abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:34:31 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_101044400
Elk jaar zijn er wel mensen die graag uitgebreid vertellen wat ze gezien hebben of wat het beste was. Dat kan in de slowchat maar daar kan het snel ineens een paar paginas opschuiven. Daarom dit topic.

Wat heb je gezien aan bands / dj's / andere acts / spontane acties en wat vond je er van?
Wat is je top 10?

Natuurlijk hoeft het niet superuitgebreid, alleen een top 3 posten is ook al mooi :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:35:45 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_101044450
Vrijdag
Nadat we eindelijk binnen waren en even gekeken hadden hoe de nieuwe opstelling er uit zag (xray en india van plaats gewisseld e.d.) LL begonnen zoals nooit tevoren: in de Bravo!
Joan as Policewoman (Bravo)
Ze was al even bezig toen ik binnenkwam, was wel een lekker rustig begin. Joan op gitaar of achter keyboard, bijgestaan door drummer en nog een keyboard. Niet iets wat ik thuis snel op zal zetten. Waardering: 6
Anna Calvi (India)
Ik wist al dat ik dit niet geweldig vond, wat dat betreft viel het een beetje mee. Ze kan wel gitaar spelen maar de liedjes vind ik niet heel boeiend. Waardering: 6
Trophy Wife (Xray)
Mijn eerste Xray band ooit volgens mij. Klonk lekker dansbaar, maar wel gespeeld met gitaren. Misschien was de tent (nou ja, silo) daarom half leeg? Deed me bij vlagen denken aan LCD Soundsystem of Reverend and The Makers. Waardering: 7
Trippple Nippples (Xray)
Eventje binnen gestaan, maar dat was helemaal niks.
Noah and the Whale (Grolsch)
Met m'n groep meegegaan omdat ik toch wat moest, en zeer positief verrast. Af en toe lekker fel, zeker niet onaangenaam om te horen. Waardering: 7
Deus (Alpha)
Halverwege binnen komen lopen in de hoop Suds and Soda nog even mee te pakken. Helaas, die was al geweest. Niet echt mijn ding verder al klinkt het live wat beter (harder) dan van plaat. Waardering: 5
White Denim (Charlie)
Paar nummers volgehouden, toen weggelopen. Vond het niet boeiend. Waardering: 3
Tiger Love (Xray)
Ik had op youtube wat beluisterd en dat klonk wel hoopvol, maar dat bleek live toch anders te zijn. Paar nummers volgehouden toen wist ik genoeg. Waardering: 4
Arctic Monkeys (Alpha)
Niet in de tent geweest, net naast de tent beluisterd en op de schermen gekeken. Klonk wel ok maar ben nog niet om en weet zeker nog niet waarom dit zo'n beetje de populairste gitaarband van dit moment is. Waardering: 7
Na de concerten nog even de groep bij elkaar verzameld en gekeken of ergsn iets leuks was maar ik hoorde overal alleen maar dance geloof ik dus met z'n allen maar besloten dat het genoeg was geweest voor die dag.

Zaterdag
Agnes Obel (India)
Erg vroeg, maar wel muziek die bij die tijd past. Erg rustig maar wel mooi. Waardering: 7
Eefje de Visser (Lima)
4e keer dat ik haar zag dit jaar, na een instore bij Recordstore Day en concerten op Neude en Bevrijdingsfestival. Wat was ze weer goed. Blijft me verbazen hoe verstaanbaar en helder ze zingt, ook voor zo'n groot publiek in de open lucht. Heerlijk. Waardering: 9
The Deaf (Charlie)
Iets eerder bij Eefje weggegaan omdat ik the Deaf wel weer wilde zien, na Metropolis de 2e keer. En wow, het was weer super. Heerlijke vuige garagerock, vooral tweestemmig echt briljant. Waardering: 10.
DeWolff (Alpha)
Buiten de tent op het talud gezeten, geen idee of ze 2 of 10 nummers hebben gespeeld, het bleef maar doorspacen. Waardering: 7
Mona (Charlie)
Veelbelovend aangekondigd maar het enige dat vet was waren de kuiven op hun hoofd. De muziek was vrij zouteloos. Paar nummers beluisterd en toen wist ik het wel. Waardering: 5
Goose (Bravo)
Buiten de tent staan kijken naar hoe alle handjes de lucht in gingen. Lekker dansbare muziek wel al vond ik het begin beter, zaten er meer repetitieve stukken in, waar ik meer van hou bij dance. Waardering: 6
Cloud Control (India)
Lekkere bak herrie, die gitaar leek een eigen leven te leiden. Dat kon ik wel even gebruiken na een uur of 4 matigheid. Waardering: 8
Cage the Elephant (India)
Dit vond ik daarentegen weer totaal niet interessant, hoop herrie om niks. Waardering: 4
Customs (India)
Positieve meevaller, had meer Editors verwacht maar dit klonk wel lekker bij vlagen. Met name de uptempo nummers. Waardering: 7
Vervolgens naar Grolsch voor de Alpha dj's maar dat bleek veranderd in Lowlands Zingt deel 2 en de muziek was vrij dramatisch. Paar verplichte nummers op herhaling die wel ok zijn maar bij Bonkers en dat soort ongein haak ik af. Verder was er ook niks dus weer niet laat gemaakt.

Zondag
Residentie Orkest (Alpha)
Meegesleept naar de Alpha voor een klassiek concert. Nou, prima. Wel indrukwekkend om zo'n 70 man op het podium te zien zitten. Het was natuurlijk erg goed gespeeld, 1 nummer dat het hele uur in beslag nam. Het werd uiteindelijk een lange zit maar wel bijzonder om meegemaakt te hebben. Waardering; 6
Royal Republic (India)
Op dauwpop had ik ze voornamelijk buiten de tent gehoord, nu vanaf het begin in de tent gestaan. Gaaf hoor. Metal/punk, van alles wat met een aantal verzoeknummers tussendoor (Ace of Spades, Battery, Sweet Home Alabama). Zanger was niet geweldig bij stem maar dat kwam volgens hemzelf doordat ze al te lang op tour waren, 250 shows rond 1 album. Waardering: 8
The Kills (Grolsch)
Een van mijn meest gewenste bands, ze speelden een set met veel nieuw werk maar gelukkig ook genoeg oud werk. Sowieso gaaf om ze eens echt aan het werk te zien. De tent zag er van mijn punt gezien vol uit maar toen ik terug liep naar achter bleek dat toch wat tegen te vallen. Waardering: 10.
Warpaint (India)
Lekker zweverige 80s wave, werd wel wat eentonig op een bepaald moment. Wel volgehouden tot het eind. Waardering: 8
Lamb (Bravo)
Ik dacht dat ik dit wel leuk zou kunnen vinden, maar toen bij het 2e nummer de breakbeats er in kwam bedacht ik dat ik me vergist had.
Beady Eye (Grolsch)
Oeh, gaaf. Van begin tot eind genoten. Ondanks een paar rustigere nummers die makkelijk in Oasis geslijm hadden kunnen vervallen of, nog erger, in eindelos 'nananananana' (zie hey jude), maar dat gebeurt op de plaat niet en live ook niet dankzij een extra gitaartje of gewoon doordat het nummer ophield. Waardering: 10
Karnivool (India)
Nog even voor de vorm gekeken of dit wat was, maar nee. Drummer deed z'n best om moeilijke ritmes te slaan maar de rest van de muziek was behorlijk saai. Snel weg dus.
En toen ook meteen maar naar huis....

score:
Alpha 4
Bravo 3
Charlie 3
India 8
Lima 1
X Ray 3

Top 10:
1. Beady Eye
2. The Kills
3. The Deaf
4. Eefje de Visser
---
5. Royal Republic
6. Warpaint
7. Cloud Control
----
8. Customs
9. Noah and the Whale
10. Agnes Obel
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:40:38 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101044651
TS, ben je fan van Oasis? Niet-liefhebbers kraken Beady Eye namelijk meestal direct af door de altijd even arrogante houding van Liam en zijn stem is ook niet meer wat 'ie geweest is. Mocht je geen Oasis-fan zijn vind ik het dan ook des te interessanter dat je hun optreden een 10 geeft 8-)
pi_101044892
Beady Eye was ook mijn hoogtepunt. Briljant. En Liam is gewoon een baas.
I don't really come from outer space || Last.fm
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:48:02 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_101044935
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:40 schreef TNA het volgende:
TS, ben je fan van Oasis? Niet-liefhebbers kraken Beady Eye namelijk meestal direct af door de altijd even arrogante houding van Liam en zijn stem is ook niet meer wat 'ie geweest is. Mocht je geen Oasis-fan zijn vind ik het dan ook des te interessanter dat je hun optreden een 10 geeft 8-)
Niet echt, vind hun rock nummers wel ok (supersonic, cigarettes and alcohol) maar ze hebben ook echte zeiknummers (whatever, don't look back in anger). Die zeiknummers heeft Beady Eye niet :)
pi_101045064
India, pokketent. Sfeerloos en verpestte Anna Calvi en Apparat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:51:59 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101045084
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:48 schreef ranja het volgende:

[..]

Niet echt, vind hun rock nummers wel ok (supersonic, cigarettes and alcohol) maar ze hebben ook echte zeiknummers (whatever, don't look back in anger). Die zeiknummers heeft Beady Eye niet :)
Een schandalige belediging voor die twee pareltjes :{w Maar ik ben blij te horen dat Beady Eye je is bevallen (de live-optredens wisselden nogal van kwaliteit het afgelopen half jaar).
pi_101045263
Stephen Marley was mijn hoogtepunt met Seasick Steve en Skunk erbij :)
pi_101045499
Vrijdag: Graffiti6, Underoath, Jungle by Night, Budzillus, Fleet Foxes, Edward Sharpe
Zaterdag: DeWolff, Flogging Molly, Seasick Steve, Within Temptation, Babylon Circus
Zondag: Frank Turner, Stanley en de Menzo's, Crystal Fighters, Skunk Anansie, The Offspring

Crystal Fighters, ondanks voorluisteren van andere nummers dan Plage was toch een enorme tegenvaller.

Positief sprongen Flogging Molly, Seasick Steve, Frank Turner, Skunk Anansie en The Offspring.

Top 3:
1 Flogging Molly
2 Skunk Anansie
3 Frank Turner

Verder heel blij dat alle tenten waar ik geen behoefte heb nu op hetzelfde terrein staan. Volgend jaar de ingang in de hemelpoort, de beugelbar in de Grolsch en de pannekoeken waar nu de crepes stonden, en ik ben heel tevreden. Maar X-ray weer weg gedrukt in een hoekje (of lake lowlands) zou al een mooi begin zijn. Wat een baggerherrie kwam daar regelmatig vandaan.

Tip voor volgend jaar: de vrijdagopening eindelijk eens wat langer dan 30 min. voor het eerste concert.
Nog een tip: meer verkeersregelaars op de maandag
pi_101048306
Beady Eye, eigenlijk wel het hele weekend naar uitgekeken _O_ en ik vond het een behoorlijk goed optreden :P En zag die Liam daar een potje stoer te wezen op het podium _O_ _O_ _O_

Kon ook wel erg genieten van Selah Sue trouwens.
pi_101049007
Goed mijn lijstje:
Vrijdag:
Na een rustig ontbijtje met bier wilden we naar Dick Swaab in de Echo, maar helaas gemist door de lange rij voor de ingang :? :X Maar gelukkig maakte de rest van de dag die ergernis weer goed.
Underoath (Grolsch): ok, dat begon niet zo best, vond het inspiratieloze herrie, maar ze deden wel hun best laten we zeggen... ;) Voor tijdig weggegaan.. 5
Jungle by Night (Lima): dat was wel leuk, ik had er iets meer van verwacht, maar zeker leuk genoeg om even bij te blijven hangen. 6,5
Rise Against (Alpha): hier ben ik denk ik te oud voor geworden :+ weinig vernieuwend en had het gevoel dat 15 jaar geleden allemaal al te hebben gehoord. Jammer. 5,5
Budzillus (Lima): Dus weer terug naar de Lima, waar het feesten geblazen bleek bij de Duitse hoempapa balkan gipsy herrie *O* Heerlijk feestje. 8,5
Mariachi el Bronx (Lima): Het klonk veelbelovend: een punk band op mariachi toer.. Maar het was écht mariachi en niet de mix waarop we hoopten. Wel leuk, maar minder feest dan verwacht dus. 7
Fleet Foxes (Grolsch): Ik had er nog nooit van gehoord, iemand uit de groep wilde er heen en er stond iets over folk dus dat leek me goed. Wow. Echt heel erg WOW! Prachtige muziek, meerstemmigheid, sfeer. Een absoluut aangename verrassing! 9,5
Edward Sharpe + aanhang (Lima): En voor de afwisseling maar weer naar de Lima getogen om het folkgehalte nog wat aan te dikken bij de hippiebenden van Edward. Erg leuk optreden en ze speelden mijn favo 'The River' O+ Blij blij blij.. 8,5
Arctic Monkeys (Alpha): Laatste puntje van mee gepikt vanaf de heuvel in de hoop wat van het nieuwe album te horen. De hand van Homme daar in beviel me wel wat ik er van heb gehoord. Maar alleen nog 2 'hitjes' mee gepikt en een laatste nummer wat volgens mij wel nieuw was maar nu niet bepaald een lekkere uitsmijter. Optreden bloedde een beetje dood voor mijn gevoel. 6,5
En toen bierdrinken een meligheid bij de tent, altijd leuk :s)

Zaterdag:
Lowlands zingt (Alpha): veel over gehoord en aangezien dit het laatste jaar was toch maar een keer heen. Heerlijke manier van de dag beginnen! Flink gesprongen, gezongen en gelachen. Leuk! 8,5
Flogging Molly (Alpha): Jaaaaa het feest wat het beloofde te worden werd het ook! Need I say more?? 9
Seasick Steve (Grolsch): _O_ _O_ Achteraf jammer dat we FM helemaal af hebben gekeken, want SS was echt bril-fuckin-jant! Wat een HELD _O_ _O_ O+ 10
Hier valt ineens een gat in mijn programma, weet even niet zo goed meer wat ik allemaal aan het doen was maar ik heb niet echt iets bekeken waar ik iets zinnigs over kan zeggen iig :+
Elbow (Alpha): Feitelijk de enige act die ik écht móest zien van te voren. O+ en ben blij dat ik er bij was O+ Ik vond het echt prachtig. Sympathieke band, prachtige stem en steen goed live. Absoluut hoogtepunt voor mij dit jaar qua muzikaal genieten 10
En toen was het weer tijd voor onze eigen onzin..

Zondag:
Antwerp Gipsy-Ska Orkestra (Lima): Jaaa lekker wakker worden hoor. Leuke belgen met buikdanseres en een mix van verschillende muziekstijlen door elkaar. Van ska naar gip-hop :D 8
De Staat (Alpha): Nog niet gezien sinds het nieuwe album, dus hoog tijd. Zoals verwacht een strakke show en heerlijk uit mijn dak gegaan. 9
Skunk Anansie (Alpha): Strakke show, echt een enternaining event zeg maar. Geweldig te zien hoe Skin het publiek bespeeld en zelf enorm geniet daar van.. Niet helemaal af gekeken maar het zag er goed uit allemaal :Y Degelijk. 8
Likke Li (Grolsch): Op basis van de omschrijving was ik er niet heen gegaan, maar tijdens het rondlopen op het terrein zijn we door de klanken de tent in getrokken. Helaas pas aan het einde van de set, want het klonk stiekem super gaaf!! Cijfer kan ik dus niet geven maar we hebben wel een cd mee genomen bij Plato ;)
Lamb (Bravo): Kan ik toch nog zeggen dat ik bij de Bravo ben geweest :+ Lamb ken ik nog van vroegah.. leuk om daar een stukje van mee te pakken :Y 7
Karnivool (India): Geweldig. Ik vond het zeer goed. Prachtige stem van de zanger en strak gespeeld. De vergelijking met Tool snap ik wel en is deels terecht, maar ze deden me meer denken aan Butterfly Effect (ook from down under) en dat is een van mijn favo bands. Had thuis al een en ander van ze beluisterd en ook live sprak het me zeer aan! Gaaf einde van een geweldig Lowlands O+ 8,5

Dus.. zo iets.. Soms nog wel wat dingen in het voorbijgaan gezien maar niet genoeg om te vermelden verder. :)
Oh en volgend jaar gaan we vrijdag en zaterdag avond mooi de Titty Twister in. Nu pas zondag voor Karnivool even geweest, maar damn, dat is cool zeg als je verder ff niets te doen hebt ~O>
pi_101049456
quote:
99s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:04 schreef stbabylon het volgende:
Maar X-ray weer weg gedrukt in een hoekje (of lake lowlands) zou al een mooi begin zijn. Wat een baggerherrie kwam daar regelmatig vandaan.

dat zou fijn zijn. zodat je minder van die random kutfiguren hebt die de boel daar overbelasten of volgend jaar een grotere. kan niet anders. xray was aan!
pi_101051647
dit was allemaal erg tof:
- Noah and the Whale
- Lykke Li
- Crystal Fighters
- Fake blood
- Edward Sharpe & the magnetic zeros
- Elbow
- Skrillex
- Fleet Foxes
- Zombie Nation
- Jeugd van tegenwoordig
- Young the giant

Kut:
- Jamie Woon (zingt heel zuiver maar ik kon net zo goed zijn cd aanzetten)
- Graffiti 6 (saai!)
- Junip (saai!)
- Borgore

en verder is de india kut. het geluid is crap en de huidige locatie is al helemaal irritant. daarbij waren alle acts die ik wilde zien te groot voor de india en stond/zat het buiten rijendik vol en kon je daar niks horen/zien (bij warpaint, the naked and famous, agnes obel etc.)
pi_101053049
duimomhooglijst:

JvT
Aphex Twin
Cinnaman
Crystal Castles
Chromeo
Lady Aida
Groovetube, X-Ray, Titty Twister
geluid in de Bravo
sfeertje en feeststemming -> LL is gewoon het hardste feest van NL

ruk:
Alpha
geen zeep bij de wc's
stank
Chrystal Fighters
dat de trash niet gebasht wordt
pi_101053156
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:45 schreef bibliophile het volgende:
dit was allemaal erg tof:
- Noah and the Whale
- Lykke Li
- Crystal Fighters
- Fake blood
- Edward Sharpe & the magnetic zeros
- Elbow
- Skrillex
- Fleet Foxes
- Zombie Nation
- Jeugd van tegenwoordig
- Young the giant

Kut:
- Jamie Woon (zingt heel zuiver maar ik kon net zo goed zijn cd aanzetten)
- Graffiti 6 (saai!)
- Junip (saai!)
- Borgore

en verder is de india kut. het geluid is crap en de huidige locatie is al helemaal irritant. daarbij waren alle acts die ik wilde zien te groot voor de india en stond/zat het buiten rijendik vol en kon je daar niks horen/zien (bij warpaint, the naked and famous, agnes obel etc.)
Indie was juist mooi geluid met Fink en Agnes specifiek. Warpaint al een stuk slechter (want harder). Verder kon ik overal met 10 minuutjes van te voren komen zeer gemakkelijk gewoon de tent inlopen tot halverwege met voldoende ruimte om me heen.

Ik vond de Grolsch juist echt bagger qua geluid, zelfs met oordoppen in waren de Fleet Foxes nog tien keer te hard, qua volume. Sowieso hoort dat niet bij zo'n band.

Verder was het wel okay.

De oude tentopstelling etc, was trouwens een stuk beter vond ik ook
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:20:15 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_101053267
Ik vond het geluid bij Grolsch veel beter dan vorige jaren. Met name The Kills was ik bang voor maar dat klonk erg goed, zeker niet te hard. Beady Eye ook prima. Ik weet nog dat ik vorig jaar zowat werd weggeblazen bij Blood Red Shoes.
pi_101053365
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:20 schreef ranja het volgende:
Ik vond het geluid bij Grolsch veel beter dan vorige jaren. Met name The Kills was ik bang voor maar dat klonk erg goed, zeker niet te hard. Beady Eye ook prima. Ik weet nog dat ik vorig jaar zowat werd weggeblazen bij Blood Red Shoes.
Elbow, The XX, Vampire Weekend, Patrick Watson waren daar geloof ik, dat vond ik goed geluid. Helaas was vorig jaar The National ook al belachelijk hard. Maar een band als Fleet Foxes qua volume zo hard zetten vind ik echt compleet belachelijk, dan gaat die hele sfeer er juist af.
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:23:49 #18
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_101053429
quote:
De oude tentopstelling etc, was trouwens een stuk beter vond ik ook

Hmm, ik vond de totale opstelling nu beter, alleen de wisseling tussen India en X-ray.mogen ze weer ongedaan maken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_101055308
Fitz and the Tantrums was erg lekker op vrijdag! Lekker sfeertje

Elbow was erg relaxt, lekkere muziek en goede sfeer.

Mijn absolute toppers waren Crystal Fighters en Fake Blood. Beide supervette shows, helemaal los gegaan :)

Goed feestje al met al! ^O^
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_101055620
http://frontpage.fok.nl/review/459831/1/1/50/lowlands-2011.html

persoonlijke toppers:
dEUS, The Roots, Feed Me, Fleet Foxes, Mona, Other Lives, Agnes Obel, Cage The Elephant, Fitz & the Tantrums

tegenvallers:
Interpol, DJvT

Residentie Orkest was erg mooi, maar kwam niet over door het zachte volume helaas. Het had 100x intenser kunnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pink_Floyd op 22-08-2011 21:18:28 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:34:44 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_101056941
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:09 schreef Pink_Floyd het volgende:
Residentie Orkest was erg mooi, maar kwam niet over door het zachte volume helaas. Het had 100x intenser kunnen zijn.
Ik vond het wel meevallen, maar stond dan ook tegen het hek van het voorvak aan. En tja, het nummer heeft z'n zachte momenten. Maar het viel best mee met de hoorbaarheid vond ik, publiek was niet volledig stil maar wel stiller dan je misschien zou verwachten op een popfestival.
pi_101057073
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik vond het wel meevallen, maar stond dan ook tegen het hek van het voorvak aan. En tja, het nummer heeft z'n zachte momenten. Maar het viel best mee met de hoorbaarheid vond ik, publiek was niet volledig stil maar wel stiller dan je misschien zou verwachten op een popfestival.
Ik stond op 1/3 denk ik, publiek was vrij stil, maar je hoorde waar ik stond veel omgevingsgeluid. Het stuk kent eigenlijk net teveel zachte stukken voor een oncversterkt optreden vond ik. Maar mss had ik gewoon dichterbij moeten gaan staan :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:43:32 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_101057493
Ik vond het wel bijzonder maar tegelijk ook een beetje jammer dat ze 1 stuk van een uur speelden, ondanks de variatie die er in zit. Misschien 3 stukken van 20 minuten, of in het laatst wat orkestrale versies van popnummers? Maar nou ja, het was wel een belevenis.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:04:20 #24
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101058723
Zoals verwacht weer helemaal niets terecht gekomen van mijn plannen.

Op vrijdag gelijk de eerste lastige keuze: CW Stoneking of Fucked Up. Wij gingen onze staat van het moment na en besloten dat we Fucked Up wel even nodig hadden.
Uiterst vermakelijk optreden, zoals gewoonlijk, maar soms had ik toch wel een beetje meelij met de band, omdat alle aandacht alleen maar uitgaat naar de zanger die vanaf liedje 1 in het publiek verder zingt. Maar we werden wel wakker.

Daarna naar Destroyer. Kaputt vind ik een hele fijne plaat, maar dit komt toch niet helemaal over. En de man is een zeer matig vocalist.

Toen even gechilled ipv The Horrors, maar van de persoon die toch ging precies gehoord wat ik van tevoren dacht: best lekker, je moet ze alleen niet zien.

Friendly Fires gaven een puik optreden weg. Erg goed gekeken naar !!!, was onze conclusie. Maar daar is niks mis mee.

Stukje Miles Kane meegepikt, maar kon niet echt boeien. Chromeo ook even, maar blijft toch beetje cheesy.

Toen naar dEUS. Barman droeg het optreden uiteraard op aan de slachtoffers en nabestaanden van de Pukkelpop-catastrophe. Een fijne greatest hits set die zeker vanaf het moment dat de zon onder ging erg sterk overkwam. Prachtige uitvoering van Hotellounge met enorm applaus en met Roses en Instant Street 2 uitmuntende uitsmijters.

Daarna erg veel heel even gezien, maar van vrijdagnacht kan ik me niet zoveel herinneren.*hips* Met op zaterdagochtend grote spijt. :+

Op zaterdag begrijpelijkerwijs wat laat op gang gekomen met naast de Grolsch zitten bij Seasick Steve. Meh. Niet echt geweldig.

Daarna naar Cloud Control. Super. Goeie popliedjes, goed geluid, fraaie samenzang, de juiste effecten op de gitaar. Nog een cover van Butthole Surfers' Pepper in Gold Canary..
Gewoon niks mis mee, prima.

Na een stukje Crystal Castles, wat wel lekker was, maar toch nooit echt mijn ding zal worden naar het gehypte optreden van Amon Tobin Isam. Daar viel alles tegen. De visuals waren minder dan verwacht en de muziek vind ik ronduit ruk. In de opmerking dat de man alleen maar intro's draait, kon ik me wel vinden.

Nee, dan Lowlands Rave en Tensnake. Daar kon ik mijn benen uitstekend hun gang laten gaan.

De zondag toch maar begonnen met Frank Turner in de Grolsch.. Dacht dat het zou tegenvallen op die plaats en tijd, maar niets van dat. Supergoed geluid en erg sterk optreden.
Toch iets eerder vertrokken omdat ik Little Dragon ook wilde zien. Ook prima gig, maar op zondag heb ik vaak wat meer actie nodig om me te blijven boeien.

Dat lukte prima bij Ghostpoet. Deze vorm van Brit hop bevalt me vaak wel en het optreden was om voordat ik het wist. En de benen waren ook weer los.

Toen ontvoerd naar Ben Howard en dat viel me erg mee. S/SW in de stijl Gonzales/Gray/Drake. Had het duidelijk erg naar zijn zin en het huwelijksaanzoek halverwege de show was ook erg aandoenlijk. Leuk, ontwapenend optreden waarbij ik me kon opladen voor Odd Future.

En ja..die jongens vielen me behoorlijk tegen. Misschien is de Bravo gewoon nog te groot voor ze De energie kwam niet over, het geluid was slecht. Nee. Jammer, dat kunnen ze beter.

Toen naar Warpaint. Precies wat ik verwachtte. Kon er lekker in blijven hangen en het uitzicht is ook leuk. Verdomd goeie drumster, trouwens.

In de buurt van de India toen The View begon en dat klonk toch leuk genoeg om naar binnen te gaan. Leuk bandje, lekkere vlotte nummers. Eigenlijk gewoon niks mis mee.

Toen Aphex Twin. Moest wel gechecked worden natuurlijk. Al is het maar afwachten wat de man van plan is.
Nou, de man deed een fantastische festivalset. Niet helemaal voor zijn echte fans, maar een prima doorsnede van de laatste 20 jaar aan dance en electro. Heerlijke lichtshow en toffe visuals (vooral het Hollandsche blokje ;) ). Hij deed precies wat ie moest doen. Uitmuntend.

Superstijl was vermakelijk. Alleen voor puristen als ik af en toe billen knijpen als je kijkt hoeveel er niet in de gekozen stijl hoort (zoals 'Klassefeestje 2002', waarbij het meerendeel van na 2002 kwam, of het blok 80s pop met een nummer uit de 90s beginnen.) ;)

Fake Blood was erg goed, maar deed Aphex Twin niet vergeten. Zombie Nation kon niet echt meer boeien.

Een heel andere koers dan gepland, maar nergens spijt van.
Wat ik wel jammer vind, is dat het net zoals vorig jaar te druk word 'snachts op Cape Lowlands vanwege geen goed Alpha feestje. Af en toe niet relaxed meer.
En de zijkanten van de tenten 's nachts omlaag gooien helpt ook niet echt.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_101058977
Vrijdag:
Underoath: Niet mijn muziek maar ze deden zoals eerder gezegd wel heel erg hun best. 7/10
DJVT: Paar leuke nummers, verder teveel ge 'yo-yo' voor mij. Waar is het feestje? in je moeder, lullo. 6/10
Rise Against: Ik kende ze nauwelijks en ik vond ze echt geweldig :D 9/10
Skippyballenbak: 10/10 (LOL)

Zaterdag:

Bombay Bicycle Club: Prima geluidje om bij op het gras te hangen en te drinken. 7/10
Flogging Molly: Wat een mooi feestje! 9/10
Within Temptation: Klonk goed maar het publiek was niet heel enthousiast op een of andere manier. 7/10
Stephen Marley: klinkt exact als zijn vader. 5 strafpunten daarvoor, 2/10
Cage the elephant: ook een aangename verrassing hoewel het geluid raar deed, 7/10
Elbow: Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen tijdens de eerste paar nummers, wat een lieve band en wat een schitterende muziek, 9/10

Zondag:

Antwerp gypsy-ska: Prima muziek maar waarom in godsnaam eerst de Nederlandse tolerantie prijzen en daarna geert wilders een hoerenjong noemen? hypocriete lutsers, 3 strafpunten hiervoor, 4/10
Stanley en de menzo's: grappige show, leuk meezingen, 7/10
Trentemoller: een uur lang puur genieten maar dat wist ik stiekem al, 9/10
Skunk Anansie: Skin kan het nog steeds best wel goed, 8/10
Interpol: Klonk wel okay vanaf het gras, niet echt goed opgelet hierbij
The Offspring: We stonden echt vlak vooraan en de sfeer was goed. Dexter was niet heel enthousiast, twee jaar terug op huntenpop was het beter. 8/10

Al met al een heel mooi festival ondanks weinig 'grote namen' en Rise Against was echt mijn topper, ik heb vandaag 'Savior' zeker 20 keer geluisterd <3
pi_101059243
Dit was trouwens een sneu optreden
http://lowlands.vpro.nl/2(...)21DA5C7841E6435.html

je kreeg het bijna te doen met die jongens, we gingen even kijken omdat het wel okay klonk, maar het was erg. Tjah. Het was wel okay, een 5.
pi_101059707
Zelf had ik echt meesterlijk veel zin in Crystal Castles. Wat was dat een domper. Alles was ge-autotuned, het kwam gewoon niet lekker over (Vooral ook omdat ze 15 min te laat begonnen en dan ook nog eens 10 minuten eerder stopte).

Hoogtepunt Skunk Anansie, verwachte er niet veel van omdat ik het eigenlijk niet goed genoeg kon, maar het was echt wel tof. En kwa stampen was Skrillex mijn hoogtepuntje :D
pi_101061085
Vrijdag Van goed naar minder
Chase and Status - hard!
Wombats - Een van mijn favoriete bandjes
stukje Fritz and the Tantrums - Nog nooit van gehoord, maar was echt een gaaf optreden
Arctic Monkeys - good as always
stukje Free the Robots - mehhh
stukje Miles Kane - kan ik me niet meer herinneren :')
Borgore - bonk bonk bonk
stuk de Jeugd - vond er niet veel aan, ben halverwege weggelopen

Zaterdag
Junip - Mooi!
DeWolff - Niet mijn smaak
Flogging molly - Losgaan
Seasick Steve - Muziek zelf viel tegen, maar optreden was supervet
Chef's special - Lekkere muziek!
Selah Sue - meh, ook niet echt mijn smaak, wel chill of ff naar te luisteren op het veld
Elbow - Mooie afsluiter (toch?)

Zondag

Little Dragon - beetje loom
Trentemoller- AWESOME
Odd future - Luister normaal nooit zulke muziek, maar om naar deze gasten op de tweede rij te kijken, god wat vet!
Aphex Twin - Hard
Skrillex - Harder! Losgaan als een malle
Stukje Drop the Lime - Weet niet meer :')
Jezus, ben de Bravo op Zondag niet eens uitgeweest :')
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:31:06 #29
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_101063908
Vrijdag

James Blake - Beetje te donkere muziek voor 't tijdstip.
The Horrors - Eerste nummer klonk kut maar de geluidman fixte 't gelukkig, vind ze persoonlijk erg goed maar wel een stelletje posers (zoals 3voor12 terecht opmerkte).
Chase & Status - Lekker simpel en effectief, gelukkig geen moeilijk irritante MC maar eentje die ook z'n bek af en toe hield. Werd wel een beetje moe van de vele pits.
dEUS - Vanaf de heuvel bekeken, niet heel speciaal.
Boregore - Even gezaagd tot ik opeens op de grond lag vanwege een wall of death, toen gevlucht. Daarna naar de India waar ik Seth Troxler wel vet vond terwijl dat Bart Skills bleek te zijn.
Nymfo - DnB, stuk beter dan de zaagdubstep ervoor.

Zaterdag
Apparat - Ik wist niet dat 'ie een band had, evengoed prima te doen met een brak hoofd.
Feed Me - Geen idee meer wat dat was. Stond buiten dacht ik.
Gewacht op Crystal Castles - Kwamen niet opdagen dus toen zijn we weggegaan, ik dacht trouwens toch dat we naar de Crystal Fighters gingen (één van die twee moet hun naam veranderen) dus ik was niet voorbereid op Nintendopunkbliepjesmuziek of wat ze ook maken.
Lowlands Rave - Druk! En werd een beetje te lame op een gegeven moment.
Bravotechno - Uurtje gestampt, lang zat.

Zondag
Trentemoller - Aw yeah, dat vond ik echt heel gaaf. Wel errg heet.
Happy Camper - We wilden wel happy worden dus dit klonk goed, was ook best leuk behalve het nummer met Tim Knol, die was kut.
Boef en de Gelogeerde Aap - Mwoah, had er iets meer van verwacht.
Tek-One - Heuj dubstep, dat hadden we nog niet genoeg gehoord.
Aphex Twin - Hele vette show maar heb de anderhalf uur niet volgemaakt, moest even lucht gaan happen.
Dem Slackers/Fake Blood - Had geen ruimte om te dansen dus op zoek naar plek vooraan beland bij Fake Blood, daar was iedereen keigezellig dus dat was wel leuk.
Superstijl/Drop the Lime - Geen idee meer. Was ook meer bezig met andere mensen te praten.
Tranquillo
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:32:09 #30
13973 ranja
image means nothing
pi_101063983
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Op vrijdag gelijk de eerste lastige keuze: CW Stoneking of Fucked Up. Wij gingen onze staat van het moment na en besloten dat we Fucked Up wel even nodig hadden.
Uiterst vermakelijk optreden, zoals gewoonlijk, maar soms had ik toch wel een beetje meelij met de band, omdat alle aandacht alleen maar uitgaat naar de zanger die vanaf liedje 1 in het publiek verder zingt. Maar we werden wel wakker.
Dat van die zanger doet me denken aan Les Savy Fav op Metropolis. Ook een zanger in het publiek en de band staat gewoon erg strak te spelen.

Maar van Fucked Up zag ik net een nummer in de vrijdag uitzending op tv... dacht dat het harde punk was ofzo, maar dat stelde niks voor :? Misschien een verkeerd nummer op tv maar het was vrij soft wat alleen hard te noemen was doordat de zanger wat aan het schreeuwen was terwijl hij in het midden van een cirkelpit stond.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:31:36 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101067090
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Arctic Monkeys (Alpha): Laatste puntje van mee gepikt vanaf de heuvel in de hoop wat van het nieuwe album te horen. De hand van Homme daar in beviel me wel wat ik er van heb gehoord. Maar alleen nog 2 'hitjes' mee gepikt en een laatste nummer wat volgens mij wel nieuw was maar nu niet bepaald een lekkere uitsmijter. Optreden bloedde een beetje dood voor mijn gevoel. 6,5
En toen bierdrinken een meligheid bij de tent, altijd leuk :s)
Homme heeft niets met het laatste album gedaan (op een paar onhoorbare achtergrondvocalen na op een nummer dat sowieso niet gespeeld is). En het laatste nummer dat gespeeld werd is al alweer 4½ jaar oud, geen nieuw nummer dus :P .

Vrijdag:
DJVT. Matig, een 5.
Miles Kane. Top, 8. Heerlijke show.
dEUS. fantastisch, echt ongelofelijk goed. 9
Arctic Monkeys. Bazenband, 9.

Zaterdag:
Young the Giant. Muzikaal erg saai, wordt nergens spannend. Glijdt zonder problemen de 3FM-studio in. 4
DeWolff. Tof, leuk om te zien dat ze er echt plezier in hadden. 7
Flogging Molly. Niet mijn muziek, wel erg leuk om te zien dat heel veel mensen er wel lol in hadden. 7
Seasick Steve. Wat een oude baas. 8
Selah Sue. Sja. Ik vond het niet zo boeiend. 5
Elbow. Prima, 8.

Zondag:
Frank Turner. Leuke nummers, vermakelijk optreden, maar toch iets teveel van hetzelfde allemaal. 6
Royal Republic. Erg leuk, energiek en vermakelijk. 7
Crystal Fighters. Hele tent stond op z'n kok, leuke muziek ook nog eens. 8
Ben Howard. Leuke muziek voor als je het op gras zit. 7
The Kills. Dikke tegenvaller, tent liep ook helemaal leeg achterin. Klonk volgens mij ook trager dan de albumversies en de interactie met het publiek was echt 0,0.
Beady Eye. Niet zo'n bijzonder album, niet zo'n bijzonder optreden. Wel met Liam Gallagher, dus een 8.

[ Bericht 31% gewijzigd door Merkie op 23-08-2011 00:38:46 ]
2000 light years from home
pi_101075635
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Homme heeft niets met het laatste album gedaan (op een paar onhoorbare achtergrondvocalen na op een nummer dat sowieso niet gespeeld is). En het laatste nummer dat gespeeld werd is al alweer 4½ jaar oud, geen nieuw nummer dus :P .
Ik zou toch zweren dat ik her en der heb gelezen/gehoord dat Homme het (mede) geproduceerd heeft.. En dat van dat laatste nummer zou goed kunnen hoor, ben geen kenner :+ maar vond het evengoed wel een doodbloeder..
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:07:03 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_101076743
Vrijdag:
The Wombats - Kon me niet echt boeien, halverwege weggelopen.
De Jeugd van Tegenwoordig - Erg vet! Zat te genieten vanaf de heuvel, zag de hele Alpha los gaan :D Top!
Noah and the Whale - Mijn verrassing van Lowlands. Klonk erg goed, leuke nummers..ja, tof!
dEUS - Mmm wel ok, maar niet boeiend. Weggelopen halverwege.
Paul Kalkbrenner - Vet! Wel wat dansjes gedaan daar!

Zaterdag:
Lowlands zingt - Erg leuk weer, al vond ik het vorig jaar leuker :)
Young the Giant - Leukleukleuk! Goed om te zien dat de zanger er ook echt van genoot.
Selah Sue - Klein stukje van meegepikt. Wel ok, niet geweldig.

Ik heb wel veel meer gezien deze dag, maar geen idee meer wat :X

Zondag:
Residentie orkest - Uiteraard goed, blijft indrukwekkend om te zien.
Lykki Li - Lekker buiten gelegen, was wel genieten. Niet geweldig.
Interpol - Hier moest ik heen, puur omdat ik al jaren naar het oude album luister. Ze deden absoluut geen moeite om contact te maken, maar ik was allang blij dat ze ook lekker de oude nummers speelden. Best tof!
The Offspring - Top! Lekker op de heuvel gekeken, weer erg vet! Al vond ik het best wel..standaard. Weet niet.

Heb ook nog ergens dit weekend bij Goslink gekeken. Supergaaf, geweldige nummers en echt wel hard gelachen om die teksten :D _O_ Zanger had een prachtige stem, de zelfgemaakte instrumenten klonken echt top..en natuurlijk hele intieme sfeer, aangezien er maar ongeveer 20 mensen in de tent konden O+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:28:53 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101079607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:26 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik zou toch zweren dat ik her en der heb gelezen/gehoord dat Homme het (mede) geproduceerd heeft.. En dat van dat laatste nummer zou goed kunnen hoor, ben geen kenner :+ maar vond het evengoed wel een doodbloeder..
Dat is alweer hun vorige album (Humbug) ;). Daar speelden ze nu maar 1 nummer van (Crying Lightning).
2000 light years from home
pi_101080520
Ok hier mijn verslage van dit weekend:

Donderdag:
Aangekomen rond een uur of 3 in Biddinghuizen, daarna zeker 3 uur in de regen/onweer gestaan toen we binnen konden. Het schoot niet echt op leek het, dat zou beter moeten kunnen. Toen we eindelijk binnen waren, tentje opgezet en richting de 24 uurs. Waar de eerste avond al goed gedronken werd. Rond uurtje of 4 mijn tentje op wisten zoeken.

Vrijdag:
The Wombats: Keek hier erg naar uit, alleen heb dit moeten missen in verband met de lange wachtrij in de ingang. Beter gooien ze het gewoon in de ochtend al open.
Anna Calvi: Mooi setje zette ze weg. Pracht vrouw om naar te kijken ook. Prima vermaakt bij haar.
James Blake: Na veel goede verhalen gehoord te hebben toch even wisten kijken in de Bravo. Hij deed het niet onaardig, maar het wist me niet echt te grijpen.
De Jeugd van Tegenwoordig: Mijn Lowlands kameraad wilde dit persé zien. Hoefde voor mij niet echt, maar ze deden het niet onaardig. Iedereen wist toch de nummers mee te zingen.
Chase & Status: Dikke bazen set, heerlijk genoten van ze. Ook videoscherm zag er vet uit.
Rise Against: Even in het gras gezeten en hier naar gekeken. Klonk goed, maar ook niet geweldig.
dEUS]: De topper van het festival voor mij. Wat weet Tom Barman je toch te pakken met de stem, ook al was het niet al te druk en de sfeer ook niet geweldig heb ik me toch goed vermaakt.
Al mijn favorieten gelijk gehoord (Suds & Soda, Architect, Instant Streets). En speelde daarnaast Roses & Bad Timing geweldig. Respect voor deze band.
Arctic Monkeys: Alex Turner was in een goede bui leek het. Ze speelde erg straks en hij wist af en toe (een beetje) het publiek te bespelen. Toch een gemis dat ze Fake Tales From San Fransisco niet gespeeld hebben (en Mardy Bum ook niet, maar daar had ik al rekening mee gehouden). Afsluiter met Miles Kane was ook prima, kan toch zeggen dat ik The Last Shadow Puppets nog heb gezien :p

Zaterdag:
Lowlands Zingt: Was gezellig, af en toe paar mindere stukjes erin. Maar toch prima vermaakt.
Young The Giant: Kende eigenlijk My Body van ze, dus was erg benieuwd. Maar moet zeggen dat de beste man prima aan het spelen was, en hier gaan we nog wel wat meer van horen later !!
Dewolff:: Was aan het chillen naast Green Peace tegenover de Alpha. Lekker even geluisterd naar DeWolff. Nog even een seconde naar binnen geglipt toen ze Gold And Seaweed speelde, prima nummer. Verder net niet goed genoeg naar geluisterd om er over te kunnen oordelen.
Mona: Had hier best wat van verwacht, maar het kwam niet helemaal van de grond op die Charlie stage. Had deze liever in die Indie gezien. Was een beetje tegenvaller.
Floggin Molly: Een woord: FEEST !
Cage The Elephant: Klonk redelijk, die kerel zag er wel behoorlijk wasted uit trouwens. Was leuk, meer niet.
Amon Tobin: Was iets te druk in de Bravo begin, maar de show zag er goed uit. Helaas niet goed genoeg om mij het hele uur te boeien. Daarna lekker gepartyt bij de Low Chi Min City.
Gary Beck:Gary Beck was goed. Leuk setje gespeeld.
Hema Camping Winkel: Op weg terug naar mijn tent liep ik naar de Hema Camping Store. Had nog even nieuwe sokken nodig. Tot mijn verbazing was hier een dik feestje aan de gang. Een of andere vage beat en vervolgens alle prijzen van hun producten opnoemen. Alleen op Lowlands kan zoiets veranderen in een dikke party.

Zondag:
Fink Sochtends aangekomen, door de regen een sprintje moeten maken naar de Indie (was toch al van plan om Fink te gaan bekijken). Wat een heerlijke set speelde die man. Echt geweldig om naar te luisteren. Topper: Berlin Sunrise
Frank Turner: Had hier hogen verwachtingen van, en deze heeft hij volledig waargemaakt. Frank is een topper. Heerlijke songs en meezingers.
De Staat: Weer wilde mijn Lowlands partner naar een Nederlandse band. Dit keer de Staat. Heb ze al paar keer gezien en het is altijd wel leuk. Maar dit keer vond ik het toch wat minder. Kon beter
Crystal Fighters: Even wezen eten en rond de Grolsch gehangen, klonk goed wat ze deden. Leuk bandje.
The Roots: Leuk set, alleen niet helemaal mijn ding.
Skunk Anansie: Had niet echt een idee wat ik moest verwachten van deze band. Maar wat is die Skin toch een entertainester en wat een energie heeft deze vrouw. Heb me uitstekend vermaakt, miste alleen Brazen nog in de set.
Interpol: Helaas maar 2 nummers van geluisterd. Stond aan de rechter zeikant van de Alpha en wat een bagger geluid was het daar. Ik kon de beste man niet eens verstaan. Helaas niet teveel van meegekregen dus.
Beady Eye: Ja wat moet ik van zeggen, wat een baas is die Liam. Zonder een greintje emotie de ene dikke song na de ander spelen. Handje in de zaak en gaan. Geweldig optreden!
The Offspring: Niet echt mijn ding, sfeer zat er goed in maar dat lag iets meer aan het publiek dan aan de band had ik het idee. Toch wel vermaakt.
Skillrex: Wat was het druk bij de Bravo. Toch lekker setje gehoord, en blijk dat ik dit meegemaakt heb. Daarna mijn tentje opgezocht en maandag ochtend weer naar huis gegaan.

Kortom: Prima Weekend, Volgend jaar weer!!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:12:20 #36
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_101081108
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:32 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat van die zanger doet me denken aan Les Savy Fav op Metropolis. Ook een zanger in het publiek en de band staat gewoon erg strak te spelen.

Maar van Fucked Up zag ik net een nummer in de vrijdag uitzending op tv... dacht dat het harde punk was ofzo, maar dat stelde niks voor :? Misschien een verkeerd nummer op tv maar het was vrij soft wat alleen hard te noemen was doordat de zanger wat aan het schreeuwen was terwijl hij in het midden van een cirkelpit stond.
Verkeerde nummer inderdaad. Nieuwe album is sowieso wat langgerekter wat de agressie in de nummers niet ten goede komt. Het hele optreden staat trouwens wel op 3voor12. Geinig om mezelf een uur lang te zien rond stuiteren.
Fucked Up was het enige wat ik echt vet vond. Verder waren dEUS, Arctic Monkeys en James Blake ook tof. Heb echt geen reet gezien dit jaar :')
pi_101082000
Dit was mijn eerste lowlands. Ik was er met een vriendin die er wel al een stuk of tien keer geweest was. We kwamen vrijdag ochtend aan en gingen maandag ochtend weer naar huis. We hebben redelijk wat rondgelopen en gewoon op gezellige plekjes wat gedronken of gegeten, dus heb ik niet zoveel acts om te beschrijven als sommige andere posters here :)

Vrijdag
De jeugd van tegenwoordig - Wilde zij graag zien maar is niet zo mijn ding. We zaten lekker op de helling bij Alpha in het zonnetje. Was best fijn, en een leuk begin voor LL.

Rise Against - Beetje mijn idee, ik kende de band van naam maar niet van muziek. Het was echter een onwijs goed optreden en zeker wel het hoogtepunt van vrijdag. Lekker keihard rocken, springen en meezingen. Super!

dEUS - Ook best leuk, hoewel de muziekstijl van dEUS niet helemaal mijn ding is. Wel goede sfeer in de Alpha.

Arctic Monkeys - Dit vonden we allebei toch wel te soft, en zijn dan ook snel weggelopen. We zijn toen gewoon een beetje gaan rondlopen over het terrein.

Silent disco - Dit was toch wel een beetje een laagtepunt, wat ik erg jammer vond want de Silent Disco op Pinkpop was super. Eerst 40 minuten wachten in de rij met mensen die proberen voor te dringen en de LowLands security die er niets aan wil/kan doen. Was duidelijk niet goed over nagedacht want dit soort problemen waren prima voorkomen met de Silent Disco op Pinkpop.

Toen we er eindelijk in waren bleek dat beide DJs geen idee hadden wat een silent disco precies, is, of geen idee hadden wat leuke muziek is. Baskerville draaide de hele tijd minimalist house (op zich niets mis mee maar met een silent disco gaat het toch meer om een goede mix met hits en meezingers/dansers) en de Baskerville MC greep iedere twee minuten naar zijn microfoon om te vragen 'of iedereen nog wel naar kanaal 2 luistert? Roep dan JAAAAAA'. Echt super irritant. Bevestiging van jou kunnen als DJ tijdens een silent disco krijg je doordat het publiek plotseling masaal meezingt/danst met jou muziek. Als je expliciet om bevestiging moet vragen doe je het fout. De andere DJ draaide iets beter maar niet veel. Echt jammer dus, want het is zo leuk als er goed gedraaid wordt.

Zaterdag
Flogging Molly - We begonnen best laat op zaterdag, maar wel op tijd voor Flogging Molly. En man, wat was dat een geweldig optreden! De Alpha tent was helemaal vol en iedereen deed mee met zingen en dansen (en springen). Dit was voor mij zeker wel het beste optreden van het festival. Een super sfeer gewoon!

Within Temptation - Zaten we lekker op de helling naast Alpha om naar WT te luisteren. Muzikaal was het goed, maar voor mij is het toch meer luister- dan dansmuziek. Fijn om te bekomen van flogging molly.

Amon Tobin - Een vriendin van mij is hier een grote fan van dus wilde ik wel zien wat het was, maar ik kwam erachter dat het gewoon niet mijn soort muziek is. De visuele effecten waren wel erg indrukwekkend.

Alpha-disco - We hebben de avond afgedanst in de Alpha-disco (gek genoeg in de Grolsch tent). Gewoon leuke, dansbare en bekende nummers. Hier hebben we een paar uur gedanst totdat we zo moe waren dat we naar ons tentje moesten strompelen.

Zondag
Skunk Anansie - We wilden eigenlijk nog de Staat zien maar het duurde wat langer dan we dachten om na de zaterdag (flogging molly & de alpha disco) weer op gang te komen. Met Skunk Anansie kwamen we eindelijk uit ons dipje, want het was echt een super optreden. De muziek vind ik wel redelijk, maar de live act maakt het heel veel beter. Skin had heel gave interactie met haar publiek, crowdsurfing (en crowdwalking) terwijl ze zong, echt heel vet! Het hoogtepunt van zondag wat mij betreft.

Beady Eye - Mijn vriendin is een grote Beady Eye fan. Ik ben zelf echter maar 10 minuten gebleven omdat ik het toch meer luistermuziek vind. Ook gaf de band mij een beetje vreemde en ongezellige indruk (Liam die in die warme tent gewoon een lange jas aanhield :?), maar mischien komt dat door het contrast met Skunk Anansie. Ben op zich wel een fan van Oasis dus muziekaal was het wel prima, maar gewoon niet wat ik op dat moment wilde doen.

Aphex Twin - Weer op aanraden van dezelfde vriendin die ook Amon Tobin fan is. En weer kwam ik erachter dat het niet echt mijn ding was, hoewel de visuals wel weer onwijs gaaf waren. Ook waren er mensen in het publiek die draken en andere vreemde schepsels van karton gemaakt hadden. Zag er wel gaaf uit! Toch na een minuut of 10 weer weggegaan, richting Alpha.

The Offspring - Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten van deze gasten die toch al best lang mee gaan, maar het was echt boven mijn verwachting goed. Gewoon lekker punkrocken in een volle, volle Alpha tent. Ik snap dan ook de kritiek in het Frontpage artikel over lowlands niet. Skunk Anansie was mischien het hoogtepunk door de gave live act, maar the offspring komt er toch dicht bij in de buurt.
pi_101090444
Ook even een kort lijstje. Moest werken voor 3voor12, dus wat dingen gemist die ik wellicht nog had willen zien.

Vrij:
Joan as a Policewoman - Eindelijk eens gezien. Was leuk, al ben ik meer fan van haar eerdere werk. Favorieten wel gehoord.
Deus - Greatest Hits set, maar wel gaaf. Roses blijft goed, al had 't geluid misschien toch nog iets ' vetter' gemogen. Zeker naar 't einde toe genoten.
Fleet Foxes - Wilde ik ook graag eens zien en viel niet tegen. Gitaren klonken wat minder warm dan op plaat, maar mocht de pret niet drukken. Kwam binnen bij Mykonos en niet meer weg gegaan. Tof!

Za:
Junip - Lekker wakker worden. Niet zo saai als anderen 't blijkbaar vonden. Vond het wel fijn.
Suuns - Dat niemand dit gezien heeft! Was supergaaf, lekker hard live.
Aparat - Vreselijk saai
Cloud Control - Werken tijdens deze band was alles behalve een probleem! Fijne meevaller, leuke plaat ook wel. Live iets steviger, wat de show wel ten goede kwam.
Amon Tobin - Drie kwartier gezien. Was tof! Opvallend dat er niemand danste.

Zo:
Veel gemist, uitslapen en Crystal Fighters begon net toen ik weer aan de arbeid moest.
The Roots: Werken was nog nooit zo leuk. Beetje met ballon staan zwaaien, en toffe band!
Warpaint: Heel mooi, niet magisch. Toch niet teleurgesteld.
pi_101090669
Oeh, note-to-self dat ik hier morgen ook nog wel even ga posten wanneer ik achter mn eigen PC zit en me niet al te beroerd voel :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:18:55 #40
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101090801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:09 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Amon Tobin - Drie kwartier gezien. Was tof! Opvallend dat er niemand danste.

Da's dan ook godsonmogelijk
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_101091448
Nou ja, beetje dan... Maar om nou gewoon stil te blijven staan.. Stond dan wel achterin, misschien was 't voorin anders
pi_101093264
Vrijdag
- Wombats: Gewoon gemist met dank aan de chaos bij de ingang. Bedankt organisatie... :(
- Jeugd v. Tegenwoordig: Geen fanboy, maar wilde het wel eens live zien.
- Chase & Satus: Positieve verrassing! Vet.
- The Naked and famous: Kon me niet boeien.
- Arctic Monkeys: Oké optreden.

Zaterdag
- Flogging Molly: Lachen. Vooraan gestaan/gebeukt.
- Goose: Handjes de lucht in. Lekker optreden.
- Stephen Marley: Leuke afwisseling van eigen nummers en die van z'n pa.
- Amé: Niet boeiend.
- Lowlands Rave: Idee was goed, kon alleen niet meer tegen de warmte en drukte in de tent.
- Bravo: Zie Lowlands Rave.

Zondag:
- The Roots: Wel oké.
- The View: Leuk bandje.
- Beady Eye: Vet optreden, mooie kerel die Liam.
- Superstijl: Erg grappig concept. Heb me echt kapot gelachen (rock, drum n' bass, de snorkels, gabber, bassie en adriaan etc.). :D

Leukste:
Beady Eye
Flogging Molly
Goose
Stephen Marley

Erg leuke Lowlands, wederom prima vermaakt. Wel erg druk 's avonds bij de House acts, beetje te druk en te heet naar mijn smaak. Daardoor dat toch minder hard meegepakt dan voorgaande jaren.
^ To je nesmysl ^
pi_101094983
Heb eigenlijk niet heel erg veel gezien, meer over het terrein gezworven :D

Donderdag
Op donderdag kwamen we rond 12.30 aan op het festivalterrein. Vanaf t harde weer een bazentaxi gepakt (mensen die in de rij gaan staan voor de pendelbus :') )

Toen de pendelbussen ineens de file mochten inhalen, knalde onze taxi mooi achter de bus aan :') Heerlijk.

We stonden dus bijna vooraan in de rij voor de ingang, die keurig om 13:30 open ging. Iedereen had zijn dope goed verstopt, behalve één maatje van me. Die had t gewoon in zijn broekzak. En wie werd er gecontroleerd? Juist, hij :') Dus wij dachten direct dat ie sowieso gepakt zou worden, maar die kneuzen vonden helemaal niks. Ondanks goede fouillering en het doorzoeken van zijn tas. Direct doorgelopen naar Camping 3, direct links in de bocht en een mooi stuk afgezet met onze tentjes + partytent. (wij hadden op zaterdag een hinkelpad gemaakt waar minstens 200 mensen gebruik van hebben gemaakt volgens mij. Misschien herkent iemand t.

Volgens mij hebben we de donderdag gewoon chill op de camping gehangen, weet t eigenlijk niet meer zo goed :') Hadden echt hele relaxte buren op de camping.

Rechts van ons een stel dat t hele weekend niet heeft geslapen ongeveer. Zondagochtend vroeg dat meisje me 'hedde gij nog speed bij'. Toevallig had ik dat -> Maandagochtend waren ze nog steeds wakker :')

Links van ons stond een groep met wat oudere lui. De buurman pakte elke dag zijn xtc, behalve zondag want maandag moest ie de kinderen uit school halen :') Wat een eindbaas was dat. Heb die gast ook elke keer alleen op de camping aangetroffen, volgens mij is ie er niet af geweest.

Vrijdag
Vrijdagochtend dacht onze overbuurman dat t wel chill was spacecake te pakken. Hij lag er af tot zaterdagochtend :') Gast heeft t klokje rond geslapen :')

Redelijk op tijd geprobeerd t festivalterrein op te komen, maar wat een drama was dat. Had graag the Wombats gezien maar dat werd em echt niet. Volgens mij waren we pas rond 16:30 op t terrein. We zijn elke keer maar teruggelopen naar de camping, want die rij was echt abnormaal.

De Jeugd van Tegenwoordig was mn eerste act. Geniaal, zoals altijd. Niet helemaal afgekeken omdat ik heel graag naar Chase and Status wilde. Wow wat een show, keihard losgegaan in de pit met mn broer.

Klein stukje van Naked and Famous gezien van buiten de tent, toen door naar Kalkbrenner. Heerlijk setje, en hijzelf was ook teringenthousiast vond ik. Hij had er echt zin in. Redelijk voorspelbare set, maar ik vond em heerlijk. Het was alleen wel echt achterlijk druk. Beetje dansen zat er, op onze plek iig, niet in. Ik stond helemaal klem en er liepen echt constant mensen in en uit voor ons langs, dus ik had t idee dat t in t midden van de tent ook wel druk moest zijn.

Na Kalkbrenner gewoon wat gezworven over t terrein.

Zaterdag
Chill uitgeslapen, daarna de halve dag op de camping gehangen. Hebben ons super vermaakt met t hinkelpad, waterballonen en twee dummy smartphones. Tegen mensen aan knallen, telefoon uit de hand laten vallen en compleet kapot laten stuiteren op de grond. Echt hilarische reacties van mensen. Eén mannetje begon bijna te huilen, net alsof ie nog maar 50 eu had voor t hele weekend en nu die telefoon moest vergoeden ofzo :D

Zaterdagavond begonnen met Selah Sue. Prachtig. Daarna lag ik eraf wegens iets teveel GHB. Baal nog steeds zo hard. Maar wel lekker geslapen :') ;(

Zondag
Wat een teringhitte zondagmiddag. Echt zo'n vieze drukkende warmte. Heerlijk gechilld bij Crystal Fighters. Ben ze eigenlijk wel zat, maar vrienden wilden heen dus maar mee gegaan. Helaas dus trentemoller niet gezien.
Tegen de avond een pilletje gepakt en heerlijk rondgedwaald tussen Bravo en X-ray. Avond was helaas zo voorbij. Verder herinner ik me niks meer :')

Maandag
Immer een kutdag, op Lowlands een extreme kutdag. Onze buren waren nog steeds wakker. Net zo wit als een ijsbeer :')
Er liep een gast met een backpack voor onze tent langs. Hij viel achterover, en viel zo in slaap op zijn rug, met zijn backpack nog om :') Gast bleef een kwartier liggen tot er zo'n autotje langs moest :') Wat een aap.

Ik ben echt weer 3kwart van mijn weekend vergeten, altijd balen vind ik dat :(

Ik mis lowlands nu alweer ;(
pi_101096736
hehe heerlijk verslag kikoo.. en het hinkelpad herinner ik me wel ja (zelf niet over heen geweest overigens, hooguit er over heen gelopen) :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_101097768
Was al behoorlijk wat vergeten maar ik heb een aardige reconstructie kunnen maken toen ik het tijdschema zag.

Ben de vrijdag begonnen met een stuk van Destroyer onder het genot van een broodje, vervolgens James Blake helemaal gezien. Toen een liedje van Jungle By Night, twee nummers van Chase & Status en verder op de camping gechilled en ten slotte naar Paul Kalkbrenner (saai) en Arctic Monkeys geweest. In de avond voornamelijk in de Bravo en Silent Disco geweest.

Dan zaterdag, ontbeten terwijl ik luisterde naar Agnes Obél, daarna Flogging Molly grotendeels gezien, stukje van Timber Timbre en vervolgens naar Seasick Steve geweest. Toen Stephen Marley. In de avond even naar Globil cLIMAx geweest en geëindigd in de silent disco + 24uurs tent.

Zondag een nummertje van Antwerp Gipsy Ska Orchestra meegepakt, daarna 2 nummers van Trentemoller. Want het was daar vet warm dus => camping en toen ik terug was de soundcheck van Warpaint gezien en terwijl ik mijn kerry schotel at twee nummers van OFWGKTA gehoord. Toen een tijd doorgebracht op de camping en vervolgens zowat in elke tent geweest en ten slotte geëindigd op de camping en de eerste pendelbus => Lelystad gepakt.
pi_101099072
Vrijdag
's Ochtend aangekomen en plekje op camping 5 gevonden. Kamp gebouwd en om 10:00 kon het eerste biertje open. Daarna even gechilld en op tijd (12:30) naar het festivalterrein gelopen om Fucked Up niet te missen. Was goed dat we op tijd waren gegaan want wat ging dat langzaam bij de ingang! Eerst nog even wat gegeten in de nog vrijwel lege LLow Chi Minh en toen dus Fucked Up in de amper halfvolle India. Damian had naar eigen zeggen voor het eerst een draadloze microfoon, ging bij het tweede nummer de zaal in en is daarna niet meer op het podium teruggekeerd. Had wel medelijden met de andere bandleden, die stonden er maar een beetje voor Piet Snot bij. :P

Daarna even een kwartiertje bij Joan As Police Woman gekeken in de Bravo. Wat was de Bravo klein geworden zeg! Wel iets breder maar er was denk ik minstens 1/3 van de lengte af. Daarna naar de Lima gelopen voor een stukje Destroyer. Prima band en mooie muziek maar de zanger was flink van het padje af. Staarde alleen een beetje het publiek in en vond zijn fles wijn interessanter dan het zingen leek het.

Daarna naar James Blake, maar helaas was het al veel te druk in de Bravo dus moesten we genoegen nemen met een plekje aan de zijkant. Omdat de rest van de mensen om me heen dit wel een prima plekje vonden om de week met elkaar te bespreken kon ik me totaal niet concentreren op de muziek, erg jammer! Besloten om dan maar naar De Jeugd Van Tegenwoordig te gaan in de Alpha. Erg tof optreden en lekker mee staan blèren.

Hierna rustig richting India gegaan voor Miles Kane. Een paar jaar geleden maakte The Rascals grote indruk in de Charlie en ook dit was een prima optreden. Miles is volwassen geworden als entertainer, leuk om te zien. Daarna The Naked And Famous waarbij de India helemaal packed vol stond, die hadden best in de Grolsch kunnen staan! Heb me wel vermaakt maar had toch het gevoel dat het optreden niet helemaal uit de verf kwam. Heb wel een zwak voor die zangeres, maar haar zangvolume kan wel wat beter gedoseerd worden (soms te zacht, soms te hard).

Fleet Foxes in de Grolsch was daarna een van de hoogtepunten. Prachtige muziek en sympathieke gasten. Daarna nog de tweede helft van de Arctic Monkeys gezien. Beter dan in 2009 maar ik stond te ver naar achteren om er echt goed in te komen.

Daarna in de rij gaan staan voor Lebbis en Jansen. Leuk ze weer eens samen te hebben gezien en een paar goede grappen maar niet enorm goed. Wel weer een fantastisch feestje in de Juliet voor het optreden begon.

Zaterdag
Weer vroeg naar het terrein maar alsnog te laat voor een goede plek in de India bij Agnes Obél. Dus toen maar met een verse koffie van Oxfam van buiten geluisterd. Hierna blijven hangen voor Junip, de band van Jose Gonzalez. Heerlijk sfeervolle, bezwerende muziek waarbij je lekker kan wegdromen.
Vervolgens naar Suuns in de X-Ray. Lekkere bak noise uit Canada, vond het een beetje de light-variant van Holy Fuck, die wel iets dansbaarder zijn. Wel een enorm goed optreden! Daarna even wat gegeten bij Van 't Land (geniaal concept maar wat een kutmuziek! :D) en terug naar de X-Ray voor AKS met Selah Sue op vocals. Klonk wel lekker.

Hierna op tijd naar de Bravo voor Goose. Was een van de hoogtepunten in 2007 en nu weer ging de complete tent uit z'n dak. Een dampende stampende bende. Na eerst het verloren vocht weer bijgevuld te hebben terug naar de Bravo voor Crystal Castles. Die waren te laat en ook het optreden vond ik wat minder. Alle subtiliteit was eruit doordat drum en bas veel te hard stonden. Het was zelfs moeilijk te volgen welk nummer ze eigenlijk aan het spelen waren.

Daarna naar de Alpha gegaan en een mooi plekje in het voorvak tegen de zij-barrier bemachtigd voor Elbow. Erg mooie en (soms iets te perfecte) show, wel een van de hoogtepunten.

Zondag
Door de regen wat later naar het festivalterrein gegaan en begonnen met Frank Turner in de Grolsch. Was hier erg benieuwd naar. Heel tof concert en wat een bevlogen zanger! Hierna even bij Stanley en de Menzo's gaan kijken, maar dat vond ik helemaal niets. Dus maar weer terug naar de Grolsch voor Crystal Fighters. Ik was er een beetje bang voor dat iedereen alleen voor Plage zou komen maar dat viel (in het voorvak) alles mee! Was eigenlijk het hele optreden één groot feest, flink gedanst/gesprongen.

Vervolgens weer naar de Bravo voor Odd Future Wolf Gang Kill Them All. Misschien stond ik niet genoeg naar voren maar ik vond er niet zo veel aan, ik zie de hype niet zo. Dus maar naar de India gegaan voor Warpaint. Was wel aardig, een 'meiden'rockband met een lekker psychedelisch sausje.

Hierna naar de Alpha voor Interpol. De belangstelling viel tegen (was zelf in het voorvak nog veel ruimte over) en ook het concert was wat op de automatische piloot, wel jammer. Een paar jaar geleden in de Grolsch werd ik er helemaal door gegrepen, nu niet. Daarna naar Dolf Jansen geweest in de Juliet, had verwacht dat het wel weer druk zou zijn maar de zaal was niet eens vol. Was wel weer leuk al waren wel veel grappen gerecycled uit de Lebbis en Jansen show van vrijdag. Daarna naar Superstijl in de India gegaan wat veel later dan gepland begon door technische problemen. De eerste 2 blokjes meegemaakt (Britpop en Filmmuziek) wat erg leuk was. Alleen hadden ze wat meer plekken moeten maken waar je stemkaarten kon krijgen en kon stemmen want ik had geen zin om helemaal naar voren te gaan daarvoor. En ook via de iPhone-app bleek je een code nodig te hebben om te kunnen stemmen.

Hierna nog naar de horrorfilm The Ward geweest in de Echo. Begon wat slapjes maar uiteindelijk bleek er toch een tof verhaal in te zitten. En de schrikmomenten zijn altijd wel leuk natuurlijk in de Echo. :P

Na Zombie Nation in de Bravo zat mijn 10de Lowlands er weer op. Heb het weer prima naar mijn zin gehad!

Wat dingetjes die me opvielen:
- De ingang van het festivalterrein moet echt eerder open (geen half uur van te voren maar minstens een uur)
- Er was naar mijn idee minder aandacht besteed aan de aankleding van het terrein. Veel toffe decorstukken uit het verleden (vingers, grote hangende ballen/zilveren logo in de India, spiegeltoren) zijn weg en er is geen vervanging (of een veel minder uitbundige) voor gekomen.
- Personeel bij sommige eet/drinkstandjes loopt de kantjes eraf (ik noem bijvoorbeeld het personeel van het DE-koffiehuis, werd heel inefficient gewerkt)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 23-08-2011 20:29:47 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:49:03 #47
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_101100459
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:36 schreef Pink_Floyd het volgende:

[..]

Ik stond op 1/3 denk ik, publiek was vrij stil, maar je hoorde waar ik stond veel omgevingsgeluid. Het stuk kent eigenlijk net teveel zachte stukken voor een onversterkt optreden vond ik. Maar mss had ik gewoon dichterbij moeten gaan staan :P
Ik zat vrij achterin, wij waren het er ook over eens dat ze beter wat harder konden spelen, vooral het begin kwam niet helemaal over, helemaal door de soundcheck bij de Charlie van drums en gitaren. Maar die stopte gelukkig na een paar minuten.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:09:26 #48
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_101101607
Eindelijk mijn verslagje..

Op vrijdagmorgen arriveren wij op de camping en na het opzetten van de tent gaan we richting ingang. Hier staan we dan.. anderhalf uur tot we binnen zijn. :{ Ongekend!
Gelukkig kunnen we nog 3 nummers meepikken van Fitz & The Tantrums. Een goed begin van Lowlands. Erg leuk! 7,5/10
Daarna besluiten we wat over het terrein te struinen en komen daar wat bekenden tegen. Hierdoor missen we wel het e.e.a. maar voor de vrijdag waren er toch al niet zoveel moetjes.
We besluiten naar de Alpha 'heuvel' te gaan om lekker te relaxen. Hierbij pakken we op de achtergrond nog wat mee van DJVT. Deed me weinig.
Hetzelfde geldt voor Rise Against, al was dat ietsje leuker. 6/10
Vanwege de Greatest Hits show van dEUS besluiten we te blijven al was dat toch minder pakkend dan gehoopt. 6,5/10
Hierdoor kunnen we wel ruim op tijd zijn voor Fleet Foxes in de Grolsch. En wat was dat goed zeg!! Op CD al erg mooi, live nog mooier! ^O^ _O_ ^O^ 9,5/10

Omdat we dan wat lang blijven hangen in de euforie heeft het geen zin meer om naar Arctic Monkeys te gaan, maar die hebben we ook al vaker gezien. Ineens wordt het idee opgevat om naar Lebbis en Jansen te gaan, mits het vak nog niet vol staat. Dat staat het niet en met gemak kunnen we erbij. (sorry nog voor het stelletje, wat volgens mij gek van ons werd :@ ) Na 3 kwartier wachten komt echter de teleurstellende mededeling dat de Juliet vol is. Dit roept de vraag op waarom het 'wacht-vak' groter is dan het aantal mensen wat erin kan. Jammer maar helaas. We besluiten nog over het terrein te lopen en flink te ouwehoeren voor we richting onze tent gaan. Een geslaagde dag al met al. :)

Voor de zaterdag had ik bedacht om bij Agnes Obel te gaan kijken, maar door een lege iphone (en een zeer lange oplaattijd) zien we er niks van. Hierdoor kunnen we echter wel de national workshop ballet bekijken. Wat was dat leuk om te zien! Ik heb niks met ballet, maar heb me prima vermaakt daar! ^O^ 7,5/10
Voor de laatste keer Lowlands zingt. Hoewel ik me er weer erg vermaakt heb en daarna door mijn brakheid heen was, was het wel minder dan vooral de eerste keer. Niet voor niks voor het laatst. 6,5/10 Het verbaasde me overigens dat het stukken drukker was dan verleden jaar.
Op de heuvel konden we The Deaf goed horen, wat een enorme tegenstrijdigheid lijkt.. In elk geval was het niks voor mij.
DeWolff is wel wat voor mij, al vind ik het na 40 minuten wel genoeg. Het is enorm knap, maar niet te lang svp. 6,5/10
Na een stukje Timber Timbre (erg goed!) 7,5/10, lopen we naar India om ook een stukje van Could Control mee te pakken. Dat doet me echt helemaal niks. Ben ook snel de tent weer uitgelopen. 4/10
Hoog op mijn lijstje stond Stephen Marley en terecht! Wat een feest! _O_ _O_ 9/10
Elbow daarna vond ik i.t.t. velen saai. Op Pinkpop waren ze beter. 5,5/10

Zondag, traditioneel de zwakste dag, fysiek gezien. Maar er was nog teveel wat ik wilde zien. Daarom vroeg de boel ingepakt en op tijd in de India voor Fink. Niet alles gezien, maar wel prachtig! 7,5/10
Daarna besloten om lekker te gaan hangen bij de Alpha.
Residentie orkest... best aardig, maar een beetje te lang naar mijn zin. 5,5/10
De Staat begon goed en eindigde sterk. Toch had mijn cijfer hoger kunnen zijn als ze niet ineens slordig werden (o.a. Sweatshop). Ik heb ze beter gezien, desalniettemin een 7,5/10
Other Lives klonk zoals verwacht prachtig! 8/10
Bij Ben Howard Majo en NEM tegengekomen, mede daardoor eigenlijk niets van de muziek meegekregen..
The Kills begonnen lekker, maar toch begon het me na een half uur een beetje te vervelen. 6.5/10
Misschien kwam het ook wel door het slechte geluid, een euvel wat ik ook merkte in Alpha..
Daarna was de energie wel een beetje op. Daarom in het gras en gezien dat Skin een topdag had. Eigenlijk wilde ik naar Warpaint, maar na het zien van Skunk Anansie vind ik dat slechts nog een beetje jammer. Topshow! Alleen... ik vind de muziek van SA niet zo leuk meer... :@ Daarom slechts een 7/10.
Nog even naar Happy Camper gelopen, maar de 1e twee nummers konden me niet boeien.
Interpol was onze afsluiten en alhoewel het niet slecht was, vond ik het toch wat te plichtmatig. Mede daardoor slechts een 7/10.

Toen had ik het echt wel gehad. Moe, zere voeten en zere rug... En toch ook balen dat het alweer voorbij was.. :{
Volgend jaar weer! :Y *O* :Y

1. Fleet Foxes
2. Stephen Marley
3. Other Lives
4. Timber Timbre/De Staat/Fink/Workshop ballet/Fitz & the Tantrums
5. Interpol/Skunk Anansie

Top:
Brazilian Fruit
New York Pizza Pepperoni
Grolsch :9~
De toren van klei!
De nieuwe indeling van het terrein.

Flop:
anderhalf uur wachttijd op vrijdag
teveel Grolsch acts in Alpha (en daar kom ik eigenlijk niet graag)
niet een heel goed programma in India
grotere wachtplek bij Juliet dan er mensen in kunnen
te weinig reggae!
was er nu zo weinig straattheater of vielen ze minder op?

Niettemin weer een hele leuke lowlands gehad en ik verheug me alweer op volgend jaar. ^O^
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:16:32 #49
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101102000
Toch vreemd dat je Cloud Control niks vindt, terwijl je Guillemots te gek vond, peaceman. Er zijn vele overeenkomsten. De 9 van 3voor12 was deze keer eens terecht, wat mij betreft.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:18:06 #50
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_101102068
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch vreemd dat je Cloud Control niks vindt, terwijl je Guillemots te gek vond, peaceman. Er zijn vele overeenkomsten. De 9 van 3voor12 was deze keer eens terecht, wat mij betreft.
Tja misschien ben ik te snel vertrokken, maar de 2 nummers die ik gehoord heb, vond ik vlees noch vis. Guillemots was toen wel tof, maar vond ik muzikaal veel spannender.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:24:32 #51
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101102402
Sta er ook van te kijken dat sommige mensen zo lang in de rij hebben gestaan op vrijdag.
Ik heb om half 1 een 6-pack gehaald bij de super en toen even gekeken, toen stonden er weinig mensen. Toen op de camping 1tje gedronken en toen vertrokken met 1tje voor onderweg. Toen stonden er wel meer mensen, maar toen het biertje en het peukie op waren, was ik ook wel binnen. Hooguit 10 minuten. Ben bij binnenkomst nog meegenomen voor controle, daarna nog een biertje gedaan op de I van India en nog ruim op tjd voor Fucked Up.
pi_101102536
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:23 schreef Tourniquet het volgende:
Daarna naar Superstijl in de India gegaan wat veel later dan gepland begon door technische problemen. De eerste 2 blokjes meegemaakt (Britpop en Filmmuziek) wat erg leuk was. Alleen hadden ze wat meer plekken moeten maken waar je stemkaarten kon krijgen en kon stemmen want ik had geen zin om helemaal naar voren te gaan daarvoor. En ook via de iPhone-app bleek je een code nodig te hebben om te kunnen stemmen.
Je moest gewoon connecten met het netwerk daar en als code 'lowlands' gebruiken :)
pi_101102695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:27 schreef thettes het volgende:

[..]

Je moest gewoon connecten met het netwerk daar en als code 'lowlands' gebruiken :)
Hadden ze wel even mogen zeggen dan. :P Er werd alleen gezegd dat je ook kon stemmen via de app. Of ik heb niet gehoord, kan ook natuurlijk.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:45:12 #54
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_101103435
Oke, gelijk maar even mijn weekend:

Donderdag:
Om half 12 vertrokken van huis met m'n vriendin, 3 kwartier later stonden we in de file, net voor de laatste rotonde voor de dijk, daar een half uur gewacht en toen besloten om uit te stappen en naar de ingang te lopen (Kiss 'n Ride). Bij de pendelbussen ingang naar binnen gelopen. Een uurtje gewacht op het bandje en waren 15u binnen, viel mij niets tegen :) Camping 2 was nog vrij leeg, tentje opgezet. 's Avonds bij vrienden gehangen. Liepen we om 1u terug naar ons tentje. Stuk, was de buurman erop gevallen (drievoudige breuk en gescheurde huid), uiteindelijk ¤50 van hem gekregen (thanks man, als je hier zit) en een nieuw tentje gekocht en opgezet. Een uur later dan toch slapen.

Vrijdag:
Na een knakworst ontbijt besloten om om half 13 toch maar in de rij te gaan staan om een LL-waardig ontbijt te halen. Na een terreinverkenning, kijken naar de nieuwe dingen; Rawsome, Guerilla Garden, Skippyballenbak, Titty Twister allemaal heel vet en een goede toevoeging ^O^ Mijn vriendin werd gevraagd voor een LTV filmpje, we hebben hem alleen niet langs zien komen, ze wouden dat ze de Rawsome omduwde en dan de torens van de festivalingang werden omgekegeld, iemand die gezien?
De eerste act was Destroyer, kende het van plaat, maar besloten om lekker in het gras gelegen en bandjes gezocht op ons net verworven 3fm kleedje. Klonk goed, lekker chill beginnen. Vervolgens naar de Bravo teruggelopen voor James Blake, aangezien ik al was voorbereid op een heel rustig optreden viel mij dit niets tegen, alleen aan het eind was ik er wel een beetje klaar mee, toch afgekeken. Daarna doorgelopen naar de Jeugd van Tegenwoordig, was eerst niet het plan, maar mijn vriendin had behoefte aan meebleren en de Jeugd kan bij mij toch niet meer stuk. Daarna Chase & Status meegepakt, was eerst niet het plan om hier lang te blijven, want Miles Kane moest ik zien, maar dankzij de geweldige sfeer toch afgekeken. Was een goede verrassing, kende het niet. Alleen de volgende keer iets meer live-zang, en minder ge-copy-paste one-liners van andere bands, was soms meer een mash-up. Daarna dus Miles Kane, echt 10 punten voor deze man. Had toch stiekem gehoopt op een nummer met Alex Turner, maar Miles kan het ook wel alleen! Met een hele groep afgesproken bij Noah & the Whale, mede daardoor een vooral gezellig optreden, maar ze speelden erg goed, beter dan ik had verwacht. Daarna de afsluiters, Fleet Foxes eerst drie kwartier, daarna Arctic Monkeys drie kwartier. Beide speelden erg goed. FF waren erg goed, maar ik word ze naar een tijdje toch zat, wat ik serieus jammer vind. AM speelden weer retestrak hun nummers, ik ken haast alles van ze, maar live komt het toch niet helemaal tot mij (nu 3x gezien). Ik was trouwens erg verbaasd over de interactie met het publiek.
Het toegift gemist om op tijd te zijn voor Lebbis & Jansen. Geweldig voorprogramma daar! Dansen, dansen, dit zijn de LL feestjes! Deze twee zijn zeer goed op elkaar ingespeeld, dat maakte het erg aangenaam. Daarna rondgedwaald over het terrein, uiteindelijk 90's now. Na een half uurtje waren we er klaar mee en teruggegaan naar de camping.

Conclusie: te volle dag, had Friendly Fires, dEUS, Naked and Famous, Gaslamp Killer en Beardyman ook wel willen zien, maar dat gaat gewoonweg niet..

Zaterdag:
Opgestaan met Agnes Obél, een tosti en vitamineshot. Erg goed, beter dan Metropolis denk ik. Daarna Junip, viel tegen, na drie nummers weggegaan, had beter naar Eefje kunnen gaan. Slecht geluid ook, net als wel vaker in de India dit jaar. Daarna Bombay Bicycle Club. Leuk, maar niet echt indrukwekkend, op 3/4e weggegaan. Toen hadden we behoefte aan iets wat niet mis kan gaan, dus naar de Alpha voor Flogging Molly. Ondanks mijn nodige festivalervaring had ik ze toch nooit live gezien, erg goed feestje. Daarna naar de camping en rondgedwaald, weer ingehaakt bij Chef'Special. Echt een ware verrassing, goede live act. Volgend jaar mogen ze van mij weer komen (maar de Alpha lijkt mij wat te groot). Daarna Selah Sue, ik was 2 jaar geleden groot fan, alleen met gitaartje. Dit is ook goed, maar niet meer zo indrukwekkend. Toen naar de Goslink tent voor een optreden van Goslink op zelfgemaakte instrumenten, knap gedaan! Daarna Elbow als afsluiter. Op Pinkpop al goed, maar nu nog beter! Staat in mijn top 3! Die avond lang in de Lima doorgebracht, een keeswaardig feestje. De Titty Twister nog geprobeerd, maar 3 kwartier wachten doe ik niet..

Conclusie: Matige middag, die steeds beter werd, met als climax Elbow.

Zondag:
De laatste dag, we hadden Fink willen zien, maar brakheid gooide roet in het eten. Toen maar het Residentie Orkest als starter, traag begin. Wel fijn om eens wat anders te horen dan de bekende dingen. Hierna wouden we naar Little Dragon, maar de zus van mijn vriendin werd niet goed (oververhitting, dus maar na de EHBO) mijn vriendin daar gebleven en toen maar naar De Staat gelopen met vrienden van mijn schoonzus, die daar heengingen. Ja, de Staat, gewoon goed, lekker strak, niets van te zeggen. Maar ik moest naar Crystal Fighters, dus op tijd weer terug, mijn vriendin opgepikt bij de EHBO en het voorvak ingekropen, halverwege weer naar het randje, het was daar echt té warm. Maar erg lekker gedanst, party. De bas stond wel een tikkeltje te hard waardoor subtiliteit een beetje wegviel.
Na een breakie, op tijd naar de Lima voor Happy Camper. De creme de la creme van de Nederlandse indie op één podium, niets dan lof. Complimenten voor de synchroon confetti in het publiek. Daarna een paar nummertjes Boef en de Gelogeerde Aap, maar die moet ik nog maar eens gewoon gaan kijken, die werkt niet na Happy Camper. Na een tijdje ingehaakt bij Lamb voor een paar nummertjes, maar iets te elektronisch na mijn idee, wel Gabriel meegepakt, dat was wel top! Daarna Beady Eye vanuit het gras. En op tijd door naar The Offspring, hoefde van mij niet, maar groepsbelang was hier even belangrijker. Na een kwartier was ik wel klaar met dit nummer-nummer-nummer gebeuren, niet echt een show. Dus als een malle naar de X-Ray voor Kakkmaddafakka. Dat noemen we party! Een zeer waardige afsluiter. Hierna nog naar de merchandise gelopen voor een shirtje van laatstgenoemde voor mijn vriendin, maar helaas niet kunnen vinden.. Hierna afgesproken voor een laatste LL borrel, waarna mijn vrienden van LL'11 naar huis gingen. Met mijn vriendin nog een uurtje gedwaald over het terrein, weer een dikke rij voor de Titty Twister. Een uurtje bij de Oxfam Novib gezeten. Als afsluiter wou ik naar Fake Blood, maar we waren er wel klaar mee. Hierna nog lekker op de camping gehangen en naar het badkamerconcert gekeken op de camping. Rick Ashley!!

Conclusie: Overall een goede en chille dag met als hoogtepunten Crystal Figters en Kakkmaddafakka en als dieptepunt een erg zere rug. Oh, en het straattheater van Resdidual/Gurus (heb een half lopen zoeken naar de naam) was ook echt een hoogtepunt!

Bedankt Lowlands!
pi_101103550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hadden ze wel even mogen zeggen dan. :P Er werd alleen gezegd dat je ook kon stemmen via de app. Of ik heb niet gehoord, kan ook natuurlijk.
Stond inderdaad heel erg klein aangegeven bij het 'code-invulscherm' van die app :P Maar ik moet zeggen dat ik daar maar wegging voordat ze het eindelijk aan de praat hadden, dus geen idee of het ooit werkte :D
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:49:38 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_101103680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef kciR het volgende:
Stuk, was de buurman erop gevallen (drievoudige breuk en gescheurde huid)
breuken en scheuren bij de buurman of bij de tent?
pi_101103735
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:49 schreef ranja het volgende:

[..]

breuken en scheuren bij de buurman of bij de tent?
Wow, ik dacht exact hetzelfde, maar vroeg me af of de buurman met een drievoudige breuk echt nog zin had om 50 euro te dokken.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:29:01 #58
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_101105774
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Wow, ik dacht exact hetzelfde, maar vroeg me af of de buurman met een drievoudige breuk echt nog zin had om 50 euro te dokken.
Nee, de tent, misschien vertelde ik het iets te vreemd :P
pi_101108802
Vrijdag
Rij bij de ingang inderdaad, gelukkig wilden we niks vroeg zien. Verder:
Wolf Gang: enkele leuke nummers maar toch een beetje gay allemaal
De Jeugd: Stukje gekeken, leuk optreden met al die extra's
Chase & Status: Heerlijk, ik had het alleen liever later geprogrammeerd zien staan
Noah & the Whale: niet zo boeiend
dEUS: prachtige beginspeech, fijne set, toch iets eerder weg voor
Fleet Foxes: O+ O+ Wat enorm mooi was dat.

Zaterdag
Agnes Obel: Tent was te vol maar erg lekker vanuit het gras
The Deaf: Gewoon heel lekker live.
Will And The People: Wat een feest, fijne band
Nationaal Jeugd Jazz Orkest: omdat we toch nog bij de Lima waren, maar beviel prima!
Cloud Control: Toch wel de verrassing van het jaar
Cage The Elephant: Tof! Zeker ook de eindstagedive van de zanger
The Computers: Wel aardig
Elbow: lieve muziek, oude nummers zijn wel beter dan de nieuwe
Alpha-dj's in de Grolsch: beetje voorspelbaar allemaal maar toch prima vermaakt

Zondag
Residentieorkest: lekker wakker worden, had alleen wat harders verwacht nav de omschrijving
De Staat: Singles zijn leuk, verder wat saai
The Roots: Topband!
The Kills: niet een heel optreden boeiend
Warpaint: Mooi! O+
Interpol: degelijk optreden, maar wel erg weinig interactie
The Offspring: jeugdsentiment, prima vermaakt
Superstijl: Superfeest, goed concept. Waardig vervanger van Kees.

Overig
Zorklands was tof
Skippyballenbak ^O^

Opvallend:
- zeer weinig controle bij ingang festivalterrein, er werd totaal niet in tassen gekeken (vorig jaar iedere dag)
- tegenvallende aankleding, weet niet waarom maar waar waren de dingen zoals vorig jaar de zilveren vissen etc etc. Ben nu al 11 keer op Lowlands geweest en heb de aankleding nog nooit zo saai gevonden als dit jaar
- drukte bij x-ray en bravo (daarom ook niets echt gezien daar). Duidelijk teveel publiek dat voor de dance-acts komt. Misschien moet Lowlands de kaartverkoop gewoon eens starten als het programma al grotendeels bekend is. Dan heeft meneer Eric ook meteen zijn 'er komen niet de juiste mensen-probleempje' opgelost.
- Nieuwe indeling van het terrein was niet helemaal mijn ding. Vond de nieuwe plek van de wc's bij de hemelpoort onhandig. Acts in de India regelmatig aan me voorbij laten gaan wegens ver lopen.
- Hulde voor het sanitair. Blijft altijd een verademing tov andere festivals.

Ik heb me net als altijd uitstekend vermaakt in ieder geval, jammer dat het weer een jaar wachten is.
pi_101111384
Namens FOK! waren er ook een reviewer en een FOK!fotograaf. Resultaat:
http://frontpage.fok.nl/s(...)s-lowlands-2011.html
http://frontpage.fok.nl/review/459831/1/1/100/lowlands-2011.html
Enjoy!
dag
pi_101116639
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:05 schreef kikoooooo het volgende:

Donderdag
Op donderdag kwamen we rond 12.30 aan op het festivalterrein. Vanaf t harde weer een bazentaxi gepakt (mensen die in de rij gaan staan voor de pendelbus :') )

Toen de pendelbussen ineens de file mochten inhalen, knalde onze taxi mooi achter de bus aan :') Heerlijk.

We stonden dus bijna vooraan in de rij voor de ingang, die keurig om 13:30 open ging. Iedereen had zijn dope goed verstopt, behalve één maatje van me. Die had t gewoon in zijn broekzak. En wie werd er gecontroleerd? Juist, hij :') Dus wij dachten direct dat ie sowieso gepakt zou worden, maar die kneuzen vonden helemaal niks. Ondanks goede fouillering en het doorzoeken van zijn tas. Direct doorgelopen naar Camping 3, direct links in de bocht en een mooi stuk afgezet met onze tentjes + partytent. (wij hadden op zaterdag een hinkelpad gemaakt waar minstens 200 mensen gebruik van hebben gemaakt volgens mij. Misschien herkent iemand t.

Volgens mij hebben we de donderdag gewoon chill op de camping gehangen, weet t eigenlijk niet meer zo goed :') Hadden echt hele relaxte buren op de camping.

Rechts van ons een stel dat t hele weekend niet heeft geslapen ongeveer. Zondagochtend vroeg dat meisje me 'hedde gij nog speed bij'. Toevallig had ik dat -> Maandagochtend waren ze nog steeds wakker :')

Links van ons stond een groep met wat oudere lui. De buurman pakte elke dag zijn xtc, behalve zondag want maandag moest ie de kinderen uit school halen :') Wat een eindbaas was dat. Heb die gast ook elke keer alleen op de camping aangetroffen, volgens mij is ie er niet af geweest.

Vrijdag
Vrijdagochtend dacht onze overbuurman dat t wel chill was spacecake te pakken. Hij lag er af tot zaterdagochtend :') Gast heeft t klokje rond geslapen :')

Redelijk op tijd geprobeerd t festivalterrein op te komen, maar wat een drama was dat. Had graag the Wombats gezien maar dat werd em echt niet. Volgens mij waren we pas rond 16:30 op t terrein. We zijn elke keer maar teruggelopen naar de camping, want die rij was echt abnormaal.

De Jeugd van Tegenwoordig was mn eerste act. Geniaal, zoals altijd. Niet helemaal afgekeken omdat ik heel graag naar Chase and Status wilde. Wow wat een show, keihard losgegaan in de pit met mn broer.

Klein stukje van Naked and Famous gezien van buiten de tent, toen door naar Kalkbrenner. Heerlijk setje, en hijzelf was ook teringenthousiast vond ik. Hij had er echt zin in. Redelijk voorspelbare set, maar ik vond em heerlijk. Het was alleen wel echt achterlijk druk. Beetje dansen zat er, op onze plek iig, niet in. Ik stond helemaal klem en er liepen echt constant mensen in en uit voor ons langs, dus ik had t idee dat t in t midden van de tent ook wel druk moest zijn.

Na Kalkbrenner gewoon wat gezworven over t terrein.

Zaterdag
Chill uitgeslapen, daarna de halve dag op de camping gehangen. Hebben ons super vermaakt met t hinkelpad, waterballonen en twee dummy smartphones. Tegen mensen aan knallen, telefoon uit de hand laten vallen en compleet kapot laten stuiteren op de grond. Echt hilarische reacties van mensen. Eén mannetje begon bijna te huilen, net alsof ie nog maar 50 eu had voor t hele weekend en nu die telefoon moest vergoeden ofzo :D

Zaterdagavond begonnen met Selah Sue. Prachtig. Daarna lag ik eraf wegens iets teveel GHB. Baal nog steeds zo hard. Maar wel lekker geslapen :') ;(

Zondag
Wat een teringhitte zondagmiddag. Echt zo'n vieze drukkende warmte. Heerlijk gechilld bij Crystal Fighters. Ben ze eigenlijk wel zat, maar vrienden wilden heen dus maar mee gegaan. Helaas dus trentemoller niet gezien.
Tegen de avond een pilletje gepakt en heerlijk rondgedwaald tussen Bravo en X-ray. Avond was helaas zo voorbij. Verder herinner ik me niks meer :')

Maandag
Immer een kutdag, op Lowlands een extreme kutdag. Onze buren waren nog steeds wakker. Net zo wit als een ijsbeer :')
Er liep een gast met een backpack voor onze tent langs. Hij viel achterover, en viel zo in slaap op zijn rug, met zijn backpack nog om :') Gast bleef een kwartier liggen tot er zo'n autotje langs moest :') Wat een aap.

Ik ben echt weer 3kwart van mijn weekend vergeten, altijd balen vind ik dat :(

Ik mis lowlands nu alweer ;(
Ik lees hier vooral de 'voordelen' van drugs ^O^ Eerste 2 dagen wel 3 optredens gezien. Echt geweldig joh dat drugs.

Beter koop je volgend jaar geen kaartje zodat iemand die er wel wat van herinnert, en het wel meemaakt er wat aan heeft :')
pi_101116803
Ik ga dus niet voor de optredens
pi_101117317
Veel plezier met je schizofrenie op latere leeftijd.
pi_101118417
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:05 schreef kikoooooo het volgende:

Donderdag

Direct doorgelopen naar Camping 3, direct links in de bocht en een mooi stuk afgezet met onze tentjes + partytent. (wij hadden op zaterdag een hinkelpad gemaakt waar minstens 200 mensen gebruik van hebben gemaakt volgens mij. Misschien herkent iemand t.

Dan heb je me elke dag 17 keer langs zien komen :')
pi_101118459
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:26 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ga dus niet voor de optredens
Dan kun je als ik je verslag lees net zo goed in je eigen achtertuin zitten. Wil ik wel langskomen zodat je je oh zo grappige grapje uit kunt halen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:42:34 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_101118463
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:40 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik jou ook denk ik....
Wij stonden op 3, linksaf, voordat je bij het douchegebouw bent zo'n 10 meter links het veldje op
F means you're fucked
pi_101118560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik jou ook denk ik....
Wij stonden op 3, linksaf, voordat je bij het douchegebouw bent zo'n 10 meter links het veldje op
Hehe. Ik loop als een gangster. Redelijk makkelijk te spotten :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:58:04 #68
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101118819
quote:

[..]

Weet je het zeker? Het is dus links he, niet rechts. Dan ben je elke keer om het toiletgebouw heen gelopen om naar de tent terug te gaan.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:00:47 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_101118866
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Het is dus links he, niet rechts. Dan ben je elke keer om het toiletgebouw heen gelopen om naar de tent terug te gaan.
:D
F means you're fucked
pi_101118886
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik moet vaak plassen van bier.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:05:33 #71
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101118962
Maar je maakt graag nog de extra meters om er nog even langer van te genieten
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:13:14 #72
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_101119114
quote:
Ik heb ook nog gehinkeld! O+

Vrijdag:
Underoath was voor mij het beste optreden. Wilde ze al jaren eens zien en nu kwam het er eindelijk van. Daarna stukje van De Jeugd gezien... Ja. Niet mijn ding. Rise Against ook niet. Gitaren, check. Maar verder een beetje laffe bende. Toen naar de tent om om te kleden en uiteindelijk bij de 00's heroes beland. Ook al een beetje een Meh! gevoel bij. Naar de Bravo gelopen, Borgore, ging fucking nergens over. Even blijven wachten voor Trolley Snatcha, fucking drama dat Dubstep. Niet mijn ding. Door naar Kyle Hall zeker meer mijn ding, maar Mevrouw sics vond het saai. Terug naar de 00's heroes alwaar de 90's now als suprise act inmiddels aan het draaien waren. Goed feestje! Lekker gedanst. 4 uur lag ik in bed ergens.

Zaterdag:
Lekker wakker worden met Lowlands zingt toch een beetje traditie geworden. O+ Daarna Dewolff kijken, wat een ontzettend aangename verrassing! :D Flogging Molley was ook erg gezellig. En The Inspector Cluzo ook nog even meegepakt. Had ik al eens eerder gezien en ze waren nog steeds leuk. Daarna weer eten, omkleden en ellende. Naar de Lowlands Rave viel een beetje tegen. Toen zijn we van ellende maar Conan gaan kijken. Stomme film, maar ik had het niet willen missen! :') De avond afgesloten bij een letterlijke stampende Speedy J en Chris Liebing de tent was stampvol, en de muziek stampte lekker door!

Zondag:
Residentie orkest gemist; jammer! Had ik graag willen zien. De Staat was weer fucking drama. Wat een zielloze bende was dat. The Roots was gewoon een goed feestje. Skunk Anansie de grote verrassing! O+ Interpol een mooie tijd om te gaan eten en The Offspring een mooi moment om mee te zingen en aan onze klassenfeesten te denken! 's Avonds nog even naar Global Climax wat een minder groot feest was dan ik had gehoopt, maar Superstijl was heel erg gezellig. En toen, na de verplichte pannenkoek elke avond, was de koek op.

Geslaagde Lowlands. Leuk feestje! Missie geslaagd. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_101120506
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:32 schreef sjaakocf het volgende:
Veel plezier met je schizofrenie op latere leeftijd.
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 06:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik lees hier vooral de 'voordelen' van drugs ^O^ Eerste 2 dagen wel 3 optredens gezien. Echt geweldig joh dat drugs.

Beter koop je volgend jaar geen kaartje zodat iemand die er wel wat van herinnert, en het wel meemaakt er wat aan heeft :')
Volgens mij heeft die gast een leuker weekend gehad als jullie.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_101120640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:10 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft die gast een leuker weekend gehad als jullie.
Zullen we nooit weten, hij is de helft vergeten en ik weet alles nog.
pi_101120713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:10 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft die gast een leuker weekend gehad als dan jullie.
En dat vraag ik me af.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')