SPOILER: De Radio49 DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's. Een bepaald nummer of thema in gedachten? Vraag het eens in het topic, wie weet is er wel iemand die het draait! Zo niet, mag je - als je het leuk vindt - dat zélf doen!
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppie (de verzoekjes-automaat) voor lekkere muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hierbeneden om iets aan te vragen. Guppie wordt beheerd door robdriessen en kan ook bediend worden door Viro, Knetterkrankjorum en Outpost76.
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het rooster kan door een DM of PM (liefst naar 2 of meer personen) te sturen naar Mr-green, Samzz, Gewoonfaye, Knetterkrankjorum of Carooltje79.
Nadat je op het rooster bent gezet ontvang je de gegevens waarmee je kan inloggen op de stream.
LET OP: DJ's moeten zich minimaal 10 minuten voor hun show melden in het topic, zijn ze er niet dan wordt hun uurtje weggegeven!
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Niet echt, draai wat je leuk vindt, of juist totaal iets anders. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!
Jingles
Er zijn door DJ Luke een aantal standaard Radio 49 jingles gemaakt die voor iedereen zijn te gebruiken. Download hier!
Luisteren in een media player?
Dat kan, klik hier om naar Radio 49 in je media player te luisteren.
Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Het topic is voornamelijk bedoeld voor feedback voor de DJ's.
Statistieken
Uiteraard zijn er statistieken voor deze reeks: http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=16![]()
Neequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:44 schreef Insomnium het volgende:
Ik hoop gewoon weer op een ellendig dik pak sneeuw.
Vrieskou en heldere dagen
moet je wat minder zuipen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:44 schreef Insomnium het volgende:
Vrieskou en heldere dagen![]()
Sorry ik ben een winter mensquote:
Dat zou ook helpen denk ikquote:
Jaaaa winterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:44 schreef Insomnium het volgende:
Vrieskou en heldere dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No legs woei![]()
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Jaaaa winterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No legs woei![]()
![]()
![]()
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Jaaaa winterLekker met zonder benen met priemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No legs woei
Lambo of Rekt
Ola !quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hallon
edit: en een miepje van m'n parkieten
quote:
Inderdaad, ik sta gelijk jaren vast op het spoor met hevige sneeuwquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef JJH het volgende:
Ik vind sneeuw tof, als ik maar niet hoef te werken.
Dan kan ik met mijn paard helemaal niksquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef PriemGirl het volgende:
WinterBeste seizoen van het jaar
Liefst vrieskou en sneeuw
Ik ga het volgens mij elke dag wel een keer uitkermen maar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef PriemGirl het volgende:
WinterBeste seizoen van het jaar
Liefst vrieskou en sneeuw
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:50 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ik ga het volgens mij elke dag wel een keer uitkermen maar.
KLOON NU
Ik sta niet vast, maar ik kan iet opschieten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Inderdaad, ik sta gelijk jaren vast op het spoor met hevige sneeuw
Jawel, een beetje ernaast staan en daar een foto van laten maken en dat op je fobo zettenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan kan ik met mijn paard helemaal niks.
moet je bij robdriessen zijn. als je hem een zip bestand stuurt dan zet hij het in guppie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:53 schreef EggsTC het volgende:
Van wie is hetgeen wat op guppie staat, het is vrij beperkt
hmm k, maar een zip van een 900GIB zit hij niet op te wachten denk ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:55 schreef Viro het volgende:
[..]
moet je bij robdriessen zijn. als je hem een zip bestand stuurt dan zet hij het in guppie.
Ik verbaas me soms juist over de dingen die er tussen staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:53 schreef EggsTC het volgende:
Van wie is hetgeen wat op guppie staat, het is vrij beperkt
Truequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jawel, een beetje ernaast staan en daar een foto van laten maken en dat op je fobo zetten
je snapt wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
hmm k, maar een zip van een 900GIB zit hij niet op te wachten denk ik
nopequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef LightLuke het volgende:
Viro de stream info is verder niet gewijzigd sinds 8 augustus?
Ik ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik verbaas me soms juist over de dingen die er tussen staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:58 schreef PriemGirl het volgende:
Kudo's voor diegene die deze foto hier in Eindhoven heeft vast gelegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Nice idd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Kudo's voor diegene die deze foto hier in Eindhoven heeft vast gelegdLange sluitertijd ftw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kudo's voor diegene die deze foto hier in Eindhoven heeft vast gelegdMooi zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
het is zijn desktop. denk niet dat hij erop zit te wachten dat jan allemaal als een gek gaat uploaden op zijn pc. denk dat een linkje van zippyshare meer dan voldoende is. of anders link van mega uploadquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Jawel, maar is er nergens een uploadfunctie?
Okquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:59 schreef Viro het volgende:
[..]
het is zijn desktop. denk niet dat hij erop zit te wachten dat jan allemaal als een gek gaat uploaden op zijn pc. denk dat een linkje van zippyshare meer dan voldoende is. of anders link van mega upload
Dit!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef Insomnium het volgende:
Klinkt wel lekker duidelijk![]()
Goede radio stem ook !
Ja, want ik dacht eerst Kane?!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:02 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Het is ook altijd wat met die namen he
Iets jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, want ik dacht eerst Kane?!, daar heb ik geen zin in
. Maar toen werd het Keane en dat is wel iets beter
.
Hmm ik ook toen ik net wakker werdquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:03 schreef Insomnium het volgende:
Rargh.
Ik zie eruit als een zombie.
Stomme slapeloosheid.
Gewoon van de site van Spacial audio zelf. 4.2.2 moet je hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Heeft iemand een linkje naar een goede download van SAM?
Ik zie er nog steeds zo uit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hmm ik ook toen ik net wakker werd
Haha keequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:03 schreef Viro het volgende:
je bent luid en duidelijk te horen. eerste keer dat ik een show vanaf begin ga jou meemaken. laatste keer dat je draaide had ik alleen de laatste 7 minuten van jd show gehoord.
pc is over 10 minuten klaar met wekelijkse back up dan kan ik je een linkje sturenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ook nogal, ff bakkie koffie pakken zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:04 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ik zie er nog steeds zo uit.
Misschien vanavond maar eens mijzelf volpompen met slaap medicatie om wat eerder te kunnen slapen.
Oh, jij had natuurlijk nog verwacht liggen te maffen op dit tijdstipquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:05 schreef Viro het volgende:
[..]
pc is over 10 minuten klaar met wekelijkse back up dan kan ik je een linkje sturen
Oh krijg je dat steeds als de song title veranderd ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef Samzz het volgende:
Ik vind dat ballonnetje met het weerbericht rete irritant.
wacht ff komt eraanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Hij komt er constant in. Heel irritant.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Oh krijg je dat steeds als de song title veranderd ?
uitgezetquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij komt er constant in. Heel irritant.
ik heb een linkje naar een 4.2.2 versie met een licentie die niet vervalt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:04 schreef JJH het volgende:
[..]
Gewoon van de site van Spacial audio zelf. 4.2.2 moet je hebben.
Ik heb ook zoiets.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef Viro het volgende:
[..]
ik heb een linkje naar een 4.2.2 versie met een licentie die niet vervalt.
meestal ga ik slapen om 12.00 dan is het handig als pc back up maakt. maar gisteren ben ik gaan slapen om 0.00. vandaar dat ik nu moet wachten. Normaal ben ik om 15.00 weer wakker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Oh, jij had natuurlijk nog verwacht liggen te maffen op dit tijdstipvandaar die backup nu
richting?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Viro het volgende:
[..]
meestal ga ik slapen om 12.00 dan is het handig als pc back up maakt. maar gisteren ben ik gaan slapen om 0.00. vandaar dat ik nu moet wachten. Normaal ben ik om 15.00 weer wakker.
moet mijn slaap ritme aanpassen aangezien ik weer mijn opleiding ga hervatten.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:10 schreef ACT-F het volgende:
Ik denk, wat wordt er toch heerlijk gedraaid op Radio 49. Dat ben ik helemaal niet gewend rond dit tijdstip. Blijkt dat ik een andere stream op heb staan?
* PriemGirl doet meequote:
* JJH gaat er naast zitten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef Insomnium het volgende:
* Insomnium kijkt naar de dansende vrouwen.
Lekkerquote:
Hoi hoiquote:
Ben bezigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ga eens snel ff /dev/null
aant werk jij, kssssssst
Beide versies moeten doodquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef SiIk het volgende:
Hmm, doe mij toch maar de versie van Bruno Mars.
Ik vind em leukquote:
En Bruno Mars mag ook wel aan een eind komen.quote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En Bruno Mars mag ook wel aan een eind komen.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ben bezig![]()
Bij overzetten van sites; kan ik ff typen![]()
Zeurtje
En ik moet niet alleen maar linux beheren fuuuuuuu
Zo
Ik ookquote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:19 schreef Insomnium het volgende:
ONWEER EN ZO HITSIG ALS EEN BEER.
Waarom heb ik nu geen vriendin
dit dusquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef SiIk het volgende:
Hmm, doe mij toch maar de versie van Bruno Mars.
Pahahaha ik zou maar je vriendin zijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:19 schreef Insomnium het volgende:
ONWEER EN ZO HITSIG ALS EEN BEER.
Waarom heb ik nu geen vriendin
Ik wil de granaat wel gooienquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nicequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef Viro het volgende:
[..]
informatica, denk dat ik hierna iets met media comminucatie ofzo ga doen.
Heee, dat is best een goed ideequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:20 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Pahahaha ik zou maar je vriendin zijnZou wel een mooie afleiding zijn van mijn 'bangigheid'...
Hmmm volgende keer eens testen
![]()
zoek jij soms ruzie?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Meedoen??quote:
Ik vind dat men sowieso niet moet coveren, eigenlijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind een cover waar het nummer exact hetzelfde blijft maar dan met een andere stem vaak niet zo boeiend. Vind het leuker als een artiest er een andere draai aan geeft, het anders interpreteert (en er vooral geen trancedeuntje onder zet).
Goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Meedoen??![]()
![]()
Vindt vriendlief vast niet erg
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef Viro het volgende:
[..]
zoek jij soms ruzie?
bruno mars
tha erik
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Meedoen??![]()
![]()
Vindt vriendlief vast niet erg
Dat is me net een te grote generalisatiequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat men sowieso niet moet coveren, eigenlijk. Al zijn er wel leuke covers te vinden.
* Stiffler1988 geeft granaat aan Samzzquote:
Pft.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:20 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Pahahaha ik zou maar je vriendin zijnZou wel een mooie afleiding zijn van mijn 'bangigheid'...
Hmmm volgende keer eens testen
![]()
Oehhh let us exchange numbersquote:
Ik vind zijn muziek verschrikkelijk. Vieze zeikbal dat hij is.quote:
Daarom zeg ik ook vind ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is me net een te grote generalisatie. En ik ken best veel leuke en mooie covers. Alleen is het wel risky business
.
Er zijn maar weinig covers die een beetje te pruimen zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat men sowieso niet moet coveren, eigenlijk. Al zijn er wel leuke covers te vinden.
bruno mars is een geniale songwriter en artiest.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik was al die tijd in de waan dat ik de enige Bruno Mars liefhebber in het topic was
quote:
bijna 15Hquote:[14:24:20] * mijk is playing: Weer: Veel Regen met onweer, Temperaturen 23-27 graden. (X%2DRaydio?group=999) @ 128kbps - 14h38m4s of a stream (1/5)
oi wil jij ook ruzie met mij?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef Stiffler1988 het volgende:
[..]
* Stiffler1988 geeft granaat aan Samzz![]()
Indeedquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:24 schreef JJH het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig covers die een beetje te pruimen zijn inderdaad.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:25 schreef Viro het volgende:
[..]
oi wil jij ook ruzie met mij?
oh en middag
Echt super muziekjesquote:
quote:
quote:
Nee, hij is een zeikbal.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:24 schreef Viro het volgende:
[..]
bruno mars is een geniale songwriter en artiest.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:26 schreef LightLuke het volgende:
Veel verschillende soorten muziek vanmiddag
Dat betekend dat ik als een zielige puber dat ga downloaden vanwege geldgebrek.quote:
http://www.rlslog.net/category/games/pc/quote:
Ik dacht, ik zal alles eens doorbladeren, daar ben ik maar me gestopt, anders ben ik morgen nog niet klaar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:27 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb ook nog een uurtje muziek bij elkaar weten te scharrelen
oh damn. hoop dat back up snel klaar is. was vergeten laptop aan te zetten voor back up sessie. mag weer helemaal opnieuw beginnenquote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik dacht, ik zal alles eens doorbladeren, daar ben ik maar me gestopt, anders ben ik morgen nog niet klaar.
Dat zuigt wel hardquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef Viro het volgende:
[..]
oh damn. hoop dat back up snel klaar is. was vergeten laptop aan te zetten voor back up sessie. mag weer helemaal opnieuw beginnen
Dus gewoon ordinair jatten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:27 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat betekend dat ik als een zielige puber dat ga downloaden vanwege geldgebrek.
En omdat ik in september een andere bazen game moet kopen
[..]
http://www.rlslog.net/category/games/pc/
ik heb Erik de link voor de goede SAM al gestuurdquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef Viro het volgende:
[..]
oh damn. hoop dat back up snel klaar is. was vergeten laptop aan te zetten voor back up sessie. mag weer helemaal opnieuw beginnen
Dat klopt.quote:
Ja en dat geeft je het recht die game te jatten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat klopt.
En dat interesseert mij niets.
Ik koop zat games.
Niets geeft mij dat recht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja en dat geeft je het recht die game te jatten?
Ik koop ook genoeg voer, geeft mij ook niet het recht de 100e zak mee te nemen zonder te betalen.
Schoremquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Niets geeft mij dat recht.
Maar het interesseert mij niets.
Als ze de prijzen van de games nou eens omlaag gooiden dan zou ik niet 1 keer in de zoveel tijd een spel downloaden in plaats van te kopen.
En dan kan je zeggen tja hoe je het ook brengt het blijft stelen.
En dat klopt.
Ik heb zo mijn ruwe kantjesquote:
Ik wil je wel aangeven bij de politie, hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn ruwe kantjes![]()
Slijp mij bij ?
Wie dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iemand download hier ook haar albums van AC/DC en koopt ze niet
Dat kan ik ook doen met je AC/DC albums.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil je wel aangeven bij de politie, hoor.
ah kijk, dat scheelt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik heb Erik de link voor de goede SAM al gestuurd
Eerst downloaden, om hem evt daarna te kopenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Als ze de prijzen van de games nou eens omlaag gooiden dan zou ik niet 1 keer in de zoveel tijd een spel downloaden in plaats van te kopen.
En dat klopt.
Gezien de steeds hogere budgetten voor games, en de piraterij die de branche miljarden kost zit een prijsverlaging van games er zeker niet inquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
En dat klopt.
Ik heb al die albums op CD.quote:
De meeste games koop ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Stiffler1988 het volgende:
[..]
Eerst downloaden, om hem evt daarna te kopen
Zo doe ik t iig
Nee, want ik heb al die albums in de kast staan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat kan ik ook doen met je AC/DC albums.
Dus alle mp3's die jij op je PC hebt, heb je op CD?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb al die albums op CD.. Dus ik jat niet, ik heb al voor de muziekrechten betaald.
Nu jij weer.
Ik wilde al zeggen, je was voor die show druk met rippen/kopieren..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb al die albums op CD.. Dus ik jat niet, ik heb al voor de muziekrechten betaald.
Nu jij weer.
Staat nu enkel Radio49 Live, kan geen artiest etc mee zenden want alles gaat over het mengpaneelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef EggsTC het volgende:
Kan je die weertags helemaal uitzetten svp
Draaien is niet verboden, dat heeft Radionomy allemaal met Buma/stemra geregeld, anders waren ze al lang uit de lucht geweest.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dus alle mp3's die jij op je PC hebt, heb je op CD?
Fair enough, dan nog mag je het niet uitzenden, draaien hier is verboden ook
bam, jij bent
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gezien de steeds hogere budgetten voor games, en de piraterij die de branche miljarden kost zit een prijsverlaging van games er zeker niet in
Punt voor de mooie damequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, want ik heb al die albums in de kast staan..
En dat geloof ik ook graagquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:35 schreef Viro het volgende:
[..]
zuigt idd hard, alleen geniet ik er niet van
Jup.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:34 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik wilde al zeggen, je was voor die show druk met rippen/kopieren..
quote:
Hoe kan je nu niet genieten van zuigen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:35 schreef Viro het volgende:
[..]
zuigt idd hard, alleen geniet ik er niet van
Dan ben jij een beter mens dan ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jup..
En nu denk ik, ik doe het makkelijk, ik download gewoon MP3, dat scheelt me uren rippen en omzetten.
Dat maakt me nog geen dief, want ik heb al voor de muziek betaald.
Scherpquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe kan je nu niet genieten van zuigen?.
Faye meisquote:
Dit is een piratenzender, als men wist wat hier allemaal gedraaid wordt was deze zender ook uit de lucht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Draaien is niet verboden, dat heeft Radionomy allemaal met Buma/stemra geregeld, anders waren ze al lang uit de lucht geweest..
Ja, alle MP3's op mijn PC heb ik op cd, ouderwetse CD's.
Nu jij weer.
Uiteraardquote:
Ik download de meeste muziek via nieuwsgroepen, en betaal er dan ook voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jup..
En nu denk ik, ik doe het makkelijk, ik download gewoon MP3, dat scheelt me uren rippen en omzetten.
Dat maakt me nog geen dief, want ik heb al voor de muziek betaald.
Ik houd gewoon niet van jatten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:36 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dan ben jij een beter mens dan ik.
Piratenzender? Nee hoor, ga eens lezen op de radionomy site.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit is een piratenzender, als men wist wat hier allemaal gedraaid wordt was deze zender ook uit de lucht.
Beperkte MP3 collectie dan. Bovendien geloof ik dat niet, ook niet dat je alleen maar legale software hebt.
Lol. Maakt het niet legaal schatquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik download de meeste muziek via nieuwsgroepen, en betaal er dan ook voor.
Wanneer kom je eens langs dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe kan je nu niet genieten van zuigen?.
Ze hebbben wellicht onderling wat afgesproken, maar echt niet alles wat hier gedraaid wordt is legaal. Ik heb dubstep voorbij horen komen waarvan ik 100% zeker weet dat de eigenaar van de muziek nooit gevraagd is om toestemming om hier gedraaid te worden. Ik ken de eigenaar namelijk zelf.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:38 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Piratenzender? Nee hoor, ga eens lezen op de radionomy site.
Downloaden is niet strafbaar trouwens, uploaden welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:38 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Lol. Maakt het niet legaal schat![]()
Deze man weet hetquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:38 schreef Viro het volgende:
ik download een spel, film of cd. als het mij bevalt koop ik het.
En in de games industrie niet ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik houd gewoon niet van jatten.En dan ben ik wel zo hypocriet om het bij muziek wel iets anders te vinden dan met games
.
Omdat er in de muziekindustrie sowieso al miljarden omgaat en ze de prijzen achterlijk hoog houden.
Misschien moet je de voorwaarden van Radionomy eens doorlezen, dan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit is een piratenzender, als men wist wat hier allemaal gedraaid wordt was deze zender ook uit de lucht.
Beperkte MP3 collectie dan. Bovendien geloof ik dat niet, ook niet dat je alleen maar legale software hebt.
Moet je zelf wetenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:39 schreef Insomnium het volgende:
[..]
En in de games industrie niet ?
Dat word even goed kunstmatig hoog gehouden.
Dus waarom daar een verschil tussen maken ?
En laat ik 1 ding wel duidelijk hebben.
Ik zal nooit zomaar iets stelen van andere mensen.
Maar voor muziek en games maak ik soms wel een uitzondering.
Is het wel als je het langer dan 24u op je pc hebt staan en je het daarna of niet gekocht hebt of verwijderd hebtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Downloaden is niet strafbaar trouwens, uploaden wel
Verkapte "Raak me aan ik en een artiest" postquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:39 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze hebbben wellicht onderling wat afgesproken, maar echt niet alles wat hier gedraaid wordt is legaal. Ik heb dubstep voorbij horen komen waarvan ik 100% zeker weet dat de eigenaar van de muziek nooit gevraagd is om toestemming om hier gedraaid te worden. Ik ken de eigenaar namelijk zelf.
Ik draai alleen muziek waar ik voor heb betaald. Dus wat een ander doet, daar heb ik niks mee te maken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:39 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze hebbben wellicht onderling wat afgesproken, maar echt niet alles wat hier gedraaid wordt is legaal. Ik heb dubstep voorbij horen komen waarvan ik 100% zeker weet dat de eigenaar van de muziek nooit gevraagd is om toestemming om hier gedraaid te worden. Ik ken de eigenaar namelijk zelf.
Braaf zeg.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien moet je de voorwaarden van Radionomy eens doorlezen, dan..
En ja, het is beperkt, maar dat vind ik niet erg.. En dat jij het niet gelooft kan mij werkelijk waar aan m'n reet oxideren. Ik weet wat ik doe en waarom ik het doe.
En ja, ik heb alleen maar legale software en gratis downloads..
Dus omdat je er geen verstand van hebt vind je het strafbaarder dan muziek downloaden ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Van de game industrie heb ik geen verstand.
Scheelt dat ik, net als Samzz, van het meeste wel een cd ergens heb liggen, want anders had ik de muziek nu pas ontdekt, en niet toen ik nog een jong Jofutje wasquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:40 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Is het wel als je het langer dan 24u op je pc hebt staan en je het daarna of niet gekocht hebt of verwijderd hebt
Nee, ik vind het anders omdat ik geen idee heb over de hoeveelheden geld er in die wereld omgaat en of het goedkoper kan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:41 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dus omdat je er geen verstand van hebt vind je het strafbaarder dan muziek downloaden ?
Beetje jammer dat je dan een oordeel over iets geeft waar je de achtergrond niet helemaal van kent.
Kopiëren van intellectueel eigendom is ook jatten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:41 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Braaf zeg.
Dan nog is het kopieren van iets niet hetzelfde als iets jatten.
[ afbeelding ]
Besides, is het kopieren van een spel niet de garantie dat je het anders wél gekocht zou hebben.
En dat is exact hetzelfde wat er gebeurd met games.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, ik vind het anders omdat ik geen idee heb over de hoeveelheden geld er in die wereld omgaat en of het goedkoper kan.
Dat heb ik met muziek meer. CD's kunnen veel goedkoper, die worden gewoon kunstmatig hoog gehouden en dat slaat nergens op.
Maar zometeen gaat iedereen me hatenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:42 schreef Stiffler1988 het volgende:
Luke, lekker bezig met de muziekjes
Oh god. Je gaat toch geen K3 draaien ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Maar zometeen gaat iedereen me haten![]()
Nee, je zegt het in het begin goed. Het is kopieren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kopiëren van intellectueel eigendom is ook jatten..
Als ik er ook maar achter kom dat iemand een van mijn tekeningen onder zijn naam verkoopt, bijvoorbeeld. Is diegenen nog niet jarig..
FAAL.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:44 schreef PriemGirl het volgende:
Loze discussie
Daarom:
[ afbeelding ]
Inderdaad, dit is meten met 2 maten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef Insomnium het volgende:
[..]
En dat is exact hetzelfde wat er gebeurd met games.
En in die wereld gaan letterlijk miljarden om.
Dus als beide dingen dezelfde lading dekken waarom dan de 1 erger vinden als de ander ?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:44 schreef PriemGirl het volgende:
Loze discussie
Daarom:
[ afbeelding ]
Ninja edit woeiiiquote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:46 schreef gewoonfaye het volgende:
Word gek omdat ik mijn kamer moet doen
Ik vertel bewust niet wie, ik ken er een paar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Verkapte "Raak me aan ik en een artiest" post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lambo of Rekt
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik vertel bewust niet wie, ik ken er een paar.* Raakt je aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
Kut, ik heb jouw kamer niet eens gezien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:46 schreef gewoonfaye het volgende:
Word gek omdat ik mijn kamer moet doen
Lees eens disclaimers in boeken of zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, je zegt het in het begin goed. Het is kopieren.
Wat gingen we ook alweer doen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:44 schreef Carooltje79 het volgende:
Ow ik heb zoveel zin in het weekend
quote:
Ik weet niet wat jij gaat doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:48 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Wat gingen we ook alweer doen?
Dat wist ik niet. Dan is dat wat mij betreft gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef Insomnium het volgende:
[..]
En dat is exact hetzelfde wat er gebeurd met games.
En in die wereld gaan letterlijk miljarden om.
Dus als beide dingen dezelfde lading dekken waarom dan de 1 erger vinden als de ander ?
Nieteens? Ik welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:47 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Kut, ik heb jouw kamer niet eens gezien.
Heb je de foto's al geupload?
Met mij toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:49 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij gaat doenmaar ik heb heule leuke plannen
Daar staat in dat het verboden is dingen te kopieren, daar staat niet in dat het jatten is. Dat neigt meer naar plagiaat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lees eens disclaimers in boeken of zo.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dan is dat wat mij betreft gewoon gelijk..
Komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daar staat in dat het verboden is dingen te kopieren, daar staat niet in dat het jatten is. Dat neigt meer naar plagiaat.
quote:
Same herequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb gewoon eigenlijk ook te weinig geld om alles te kopen wat ik wil hebben.
Die gedachtengang kan ik ook wel volgen hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik download muziek en films. Als ik ze echt goed vind ga ik er wel geld aan uitgeven. Denk dat het (vooral qua films) toch 50% is wat ik na downloaden nog koop. Zelfde geldt voor muziek. Maar qua muziek koop ik liever platen van artiesten die niet al in de miljoenenbusiness zitten. Ik voel me veel minder schuldig als ik iets van een Lady GaGa zou downloaden, dan wanneer ik iets van een band als Isbells ofzo zou downloaden.
Nou goed.
Mwa, ik ben het wel met je eerdere statements eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:50 schreef Insomnium het volgende:
[..]
![]()
Maar ik weet dat stelen slecht is hoor
Goed puntquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mwa, ik ben het wel met je eerdere statements eens.
Voorbeeld;
een photoshop pakket van Adobe, om een eenvoudig voorbeeld te nemen. Of de gehele adobe studio, daar betaal je 2500 euro voor oid. Als een student dat moet kopen zal hij dat nooit kunnen, hiermee sta je talent in de weg.
Maak het 50 of 100 euro voor particulieren, daarmee haal je al een heel grote barrier weg en geef je talent de kans om te laten zien wat ze kunnen. Op dit moment zijn die prijzen gewoon ridiculous. Ik vind het dus persoonlijk prima dat het online staat.
Waarom niet? Sparen is er tegenwoordig niet meer bij? Daarbij kunnen studenten via school vaak goedkoper software kopen. Waarom moet het voor de ene groep wel goedkoop en voor de andere groep duur?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Voorbeeld;
een photoshop pakket van Adobe, om een eenvoudig voorbeeld te nemen. Of de gehele adobe studio, daar betaal je 2500 euro voor oid. Als een student dat moet kopen zal hij dat nooit kunnen, hiermee sta je talent in de weg.
Maak het 50 of 100 euro voor particulieren, daarmee haal je al een heel grote barrier weg en geef je talent de kans om te laten zien wat ze kunnen. Op dit moment zijn die prijzen gewoon ridiculous. Ik vind het dus persoonlijk prima dat het online staat.
Daar ben ik het 100% mee eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Voorbeeld;
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die gedachtengang kan ik ook wel volgen hoor. Ik wilde gewoon even lekker de moraalridder uithangen
.
Ik wel. Maar ik ben dan ook weer zo iemand die denkt "Ach, er zijn miljoenen mensen die véél meer downloaden en verspreiden, dus dat bietje wat ik dan doe maakt niet zo veel uit"quote:Ik heb ook wel gedownloade films gekeken, ik heb ze alleen nog nooit zelf gedownload.
Weet je hoe lang ik al niet in Vianen ben geweest inmiddelsquote:
Ik koop al m'n films wel omdat ik weet dat die gigantische verliezen lijden door het internet en software (if coded_correctly=true) wordt wat minder geraakt hierdoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik download muziek en films. Als ik ze echt goed vind ga ik er wel geld aan uitgeven. Denk dat het (vooral qua films) toch 50% is wat ik na downloaden nog koop. Zelfde geldt voor muziek. Maar qua muziek koop ik liever platen van artiesten die niet al in de miljoenenbusiness zitten. Ik voel me veel minder schuldig als ik iets van een Lady GaGa zou downloaden, dan wanneer ik iets van een band als Isbells ofzo zou downloaden.
Nou goed.
* Doet meequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef PriemGirl het volgende:
Ah zijn we nog met de discussie bezig?
*doet enkel muziek luisteren pompompom*
Ik koop ook al m'n films die ik wil zien en/of hebben. Daarom heb ik er ook 500+quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik koop al m'n films wel omdat ik weet dat die gigantische verliezen lijden door het internet en software (if coded_correctly=true) wordt wat minder geraakt hierdoor.
Jah daar kan ik ook niks aan doen... ben gwn erg druk laatste paar wekenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Weet je hoe lang ik al niet in Vianen ben geweest inmiddels![]()
Straks weet ik de weg niet meer enzo
Mag ik ook een handje?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef PriemGirl het volgende:
Ah zijn we nog met de discussie bezig?
*doet enkel muziek luisteren pompompom*
Daarmee staat de prijs dus jouw talent in de weg, en dat vind ik persoonlijk gewoon heel slecht. Vooruitgang in de weg staan vanwege geld... sad world we live in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom niet? Sparen is er tegenwoordig niet meer bij? Daarbij kunnen studenten via school vaak goedkoper software kopen. Waarom moet het voor de ene groep wel goedkoop en voor de andere groep duur?
Je betaalt voor de kwaliteit die je koopt. Wil je dat niet, jammer dan.. Ik heb ook geen photoshop omdat ik het te duur vind, ondanks dat ik het heel graag wil hebben om digitaal te tekenen, bijvoorbeeld.
Surrrrequote:
Gezelligquote:
Allequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik koop al m'n films wel omdat ik weet dat die gigantische verliezen lijden door het internet en software (if coded_correctly=true) wordt wat minder geraakt hierdoor.
Veel plezierquote:
Ik merk hetquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Jah daar kan ik ook niks aan doen... ben gwn erg druk laatste paar weken
Ik zie dat niet zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarmee staat de prijs dus jouw talent in de weg, en dat vind ik persoonlijk gewoon heel slecht. Vooruitgang in de weg staan vanwege geld... sad world we live in.
Als ik een film op tv of de bioscoop zie die ik slecht vind koop ik hem niet, maar ik vind de prijs van films ook gewoon normaal. Ik heb hier iets van 700 dvd's waarvan ik er een stuk of 50 nog niet gezien heb.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Alle? Ook die tegenvielen? Ik koop alle films die ik de moeite waard vind om nogmaals te kijken. Altijd gedaan, ook in het tijdperk dat ik nog regelmatig naar de videotheek ging.
* JJH bedoelde wat anders maar schikt zich in zijn lot.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:57 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Surrrre
* PriemGirl sleurt JJH mee op de dansvloer en begint haar heupen te wiegen![]()
Dit iddquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ik een film op tv of de bioscoop zie die ik slecht vind koop ik hem niet, maar ik vind de prijs van films ook gewoon normaal. Ik heb hier iets van 700 dvd's waarvan ik er een stuk of 50 nog niet gezien heb.
Tot straksquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:58 schreef Carooltje79 het volgende:
Heerlijke show Lightluke
Ff mijn kleine monster ophalen van school![]()
Ik vind het ook achterlijk duurquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind de kosten voor de Photoshop ook belachelijk. Kan me echt niet voorstellen dat dat product écht zo veel moet kosten.
Klinkt heel maatschappelijk, is het ook.. maar als je er heel radicaal naar kijkt is het gewoon te sad voor woorden dat er dingen zijn die vanwege geld in vooruitgang geremd worden. Zo ook de waterstof auto's. Die worden door shell en BP enorm geremd omdat ze geld willen verdienen aan benzine.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo.. Ik zie het als pech hebben en een indicatie om harder te werken zodat ik het programma wel kan kopen.
Photoshop is gewoon een duur programma, een kwalitatief goed programma, daar betaal je voor. Is het je dat niet waard, dan heb je pech, net als ik..
Ik vind het schrijnender dat studeren zo godsgruwelijk duur wordt.
Eens!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Klinkt heel maatschappelijk, is het ook.. maar als je er heel radicaal naar kijkt is het gewoon te sad voor woorden dat er dingen zijn die vanwege geld in vooruitgang geremd worden. Zo ook de waterstof auto's. Die worden door shell en BP enorm geremd omdat ze geld willen verdienen aan benzine.
Geld is een ziekte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |