quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:12 schreef hoogvlieger het volgende:
Gaarne de namen van deze 3 wapens:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:45 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
1. AR70?
2. SCAR?
3. ACR1. Negat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Negat.
3. Negat.Correct.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:18 schreef Vortix het volgende:
Ze zijn in elk geval alledrie van Heckler & Koch.
Hint: De bovenste 2 zijn 7.62 nato, de onderste 5.56 nato.Blood Sugar Sex Magik
Zal hem toch goedrekenenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:06 schreef TheSpaceman het volgende:
mmm het is duidelijke een G3 variant. (G3K misschien als die bestaat.....)
Beetje vreemd die dikke kijker op een wapen met korte loop. Misschien toch een custom G3 ofzo...
Iemand anders mag het afmaken al hij/zij het weet
Het punt is gegeven, doe maar een nieuwequote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:18 schreef TheSpaceman het volgende:
De bovenste kan eventueel ook nog een HK41 zijn volgens mij. Ze lijken allemaal zoveel op elkaar
Zeg het maar, nieuw raadsel of deze nog ff uitzoeken?
Ja dat kan je wel stellen, ik zie hier namelijk 11.jpg, maar mooi geen plaatje.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:33 schreef TheSpaceman het volgende:
[ afbeelding ]
Let goed op, hij is lastiger dan in eerste instantie lijkt.
wacht voor it........ and GO!
Hier werkt het gewoon.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:36 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja dat kan je wel stellen, ik zie hier namelijk 11.jpg, maar mooi geen plaatje.
Dat ding heeft een HUD ofso?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:57 schreef Sine_Pari het volgende:
Mariniers en hun problemen. Moeten ook altijd wat aangepast hebben anders kunnen ze niks uitvoeren, maar je toch zelf lekker elite noemen.![]()
Hoe heet de afgebeelde helm, en wat is bijzonder aan deze utvoering?
[ afbeelding ]
Dat gebeurt ieder keer als er een nieuw topic is gemaakt. Tijdens de loop van het topic hoef je alleen de punten te noemen die in dat betreffende topic zijn gehaald. Zoals can het doet is het perfectquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:05 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien kan Cobra de puntentelling even aanpassen in de OP
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:12 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat gebeurt ieder keer als er een nieuw topic is gemaakt. Tijdens de loop van het topic hoef je alleen de punten te noemen die in dat betreffende topic zijn gehaald. Zoals can het doet is het perfect
Neen, heeft betere protectie dan bv. de 2000, verder zoek ik ook niet wat voor type helm het is maar naar de naam.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef Thaboel het volgende:
Is een modulaire helm. Minimale protectie
Verder kom ik niet zonder google, helaasquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:19 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Neen, heeft betere protectie dan bv. de 2000, verder zoek ik ook niet wat voor type helm het is maar naar de naam.
Donequote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:05 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien kan Cobra de puntentelling even aanpassen in de OP
Marines make doquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:57 schreef Sine_Pari het volgende:
Mariniers en hun problemen. Moeten ook altijd wat aangepast hebben anders kunnen ze niks uitvoeren, maar je toch zelf lekker elite noemen.![]()
Correct.quote:
Correct, de Vickers Carden-Loyd, aangekocht door de Artillerie Inrichtingen in 1934. We hadden er vijf, ingedeeld bij het Korps Rijdende Artillerie. Deze hadden allemaal een naam: Panter, Lynx, Jaguar, Poema en Luipaard.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef Cobra4 het volgende:
Luipaard.
Merk en type: vickers Loyd
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:28 schreef Nobu het volgende:
E2 Hawkeye, ook een Grumman als ik me niet vergis.
Precies, in dit geval in Duitse dienst.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:35 schreef leovanw het volgende:
Tis de Briguet Atlantic, ook in dienst geweest van de NLD MLD
Naam is goed, branche nietquote:
Ah dat wist ik nou weer net nietquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:22 schreef Sine_Pari het volgende:
Dat is een gerucht dat nu al enige tijd in omloop is, maar waar dus geen bal van klopt. En het is een Super Tucano en de eenheid zou de SEAL Teams moeten zijn
You win some, you lose some..quote:
Of je buddy moet hem een x geleend hebben. Dat deden operators van TF Viper voorheen ook van de Aussies en de Amerikanen. Maar naar mijn weten hebben alleen operators van TF55 met de King Quad buiten de poort gespeeld....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
You win some, you lose some..
Ik weet wel dat een buddy van me (painfverkenner) in Uruzgan daar mee heeft gereden, weet alleen niet of hij er ook daadwerkelijk mee de poort mee uit was gegaan.. Onwaarschijnlijk?
Je bent heel warm, maar ik zoek eigenlijk naar de officele naam van de eenheid, alswel dat de kleur in de bijnaam een andere is.quote:
Omdat het ook op de wagen zelf staat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:09 schreef slashdev het volgende:
waarom heet het plaatje van de luipaard luipaard.jpg ?
Omdat het niet het voertuigtype is, maar de voertuig naam. Staat er ook een paar posts onder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:09 schreef slashdev het volgende:
waarom heet het plaatje van de luipaard luipaard.jpg ?
m.k. heeft me verkeerd geqoutequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:32 schreef TheSpaceman het volgende:
Waarom heb ik in één keer -1 punten?
Dat was zandhaas, ik denk dat leo ff een typ fout maaktequote:
Yep!quote:
Yep...quote:
Ik reken het goed, de normale wing heeft een rode maple leaf en die voor combat jump heeft een witte maple leaf.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:40 schreef Royyy het volgende:
Eentje met een operationele sprong (de bovenst gok ik dan), en de andere zonder?
Blinde ikquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:10 schreef Cobra4 het volgende:
Kut. Staat in de foto. Er komt een andere.
Nu het type nog.quote:
Yep.quote:
quote:
quote:
Of Andyy heeft een ninja edit gedaan ofzo...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:04 schreef Royyy het volgende:
Zal dan wel een van de vele aangepaste versies zijn.. echt een makkelijke herkansing vind ik het niet
Nou dan weet ik niet wat Leo denkt dat het is, maar in mijn ogen is het gewoon een B-29 Superfortress.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:08 schreef Andyy het volgende:
Ik had gewoon B-29 gepost, geen edits oid
FF gegoogled, idd lijken verdomd veel op elkaar. Geschutskoepeltje komt trouwens ook voor op de B-50, het grootste herkenningspunt zijn de luchtinlaten onder de motoren. Ik zou hem niet geraden hebben iig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:28 schreef Sine_Pari het volgende:
Nee is een B-50, te herkennen aan missende schutters koepels en ander motoren. Maar net als de Tu-4 lijkt hij erg op de B-29 en word daarom vaak als zulke aangezien.
Wel vliegtuigherkenning, maar dit is voor mijn tijd...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:49 schreef leovanw het volgende:
Cheer up lads, niet alles is wat het lijkt te zijn...BTW AJ, nooit geen kernistructeur materieelherkenning geweest?
Nu geef je hem 1 punt, terwijl je hem 100 punten gaf voor het antwoordquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:47 schreef leovanw het volgende:
Cobra4 3
Sine_Pari 4
Royyy 2
leovanw 3
m.k 1
Nibb-it 1
Nobu 1
TheSpaceman 1
Zandhaas82 -1
Ik wist het ook enkel omdat de bombardier van de Enola Gay (Col. Ferebee) dezelfde college (Lees-McRae) heeft bezocht en in het administratie gebouw een door hem gesigneerde foto van de Enola Gay hangt, en ik heb me er daarom (en dus ook de B-29 en aanverwante) in verdiepd.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel vliegtuigherkenning, maar dit is voor mijn tijd...
Doorgun voor in een Chinook dus?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef leovanw het volgende:
Dit is niet gewoon... de M2 en ook niet een op afstand bedienbaar wapenstation. Desalniettemin is het wel van het calibre .50. Ook niet bedoeld voor op de Fennek, Boxer of CV90.
Hint, het heeft met het zogenoemde 'vlucht 5' van 298 te maken... Iets speciaals dus
nieuw aan te schaffen fennek?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:46 schreef Sgt.Warlock het volgende:
30 mm machinegeweer en bedoeld voor op de nieuw aan te schaffen Fennek?
Duitser?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:58 schreef leovanw het volgende:
Hoe wordt de militair ook wel genoemd die dit embleem draagt?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:06 schreef AchJa het volgende:
Cursus gasmasker opzetten, als je tenminste doelt op Kitcheners Wood. (WW1).
Check dit monument:quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:08 schreef leovanw het volgende:
[..]
AJ, deze x ben je mij ff kwijt....
In één keer goed, en ik dacht nog dat deze moeilijk wasquote:
Je kon er vroeger de status van iemand van aflezen heb ik mij laten vertellen. Bij familie hadden ze vroeger een hele rij van die Kris' aan de muur hangen, heel mooi.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heb familie in Indonesie gehad
(ligt er al jaren een op de kast)
Yup.quote:
Nee.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:00 schreef Clan het volgende:
Ik zou zeggen Van Ghent kazerne, maar volgens mij ligt die toch meer in de stad.
Ligt ook niet aan het water.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:00 schreef Clan het volgende:
Ik zou zeggen Van Ghent kazerne, maar volgens mij ligt die toch meer in de stad.
Daarom ook de a.k.a.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:43 schreef Clan het volgende:
'Dad's army' is geen eenheid maar was een ( onofficieel ) bijnaam die werd gegeven omdat de reservisten erg op leeftijd waren
Dan had ik "niet de nickname" in de vraag gezet.quote:
Ik had eigenlijk willen vragen uit welke film deze scene komt. Maar die vraag had ik in de AKQ moeten stellen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:59 schreef AchJa het volgende:
Cobra begint ook al te verzaken met de vraagstelling...
Idd een kapitein, in tegenstelling tot Nederland waren de vechtwagens in Indië ingedeeld bij de Infanterie ipv de cavalerie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:30 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is een kapitein (ritmeester) van de vechtwagens, cavalerie dus, van het Nederlands Indisch Leger
Fixedquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:58 schreef Clan het volgende:
Ik schiet niet op qua puntentelling![]()
De naam van dit stuk?
[ afbeelding ]
Dat is correct. Ik weet niet waar deze foto genomen is maar in het militair museum in Jakarta staat nog één van de KNIL.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:26 schreef leovanw het volgende:
Staat dit stuk geschut niet in het Zwitser artilleriemuseum? Zo ja, dan is het een 75mm bergkanon als ik me niet vergis...
Ik reken 'm goed, het is de Luchtwachtdienst. Zie ook: Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog #2quote:
En dat is dan ook waar HAWK voor staat.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:32 schreef leovanw het volgende:
door sommigen werd het systeem ook wel "Homing All the Way Killer" genoemd
WTF?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:12 schreef Vortix het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat is de naam van dit ding en waardoor werd het eerste prototype vernietigd?
Klopt. En deel twee van de vraag?quote:
Serieus, Stalin was hier groot fan van.quote:
Volgens mij is hij omgevallen door terugslag, maar er waren meerdere gebouwd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:14 schreef Vortix het volgende:
[..]
Klopt. En deel twee van de vraag?
Dat is het derde prototype. Het eerste is nog veel stompzinniger.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Volgens mij is hij omgevallen door terugslag, maar er waren meerdere gebouwd.
Incorrect, helaas.quote:
Schoot zichzelf aan stukkenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:16 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat is het derde prototype. Het eerste is nog veel stompzinniger.
Wat is niet de bedoeling?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:12 schreef Vortix het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat is de naam van dit ding en waardoor werd het eerste prototype vernietigd?
Die reken ik goed. Tijdens de verdediging van Moskou was het nogal mistig en het ding was zo snel gebouwd dat er geen indicators inzaten voor de posities van de koepels. Gevolg daarvan was dat de derde koepel de middelste koepel niet zag en hem zodoende aan stukken schoot, waardoor het hele ding explodeerde.quote:
Wat een klote schutters dan als je in het niets schiet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:20 schreef Vortix het volgende:
[..]
Die reken ik goed. Tijdens de verdediging van Moskou was het nogal mistig en het ding was zo snel gebouwd dat er geen indicators inzaten voor de posities van de koepels. Gevolg daarvan was dat de derde koepel de middelste koepel niet zag en hem zodoende aan stukken schoot, waardoor het hele ding explodeerde.
Mijn excuses wat betreft de regeltjes. Dit ding is echter wel degelijk ingezet en niet onmogelijk gebleken om te raden.
Meen je dat nou serieus? Jammer om te horen, vond het namelijk wel een mooi verhaalquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:21 schreef Sine_Pari het volgende:
Vortix I don't want to piss in your cornflakes but this is a fucking hoax. Thing never excised, and the story that it would have been used in the battle of Leningrad and the rear turret shot in the middle turret is just a fable.
Zag het een eens op een russisch militair forum. Het forum bestaat niet meer, maar er zatten daar een paar members die wisten waar ze over spraken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:22 schreef Vortix het volgende:
[..]
Meen je dat nou serieus? Jammer om te horen, vond het namelijk wel een mooi verhaalBron hiervan?
Excuus, ik dacht dat het alleen dat plastic model wasquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:20 schreef Vortix het volgende:
[..]
Die reken ik goed. Tijdens de verdediging van Moskou was het nogal mistig en het ding was zo snel gebouwd dat er geen indicators inzaten voor de posities van de koepels. Gevolg daarvan was dat de derde koepel de middelste koepel niet zag en hem zodoende aan stukken schoot, waardoor het hele ding explodeerde.
Mijn excuses wat betreft de regeltjes. Dit ding is echter wel degelijk ingezet en niet onmogelijk gebleken om te raden.
leovanw 7
Cobra4 5
Sine_Pari 4
Nibb-it 4
Clan 3
Royyy 2
Its-Jojo-4you 2
Nobu 1
m.k 1
TheSpaceman 1
AchJa 1
Vortix +1
Zandhaas82 -1
Bummer.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zag het een eens op een russisch militair forum. Het forum bestaat niet meer, maar er zatten daar een paar members die wisten waar ze over spraken.
Correct!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:47 schreef leovanw het volgende:
Dan moet het wel de HMS Sumatra zijn neem ik aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |