Vrijdag's Ochtend aangekomen en plekje op camping 5 gevonden. Kamp gebouwd en om 10:00 kon het eerste biertje open. Daarna even gechilld en op tijd (12:30) naar het festivalterrein gelopen om Fucked Up niet te missen. Was goed dat we op tijd waren gegaan want wat ging dat langzaam bij de ingang! Eerst nog even wat gegeten in de nog vrijwel lege LLow Chi Minh en toen dus
Fucked Up in de amper halfvolle India. Damian had naar eigen zeggen voor het eerst een draadloze microfoon, ging bij het tweede nummer de zaal in en is daarna niet meer op het podium teruggekeerd. Had wel medelijden met de andere bandleden, die stonden er maar een beetje voor Piet Snot bij.

Daarna even een kwartiertje bij
Joan As Police Woman gekeken in de Bravo. Wat was de Bravo klein geworden zeg! Wel iets breder maar er was denk ik minstens 1/3 van de lengte af. Daarna naar de Lima gelopen voor een stukje
Destroyer. Prima band en mooie muziek maar de zanger was flink van het padje af. Staarde alleen een beetje het publiek in en vond zijn fles wijn interessanter dan het zingen leek het.
Daarna naar James Blake, maar helaas was het al veel te druk in de Bravo dus moesten we genoegen nemen met een plekje aan de zijkant. Omdat de rest van de mensen om me heen dit wel een prima plekje vonden om de week met elkaar te bespreken kon ik me totaal niet concentreren op de muziek, erg jammer! Besloten om dan maar naar
De Jeugd Van Tegenwoordig te gaan in de Alpha. Erg tof optreden en lekker mee staan blèren.
Hierna rustig richting India gegaan voor
Miles Kane. Een paar jaar geleden maakte The Rascals grote indruk in de Charlie en ook dit was een prima optreden. Miles is volwassen geworden als entertainer, leuk om te zien. Daarna
The Naked And Famous waarbij de India helemaal packed vol stond, die hadden best in de Grolsch kunnen staan! Heb me wel vermaakt maar had toch het gevoel dat het optreden niet helemaal uit de verf kwam. Heb wel een zwak voor die zangeres, maar haar zangvolume kan wel wat beter gedoseerd worden (soms te zacht, soms te hard).
Fleet Foxes in de Grolsch was daarna een van de hoogtepunten. Prachtige muziek en sympathieke gasten. Daarna nog de tweede helft van de
Arctic Monkeys gezien. Beter dan in 2009 maar ik stond te ver naar achteren om er echt goed in te komen.
Daarna in de rij gaan staan voor
Lebbis en Jansen. Leuk ze weer eens samen te hebben gezien en een paar goede grappen maar niet enorm goed. Wel weer een fantastisch feestje in de Juliet voor het optreden begon.
ZaterdagWeer vroeg naar het terrein maar alsnog te laat voor een goede plek in de India bij
Agnes Obél. Dus toen maar met een verse koffie van Oxfam van buiten geluisterd. Hierna blijven hangen voor
Junip, de band van Jose Gonzalez. Heerlijk sfeervolle, bezwerende muziek waarbij je lekker kan wegdromen.
Vervolgens naar
Suuns in de X-Ray. Lekkere bak noise uit Canada, vond het een beetje de light-variant van Holy Fuck, die wel iets dansbaarder zijn. Wel een enorm goed optreden! Daarna even wat gegeten bij Van 't Land (geniaal concept maar wat een kutmuziek!

) en terug naar de X-Ray voor
AKS met Selah Sue op vocals. Klonk wel lekker.
Hierna op tijd naar de Bravo voor
Goose. Was een van de hoogtepunten in 2007 en nu weer ging de complete tent uit z'n dak. Een dampende stampende bende. Na eerst het verloren vocht weer bijgevuld te hebben terug naar de Bravo voor
Crystal Castles. Die waren te laat en ook het optreden vond ik wat minder. Alle subtiliteit was eruit doordat drum en bas veel te hard stonden. Het was zelfs moeilijk te volgen welk nummer ze eigenlijk aan het spelen waren.
Daarna naar de Alpha gegaan en een mooi plekje in het voorvak tegen de zij-barrier bemachtigd voor
Elbow. Erg mooie en (soms iets te perfecte) show, wel een van de hoogtepunten.
ZondagDoor de regen wat later naar het festivalterrein gegaan en begonnen met
Frank Turner in de Grolsch. Was hier erg benieuwd naar. Heel tof concert en wat een bevlogen zanger! Hierna even bij
Stanley en de Menzo's gaan kijken, maar dat vond ik helemaal niets. Dus maar weer terug naar de Grolsch voor
Crystal Fighters. Ik was er een beetje bang voor dat iedereen alleen voor Plage zou komen maar dat viel (in het voorvak) alles mee! Was eigenlijk het hele optreden één groot feest, flink gedanst/gesprongen.
Vervolgens weer naar de Bravo voor
Odd Future Wolf Gang Kill Them All. Misschien stond ik niet genoeg naar voren maar ik vond er niet zo veel aan, ik zie de hype niet zo. Dus maar naar de India gegaan voor
Warpaint. Was wel aardig, een 'meiden'rockband met een lekker psychedelisch sausje.
Hierna naar de Alpha voor
Interpol. De belangstelling viel tegen (was zelf in het voorvak nog veel ruimte over) en ook het concert was wat op de automatische piloot, wel jammer. Een paar jaar geleden in de Grolsch werd ik er helemaal door gegrepen, nu niet. Daarna naar
Dolf Jansen geweest in de Juliet, had verwacht dat het wel weer druk zou zijn maar de zaal was niet eens vol. Was wel weer leuk al waren wel veel grappen gerecycled uit de Lebbis en Jansen show van vrijdag. Daarna naar
Superstijl in de India gegaan wat veel later dan gepland begon door technische problemen. De eerste 2 blokjes meegemaakt (Britpop en Filmmuziek) wat erg leuk was. Alleen hadden ze wat meer plekken moeten maken waar je stemkaarten kon krijgen en kon stemmen want ik had geen zin om helemaal naar voren te gaan daarvoor. En ook via de iPhone-app bleek je een code nodig te hebben om te kunnen stemmen.
Hierna nog naar de horrorfilm
The Ward geweest in de Echo. Begon wat slapjes maar uiteindelijk bleek er toch een tof verhaal in te zitten. En de schrikmomenten zijn altijd wel leuk natuurlijk in de Echo.

Na
Zombie Nation in de Bravo zat mijn 10de Lowlands er weer op. Heb het weer prima naar mijn zin gehad!
Wat dingetjes die me opvielen:
- De ingang van het festivalterrein moet echt eerder open (geen half uur van te voren maar minstens een uur)
- Er was naar mijn idee minder aandacht besteed aan de aankleding van het terrein. Veel toffe decorstukken uit het verleden (vingers, grote hangende ballen/zilveren logo in de India, spiegeltoren) zijn weg en er is geen vervanging (of een veel minder uitbundige) voor gekomen.
- Personeel bij sommige eet/drinkstandjes loopt de kantjes eraf (ik noem bijvoorbeeld het personeel van het DE-koffiehuis, werd heel inefficient gewerkt)
[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 23-08-2011 20:29:47 ]