Met heiden dan .quote:
Ik ben gestopt met zulke dingen op te merken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 02:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daarnaast is het Van Geel met een hoofdletter V.
Het irriteert me nog dagelijks, maar Happel heeft me verboden hierover verder te zeuren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 02:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met zulke dingen op te merken.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 02:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het irriteert me nog dagelijks, maar Happel heeft me verboden hierover verder te zeuren.
quote:Vlaar over afketsen transfer Fer: Een geweldig signaal
Fer: Ik wil er een mooi seizoen van maken
Leroy Fer gaat ervan uit dat hij dit seizoen gewoon bij Feyenoord blijft. Na een onderhoud met zaakwaarnemer Rob Jansen van Sport Promotion, concludeerde de middenvelder dat hij zijn droomtransfer naar FC Twente wel uit zijn hoofd kan zetten. Aanvoerder Ron Vlaar van de Rotterdammers is dolblij met het blijven van Fer. 'Een geweldig positief signaal voor de ploeg en de club.'
Mooi seizoen van maken
De 21-jarige Fer reageerde gisteren gelaten op het mislukken van zijn overgang. 'Ik wil er een mooi seizoen van maken. Een transfer heb ik uit mijn hoofd gezet. Ik focus me op Feyenoord', zei de door FC Twente begeerde middenvelder in een verklaring op de website van het sportmanagementbureau Sport Promotion.
Onvoorstelbaar hoog bedrag
Het laatste bod van Twente bedroeg vier miljoen euro plus bonussen, maar ook dit voorstel werd afgewezen door Feyenoord. Technisch directeur Martin van Geel houdt vast aan de vraagprijs van vijf miljoen, hoewel niet iedereen in De Kuip het daarmee eens is. Fer laat zich in ieder geval niet meer uit zijn concentratie halen en heeft met Jansen besloten om niet meer aan een transfer te denken.
Het laatste bod zou Feyenoord op termijn zelfs de gewenste 5 miljoen euro opleveren. 'Voor een speler die nog een contract heeft voor amper een jaar... Het is een onvoorstelbaar hoog bedrag. Maar goed, Feyenoord houdt voet bij stuk. Dat is de realiteit en daar moet ik dan ook vrede mee hebben. En dat heb ik nu ook', benadrukt Fer.
Geen nummer twee
Toch is het nog niet helemaal gedaan met de 'onrust' rondom Fer. Zolang de transfermarkt open is, blijft een transfer natuurlijk een mogelijkheid. Twente is sowieso van plan om in de transferperiode van januari een nieuwe poging te doen om de 21-jarige Fer, die volgend jaar transfervrij is, te contracteren. Feyenoord zit dus slechts voorlopig zonder de zorgen over het verliezen van de sterspeler.
De Tukkers gaan niet door naar nummer twee op de lijst: het was Twente specifiek te doen over Fer. (Redactie)
Maar blijft de voetballerij .quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij heeft al gezegd dat niet te doen.
daarom.quote:
Dat zullen die investeerders ook wel fijn vinden dat er niet verkocht wordt danquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:21 schreef Lastpost het volgende:
Begreep trouwens dat de hoofdzaak dat er niet gehapt wordt, puur ligt in het feit dat er veel meer dan die 25% naar derden/investeerders gaat waardoor het voor Feyenoord niet rendabel is.
Klopt, die worden er niet vrolijk van wanneer er een miljoenen transfer wordt geblokkeerd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Dat zullen die investeerders ook wel fijn vinden dat er niet verkocht wordt dan![]()
Daar investeren ze toch voor ?
Kijk eens naar de OP. Staat het allemaal in.quote:
twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 09:48:17Ronald Graafland per direct naar #Feyenoord. Was 3e keeper bij Ajax en zou in topklasse bij Capelle gaan spelen. reageer retweet
Ohquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Kijk eens naar de OP. Staat het allemaal in.
Tevens:twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 09:48:17Ronald Graafland per direct naar #Feyenoord. Was 3e keeper bij Ajax en zou in topklasse bij Capelle gaan spelen. reageer retweet
bronquote:'Kans op Guidetti vijftig procent'
Uitgegeven: 19 augustus 2011 08:06
ROTTERDAM – Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord verwacht begin volgende week te weten of spits John Guidetti van Manchester City kan worden gehuurd.
"Ik schat de kans dat hij komt op fiftyfifty," zegt Van Geel tegen NUsport. "De komende dagen zal duidelijk worden of hij voor ons financieel haalbaar is."
Manchester City-directeur Brian Marwood en Guidetti zelf lieten Van Geel telefonisch weten enthousiast te zijn over het sportieve plaatje dat Feyenoord voor de negentienjarige Zweed heeft geschetst.
Op financieel gebied zou Feyenoord het echter wel eens kunnen gaan afleggen tegen andere geďnteresseerde clubs.
Ryo Miyaichi
"Guidetti wil graag naar Feyenoord, ook omdat hij heeft gezien hoe Ryo Miyaichi zich hier als huurling van Arsenal heeft ontwikkeld," zegt Van Geel.
"Maar hij heeft een zwaar contract bij Manchester City, dus we zullen de grenzen van onze mogelijkheden moeten opzoeken."
hoe kan dat dan ? Volgens talentpool is het toch maar max 25%quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:21 schreef Lastpost het volgende:
Begreep trouwens dat de hoofdzaak dat er niet gehapt wordt, puur ligt in het feit dat er veel meer dan die 25% naar derden/investeerders gaat waardoor het voor Feyenoord niet rendabel is.
Stel dat de club bij een som van 4 miljoen er maar 1,5 in eigen zak kan steken en het ook nog eens niet kan herinvesteren begrijp ik prima dat ze hem aan z'n contract houden.
Wat het precieze bedrag is dat er naar derden gaat ben ik wel benieuwd naar, of het 30% of 60% is maakt nogal wat verschil.
waarom nu weer een slechte derde keeper aantrekken ? Is dat mode, bij Ajax heb je Verhoeven, bij PSV Sinouh, wat heb je eraan. Als ze al spelen zoals Verhoeven maken ze blunder na blunderquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:54 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ohiets te snel naar beneden gegaan, handige OP wel
terug waar het ooit voor Graafland begon dus.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Kijk eens naar de OP. Staat het allemaal in.
Tevens:twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 09:48:17Ronald Graafland per direct naar #Feyenoord. Was 3e keeper bij Ajax en zou in topklasse bij Capelle gaan spelen. reageer retweet
Darley is volgens JDS langdurig geblesseerd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:29 schreef Jorwol het volgende:
Waarom nog een keeper? Gaat Darley weg ofzo?
twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 10:20:29Darley is geblesseerd en mogelijk wat langer uit de roulatie. #Feyenoord reageer retweet
Mij niet. Ze betalen echt achterlijke salarissen bij MC.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:09 schreef Paul-89 het volgende:
Lijkt me héél sterk dat die gast al zoveel krijgt.
Klopt maar 3 miljoen is voor zo'n talentje echt niet logisch. Ik schat eerder 1 miljoen of anderhalf. En Feyenoord moet dat natuurlijk nooit gaan betalen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Mij niet. Ze betalen echt achterlijke salarissen bij MC.
Tottenham wil spits Adebayor huren van MC, maar zijn salaris van 2 ton per week is nog een struikelblok, las ik laatst.
Ja las het in AD, niet aan beginnen dan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef Gert het volgende:
Die Guidetti verdient natuurlijk 3 miljoen per jaar en van Feyenoord wordt verwacht dat ze dat salaris overnemen..
Dat dus.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat de neuk. Die salarissen zijn echt van de ratten besnuffeld. Zet dan maar gewoon een van onze eigen jeugdspelers voorin. We zijn toch zeker niet achterlijk? Beetje miljoen voor huurspeler betalen die niet van ons is. Ze mogen blij zijn dat we zo'n jongen opleiden. Die Ryo is bij ons ook echt doorgebroken en heeft nu werkvergunning in Engeland. Zeg het ze, Martin!
Principe akkoord met de club dan moet je er nog met de speler uitkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:46 schreef inZanity het volgende:
Beetje een tegenstrijdig bericht m.b.t Guidetti.. Er ís een principeakkoord, maar het salaris vormt nog een probleem..
Ja dat snap ik. Maar wat heeft dat met het salaris te maken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:54 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Principe akkoord met de club dan moet je er nog met de speler uitkomen.
Misschien is het gewoon de vraag hoeveel de speler wil inleveren om aan spelen toe te komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:02 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar wat heeft dat met het salaris te maken?
Maar daar heeft hij zelf toch niks over te zeggen? Lijkt me iets tussen Feyenoord en City. En aangezien er een pricipe-akkoord is zie ik het probleem niet zo eigenlijk..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon de vraag hoeveel de speler wil inleveren om aan spelen toe te komen.
In het salarisbudget is inderdaad ruimte maar hoeveel is niet bekend, maar zo'n huurspeler van 20 ga je toch niet meer als 5 ton geven lijkt me ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:05 schreef Stokstaart het volgende:
Dus Feyenoord mag absoluut geen spelers halen, maar theoretisch bijvoorbeeld wel 2 miljoen aan salaris betalen? Of liggen daar ook restricties vanuit de KNVB?
Misschien wil City maar zoveel procent doorbetalen en kan Feyenoord maar ..% bieden aan Guidetti dan is het voor hem dus kiezen of speelminuten voor minder geld bij Feyenoord of het salaris behouden en geen speeltijd/ontwikkeling.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:11 schreef inZanity het volgende:
[..]
Maar daar heeft hij zelf toch niks over te zeggen? Lijkt me iets tussen Feyenoord en City. En aangezien er een pricipe-akkoord is zie ik het probleem niet zo eigenlijk..
Precies, City betaalt zijn spelers sowieso schromelijk te veel. Laat die sjeik maar lekker minstens de helft voorschietenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:12 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
In het salarisbudget is inderdaad ruimte maar hoeveel is niet bekend, maar zo'n huurspeler van 20 ga je toch niet meer als 5 ton geven lijkt me ?
Dat zou nog kunnen ja. Maar ik zou het nogal vreemd vinden als City moeilijk gaat doen om een beetje salaris, die zwemmen in het geld..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:13 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Misschien wil City maar zoveel procent doorbetalen en kan Feyenoord maar ..% bieden aan Guidetti dan is het voor hem dus kiezen of speelminuten voor minder geld bij Feyenoord of het salaris behouden en geen speeltijd/ontwikkeling.
Hij kan wel zeggen dat die onder contract heeft gestaan bij ajax en feyenoord.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:16 schreef Caland het volgende:
Graafland z'n pa was trouwens fanatiek Feyenoord-supporter. Grappige carriere heeft 'ie ook gehad, overal 2e of 3e keeper
Sinds 2008 geen wedstrijd meer gespeeld ook echt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:16 schreef Caland het volgende:
Graafland z'n pa was trouwens fanatiek Feyenoord-supporter. Grappige carriere heeft 'ie ook gehad, overal 2e of 3e keeper
Twee keer kampioen van Nederland.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef ursel het volgende:
[..]
Hij kan wel zeggen dat die onder contract heeft gestaan bij ajax en feyenoord.
86 maar in 14 jaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sinds 2008 geen wedstrijd meer gespeeld ook echt.
quote:Ronald Graafland (Rotterdam, 30 april 1979) is een voormalige profvoetballer, die speelt als keeper. Hij speelt op dit moment bij Feyenoord.
Ach ja, Rob van Dijk heeft bij ons ook 8 seizoenen niks gedaan of zo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geld verdienen met bankzitten, het is ook een kunst.
[..]
Best sneu eigenlijk. 86 potjes voor Excelsior gekeept. Drie seizoenen niks gedaan.
Gewoon lekker thuis laten.twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 13:30:12Koeman besluit morgen of het verstandig is om Dani Fernandez op kunstgras te laten spelen. #Feyenoord reageer retweet
quote:FC Twente: geen alternatief voor Fer
FC Twente lijkt een streep te kunnen zetten door de komst van Leroy Fer. Feyenoord weigert aan een transfer mee te werken, Fer heeft een overgang ook uit het hoofd gezet. De Tukkers hebben geen plan B in de kast staan.
"Dat alternatief hebben we bijvoorbeeld wel als Ruiz weggaat", vertelt Co Adriaanse vrijdag aan TC/Tubantia. De trainer heeft Fer nog niet helemaal opgegeven. "Maar de kans dat hij komt wordt wel steeds kleiner."
Als Fer definitief niet haalbaar blijkt, zal er geen andere middenvelder naar de Veste komen. "Fer was een buitenkansje voor ons", aldus Adriaanse. "Een Nederlandse jongen. Fysiek ijzersterk en op meerdere plaatsten inzetbaar. Van zulke spelers heb je er niet veel."
De oefenmeester neemt Feyenoord niets kwalijk. "Stel, ik was Martin van Geel. Dan had ik Fer ook willen behouden. Hij is technisch directeur en weet dat hij het transfergeld van Fer niet mag gebruiken voor nieuwe spelers. Dan probeer je je beste speler te houden, lijkt mij."
Feyenoord houdt vast aan de vraagprijs van vijf miljoen euro. Adriaanse: "Fer is de beste speler van Feyenoord, met hem is het misschien wel mogelijk om bij de eerste vijf te eindigen. Als dat lukt zegt iedereen: 'goed gedaan, Martin'."
bron: voetbalprimeur.nl
Waarom, hij is toch gewoon fit?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:33 schreef Caland het volgende:
Gewoon lekker thuis laten.twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 13:30:12Koeman besluit morgen of het verstandig is om Dani Fernandez op kunstgras te laten spelen. #Feyenoord reageer retweet
niet echt maakt een prima indruk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:29 schreef Caland het volgende:
Biseswar gaat waarschijnlijk NAC uit pas halen, Ramsteijn blijft op linksback staan ondanks dat Nelom en Indi fit zijn...toch wel opvallend.
Nee, daarom. City moet maar betalen als ze hun speler willen zien opbloeien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:48 schreef heiden6 het volgende:
Je kan het natuurlijk van meerdere kanten bekijken met die Guidetti. City heeft te veel geld en biedt te hoge salarissen, dus we kunnen die knul niet betalen, of City heeft te veel geld en wat boeit dat miljoen meer of minder.
Met Fer bij de eerste 5 eindigen ja?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:36 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Co geeft Martin groot gelijk...
[..]
Beetje voorbarig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Zondag 12:30, Almelo. Het volgende examen voor Ronald Koeman en zijn boys.
Een beetje vroeg, een eindje weg - ergens richting Oostenrijk - en spelen op een plastisch veld. Dat zou weleens de lastigste opgave tot nu toe kunnen worden. Als Feyenoord deze horde met goed gevolg neemt, nemen we - voorzichtig - het woord Coolsingel weer in de mond...
Wat een onzin, alsie fit is gewoon laten spelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:33 schreef Caland het volgende:
Idd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:55 schreef PIETR het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsie fit is gewoon laten spelen natuurlijk.
Dromen kost geen cent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Met Fer bij de eerste 5 eindigen ja?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Als Feyenoord deze horde met goed gevolg neemt, nemen we - voorzichtig - het woord Coolsingel weer in de mond...
Nee klopt.quote:
Met het risico dat hij er weer een jaar uit ligt zeker? Sowieso belachelijk dat dat kunstgras uberhaupt is toegestaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:55 schreef PIETR het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsie fit is gewoon laten spelen natuurlijk.
Met die Guidetti erbij sluit ik het niet uitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Belachelijk idd, er stappen steeds meer clubs op kunstgras over, vooral de kleinere.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:11 schreef inZanity het volgende:
Met het risico dat hij er weer een jaar uit ligt zeker? Sowieso belachelijk dat dat kunstgras uberhaupt is toegestaan.
Het is optimistisch maar Adriaanse heeft wel een punt. Wel of geen Fer kan maar zo het verschil zijn tussen wel play offs voor een EL-ticket of niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als dié komt, én Fer blijft... dan heb je toch echt een leuk elftal hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:19 schreef eight het volgende:
[..]
Met die Guidetti erbij sluit ik het niet uit
Toevallig van de week nog zitten lezen wat PSV en AZ aan die hele EL overgehouden hebben. Valt behoorlijk tegen hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is optimistisch maar Adriaanse heeft wel een punt. Wel of geen Fer kan maar zo het verschil zijn tussen wel play offs voor een EL-ticket of niet.
Daarnaast, hier al vaker aangekaart, is het ook gewoon een signaal en geeft het de club weer trots. Zie ook de reactie van Vlaar.
Ik zou het prima vinden als Fer nog een jaar blijft, maar in geen geval mag hij onder de 5 miljoen "cash" (dus geen gezeur met bonussen die misschien weer niet geďnd worden) verkocht worden. Maar zo te lezen gaat dat ook zeker niet meer gebeuren.
[..]
Als dié komt, én Fer blijft... dan heb je toch echt een leuk elftal hoor.![]()
31 augustus duurt nog even.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op die ´I told you so´ post van je.
Als je meer hebt wordt het niet opeens minder waard hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:22 schreef feeling_sinister het volgende:
Wat een gezeur om dat salaris. Heeft City niet net een sponsordeal gesloten voor 545 miljoen? Lijkt mij dat die paar ton dan echt niet boeien.
Dat is dan alleen nog maar wat je van de UEFA krijgt hč (PSV overigens nog ruim 3 miljoen, AZ en Utreg 1.6 miljoen).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Toevallig van de week nog zitten lezen wat PSV en AZ aan die hele EL overgehouden hebben. Valt behoorlijk tegen hoor.
En dan moet je eerst die PO's nog zien te winnen ook.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is dan alleen nog maar wat je van de UEFA krijgt hč (PSV overigens nog ruim 3 miljoen, AZ en Utreg 1.6 miljoen).
Maar de kassa rinkelt ook op andere terreinen (recette, sponsoring).
Plus: je wordt er als club in zijn geheel meer waard van als je sportief succes hebt. Het wordt ook makkelijker om spelers en sponsors te houden of naar je toe te halen.
En ook de play offs leveren al recette op.
Dus: JA, Play Offs / Europa League, graag!
Of CL, maar ja dat duurt nog even.
Gezien de bedragen die ze op tafel gooien voor salarissen en transferbedragen wel. En principes? Die zijn in het Engelse voetbal heel ver te zoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je meer hebt wordt het niet opeens minder waard hoor.
En principes.
Europees voetbal levert echt wel wat op hoor. Niet alleen financieel, maar met name voor de ontwikkeling van talenten, aanzien van de club is het goud waard.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Toevallig van de week nog zitten lezen wat PSV en AZ aan die hele EL overgehouden hebben. Valt behoorlijk tegen hoor.
En dan moet je eerst die PO's nog zien te winnen ook.
Uit Cat 1 komen levert in deze fase meer op dan (misschien) via PO's de EL behalen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:18 schreef inZanity het volgende:
[..]
Europees voetbal levert echt wel wat op hoor. Niet alleen financieel, maar met name voor de ontwikkeling van talenten, aanzien van de club is het goud waard.
quote:Van Geel en Koeman vertrouwen op talenten Feyenoord
19/08/2011 13:20
Feyenoord overweegt in september de contracten van een aantal spelers in de selectie op te waarderen. De club is tevreden over de ontwikkeling van een aantal (jonge) voetballers, zoals Jordy Clasie. Feyenoord wil die ontwikkeling belonen met een financiële impuls.
'Het is iets dat we zullen overwegen', zegt technisch directeur Martin van Geel (foto) tegen Voetbal International, 'maar over namen hebben we het nog niet gehad. Ik huldig het standpunt dat we eerst de transferwindow moeten afwachten. Als dan de rust is weergekeerd, kunnen we gaan kijken naar wat we hebben. Daarvoor sluiten wij zeker onze ogen niet.'
'Een aantal spelers is goed bezig. Als ik ze tegen Roda JC zie voetballen, word ik daar vrolijk van. Tegelijkertijd moeten we niet overdrijven. Het was een mooie avond, maar laten we wel reëel blijven. Er zijn ook nog zat tekortkomingen, maar die horen bij een jonge ploeg', aldus Van Geel.
Ronald Koeman zal vanaf deze week regelmatig jeugdspelers laten meetrainen met de A-selectie van Feyenoord. Het gaat om spelers uit de talentvolle lichting onder-19. 'Ik ben daar wel voorstander van', zegt Koeman.
'Als je niet zo’n brede selectie hebt, zul je eventuele afwezige spelers toch moeten opvangen. Door jeugd te laten meetrainen zie je meteen met wat voor kwaliteit je te maken hebt. Dat kan ook door wedstrijden te bekijken op Varkenoord, maar door ze te laten meetrainen krijg je pas echt een goed beeld.'
Ook Van Geel is voorstander van de doorstroming van jeugd naar de A-selectie. 'We hebben hier veel talenten lopen. Er is niks mis mee deze spelers regelmatig te laten meetrainen met het eerste elftal. Zo krijg je meteen inzicht in de werkelijke kwaliteit. Daarbij weet je nooit hoe snel het kan gaan met een beloftevolle speler.'
Er is wel een verschil tussen een speler behouden als je al veel hebt verkocht om zo sportief niet in problemen te komen, en een blik vedettes op hun retour halen en gokken op CL.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uit Cat 1 komen levert in deze fase meer op dan (misschien) via PO's de EL behalen.
Dat soort beleid van als we .... speler halen of houden kunnen we Europees halen heeft ons 3 jaar geleden bijna de kop gekost. Onbegrijpelijk dat mensen niets geleerd lijken te hebben.
Ik ben nieuwsgierig, waar ging dat over als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:30 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
31 augustus duurt nog even.
Goed geheugen trouwens.
Tsja, het blijft altijd koffiedik kijken welke afweging ze hebben gemaakt. Maar blijkbaar is die 3 of 4 miljoen die je overhoudt aan de verkoop van Fer niet noodzakelijk om uit cat. 1 te komen. Tenminste, ik neem aan dat dat het eerste is waar je naar kijkt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uit Cat 1 komen levert in deze fase meer op dan (misschien) via PO's de EL behalen.
Dat soort beleid van als we .... speler halen of houden kunnen we Europees halen heeft ons 3 jaar geleden bijna de kop gekost. Onbegrijpelijk dat mensen niets geleerd lijken te hebben.
Huff hier zei volgens mij dat Munsterman aan het langste eind ging trekken en Fer uiteindelijk verkocht zal worden voor die 3-4 miljoen die in eerste instantie geboden werd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig, waar ging dat over als ik vragen mag?
Ahaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Huff hier zei volgens mij dat Munsterman aan het langste eind ging trekken en Fer uiteindelijk verkocht zal worden voor die 3-4 miljoen die in eerste instantie geboden werd.
Iemand met tetten in z'n UI.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Aha![]()
Toch weet ik nog niet wie er nu aan het langste eind trekt. Ik blijf het een lastige zaak vinden. Maar als er 5m wordt geboden (wat in eerste instantie het geval was die 4m + bonussen etc) vind ik eigenlijk toch dat ze hem moeten verkopen.
Maargoed, wie ben ik
Scherp. Beter dan die lompe kutclown die ik eerst hadquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Iemand met tetten in z'n UI.
Fascinerend inderdaad. Zit er elke keer naar te kijkenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Scherp. Beter dan die lompe kutclown die ik eerst had
Het is dan ook nog geen 1 septemberquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:54 schreef Caland het volgende:
Voor 1 september gaat Pim Plakband bekend maken dat hij 30 miljoen heeft opgehaald toch?
Blijft angstvallig stil aan die kant.
En nog geen 2012.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is dan ook nog geen 1 september
Helemaal mee eens. Ik denk trouwens dat de meeste clubs gewoon zouden verkopen. Kijk naar PSV vorig jaar met Affelay. Zij kozen ook voor het geld, terwijl ze volop meededen om de titel. Achteraf een domme beslissing.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, het blijft altijd koffiedik kijken welke afweging ze hebben gemaakt. Maar blijkbaar is die 3 of 4 miljoen die je overhoudt aan de verkoop van Fer niet noodzakelijk om uit cat. 1 te komen. Tenminste, ik neem aan dat dat het eerste is waar je naar kijkt.
En met het oog op het terugkeren naar cat. 2, de aflopende contracten en het vinden van een nieuwe hoofdsponsor heeft men nu voor het sportieve gekozen. De tijd zal het leren of dat een wijze beslissing is geweest. Ik had hem verkocht voor die 4-5 miljoen.
In mei ofzo werd er gesproken over bijna 30 miljoen, ben benieuwd waarom er sinds dien niks meer naar buiten is gekomen. Zal me uiteindelijk niks verbazen als ze toen 21-22 miljoen hadden opgehaald.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:00 schreef Paul-89 het volgende:
De bedoeling was iig dat ze 30 miljoen hadden opgehaald voor 1 September 2012 en ze hopen op 40.
Ook moeilijk te vergelijken. Een transfer van Nederland naar Barcelona hou je maar moeilijk tegen, dat kan je je speler ook niet aandoen. Hier hebben we het over Twente, een simpel provincieclubje dat net een paar jaar om de hoek komt kijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:01 schreef eight het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik denk trouwens dat de meeste clubs gewoon zouden verkopen. Kijk naar PSV vorig jaar met Affelay. Zij kozen ook voor het geld, terwijl ze volop meededen om de titel. Achteraf een domme beslissing.
Dat is er nu ongeveer opgehaald inderdaad. Vier miljoen is toegezegd, maar dat kan nog enkele maanden duren voordat het valt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Caland het volgende:
[..]
In mei ofzo werd er gesproken over bijna 30 miljoen, ben benieuwd waarom er sinds dien niks meer naar buiten is gekomen. Zal me uiteindelijk niks verbazen als ze toen 21-22 miljoen hadden opgehaald.
Daar komt het op neer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Huff hier zei volgens mij dat Munsterman aan het langste eind ging trekken en Fer uiteindelijk verkocht zal worden voor die 3-4 miljoen die in eerste instantie geboden werd.
Het zal wel 5 miljoen moeten zijn wil je kans maken, voor 2/3 ton meer gaat Martin nu niet ineens zwichten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:32 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Daar komt het op neer.
Wat er nu gaat gebeuren is: niets. Een dag of twee, drie voor 31 augustus biedt Joop nog een keer, maar geen 5 miljoen - dat zou zijn eer te na zijn.
Het feit dat Fer de transfer uit zijn hoofd zegt te hebben gezet, en Joop die nu de "helaas-pindakaas"-jas aantrekt, is slechts een volgende fase in het pokerspel.
Nu is het afwachten of Martin zijn gezicht zo lang in de plooi kan houden.
twitter:bala_chn twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 14:43:30Just came to know that it was RVP who recommended Arsene to loan Miyaichi to Feyenoord during January. Awesome reageer retweet
Het zal Van Geel geen moeite kosten om zijn gezicht strak te houden omdat hij namelijk niet bluft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:32 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Nu is het afwachten of Martin zijn gezicht zo lang in de plooi kan houden.
Ik denk niet dat ze opnieuw om de tafel moeten bij een bod van 5M. Ze hebben de vorige keer waarschijnlijk vooraf een bedrag bepaald waarvoor hij weg mag.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:46 schreef Gert het volgende:
Het zal Van Geel geen moeite kosten om zijn gezicht strak te houden omdat hij namelijk niet bluft.
Ik denk dat hij als technisch directeur serieus Fer wil behouden, en dat daar ook goede argumenten voor zijn (die hier ook al vaak zat gepost zijn dus dat zal ik niet wéér doen, maar zie ook wat Adriaanse meldde vandaag )
Mocht Jopie écht de volle 5 miljoen gaan bieden, zonder mitsen en maren op bonusgebied, dan zal Van Geel wel weer om de tafel moeten met de directie en ik heb geen idee meer wat er dan gaat gebeuren..
Vroeg me eigenlijk af hoe dat bij ons zit dan, aangezien er nog maar 2 meetmomenten te gaan zijn.quote:KNVB beoordeelt NEC positief
Zoals we twee dagen geleden al berichtten, zit NEC nog altijd in Categorie 1 van de KNVB licensiecommissie. Wat ons toen nog niet bekend was, is of NEC bij de laatste beoordeling voldoende punten had behaald om een positieve beoordeling te krijgen. Nog even kort samengevat: om als club overgeheveld te worden van een categorie naar de ander (van 1 naar 2 dus, in het geval van NEC), moet de club op twee opeenvolgende meetmomenten in een seizoen een positieve beoordeling krijgen. Een positieve beoordeling betekent een score van meer dan 65 punten.
Inmiddels hebben wij vernomen van NEC dat op basis van de in juni ingediende begroting deze 65 punten grens gehaald is en de licentiecommissie dus een eerste positieve beoordeling aan onze club heeft gegeven. Heel goed nieuws dus voor onze club, al is het nu wel zaak dat ook bij het tweede meetmoment in november deze puntengrens overschreden wordt. Gebeurt dat, dan keert NEC terug in de 'veilige' Categorie 2. Slaagt NEC daar niet in, dan begint het hele gebeuren weer van voren af aan. Dit zou voor NEC desastreus kunnen zijn, omdat de VVD tijdens de raadsvergadering in mei aangaande de stadionuitbreiding de eis stelde dat NEC zo spoedig mogelijk uit Categorie 1 diende te komen. Anders zou de fractie haar steun aan de uitbreiding mogelijk weer intrekken.
Dat zou dus betekenen dat wij in November al meer dan 65 punten moeten hebben want in de zomer moeten we cat 1 al verlaten hebben.Of zijn de meetmomenten per club verschillend?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Caland het volgende:
Ik kwam dit stuk tegen:
[..]
Vroeg me eigenlijk af hoe dat bij ons zit dan, aangezien er nog maar 2 meetmomenten te gaan zijn.
Volgens mij 2 momenten per seizoen, november en juni. Dit zijn ook gelijk de laatste 2 momenten waarop Feyenoord dit seizoen nog in categorie 1 mag zitten. Dus in november moeten we sowieso een positieve beoordeling krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:58 schreef eight het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat wij in November al meer dan 65 punten moeten hebben want in de zomer moeten we cat 1 al verlaten hebben.Of zijn de meetmomenten per club verschillend?
Wat ik begrepen heb is dat alle cat.1 clubs 3 meetmomenten per jaar krijgen en binnen 9 meetmomenten de zaken op orde moet hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef Caland het volgende:
Volgens mij 2 momenten per seizoen, november en juni. Dit zijn ook gelijk de laatste 2 momenten waarop Feyenoord dit seizoen nog in categorie 1 mag zitten. Dus in november moeten we sowieso een positieve beoordeling krijgen.
Vraag is echter of Feyenoord al een positieve beoordeling heeft gekregen juni 2011. Ik gok van niet, anders hadden ze dit wel naar buiten gebracht lijkt me. Helemaal met de groeiende onrust bij de achterban.
Kijk geweldig. Eindelijk een keer die persconferenties online. Ik wordt altijd schijtziek van die verdraaide verhalen die je altijd leest, nu kan ik echt horen wat die zegt en wat hij ook daadwerkelijk zegt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij 2 momenten per seizoen, november en juni. Dit zijn ook gelijk de laatste 2 momenten waarop Feyenoord dit seizoen nog in categorie 1 mag zitten. Dus in november moeten we sowieso een positieve beoordeling krijgen.
Vraag is echter of Feyenoord al een positieve beoordeling heeft gekregen juni 2011. Ik gok van niet, anders hadden ze dit wel naar buiten gebracht lijkt me. Helemaal met de groeiende onrust bij de achterban.
Verder:
Die staan gewoon wekelijks online hoor. Al tijden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Kijk geweldig. Eindelijk een keer die persconferenties online. Ik wordt altijd schijtziek van die verdraaide verhalen die je altijd leest, nu kan ik echt horen wat die zegt en wat hij ook daadwerkelijk zegt.
Dat klopt inderdaad ja, nu je het zegt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat alle cat.1 clubs 3 meetmomenten per jaar krijgen en binnen 9 meetmomenten de zaken op orde moet hebben.
Blijkbaar moet nu dus ook meetmoment 8 al positief zijn en we hebben idd. nog niets goeds gehoord.
Ook na de wedstrijd?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Die staan gewoon wekelijks online hoor. Al tijden.
dus niet aan Gudde te danken zoals sommigen hier toen suggereerden....quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:45 schreef Caland het volgende:
twitter:bala_chn twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 14:43:30Just came to know that it was RVP who recommended Arsene to loan Miyaichi to Feyenoord during January. Awesome reageer retweet
I Can't Wait!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb nu al weer zo'n zin in zondag
Brard. En die heeft daar zeker wel een rol ingespeeld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus niet aan Gudde te danken zoals sommigen hier toen suggereerden....
quote:
Ik dacht hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:45 schreef Paul-89 het volgende:
Die 3-0 tegen Roda is ineens een stuk minder waard nu zelfs RKC daar op een 0-2 voorsprong staat.
Echt hč.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:45 schreef Paul-89 het volgende:
Die 3-0 tegen Roda is ineens een stuk minder waard nu zelfs RKC daar op een 0-2 voorsprong staat.
Wadafook? Tja, ze zijn wel Tyton kwijt wat enorm scheelt. Op dit moment is dat denk ik de beste keeper in de eredivisie samen met Michaelov.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Pff, wij blij met die 3-0 thuis, wint RKC daar gewoon 0-2 uit.
Het is duidelijk niet zijn favoriete onderdeel van het trainerschap.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:19 schreef heiden6 het volgende:
Waarom praat die Koeman toch altijd zo... tja, hoe moet ik het uitleggen... verzuurd en vermoeid. Alsof hij het niet leuk vindt wat hij aan het doen is, en alsof hij het zat is al dat vervelende gezeur over voetbal enzo. Zo klinkt hij sowieso al jaren. Mijn oma zei jaren geleden al een keer dat hij als een zeurende bejaarde klinkt. Maar ja, het zal wel schijn zijn, want hij heeft een prachtbaan en hij is net begonnen. EN voorlopig gaat het goed.
Goedkoper om te onderhouden omdat je vele velden hebt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:43 schreef eight het volgende:
[..]
Het is duidelijk niet zijn favoriete onderdeel van het trainerschap.
Hij zei trouwens dat de meeste jonge spelers in de selectie opgegroeid zijn met kunstgras. Waarom traint de jeugd op kunstgras terwijl je dit in het profvoetbal weinig tegenkomt?
je wilt, denk ik, in de winter ook een fatsoenlijk trainingsveld hebben?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:43 schreef eight het volgende:
[..]
Het is duidelijk niet zijn favoriete onderdeel van het trainerschap.
Hij zei trouwens dat de meeste jonge spelers in de selectie opgegroeid zijn met kunstgras. Waarom traint de jeugd op kunstgras terwijl je dit in het profvoetbal weinig tegenkomt?
quote:Fer verhoogt druk op De Kuip met aangepaste verklaring
Leroy Fer lijkt te zijn omgedraaid als een blad op een boom. Meldde de middenvelder van Feyenoord gisteren op de website van Sport Promotion nog monter dat hij zich volledig richt op Feyenoord, laat hij vandaag in de nota bene aangepaste verklaring weten 'verbaasd' te zijn over de houding van zijn club.
De verklaring van de site van vandaag. Saillant: Onderaan staat: It's all about trust.
© ANP
Fer wil, zo is ineens de lezing, nog steeds dolgraag naar FC Twente. Dat bewijst de kop van het artikel al. Was het gisteren: 'Ik focus me op Feyenoord'. Staat er vandaag plots boven 'hetzelfde' stuk: Leroy Fer verbaasd: 'Het is nu aan Feyenoord.' Beide verklaringen zijn in het bezit van deze site.
Fer snapt er 'ineens' niets van dat Feyenoord niet voor de Twentse miljoenen kiest. In de nieuwste verklaring op de website van het sportmanagementbureau Sport Promotion, dat de belangen dient van Fer, zijn in vergelijking met hetzelfde stuk van gisteren plots citaten toegevoegd alsmede enkele hardere bewoordingen gebruikt. Daarmee willen Sport Promotion en Fer de druk op Feyenoord opvoeren.
De reden van de opmerkelijke ommezwaai is mogelijk het nieuwe bod van FC Twente van vijf miljoen euro, zoals Sport Promotion vandaag in het artikel meldt. Naar verluidt is dat bedrag onververdeeld in drie delen: vier miljoen in termijnen en dan twee keer een half miljoen euro als de Tukkers zich komende week én in het seizoen 2012/2013 kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League. Fer, in een toegvoegd citaat: 'Voor een speler die nog een contract heeft voor amper een jaar... Het is onvoorstelbaar hoog bedrag.'
Het is zonneklaar dat Fer en Sportpromotion de bal nadrukkelijk toch weer neerleggen in De Kuip, zeker gezien de zinnen in de verklaring die van de ene dag op de andere verbazingwekkend in toon zijn aangepast. De zin van gisteren 'De uitleg van technisch directeur Martin van Geel wekte aan de andere kant ook begrip bij Fer' is vandaag ineens veranderd in 'De uitleg van technisch directeur Martin van Geel wekte verbazing bij Fer.'
Ook zijn citaten veranderd. Zei Fer gisteren nog: 'Als ik vertrek kan er blijkbaar geen andere speler voor in de plaats worden gehaald. Tja, daar kan ik dan ook wel begrip voor opbrengen.' Vandaag is diezelfde zin veranderd in: 'Als ik vertrek kan er blijkbaar geen andere speler voor in de plaats worden gehaald. Tja, dat moet je dan maar geloven.'
Ook is toegevoegd: 'Zoals de zaken er nu voorstaan, loop ik volgend jaar transfervrij de deur uit. De club loopt mil;joenen aan inkomsten mis. Ik hoop en verwacht dat iedereen tegen die tijd beseft dat het niet aan mij heeft gelegen.'
(Mark Caldenhoven)
Oh, nou, gewoon 4 miljoen dus. Alsnog super veel geld voor een speler als Fer, met nog maar een 1-jarig contract.quote:vier miljoen in termijnen en dan twee keer een half miljoen euro als de Tukkers zich komende week én in het seizoen 2012/2013 kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League.
quote:Ook zijn citaten veranderd. Zei Fer gisteren nog: 'Als ik vertrek kan er blijkbaar geen andere speler voor in de plaats worden gehaald. Tja, daar kan ik dan ook wel begrip voor opbrengen.' Vandaag is diezelfde zin veranderd in: 'Als ik vertrek kan er blijkbaar geen andere speler voor in de plaats worden gehaald. Tja, dat moet je dan maar geloven.'
Ook is toegevoegd: 'Zoals de zaken er nu voorstaan, loop ik volgend jaar transfervrij de deur uit. De club loopt mil;joenen aan inkomsten mis. Ik hoop en verwacht dat iedereen tegen die tijd beseft dat het niet aan mij heeft gelegen.'
Hij leek het professioneel op te vatten allemaal, maar deze nieuwe move is wel erg sneu zeg.quote:
Lollermente, als dit zo is snap ik dat Feyenoord het bod heeft geweigerd. De return is een week voor het sluiten van de transferdeadline, waarom zou je dat niet even afwachten?quote:vier miljoen in termijnen en dan twee keer een half miljoen euro als de Tukkers zich komende week én in het seizoen 2012/2013 kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League.
Dat ook, des te raarder om de deal nu al te beklinken als je net zo goed even kan wachten?quote:
Dat weet ik niet, als hij transfervrij is kan hij een berg tekengeld vragen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij leek het professioneel op te vatten allemaal, maar deze nieuwe move is wel erg sneu zeg.
Natuurlijk bedacht door die fijne zaakwaarnemer van 'm, die de hele tijd al loopt te stoken (want het zal hem ongetwijfeld meer geld opleveren als Fer nú verkocht wordt, puur eigenbelang).
Moet daar ook wel een beetje om lachen, als een club als ManU CL groepsfase halen in een aanbieding verwerkt weet je als verkopende club nagenoeg zeker dat het gaat gebeuren maar in dit geval ben je al zeker dat 5ton niet komt en die andere 5ton is maar de vraag.quote:
de KNVB was toch tevreden ? Dan zullen ze het wel halen, anders had Fer allang weggeweest voor 2 miljoen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:34 schreef Sloggi het volgende:
En als we dat niet halen? Hoe waarschijnlijk is het dat dan de licentie wordt ingetrokken?
Heel erg vreemd dit...quote:
Ligt eraan. Als ik het goed begrijp moet je 2 meetmomenten achter elkaar goed scoren om naar categorie 2 te gaan en je mag niet langer dan 3 jaar in cat. 1 zitten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:34 schreef Sloggi het volgende:
En als we dat niet halen? Hoe waarschijnlijk is het dat dan de licentie wordt ingetrokken?
0,0000000001%quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:34 schreef Sloggi het volgende:
Zal meer iets van dat zijn, ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:47 schreef eight het volgende:
Vermoedelijk krijg je dan een puntenaftrek in het nieuwe seizoen of zo.
Komt dus gewoon neer op 4 miljoen. Die CL gaan ze dit jaar toch niet meer halen, en volgend jaar moeten we dat ook maar weer zien.quote:
Uiteindelijk zal dit met toestemming met Fer zijn gebeurd, maar die heeft echt niet zelf z'n uitspraken bij lopen schaven, aanscherpen. Kan-ie niet eens. Is gewoon een sneu spelletje van Rob Jansen, die aan z'n eigen bankrekening denkt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heel erg vreemd dit...
Ik vind het echt heel storend dit, je komt er eigenlijk nooit achter hoe het nou echt allemaal zit en wat zich afspeelt. Niemand hier kan eigenlijk zeker weten hoe het nou precies gegaan is met De Guzman, er is geen duidelijkheid en geen openheid. Daarom vind ik het ook echt moeilijk om ergens een stevige mening over te hebben. Zo veel geruchten, beschuldigingen, verschillende verhalen, bedragen, het zal allemaal wel...
Rob Jansenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal dit met toestemming met Fer zijn gebeurd, maar die heeft echt niet zelf z'n uitspraken bij lopen schaven, aanscherpen. Kan-ie niet eens. Is gewoon een sneu spelletje van Rob Jansen, die aan z'n eigen bankrekening denkt.
Ik denk dat Fer nu direct gaat betalenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 08:52 schreef PIETR het volgende:
Twente moet gewoon 5 miljoen lappen, en anders blijft Fer bij Feyenoord. Als hij zo graag naar Twente wil dan betaalt hij dat miljoentje maar uit eigen zak.
Dat was toch al de hele tijd duidelijk? Dat jullie dat niet zagen en gewoon een verklarinkje op de site geloven...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij leek het professioneel op te vatten allemaal, maar deze nieuwe move is wel erg sneu zeg.
Rob Jansen heeft inmiddels een bankrekening ŕ la Guus Hiddink, dus ik denk niet dat ze bij SportPromotion enorm aan het pushen zijn om die peanuts wat een transfer van Fer oplevert te krijgen. Uiteindelijk is de speler de baas en die wil dus gewoon weg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal dit met toestemming met Fer zijn gebeurd, maar die heeft echt niet zelf z'n uitspraken bij lopen schaven, aanscherpen. Kan-ie niet eens. Is gewoon een sneu spelletje van Rob Jansen, die aan z'n eigen bankrekening denkt.
En die is opgebouwd door zo lucratief mogelijk in spelers te handelen. Het is geen liefhebberij ofzo dat meneer Jansen nu ineens besluit dat hij het niet zo belangrijk vindt om die ene "fooi" (want die hele bankrekening bestaat uit de som van al die "fooien") eraan toe te voegen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rob Jansen heeft inmiddels een bankrekening ŕ la Guus Hiddink, dus ik denk niet dat ze bij SportPromotion enorm aan het pushen zijn om die peanuts wat een transfer van Fer oplevert te krijgen. Uiteindelijk is de speler de baas en die wil dus gewoon weg.
En dat is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:12 schreef zlakto het volgende:
[..]
De site van zijn makelaarskantoor
Alleen deed hij en al die andere van zijn spelers wel alsof het was om Feyenoord te helpen toen Gio, Hofland etc door Bos gehaald werden. Met de gevolgen van die actie zitten we nu nog steeds..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En die is opgebouwd door zo lucratief mogelijk in spelers te handelen. Het is geen liefhebberij ofzo dat meneer Jansen nu ineens besluit dat hij het niet zo belangrijk vindt om die ene "fooi" (want die hele bankrekening bestaat uit de som van al die "fooien") eraan toe te voegen.
Je hebt er die nooit genoeg denken te hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rob Jansen heeft inmiddels een bankrekening ŕ la Guus Hiddink, dus ik denk niet dat ze bij SportPromotion enorm aan het pushen zijn om die peanuts wat een transfer van Fer oplevert te krijgen. Uiteindelijk is de speler de baas en die wil dus gewoon weg.
quote:Koeman: 'Wie morgen niet scherp is, heeft een probleem'
Geschreven op 2011-08-20 om 12:13:26 | Bekeken: 1614 | Reacties: 28 | Foto: OrangePictures | Bron: AD.nl
Het was een prachtig gezicht deze week op het trainingsveld van Varkenoord. Ronald Koeman had zijn selectie in groepen verdeeld en ontfermde zich hoogstpersoonlijk over zijn verdedigers. De coach spijkerde als expert onder meer het talent Stefan de Vrij bij in het geven van een lange bal.
Verslappen was er die middag niet bij door de jonge talenten, die deze dagen met de borst fier vooruit door de Kuip lopen. Een slechte uitvoering werd door Koeman voorzien van uitgebreid commentaar.
Constant scherp
De boodschap in Rotterdam-Zuid is duidelijk. Wie bij Feyenoord, de gedeeld koploper in de eredivisie, denkt de teugels wel even te kunnen laten vieren na twee winstpartijen op een rij, heeft het gruwelijk mis.
'Deze groep moet constant scherp worden gehouden,' legde Koeman gisteren uit. 'Maar ik moet zeggen dat het niveau deze week goed was. Iedereen beseft blijkbaar dat wij de ingezette lijn moeten doortrekken.'
Signaal met Fer
Op directieniveau probeert Feyenoord ook een signaal af te geven. De club is bereid miljoenen te laten liggen in een poging een startbewijs voor Europees voetbal te veroveren. FC Twente bood vier miljoen voor Leroy Fer en wil dat bedrag in termijnen betalen. Daarnaast kunnen de Rotterdammers tweemaal een half miljoen extra verdienen, indien FC Twente deze maand of volgend seizoen plaatsing voor de groepsfase van de Champions League afdwingt. Van Geel veegde het aanbod van tafel.
'Toch heeft het één niet met het ander te maken,' zegt hij. 'We willen dat saneren en presteren hand in hand gaat. We kunnen het ons niet veroorloven om de schuld razendsnel af te bouwen, maar op het veld achter te blijven.'
twitter:FR1908Nieuws twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 23:26:38Binnenkort zal A1 speler Anass Achahbar met de selectie van #Feyenoord gaan meetrainen. Achahbar tekende begin dit jaar een 3jarig contract. reageer retweet
Goede zaak.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
twitter:FR1908Nieuws twitterde op vrijdag 19-08-2011 om 23:26:38Binnenkort zal A1 speler Anass Achahbar met de selectie van #Feyenoord gaan meetrainen. Achahbar tekende begin dit jaar een 3jarig contract. reageer retweet
Dat moet nog maar blijken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:19 schreef Sportex het volgende:
Als iemand het niveau aankan, is hij het wel.
Precies, maar ik ben benieuwdquote:
Ik hoop dat het wat is. Maar ik vraag me wel af of alle echte talenten inmiddels niet al weggescout zijn op die leeftijd...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
Achabar stond/staat ook in de belangstelling van tal van grote clubs maar hij was wel zo slim om gewoon een 3-jarig contract te tekenen bij Feyenoord.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik hoop dat het wat is. Maar ik vraag me wel af of alle echte talenten inmiddels niet al weggescout zijn op die leeftijd...
quote:Voorzitter Joop Munsterman heeft in een interview met de NOS laten weten dat hij een bod van Ajax op Eljero Elia heeft afgewezen. Ajax heeft Twente een voorstel gedaan van 8 miljoen, met betaling in vier termijnen. Munsterman wil van een dergelijke constructie niets weten. "Wij zijn toch niet de bank. Het enige resultaat van zo'n constructie is dat FC Twente wordt verzwakt. En wij laten ons niet verzwakken."
quote:De reden van de opmerkelijke ommezwaai is mogelijk het nieuwe bod van FC Twente van vijf miljoen euro, zoals Sport Promotion vandaag in het artikel meldt. Naar verluidt is dat bedrag onververdeeld in drie delen: vier miljoen in termijnen en dan twee keer een half miljoen euro als de Tukkers zich komende week én in het seizoen 2012/2013 kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League.
Slim gassie danquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:01 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Achabar stond/staat ook in de belangstelling van tal van grote clubs maar hij was wel zo slim om gewoon een 3-jarig contract te tekenen bij Feyenoord.
Ben benieuwd, schijnt een hele harde eindbaas te zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
Hij speelt bij HSV in de Bundesliga. Niet slecht dacht ik zoquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Slim gassie danWant wat heeft Bruma nu eigenlijk bereikt?
Is 'ie ook. Zal trouwens uiteindelijk wel op 10 komen te staan denk ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ben benieuwd, schijnt een hele harde eindbaas te zijn
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 16:30:11#Feyenoord O/19 heeft de stadsderby tegen #Sparta gewonnen met 2-0. Het was nog niet voor de competitie maar voor de beker. reageer retweet
Zeker niet aan het kijken?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij speelt bij HSV in de Bundesliga. Niet slecht dacht ik zo
Toevallig wel, wat ging ie daar even goed de mist inquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Is 'ie ook. Zal trouwens uiteindelijk wel op 10 komen te staan denk ik.[..]twitter:FR1908Nieuws twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 16:30:11#Feyenoord O/19 heeft de stadsderby tegen #Sparta gewonnen met 2-0. Het was nog niet voor de competitie maar voor de beker. reageer retweet
Zeker niet aan het kijken?
Ik weet niet.....voor zo'n talent die zo jong al naar Chelsea ging...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon in de spits. Nu Feyenoord met inverted wingers speelt is een kopsterke spits toch niet belangirjk, heb je meer aan een meevoetballend type.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Is 'ie ook. Zal trouwens uiteindelijk wel op 10 komen te staan denk ik.[..]twitter:FR1908Nieuws twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 16:30:11#Feyenoord O/19 heeft de stadsderby tegen #Sparta gewonnen met 2-0. Het was nog niet voor de competitie maar voor de beker. reageer retweet
Zeker niet aan het kijken?
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:19 schreef Caland het volgende:
Elvis Manu (bazennaam) zit morgen bij de selectie.
Beetje een type Cissé.
Niets mis mee.Als van Geel niet voet bij stuk had gehouden was het Munsterman nog gelukt ook.quote:
Laat maar dan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:19 schreef Caland het volgende:
Elvis Manu (bazennaam) zit morgen bij de selectie.
Beetje een type Cissé.
6 ton netto....quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik weet niet.....voor zo'n talent die zo jong al naar Chelsea ging...
quote:Joop Munsterman heeft benadrukt dat FC Twente, met nog elf dagen te gaan in de lopende transfertermijn, nieuwe pogingen blijft wagen om Leroy Fer weg te halen bij Feyenoord. In De Kuip werden al een paar biedingen op de middenvelder afgewezen; de laatste en hoogste bedroeg naar verluidt zo'n vier miljoen euro. Mogelijk wordt komende week een nieuw bedrag geboden.
“We blijven bezig”, liet Munsterman zaterdag aan het ANP weten, na de 5-1 overwinning op sc Heerenveen. Fer gaf eerder in de week aan te proberen er een mooi jaar bij Feyenoord van te maken, nu die club niet aan de overgang wil meewerken. “Als Feyenoord niet wil meewerken, dan is dat zo. Ik begrijp van Twente dat ze er alles aan hebben gedaan om een akkoord te bereiken. Het bod is telkens verhoogd”, zo liet Fer berustend optekenen.
De middenvelder, die in de eerste wedstrijden van Feyenoord zeer goed speelde, mag nu toch blijven hopen op een zomerse overgang naar Enschede, zoals hij voor ogen had. In De Grolsch Veste wil men nog een poging voor Fer wagen, maar niemand laten vertrekken. Berichten dat Fulham zich meldde voor Bryan Ruiz, sprak Munsterman tegen. “Niemand heeft zich nog bij ons voor Ruiz gemeld. Ook Fulham niet.”
ze zullen wel moeten aangezien er clubs aan chadli beginnen te trekkenquote:
Had HSV niet die gouden defensie?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hehe, gisteren was het idd helemaal niks.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:54 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Had HSV niet die gouden defensie?
Oh nee, ze verloren met 5-0
Leerdam weer rechtsback? Ramsteijn links? Dat wordt dan inderdaad knijpen met die aanval van Heracles. Tel brommertje Overtoom erbij op en dan wordt dat een heel mooi puntje inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:05 schreef Caland het volgende:
D. Fernandez er niet bij vandaag, opstelling verder ongewijzigd.
Puntje teken ik vooraf voor.
El Ahmadi.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pff, gaan we nu Cisse bashen? Hij speelt net een paar wedstrijden na een lange blessure. Geef m ff tijd zeg..
Trouwens de hele 1e helft is van niemand echt goed
Ook datquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:24 schreef Caland het volgende:
Cissé is gewoon geen linksbuiten, klaar. Zet hem in de spits of zet hem op de bank
Is wel actief idd, maar effectief... ik weet niet. Clasie is nog wel redelijk lekker bezig, goed passje op Fernandez bijvquote:
True, maar dan is zijn snelheid dus nutteloos. Ik zou Fernandez en Cissé omdraaien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:24 schreef Caland het volgende:
Cissé is gewoon geen linksbuiten, klaar. Zet hem in de spits of zet hem op de bank
Ik heb Cisse nog geen één goede wedstrijd voor feyenoord zien spelen, voor Roda misschien een paar...quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pff, gaan we nu Cisse bashen? Hij speelt net een paar wedstrijden na een lange blessure. Geef m ff tijd zeg..
Trouwens de hele 1e helft is van niemand echt goed
Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld dan? En dit seizoen? Nog een paar wedstrijden (op de goede plek) en dan kijken of ie beter is dan Biseswarquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:31 schreef Roffamannetje het volgende:
[..]
Ik heb Cisse nog geen één goede wedstrijd voor feyenoord zien spelen, voor Roda misschien een paar...
quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
(altijd al een goede speler gevonden...)
En het verschil met vorig seizoen is dat we hier nu punten pakken, een drama zoals vorig jaar bij Excelsior zie ik minder snel gebeuren dit jaar.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:26 schreef Paul-89 het volgende:
Voordeel is dat we nu eens niet met lege handen komen te staan, ik was echt bang voor het Excelsior scenario van vorig seizoen. Zeker toen Pedro erin kwam.
Nee. Dit was een duidelijke fout van De Vrij. Vlaar hield zich bezig met de man met de bal die op hem af kwam. De Vrij stond naast hem en ging er vanuit dat Ramstein de vrije man wel zou dekken. De Vrij dekte per saldo niemand en gaf rugdekking aan Vlaar of zo. Ramstein lette echter terecht op een opkomende man vanaf rechts.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:25 schreef TC03 het volgende:
De 1-0 is wel een behoorlijke fout van Vlaar.
http://webcache.googleuse(...)source=www.google.nlquote:Rob Jansen geeft tegenover RTV Rijnmond aan dat de verklaring op zijn website over een mogelijke transfer naar FC Twente niet is aangepast. 'Er heeft één tekst op de website gestaan. Waar ze die andere vandaan hebben gehaald? Geen idee', aldus de belangenbehartiger van Leroy Fer.
FR12.nl verzekert echter aan haar bezoekers dat de tekst wel degelijk door het bureau is aangepast. FR12.nl citeert het deel dat zéker na enkele minuten is toegevoegd aan het stuk: 'Het is nu aan Feyenoord. Voor mezelf houd ik geen rekening meer met een transfer. Zoals de zaken er nu voorstaan loop ik volgend jaar transfervrij de deur uit. De club loopt miljoenen aan inkomsten mis. Ik hoop en verwacht dat iedereen tegen die tijd beseft dat het niet aan mij heeft gelegen.'
De kop van het artikel is ook veranderd. Waar eerst de quote: 'Wil er een mooi seizoen van maken bij Feyenoord' pronkte op sport-promotion.nl, valt er nu ''Leroy Fer verbaasd: Het is nu aan Feyenoord'' te lezen. FR12.nl kan ook melden dat het artikel enkele minuten offline heeft gestaan op de site. Het artikel verscheen op de site, waarna hij tijdelijk niet meer zichtbaar was en vervolgens weer op de site verscheen.
Het Algemeen Dagblad wist ook al een saillant detail de vermelden. 'De uitleg van technisch directeur Martin van Geel wekte aan de andere kant ook begrip bij Fer' is veranderd in 'De uitleg van technisch directeur Martin van Geel wekte verbazing bij Fer.'
Bloedhond die Jansen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:44 schreef Lastpost het volgende:
[..]
http://webcache.googleuse(...)source=www.google.nl
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 21-08-2011 om 14:51:01#Koeman: "Cissé heeft meer wedstrijdritme nodig, blij met iemand als Schaken achter de hand. Tegengoal viel veel te makkelijk." #herfey reageer retweet
Welcome to 2011, bitch. Hoe denkt hij dit nou te kunnen verkopenquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:44 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mee eensch. Vlaar moet dan aan De Vrij aangeven dat ie de vrije man (=Plet) moet pakken. Is trouwens een behoorlijke standaardsituatie, maar goed.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:39 schreef Caland het volgende:
Fout is misschien meer aan De Vrij toe te schrijven, maar je staat dan als verdediging gewoon ruk. Zowel Vlaar, Ramsteijn en De Vrij waren daar dom aan het verdedigen. Van een speler als Vlaar verwacht je zo onderhand wel dat dat eruit moet gaan en dat hij ook leiding geeft aan je verdediging.
Ook mee eensch. En hij mag wat effectiever spelen wat mij betreft...quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:42 schreef Caland het volgende:
El Ahmadi trouwens voor de tweede keer de beste man aan Feyenoord-kant. Alleen moet hij a) een schietverbod kijgen en b) die bal afspelen na die solo-actie.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:44 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hopelijk komen we Wiedemeijer niet al te vaak tegen dit seizoenquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:26 schreef Sportex het volgende:
Matige wedstrijd van beide kanten, verdediging stond dramatisch. Toch niets mis met een punt in Almelo.
WiedemeijerDe hele wedstrijd lopen ergeren aan die man.
Schaken was eerst ook helemaal niets. Als Cisse het niveau van destijds weet te halen heb je zeker een goede speler.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:49 schreef yvette1982 het volgende:
Cisse heeft geen wedstrijdritme nodig, hij kan er gewoon bar weinig van. Voor Feyenoord heeft hij nooit iets goeds gedaan, bij Roda heeft hij ook niet zo veel gepresteerd. Ik denk dat Junker er in 1 seizoen meer heeft ingeschoten dan Cisse in al die jaren daar.
Hoe treurig het ook is, maar die Schaken is zelfs beter.
Ik zal ook blij zijn als we weer twee fatsoenlijke backs hebben staan, Leerdam valt dit seizoen helaas wat tegen.
Leuk voor je.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:59 schreef Typisch het volgende:
Wijnaldum scoort net zijn eerste doelpuntje bij PSV. Stiekem ben ik nog steeds wel fan van hem.
Gewoon de tijd geven.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:49 schreef yvette1982 het volgende:
Cisse heeft geen wedstrijdritme nodig, hij kan er gewoon bar weinig van. Voor Feyenoord heeft hij nooit iets goeds gedaan, bij Roda heeft hij ook niet zo veel gepresteerd. Ik denk dat Junker er in 1 seizoen meer heeft ingeschoten dan Cisse in al die jaren daar.
Hoe treurig het ook is, maar die Schaken is zelfs beter.
Ik zal ook blij zijn als we weer twee fatsoenlijke backs hebben staan, Leerdam valt dit seizoen helaas wat tegen.
Maakt die lul ook nog een hartje na zijn goal.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:59 schreef Typisch het volgende:
Wijnaldum scoort net zijn eerste doelpuntje bij PSV. Stiekem ben ik nog steeds wel fan van hem.
Niet voor niets doorzichtig he als je het met je handen doet, zit niets in verder.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:37 schreef vandermar het volgende:
[..]
Maakt die lul ook nog een hartje na zijn goal.
Hij had inderdaad beter zijn middelvinger op kunnen steken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:37 schreef vandermar het volgende:
[..]
Maakt die lul ook nog een hartje na zijn goal.
Die goals jat ie inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:49 schreef vandermar het volgende:
Werkt zich helemaal kapot, incasseert erg veel en pikt zijn goaltjes mee.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:09 schreef Stokstaart het volgende:
Morgen gaat kut worden. Gelijk spelletje of zo.
En Heerenveen volgende week ?quote:
Wat een gelul is dat toch. Die bal ram je voor 100% zekerheid toch het doel in, klaar.quote:
Omdat Leerdam sowieso liever niet op de rechtsback plaats staat en nu Fernandez weer 100% fit is hij eigenlijk de rechtsback is. Daarbij heeft hij natuurlijk veel meer kwaliteiten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:12 schreef PIETR het volgende:
Sowieso komt Ramsteijn tekort, speelde vandaag erg zwak. Al zou ik niet weten waarom Leerdam eruit zou moeten voor Fernandez. Laat Dani zijn plaats maar weer veroveren.
En ook Schaken hoort in deze vorm in de basis, ten koste van Cissé.
Gewoon goed. Werkt hard, maakt goed gebruik van zijn snelheid en heeft ook oog voor zijn medespelers.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:36 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe vinden jullie dat Fenandez het doet?
Er zaten een beetje teveel veren in zijn reet. Wilde gewoon niet meer afgeven.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef H.M.Murdock het volgende:
Wat was die Cissé slecht zeg, man man man.
Ik zat langs de zijlijn en heb die man wel 5 keer over zijn eigen benen zien struikelen.
Die Cabral was redelijk onzichtbaar, jammer dat hij telkens net teveel wilde.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:15 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Er zaten een beetje teveel veren in zijn reet. Wilde gewoon niet meer afvegen.
quote:Feyenoord: stilte voor de storm
Van onze speciale verslaggever
ALMELO - Rust rond Leroy Fer en rust rond John Guidetti. Maar het is stilte voor de storm. Feyenoord heeft de hoop de spits Guidetti op huurbasis van Manchester City over te nemen nog niet opgegeven. Komende week hoopt technisch directeur Martin van Geel de Zweed naar Nederland te kunnen halen.
,,Maar het is een gecompliceerd verhaal”, aldus Van Geel, die zegt alternatieven achter de hand te hebben, mocht de overgang geblokkeerd worden. FC Twente heeft zich voor Fer niet meer gemeld, maar bij Feyenoord sluiten ze niet uit dat de Enschedese club een nieuwe poging zal wagen als het woensdag ten koste van Benfica de Champions League haalt.
ADquote:[..] En dan wil ik over Feyenoord nog even kwijt dat ik blij was met de strijd die ze tegen Heracles hebben geleverd. Vorig jaar hadden ze meer kwaliteit, maar vond ik er minder strijd in zitten. Ik hoorde na de 1-1 bij Heracles meteen verwijten dat Feyenoord punten had verspeeld. Dat vind ik onzin. Heracles is een ploeg die moeilijk te bestrijden is en waarvan je in Almelo moeilijk kunt winnen. Vooral niet op dat belachelijke kunstgras. Zeven uit drie is hartstikke mooi voor dit Feyenoord. (Willem van Hanegem)
Zit meer voetbal in, mede omdat ze daar het team goed bij elkaar kunnen houden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
True that! Heracles heeft (hoe spijtig ook) misschien wel een betere basisopstelling dan wij.
Onzin, hun verdediging is traag en gaar. Het is dat veld in Almelo waar je een bal los van de grond moet spelen of anders stopt hij veelste snel, waar stuiterende ballen aan het veld blijven plakken en waar je gewoon niet hetzelfde voetbal kan spelen als op een normaal veld. Het kunstgras van Excelsior is een godsgeschenk vergeleken met het veld in Almelo.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
True that! Heracles heeft (hoe spijtig ook) misschien wel een betere basisopstelling dan wij.
Dat veld van Excelsior is vele malen slechter.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Onzin, hun verdediging is traag en gaar. Het is dat veld in Almelo waar je een bal los van de grond moet spelen of anders stopt hij veelste snel, waar stuiterende ballen aan het veld blijven plakken en waar je gewoon niet hetzelfde voetbal kan spelen als op een normaal veld. Het kunstgras van Excelsior is een godsgeschenk vergeleken met het veld in Almelo.
Waarom denk je dat Heracles uit altijd heel compact speelt, maar thuis meer gespreid over het veld staat? Omdat ze thuis veel minder moeite hoeven te doen om zo'n bal te onderscheppen.
Jep, ze weten ook de goede mensen tevreden te houden. Zo'n Everton verdiend bijvoorbeeld best een aardig salaris, maar zo'n Looms zal niet veel verdienen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Zit meer voetbal in, mede omdat ze daar het team goed bij elkaar kunnen houden.
Zoals het eigenlijk hoort?quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jep, ze weten ook de goede mensen tevreden te houden. Zo'n Everton verdiend bijvoorbeeld best een aardig salaris, maar zo'n Looms zal niet veel verdienen.
Nice save.quote:Hoe een Twitteraar verwarring kan stichten...
maandag 22 augustus 2011
Volgens sommige media heeft Leroy Fer zijn mening over de geblokkeerde transfer van Feyenoord naar FC Twente 'van de ene op de andere dag' herzien. De waarheid ligt totaal anders.
Afgelopen donderdagmiddag kwamen Leroy Fer en zijn vader met zaakwaarnemer Rob Jansen van Sport-Promotion bij elkaar om over de ontstane situatie tussen Feyenoord en FC Twente te praten. Zoals bekend had Feyenoord ook een derde aanbieding voor de middenvelder van Twente naast zich neergelegd.
In de aanloop naar die bijeenkomst schreef Karel Jansen van Sport-Promotion een conceptartikel, dat nog niet werd gepubliceerd en later besproken zou gaan worden met Fer, zijn vader en Rob Jansen. Een artikel onder embargo, nog open voor aanpassingen en correcties, zoals ook de kranten dat vaak doen. Het bewuste artikel werd opgeslagen in het interne CMS-systeem, van waaruit Sport-Promotion haar artikelen voor haar website schrijft en publiceert.
Terwijl Leroy Fer nog in gesprek was met Rob Jansen over zijn toekomst en de juiste inhoud van het artikel, verschenen op internet plotseling berichten met letterlijke citaten uit het concept. De verbazing daarover was groot, temeer omdat bij het rechtstreeks oproepen van de website van Sport-Promotion niets te lezen viel. Alleen via een link die op Twitter was afgegeven kwam het bewuste concept naar voren.
Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat een Twitteraar gebruik heeft gemaakt van een 'oude internet-truc'. Elk bericht dat op een website wordt geopend krijgt een bepaald nummer mee. Vervangt iemand dat nummer door het daaropvolgende, dan bestaat de kans dat er ook een artikel kan worden opgehaald dat nog niet is gepubliceerd. Dat is dus precies wat er is gebeurd met het bericht over Leroy Fer. Een gat in de beveiliging van de webserver. Het is meerdere websites overkomen in het verleden. Waaronder die van het Algemeen Dagblad en FC Utrecht. Inmiddels is dat 'gat' gedicht.
De waarheid is zodoende dat Leroy Fer zijn mening nooit van 'de ene op de andere dag' heeft herzien. Zoals de berichten ook niet kloppen dat de zaakwaarnemer of de speler de druk op Feyenoord wilden opvoeren.
Fer heeft gereageerd zoals hij tijdens de bespreking met Rob Jansen en zijn vader reageerde. En zoals uiteindelijk niet op vrijdag, maar op donderdag is gepubliceerd op de website van Sport-Promotion. Alle verdachtmakingen en indianenverhalen ten spijt.
Voordeel van de twijfelquote:
Haha, dat is precies wat ik enkele dagen geleden ook posttequote:
quote:
Goed werk Rob!quote:Volgens een reconstructie door het AD van de afgelopen Feyenoord-week heeft voormalig voorzitter Jorien van den Herik een belangrijke rol gespeeld bij het aantrekken van Kevin Hofland, Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst.
De krant schrijft dat de invloedrijke zaakwaarnemer Rob Jansen ingeschakeld zou zijn door Van den Herik om Feyenoord er weer bovenop te helpen. Jansen zat vervolgens aan tafel bij collega Sigi Lens en technisch directeur Peter Bosz waardoor de zaak aan het rollen is gekomen en de Rotterdamse club drie toptransfers afrondde.
Jansen in het Algemeen Dagblad: "Eerlijk gezegd is dat duwtje van Jorien, dat door niemand was opgemerkt, toch wel erg belangrijk geweest." Van den Herik bevestigt het verhaal niet volledig, maar draagt Feyenoord nog wel een warm hart toe: "Het is niemands belang als ik ga reageren, maar vanzelfsprekend volg ik Feyenoord en zal ik mij altijd positief opstellen richting de club."
Absoluut niet. Er wordt gecitéérd nota bene. Reken er dus maar op dat het concept-artikel citaten bevat die Fer min-of-meer zo heeft gezegd. Dat was echter niet offensief genoeg blijkbaar, dus in het herziene artikel werden wat "citaten" opgenomen die volgens Rob Jansen geschikter voor publicatie waren.quote:
Hij kan ook niet met de rug naar de goal spelen, bovendien is het geen goaltjesdief. Dus het is geen buitenspeler en geen spits, oftewel je hebt er geen hol aan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:56 schreef Lastpost het volgende:
Dat vind ik echt onzin, Cisse kan echt wel voetballen maar is geen typische buitenspeler die aan de lijn geplakt z'n acties moet maken ala Cabral of Biseswar.
Gelukkig ziet Koeman dat ook en laat hij hem geregeld naar binnen trekken en switchen.
Kijk, dat zijn de betere analysesquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Hij kan ook niet met de rug naar de goal spelen, bovendien is het geen goaltjesdief. Dus het is geen buitenspeler en geen spits, oftewel je hebt er geen hol aan.
Plaatjesfaal.quote:
Nee hoor, dat ben ik, na het lezen van dit nieuwbericht van net:quote:
quote:Derksen: Vennegoor mogelijk naar Feyenoord bij afketsen huur Guidetti
22 augustus 2011
VI hoofdredacteur Johan Derksen meldt in het programma Voetbal International dat de huur van John Guidetti moeilijker lijkt te worden. De Zweedse spits verdient 800.000 euro bij Manchester City en de Engelse club zou zelf 125.000 pond aan huursom verlangen. Dat is voor Feyenoord te gortig.
Feyenoord Netwerk
Volgens Derksen zou Jan Vennegoor of Hesselink naar de Kuip komen indien de komst van Guidetti niet doorgaat.
Een zeehond?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:00 schreef Cara het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ben ik, na het lezen van dit nieuwbericht van net:
[..]
Niet bij mijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |