Ga je met een kaart rijden of een navigatie ofzo? Kan evt wel een rondje voor je uittekenen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
150 moet ook wel lukken als het een rustige tourtocht is en je gewoon bij mensen in hun wiel gaat zitten. Desondanks lijkt mij 90 inderdaad wel een betere tussenstap.
Ik ben zondag dus in Arnhem, niet zaterdag, iemand toevallig zin om een rondje met mee te fietsen die daar in de buurt woont? Ben van plan het gebied rond de Posbank te verkennen.
Ik fiets minder dan jij doet en fiets eigenlijk zo 150km (niet zo dat ik niet kapot ben op het eind hoor). Maar ik heb dan ook wel een aardige basisconditie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:58 schreef Quitter3 het volgende:
Ik fiets nu 2 keer per week meestal zo´n 40 km.
Nu wil ik volgende week een toertocht rijden, waar je 90 of 150 km kunt doen.
90 zal wel lukken, maar is het reeel om voor 150 te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee.
En als je ook maar enigzins twijfelt, niet doen. Je kan altijd nog een keer voor de 1`50 gaan als je de 90 goed vond gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 03:26 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik fiets minder dan jij doet en fiets eigenlijk zo 150km (niet zo dat ik niet kapot ben op het eind hoor). Maar ik heb dan ook wel een aardige basisconditie.
Toen ik vorig jaar de damloop (16,1km) liep had ik ook nog nooit meer dan 13km gelopen. Ofwel, op een goede conditie kun je best veel aan. Dus de vraag is toch vooral, heb jij het idee dat je conditie wel aardig is? Dan gewoon doen!
Kan best hoor, je bent toch niet van suiker zoals die andere slapjanussen hier?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
150 moet ook wel lukken als het een rustige tourtocht is en je gewoon bij mensen in hun wiel gaat zitten. Desondanks lijkt mij 90 inderdaad wel een betere tussenstap.
Ik ben zondag dus in Arnhem, niet zaterdag, iemand toevallig zin om een rondje met mee te fietsen die daar in de buurt woont? Ben van plan het gebied rond de Posbank te verkennen.
Dat blog is niet officieel.. Volgens mij is de nr 1 locatie op dit moment Flevoland. Lekker centraal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:36 schreef Blik het volgende:
nog even over die berg, volgens dat blog is ene locatie ten Noorden van de Waddenzeede beste plek. Hoe moet je daar dan komen? Met de ferry?
Wie is die pro en hoe gaat de meting in zijn werk?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen een afspraak om met een professional naar de afstelling van m'n fiets te gaan kijken. Ben benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen.
Misschien fiets ik daarna wel even door naar Veenendaal om te kijken bij de koers.
Vandaag de Pers gelezen over onze komkommer berg jongens?
Is het via een bedrijf geregeld ofzo dat je niet weet wie die prof is. Dan zal het een dynamische meting zijn wat wel goed is. Wat vragen ze er voor als ik mag vragen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat weet ik nog niet precies. De fiets gaat iig mee en ik ga in m'n fietskleding. Daar word ik opgemeten en gaan we kijken naar het verder afstellen van de fiets.
Als dat is gebeurd zit ik gelijk op de heuvelrug en kan ik rondjes van een uurtje ofzo maken om te kijken of het beter fietst. Daarna nog eventuele aanpassingen.
Ah oke. Een leuk verhaal van mijn FM is dat Bioracer vroeger begon met die metingen. Ze hadden dat zo ontwikkeld dat er altijd wat moest gebeuren. Je betaalde toen 70 gulden ofzo en je had als fietsenmaker ook nog eens de winst van het materiaal, kortere/langere stuurpen etc. Erg lucratief.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik bedoelde met "professional" niet een Raborenner oid maar iemand die als beroep bezig is met racefietsen![]()
We hebben geen prijs afgesproken, omdat we op een aantal manieren kunnen afrekenen (arbeidsloon of bv een aantal onderdelen daar afnemen..)
Edi: vlak voor ik begon bij mijn huidige werk hadden zij als bedrijfsuitje een fietstocht met een aantal renners van Skil-Shimano! Die keken met wat mecaniciens dan ook gelijk naar de afstelling van je fiets. Schijnt wel erg tof geweest te zijn.
Maak je maar geen zorgen, die berg komt er nooit. Dit is megalomaner en idioter dan de toren van Babel, hitlers 100-jarige rijk en andere planeten koloniseren bij elkaar. Hoewel we dat laatste misschien nog eerder voor elkaar hebben dan dat er een heuse berg in Nederland staat...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:13 schreef MZN het volgende:
Ik zat net op www.diebergkomter.nl te kijken. Die Thijs Zonneveld kan het leuk opschrijven maar het klinkt me nog steeds debiel in de oren. Een traject van 20 tot 30 jaar bouwen betekent ook dat ik toch al gauw 50+ ben als ie ook echt af is.
Hoe het ook zij, mocht ik die leeftijd in goede vorm halen ga ik er zeker een keer tegenop fietsen/vanaf boarden/tegenaan klauteren!
Waarom willen we dit? Wordt het land daar beter van, of kunnen die briljante geologen en TU-ers zich misschien niet beter bezig houden met energievraagstukken, hoe we ons land droog en leefbaar houden, etc? Ik wil geen zeikerd zijn, maar volgens mij kunnen we ons in Nederland nog voldoende bezig houden met nuttiger zaken.quote:Niets doen is het makkelijkste wat er is. Ook al kun je zelf niets bijdragen, dan ken je vast wel iemand die dat wel kan. Mail, bel, tweet me. We hebben geologen nodig. En briljante TU-studenten. En projectontwikkelaars. En klimatologen. En politici met lef. En marketeers. En zandsjouwers. En investeerders (koop een bergdorp met je eigen naam!).
We hebben publiciteit nodig. Plus tien of twintig vierkante kilometer grond. Plus een kudde creatieve geesten. En zelfvertrouwen, een Alp aan zelfvertrouwen. Dit kunnen we. Dit doen we.
Die berg komt er. Punt uit.
Goed plan! Bovenop de berg maken we een stuwmeer, 1e waterkracht centrale van Nederland is een feitquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen, die berg komt er nooit. Dit is megalomaner en idioter dan de toren van Babel, hitlers 100-jarige rijk en andere planeten koloniseren bij elkaar. Hoewel we dat laatste misschien nog eerder voor elkaar hebben dan dat er een heuse berg in Nederland staat...
[..]
[quote]Op donderdag 18 augustus 2011 11:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen, die berg komt er nooit. Dit is megalomaner en idioter dan de toren van Babel, hitlers 100-jarige rijk en andere planeten koloniseren bij elkaar. Hoewel we dat laatste misschien nog eerder voor elkaar hebben dan dat er een heuse berg in Nederland staat...
[..]
Waarom willen we dit? Wordt het land daar beter van, of kunnen die briljante geologen en TU-ers zich misschien niet beter bezig houden met energievraagstukken, hoe we ons land droog en leefbaar houden, etc? Ik wil geen zeikerd zijn, maar volgens mij kunnen we ons in Nederland nog voldoende bezig houden met nuttiger zaken.
Ik ben het wel met de oude zeikerd eens ;-). Ze zijn nu bezig met het zoeken naar de financiering van het haalbaarheidsplan... Alleen dat al voelt voor mij als geld over de balk gooien.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goed plan! Bovenop de berg maken we een stuwmeer, 1e waterkracht centrale van Nederland is een feit![]()
Je klinkt idd wel als een oude zeikerd
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:34 schreef Blik het volgende:
Meer nieuws
http://www.nusport.nl/ove(...)ederlandse-berg.html
Ja, en op een berg van 2000 meter gaat dat beter wordenquote:"De Limburgse heuvels zijn een mooie opstap, maar de hoogtemeters en met name de lengte van wegen in de heuvels zijn niet te vergelijken met hooggebergten in de Alpen of de Pyreneeën."
Of je nou 10k uitgeeft voor een advertentie in een landelijke krant, of je werkt voor 10k aan een project en wordt daardoor genoemd in een landelijke krant..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:03 schreef MZN het volgende:
[..]
Ik ben het wel met de oude zeikerd eens ;-). Ze zijn nu bezig met het zoeken naar de financiering van het haalbaarheidsplan... Alleen dat al voelt voor mij als geld over de balk gooien.
Da's een goeie. 'T is maar goed dat ik geen aandrang voel ondernemer te worden...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of je nou 10k uitgeeft voor een advertentie in een landelijke krant, of je werkt voor 10k aan een project en wordt daardoor genoemd in een landelijke krant
0 tot 2000 meter tegen 10% is 20 km klimmenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Ja, en op een berg van 2000 meter gaat dat beter worden
Ehhh, ja?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Ja, en op een berg van 2000 meter gaat dat beter worden
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
20%? Dat is 20 meter hoogtesteiging op 100 meter he?
Als ik het net even goed uit heb getekend, en de berg zou een vierkant grondoppervlak hebben, dan is hij 91% op de stijlste zijde
Ik was van plan gewoon op gevoel daar wat rond te rijden maar als je nog tips hebt voor andere heuvels daar in de buurt houd ik me aanbevolen. Geen zin om zelf mee te fietsen of is het te ver vanuit waar je woont?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ga je met een kaart rijden of een navigatie ofzo? Kan evt wel een rondje voor je uittekenen.
Wat moet ik verduidelijken?quote:
Een weg gaat toch nooit recht een berg op?quote:
Als je er nog nooit geweest bent is deze wel leuk:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:20 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik was van plan gewoon op gevoel daar wat rond te rijden maar als je nog tips hebt voor andere heuvels daar in de buurt houd ik me aanbevolen. Geen zin om zelf mee te fietsen of is het te ver vanuit waar je woont?
Eeeehm, Grand Tour- etappes zijn verre van gratis, hoor!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
0 tot 2000 meter tegen 10% is 20 km klimmenDat is gewoon Tour de France HC hoor.
Grand tours zullen in de rij staan om een etappe te organiseren! Allemaal gratis reclame voor Nederland!
Dan wel!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Eeeehm, Grand Tour- etappes zijn verre van gratis, hoor!
Oepsquote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:49 schreef Blik het volgende:
[..]
[me=Blik]mompelt iets over spuit11
[/me]
al gepost...
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
.. En daarbij worden we dan ook nog eens uitgelachen door al onze buurlanden: "Kijk eens wat die gekke hollanders nu weer doen"..De belgen weten er al van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.sporza.be/cm/s(...)18_nederlanders_bergquote:Nederlanders willen berg van 2.000m bouwen
Belga
Nu is Alpe d'Huez nog "de Nederlandse berg".
do 18/08/2011 - 12:29
Dat Nederlanders het soms groot zien, wisten we al. Maar hoe groot ze het in hun nieuwe idee zien, slaat ons toch met verstomming. Verschillende sportbonden willen een heuse berg, een alp doen verrijzen.![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:50 schreef JohnDDD het volgende:
Ben uitgenodigd om naar Hawaii te gaan in december. Denk er nu over om dan daar de Mauna Kea te beklimmen, de hoogste berg ter wereld als je ook de hoogte onder de zeebodem meerekent. Echt een baas van een berg die 4205 meter boven de zeespiegel uittorent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mauna_Kea
De laatste 5 km zijn geloof ik onverhard waardoor je het eigenlijk alleen met een MTB kan doen. Er zit geloof ik een kilometer in van 19% en verder nog een heleboel immens steile stukken.
Had de blog van iemand gelezen die er tegen op gefietst was in een uur of 5, 6. Pff.
Wacht even is dat 69 km klimmen? Kolere zeg...quote:
Is wel wat voor in de Flevopolder.quote:
Eens.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is wel wat voor in de Flevopolder.
6% maar.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wacht even is dat 69 km klimmen? Kolere zeg...
Was ook mijn eerste gedachte: Wat een afdaling!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:41 schreef ursel het volgende:
[..]
6% maar.
En betekend ook 69 km dalen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |