Ja hoorde ik ook... maar ik heb wel van ca zeven andere mensen iets gehoord, die nog daar waren... En dat was al meer dan een uur geleden. Daarom slaat de paranoia wel wat toe...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
GSM bereik lag volledig in de knoop las ik ergens
Mjah ik ken het gevoel... Maar goed, ze hebben (mijn vriendin + aanhangsels) ervoor gekozen gewoon te blijven. Dus dan vind ik dat ik met niet te druk moet makenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:23 schreef omearos het volgende:
[..]
Dat besef is het lastigste, dan komt ook de schok. Hopelijk kan ze nu tot rust komen.
Ik vind het gewoon lastig dat ik nu niet bij mijn vriend kan zijn om hem te steunen, al is het maar door een arm om hem heen te kunnen slaan.
Artiesten valt wel mee gok ik. De meeste artiesten die morgen spelen zijn er nu nog niet. Of er nog festivalgangers overblijven vraag ik me af thoughquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:24 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Snap niet dat mensen daar nog zin in hebben nadat ze dit hebben gezien/ meegemaakten de artiesten zelf ook niet lijkt me..
Dat is ook een rotgevoel voor je. Gelukkig is hij ok.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:23 schreef omearos het volgende:
Ik vind het gewoon lastig dat ik nu niet bij mijn vriend kan zijn om hem te steunen, al is het maar door een arm om hem heen te kunnen slaan.
is net zoiets als de chaos met oud&nieuw: deel komt wel door en deel niet, ontzettend onvoorspelbaarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:24 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja hoorde ik ook... maar ik heb wel van ca zeven andere mensen iets gehoord, die nog daar waren... En dat was al meer dan een uur geleden. Daarom slaat de paranoia wel wat toe...
Veel mensen in Hasselt bieden slaapplaatsen aan, begreep ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
De nacht daar doorbrengen met alle spullen doorweekt, lijkt me geen pretje.
Ik weet niet precies, hoe het deel Hasselt-Nederland zit, maar de wegen in België zijn op dit moment een zooitje, en dat zal met het OV ook wel zijn, dus sommige mensen hebben ook niet veel andere opties denk ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
De nacht daar doorbrengen met alle spullen doorweekt, lijkt me geen pretje.
Nogmaals, zoveel mensen en 3 doden. De meesten hebben niets verschrikkelijks gezien. Paniek en materieel dat instort is wel overkomelijk hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:24 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Snap niet dat mensen daar nog zin in hebben nadat ze dit hebben gezien/ meegemaakten de artiesten zelf ook niet lijkt me..
Ja, ik hoop gewoon dat het zoiets is... Morgenvroeg waarschijnlijk vijftien van die berichten op alle tijdstippen, en dubbels...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:26 schreef omearos het volgende:
[..]
is net zoiets als de chaos met oud&nieuw: deel komt wel door en deel niet, ontzettend onvoorspelbaar
The undead have risen from their graves.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:27 schreef Darklight het volgende:
22.00 uur De cijfers over het aantal doden en gewonden blijven schommelen.
Leukquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
The undead have risen from their graves.
Waardeloos is dat altijd, die onzekerheidquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:27 schreef Darklight het volgende:
22.00 uur De cijfers over het aantal doden en gewonden blijven schommelen.
http://www.standaard.be/
Goh, weer zo'n grapjas. Scheer je weg schavuit!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja en dan Belga die nog verkeerd quote met zijn zes doden...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waardeloos is dat altijd, die onzekerheid
De twee doden zijn bevestigd door Pukkelpop en dus zeker. De derde is nog niet officieel bevestigd, vandaar. De Standaard probeert waarschijnlijk de originele bron aan uit houden, maar zo lijkt het alsof het schommelt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waardeloos is dat altijd, die onzekerheid
Naar figuurquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Psy-freak het volgende:
Bij deze bied ik mij verontschuldigingen aan tegen iedereen.
Jawel, in veel contracten is opgenomen dat "the hand of god" zoals we dat noemen ook verzekerd is. Vervolgens ligt het aan de clausules in het contract WAT er precies verzekerd is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Natuurgeweld is niet te verzekeren ( toch)
Oke acceptedquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Psy-freak het volgende:
Dankquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Psy-freak het volgende:
Had hij ook al zijn excuses voor aangeboden toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik vind het van de zanger van Smith Westerns een beetje respectloos als hij zegt dat hij hoopt dat Pukkelpop een goeie verzekering heeft omdat alles kapot is, wtf.
Dat wordt dan nog een aardige papierwinkelquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jawel, in veel contracten is opgenomen dat "the hand of god" zoals we dat noemen ook verzekerd is. Vervolgens ligt het aan de clausules in het contract WAT er precies verzekerd is.
tnxquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Psy-freak het volgende:
Bij deze bied ik mij verontschuldigingen aan, aan iedereen.
die heeft het niet helemaal begrepen.. wtfquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik vind het van de zanger van Smith Westerns een beetje respectloos als hij zegt dat hij hoopt dat Pukkelpop een goeie verzekering heeft omdat alles kapot is, wtf.
Volgens mij was dat toen alleen nog gesproken werd over schade.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Lees ook zijn volgende tweet eens.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Oh dat weet ik niet, ik lees het net.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Had hij ook al zijn excuses voor aangeboden toch?
Naja, ik kan het me wel voorstellen als je je nog niet volledig bewust bent van wat er nu precies gebeurd is en met wie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Excuses geaccepteerd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Psy-freak het volgende:
Bij deze bied ik mij verontschuldigingen aan, aan iedereen.
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Darklight het volgende:
Is wel slecht geregeld daar op dat terrein
wat?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Darklight het volgende:
Valt reuze mee. Hoezo dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Darklight het volgende:
Dat mag je niet zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Darklight het volgende:
Ja dat hij hoopt dat er niemand gewond is, maar dat zijn toch geen excuses.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Lees ook zijn volgende tweet eens.
Aan de andere kant hoor je ook dat mensen op het festival daar helemaal niets van meekrijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef lolcat8811 het volgende:
Grootse solidariteitsacties in Hasselt vanavond: bewoners en bedrijven zetten hun deuren open om festivalgangers onderdak te bieden. Zelfs de Ethias Arena (grootste concerthall van de benelux) gaat open.
Mooi
Maar meestal is dat toch heel beperkt niet? Vroeger zaten natuurrampen nooit inbegrepen in een verzekering dacht ik, maar sinds enkele jaren zijn ze het wettelijk verplicht... Maar het is maar een klein percentage dacht ik dat ze verplicht moesten dekken...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jawel, in veel contracten is opgenomen dat "the hand of god" zoals we dat noemen ook verzekerd is. Vervolgens ligt het aan de clausules in het contract WAT er precies verzekerd is.
Nee hoor, het wordt getoond op de grote schermen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aan de andere kant hoor je ook dat mensen op het festival daar helemaal niets van meekrijgen.
Dat wil niet zeggen dat mensen er iets van meekrijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nee hoor, het wordt getoond op de grote schermen.
Waarom nou weer excuses? Die vent heeft net allemaal duur spul stuk zien gaan, ik hoop ook voor ze dat ze daartegen verzekerd zijn. Mag dat niet?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja dat hij hoopt dat er niemand gewond is, maar dat zijn toch geen excuses.
Als je je kop in het zand steekt niet, nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat mensen er iets van meekrijgen
Op dit soort rampen ben je niet echt voorbereid nee...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Darklight het volgende:
tja, er is maar zoveel wat men kan doen om de bezoekers te bereiken met relevante informatie. Alle beetjes helpenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat mensen er iets van meekrijgen
de beste stuurlui staan weer aan wal hequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op dit soort rampen ben je niet echt voorbereid nee...
Opgelucht, blij dat de mensen die ik ken daar ongedeerd zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:35 schreef Psy-freak het volgende:
Was ook een wat emotionele reactie van mij![]()
Hoe is het met de mensen hier die mensen daar kennen?
Soort psychische shock misschien?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef Darklight het volgende:
Was net in Nieuwsuur, ze willen mss straks weer muziek laten horen, maar iedereen loopt daar weg, geen communicatie naar de bezoekers etc
Die bezoekers liepen gewoon op de snelweg, geen idee waarnaar toe
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:35 schreef omearos het volgende:
[..]
tja, er is maar zoveel wat men kan doen om de bezoekers te bereiken met relevante informatie. Alle beetjes helpen
Ik meld alleen maar dat ik gehoord heb dat de mensen op het terrein daar weinig van meekrijgen. Hoeven jullie niet meteen zo geagiteerd te reageren, ik beschuldig niemand. Kalmeer zeg!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:35 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Als je je kop in het zand steekt niet, nee.
Communicatie met zo'n groot festival is heel lastig. Dat zie je al aan de berichtgeving over hoeveel doden er zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef Darklight het volgende:
Was net in Nieuwsuur, ze willen mss straks weer muziek laten horen, maar iedereen loopt daar weg, geen communicatie naar de bezoekers etc
Die bezoekers liepen gewoon op de snelweg, geen idee waarnaar toe
Fijnquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:36 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Opgelucht, blij dat de mensen die ik ken daar ongedeerd zijn.
60.000, ongeveerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Communicatie met zo'n groot festival is heel lastig. Dat zie je al aan de berichtgeving over hoeveel doden er zijn.
Er lopen daar 10.000en mensen(?), die moet je dan allemaal veilig laten gaan. Dat is een zeer moeilijke opgave, al dan niet onmogelijk.
sorry, was niet fel bedoeld, meer geruststellend, dat mensen hun best doen maar dat het soms gewoon niet genoeg is, zoals wel blijkt uit wat jij postte.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik meld alleen maar dat ik gehoord heb dat de mensen op het terrein daar weinig van meekrijgen. Hoeven jullie niet meteen zo geagiteerd te reageren, ik beschuldig niemand. Kalmeer zeg!
Bewolkt, maar grotendeels droog las ik net.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:38 schreef Snuf. het volgende:
Iedereen die wel eens op een festival van dergelijke grootte is geweest weet dat het bereiken van iedereen lastig is. Maar hoe is het weer daar nu eigenlijk?
Dat sowieso.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Communicatie met zo'n groot festival is heel lastig. Dat zie je al aan de berichtgeving over hoeveel doden er zijn.
Er lopen daar 10.000en mensen(?), die moet je dan allemaal veilig laten gaan. Dat is een zeer moeilijke opgave, al dan niet onmogelijk.
Daarom is dat gezeur "dat het niet goed geregeld is" ook onzinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:39 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.... Das toch niet te doen....
Momenteel droog.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:38 schreef Snuf. het volgende:
Iedereen die wel eens op een festival van dergelijke grootte is geweest weet dat het bereiken van iedereen lastig is. Maar hoe is het weer daar nu eigenlijk?
Mooi.. nu kom je duidelijk overquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:36 schreef Tchock het volgende:
Ik meld alleen maar dat ik gehoord heb dat de mensen op het terrein daar weinig van meekrijgen. Hoeven jullie niet meteen zo geagiteerd te reageren, ik beschuldig niemand. Kalmeer zeg!
Het is simpelweg niet te voorkomen. Zelfs als het goed gaat gaat het nog fout.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:39 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Communicatiefout van die zes doden zit tussen de brandweer van St. Truiden en Belga pers die er een welles nietes spelletje van gemaakt hebben. Belga zei dat ze die brandweer quote, brandweer zegt dat nooit gezegd te hebben...
Tja maakt ook niet veel uit.
Ja dat is waarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Organisatie en infrastructuur is er ook niet op voorzien dat zulk een groot aantal bezoekers ineens en op hetzelfde moment de terreinen verlaat... Dat is meestal verspreid over de vier dagen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ja dat is waar
Op die beelden die ze lieten zien was het echt megadruk op de wegen, auto's, ambulances en heeel veel mensen die op de weg liepen
quote:"Campings zijn weer open, slapen kan op de Philips-site en Grenslandhallen, er zijn extra bussen ingelegd"
Verleden week was het Hasseltse en omstreken ook al zo getroffen door noodweerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:42 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Organisatie en infrastructuur is er ook niet op voorzien dat zulk een groot aantal bezoekers ineens en op hetzelfde moment de terreinen verlaat... Dat is meestal verspreid over de vier dagen...
De bus had gisterenmiddag alleen al 14 000 mensen afgezet... Dat moet dan al in blokken etc. gebeuren... een ramp dus wanneer het er zes keer zoveel zijn...
Het regent hier al sinds half juli onophoudelijk... Worst summer everquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:42 schreef Darklight het volgende:
Het beste kunnen die mensen weer terug gaan denk ik
[..][quote]Op donderdag 18 augustus 2011 22:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verleden week was het Hasseltse en omstreken ook al zo getroffen door noodweer
Dat bedoelde ik met slecht geregeld op dat terreinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:43 schreef Godshand het volgende:
En veel berichtgeving komt niet aan, veel mensen zitten gewoon hun spullen bij elkaar te graaien op de camping. Op de camping bereikt niets je van podia of organisatie.
Pik, dit geldt voor de meeste campings bij festivals.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met slecht geregeld op dat terrein
Ga jij er dan maar naartoe om het beter te doen... Weet je hoe gigantisch dat is en hoeveel mensen daar zijn. Dat heb je niet in een uurtje opgezet om iedereen op de hoogte te stellen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat is op ieder willekeurig festival hetzelfde. Mocht je enig idee hebben om dit te verbeteren, zou het handig zijn om te meldenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Nogmaals, daar kun je nu niet over oordelenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
dat regel je ook niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Je bent er vast nog nooit geweest. Wacht toch eens af manquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
wat zouden ze dan anders moeten doen? jij hebt blijkbaar een kant en klare oplossingquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Gaan we weerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:49 schreef Darklight het volgende:
Dus als er een ramp gebeurd op een festival, heb je pech gehad, info krijg je niet
Leuk om te weten, ze hebben toch speakers om dingen om te roepen?
Ja, speakersquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef roos85 het volgende:
[..]
wat zouden ze dan anders moeten doen? jij hebt blijkbaar een kant en klare oplossing
Nee, sowieso, als er een ramp gebeurd en je zit er middenin duurt het even voordat er nieuws is ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:49 schreef Darklight het volgende:
Dus als er een ramp gebeurd op een festival, heb je pech gehad, info krijg je niet
Leuk om te weten, ze hebben toch speakers om dingen om te roepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |