ZATERDAG:
Om 9.15 opgestaan en me weer gewassen in het badhuis.
Denk rond 11.00 naar het terrein gegaan of zo, dit keer stond er gelukkig niet zo'n rij als vrijdag. Paar minuutjes wachten en dat was het.
Om 11.30 kwam Agnes Obel in de India, wat ik wel wilde zien. Mooie stem en mooie liedjes. Al begonnen veel nummers een beetje hetzelfde en verstond ik geen kut van wat ze af en toe zei tussen de nummers door.
Mn Nokia waarmee ik aan het filmen was is nog even in beeld geweest in de uitzending ervan op Ned 3
Na 'Riverside' zijn we weggegaan want moest plassen en nja had het ook wel weer btje gezien

Broodje gehaald bij de Oxfam Novib wat wel lekker was.
Daarna naar Lowlands zingt gegaan waar we van begin tot eind hebben gestaan midden in de Alpha. Was errug leuk!! Lekker meegezongen en bewogen etc.
Hierna stukje DeWolff gezien vanaf achterin de Alpha. Achterin de Alpha was het erg rustig, en het nummer wat er toen was was ook redelijk tam nog. We zijn de rest van DeWolff buiten op het gras van de Alphaheuvel wezen kijken. Maar achteraf als ik zo de beelden van Ned 3 bekijk toch wel jammer dat we niet wat meer voorin in de Alpha zijn gaan staan etc. Was toch wel goed concert.
We wilden beiden naar Flogging Molly, en mn vriend wou graag in het voorvak dus stonden we in het linkervoorvak (ik bij het hek). Ik had mn tas en trui etc bij, die had ik over het hek op zo'n dingetje neergezet maar ik wou mn tas niet uit het oog verliezen dus ik stond daar nogal krampachtig niet vrij te zijn. Btje balen maja.
Mn vriend was ondertussen zich aan het uitleven in de pit die er in het voorvak steeds was. Sommigen hier op het forum merkten op dat er nauwelijks een pit was in de voorvakken etc maar er was toch echt wel continu een pit geweest in het voorvak.
En als je dit te tam vond en perse echt met je ellebogen wilt gaan werken of heel hard wilt knallen dan hoor je hier gewoon niet meer thuis denk ik dan. Dan is Lowlands misschien softer geworden maar denk dat de meesten het zo prima vonden. Dat agressieve gedoe doe maar ergens anders, t moet wel leuk blijven. Dr was een keer een gast die redelijk agressief erin kwam beuken geloof ik, werd niet zo op prijs gesteld meen ik.
Ik vond Flogging Molly beetje tegenvallen op dat moment. Echt zo'n gast die bierdrinken promoot etc. Ja hoort erbij natuurlijk maar op dat moment had ik daar ff geen zin in.
Weinig nummers die ik kende op een paar na die ik wel erg leuk vond. Ben bij Devils dance floor ook ff meegegaan de pit in en bij nog een nummer wel echt gedanst.
Geluid was net op t randje van 'zal ik wel of geen oordoppen indoen'? Uiteindelijk mn oordoppen toch wel ingehad, maar zo dus wel een stuk minder gehoord, wat wel jammer was (had van die Alpine party plugs).
Ook al vond ik het niet heel super op enkele nummers na, kreeg er toch wel energie van

dus toch wel leuk.
Hierna wou ik Within Temptation zien. Dit viel nogal tegen. Zoals men vantevoren al tegen me zei: dingen die je perse wilt zien vallen vaak tegen, dingen waarvan je denkt dat je er niks aan vindt zijn hardstikke leuk. Dit was zo'n voorbeeld ervan.
Was echt beetje zo'n mja kweenie, fantasy/ gothic/ metal sfeertje. Met vantevoren ook een soort film-intro dinges. Nou houd ik wel btje van gothic etc maar ja ik heb niet zoveel met dat fantasy sfeertje. En vond ze niet zo goed op LL passen met dat sfeertje. Vond de muziek ook niet heel super, de paar bekende nummers waren wel leuk maar rest mwah.
Achteraf op Ned 3 in de uitzending trouwens zingt ze af en toe echt megavals maar dat was tijdens het optreden zelf niet te horen. Daar leek ze wel gewoon goed te zingen, al kon je horen dat ze bepaalde uithalen niet goed haalde.
En t zijn vast leuke mensen maar op een of andere manier kreeg ze toch het publiek niet echt mee vond ik persoonlijk. Dus mja.
Hierna zijn we wat gaan eten. Thaise Wok. Lekker duur (4 muntjes) maar ook errug veel en erg lekker: malse kip, btje pittig. Goed te doen dus. We hadden die maaltijd gedeeld dus ik had hierna nog zin in iets en toen Burritos gehaald.
De burrito zelf was goed te doen mits je er de saus bij gebruikte, maar de rijst was natuurlijk gewoon alleen maar rijst en de sla was wel lekker maar natuurlijk maar gewoon sla. De saus maakte alles lekker. Zou het niet snel nog een keer halen ook al was de burrito+saus lekker.
In de verte hoorde we ondertussen La boutique fantastique wat wel aardig klonk.
Hierna na Babylon Circus (Grolsch) geweest waar mn vriend heenwou. Ik wist niet of het wel echt mijn ding was.
Maar was dus superleuk. We stonden op een goeie plek links vooraan achter het voorvak, bij de schermen. Dus konden zowel op de schermen als het podium kijken en hadden alle ruimte om te dansen.
Echt geweldig de interactie met het publiek. Op een gegeven moment hielden ze ook minutenlang stil en publiek werd helemaal uitzinnig, zij weer nog langer stil, publiek nog uitzinniger etc. Ze waren miss niet eens supergoed of weet ik het (ik vond ze wel gewoon goed hoor) maar t was vnl het moment/ de interactie met het publiek. Als je de beelden van LL terugkijkt denk je miss van 'mwah' maar op dat moment was het echt geweldig en heerlijke muziek om bij te dansen etc. Paar keer van die sit-downs gedaan ook die elders ook waren.
Hierna doorgelopen naar de Alpha, waar Elbow bezig was. Ik dacht dat Elbow ook niet echt mijn ding zou zijn maar kreeg echt bijna een kippenvel moment daar. Ze waren net begonnen met grounds for divorce waarbij het publiek ook mee mocht zingen. Wauw. Lekker bluesy.
Geweldig mooi. Hele fijne sfeer daar en goede muziek zo live.
Na Elbow wat rondgelopen over het terrein. Ik zat in dubio, want ik wou eigenlijk doorgaan. Ik kreeg hoe langer hoe meer energie en zin naarmate ik zo het avondgedruis om me heen proefde. Maar wou ook gedouchd hebben die avond (na het in de pit/ het voorvak staan bij Flogging Molly etc en twee dagen niet echt douchen voelde ik me toch behoorlijk klam) en had geen zin om dat nog te moeten doen als ik moe terug kwam bij de tent om 5u.
Ik had weinig zin om te douchen, en als ik zo rondliep boeide het me ook niet, maar ik wist dat als ik zo in mn tent zou gaan liggen ik me heel vies klam zou voelen en het koud zou krijgen. En zondagochtend douchen was wat minder een optie want dan heel druk en wou toch beetje vroeg ook op het terrein zijn.
Dus nog maar een beetje rondgelopen (ik wou ff naar de Titty Twister maar daar stond een megarij. Bij de Bravo was het ook loeidruk) en toen terug naar de camping want mn vriend was moe, pijn aan zn voeten en voelde zich niet helemaal top dus die wou sowieso naar bed. En ik ging dan maar douchen.
Ik had eigenlijk nog genoeg energie maargoed. Toch maar spulletjes gepakt en naar camping 3 gelopen om te douchen. T was toen half twee denk ik. Er was nog maar net 1 douche vrij toen ik er aan kwam dus toch nog aardig 'druk'. Hm btje balen dat ik mn slippers vergeten was want er lagen tampons en wattenschijfjes in de douche en dr hing een slip aan de kraan. En erg schoon was de vloer niet. Maargoed overleefden we ook wel weer.
De douche was verder wel te doen: geen grote straal maar net warm genoeg en net groot genoeg om beetje fatsoenlijk te kunnen douchen.
Ik was net klaar met douchen toen er iemand in het badhuis daar een badhuisconcert begon (had ik ook nog nooit meegemaakt, vond het wel grappig).
Ben teruggelopen op mn gemak en had door het frisse douchen eigenlijk nog meer energie gekregen. Ik wilde eigenlijk helemaal nog niet slapen. Ik genoot van het rondkijken etc.
Mn spullen in de tent gedumpt, vriend kreeg ik niet meer mee, en toen maar ff rond gaan lopen...kon meteen mn haar drogen.
Btje dilemma: wou me eigenlijk btje opmaken en fatsoenlijke kleren aandoen anders voelde ik me toch niet helemaal op mn gemak maar dacht ook van 'ja dan zul je zien, heb ik me net opgemaakt en dan heb ik geen zin meer. En dat moet ik straks ook weer allemaal afhalen'.
Dus maar gewoon snel weer rondje gaan lopen na spullen gedumpt te hebben.
Ik was net het terrein van camping 4 af toen ik geluid hoorde (wat ik al hele tijd hoorde) bij de campingwinkel. Daar was toen net de HEMA worstenparty bezig. Geweldig

Allemaal HEMA worsten die omhoog gehouden werden, personeel wat stond te swingen achter of op de balie etc, leuke 90ties/ dancemuziek. Ik ben er ff bij gaan staan in een hoekje, gewoon ff de sfeer meeproeven. Baalde wel dat ik niet opgemaakt was etc. Voelde me daardoor toch btje ongemakkelijk. Maar vond t wel leuk dat ik dit nog ff meegepikt had.
Na kwartiertje ofzo even doorgelopen, kwam langs de foodtenten waar ook weer heerlijk 90ties muziek uit klonk. Wat mensen waren voor de foodtenten aan het mee uitbeelden op 'I believe I can fly'. Zucht, nostalgie. Heerlijk

Door naar de 24uurs tent en daar ff in gaan staan. Ook daar 90ties/ early nulties (hoe noemt men dat ook alweer

) en andere leuke dansbare muziek. Maja voelde me toen ergens uiteindelijk toch btje ongemakkelijk. Ik kon toch neit echt feesten zolang ik niet opgemaakt was en normale kleding aanhad, en ik had nu wel sfeer geproefd. Dus toch helaas maar terug naar de tent.
Met het voornemen om morgen ECHT een avond door te trekken, want ik merkte dat ik dit toch wel erg leuk vond. Tijdens de avonden vond ik het wellicht nog leuker (lekker rondfladderen over het terrein, lekker energiek, dansen, leuke spontane feestjes, 90ties, techno etc) dan zo overdag in tenten staan bij concerten.
Vond het toch zonde om niet meer van het avondprogramma nog te hebben meegemaakt, dus dan moest dat maar op de laatste avond. En dan maar hopen dat ik niet ziek werd of zo.
T was rond 4u toen ik ongeveer terug was bij de tent.