Dankjewel houd ook van jouquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:26 schreef Yreal het volgende:
Respect voor iedereen die wel sociaal doet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:29 schreef Spouwerranger het volgende:
Zijn er mensen die dat doen? Dat is echt sneu.
Moeilijk doen over motorrijders, maar wel iemand het ziekenhuis inhelpen. Ja, goed punt inderdaad.quote:
Ies humor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:34 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Moeilijk doen over motorrijders, maar wel iemand het ziekenhuis inhelpen. Ja, goed punt inderdaad.
Ja handig als er een ambulance snel naar de crimescene op weg is en dat er dan een hele bende Hells Angels op de vluchtstrook rijdt met 45km/h.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef borbit het volgende:
als we nou de motoren op de vluchtstrook laten rijden tijdens file.
Dus alleen tijdens file, zeg hooguit 45km/h op de vluchtstrook met je motor. Gaat het verkeer sneller moet je invoegen. Is ook veiliger omdat ze dan niet tussen de auto's door hoeven. Als er iemand pech krijgt kan die gewoon de vluchtstrook op. Met zo'n lage snelheid kunnen de motoren makkelijk op tijd stoppen.
Of iedereen stelt zich gewoon keurig aan de buitenkant van zijn rijstrook op, zodat er in het midden maar liefst 2 meter vrij komt...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef borbit het volgende:
als we nou de motoren op de vluchtstrook laten rijden tijdens file.
Dus alleen tijdens file, zeg hooguit 45km/h op de vluchtstrook met je motor. Gaat het verkeer sneller moet je invoegen. Is ook veiliger omdat ze dan niet tussen de auto's door hoeven. Als er iemand pech krijgt kan die gewoon de vluchtstrook op. Met zo'n lage snelheid kunnen de motoren makkelijk op tijd stoppen.
Je komt ze wel eens tegen inderdaad, maar dat zijn eigenlijk best wel zeldzame uitzonderingen. In Nederland tenminste. In Belgie ligt dat helaas wat andersquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:14 schreef Modus het volgende:
Van mij mogen motorrijders er best eens tussendoor maar ze hebben nogal eens nogal rekbare definities van de begrippen file en stapvoets.
Ach, voor de ruimte is het niet nodig maar het valt wel andere automobilisten beter op. Als de tiende auto die voor je rijdt zo opzij gaat was het misschien wel net de negende die daardoor niet van baan wisselde. Ik maak zel in de auto om die reden ook altijd een zwieper. De zichtbaarheid een handje helpenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Van die mensen die overdreven aan de kant gaan vind ik dan wel weer aandoenlijk want het is echt niet nodig maar het is wel een mooi gebaar
Gekker nog, ik heb wel eens iemand een poging zien doen om op een motorrijder in te rijden. En een vriendin van me is wel eens gevallen omdat iemand, terwijl ze rustig aan door een file reed, z'n deur opengooide.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:29 schreef Spouwerranger het volgende:
Zijn er mensen die dat doen? Dat is echt sneu.
Ik ook!!!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:47 schreef jitzzzze het volgende:
Motorrijders krijgen van mij alle ruimte, ik ga zelfs over de streep heen bijna tegen de vangrail aan staan.
In Frankrijk ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je komt ze wel eens tegen inderdaad, maar dat zijn eigenlijk best wel zeldzame uitzonderingen. In Nederland tenminste. In Belgie ligt dat helaas wat anders
Je bent niet de enige in het verkeer, kerel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:31 schreef Bootje84 het volgende:
I
Al heb ik ook een grafhekel aan automobilisten die op een 2-baans voorsorteervak naast mij gaan staan als ik in het midden sta. De reden dat ik nl. in het midden sta, is dat ik de bocht niet red binnen 1 rijstrook.. Die kneuzen snappen dat niet :/
Goede actie. Een lintje voor die automobilist.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gekker nog, ik heb wel eens iemand een poging zien doen om op een motorrijder in te rijden. En een vriendin van me is wel eens gevallen omdat iemand, terwijl ze rustig aan door een file reed, z'n deur opengooide.
Als hij niet in het midden op de 2 voorsorteervakken gaat staan met zijn vrachtwagen, maar alleen de rechterstrook pakt krijg je dit soort fratsen:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Je bent niet de enige in het verkeer, kerel.
Ik zet m ook altijd een stukje opzij als ik het niet vergeet, ook al is het niet nodig, het maakt andere mensen ook duidelijk dat er iets aan komt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:06 schreef Yreal het volgende:
het ver opzei gaan word echter gewaardeerd, vind ik echt tof. Niemand vandaag rond half 7 op de A4 richting leiden vanuit schiphol die voor mij opzei is gegaan? Mocht er iemand zitten hier
Tis verder niet nodig hoor, tenzij je een black rhino of goldwing rijdt, maar toch
true, maar het is ook oerstom van die chauffeur dat ie niet eerst even wat tot die auto weg is. Dan had ie alle ruimte voor zichzelf kunnen (en mogen wat mij betreft) claimen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als hij niet in het midden op de 2 voorsorteervakken gaat staan met zijn vrachtwagen, maar alleen de rechterstrook pakt krijg je dit soort fratsen:
Als ik vooraan sta, neem ik expres de ruimte, zodat het direct na mij weer lekker door kan stromen. Ik denk verder dan alleen mijn eigen vrachtwagen. Automobilisten die dan doodleuk daarnaast gaan staan, kunnen 2 meter verder alsnog wachten, omdat de ruimte te klein is om samen door de bocht te komen. Hoe kortzichtig ben je dan..?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Je bent niet de enige in het verkeer, kerel.
Ik hoop dat jij jezelf nog meer gaat haten dan je nu al doet en maatregelen treft.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:16 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat is het antwoord op misgunnend kutvolk dat ook op fok! rondhangt
Ik hoop dat je verongelukt op je motor en in een rolstoel terechtkomt. Kan je ook je hand gaan ophouden. En meteen een nieuw account aanmaken op fok
Dat hoop ik ook voor je, heb je toch nog een lichtpuntje in je levenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:16 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat is het antwoord op misgunnend kutvolk dat ook op fok! rondhangt
Ik hoop dat je verongelukt op je motor en in een rolstoel terechtkomt. Kan je ook je hand gaan ophouden. En meteen een nieuw account aanmaken op fok
Ligt er een beetje aan waar je in rijdt. Ik krijg geregeld een groet van anderen die in een zelfde bolide rijden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:17 schreef Snever het volgende:
Ik moet wel even een geven aan motorrijders die naar elkaar de hand opsteken als ze passeren. Dat doen we in de auto toch ook niet.
Tegen de tijd dat dat logge ding van jou van z'n plek is, is die automobilist drie kruispunten verder.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:20 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als ik vooraan sta, neem ik expres de ruimte, zodat het direct na mij weer lekker door kan stromen. Ik denk verder dan alleen mijn eigen vrachtwagen. Automobilisten die dan doodleuk daarnaast gaan staan, kunnen 2 meter verder alsnog wachten, omdat de ruimte te klein is om samen door de bocht te komen. Hoe kortzichtig ben je dan..?
's-winters over die witte strepen gaan rijden. Ben je levensmoe ofzo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:24 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Verzoek aan een ieder die hier reageerd: denk er ook in de winter aan.
(Mrzed rijdt 200 dagen/jaar woon/werk met de motor Rotterdam<->Breda)
Antiklacht: mensen die dit soort klachten alleen maar 's zomers posten
Dit dus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
dat vind ik juist het leuke van file dat er van die gefrustreerde mannetjes zijn die het gaatje zo klein mogelijk maken Maar ik wurm me er toch wel tussen. Soms scheelt het echt maar 1 cm tussen mij en een auto en dan denkt ik pfff gaat net goed. Ik zie het meer als een spel, als je het gat aan de ene kant krap maak dan slalom ik er toch lekker aan de andere kant langs plus ik geef nog even een dot gas lekker herrie maken mwep mwep
Deze post is nou precies een goed voorbeeld waarom wij met de vrachtwagen een aantal stappen verder vooruit moeten denken dan andere automobilisten. Want het is meestal niet één automobilist die het doet. Als er ruimte is voor één dan komt nummer twee en nummer drie en tegen de tijd dat wij ruimte moeten nemen om de bocht door te komen zitten er zoveel auto's in de buitenbocht dat er geen doorkomen meer aan is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dat logge ding van jou van z'n plek is, is die automobilist drie kruispunten verder.
eh... nee. Ervaren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:41 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
's-winters over die witte strepen gaan rijden. Ben je levensmoe ofzo?
Ervaren heb je geen bal aan als je op ijs rijdt. Die witte strepen zijn 's-winters standaard nog gladder dan ijzel waar je echt absoluut geen grip hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
eh... nee. Ervaren.
Met sneeuw rijd ik ook. Allen met kans op ijzel blijft de k1100 thuis.
Ik moet toch naar mijn werk en werk op tijden dat het OV bij ons niet bruikbaar is.
Hij rijdt dan ook niet op ijsquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:59 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ervaren heb je geen bal aan als je op ijs rijdt. Die witte strepen zijn 's-winters standaard nog gladder dan ijzel waar je echt absoluut geen grip hebt.
Aangezien er weinig auto's op die strepen rijden, ontwikkeld zich daar gewoon ijzel.quote:
Wat een sukkels dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:21 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wil iemand even uitleggen dat "de winter" een seizoen is, waarin de temperaturen wat lager zijn, er wat meer kans is op regen en er bijzonder weinig motoren gesignaleerd worden. En niet iets wat wordt geduid met temperaturen rond het vriespunt?
Shit, heb ik het zelf al gedaan
Sukkel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:21 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wil iemand even uitleggen dat "de winter" een seizoen is, waarin de temperaturen wat lager zijn, er wat meer kans is op regen en er bijzonder weinig motoren gesignaleerd worden. En niet iets wat wordt geduid met temperaturen rond het vriespunt?
Shit, heb ik het zelf al gedaan
QFTquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Deze post is nou precies een goed voorbeeld waarom wij met de vrachtwagen een aantal stappen verder vooruit moeten denken dan andere automobilisten. Want het is meestal niet één automobilist die het doet. Als er ruimte is voor één dan komt nummer twee en nummer drie en tegen de tijd dat wij ruimte moeten nemen om de bocht door te komen zitten er zoveel auto's in de buitenbocht dat er geen doorkomen meer aan is.
Dus is het logisch dat wij de linkerbaan ook in beslag nemen, voor zover mogelijk dan. Misschien moeten een x aantal automobilisten even een paar seconden langer wachten maar dat is wel bevorderlijk voor de doorstroming. Die paar seconden overleven ze wel. Een stalen bumper die via je rechterdeur naar binnen komt, neemt meer tijd in beslag
je mag er dan ook tot 40 km/u doorheen rijdenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Beetje jammer alleen van sommige motorrijders dat ze menen dat wanneer het verkeer harder gaat dan stapvoets ze zichzelf er ook nog tussen door moeten wurmen.
Je bent met een goed pak droger binnen dan mensen die een parkeerplaats over moetenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:34 schreef Flixxy het volgende:
Boeit mij dat nou dat motorrijders iets sneller zijn... een andere keer zit ik droog terwijl zij zeiknat op kantoor aankomen.
Geen valet parking hebben op je werkquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bent met een goed pak droger binnen dan mensen die een parkeerplaats over moeten
word de file alleen maar langer van, en je loopt het risco een spiegel te verliezenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:50 schreef AwesomeSauce het volgende:
Die 2 wieler liefhebbers hier.
Je gaat maar lekker in de file staan, als ik zie dat er een 2 wielert aan komt ga ik ook altijd op de middenstreep staan
Het bestaan van paraplu's niet kennenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bent met een goed pak droger binnen dan mensen die een parkeerplaats over moeten
ik ga altijd een stukje links en of rechts rijden zodat ze er makkelijker door kunnen. Krijg vaak een duim hoogquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:26 schreef Yreal het volgende:
Wat een jaloers kut volk, dat het liefste alle motorrijders dood ziet...
1: als motoren in de file gaan staan word het alleen maar langer
2: bij een kopstaart botsing word ik dan gesandwiched..
Respect voor iedereen die wel sociaal doet
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:11 schreef wise het volgende:
[..]
ik ga altijd een stukje links en of rechts rijden zodat ze er makkelijker door kunnen. Krijg vaak een duim hoog
snap niet dat mensen ze geen ruimte geven. Komt alleen maar gevaar van. Tis toch file, dus langzaam rijden doet iedereen. Kleine moeite om even naar links of naar rechts te sturen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oja, en dan geef je aan dat je er weer thuis wil OMDAT HET GAAT RIJDEN en dan laten ze je niet
Misschien komt dat omdat er spijtig genoeg ook motoren over de middenstreep rijden als het verkeer al met ~40km/h aan het rijden is na het oplossen van een file? Dat overkwam mij laatst, schrok me wild moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oja, en dan geef je aan dat je er weer tussen wil OMDAT HET GAAT RIJDEN en dan laten ze je niet
shitquote:
die mogen ze idd wel even van de weg halen om zijn rijbewijs te verscheuren, niet te filmen wat een figuur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb ik dan nog nooit meegemaakt... wtf
quote:
Het is mij volstrekt onduidelijk wat deze persoon wil, maar dit heeft niks met motorrijders tegenhouden te maken... tenminste ik zie ze niet.quote:
quote:
Bedankt voor de nuttige bijdrage aan dit topic. .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:24 schreef Haifisch het volgende:
Bomriem met dodemansknop en rijden...
Hij staat toch op de middenstreep en het is file. Dat er toevallig geen motorrijders zijn daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:37 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Het is mij volstrekt onduidelijk wat deze persoon wil, maar dit heeft niks met motorrijders tegenhouden te maken... tenminste ik zie ze niet.
Motorrijders mogen stapvoets door een file rijden, dat wordt sowieso gedoogd, of staat zelfs al in de wet vermeld?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In het midden rijden is erg asociaal, maar daarmee blokeer je als auto gelijk twee banen en dat is wat ik eigenlijk het meest asociale ervan vind.
Ook vind het ik het inhalen door motorrijders tijdens files ook behoorlijk asociaal. Volgens de wet mag het niet eens.
Dus ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
word de file alleen maar langer van, en je loopt het risco een spiegel te verliezen
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Motorrijders mogen stapvoets door een file rijden, dat wordt sowieso gedoogd, of staat zelfs al in de wet vermeld?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...
Volgens de wet mag je ook niet blowen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In het midden rijden is erg asociaal, maar daarmee blokeer je als auto gelijk twee banen en dat is wat ik eigenlijk het meest asociale ervan vind.
Ook vind het ik het inhalen door motorrijders tijdens files ook behoorlijk asociaal. Volgens de wet mag het niet eens.
Jawel, je had een vergelijkbaar filmpje kunnen posten waarop was te zien waar TS over klaagt in de OPquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Hij staat toch op de middenstreep en het is file. Dat er toevallig geen motorrijders zijn daar kan ik ook niks aan doen.
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...
Misschien wel indirect door ongelukken? Die vinden helaas ook plaats met motorrijders als lijdend voorwerp en/of veroorzaker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's niet
In het midden rijden is voor motorrijders veiliger, het MAG (niks gedoogd), het word motorrijders zo geleerd, en automobilisten geleerd er rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In het midden rijden is erg asociaal, maar daarmee blokeer je als auto gelijk twee banen en dat is wat ik eigenlijk het meest asociale ervan vind.
Ook vind het ik het inhalen door motorrijders tijdens files ook behoorlijk asociaal. Volgens de wet mag het niet eens.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:01 schreef Yreal het volgende:
In het midden rijden is voor motorrijders veiliger, het MAG (niks gedoogd),
Er staat niet in de wet wat mag, dat is ondoenlijke. Er staat niet in de wet dat het niet mag, dus het mag wel.quote:
Er staat volgens mij wel in de wet dat het niet mag: je mag niet met meerdere voertuigen naast elkaar rijden op dezelfde rijstrook. Je mag zodoende ook niet met twee motorrijders naast elkaar rijden, dat moet achter elkaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Yreal het volgende:
Er staat niet in de wet wat mag, dat is ondoenlijke. Er staat niet in de wet dat het niet mag, dus het mag wel.
Laat jij het artikel eens zien waarin staat dat je niet door de file heen mag rijden. Dat bestaat niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Er staat volgens mij wel in de wet dat het niet mag: je mag niet met meerdere voertuigen naast elkaar rijden op dezelfde rijstrook. Je mag zodoende ook niet met twee motorrijders naast elkaar rijden, dat moet achter elkaar.
Bovendien zeg je zelf dat het in de ene omstandigheid wel mag (file) en in de andere omstandigheid niet. Daar moet dan toch expliciet iets over in de wet staan, zou je denken.
Aangezien dat niet zo is, wordt het slechts gedoogd.
Ja, doei! Ik ga geen energie steken in jouw stellingen. Jij beweert dat het mag, dan bewijs je dat maar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat jij het artikel eens zien waarin staat dat je niet door de file heen mag rijden. Dat bestaat niet.
Dus mag het.
OK, draaien we het om; waar staat dan in de wet dat het buiten files niet mag?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:49 schreef Yreal het volgende:
Als het niet in de wet staat , mag het.
Idd doe ik ook als ze al opzij gaan als ze me aan zien komenquote:[b]Op vrijdag 19 augustus 2011 15:11 schreef wise het volgende:[/b
ik ga altijd een stukje links en of rechts rijden zodat ze er makkelijker door kunnen. Krijg vaak een duim hoog
Oh, ik veroorzaak ook geen files met m'n vrachtwagen. Mag ik nu ook stapvoets tussen de rijen door? Ik weet, het is krap maar als ik het gas erop hou, schuif ik die auto's wel aan de kant hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's niet
Yeah, right...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:50 schreef glasbak het volgende:
Oh, ik veroorzaak ook geen files met m'n vrachtwagen.
Als je gaat kijken van 6 uur in de morgen tot 8 uur in de avond dan is het aantal vrachtwagens op de weg over die hele periode gelijk. Maar juist als de grote groep personenauto's de weg opkomt, loopt de hele boel vast. Zelfs in het weekend, als het aantal vrachtwagens behoorlijk verminderd is, staan er her en der files die uitsluitend uit personenauto's bestaan.quote:
Vrachtwagens, want die zorgen ervoor dat die extra personenauto's niet door kunnen rijden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als je gaat kijken van 6 uur in de morgen tot 8 uur in de avond dan is het aantal vrachtwagens op de weg over die hele periode gelijk. Maar juist als de grote groep personenauto's de weg opkomt, loopt de hele boel vast. Zelfs in het weekend, als het aantal vrachtwagens behoorlijk verminderd is, staan er her en der files die uitsluitend uit personenauto's bestaan.
Dus wie veroorzaakt het nu?
Neen, want ook al zijn er geen vrachtwagens, zoals in het weekend, dan staan er toch nog files.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:52 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vrachtwagens, want die zorgen ervoor dat die extra personenauto's niet door kunnen rijden.
Omdat er dan abrupt geen vrachtwagens zijn moet men weer wennen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
Neen, want ook al zijn er geen vrachtwagens, zoals in het weekend, dan staan er toch nog files.
Dus veroorzaken ze het nog steeds, die personenauto's dus. Je kan lullen wat je wilt, vrachtwagens veroorzaken het niet. Klaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:05 schreef thenxero het volgende:
[..]
Omdat er dan abrupt geen vrachtwagens zijn moet men weer wennen.
want vrachtwaggels halen elkaar niet in met 80 op de teller .... (waar ik 50 kmh harder mag!)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:13 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dus veroorzaken ze het nog steeds, die personenauto's dus. Je kan lullen wat je wilt, vrachtwagens veroorzaken het niet. Klaar.
80 rijden in een filequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:14 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
want vrachtwaggels halen elkaar niet in met 80 op de teller .... (waar ik 50 kmh harder mag!)
Nee, automobilisten die vrachtwagens gaan inhalen met 95.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:52 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vrachtwagens, want die zorgen ervoor dat die extra personenauto's niet door kunnen rijden.
Mensen met sleurhutten die 79 gaan rijden terwijl ze 90 mogenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:23 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, automobilisten die vrachtwagens gaan inhalen met 95.
een file veroorzaken terwijl je in een file staatquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
80 rijden in een file
Tegenwoordig is op 80 a 90 % van alle snelwegen een inhaalverbod. Dus met dat inhalen valt het wel mee tegenwoordig.
Je maakt een grap..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:30 schreef Yreal het volgende:
Berichtje gehad van timur of ik erover wil komen praten op de radio
Geef het maar op. Deze gast denkt het beter te weten met zijn beperkte visie.. Daar is geen zee mee te bezeilen..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als je gaat kijken van 6 uur in de morgen tot 8 uur in de avond dan is het aantal vrachtwagens op de weg over die hele periode gelijk. Maar juist als de grote groep personenauto's de weg opkomt, loopt de hele boel vast. Zelfs in het weekend, als het aantal vrachtwagens behoorlijk verminderd is, staan er her en der files die uitsluitend uit personenauto's bestaan.
Dus wie veroorzaakt het nu?
Proberen kan geen kwaadquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:47 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Geef het maar op. Deze gast denkt het beter te weten met zijn beperkte visie.. Daar is geen zee mee te bezeilen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:49 schreef glasbak het volgende:
[..]
Proberen kan geen kwaadZodra hij een keer meerijdt in een vrachtwagen zal hij misschien besef krijgen hoe het werkt. Daarbij is het altijd een lachertje als mensen zeggen "hmm, alweer een ongeluk met een vrachtwagen; wat en kneuzen".. Alleen beseffen ze niet dat de veroorzaker vaak een auto is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
Ik geloof nooit dat hij het aandurft om bij een vrachtwagenchauffeur in te stappen, want daar voelt hij zich vast te goed voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zodra hij een keer meerijdt in een vrachtwagen zal hij misschien besef krijgen hoe het werkt. Daarbij is het altijd een lachertje als mensen zeggen "hmm, alweer een ongeluk met een vrachtwagen; wat en kneuzen".. Alleen beseffen ze niet dat de veroorzaker vaak een auto is..
Ik heb recentelijk een aanrijding gehad, terwijl ik tussen auto's door reed. De bijrijder vond het een goed idee om zijn deur open te doen op het moment dat ik langskwam. Schuldvraag: mag ik daar rijden en zo ja, is het dan zijn fout, omdat hij niet keek, of mijn fout, omdat ik niet voldoende afstand heb gehouden? Antwoord: mijn schade is na uitspraak rechtbank door hem vergoed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...
De regels zijn er officieel niet, maar de code die ook door de verzekeringen gehanteerd word is rechts van de meest linkse strook, tot 40km/u en met 10km/u verschil.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:32 schreef NoBody122 het volgende:
Motorrijders mogen, bij files die langzamer rijden dan 50 KM/u, deze met een beperkt snelheidsverschil (max 30 KM/u, meen ik, correct me if I'm wrong) voorbijrijden, tussen de 2 meest rechter rijstroken.
Zij die zich daar netjes aan houden, moeten gewoon de ruimte krijgen. De rest overtreedt de regels simpelweg en is daarmee in dit geval asociaal bezig -> die mag je daar dus best even goed- of kwaadschiks op wijzen.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:01 schreef Yreal het volgende:
In het midden rijden is voor motorrijders veiliger, het MAG (niks gedoogd),
quote:
10km/h is wel erg weinig, de meeste doen het wel met 30km/hquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De regels zijn er officieel niet, maar de code die ook door de verzekeringen gehanteerd word is rechts van de meest linkse strook, tot 40km/u en met 10km/u verschil.
Dat er officieel in de wet niet meer staat dat je niet op dezelfde rijstrook mag inhalen. Dat is bewust geschrapt. In combinatie met rvv art 13 is in de file inhalen dus toegestaan.quote:
nietes, geef mij maar een autoquote:
Natuurlijk. Dan zou ik met de auto ook tussen de andere auto's door mogen rijden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat er officieel in de wet niet meer staat dat je niet op dezelfde rijstrook mag inhalen. Dat is bewust geschrapt. In combinatie met rvv art 13 is in de file inhalen dus toegestaan.
Een code. Oftewel; het wordt gedoogd.quote:Vervolgens bestaat er een code , opgesteld door politie, mag en weet ik het wat. Deze zegt rechts van de linkerrijstrook, met een minimaal verschil
Dat past alleen niet héquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dan zou ik met de auto ook tussen de andere auto's door mogen rijden.
[..]
Zie het meer als een adviessnelheidquote:Een code. Oftewel; het wordt gedoogd.
Met de motor soms ook niet, anders was dit topic er niet geweest.quote:
Oh ja. Wat jij wil. Goh, het kost wel een hoop moeite voor je toe wilt geven dat het wettelijk niet geregeld is, maar vooruit.quote:Zie het meer als een adviessnelheid
Ik zie ook nergens in de wet geregeld dat jij op fok mag posten Of dat jij adem mag halen Of dat jij kaas op je brood mag doenquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Met de motor soms ook niet, anders was dit topic er niet geweest.
[..]
Oh ja. Wat jij wil. Goh, het kost wel een hoop moeite voor je toe wilt geven dat het wettelijk niet geregeld is, maar vooruit.
Tjemig. Ik word daar niet voor bekeurd. Jij wordt wel bekeurd als je met hoge snelheid tussen een file rijdt. Snap je al waarom je domme voorbeelden gaf?quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zie ook nergens in de wet geregeld dat jij op fok mag posten Of dat jij adem mag halen Of dat jij kaas op je brood mag doen
Dat gebeurd dan op basis van artikel 5 , omdat het onveilig gebeurd. Ik heb je net de wettelijke grondslag gegeven voor het inhalen van filles als motor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Tjemig. Ik word daar niet voor bekeurd. Jij wordt wel bekeurd als je met hoge snelheid tussen een file rijdt. Snap je al waarom je domme voorbeelden gaf?
Dan had die bijrijder bij mij toch wel een hele goede reden moeten hebben om zijn deur open te doen. Anders had hij net zoveel schade gehad als ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:51 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Ik heb recentelijk een aanrijding gehad, terwijl ik tussen auto's door reed. De bijrijder vond het een goed idee om zijn deur open te doen op het moment dat ik langskwam. Schuldvraag: mag ik daar rijden en zo ja, is het dan zijn fout, omdat hij niet keek, of mijn fout, omdat ik niet voldoende afstand heb gehouden? Antwoord: mijn schade is na uitspraak rechtbank door hem vergoed.
Mischien is dit ook interressant:
Uit het RVV: Artikel 10
1.Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.
2.Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.
Artikel 13
1.Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
2.Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald
----------
Dus: - het is niet verboden met meerdere voortuigen op 1 baan te rijden
en - het is bij file toegestaan rechts in te halen
Je hebt net aangegeven dat het niet wettelijk is geregeld, maar dat er een 'code' voor bestaat. Dat bevestig ik en vervolgens ga je vertellen dat het niet zo is. Je bent feitelijk dus met jezelf in discussie. Beetje schizofreen hoor...quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat gebeurd dan op basis van artikel 5 , omdat het onveilig gebeurd. Ik heb je net de wettelijke grondslag gegeven voor het inhalen van filles als motor.
Bronquote:Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: u kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt u irritatie en ongevallen zoveel mogelijk voorkomen.
Het mooie is dat er een select groepje motorrijders schijnt te zijn wat die gedragscode wel als een wet lijkt te zien en dus ook maar hun eigen straffen gaat toepassen als een automobilist zich er niet aan houdt (van die helden is tralalala die denken je spiegel eraf te moeten slaan).quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef Yreal het volgende:
Oke, gaan we het nog een keer uitleggen.
Zolang iets niet in de wet staat, er geen jurisprudentie over bestaat die het verbied en er geen rare gewoontes zijn waar je je op kan beroep (deze werken in dit geval zelfs in het voordeel) mag iets.
Er zijn 2 zaken waar file rijden als motor afwijkt van de normale verkeersregels. Ten eerste haal je mogelijk rechts in. Dit is toegestaan volgens rvv artikel 13.
Daarnaast rij je over dezelfde strook als een andere auto. Dit artikel is geschrapt en dit is dus niet meer verboden.
Conclussie : Motorrijders mogen de file inhalen tussen de rijen door.
Dat er vervolgens door verschillende partijen een code word opgesteld zodat het veilig gebeurt, is iets anders.
Gedogen betekent iets dat wettelijk strafbaar is niet bestraffen.
Stoere meid zeg. De eerste de beste die met z'n fikken aan mijn spiegels komt laat ik helemaal kapot schrikken door even vol gas te geven en de koppeling ietsjes omhoog komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon groot licht aan 100Watt of Xenon en noodknipperlichten erbij en rijden maar
Als ze dan nog niet opzijgaan er zo dicht mogelijk naast gaan staan zodat hun deur niet open kan en dan de toeter vastklemmen
Bij gebarentaal van hun kant als dank even de spiegeltjes platvouwen
Vervolgens gas erop en een brede grijns weer verder rijden
Leuk dat je een Bugatti Veyron hebtquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef Grielen het volgende:
[..]
Stoere meid zeg. De eerste de beste die met z'n fikken aan mijn spiegels komt laat ik helemaal kapot schrikken door even vol gas te geven en de koppeling ietsjes omhoog komen.
Je bent geen koning op de weg als motorrijder zijnde. Je moet ook niet denken dat je alles kan maken bij auto's. Laatst stond ik vooraan op de rechterbaan van een 2baansweg voor het stoplicht. Naast mij op de linkerbaan stopte een oudere heer in een vrij mooie Mercedes. Alles was wel. Toen kwamen er ff een zootje motortuig die Mercedes volledig omcirkelen 'om maar vooraan te staan, want wij trekken toch harder op'. Ik gaf een vinger-naar-het-voorhoofd gebaar naar 1 van de motorrijders die mij toevallig aankeek, waarna ik die motoren er uittrok toen het eenmaal groen was
Mijn auto is wel sneller dan de gemiddelde auto, maar heb ik ergens gezegd dat die motorrijders een kawasaki onder de kont hadden?quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:02 schreef thenxero het volgende:
[..]
Leuk dat je een Bugatti Veyron hebt
Was zeker een oldtimerclubje dan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef Grielen het volgende:
waarna ik die motoren er uittrok toen het eenmaal groen was
Dikke snorremansen op een schreeuwerig apparaat. Maar ze hadden het acceleratievermogen van mn auto iets onderschat. Die weg mocht je 100, kwamen ze een halve minuut later met minimaal 140 voorbij (ik ging rond de 110-120). Aso's...quote:
bij mijn auto kunnen de spiegeltjes inklappenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:28 schreef tralalala het volgende:
Gewoon spiegel eraf slaan, ze kunnen toch niet achter je aan.
ook van onder naar boven of van boven naar onder?quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
bij mijn auto kunnen de spiegeltjes inklappen
Als jij je auto tussen 2 stroken auto's doorkrijgt...quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:18 schreef voederbietel het volgende:
Maar als je nou een Smart oid hebt, mag je dan ook tussen de file door omdat je smaller bent dan andere auto's?
Dan ben je nog steeds geen motorrijder, en die worden expliciet genoemd in dit verhaal, het stapvoets door een file mogen rijden geldt niet algemeen voor alle motorvoertuigen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:44 schreef voederbietel het volgende:
Als iedereen helemaal rechts of links op de baan gaat staan rijd ik m'n 205 ook nog wel door een file heen.
Hoor deze internetbaas.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:07 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dikke snorremansen op een schreeuwerig apparaat. Maar ze hadden het acceleratievermogen van mn auto iets onderschat. Die weg mocht je 100, kwamen ze een halve minuut later met minimaal 140 voorbij (ik ging rond de 110-120). Aso's...
Amenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:31 schreef Bootje84 het volgende:
In de vrachtwaggel ga ik altijd opzij voor motorrijders. Kunnen ze altijd wel waarderen.. Steken ze hun been uit en zo
En voor wat betreft autorijders die niet aan de kant gaan.. Spiegel omvouwen is eigenlijk wel een goeie. Laat die ratten maar ff schrikken.
Al heb ik ook een grafhekel aan automobilisten die op een 2-baans voorsorteervak naast mij gaan staan als ik in het midden sta. De reden dat ik nl. in het midden sta, is dat ik de bocht niet red binnen 1 rijstrook.. Die kneuzen snappen dat niet :/
In welk verhaal precies?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan ben je nog steeds geen motorrijder, en die worden expliciet genoemd in dit verhaal, het stapvoets door een file mogen rijden geldt niet algemeen voor alle motorvoertuigen.
De richtlijnen die in de "filegedragscode" van het motorplatform genoemd worden, en door zowel verzekeraars als hun arbitrage commissies als bindend worden gezien. Die goed uitgewerkte gedragscode is als ik het goed heb ook de reden dat er hiervoor geen harde wetgeving is gemaakt, mede in het kader van de wens om minder regels te maken voor de burgers vanuit de overheid.quote:
Nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
je mag er dan ook tot 40 km/u doorheen rijden
Idd, die richtlijn stelt dat het mag met 10 k/h verschil, en slechts stapvoets. Zodra een auto rijdt in de eerste versnelling hebben we het volgens mij over stapvoets, dus boven de 25 à 30 km/h (~15 km/h + 10 km/h verschil) moet je als motorrijder invoegen op een rijbaan, en weer met het verkeer meerijden op je normale plek op een rijbaan. Die 40 km/h is geen hard getal ergens, maar een inschatting van een motorrijder die dat wel best vond oid. Als automobilist vind ik het te hoog, maar dat is dan mijn mening.quote:
Nou vooruit je hebt gelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De regels zijn er officieel niet, maar de code die ook door de verzekeringen gehanteerd word is rechts van de meest linkse strook, tot 40km/u en met 10km/u verschil.
Feit blijft wel dat ik het vaak genoeg mee maak dat ze ook, wanneer het verkeer harder gaat dan 50 km/h moeten menen zich er nog tussen door te moeten wurmen.quote:In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer
Stapsvoets is 15 km/h.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Idd, die richtlijn stelt dat het mag met 10 k/h verschil, en slechts stapvoets. Zodra een auto rijdt in de eerste versnelling hebben we het volgens mij over stapvoets, dus boven de 25 à 30 km/h (~15 km/h + 10 km/h verschil) moet je als motorrijder invoegen op een rijbaan, en weer met het verkeer meerijden op je normale plek op een rijbaan. Die 40 km/h is geen hard getal ergens, maar een inschatting van een motorrijder die dat wel best vond oid. Als automobilist vind ik het te hoog, maar dat is dan mijn mening.
Asso gedragquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou vooruit je hebt gelijk.
[..]
Feit blijft wel dat ik het vaak genoeg mee maak dat ze ook, wanneer het verkeer harder gaat dan 50 km/h moeten menen zich er nog tussen door te moeten wurmen.
Samen komen we er wel uit, maar dat betekend niet dat automobilisten al het aanpassen en aan de kant gaan maar moeten doen natuurlijk. En bij mij als automobilist wekken motorrijders die met 40+ door een oplossende file zigzaggen, net zoveel ergernis op, als chauffeurs die je geen ruimte geven in een file dat bij jou als motorrijder doen gok ik zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Asso gedrag
En het verschil tussen 40 en 50 is ook wat moeilijk in te schatten als je tussen auto's door manoeuvreerd.
het gaat dus om het verschil he. Met 40 door een file rijden kan prima als auto's 20-30 rijden. Als ze stilstaan is 40 wel echt heel aso , en gevaarlijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Samen komen we er wel uit, maar dat betekend niet dat automobilisten al het aanpassen en aan de kant gaan maar moeten doen natuurlijk. En bij mij als automobilist wekken motorrijders die met 40+ door een oplossende file zigzaggen, net zoveel ergernis op, als chauffeurs die je geen ruimte geven in een file dat bij jou als motorrijder doen gok ik zo.
Voeg gewoon in als het verkeer in de file weer begint met rijden, en jij zelf met ~30km/h rijdt, dan is iedereen blij.
De gedragscode waar ik het over had, en die door alle partijen als handvat wordt gebruikt, stelt voor de vuist weg het volgende.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
het gaat dus om het verschil he. Met 40 door een file rijden kan prima als auto's 20-30 rijden. Als ze stilstaan is 40 wel echt heel aso , en gevaarlijk.
enquote:1. Gepaste snelheid
Rijd rustig tussen de file door. Dat wil zeggen dat het snelheidsverschil tussen de motor en de auto die u passeert, niet meer mag zijn dan 10 km/u. Houd deze vuistregel aan bij iedere auto die u passeert.Hoge snelheidsverschillen zijn de belangrijkste bron van irritatie bij automobilisten en zorgen voor gevaarlijke schrikreacties
We kunnen nog een boom op gaan zetten over de definitie van een file, maar langzaam rijdend verkeer wordt overal apart genoemd, dus wat mij betreft is een file een bult stilstaande voertuigen, of een bult voertuigen die stapvoets (looptempo, ~5 km/h) stopt en weer stilstaat. Laten we >15 km/h (3x looptempo) constant rijdend verkeer een op gang komende/oplossende file nomen, en dan geeft de door jou genoemde 40km/h toch een verschil van 25 km/h, en geen 10 km/h.quote:6. Einde file
Zodra de file weer op gang komt, voeg dan in op de rijstrook tussen de auto's.
Zijn volgens mij van die typische "hoge heren in Den Haag" zeikerds. Van dat volk wat denkt: "ik in de file, zij ook in de file." .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:29 schreef Spouwerranger het volgende:
Zijn er mensen die dat doen? Dat is echt sneu.
Zie de vorige pagina voor de definitie van file volgens het ministerie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De gedragscode waar ik het over had, en die door alle partijen als handvat wordt gebruikt, stelt voor de vuist weg het volgende.
[..]
en
[..]
We kunnen nog een boom op gaan zetten over de definitie van een file, maar langzaam rijdend verkeer wordt overal apart genoemd, dus wat mij betreft is een file een bult stilstaande voertuigen, of een bult voertuigen die stapvoets (looptempo, ~5 km/h) stopt en weer stilstaat. Laten we >15 km/h (3x looptempo) constant rijdend verkeer een op gang komende/oplossende file nomen, en dan geeft de door jou genoemde 40km/h toch een verschil van 25 km/h, en geen 10 km/h.
Dan zit je wat mij betreft als automobilist redelijk in de zone van het laatste zinnetje van art.1, en ik vermoed bij meer automobilisten. Of jij, of welke andere motorrijder dan ook, zich daar wel/niet iets van aan trekt is uiteraard persoonlijk, maar die grens op zoeken als verreweg de meest kwetsbare partij in deze vergelijking, lijkt mij niet echt een goed idee.
Ja, ik vermoedde al dat je op die code doelde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:37 schreef fruityloop het volgende:
De richtlijnen die in de "filegedragscode" van het motorplatform genoemd worden, en door zowel verzekeraars als hun arbitrage commissies als bindend worden gezien. Die goed uitgewerkte gedragscode is als ik het goed heb ook de reden dat er hiervoor geen harde wetgeving is gemaakt, mede in het kader van de wens om minder regels te maken voor de burgers vanuit de overheid.
Nergens zijn er afspraken of gedragscodes van deze strekking voor een auto, nog afgezien van het feit dat die veel groter zijn, en het dus simpelweg niet past, tenzij andere auto's op de vluchtstrook of redresseerstrook gaan rijden, wat geen enkel motorvoertuig mag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe me dan even een quote van die post? Ik kan het nl niet terugvinden. Ik kan alleen iets vinden over het rechts mogen inhalen van een file, wat dan wel weer logisch is, anders zou je de uitvoegstroken niet meer mogen gebruiken als het stilstaat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zie de vorige pagina voor de definitie van file volgens het ministerie.
deze pagina bovenaan, sorryquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Doe me dan even een quote van die post? Ik kan het nl niet terugvinden. Ik kan alleen iets vinden over het rechts mogen inhalen van een file, wat dan wel weer logisch is, anders zou je de uitvoegstroken niet meer mogen gebruiken als het stilstaat?
Precies!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:27 schreef Yreal het volgende:
Gedogen is iets strafbaars niet vervolgen..
dus is er geen strafbaar feit.. Dus...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies!
En aangezien er een code is, die geen wettelijke basis heeft, maar wel bepaalt wanneer het niet bestraft wordt...
Ja. En ik ben het niet met je eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:21 schreef k_man het volgende:
Misschien moet je mijn uiteenzetting nog eens doorlezen. Zonder die code zou je er gewoon voor beboet worden. Op basis van artikel 5, net als met de auto. Daarvan staat ook niet letterlijk in de wet dat het verboden is om tussen de files door te rijden, maar niemand zou het in z'n hoofd halen te beweren dat dat mag.
En nogmaals: snap je hoe je een spoiler opent?
zit niet zo te zeiken, als iedereen motor ging rijden waren we zo van de files afquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Jongens, hou op met die onzin.
Het is klip en klaar: opsodemieteren met die motorrijders. Dat ze maar met de bus of trein gaan.
Dat gejakker door de files heen en die verschrikkelijke koplampen die zo irritant flikkeren in je spiegel. Zet er shockproof lampen in ofzo.
Technisch gezien zijn een auto en motor gelijk. Motoren mogen niet naast elkaar op dezelfde baan rijden en moeten net zoveel afstand bewaren als een auto. Ook mogen motoren geen parkeerplaats delen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:33 schreef densmee het volgende:
[..]
zit niet zo te zeiken, als iedereen motor ging rijden waren we zo van de files af
technisch gezien klopt dat inderdaad, maar praktisch is toch zeker wel andersquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:39 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn een auto en motor gelijk. Motoren mogen niet naast elkaar op dezelfde baan rijden en moeten net zoveel afstand bewaren als een auto. Ook mogen motoren geen parkeerplaats delen.
Motoren mogen de file passeren tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarvan (en alleen daar). Buiten de file horen zij in het midden van een baan te rijden, net als een auto (een normale auto vult nagenoeg de hele baan, maar een Smart mag niet kleven aan de kant van een baan)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:43 schreef densmee het volgende:
[..]
technisch gezien klopt dat inderdaad, maar praktisch is toch zeker wel anders
Stel je eens een file voor met alleen maar motors. Met zijn 15en naast elkaar op de A2 .quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:39 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn een auto en motor gelijk. Motoren mogen niet naast elkaar op dezelfde baan rijden en moeten net zoveel afstand bewaren als een auto. Ook mogen motoren geen parkeerplaats delen.
Als auto's konden vliegen stondhing er een file in de lucht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Stel je eens een file voor met alleen maar motors. Met zijn 15en naast elkaar op de A2 .
En vooral bij versperringen kan je gewoon veel vloeiender doorrijdenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Stel je eens een file voor met alleen maar motors. Met zijn 15en naast elkaar op de A2 .
En als er wegwerkzaamheden zijn kan je altijd tussen de pionnetjes doorslalommenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
En vooral bij versperringen kan je gewoon veel vloeiender doorrijden
En dan al die auto's die er tussendoor inhalen. En al die motorrijders maar huilen over dat dat asociaal en onveilig is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Stel je eens een file voor met alleen maar motors. Met zijn 15en naast elkaar op de A2 .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Tja. Zal ik met me auto dan ook maar af en toe een fietspaadje meenemen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
Dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet kan
Je kan gigantisch besparen door af en toe door wat paaltjes te rijden of 4 meter fietspad mee te pakken.
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,44.68,,0,2.57quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Tja. Zal ik met me auto dan ook maar af en toe een fietspaadje meenemen?
Als het zonder die code zonder meer toegestaan zou zijn, was die code overbodig geweest. Die code geeft aan in welke situaties het gedoogd wordt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:36 schreef Yreal het volgende:
Jij zegt dat het zonder de code bekeurd zou worden onder artikel 5, dat ben ik met je oneens.
Verder kan je lullen wat je wil, maar iets dat niet strafbaar is kan je niet gedogen.
Je hebt daar niks te zoeken als motorrijder. En nee, dat bepaal jij niet zelf.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:44 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,44.68,,0,2.57
Veel plezier
Bluf.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:20 schreef Snever het volgende:
Gister weer 2 idiote motorchappies die het nodig vonden om op een veel te smalle 2 baansweg waar je amper met auto's naast elkaar kan rijden toch nog even ertussendoor proberen te knallen. Volgende keer een lifehammer in z'n nek.
klopt, maar met je auto lukt dat niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:57 schreef Modus het volgende:
[..]
Je hebt daar niks te zoeken als motorrijder. En nee, dat bepaal jij niet zelf.
Anders had hij dat al gedaan, ipv 'volgende keer'. 'volgende keer' gebeurt er ook niks.quote:
Dus? Dat was de insteek van mijn post ook helemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Yreal het volgende:
klopt, maar met je auto lukt dat niet.
Nee had hem niet in de buurt liggen en het verkeer kwam net weer op gang dus moest weer rijden. Heb al maatregelen getroffen. Hij ligt nu in de buurt, zoals het hoort eigenlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Anders had hij dat al gedaan, ipv 'volgende keer'. 'volgende keer' gebeurt er ook niks.
Dat is een goede insteek. Ik hoop alleen niet dat je een gelijkdenkende automobilist tegenkomt, want dan trek je als motorrijder toch aan het pijnlijke kortste eind.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
Dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet kan
Je kan gigantisch besparen door af en toe door wat paaltjes te rijden of 4 meter fietspad mee te pakken. Verder kan ik behoorlijk wat straatjes die verboden zijn voor auto's, maar niet voor motoren
Spijtig genoeg zijn er plenty bestuurders van motorvoertuigen (twee- én vierwielers) die veel van het geleerde tijdens de rijlessen al snel overboord gooien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef JX het volgende:
Gelukkig komen er nauwelijks files voor waar ik rij en hoef ik dus praktisch nooit tussen auto's te rijden Als ik de keus en mogelijkheid heb dan blijf ik ook altijd liever "netjes" op mijn plek in de rij.
Wel grappig dat niemand lijkt in te zien dat er een goede reden is dat motorrijders inhalen bij file/stapvoets, wat niets te maken heeft met "eerder de file uit zijn":
Filerijden is erg lastig voor motorrijders omdat je dan voortdurend met je hand de koppeling in moet knijpen, en dat kan simpelweg niet zo lang volgehouden worden als bijv. met de voet op de koppeling in een auto. Of je moet telkens stoppen en de motor in neutraal zetten en daarmee stapvoets rijdend verkeer ophouden. Een stilstaande file is minder probleem omdat je de koppeling gemakkelijk lang kunt loslaten, maar bij stapvoets is het gewoon nodig om zo door te kunnen rijden dat je de koppeling regelmatig los kunt laten.
Dat gezegd zijn er natuurlijk ook motorrijders die er misbruik van maken en bij de minste of geringste snelheidsverlaging tussenin gaan rijden of geen rekening houden met dode hoeken, dan ben je gewoon hartstikke verkeerd bezig. En als een auto per ongeluk of expres in de weg staat dan zijn er socialere manieren om daarmee om te gaan dan een spiegel wegtikken. Je wilt als motorrijder toch ook niet dat iemand een vinger op je bezit legt? Er is al genoeg frictie tussen autorijders en motorrijders, een beetje begrip van beide kanten mag best
Wordt dit nou nog steeds niet opgenomen in autorijlessen? Tijdens mijn motorrijlessen werd hier best diep op ingegaan.
En je kan amper evenwicht houden met 5km/h.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef JX het volgende:
Gelukkig komen er nauwelijks files voor waar ik rij en hoef ik dus praktisch nooit tussen auto's te rijden Als ik de keus en mogelijkheid heb dan blijf ik ook altijd liever "netjes" op mijn plek in de rij.
Wel grappig dat niemand lijkt in te zien dat er een goede reden is dat motorrijders inhalen bij file/stapvoets, wat niets te maken heeft met "eerder de file uit zijn":
Filerijden is erg lastig voor motorrijders omdat je dan voortdurend met je hand de koppeling in moet knijpen, en dat kan simpelweg niet zo lang volgehouden worden als bijv. met de voet op de koppeling in een auto. Of je moet telkens stoppen en de motor in neutraal zetten en daarmee stapvoets rijdend verkeer ophouden. Een stilstaande file is minder probleem omdat je de koppeling gemakkelijk lang kunt loslaten, maar bij stapvoets is het gewoon nodig om zo door te kunnen rijden dat je de koppeling regelmatig los kunt laten.
Dat gezegd zijn er natuurlijk ook motorrijders die er misbruik van maken en bij de minste of geringste snelheidsverlaging tussenin gaan rijden of geen rekening houden met dode hoeken, dan ben je gewoon hartstikke verkeerd bezig. En als een auto per ongeluk of expres in de weg staat dan zijn er socialere manieren om daarmee om te gaan dan een spiegel wegtikken. Je wilt als motorrijder toch ook niet dat iemand een vinger op je bezit legt? Er is al genoeg frictie tussen autorijders en motorrijders, een beetje begrip van beide kanten mag best
Wordt dit nou nog steeds niet opgenomen in autorijlessen? Tijdens mijn motorrijlessen werd hier best diep op ingegaan.
quote:
Of je leest het topic even helemaal doorquote:
srry meneerquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:52 schreef glasbak het volgende:
[..]
[..]
Of je leest het topic even helemaal door
Moet zijn:quote:Ze komen met 120 of 130 kilometer per uur aanblazen
quote:Ze komen met 140 of 150 kilometer per uur aanblazen
Koos Speequote:Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef glasbak het volgende:
Eindelijk iemand met verstand van verkeer die mij gelijk geeft
http://telegraaf.mobi/tel(...)and/1010467002_1.xml
gij bent ook niet helemaal honderd zekerquote:
Hee, hij bedoeld dat je je oogkleppen af moet zetten en eens wat vaker om je heen moet kijken om te zien wat het andere verkeer doet en gaat doen zodat je eerder kunt reageren op een verandering in de situatie en niet op het laatste moment in de ankers moet.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef thenxero het volgende:
120 rijden op de snelweg "komen aanblazen" noemen . Alsof je preventief zachter moet gaan rijden omdat misschien een vrachtwagen zijn bak misschien wel eens naar links gaat gooien om met 95 in te gaan halen.
Ik hoef eigenlijk bijna nooit in de ankers op de snelwegquote:Op zondag 4 september 2011 00:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
Hee, hij bedoeld dat je je oogkleppen af moet zetten en eens wat vaker om je heen moet kijken om te zien wat het andere verkeer doet en gaat doen zodat je eerder kunt reageren op een verandering in de situatie en niet op het laatste moment in de ankers moet.
Geen moeite met motorrijders, maar er rijden mongolen tussen die niet afremmen, en met 35 / 50km/u tussen de auto's doorschietenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:26 schreef Yreal het volgende:
Wat een jaloers kut volk, dat het liefste alle motorrijders dood ziet...
1: als motoren in de file gaan staan word het alleen maar langer
2: bij een kopstaart botsing word ik dan gesandwiched..
Respect voor iedereen die wel sociaal doet
dat dusquote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Spartagek het volgende:
[..]
Geen moeite met motorrijders, maar er rijden mongolen tussen die niet afremmen, en met 35 / 50km/u tussen de auto's doorschieten
Filestaan is voor niemand leuk, maar als je dan ook nog 'rekening' moet houden met idioten die niet het fatsoen van stapvoets rijden kennen, krijg je nog meer ongelukken.
de motorrijder die 'rustig' voorbij knort merk ik niet eens op, maar die opgefokte racekakkers zorgen voor veel irritatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |