Ik heb een uitgebreid verslag van mijn LL in dit topic gepost:
Bulbjes, hoe was het?Staat ook wat bij geschreven wat ik van de bands die ik gezien heb vond, voor wie het wil lezen.
EDIT: Ok, bij deze even wat knip- en plakwerk uit dat topic wbt de bandjes:
VRIJDAG
Richting Alpha gelopen, daar was
Graffiti6 bezig wat we opzich ook wel beetje wilden zien. We hebben toen vnl ff op de Alphaheuvel gezeten. Mja ach, tis van de feelgood muziek maar om nou te zeggen dat ze echt goed waren neuh.
Ik wilde
The horrors zien dus teruggelopen naar de India. Ze waren al ff bezig met spelen toen wij aankwamen. In de tent gaan staan en beetje meebewogen/ danst. Ik vond het wel lekkere muziek en wel goed. Beetje joy division/ jaren 80 etc achtig. Alleen vond ik het wat minder geschikt voor bij daglicht Ik vind dit echt van die muziek voor in een duistere kroeg om 4u snachts om een beetje half in trance op te bewegen. Heb dan ook ff met mn ogen dicht staan meebewegen.
Hierna ff naar de Grolsch gelopen waar
Chase&Status nog bezig was. Deze wilde ik eigenlijk ook zien maarja kwam tegelijk met The horrors dus ik heb alleen de laatste 3 nummers van C&S nog kunnen horen vanaf buiten de Grolsch want de tent stond goed vol. Wel lekkere dnB
Ik wilde de
Fleet Foxes wel zien (Grolsch) dus zijn we daar ff gaan kijken. Maar om eerlijk te zijn vond ik ze op dat moment nogal saai. Niet onaardig of zo, best goed, maar op dat moment vond ik het gewoon saaie muziek en wou ik liever verder lopen.
Ik denk dat FF beter tot zn recht komt op een kleiner festivalletje/ in een kleinere tent of zo. Zo heel groot tussen al die andere acts komt het toch redelijk kneuserig over terwijl het eigenlijk best mooie muziek is.
Ik wilde
Paul Kalkbrenner eigenlijk ook wel zien, dus ff daarheen gelopen. Maar ik was er zelf niet helemaal voor in de stemming (ik was gewoon btje moe in mn benen etc :p) en mn vriend houdt helemaal niet van techno etc dus daar zijn we maar meteen doorgelopen helaas.
Mn vriend wou wel naar de
Artic Monkeys, en ach, ik wou ze miss ook wel ff zien. Dus naar de Alpha gelopen. Ik had het eigenlijk wel een beetje gehad. En op dat moment vond ik Artic Monkeys dus ook niet super. Gewoon geen zin meer om te staan, concertje kijken etc (tenzij ik het echt heel super vond).
Dus toen dag gezegd tegen mn vriend en afgetaaid naar mn tent om 22.30 en gaan liggen.
ZATERDAG
Om 11.30 kwam
Agnes Obel in de India, wat ik wel wilde zien. Mooie stem en mooie liedjes. Al begonnen veel nummers een beetje hetzelfde en verstond ik geen kut van wat ze af en toe zei tussen de nummers door.
Na 'Riverside' zijn we weggegaan want moest plassen en nja had het ook wel weer btje gezien
Daarna naar
Lowlands zingt gegaan waar we van begin tot eind hebben gestaan midden in de Alpha. Was errug leuk!! Lekker meegezongen en bewogen etc.
Hierna stukje
DeWolff gezien vanaf achterin de Alpha. Achterin de Alpha was het erg rustig, en het nummer wat er toen was was ook redelijk tam nog. We zijn de rest van DeWolff buiten op het gras van de Alphaheuvel wezen kijken. Maar achteraf als ik zo de beelden van Ned 3 bekijk toch wel jammer dat we niet wat meer voorin in de Alpha zijn gaan staan etc. Was toch wel goed concert.
We wilden beiden naar
Flogging Molly, en mn vriend wou graag in het voorvak dus stonden we in het linkervoorvak (ik bij het hek). Ik had mn tas en trui etc bij, die had ik over het hek op zo'n dingetje neergezet maar ik wou mn tas niet uit het oog verliezen dus ik stond daar nogal krampachtig niet vrij te zijn. Btje balen maja.
Mn vriend was ondertussen zich aan het uitleven in de pit die er in het voorvak steeds was. Sommigen hier op het forum merkten op dat er nauwelijks een pit was in de voorvakken etc maar er was toch echt wel continu een pit geweest in het voorvak.
En als je dit te tam vond en perse echt met je ellebogen wilt gaan werken of heel hard wilt knallen dan hoor je hier gewoon niet meer thuis denk ik dan. Dan is Lowlands misschien softer geworden maar denk dat de meesten het zo prima vonden. Dat agressieve gedoe doe maar ergens anders, t moet wel leuk blijven. Dr was een keer een gast die redelijk agressief erin kwam beuken geloof ik, werd niet zo op prijs gesteld meen ik.
Ik vond Flogging Molly beetje tegenvallen op dat moment. Echt zo'n gast die bierdrinken promoot etc. Ja hoort erbij natuurlijk maar op dat moment had ik daar ff geen zin in.
Weinig nummers die ik kende op een paar na die ik wel erg leuk vond. Ben bij Devils dance floor ook ff meegegaan de pit in en bij nog een nummer wel echt gedanst.
Geluid was net op t randje van 'zal ik wel of geen oordoppen indoen'? Uiteindelijk mn oordoppen toch wel ingehad, maar zo dus wel een stuk minder gehoord, wat wel jammer was (had van die Alpine party plugs).
Ook al vond ik het niet heel super op enkele nummers na, kreeg er toch wel energie van dus toch wel leuk.
Hierna wou ik
Within Temptation zien. Dit viel nogal tegen. Zoals men vantevoren al tegen me zei: dingen die je perse wilt zien vallen vaak tegen, dingen waarvan je denkt dat je er niks aan vindt zijn hardstikke leuk. Dit was zo'n voorbeeld ervan.
Was echt beetje zo'n mja kweenie, fantasy/ gothic/ metal sfeertje. Met vantevoren ook een soort film-intro dinges. Nou houd ik wel btje van gothic etc maar ja ik heb niet zoveel met dat fantasy sfeertje. En vond ze niet zo goed op LL passen met dat sfeertje. Vond de muziek ook niet heel super, de paar bekende nummers waren wel leuk maar rest mwah.
Achteraf op Ned 3 in de uitzending trouwens zingt ze af en toe echt megavals maar dat was tijdens het optreden zelf niet te horen. Daar leek ze wel gewoon goed te zingen, al kon je horen dat ze bepaalde uithalen niet goed haalde.
En t zijn vast leuke mensen maar op een of andere manier kreeg ze toch het publiek niet echt mee vond ik persoonlijk. Dus mja.
In de verte hoorde we ondertussen
La boutique fantastique wat wel aardig klonk.
Hierna na
Babylon Circus (Grolsch) geweest waar mn vriend heenwou. Ik wist niet of het wel echt mijn ding was.
Maar was dus superleuk. We stonden op een goeie plek links vooraan achter het voorvak, bij de schermen. Dus konden zowel op de schermen als het podium kijken en hadden alle ruimte om te dansen.
Echt geweldig de interactie met het publiek. Op een gegeven moment hielden ze ook minutenlang stil en publiek werd helemaal uitzinnig, zij weer nog langer stil, publiek nog uitzinniger etc. Ze waren miss niet eens supergoed of weet ik het (ik vond ze wel gewoon goed hoor) maar t was vnl het moment/ de interactie met het publiek. Als je de beelden van LL terugkijkt denk je miss van 'mwah' maar op dat moment was het echt geweldig en heerlijke muziek om bij te dansen etc. Paar keer van die sit-downs gedaan ook die elders ook waren.
Hierna doorgelopen naar de Alpha, waar
Elbow bezig was. Ik dacht dat Elbow ook niet echt mijn ding zou zijn maar kreeg echt bijna een kippenvel moment daar. Ze waren net begonnen met grounds for divorce waarbij het publiek ook mee mocht zingen. Wauw. Lekker bluesy.
Geweldig mooi. Hele fijne sfeer daar en goede muziek zo live.
ZONDAG:
Mwah t
residentie-orkest viel n beetje tegen. T begon wel mooi, de eerste halve minuut. Maar daarna was het toch niet echt mijn ding meer. We zaten achterin de Alpha (zaten, ja. Er werd veel gezeten tijdens het orkest ) dus ik kon er ook weinig van zien en het geluid was achterin gewoon enorm zacht en dus niet echt indrukwekkend.
Had het na een kwartiertje wel gezien, toch maar ff snel in mn eentje terug naar de camping snel wat anders aantrekken.
De
Crystal Fighters begonnen (Grolsch), de tent stond daar aardig vol en t was warm, dus zijn we ff buiten in het gras daar gaan zitten. Na een paar minuten leek dr een bui aan te komen en mn vriend vond het te heet in de zon, dus maar weer onder de foodtenten-overkapping gaan zitten. Helaas hoorde ik de muziek die ik toch wel leuk vond zo wel een stuk minder. Maar mn vriend vond het niet zo zijn ding. Kan me ook wel voorstellen, ik ben iemand die graag beweegt op muziek en hij danst niet zo snel, dus dan heb je toch al een wat andere muziekbeleving.
Achteraf toch wel jammer dat ik niet in de tent had gestaan want vond ze toch wel leuk klinken (veel meer dansbaar en electronischer etc dan ik dacht, btje veel hetzelfde misschien maar vond het erg lekker klinken). Alhoewel ik dan wel echt mn oordopjes nodig had gehad maargoed want het stond behoorlijk hard. Laatste nummer hebben we wel vanuit achterin de tent gezien (zonder oordoppen ).
net optijd bij de Alpha om vanaf achterin de laatste 3 nummers of zo te zien van
Skunk Anansie. Wow lekker energiek. Ze waagde zich zelfs aan crowdsurfen terwijl haar stem geen moment haperde of in volume afnam. Cool.
Na Skunk Anansie kwam
Interpol wat mn vriend wel wilde zien. Ik vond ze niet superboeiend, mn vriend uiteindelijk ook niet zo. Beetje saaie tamme muziek, weinig interactie etc. Maar ik vond het voor dat moment wel ff ok. Ff beetje rustig en wel aardig. Ook wel beetje sombere muziek, op dat moment wel lekker.
Beetje gestaan en gezeten daar in de Alpha, wat biertjes gehaald en wat te eten etc.
Als afsluiter kwam hierna
The Offspring, wederom iets wat mn vriend wel wou zien. Bij de Offspring stonden we ergens beetje in het midden, t was daar vrij vol. Ik vond het niet echt heel super. Ook niet slecht, maar toch beetje meer van hetzelfde. Sommige bekende nummers waren wel ff leuk. Maar verder; mwah. Geluid was ook nie zo super.
en toen naar
Superstijl gegaan en daar aan de rand gestaan. Altijd leuk. Leuke muziek ook. Het stemvee maakte goede keuzes. Mn vriend stond een beetje lauw aan de kant, maar op den duur kreeg hij toch ook wel ff een lach op zn gezicht. Mooi zo.
Daarna even kijken of er nog steeds van die enorme rijen stonden bij de
Titty Twister. Dit keer viel het gelukkig mee. Ongeveer 10 minuten gewacht, dus toch nog ff binnen geweest deze LL. Woehoe!
Ik vond het wel een toffe tent. Super gedaan, de aankleding buiten, maar ook binnen de hele aankleding met alle kleine details waar op gelet was (de dingen in de kast achter de bar etc) en het personeel geheel in style.
De perceptie van het publiek werd ook ineens heel anders: de meisjes waren ineens geen 'leuke meisjes/ breezahmeisjes/ lowlandsmeisjes' etc meer, maar zelfbewuste stoere sexy rockchicks.
Yeah, dat had wel wat. De 'strippers' (die dus niet stripten maar in lingerie etc sexy aan het dansen waren) waren ook wel leuk om naar te kijken trouwens.
T was er binnen echter beetje vol en proppen, en men begon met bier te gooien etc. Normaal vind ik dat niet altijd even erg, maar had net mn schone droge kleren aan en er op dat moment dus geen zin in om onder het bier en het zweet te zitten (buiten was het nl ook koud). Bovendien waren de lampen er nogal heet. Dus toch maar weer naar buiten na een biertje binnen te zijn geweest.
Om 4u waren we terug bij de camping. In de verte konden we een badhuisconcert van camping 3 horen.
Ik wilde net gaan tandenpoetsen toen er ook in ons
badhuis een concert begonnen werd. Zelf ook nog even meegedaan en met partytentstokken op de wasbakken geslagen.
Na halfuur toch maar ff tandengepoetst en uurtje later lagen we in de tent. In het badhuis ging ondertussen het concert nog anderhalf uur lang door. We hoorden geregeld 'Nog een tent, nog een tent' Maar ik viel zo'n beetje in slaap zodra mn oor het (geimproviseerde) kussen raakte, en heb zo toch nog anderhalf uur geslapen.
[ Bericht 47% gewijzigd door bulbjes op 27-08-2011 14:44:55 ]