VRIJDAG:
Redelijk geslapen. Om 10.45 naar het badhuis om me te wassen met washandje en water enz.
Om 13.20 of zo gingen we eindelijk richting Lowlandsterrein (later dan gepland door mijn getreuzel....enige echte ding waar ik chagerijnig van werd deze LL: ik kon NIKS vinden in mijn tent....was continu alles kwijt grmbl

terwijl ik het dan net tevoren in mn handen had gehad

....volgende keer dus mn tas iets praktischer inruimen....al had ik het idee dat ik dat al redelijk gedaan had...maargoed).
Mn vriend wou graag de Wombats zien.
Nou dat werd m dus niet meer, er stond een rij vanaf net na de campingwinkel zo'n beetje.
Ik zag mensen langs de zijkanten lopen en had zelf ook geen zin dit keer om onnodig lang te moeten wachten, dus ik heb mn vriend maar meegesleurd langs de zijkanten en de bosjes tot we recht voor de ingang stonden, met nog ongeveer 100 rijen voor ons

Daar ongeveer een uurtje gewacht (met plas urine van lek urinoir voor ons

). Ineens ging het heel snel en zonder gecontroleerd te worden (alleen bandje) waren we binnen.
We vonden het wel raar dat er zo'n grote rij stond, volgens mn vriend is dat normaal veel korter. Maar blijkbaar is het toch wel normaal dus voor de vrijdag gezien mijn andere topic hier daarover. Hij gaat gewoon normaalgesproken denk ik eerder naar het terrein toe.
Richting Alpha gelopen, daar was Graffiti6 bezig wat we opzich ook wel beetje wilden zien. We hebben toen vnl ff op de Alphaheuvel gezeten. Mja ach, tis van de feelgood muziek maar om nou te zeggen dat ze echt goed waren neuh.
Daarna hadden we honger dus een broodje kipkerrie bij de surinamer gehaald. Hm lekker

Daarna nog vegetarische loempia's van de vietnamees ernaast. Ach, ook wel te eten.
Ik wilde The horrors zien dus teruggelopen naar de India. Ze waren al ff bezig met spelen toen wij aankwamen. In de tent gaan staan en beetje meebewogen/ danst. Ik vond het wel lekkere muziek en wel goed. Beetje joy division/ jaren 80 etc achtig. Alleen vond ik het wat minder geschikt voor bij daglicht

Ik vind dit echt van die muziek voor in een duistere kroeg om 4u snachts om een beetje half in trance op te bewegen. Heb dan ook ff met mn ogen dicht staan meebewegen.
Hierna ff naar de Grolsch gelopen waar Chase&Status nog bezig was. Deze wilde ik eigenlijk ook zien maarja kwam tegelijk met The horrors dus ik heb alleen de laatste 3 nummers van C&S nog kunnen horen vanaf buiten de Grolsch want de tent stond goed vol. Wel lekkere dnB

Toen was het rond 19u en zijn we ff teruggelopen naar de camping, aangezien het wat frisser begon te worden. Rond 21u waren we wat warmer aangekleed weer terug op het terrein.
Ik geloof dat we toen nog Kebab hebben gehaald of zo (wel te eten maar beetje veel vlees uiteindelijk want toen had ik al mn groente en saus er al af gegeten

). Ok dit is niet echt boeiende info maargoed.
Ik wilde de Fleet Foxes wel zien (Grolsch) dus zijn we daar ff gaan kijken. Maar om eerlijk te zijn vond ik ze op dat moment nogal saai. Niet onaardig of zo, best goed, maar op dat moment vond ik het gewoon saaie muziek en wou ik liever verder lopen.
Ik denk dat FF beter tot zn recht komt op een kleiner festivalletje/ in een kleinere tent of zo. Zo heel groot tussen al die andere acts komt het toch redelijk kneuserig over terwijl het eigenlijk best mooie muziek is.
Ik wilde Paul Kalkbrenner eigenlijk ook wel zien, dus ff daarheen gelopen. Maar ik was er zelf niet helemaal voor in de stemming (ik was gewoon btje moe in mn benen etc :p) en mn vriend houdt helemaal niet van techno etc dus daar zijn we maar meteen doorgelopen helaas.
Mn vriend wou wel naar de Artic Monkeys, en ach, ik wou ze miss ook wel ff zien. Dus naar de Alpha gelopen. Ik had het eigenlijk wel een beetje gehad. En op dat moment vond ik Artic Monkeys dus ook niet super. Gewoon geen zin meer om te staan, concertje kijken etc (tenzij ik het echt heel super vond).
Dus toen dag gezegd tegen mn vriend en afgetaaid naar mn tent om 22.30 en gaan liggen. Een klein uurtje later kwam mn vriend ook terug.
Ok, het volgende hoofdstuk wil vast niet iedereen weten maargoed:
Aangezien we beiden nog Lowlands-maagdjes waren (hij had het nog nooit gedaan op LL en ik ook niet aangezien het uberhaupt mijn eerste LL was

) zijn we toen nog even bezig geweest in de tent. Puur eigenlijk om te kunnen zeggen dat we het op LL gedaan hadden
Dus dat kan mn vriend nu ook weer afstrepen en is die druk ook weg

Moest wel heel stil natuurlijk dus maakt het een stuk minder leuk.
Wat verder mijn conclusie was na dag 1 was dat de geluidskwaliteit overal
Kwalitatief
Uitermate
Teleurstellend is. Hard, veel bassen, dof etc. Je kan nauwelijks de instrumenten van elkaar onderscheiden. Voor echte goede muziek/ geluidskwaliteit moet je niet naar een festival als dit komen merk ik al wel. Je hoort alleen de harde bassen vaak etc. Wel een beetje zonde.
Voor de vibe ben je dan echter op een festival natuurlijk wel meer op zn plek. Zo'n volle tent met festivalgangers is wellicht toch stuk enthousiaster dan een concertzaal waar minder mensen inkunnen en andere sfeer.
Qua mensen etc vond ik Lowlands wel geweldig. Ik had echt vooroordelen over dat iedereen dronken zou langslallen en willen feesten terwijl ik zelf vaak niet echt in een feeststemming ben etc. Maar was zelf ook meer in de stemming daar en t was gewoon leuk.
Heb ook weinig onaardige mensen tegen het lijf gelopen of zo. En als je tegen iemand opbotst zegt de andere partij sorry.
Enige nare ervaring die ik had gehad was toen we die dag ff bekertjes aan het rapen waren (ja face it, scheelde gewoon enorm in geld

Tis al duur zat. Eind van die dag speelden we iig quitte) toen waren er twee medewerkers die ff los op het terrein liepen (geen ll bandjes namelijk maar medewerkers bandjes) die mn vriend aanspraken van 'He schooier' en dan gewoon echt op niet vriendelijke toon. Mn vriend ging erop in en sprak gewoon terug, en zij zo weer terug van 'Ja ga je nog rukken met die hand dan?' etc.
Kon gewoon merken dat ze hem echt in de zeik zetten etc maar hij had dat niet echt door of t boeide hem niet zo. Maar was voor mij wel ff een korte sfeerverpester. Kon gewoon merken dat die mensen echt in totaal andere sfeer verkeerden dan de rest van Lowlands globaal gezien.
Ok misschien is dat ook totale onzin maar zo kwam dat op mij over iig.
Naja die avond rond 24u of zo weer gaan slapen. Kweenie precies.
[ Bericht 0% gewijzigd door bulbjes op 26-08-2011 16:22:51 ]