abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101090030
Dat vraag ik me nou echt af? Of jij een leuke lowlands was? Wat was het leukste wat je hebt gezien? Nog veel dingen die vervelend waren of viel het allemaal erg mee? :)
pi_101090081
Goed topic :D
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_101090097
Maar maak het dan algemener, mensen die voor de eerste keer waren, hoe was het?
pi_101090201
Maar Bulbjes was wel een persoon apart haha. Niet verkeerd bedoeld hoor!
pi_101090236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:01 schreef Perquisite het volgende:
Maar Bulbjes was wel een persoon apart haha. Niet verkeerd bedoeld hoor!
Haha ja ik zag het alvorens LL maar ben ook nieuwsgierig naar andere maar daar nou een ander topic voor te openen :P
pi_101090300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:03 schreef Gibellini het volgende:

[..]

Kan je beter een PM sturen.
Nee. Dit interesseert wel meer mensen.
:)
pi_101090592
Haha tnx. Leuk! :D Morgen uitgebreidere reactie aangezien ik nu niet achter mn eigen computer zit ;)
pi_101166805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:13 schreef bulbjes het volgende:
Haha tnx. Leuk! :D Morgen uitgebreidere reactie aangezien ik nu niet achter mn eigen computer zit ;)
Het is inmiddels al donderdag......
pi_101171736
Ik wil nog steeds reageren ja maar ben gisteravond pas thuisgekomen en ben een beetje ziekig en moe dus heb weinig puf om mn hele relaas te gaan typen :') Vanavond of morgen maar nieuwe poging (straks ff weg en laat thuis) :P
Maar hij komt er! ;)
pi_101177375
Waitingg
pi_101180298
duurtlang
pi_101183650
Kan niet wachten.
:)
pi_101183977
Slotje!
pi_101205620
Duurt te lang.
pi_101207367
Jaaa hoorr
pi_101207466
Al wat nieuws?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101208926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Al wat nieuws?
pi_101210456
ja ik ben ook wel heel benieuwd :P
pi_101215590
Ik zit achter PC en ben even bezig met wat LL filmpjes uploaden, maar zal zometeen dit bericht ff editten in een review :P

Ok, even een korte samenvattting dan alvast:
Ik had het er vantevoren over dat ik dan blijkbaar niet zo'n festivalganger was aangezien ik niet van zware dingen sjouwen, lang wachten in benauwde drukte, ranzigheid etc. hield en dat volgens jullie deel uitmaakte van het festivalgevoel.
Maar dat wachten, sjouwen etc. viel me allemaal reuze mee. T hoort er idd een beetje bij en tis vaak best gezellig in de rijen. En zolang het geen 5 uur wachten in de stromende regen of bij 33C in de volle zon is, is het best te doen.

Op de donderdag ongeveer een uurtje gewacht op t Harde op de pendelbus, maar dat viel me reuze mee. De tijd vloog zo om. Nu was het natuurlijk ook wel een ideaal reistemperatuurtje, en was ik blij dat ik geschikte kleding aan had getrokken die niet te warm/ niet te koud was en waarin ik me niet kapot zweette.
T was misschien een ander verhaal geweest als ik daar in een hete spijkerbroek had gestaan in de stromende regen of bij 32C in de zon. Dan vond ik het allicht wat minder prettig. Maar dat was niet het geval :P Stond alleen wel een stel ZWAAR irritante pubers naast ons van een jaar of 15/16. Kutpuberale humor en van die gastjes die het stoer vinden om met hun drinken te pochen. Ze waren daar iig goed dronken. Maargoed.

Ik was helaas zo stom om tijdens het wachten een blikje energydrank op te drinken. Toen we eenmaal in de pendelbus zaten (die na 5 minuten rijden in een anderhalf uur durende file terecht kwam) moest ik ineens heel nodig naar de WC en dat werd steeds erger :P
De deuren gingen tweemaal open voor jongens die moesten plassen, maarja als vrouw ga je toch wat minder snel langs de kant van de openbare weg staan tussen de mannen....dus ophouden maar. Ik HAD een plastuit mee (ja :') maar hij kwam me later toch erg van pas met mijn zwakke blaas. Hoe ideaal om niet snachts naar het badhuis te hoeven hobbelen :P :')), maar om dat ding nou eerst tussen alle medepassagiers uit mn bagage te graven die 3 meter verderop stond en dan tussen de mannen te gaan staan (had dat ding nog nooit gebruikt)....nja...was vooral ook beetje bang dat de bus tegen de tijd dat ik dat geregeld had weer verder zou rijden :P (wat ie inderdaad deed toen twee jongens er te lang over deden :P)
Naja dat moeten plassen was dus iets minder prettig :P. Maargoed. Stonden gelukkig dixi's bij het ingangterrein.

Na de slakkengang met de pendelbus nog twee uur gewacht voor de ingang, waarbij het ondertussen een paar keer wat regende. Gelukkig viel het nog redelijk mee. Had mn poncho ook bij gelukkig. T wachten was ook hier best te doen.

Daarna naar camping 4 gesjouwd aangezien er kans was dat camping 3 (waar mn vriend heenwilde) al vol zat, en ik had weinig zin eerst met spullen en al naar camping 3 te sjouwen, er daar achter te komen dat het vol was, en dan terug te moeten sjouwen naar camping 4 (die dan inmiddels ook alweer voller zou staan).
Bovendien leek camping 4 me stiekem een prima plek. 3 leek me toch een beetje de camping waar de meeste mensen op af zouden komen die wel hielden van doorfeesten en waar het het drukst en meeste herrie zou zijn. 4 leek me dan wel een betere optie om mee te beginnen (ook gezellig maar net wat minder heftig en miss net wat minder druk) :P

Achteraf gezien ook erg blij mee (alleen jammer dat er op 4 geen 24uurs douches bleken te zijn maargoed dat overleefden we ook wel). Ik sjouw liever wat minder ver met mn bagage dan dat ik zonodig dichter bij de ingang sta (dat scheelt ook maar 2 minuten verder lopen).
Mn vriend wou graag op camping 3 omdat dat dichter bij de ingang was, maar ik vond dat dus echt reuze meevallen, die ene minuut verder lopen. Van zijn verhalen had ik me voorgesteld dat dat minstens een kwartier verder lopen was of zo. Maargoed mn vriend loopt dan ook niet graag :P
Heel goed plekje bemachtigt :) En net voor de regen begon stond ons tentje :)

Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen gewoon hun tentje pal langs de straatkant neerknallen of pal onder een felle lamp, of pal naast de 24uurs tent etc. Ik vond het persoonlijk toch heerlijk dat wij een relatief rustiger plekje hadden waar niet direct iedereen langsloopt etc (ok we stonden wel langs een gangpadje maar was redelijk rustig) en je ook nog kunt slapen als je dat wilt en minder kans hebt dat er mensen je tent invallen of in komen.
Maargoed wij sliepen dan ook, kan me voorstellen dat er mensen zijn die sowieso amper slapen en vnl feesten en dan boeit het miss minder.
Maar vind het persoonlijk toch een veiliger idee als mn tent niet zo dicht op mensen enz staat.

Die avond (donderdag) nog even een sightseeing-rondje gelopen langs alle campings en het terrein :). Pfff camping twee snap ik dus echt niet dat sommige mensen nog buiten de hekken daar echt vlakbij die 24uurs tent gaan staan, continu die herrie.
Ook ff langs de campercamping gelopen etc. Echt wel leuk hoe sommigen hun hele camper verbouwd hadden tot LL camper etc.
Ik kreeg dr wel zin in :)

Daarna ff bij de 24uurs gestaan buiten. Ik wou nog kijken of ik ergens een Fokmeet-bordje zag :P (niet dat ik erheen had gegaan ws gezien mijn indruk hier op Fok :P) maar wij haalden de twaalf uur niet...mn vriend wou terug naar de tent en ik vond het ook wel best ergens dus toch maar terug naar de tent en rond 24u gaan slapen.
pi_101216072
Ga je nu een review voor elke dag schrijven of dit was het? :P Zie niks over lowlands zelf alleen campings :o

En oja, camping 2 *O* *O*
pi_101216160
Het viel reuze mee, ik moest plassen maar ik dorst m'n tuit niet te gebruiken en onze tent stond goed! Doei
pi_101217544
VRIJDAG:

Redelijk geslapen. Om 10.45 naar het badhuis om me te wassen met washandje en water enz.
Om 13.20 of zo gingen we eindelijk richting Lowlandsterrein (later dan gepland door mijn getreuzel....enige echte ding waar ik chagerijnig van werd deze LL: ik kon NIKS vinden in mijn tent....was continu alles kwijt grmbl :( terwijl ik het dan net tevoren in mn handen had gehad :( |:( ....volgende keer dus mn tas iets praktischer inruimen....al had ik het idee dat ik dat al redelijk gedaan had...maargoed).

Mn vriend wou graag de Wombats zien.
Nou dat werd m dus niet meer, er stond een rij vanaf net na de campingwinkel zo'n beetje.
Ik zag mensen langs de zijkanten lopen en had zelf ook geen zin dit keer om onnodig lang te moeten wachten, dus ik heb mn vriend maar meegesleurd langs de zijkanten en de bosjes tot we recht voor de ingang stonden, met nog ongeveer 100 rijen voor ons :P Daar ongeveer een uurtje gewacht (met plas urine van lek urinoir voor ons :P). Ineens ging het heel snel en zonder gecontroleerd te worden (alleen bandje) waren we binnen.

We vonden het wel raar dat er zo'n grote rij stond, volgens mn vriend is dat normaal veel korter. Maar blijkbaar is het toch wel normaal dus voor de vrijdag gezien mijn andere topic hier daarover. Hij gaat gewoon normaalgesproken denk ik eerder naar het terrein toe.

Richting Alpha gelopen, daar was Graffiti6 bezig wat we opzich ook wel beetje wilden zien. We hebben toen vnl ff op de Alphaheuvel gezeten. Mja ach, tis van de feelgood muziek maar om nou te zeggen dat ze echt goed waren neuh.

Daarna hadden we honger dus een broodje kipkerrie bij de surinamer gehaald. Hm lekker :) Daarna nog vegetarische loempia's van de vietnamees ernaast. Ach, ook wel te eten.

Ik wilde The horrors zien dus teruggelopen naar de India. Ze waren al ff bezig met spelen toen wij aankwamen. In de tent gaan staan en beetje meebewogen/ danst. Ik vond het wel lekkere muziek en wel goed. Beetje joy division/ jaren 80 etc achtig. Alleen vond ik het wat minder geschikt voor bij daglicht :P Ik vind dit echt van die muziek voor in een duistere kroeg om 4u snachts om een beetje half in trance op te bewegen. Heb dan ook ff met mn ogen dicht staan meebewegen.

Hierna ff naar de Grolsch gelopen waar Chase&Status nog bezig was. Deze wilde ik eigenlijk ook zien maarja kwam tegelijk met The horrors dus ik heb alleen de laatste 3 nummers van C&S nog kunnen horen vanaf buiten de Grolsch want de tent stond goed vol. Wel lekkere dnB :)

Toen was het rond 19u en zijn we ff teruggelopen naar de camping, aangezien het wat frisser begon te worden. Rond 21u waren we wat warmer aangekleed weer terug op het terrein.
Ik geloof dat we toen nog Kebab hebben gehaald of zo (wel te eten maar beetje veel vlees uiteindelijk want toen had ik al mn groente en saus er al af gegeten :P). Ok dit is niet echt boeiende info maargoed.

Ik wilde de Fleet Foxes wel zien (Grolsch) dus zijn we daar ff gaan kijken. Maar om eerlijk te zijn vond ik ze op dat moment nogal saai. Niet onaardig of zo, best goed, maar op dat moment vond ik het gewoon saaie muziek en wou ik liever verder lopen.
Ik denk dat FF beter tot zn recht komt op een kleiner festivalletje/ in een kleinere tent of zo. Zo heel groot tussen al die andere acts komt het toch redelijk kneuserig over terwijl het eigenlijk best mooie muziek is.

Ik wilde Paul Kalkbrenner eigenlijk ook wel zien, dus ff daarheen gelopen. Maar ik was er zelf niet helemaal voor in de stemming (ik was gewoon btje moe in mn benen etc :p) en mn vriend houdt helemaal niet van techno etc dus daar zijn we maar meteen doorgelopen helaas.

Mn vriend wou wel naar de Artic Monkeys, en ach, ik wou ze miss ook wel ff zien. Dus naar de Alpha gelopen. Ik had het eigenlijk wel een beetje gehad. En op dat moment vond ik Artic Monkeys dus ook niet super. Gewoon geen zin meer om te staan, concertje kijken etc (tenzij ik het echt heel super vond).
Dus toen dag gezegd tegen mn vriend en afgetaaid naar mn tent om 22.30 en gaan liggen. Een klein uurtje later kwam mn vriend ook terug.

Ok, het volgende hoofdstuk wil vast niet iedereen weten maargoed:
Aangezien we beiden nog Lowlands-maagdjes waren (hij had het nog nooit gedaan op LL en ik ook niet aangezien het uberhaupt mijn eerste LL was :P) zijn we toen nog even bezig geweest in de tent. Puur eigenlijk om te kunnen zeggen dat we het op LL gedaan hadden :')
Dus dat kan mn vriend nu ook weer afstrepen en is die druk ook weg :')
Moest wel heel stil natuurlijk dus maakt het een stuk minder leuk.

Wat verder mijn conclusie was na dag 1 was dat de geluidskwaliteit overal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. Hard, veel bassen, dof etc. Je kan nauwelijks de instrumenten van elkaar onderscheiden. Voor echte goede muziek/ geluidskwaliteit moet je niet naar een festival als dit komen merk ik al wel. Je hoort alleen de harde bassen vaak etc. Wel een beetje zonde.
Voor de vibe ben je dan echter op een festival natuurlijk wel meer op zn plek. Zo'n volle tent met festivalgangers is wellicht toch stuk enthousiaster dan een concertzaal waar minder mensen inkunnen en andere sfeer.

Qua mensen etc vond ik Lowlands wel geweldig. Ik had echt vooroordelen over dat iedereen dronken zou langslallen en willen feesten terwijl ik zelf vaak niet echt in een feeststemming ben etc. Maar was zelf ook meer in de stemming daar en t was gewoon leuk.
Heb ook weinig onaardige mensen tegen het lijf gelopen of zo. En als je tegen iemand opbotst zegt de andere partij sorry.

Enige nare ervaring die ik had gehad was toen we die dag ff bekertjes aan het rapen waren (ja face it, scheelde gewoon enorm in geld :P Tis al duur zat. Eind van die dag speelden we iig quitte) toen waren er twee medewerkers die ff los op het terrein liepen (geen ll bandjes namelijk maar medewerkers bandjes) die mn vriend aanspraken van 'He schooier' en dan gewoon echt op niet vriendelijke toon. Mn vriend ging erop in en sprak gewoon terug, en zij zo weer terug van 'Ja ga je nog rukken met die hand dan?' etc.
Kon gewoon merken dat ze hem echt in de zeik zetten etc maar hij had dat niet echt door of t boeide hem niet zo. Maar was voor mij wel ff een korte sfeerverpester. Kon gewoon merken dat die mensen echt in totaal andere sfeer verkeerden dan de rest van Lowlands globaal gezien.
Ok misschien is dat ook totale onzin maar zo kwam dat op mij over iig.

Naja die avond rond 24u of zo weer gaan slapen. Kweenie precies.

[ Bericht 0% gewijzigd door bulbjes op 26-08-2011 16:22:51 ]
pi_101217579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:04 schreef willemwaus het volgende:
Ga je nu een review voor elke dag schrijven of dit was het? :P Zie niks over lowlands zelf alleen campings :o

En oja, camping 2 *O* *O*
Ja ik ga het even per dag uitgebreid doen :P Ik zal achteraf de belangrijke stukken nog wel ff dikgedrukt maken of zo aangezien er natuurlijk ook een hoop niet-boeiende info in zal staan waar jullie vast niet op zaten te wachten :P
pi_101217970
Wow bulbjes ik hou van jouw scrhijfstijl! Ga je deze verslagen bundelen en op de markt brengen? Zo ja dan wil ik een gesigneerd exemplaar. Ook heel goed dat je nog alles kan herineren!
pi_101218113
Zo te horen heb je het t/m vrijdag gewoon enorm tof gehad. En klink je als een gewone LL-ganger en niet als een 'de-ellende-van-lowlands'-muts

Top ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')