Oke, gelijk maar even mijn weekend:
Donderdag:Om half 12 vertrokken van huis met m'n vriendin, 3 kwartier later stonden we in de file, net voor de laatste rotonde voor de dijk, daar een half uur gewacht en toen besloten om uit te stappen en naar de ingang te lopen (Kiss 'n Ride). Bij de pendelbussen ingang naar binnen gelopen. Een uurtje gewacht op het bandje en waren 15u binnen, viel mij niets tegen

Camping 2 was nog vrij leeg, tentje opgezet. 's Avonds bij vrienden gehangen. Liepen we om 1u terug naar ons tentje. Stuk, was de buurman erop gevallen (drievoudige breuk en gescheurde huid), uiteindelijk ¤50 van hem gekregen (thanks man, als je hier zit) en een nieuw tentje gekocht en opgezet. Een uur later dan toch slapen.
Vrijdag:Na een knakworst ontbijt besloten om om half 13 toch maar in de rij te gaan staan om een LL-waardig ontbijt te halen. Na een terreinverkenning, kijken naar de nieuwe dingen; Rawsome, Guerilla Garden, Skippyballenbak, Titty Twister allemaal heel vet en een goede toevoeging

Mijn vriendin werd gevraagd voor een LTV filmpje, we hebben hem alleen niet langs zien komen, ze wouden dat ze de Rawsome omduwde en dan de torens van de festivalingang werden omgekegeld, iemand die gezien?
De eerste act was
Destroyer, kende het van plaat, maar besloten om lekker in het gras gelegen en bandjes gezocht op ons net verworven 3fm kleedje. Klonk goed, lekker chill beginnen. Vervolgens naar de Bravo teruggelopen voor
James Blake, aangezien ik al was voorbereid op een heel rustig optreden viel mij dit niets tegen, alleen aan het eind was ik er wel een beetje klaar mee, toch afgekeken. Daarna doorgelopen naar de
Jeugd van Tegenwoordig, was eerst niet het plan, maar mijn vriendin had behoefte aan meebleren en de Jeugd kan bij mij toch niet meer stuk. Daarna
Chase & Status meegepakt, was eerst niet het plan om hier lang te blijven, want Miles Kane moest ik zien, maar dankzij de geweldige sfeer toch afgekeken. Was een goede verrassing, kende het niet. Alleen de volgende keer iets meer live-zang, en minder ge-copy-paste one-liners van andere bands, was soms meer een mash-up. Daarna dus
Miles Kane, echt 10 punten voor deze man. Had toch stiekem gehoopt op een nummer met Alex Turner, maar Miles kan het ook wel alleen! Met een hele groep afgesproken bij
Noah & the Whale, mede daardoor een vooral gezellig optreden, maar ze speelden erg goed, beter dan ik had verwacht. Daarna de afsluiters,
Fleet Foxes eerst drie kwartier, daarna
Arctic Monkeys drie kwartier. Beide speelden erg goed. FF waren erg goed, maar ik word ze naar een tijdje toch zat, wat ik serieus jammer vind. AM speelden weer retestrak hun nummers, ik ken haast alles van ze, maar live komt het toch niet helemaal tot mij (nu 3x gezien). Ik was trouwens erg verbaasd over de interactie met het publiek.
Het toegift gemist om op tijd te zijn voor
Lebbis & Jansen. Geweldig voorprogramma daar! Dansen, dansen, dit zijn de LL feestjes! Deze twee zijn zeer goed op elkaar ingespeeld, dat maakte het erg aangenaam. Daarna rondgedwaald over het terrein, uiteindelijk
90's now. Na een half uurtje waren we er klaar mee en teruggegaan naar de camping.
Conclusie: te volle dag, had Friendly Fires, dEUS, Naked and Famous, Gaslamp Killer en Beardyman ook wel willen zien, maar dat gaat gewoonweg niet..
Zaterdag:Opgestaan met
Agnes Obél, een tosti en vitamineshot. Erg goed, beter dan Metropolis denk ik. Daarna
Junip, viel tegen, na drie nummers weggegaan, had beter naar Eefje kunnen gaan. Slecht geluid ook, net als wel vaker in de India dit jaar. Daarna
Bombay Bicycle Club. Leuk, maar niet echt indrukwekkend, op 3/4e weggegaan. Toen hadden we behoefte aan iets wat niet mis kan gaan, dus naar de Alpha voor
Flogging Molly. Ondanks mijn nodige festivalervaring had ik ze toch nooit live gezien, erg goed feestje. Daarna naar de camping en rondgedwaald, weer ingehaakt bij
Chef'Special. Echt een ware verrassing, goede live act. Volgend jaar mogen ze van mij weer komen (maar de Alpha lijkt mij wat te groot). Daarna
Selah Sue, ik was 2 jaar geleden groot fan, alleen met gitaartje. Dit is ook goed, maar niet meer zo indrukwekkend. Toen naar de
Goslink tent voor een optreden van Goslink op zelfgemaakte instrumenten, knap gedaan! Daarna
Elbow als afsluiter. Op Pinkpop al goed, maar nu nog beter! Staat in mijn top 3! Die avond lang in de Lima doorgebracht, een keeswaardig feestje. De Titty Twister nog geprobeerd, maar 3 kwartier wachten doe ik niet..
Conclusie: Matige middag, die steeds beter werd, met als climax Elbow.
Zondag: De laatste dag, we hadden Fink willen zien, maar brakheid gooide roet in het eten. Toen maar het
Residentie Orkest als starter, traag begin. Wel fijn om eens wat anders te horen dan de bekende dingen. Hierna wouden we naar Little Dragon, maar de zus van mijn vriendin werd niet goed (oververhitting, dus maar na de EHBO) mijn vriendin daar gebleven en toen maar naar
De Staat gelopen met vrienden van mijn schoonzus, die daar heengingen. Ja, de Staat, gewoon goed, lekker strak, niets van te zeggen. Maar ik moest naar
Crystal Fighters, dus op tijd weer terug, mijn vriendin opgepikt bij de EHBO en het voorvak ingekropen, halverwege weer naar het randje, het was daar echt té warm. Maar erg lekker gedanst, party. De bas stond wel een tikkeltje te hard waardoor subtiliteit een beetje wegviel.
Na een breakie, op tijd naar de Lima voor
Happy Camper. De creme de la creme van de Nederlandse indie op één podium, niets dan lof. Complimenten voor de synchroon confetti in het publiek. Daarna een paar nummertjes Boef en de Gelogeerde Aap, maar die moet ik nog maar eens gewoon gaan kijken, die werkt niet na Happy Camper. Na een tijdje ingehaakt bij
Lamb voor een paar nummertjes, maar iets te elektronisch na mijn idee, wel Gabriel meegepakt, dat was wel top! Daarna
Beady Eye vanuit het gras. En op tijd door naar
The Offspring, hoefde van mij niet, maar groepsbelang was hier even belangrijker. Na een kwartier was ik wel klaar met dit nummer-nummer-nummer gebeuren, niet echt een show. Dus als een malle naar de X-Ray voor
Kakkmaddafakka. Dat noemen we party! Een zeer waardige afsluiter. Hierna nog naar de merchandise gelopen voor een shirtje van laatstgenoemde voor mijn vriendin, maar helaas niet kunnen vinden.. Hierna afgesproken voor een laatste LL borrel, waarna mijn vrienden van LL'11 naar huis gingen. Met mijn vriendin nog een uurtje gedwaald over het terrein, weer een dikke rij voor de Titty Twister. Een uurtje bij de Oxfam Novib gezeten. Als afsluiter wou ik naar Fake Blood, maar we waren er wel klaar mee. Hierna nog lekker op de camping gehangen en naar het badkamerconcert gekeken op de camping. Rick Ashley!!
Conclusie: Overall een goede en chille dag met als hoogtepunten Crystal Figters en Kakkmaddafakka en als dieptepunt een erg zere rug. Oh, en het straattheater van Resdidual/Gurus (heb een half lopen zoeken naar de naam) was ook echt een hoogtepunt!
Bedankt Lowlands!