Die muur inderdaad... Het jaar voordat ze hem neerhaalden ben ik er nog geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:12 schreef Karina het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat je iets hoort of ziet op tv en dan denk je: jeetje is dat al ZO lang geleden, het lijkt nog zo kort geleden.
Dan ga je rekenen en dan realiseer je je dat je destijds nog jong was![]()
Ik had het gisteren, ik zag op tv de Berlijnse Muur herdenking en zocht op wanneer de muur werd neergehaald, dat was in 1989, het lijkt als gisteren.
Welke gebeurtenissen herinneren jullie je nog als gisteren? Mogen ook leuke dingen zijn
NU ben ik helemaal depressief gewordenquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:05 schreef Disana het volgende:
Ik vind het nog steeds wennen dat de jaren zeventig echt al veertig jaar achter ons liggen. Ze lijken zo dichtbij.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:10 schreef Karina het volgende:
[..]
NU ben ik helemaal depressief geworden
Oeps!quote:
FreddyMercury al 20quote:
wut?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:26 schreef Deisyy het volgende:
Het is alweer 16 jaar geleden dat Teach In het songfestival won
Eindelijk iemand die opletquote:
Bijna 34 jaar geleden..quote:
was ik 16 en werkte in Buitenvelderd vergeet dat nooitquote:
Gezelllligquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Bijna 34 jaar geleden..
Hij ging dood op mijn verjaardag. Elke verjaardag daarna draaiden ze (in mijn ogen toen) alleen maar Elvis op de radio.
echt zonde... klotedrugsquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
was ik 16 en werkte in Buitenvelderd vergeet dat nooit
medicijnen drank zwaar leven oppeppers etc. ach hij leefde als god maar Elvis is niet dood......quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
echt zonde... klotedrugs
Jah... en ik ben eigenlijk Napoleonquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:41 schreef Toverheks het volgende:
[..]
medicijnen drank zwaar leven oppeppers etc. ach hij leefde als god maar Elvis is niet dood......![]()
oh heb er wat van gelezen niet normaal zelf een filmpje dat hij zijn treurende fans gadesloeg achter het gordijntje van Graceland
Toen zat ik net TV te kijken, werd zomaar wakker, bed uit, CNN aan en hoppatee...quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:42 schreef Toverheks het volgende:
31 augustus 1997 Lady Di.
Mijn oudste kwam aan mijn bed smorgens en vertelde het zo raar sommige dingen vergeet je nooit.
ik dacht eerder Marie Antoinettequote:Op zondag 14 augustus 2011 18:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jah... en ik ben eigenlijk Napoleonwist je dat niet ???
net zoals heel gek, als ik dit nummer hoor altijd aan Willem Ruis moet denken, dit draaide Frits Spits tussen 6 en 7 uur savonds speciaal voor die Willen Ruis. echt als ik dit nummer hoor denk ik daar altijd aan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Toen zat ik net TV te kijken, werd zomaar wakker, bed uit, CNN aan en hoppatee...
gelijk die Griek zijn nest uitgesleurd![]()
jah... eh.. moest ie toch weten
Leven als (Godin) een koningin in Frankrijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik dacht eerder Marie Antoinette
Oh dat was zo erg, ik zat te janken voor de tvquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef aloa het volgende:
Heizel Drama... we gingen kijken naar een voetbal finale en kregen toen live op tv het heizel drama te zien.![]()
De Herald of Free Enterprise heeft heel veel indruk op mij gemaakt. De berging van het schip werd uitgezonden op tv, ik was toen met een griepje thuis en heb ik de hele dag snotterend op de bank gekeken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:19 schreef Cat22 het volgende:
Omdat ongelukken, drama's en rampen vaak een veel grotere impact hebben.
Ik weet nog dat ik in de hangmat lag te relaxen toen ik hoorde van de vuurwerkramp in Enschede.
En voor de eerste keer alleen thuis was met mijn broertje toen de Herald of Free Enterprise kapseisde.
Het eerste mannetje op de maan? Wij mochten daarvoor wakker blijven.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:16 schreef Karina het volgende:
Waarom herinnert iedereen zich toch meer de nare dingen en niet de leuke dingen? Ik weet ook niet zo snel iets leuks/grappigs, waar ik van zeg: is dat al weer ZOOOO lang geleden.
De Bijlmerramp ook alweer 18 jaar geleden, nou als de dag van gisteren maar toen woondequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:19 schreef Cat22 het volgende:
Omdat ongelukken, drama's en rampen vaak een veel grotere impact hebben.
Ik weet nog dat ik in de hangmat lag te relaxen toen ik hoorde van de vuurwerkramp in Enschede.
En voor de eerste keer alleen thuis was met mijn broertje toen de Herald of Free Enterprise kapseisde.
die is nu.veeeel ouder dan ikquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:24 schreef Deisyy het volgende:
Hoe lang het is geleden weet ik niet, maar deze is wel leuk.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De Bijlmerramp ook alweer 18 jaar geleden, nou als de dag van gisteren maar toen woonde
ik in de Bijlmer en ik zat echt heeeeeeeeeeel dichtbij, als dat vliegtuig 1 minuut eerder was
neergestort had ik hier niet meer gezeten eigenlijk...
dit hoorde ik op de radio van Jeroen van Inkel, die zei smiddags mensen zet je tv aan dit is geen geintje, echt ik weet dat nog zo goed.quote:
Ik dacht eerlijk gezegd dat dat veel langer geleden was. Dacht ergens in de jaren 80.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De Bijlmerramp ook alweer 18 jaar geleden, nou als de dag van gisteren maar toen woonde
ik in de Bijlmer en ik zat echt heeeeeeeeeeel dichtbij, als dat vliegtuig 1 minuut eerder was
neergestort had ik hier niet meer gezeten eigenlijk...
Op het moment dat het gebeurde hoorde ik een soort ''reutelend'' geluid en toen een keihardequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dat kan ik me nog heel erg goed herrineren, maar ken veel mensen die daar toen geholpen hadden, en oudste heeft jaren terug alles in kaart moeten brengen qua gezondheid etc van de mensen die daar betrokken bij waren
kan ik me helemaal voorstellen, echt wat ben ik blij dat jij niet in die flat woondequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Op het moment dat het gebeurde hoorde ik een soort ''reutelend'' geluid en toen een keiharde
klap, en ik dacht dat het de metro was die ontspoord ofzo, dus ik naar het balkon maar
ik woonde in zo'n torenflat en ik kon niet ''om het hoekje kijken'' maar ik zag wel zwarte rook en
mijn buurman kon het wel zien en die riep dat het een vliegtuig was, iedereen als een gek de lift in
om te kijken, één grote chaos, van mensen die riepen te huilen en te roepen, maar het was net eenfilm, het drong niet eens goed tot me door en toen ik thuis kwam ging meteen de telefoon
en de eerste was mijn broer die in Singapore woonde want het was daar al op CNN![]()
en ik nog heel vrolijk, nee hoor ik leef nog ! want ze hadden niet helemaal duidelijk gezegd
welke flat het was, maar wel een plattegrondje laten zien waar mijn flat dus ook op stond,
nah.. toen kwam de rest van de familie met bellen, maar het drong pas later in de week tot me door, raar sfeertje.... heel stil
en het moment dat het ECHT tot me doordrong was volgens mij pas toen ik bij de bakker kwam
en daar een foto hing van het meisje dat daar werkte want die was dus ook omgekomen.
ja... rare week was dat...
nah...quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kan ik me helemaal voorstellen, echt wat ben ik blij dat jij niet in die flat woonde
Ja met Apollo Henkie, dat kan ik me nog wel herinneren. Voor Woodstock was ik denk ik nog te klein.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Het eerste mannetje op de maan? Wij mochten daarvoor wakker blijven.
En Woodstock. Toch ook heel indrukwekkend.
verkeerde filmpje deze dusquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, nu moet er iemand even met iets leuks komen want ik weet effe niks
HEKS !!!!! ik zei iets vrolijksquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Toverheks het volgende:
[..]
keek ik vroeger samen met mijn ouders, pas geleden nog gezien, zitten ze in een zware storm in de hut. je zag steeds shots van *buiten* woeste zee en dan schakelde ze over weer naar de hut, echt zelf de lamp bleef stilhangen, en vroeger vond ik het spannend de muziek blijft mooi.
zie boven er ging wat mis verkeerde filmpjequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
HEKS !!!!! ik zei iets vrolijks![]()
straks zitten we allemaal aan de antidepressiva
voetbal zeg mij echt niksquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:52 schreef Karina het volgende:
OK, helaas weer een voetbalmoment, zegt ook wel wat over mij, ik kan me herinneren dat we op het werk met zijn allen zaten te kijken, sigaretje erbij, nog NET geen biertje, gordijnen dicht en juichen maar:
Ajax wint de Wereldcup dus
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zie boven er ging wat mis verkeerde filmpje
Gullit speelde niet/nooit bij Ajaxquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
voetbal zeg mij echt niksik weet wel dat ze ergens in een ver veleden de werldcup hadden
was dat niet met Ruud Gullit en dat ie toen die beker aan Nelson Mandela opdroeg ofzoiets?
of was dat weer iets anders?
Nah, Woodstock zag ik ook pas jaren later, maar die muziek kwam hier wel al heel snel naartoe en dat gaf zo'n gevoel van blijdschap en vrijheidquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja met Apollo Henkie, dat kan ik me nog wel herinneren. Voor Woodstock was ik denk ik nog te klein.
ow ...quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Gullit speelde niet/nooit bij AjaxDat was zijn voetballer van het jaar beker toen.
Dat was misschien wel dezelfde winter dat we schaatsend over de straten naar school kondenquote:
2 jaar achter elkaar een Elfstedentocht volgens mijquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:03 schreef Ole het volgende:
En op straat schaatsen! Trouwens bijna elk jaar, maar geen elfstedentocht, die kwam pas in 86
yup, met Evert. De eerste.keer al tot.de enkels in het water. Later in 96 of zo.nog een keerquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 jaar achter elkaar een Elfstedentocht volgens mij
Ja! Daar had ik zooooo lang naar uitgekeken. Niet voor te stellen dat het jaar 2000 begon. En nu is het alweer 11 jaar geleden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef Karina het volgende:
En het is alweer een tijd geleden dat het nieuwe Millenium begon!
quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:10 schreef Karina het volgende:
OK nog een voetbalding, ik zag het net in een ander topic voorbijflitsen, opening van de Amsterdam Arena, dat was in 1996! En DAT lijkt echt nog gisteren.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:23 schreef aloa het volgende:
Live Aid 85. Wat een spektakel was dat toen.
12 jaar geledenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:15 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]
1 januari 2002 werd de Euro ingevoerd, dat is pas 12 jaar geleden, maar lijkt alweer veel langer.
Ik ben mijn tijd ver vooruitquote:
quote:
quote:1963: de koudste winter van de eeuw
De winter van 1963 was de koudste van de eeuw: over drie maanden december 1962 en januari en februari 1963 had De Bilt een gemiddelde temperatuur van -3,1 graden (+2,6 graden is normaal). De winter 1947 bezet de tweede plaats op de eeuwlijst met gemiddeld -2,4 graden.
Sowwyquote:Op maandag 15 augustus 2011 07:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Nouen ik had nog wel een goed humeur vanmorgen
quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:47 schreef Ole het volgende:
63 was toch de elfstedentocht van hel? Dat Reinier Paping won?
Ik zat in Bos en Lommer toen het gebeurde, bij een vriendin. Vliegtuig was daar 2 keer overgevlogen. Ouders van mijn vriendin kenden A'dam niet, dus die belden doodongerust op. "Vandaar al die sirenes"(kwamen over de ring overal vandaan)quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Op het moment dat het gebeurde hoorde ik een soort ''reutelend'' geluid en toen een keiharde
klap, en ik dacht dat het de metro was die ontspoord ofzo, dus ik naar het balkon maar
ik woonde in zo'n torenflat en ik kon niet ''om het hoekje kijken'' maar ik zag wel zwarte rook en
mijn buurman kon het wel zien en die riep dat het een vliegtuig was, iedereen als een gek de lift in
om te kijken, één grote chaos, van mensen die riepen te huilen en te roepen, maar het was net eenfilm, het drong niet eens goed tot me door en toen ik thuis kwam ging meteen de telefoon
en de eerste was mijn broer die in Singapore woonde want het was daar al op CNN![]()
en ik nog heel vrolijk, nee hoor ik leef nog ! want ze hadden niet helemaal duidelijk gezegd
welke flat het was, maar wel een plattegrondje laten zien waar mijn flat dus ook op stond,
nah.. toen kwam de rest van de familie met bellen, maar het drong pas later in de week tot me door, raar sfeertje.... heel stil
en het moment dat het ECHT tot me doordrong was volgens mij pas toen ik bij de bakker kwam
en daar een foto hing van het meisje dat daar werkte want die was dus ook omgekomen.
ja... rare week was dat...
Wat ik ook bizar vind, is dat de Muur alweer bijna net zolang weg is als dat 'ie ooit heeft gestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:12 schreef Karina het volgende:
Ik had het gisteren, ik zag op tv de Berlijnse Muur herdenking en zocht op wanneer de muur werd neergehaald, dat was in 1989, het lijkt als gisteren.
ja was reportage van de week mensen die zo naar beneden sprongen toen etc. die Burgemeester met een hele goede speechquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat ik ook bizar vind, is dat de Muur alweer bijna net zolang weg is als dat 'ie ooit heeft gestaan.
quote:
Klopt. Het was zelfs zo koud dat de Noordzee bevroren was. Ik heb nog een foto waarop ik als 8-9 jarige, samen met mijn vader over de bevroren golven van de Noordzee loop.quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:41 schreef Karina het volgende:
Ik was 1 en ik weet helemaal niets meer van toen ik 1 was, alleen nog een foto waarop het HEEL koud was in de winter. Was ook de koudste winter van de eeuw meteen:
Mijn moeder heeft een foto met als onderschrift "mijn eerste winter was een hele koude" (of zoiets) - helaas heb ik deze niet digitaal, anders zou ik hem hier neerzetten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Het was zelfs zo koud dat de Noordzee bevroren was. Ik heb nog een foto waarop ik als 8-9 jarige, samen met mijn vader over de bevroren golfen van de Noordzee loop.
Behaard was ie wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:14 schreef trovey het volgende:
Nu ben ik officieel middelbaar en de Bee Gees zijn of dood of bijna bejaard.
Zelfs dat is minder geworden.quote:
En de rol drop in zijn strakke broek ?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Zelfs dat is minder geworden.Weg mooie manen van Barry...over Robin zullen we het dan maar niet hebben, die heeft een dood beest op zijn hoofd.
Krijg je ervan als je mijn user-naam hebt.quote:
Foto opgezocht: mijn kleine broertje erbij op de armen van mijn vader.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:37 schreef golfer het volgende:
Klopt. Het was zelfs zo koud dat de Noordzee bevroren was. Ik heb nog een foto waarop ik als 8-9 jarige, samen met mijn vader over de bevroren golven van de Noordzee loop.
Mooi hoor. Wij hebben zo'n foto van het IJsselmeer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Foto opgezocht: mijn kleine broertje erbij op de armen van mijn vader.
[ afbeelding ]
Het IJsselmeer kon je die winter met de auto oversteken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:52 schreef Disana het volgende:
Mooi hoor. Wij hebben zo'n foto van het IJsselmeer.
Wat een leuke foto! Die foto die ik bedoelde is ook zoiets, maar dan in het Westerpark in Amsterdam (geloof ik, in ieder geval in een park).quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:44 schreef golfer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Strakke broeken zijn er niet meerquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
En de rol drop in zijn strakke broek ?
Toen zat ik nog in mijn vaders pijpkaneel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:44 schreef golfer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kindje toch, ben je nog zo jong?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:06 schreef trovey het volgende:
Toen zat ik nog in mijn vaders pijpkaneel.
Nee extra largequote:Op maandag 15 augustus 2011 19:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Strakke broeken zijn er niet meer...of draag jij die nog?
In ieder geval jonger dan jij bent maar oeroud voor een 16-jarige.quote:
Zoveel jonger dan jou ben ik nou ook weer niet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee extra largeHeb ze wel gedragen en dat noemden we soulbroeken.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:53 schreef tong80 het volgende:
Mijn pa heeft trouwens over de waal gelopen in 1963.
Soms weet je niet meer of je het nou ECHT hebt gezien/meegemaakt of dat je dat alleen maar denkt. Zoveel gebeurtenissen worden op tv keer op keer herhaald, op een gegeven moment denk je misschien dat je het gezien hebt, terwijl dat helemaal niet zo isquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:12 schreef tong80 het volgende:
Ik was te jong om de maanlanding te herinneren.
Apollo Henkie ken ik nog wel van Studio Sport. Veel te jong overleden.
Maar ook mooi. Schokkend kan mooi zijn. Net als je op tv ergeren leuk kan zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Heb het boek diverse keren gelezen in de kwetsbare puberjaren.Vond het toch wel een beetje schokkend, hoor. Vrij grof, nog steeds. En heel pijnlijk soms.
Ik was toen al tiener en vond het enorm spannend. De naam Apollo Henkie zegt mij dan weer niets, die moest ik opzoeken en dan zie ik dat hij de latere landingen becommentarieerde.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:12 schreef tong80 het volgende:
Ik was te jong om de maanlanding te herinneren.
Apollo Henkie ken ik nog wel van Studio Sport. Veel te jong overleden.
kan me nog herinneren dat we door mijn vader uit bed werden gehaald om het volgende te kijken..quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Het eerste mannetje op de maan? Wij mochten daarvoor wakker blijven.
Loebbersquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kan me nog herinneren dat we door mijn vader uit bed werden gehaald om het volgende te kijken..
volgens hem (als groot sportfan) waren we getuige van een stukje sportgeschiedenis
Ja, die nachtwedstrijden bekeek ik ook altijd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
kan me nog herinneren dat we door mijn vader uit bed werden gehaald om het volgende te kijken..
volgens hem (als groot sportfan) waren we getuige van een stukje sportgeschiedenis
Ik werd ook uit bed gehaald. Ali voor mij de grootste sportman ooit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
De wedstrijd tegen Lubbers mocht ik in bed blijven, maar wedstrijden tegen Norton, Foreman en natuurlijk Frazier heb ik wel diep in de nacht mogen kijken. Beroemdste gevecht blijft toch de "Thrilla in Manilla" tussen Ali en Frazier. Was net oud genoeg om het me nu nog te kunnen herinneren. Leuk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:36 schreef tong80 het volgende:
Ik werd ook uit bed gehaald. Ali voor mij de grootste sportman ooit.
Schitterende bekroonde documentaire over net als rumble in the jungle tegen Foreman.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De wedstrijd tegen Lubbers mocht ik in bed blijven, maar wedstrijden tegen Norton, Foreman en natuurlijk Frazier heb ik wel diep in de nacht mogen kijken. Beroemdste gevecht blijft toch de "Thrilla in Manilla" tussen Ali en Frazier. Was net oud genoeg om het me nu nog te kunnen herinneren. Leuk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thrilla_in_Manila
Jij moet nogal vaak pissen he? Elk uur toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:43 schreef tong80 het volgende:
Ik keek naar het WK atletiek.
Ging even pissen en miste het wereldrecord van Mike Powel
Pissen is mijn grootste hibbyquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij moet nogal vaak pissen he? Elk uur toch?![]()
Bob Beamon nog meegemaakt?
Vorig jaar tijdens een openluchtvoorstelling hier in de buurt, deze documentaire nog gezien, het was helaas een beetje koud, maar wel van genoten:quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Schitterende bekroonde documentaire over net als rumble in the jungle tegen Foreman.
van dat pissen is heel herkenbaar, hoeveel doelpunten ik niet gemist hebquote:Samenvatting
Tijdens het bewerken van de Mohammed Ali-biopic 'When We Were Kings; viel het producer Jeffrey Levy-Hinte op dat er nog honderden uren aan ongebruikt materiaal overbleven. Hij maakte van die extra beelden zijn regiedebuut 'Soul Power', een documentaire over het concert tijdens de Rumble In The Jungle-boxfinale tussen Ali en Foreman in Zaïre anno 1974. De film bevat beelden van de optredens van onder andere James Brown, B.B King, Celia Cruz en Miriam Makeba én van de beruchte boxpromotor Don King. Niet zomaar een concertfilm...een stukje geschiedenis!
Heb op de Duitse TV nog een keer een prachtdocu gezien over München '72, inclusief originele beelden. Daar is het fout gegaan met dat "The games must go on" gelul van Avery.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Pissen is mijn grootste hibby
Beamon was net voor mijn tijd. In 68 was ik 6.
De volgende spelen met de palestijnse actie kan ik me nog wel herinneren. Weet nog dat ik als jonge sportliefhebber geschokt was. Snapte natuurlijk niks van de gedachte erachter.
Vast wel ergens te vinden als je zoektquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:51 schreef tong80 het volgende:
Oe die wil ik zien. De beelden van Miriam Makeba in die Ali doc. zijn al indrukwekkend.
Lijkt me mooiquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Vast wel ergens te vinden als je zoekt
Johan Derksen en Theo Van Gogh deden het standaard.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:49 schreef Karina het volgende:
OT: al weer een tijdje geleden dat je mocht roken op tv
Inderdaad ja! Laatst nog een stapeltje Eurocheques en overschrijfformulieren weggegooid.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Karina het volgende:
Weten jullie nog dat je in winkels betaalde met een Eurocheque? Dat is ook al weer tien jaar gelden zie ik net.
[ afbeelding ]
Pinnen kon je nog niet in winkels, dus bij een grote aankoop kwamen de Eurocheques tevoorschijn.
Cheques moest je toch ook gebruiken om geld op te halen bij het postkantoor (girorekening)? Stond je soms op zaterdagmiddag af te rekenen bij de supermarkt met een cheque omdat je niet op tijd geld had gehaald.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Karina het volgende:
Weten jullie nog dat je in winkels betaalde met een Eurocheque? Dat is ook al weer tien jaar gelden zie ik net.
[ afbeelding ]
Pinnen kon je nog niet in winkels, dus bij een grote aankoop kwamen de Eurocheques tevoorschijn.
Ik heb er nog een in mijn portemonnee zitten zelfs en een stuiver.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:47 schreef Frollo het volgende:
O ja, en ik kwam vanochtend toevallig een oud dubbeltje tegen. Helemaal vergeten dat die zo klein waren!
Sterker nog, ik kan me de laatste keer niet eens meer herinnerenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:16 schreef Kingstown het volgende:
Ik hoorde laatst in een puberprogramma over de eerste keer seks hebben....dát is pas lang geleden....kan het me geeneens meer herinneren.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Sterker nog, ik kan me de laatste keer niet eens meer herinneren
Phil Bloom die dagblad Trouw las.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:15 schreef Karina het volgende:
Het was in 1967, in het programma Hoepla.
Wat een afstand ook he? Dat is nog verder dan mijn huiskamer lang is, veel verder zelfs!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef Berkery het volgende:
Mike Powell, die het toen 23 jaar oude wereldrecord verspringen verbrak:
En dat record staat ook alweer 20 jaar.
Het is ongeveer de lengte van mijn tuinquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat een afstand ook he? Dat is nog verder dan mijn huiskamer lang is, veel verder zelfs!
Vind ik ver vergeleken met andere atletiek records. Het Nederlands record is iets van 8 meter 10.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:37 schreef Karina het volgende:
Ik heb even opgezocht wat het record wat langer geleden was, in 1960 bijvoorbeeld was het wereldrecord nog 8.21!
Volgens mij heb ik dat WEL gezien destijds (maar ik weet het niet zeker), het was na Hoepla denk ik?quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:50 schreef tong80 het volgende:
Kennen jullie Open en Bloot nog van de VARA ? Joop van Tijn was de eerste die het woord neuken op TV zei.
In Engeland en Amerika wordt dat nog steeds niet gedaan.
In Nederland zagen we gewoon Deep Throat op de publieke omroep.
Ook dat even opgezochtquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind ik ver vergeleken met andere atletiek records. Het Nederlands record is iets van 8 meter 10.
De jaren ervoor was Kees meestal de beste. Van 1966 t/m 1970, daarna werd ie voorbij geschaatst door Ard.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:51 schreef Karina het volgende:
Nog meer sport van heel lang geleden, Ard en Keessie (ik was voor de tweede, geen idee waarom, beetje de underdog misschien?).
Bob Beamonquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:52 schreef tong80 het volgende:
Toevallig nu de verspringers op het WK. De besten springen rond de wereldrecordafstand van 50 jaar geleden.
Ze hebben voor jou bij KPN een telefoon gemaakt met nepdraaischijf, hij lijkt op de oude telefoon van vroeger, de draaischijf zijn tiptoetsen maar maakt wel het geluid van de oude draaischijftelefoon. Kan helaas geen plaatje vinden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef Karina het volgende:
Telefoons met draaischijf, ook zo lang geleden dat ik die gebruikt heb!
Leuk! Als ik nog een vaste lijn had, kocht ik die meteen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:03 schreef Maes het volgende:
[..]
Ze hebben voor jou bij KPN een telefoon gemaakt met nepdraaischijf, hij lijkt op de oude telefoon van vroeger, de draaischijf zijn tiptoetsen maar maakt wel het geluid van de oude draaischijftelefoon. Kan helaas geen plaatje vinden.![]()
De tijd gaat idd te snel.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:23 schreef ia het volgende:
Elvis zou vandaag de dag 72 zijn geweest..
Freddie mercury 65, de tijd gaat snel..
76quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:23 schreef ia het volgende:
Elvis zou vandaag de dag 72 zijn geweest..
Uh, ik corrigeer mijzelf even, het BEGON 9 jaar geleden, de finale kwam in het jaar erna, de eerste uitzending was in november 2002, finale in maart 2003quote:
Oh, maar ik bedoelde met diequote:Op vrijdag 16 september 2011 15:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Uh, ik corrigeer mijzelf even, het BEGON 9 jaar geleden, de finale kwam in het jaar erna, de eerste uitzending was in november 2002, finale in maart 2003
Nou toen ik gisteren DWDD ff zat te kijken en Ted de Braak weer zag dacht ik van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:12 schreef Karina het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat je iets hoort of ziet op tv en dan denk je: jeetje is dat al ZO lang geleden, het lijkt nog zo kort geleden.
Dan ga je rekenen en dan realiseer je je dat je destijds nog jong was![]()
Welke gebeurtenissen herinneren jullie je nog als gisteren? Mogen ook leuke dingen zijn
Ook ja! Ik kan me Ted en zijn Tedshow nog heel goed herinneren. Vooral het spel met de vallende stokkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:22 schreef rubje het volgende:
[..]
Nou toen ik gisteren DWDD ff zat te kijken en Ted de Braak weer zag dacht ik van.![]()
[ afbeelding ]
Oh ja...
Nou ja... voor 72 jaar zet ze er zo slecht niet uit, eerst maar eens afwachten hoe wij eruitquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:48 schreef aloa het volgende:
Sonja Barend. Vroeger keken we daar altijd naar. Ze ziet er wel oud uit zeg...
72 inmiddels.
[ afbeelding ]
Ik teken ervoor om er zo uit te zien over 30 jaar!quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:48 schreef aloa het volgende:
Sonja Barend. Vroeger keken we daar altijd naar. Ze ziet er wel oud uit zeg...
72 inmiddels.
[ afbeelding ]
Ik was erbij in het stadion In Stuttgart toen....wauwquote:
Echt? Ik was toen 10, maar mijn vader was er wel bij. En het entreebewijs van die wedstrijd heb ik nog steeds.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:57 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik was erbij in het stadion In Stuttgart toen....wauw
Ik was toen 15....maar kon toen mee wegens een gewonnen kaart. Ik mocht eigenlijk niet van mn ouders...maar na weken zeuren en heeeeeel veel klusjes en lief zijn, mocht ik met mn oom meequote:Op vrijdag 16 september 2011 16:00 schreef valek het volgende:
[..]
Echt? Ik was toen 10, maar mijn vader was er wel bij. En het entreebewijs van die wedstrijd heb ik nog steeds.
Ik vind haar er ook niet slecht uitzien, maar wel een stuk ouder dan dat ik me haar herinner. Ik ken haar alleen van de talkshow van vroeger en laatst zag ik haar bij Pauw en Witteman ofzo. Toen viel me op dat ze er ineens zoveel ouder uitzag.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja... voor 72 jaar zet ze er zo slecht niet uit, eerst maar eens afwachten hoe wij eruit
zien als we 72 jaar zijn![]()
volgens mij heeft ze niets ''laten doen'' toch? is altijd beter dan dit:
[ afbeelding ]
Al is het een hele lieve vrouw daar niet van, maar eh... ik zou toch niet graag willen dat
mijn moeder zo achter de rollator zou lopen, want daar kan je toch weinig aan doen dit
is alleen de buitenkant en dan nog eens nep ook...
Was volgens mij een bar slechte wedstrijd.quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 16:39 schreef EmTheBest het volgende:
2Pac helaas alweer 15 jaar dood, gelukkig mocht ik hem nog 3 maanden meemaken...
Huh, wat doe ik op de 40+ topic?
Wat een rare zin. Dat dierendag erin, zal wel aan mij liggenquote:Op maandag 19 september 2011 23:55 schreef miep63 het volgende:
De Bijlmerramp. Was dat niet 4 oktober 1992? Vond ik toch ook wel een afschuwelijke gebeurtenis. Het lijkt ook wel heel kort geleden, maar volgend jaar dierendag is het weer 20 jaar geleden. Zal wel weer een herdenking komen.
Dat snap ik, maar op 4 oktober is het ook weer dierendag, maar dan moet ik helaas ook weer terugdenken aan die vreselijke ramp in de Bijlmer.quote:Op maandag 19 september 2011 23:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat een rare zin. Dat dierendag erin, zal wel aan mij liggen
dat record van Bob Beamon is vooor mij nog steeds een van de grootste sportmomentenquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef Berkery het volgende:
Mike Powell, die het toen 23 jaar oude wereldrecord verspringen verbrak:
En dat record staat ook alweer 20 jaar.
Nou...de eerste? De eerste bij een sportevenement mss, maar de ETA bijvoorbeeld was in de jaren 60 al actief met aanslagen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:44 schreef Gravedigger het volgende:
München 1972. De erste terroristische anslag die de wereld memaakte.
1971 ligt inderdaad 40 jaar achter ons, maar met het einde van de Jaren 70 valt het nu nog mee, wat het verschil met het heden betreft...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:05 schreef Disana het volgende:
Ik vind het nog steeds wennen dat de jaren zeventig echt al veertig jaar achter ons liggen. Ze lijken zo dichtbij.
Ja, ja, wrijf het er maar inquote:Op donderdag 22 september 2011 19:01 schreef Kopiko het volgende:
1971 ligt inderdaad 40 jaar achter ons
http://www.volkskrant.nl/(...)d-op-televisie.dhtmlquote:Nirvana? Waarom nu?
Vandaag is het op de kop af twintig jaar geleden dat Nevermind, een van de grootste albums in de geschiedenis van de popmuziek, voor het eerst in de platenzaken verscheen. Met twee programma's reconstrueert de VPRO de periode waarin de band uit het Amerikaanse Aberdeen ogenschijnlijk onbewust de wereld veroverde.
Oké, een paar jaartjes meer of minder, maar dat getal 40 blijft toch wel heel hard hangenquote:Op donderdag 22 september 2011 19:01 schreef Kopiko het volgende:
1971 ligt inderdaad 40 jaar achter ons, maar met het einde van de Jaren 70 valt het nu nog mee, wat het verschil met het heden betreft...
En de aanslagen van Zwarte September in München hebben jij en je moeder niet meegekregenquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:27 schreef miep63 het volgende:
Olympische Spelen in Munchen was wel de eerste die ik als kind bewust heb meegemaakt. Mark Spitz, de zwemmer die zoveel medailles won. Het volkslied van Amerika die voor goed is blijven hangen. En m'n moeder die helemaal hoteldebotel was van Mark.
Ik ben opgegroeid in Assen en die kapingen hebben nog jaren en jaren enorme nawerkingen gehad hier qua onderlinge spanningen met een Molukse bevolking van ongeveer 5000. Wat het meeste impact op mij toen gemaakt heeft was de kaping van het provinciehuis.quote:Op zondag 25 september 2011 12:02 schreef Disana het volgende:
Over de trein: als mijn moeder niet had getreuzeld, had ik in '77 in de gekaapte trein gezeten met mijn kat in zijn mandje. De trein van een uur later stopte in Hoogeveen: uitstappen en met de bus verder, langs de gekaapte trein in de zonnige velden. Sindsdien was treinreizen nooit meer hetzelfde.
dat is juist het enige dat mij.is.bijgeblevemquote:Op zondag 25 september 2011 02:01 schreef golfer het volgende:
[..]
En de aanslagen van Zwarte September in München hebben jij en je moeder niet meegekregen
Kan me voorstellen dat zoiets een diepe indruk maakt. Bij mijn bank in Groningen aan de Vismarkt zat ook nooit meer dat aardige meisje achter de balie - zij was omgekomen door het vuur van de overheid.quote:Op zondag 25 september 2011 12:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in Assen en die kapingen hebben nog jaren en jaren enorme nawerkingen gehad hier qua onderlinge spanningen met een Molukse bevolking van ongeveer 5000. Wat het meeste impact op mij toen gemaakt heeft was de kaping van het provinciehuis.
We werden van school naar huis gestuurd (wij blij), omdat er een aantal vaders van klasgenoten onder de gegijzelden zaten. Op de middelbare school bij een aantal kinderen in de klas gezeten die in de school van Bovensmilde gezeten hadden en dan komt het allemaal wel erg dichtbij.
Hoe het kan weet ik niet, maar ik herinner me helemaal niets van die treinramp.quote:Op zondag 25 september 2011 18:08 schreef Gwywen het volgende:
Dan moet dat wel helemaal indruk maken ja.
Ik herinner me de treinkapingen (de tweede althans) ook heel goed, kennelijk was ik toen net in een leeftijd dat je een beetje begint mee te krijgen wat er in de wereld speelt.
In die jaren was ook de treinramp in Schiedam, waar ik toen woonde, misschien dat 't daarom zo'n indruk maakte, al die enge dingen met treinen telkens in het nieuws.
Ik moest ook googelen. Heeft mss ook te maken met waar je woont. Als kind (en zeker toen met amper media in vergelijking met nu), krijg je veel minder mee als het ver weg is.quote:Op zondag 25 september 2011 22:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe het kan weet ik niet, maar ik herinner me helemaal niets van die treinramp.
http://nos.nl/video/136956-treinramp-schiedam-1976.html
Maar dat fragment komt gewoon uit het NOS Journaal. Dus het was wel in het nieuws.quote:Op zondag 25 september 2011 22:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik moest ook googelen. Heeft mss ook te maken met waar je woont. Als kind (en zeker toen met amper media in vergelijking met nu), krijg je veel minder mee als het ver weg is.
Ik keek niet elke dag naar het journaal toen ik 10 was.quote:Op zondag 25 september 2011 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dat fragment komt gewoon uit het NOS Journaal. Dus het was wel in het nieuws.
Ik was geen 10quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Kingstown het volgende:
Ik keek niet elke dag naar het journaal toen ik 10 was.
Toen hield ik al niet van dat soort mensenmassa's, dus niet geweest.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:18 schreef Karina het volgende:
Ik zie mezelf nog staan daar in de drukte op het Museumplein.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:18 schreef Karina het volgende:
Ik ben iets te vroeg, maar het is al bijna 30 jaar geleden dat de demonstratie tegen Kernwapens in Amsterdam plaatsvond, 21 november 1981
Ik zie mezelf nog staan daar in de drukte op het Museumplein.
quote:woensdrecht...kom in verzet....tegen de nieuwe kruisraket
deze moord werd wel zo "geprsenteerd" door de media...omdat Kerwin puur en alleen om zijn huidsleur vermoord werdquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:28 schreef Lienekien het volgende:
De eerste lijkt me stug. Racisme is natuurlijk niet iets nieuws.
Met commentaar van Apollo Henkie volgens mij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:11 schreef Truffelvarken het volgende:
De maanlanding.
Die ik bekeek in het beroemde chauffeurscafe van Cor van Dis. Dat stond midden in de weilanden waar later de Bijlmer werd gebouwd.
denk niet dat nederland ooit nog eens zal winnenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:47 schreef Karina het volgende:
Het is al heeeel lang geleden dat Nederland het Songfestival won: de laatste keer was in 1975. Teach-in won toen met het liedje Ding-a-Dong.
err heh ?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:15 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]
1 januari 2002 werd de Euro ingevoerd, dat is pas 12 jaar geleden, maar lijkt alweer veel langer.
Dat was ook kicken. Fietsen op de snelweg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:45 schreef Berkery het volgende:
Dat is net zoiets als de autoloze zondag, wel meegemaakt, maar net te jong om te herinneren. (Wordt volgende maand 41)
Zie OPquote:Op zondag 6 november 2011 16:50 schreef blomke het volgende:
De Berlijnse muur.
Die stad bezocht ik nadat ik was afgestudeerd. Opschrift op die muur: "unsere Liebe is stärker als Beton und Blei". Waarschijnlijk 2 geliefden aan weerszijde van de muur. Eind '89 ging de sloophamer erin.
Man, wat imponerend, een gewone West Berlijnse straat...loop je tegen een betonnen muur van 4 meter hoog met bovenop rondingen (dan hebben houwelen geen grip) die plotseling opdoemt. Net een doodlopende tunnel.
Hé da's leuk, ik ben ook van '62. Van m'n moeder en (oudere) zus weet ik dat ik in die winter '62 - '63 's nachts in de woonkamer in de kinderwagen sliep bij een zachtjes brandende kachel. De kinderkamer was zo steenkoud dat er bevriezingsgevaar dreigde .... m'n zus is nog steeds jaloers, omdat zij op een koude kamer moest slapen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:47 schreef tong80 het volgende:
Ik ben geboren in 62. Weet nog goed dat ik als baby met handschoenen in bed lag.
Mijn moeder was zwanger van mij in die strenge winter en zat met mijn zusje in de kinderwagen bij de enige kachel ons huis in de tijd rijk was.quote:Op zondag 6 november 2011 20:45 schreef Karina het volgende:
Vruchtbaar jaar zeker 1962, hier nog eentjeMijn moeder heeft nog een foto: mijn eerste winter, in het park, het ziet er inderdaad loeikoud uit.
Best wel jammer, ik vind Sinterklaas nog steeds leuk.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:59 schreef Gravedigger het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog in geloofde
quote:Nederland won voor het laatst van de Duitsers op 20 november 2002. In de Arena auf Schalke in Gelsenkirchen werd het 3-1 voor Oranje. Patrick Kluivert zette Nederland op voorsprong en Fredi Bobic maakte nog voor de rust gelijk. Na de pauze scoorden Jerrel Hasselbaink en Ruud van Nistelrooy.
Ik geloof nog in Sinterklaasquote:Op zaterdag 12 november 2011 19:38 schreef Karina het volgende:
Mijn neefje en nichtjes zijn te oud om nog in Sinterklaas te geloven. Anders was het weer een ouderwetse pakjesavond geworden.
Dat hadden we in 1940 en vooral in 1974 al eens moeten doen.quote:Op zondag 13 november 2011 22:50 schreef Karina het volgende:
En om nog even OT te blijven
Tijd dat Nederland weer eens van Duitsland wint
Wat leukquote:Op zondag 13 november 2011 23:45 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Ik geloof nog in Sinterklaas
Dinsdag dan maar revanche.quote:Op zondag 13 november 2011 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat hadden we in 1940 en vooral in 1974 al eens moeten doen.
dit heb ik ook nog liggen moet ik zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2011 07:28 schreef Karina het volgende:
Ik zie je UI en denk eraan dat de Gameboy ook al weer 22 jaar oud is! Zoveel lol mee gehad en ik heb hem nog steeds liggen
Net als de NES, nog ouder, uit 1983! En ook die heb ik nog steeds MET Duckhunt en geweer en natuurlijk Super Mario.
Dat heet: de geheugenkwabben .quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef Toverheks het volgende:
je hebt 3 breinen, de onderste voor iets altijd onthouden, de middelste om zeg wat er vorige maand is gebeurd en je korte termijn geheugen..............
In de onderste laag worden dingen opgeslagen waar je erg van onder de indruk was etc.etc. en dat niet vergeet, meestal is het een aanwijzing met iets wat naar je onderste brein grijpt en je dan dingen gaat herrineren
Dat is ook pas kort geleden. Dit topic heet: is dat al zooo lang geleden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pim is bijna 10: 9,5 jaar geleden vermoord voelt als gisteren.
Oh sorry,quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is ook pas kort geleden. Dit topic heet: is dat al zooo lang geleden.
Ohja het is 1336 jaar geleden dat hij geboren isquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:04 schreef golfer het volgende:
Dokkem nog wel.
Enne...het is slechts 1257 jaar geleden.
Ze zijn er nou nog ondersteboven vanquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:11 schreef tong80 het volgende:
Is het al 8 jaar geleden dat ik Golfert en Bluezz voor het eerst ontmoette ?
Ben de schok inderdaad nog steeds niet te boven.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:20 schreef Gravedigger het volgende:
Ze zijn er nou nog ondersteboven van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |