (BAAS), Enyeama, Cairney, Sissoko, Mexes en Luuk de Jong gekocht. Ook heel wat spelers verkocht, waaronder Chamakh, Almunia, Poolse keeper en Diaby.
Die Szsceszny is ook wel een talentje, in mijn game is hij door Arsenal verhuurd naar Celta Vigo.quote:Op maandag 19 september 2011 21:06 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Fabianski is weg. Szsceszny (oid) raak ik niet kwijt.
Ben benieuwd hoe Ruiz het bij jou gaat doen. Bij mij (Spurs) is hij in z'n eerste seizoen geëindigd met iets van 30 doelpunten en 18 assists. De meeste aan Keane, die naast hem in de spits stond. Z'n transferwaarde is wel gedaald, naar een miljoen of 7. Zal ik er wel teveel voor betaald hebben.quote:Op maandag 19 september 2011 20:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Neymar heb ik echt nog nooit gekocht, net als Ganso. Komt ook doordat ik nog nooit met een topclub ben begonnen. Wel net een game met Arsenal begonnen trouwens. Ruiz, Cardozo (BAAS), Enyeama, Cairney, Sissoko, Mexes en Luuk de Jong gekocht. Ook heel wat spelers verkocht, waaronder Chamakh, Almunia, Poolse keeper en Diaby.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:36 schreef LudoSanders het volgende:
Wanneer je uiteindelijk Cavani in je team hebt rondlopen heb je het spel uitgespeeld.
http://fm.manutd.nl/quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:06 schreef Leonos het volgende:
Is er al info bekend over FM 2012 ?
Waar mag ik dit jaar naar uitkijken ?
Google eens op FM2012.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:06 schreef Leonos het volgende:
Is er al info bekend over FM 2012 ?
Waar mag ik dit jaar naar uitkijken ?
Hij staat bij mij links/rechtbuiten (aml/amr). Wisselt constant van kant met de persoon die aan de andere kant staat. Van Persie en Cardozo staan samen voorin namelijk. Luuk de Jong op de bank, die het ook best goed doet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:31 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Ruiz het bij jou gaat doen. Bij mij (Spurs) is hij in z'n eerste seizoen geëindigd met iets van 30 doelpunten en 18 assists. De meeste aan Keane, die naast hem in de spits stond. Z'n transferwaarde is wel gedaald, naar een miljoen of 7. Zal ik er wel teveel voor betaald hebben.
ja dat kan...ik vond het maar irritant hahaquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:46 schreef Zenit- het volgende:
Wie is er al eens bondscoach geweest? Kan je ook een ploeg en een land tegelijk coachen?
Welk land was je dan?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:49 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
ja dat kan...ik vond het maar irritant haha
Nederlandquote:
Ik coach momenteel NL en Werder Bremen. Ben ook gevraagd door de KNVB overigens. Ook leuk dat Kuijt en Afellay bij mij in het team spelenquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:46 schreef Zenit- het volgende:
Wie is er al eens bondscoach geweest? Kan je ook een ploeg en een land tegelijk coachen?
Johan Derksen in FM.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:02 schreef Moron het volgende:
[ afbeelding ]
Die ben ik dus ook in de winterstop alweer kwijt
Je kunt niet overal van winnen. Ik win wel van bijv. Ajax en PSV met Twente, maar ga tegen NEC genadeloos onderuit. Soms heb je van die dagenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:09 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Zeker, maar van een titelkandidaat win ik wel met 2-1
Niks, dat heet pech en gebeurt ook wel eens in het echte voetbal.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:37 schreef Silv het volgende:
Ik snap echt niets van dit spel. Speel ik met Twente (1 op de ranglijst) tegen ADO (8e oid). Gaat goed op het begin. Ik krijg behoorlijk veel kansen en scoor een goal, terwijl ADO er niets van bakt. Krijgt ADO een rode kaart, gaan ze opeens extreem goed spelen en scoren ze 2 goals, terwijl ze bij mij de hele tijd naast schieten en buiten spel gaan staan. Verlies ik die hele wedstrijd.![]()
Wat doe ik verkeerd?
Niks inderdaad. Ik verlies ook met Shakhtar van een derdeklasser. Dat is nog erger.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:37 schreef Silv het volgende:
Ik snap echt niets van dit spel. Speel ik met Twente (1 op de ranglijst) tegen ADO (8e oid). Gaat goed op het begin. Ik krijg behoorlijk veel kansen en scoor een goal, terwijl ADO er niets van bakt. Krijgt ADO een rode kaart, gaan ze opeens extreem goed spelen en scoren ze 2 goals, terwijl ze bij mij de hele tijd naast schieten en buiten spel gaan staan. Verlies ik die hele wedstrijd.![]()
Wat doe ik verkeerd?
Denk dat je dit bedoelt: Clash of the Tacticsquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Normaal zijn er elk jaar wel van die verkiezingen van beste tactieken, heeft iemand de bestlopende tactieken voor mij van FM2011 of een link waar ik die kan vinden... wil het spel ook weer eens gaan spelen....
Ja bedankt!quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:35 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Denk dat je dit bedoelt: Clash of the Tactics
Heb zelf een tijdje met Mr Hough's tactieken gespeeld, maar die brachten niet wat ik hoopte.. Speel nu bij Annan met Grande Wide van TheBetterHalf(ook van SI forum) tactieken en die bevallen me wel..quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja bedankt!
Ik ben ook altijd wel een fan van die tactics van Mr. Hough op het forum van SI... speelt iemand van hier daar ook mee wellicht?
Ok, moet ik vanavond maar eens bekijken... is dat een wingertactiek? Ik wil namelijk met Man City gaan spelen en dan wil ik Silva en Balotelli wel gebruiken vanaf de vleugelsquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:53 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heb zelf een tijdje met Mr Hough's tactieken gespeeld, maar die brachten niet wat ik hoopte.. Speel nu bij Annan met Grande Wide van TheBetterHalf(ook van SI forum) tactieken en die bevallen me wel..
Je speelt inderdaad met een AML en een AMR en maar 1 spits.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, moet ik vanavond maar eens bekijken... is dat een wingertactiek? Ik wil namelijk met Man City gaan spelen en dan wil ik Silva en Balotelli wel gebruiken vanaf de vleugels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef Rave_NL het volgende:
Ik word afgestraft...
Feyenoord (2e op 3p) die door blessures wordt geteisterd in de 1/8e finale Europacup tegen Juventus.
Thuis 0-3.
Spelers met lood in de schoenen terug.
13e minuut rood voor De Vrij.
Daarna begint het...Wel realistisch opzichSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I picture your face.. In the back of my eyes
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef Rave_NL het volgende:
Ik word afgestraft...
Feyenoord (2e op 3p) die door blessures wordt geteisterd in de 1/8e finale Europacup tegen Juventus.
Thuis 0-3.
Spelers met lood in de schoenen terug.
13e minuut rood voor De Vrij.
Daarna begint het...Damn, zo hard heb ik nog nooit verloren, al heb ik wel een keer 0-6 verloren tegen Real Madrid als Feyenoord zijnde toen ik rood kreeg en alles tegen zatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mijn ergste verlies was 7-2quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:20 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Damn, zo hard heb ik nog nooit verloren, al heb ik wel een keer 0-6 verloren tegen Real Madrid als Feyenoord zijnde toen ik rood kreeg en alles tegen zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |