quote:Opnieuw onrustig in Noord-Londen
(Novum/AP) - LONDEN - In de straten van Noord-Londen was het zondagnacht opnieuw onrustig, een dag na hevige rellen in de wijk Tottenham. Deze keer ging het om Enfield, een district acht kilometer ten noorden van Tottenham. Zender Sky News meldde dat honderden jongeren rotzooi trapten op straat. Ook in andere delen van Londen was er sprake van onlusten, zoals in het winkelgebied rond Oxford Circus en in Brixton, in het zuiden van de stad.
Op televisiebeelden waren ingeslagen winkelpuien te zien, terwijl de oproerpolitie en agenten te paard in de straten patrouilleerden. Relschoppers plunderden winkels, vielen agenten aan en staken voertuigen in brand. De politie zei 'geschokt' te zijn door het geweld waarmee ze geconfronteerd werd en heeft een diepgaand onderzoek ingesteld.
In de Zuid-Londense wijk Brixton sloegen jongeren zondagnacht ruiten in, vielen een politieauto aan, staken vuilnisbakken in brand en sloegen aan het plunderen. Ze stalen computerspelletjes, sportkleding en andere goederen uit winkels waarvan ze eerst de ruiten hadden ingeslagen.
In Tottenham was het zondagnacht wel rustig. De politie had extra agenten ingezet om een herhaling van de rellen van zaterdagnacht te voorkomen. Een vreedzaam protest tegen de dood van een 29-jarige man door een politieagent ontaardde toen in chaos. Diverse gebouwen en een dubbeldekkerbus werden in brand gestoken, terwijl politieauto's en een winkelcentrum werden vernield.
In het weekeinde liepen 35 agenten verwondingen op. Er werden ten minste 160 arrestaties verricht. De Londense brandweer meldde 49 branden in Tottenham.
Premier David Cameron liet bij monde van zijn woordvoerder weten dat de onlusten volledig 'onacceptabel' zijn. "We willen benadrukken dat de verantwoordelijken voor het geweld en de plunderingen de consequenties van hun acties zullen ondervinden." Cameron liet weten trots te zijn op de wijze waarop de politie de relschoppers tegemoet trad.
Op sociale netwerksites gonsde het van de geruchten van nieuwe rellen in andere delen van de stad, maar de politie waarschuwde dat niet alle berichten voor waar moeten worden aangenomen.
De onrust in de stad werpt een schaduw over de organisatie van de Olympische Spelen, die volgend jaar in de Britse hoofdstad worden gehouden. Burgemeester Boris Johnson trachtte zorgen over de veiligheid rond de Spelen weg te nemen, maar slaagde daar niet volledig in. Critici stelden dat de onrust wordt veroorzaakt door de grote bezuinigingen in de openbare sector en daarmee gepaard gaande economische onzekerheid. In dit scenario vormen de rellen geen incident, maar ligt het in de verwachting dat ze vaker zullen voorkomen.
Tottenham kent een lange geschiedenis van onrust. De wijk was in 1985 het toneel van rellen die tot de heftigste in de Britste geschiedenis behoren, de zogeheten Broadwater Farm-rellen. De rellen legden de spanning tussen de Londense politie en de zwarte gemeenschap bloot. Sinds die tijd is de relatie tussen de bewoners van de wijk en de politie enigszins verbeterd, maar nog steeds heerst er veel wantrouwen.
quote:Agenten gewond bij rellen Tottenham
In Londen is een protest tegen de politie volledig uit de hand gelopen. Zo'n 300 bewoners van de wijk Tottenham gooiden met benzinebommen en staken twee politieauto's en een dubbeldekker in brand. Ook werden winkels geplunderd. De politie arresteerde ruim veertig relschoppers, 26 agenten raakten gewond.
Het was al een paar dagen onrustig in de wijk, maar de politie had niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen. Volgens de Britse zender BBC waren het de ergste rellen in tien jaar. Inmiddels is de situatie in Tottenham weer onder controle.
Klachtencommissie
De bewoners protesteerden tegen de dood van een 29-jarige man, die donderdag om het leven kwam na een schotenwisseling met de Londense politie.
De man zat in een taxi die door de politie werd aangehouden bij een reguliere controle. Toen hij uitstapte zou hij op de agenten hebben geschoten.
Een onafhankelijke klachtencommissie van de politie onderzoekt het incident.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:50 schreef mouzzer het volgende: [ afbeelding ] london riot looter may regret this facebook post... http://imgur.com/KVvgW
Lol! Zo'n masker wil ik ookquote:
quote:
Heineken ook echt.quote:
Lijkt er wel op ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:04 schreef Bill_E het volgende:
http://yfrog.com/kh1z5snj
Sony pakhuis ?
Nee, op dit moment is het bericht: "Morgenochtend is er een Cobra overleg met de Prime Minister". Dit overleg is om 9u UK tijd. Ik denk niet dat er tot die tijd veel daadkrachtigs kan gebeuren omdat de politie manschappen tekort komt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:06 schreef Hexagon het volgende:
Worden er al rubberkogels en traangas gebruikt?
Londen, Birmingham, Liverpool en (nog niet bevestigd) Leeds inderdaad.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:08 schreef 3-voud het volgende:
Dus nu al in Londen, Birmingham en Liverpool?
Zet godsamme het leger eens in en schiet met scherp. Dan maar mogelijk gejank vanuit het linkse kamp dat die etnische minderheidjes te hard werden aangepakt.
Met scherp schieten, dat zal de rust inderdaad wel doen wederkerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:08 schreef 3-voud het volgende:
Dus nu al in Londen, Birmingham en Liverpool?
Zet godsamme het leger eens in en schiet met scherp. Dan maar mogelijk gejank vanuit het linkse kamp dat die etnische minderheidjes te hard werden aangepakt.
Toch vreemdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja.
Op dit moment ook berichten dat ze zich nu ook op een Panasonic shop richten.
[..]
Nee, op dit moment is het bericht: "Morgenochtend is er een Cobra overleg met de Prime Minister". Dit overleg is om 9u UK tijd. Ik denk niet dat er tot die tijd veel daadkrachtigs kan gebeuren omdat de politie manschappen tekort komt.
Te triest voor woorden. In ieder geval alweer een overwinning van links. Ik hoop dat ze er blij mee zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:11 schreef 16meter het volgende:
Ooggetuige durfde zich op Skynews niet uit te spreken over uit welke sociale klasse/bevolkingsgroep de plunderaars die hij zag afkomstig waren, maar zijn lichaamstaal sprak boekdelen.
Kijk als zou nou shit plunderen, tot daar aan toe, maar de helft laten staan/ op de grond liggen en naar de tering gooien....quote:
twitter:mikebutcher twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 02:06:43Yes! RT @MaariaButt: The Turkish community of Dalston are chasing away rioters. #londonriots #greatlondoners http://twitpic.com/635ffl reageer retweet
Want rellende Banlieues staan in het program van de Labour party?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Te triest voor woorden. In ieder geval alweer een overwinning van links. Ik hoop dat ze er blij mee zijn.
Oh ja, fout van labourquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Te triest voor woorden. In ieder geval alweer een overwinning van links. Ik hoop dat ze er blij mee zijn.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:15 schreef Aron7120 het volgende:
Iemand trouwens een foto van dat House of Reeves in Croyden? Ik zie het al de hele avond op sky, maar nergens een foto te vinden.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:15 schreef Aron7120 het volgende:
Iemand trouwens een foto van dat House of Reeves in Croyden? Ik zie het al de hele avond op sky, maar nergens een foto te vinden.
Nee? Beetje domme vraag, niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want rellende Banlieues staan in het program van de Labour party?
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,7.93,,0,-1.8quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:17 schreef Aron7120 het volgende:
[..]
Ogh sorry, voor het afbrande bedoelde ik
Goed werk Turken!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:14 schreef Culthit. het volgende:
twitter:mikebutcher twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 02:06:43Yes! RT @MaariaButt: The Turkish community of Dalston are chasing away rioters. #londonriots #greatlondoners http://twitpic.com/635ffl reageer retweet
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,174,,0,-8.57quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:17 schreef Aron7120 het volgende:
[..]
Ogh sorry, voor het afbrande bedoelde ik
Juist beterquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:14 schreef Aron7120 het volgende:
[..]
Kijk als zou nou shit plunderen, tot daar aan toe, maar de helft laten staan/ op de grond liggen en naar de tering gooien....![]()
![]()
Ander gebouw?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,7.93,,0,-1.8
Probeerden natuurlijk nog even een gratis durum donertje te scoren, dat schorem.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:14 schreef Culthit. het volgende:
Die moraalridder waren meestal juist actief in deze buroughs. En ja deze bestaan grotendeels uit Britse onderdanen....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee? Beetje domme vraag, niet?
De gevolgen werd vaak op gehamerd en van tafel geveegd door die moraalridders.
Nvm, verkeerde kant van het gebouwquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,174,,0,-8.57
Wel vanuit deze hoek: http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,7.93,,0,-1.8quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:20 schreef Aron7120 het volgende:
[..]
Hmm, ik zie daar niet het gebouw in dat Sky al de hele tijd laat zien, ookal zou het dat wel moeten zijn qua adres.... Typisch
Is het nou live allemaal of herhalingen?quote:
Volgens sommige reacties daar is het gewoon geshopped.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is er ook een Manual to Rioting of Rioting & Looting 101 of The Riot Bible ?
Groot deel herhaling, af en toe live reports tussendoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is het nou live allemaal of herhalingen?
[..]
Volgens sommige reacties daar is het gewoon geshopped.
Stom.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:27 schreef Aron7120 het volgende:
Zie trouwens op Facebook dat Blackberry UK bbmessaging(ping) niet uit wil zetten. Fijn
tja, dubbel gevoel erbij..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:27 schreef Aron7120 het volgende:
Zie trouwens op Facebook dat Blackberry UK bbmessaging(ping) niet uit wil zetten. Fijn
Klinkt best heftig zeg... Succes in ieder geval komende dagen. Hou ons een beetje op de hoogte als dat lukt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:27 schreef Jeej het volgende:
Ik zit momenteel in Londen voor een aantal weken aan de zuidkant van Islington (wat ten zuiden van Tottenham ligt). En het is echt complete chaos hier, er is op 2 kilometer afstand van hier een fietsenwinkel helemaal leeggeroofd en gemold. Continu sirenes en het is op zoveel plaatsen tegelijkertijd dat de politie er gewoon niet tegenop kan. Daar komt nog eens bij dat ze echt helemaal niets mogen.
De politieagenten die ik overdags ben tegengekomen zijn allemaal ofwel met sirenes aan ergens heen aan het scheuren of ze zien er gestressed en geagiteerd uit. Ze zitten echt in een shit situatie aangezien kritiek hier aanzwelt terwijl de politici al excuses aan het zoeken zijn en zo'n beetje sorry tegen de relschoppers aan het zeggen zijn.
Mensen hier beginnen steeds meer gestressed over te komen en vooral winkeleigenaren zien er redelijk zenuwachtig uit (niet gek als ze 2 kilometer verderop winkels geplunderd hebben).
Het is echt ongelofelijk hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen. Mensen zeiken wel over dat de Nederlandse politie soft is, maar als je dit hier meemaakt dan leer je wel dat dat reuze meevalt. De politie hier heeft niets anders dan een schildje en een knuppel en kunnen gewoon niets doen.
Al in al raak je gewoon gestressed. Ik zit gelukkig vier hoog, maar de continue sirenes plus dat iedere keer als je stemmen op straat hoort je meteen vreest voor een stel apen met brandbommen doet weinig goeds. Ik heb het vermoeden dat er 2 uur terug een stel van die gasten door mijn straat hier gelopen zijn aangezien ik ineens veel lawaai hoorde en schreeuwende mensen. Maar mijn raam heeft geen geweldig uitzicht en ik heb niet kunnen zien wat er precies aan de hand was.
Het is moeilijk in slaap te vallen ook als je die brandende huizen op BBC ziet en weet dat jouw gebouw het volgende kan zijn. Ik ben 2 uur geleden naar bed gegaan, maar de sirenes en de stress hebben er voor gezorgd dat ik nu weer klaarwakker achter mijn laptop zit om te zien of er niets in Islington aan het gebeuren is.
Ik heb het idee dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Zie Frankrijk met de banlieu's dat duurde ook even wat tijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:29 schreef luckyb1rd het volgende:
Wat een Fail van de overheid en politie, je zou toch gelijk staat van beleg opleggen wat een chaos daar
Klinkt alsof er nodig een minister met veiligheid in zn portefeuille op het matje moet komenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:27 schreef Jeej het volgende:
Ik zit momenteel in Londen voor een aantal weken aan de zuidkant van Islington (wat ten zuiden van Tottenham ligt). En het is echt complete chaos hier, er is op 2 kilometer afstand van hier een fietsenwinkel helemaal leeggeroofd en gemold. Continu sirenes en het is op zoveel plaatsen tegelijkertijd dat de politie er gewoon niet tegenop kan. Daar komt nog eens bij dat ze echt helemaal niets mogen.
De politieagenten die ik overdags ben tegengekomen zijn allemaal ofwel met sirenes aan ergens heen aan het scheuren of ze zien er gestressed en geagiteerd uit. Ze zitten echt in een shit situatie aangezien kritiek hier aanzwelt terwijl de politici al excuses aan het zoeken zijn en zo'n beetje sorry tegen de relschoppers aan het zeggen zijn.
Mensen hier beginnen steeds meer gestressed over te komen en vooral winkeleigenaren zien er redelijk zenuwachtig uit (niet gek als ze 2 kilometer verderop winkels geplunderd hebben).
Het is echt ongelofelijk hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen. Mensen zeiken wel over dat de Nederlandse politie soft is, maar als je dit hier meemaakt dan leer je wel dat dat reuze meevalt. De politie hier heeft niets anders dan een schildje en een knuppel en kunnen gewoon niets doen.
Al in al raak je gewoon gestressed. Ik zit gelukkig vier hoog, maar de continue sirenes plus dat iedere keer als je stemmen op straat hoort je meteen vreest voor een stel apen met brandbommen doet weinig goeds. Ik heb het vermoeden dat er 2 uur terug een stel van die gasten door mijn straat hier gelopen zijn aangezien ik ineens veel lawaai hoorde en schreeuwende mensen. Maar mijn raam heeft geen geweldig uitzicht en ik heb niet kunnen zien wat er precies aan de hand was.
Het is moeilijk in slaap te vallen ook als je die brandende huizen op BBC ziet en weet dat jouw gebouw het volgende kan zijn. Ik ben 2 uur geleden naar bed gegaan, maar de sirenes en de stress hebben er voor gezorgd dat ik nu weer klaarwakker achter mijn laptop zit om te zien of er niets in Islington aan het gebeuren is.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:29 schreef Caland het volgende:
Maar dit gaat morgen gewoon door ofzo of zijn de rellen voornamelijk 's avonds?
Gaat gewoon door overdags, de politie kan er niets aan doen, dus die gasten voelen zich godquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:29 schreef Caland het volgende:
Ik zie veel oude beelden van rellen overdag van de afgelopen dagen. Zal wel gewoon doorgaan dus vrees ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:29 schreef Caland het volgende:
WTF!!quote:
Tsja niet zo gek. Veel mensen krijgen dat gevoel al vrij snel. Ook bij oud en nieuw voel je al vaak erg jolig dat je overal tegenaan kan schoppen, maar je eigen opvoeding en normen zorgen ervoor dat je het bij dozen of ander vuil trapt een geen bushokjes ofzo. Deze gasten hebben die normen totaal niet dus opzich vanuit hun gewoon begrijpelijk. Dit moet een geweldige tijd voor ze zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:30 schreef Jeej het volgende:
[..]
[..]
Gaat gewoon door overdags, de politie kan er niets aan doen, dus die gasten voelen zich god
Al die relschoppers moeten toch een keer slapenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:29 schreef Caland het volgende:
twitter:leaahh_TW twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 02:06:03RT @LookaburraSW: As riots develop in London, Birmingham, Leeds and Liverpool, disturbances are now reported in central Bristol #londonriots reageer retweet
Hmm maat van me gaat binnenkort naar Bristol... ben benieuwd...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:34 schreef Caland het volgende:
twitter:leaahh_TW twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 02:06:03RT @LookaburraSW: As riots develop in London, Birmingham, Leeds and Liverpool, disturbances are now reported in central Bristol #londonriots reageer retweet
Die vergen nogal wat voorbereiding, dat moet je maar net hebben gedaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:36 schreef VacaLoca het volgende:
Lijkt me trouwens ook goede timing voor de wat meer high-end criminelen daar. Met poltie en poltiek die bezig zijn met de riots zijn er mogelijkheden voor wat meer high profile heists.
Wat alsnog erg weinig is als je kijkt naar het aantal inwoners en de oppervlakte van Londen.quote:
En het feit dat er bij de Royal wedding 5000 man politie rond liepquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat alsnog erg weinig is als je kijkt naar het aantal inwoners en de oppervlakte van Londen.
1700 is het extra aantal agenten die van andere korpsen naar Londen zijn gekomen om te assisteren. Ik hoor hier per uur al minstens 10 keer sirenes, alle politie auto's die ik gezien heb zitten minimaal 2 agenten in en vaak ook 4. Lijkt me sterk dat ong 30 van de 1700 agenten ieder uur door mijn straat rijden terwijl er hier zelf nog niets gebeurt is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat alsnog erg weinig is als je kijkt naar het aantal inwoners en de oppervlakte van Londen.
twitter:joroach twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 02:17:31I saw 3 or 4 young women looting Tesco Express for nappies and milk tonight. Difficult and serious problems beneath this mess #londonriots reageer retweet
Bizar zeg. Het breidt zich uit naar een hoop steden. Ze zeiden eerst dat die doodgeschoten kerel de oorzaak was, maar dat lijkt mij nogal sterk als ze door het hele land beginnen te rellen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:34 schreef Caland het volgende:
1700 werd net genoemd als totaal aantal agenten in Londen op dit moment, door de BBCquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:40 schreef Jeej het volgende:
[..]
1700 is het extra aantal agenten die van andere korpsen naar Londen zijn gekomen om te assisteren. Ik hoor hier per uur al minstens 10 keer sirenes, alle politie auto's die ik gezien heb zitten minimaal 2 agenten in en vaak ook 4. Lijkt me sterk dat ong 30 van de 1700 agenten ieder uur door mijn straat rijden terwijl er hier zelf nog niets gebeurt is.
moeten ze überhaupt niet werken, of hebben ze "even vrij genomen" voor dit festijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:34 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Al die relschoppers moeten toch een keer slapen
Ja, maar dan die van heel UK.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:42 schreef Aron7120 het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-Greater-London.html
?
quote:If the rioting was a surprise, people weren't looking
It's usual practice when someone is killed that their personal details are not made public until the next of kin has been informed. Mark Duggan's family saw in headlines that he had been killed as a result of a "terrifying shoot-out". Why such a difference in treatment? I was one of those who went to Tottenham police station on Saturday, with members of his family, to get an official acknowledgement that Mark had been killed. No official confirmation had been given to the family. As a community we were outraged they were being treated with such disregard by both the Met and the IPCC.
Why, 10 years after the Macpherson inquiry reported on institutional racism in the Met, should it still occur? We are from Tottenham: we have seen Cynthia Jarrett, Joy Gardner and Roger Sylvester killed by the police and do not expect finite answers from an investigation that has barely begun. All we really wanted was an explanation of what was going on. We needed to hear directly from the police. We waited for hours outside the station for a senior officer to speak with the family, in a demonstration led by young women. A woman-only delegation went into the station, as we wanted to ensure that this did not become confrontational. It was when the young women, many with children, decided to call it a day that the atmosphere changed, and guys in the crowd started to voice and then act out their frustrations.
I am appalled, dismayed and horrified by the level of destruction that took place. I wouldn't defend the indefensible; however I would like to provide an insight into the mindset of someone willing to burn down their own neighbourhood as I believe that on this point, little has changed since the disturbances on Broadwater Farm 26 years ago.
To behave in this manner young people have to believe they have no stake in the neighbourhood, and consequently no stake in wider society. This belief is compounded when it becomes a reality over generations, as it has done for some. If the riots at the weekend and the disturbances around London today have come as a surprise to the police and that wider society, the warning signs have long been there for those of us who engage with black youths.
First, looting comes from the belief that if you cannot get equality and cannot expect justice, then you better make sure that you "get paid". "It's all about the money!" is the motto of too many young black men, who have given up all hope of attainment in a white man's world. This is an absolute belief for those looting at the weekend – borne not only out of their experiences but their parents', too. They want to follow the rappers and athletes who live ghetto-fabulous lifestyles based on natural talents, as opposed to learned skills. They can't see that coming through education: those who live on estates generally survive from one wage packet to the next. Sadly this mindset also makes it easier to legitimise the selling of drugs, as that too "brings in the money".
Another sign was when they allowed themselves to be referred to by the n-word. They weren't simply seeking to reclaim a word. They were telling the world that they were the offspring of the "field negro", not the trained "house negro" from slavery days. The field negro's sole intent was to escape, and maybe even to cause a little damage to the master and his property.
A third obvious sign of major discontent was the creation of gangs and the start of the postcode wars. Yet all of these signs were largely unheeded by wider society: all perceived to be a black problem. It's black kids killing black kids, so it's our problem to address.
On Saturday, instead of imploding and turning inward and violent among themselves, as they have been doing for the past decade, the youths exploded. The trigger may well have been the killing of Mark Duggan and the insensitive treatment of his family, but this has been brewing for some time. The government cuts – especially the withdrawal of EMA; the new barrier of tuition fees; and rising youth unemployment have all added to their sense of isolation and lack of a stake in society.
Beyond all this, the Met also has to explain to the people of Tottenham just how it allowed this to happen. Since the 1990s I have engaged with the Met and gained a working knowledge of some of its operational processes, and I know of none that can be described as "let's just leave them to it". The police seemed intent on protecting the police station, leaving everything north of it free for the rioters to loot or destroy.
More cynical community members suggest the Met might have been playing politics. The more the police stood off, the bolder the youths became. Some question whether disturbances mean police can turn to government, and dare it to cut their numbers in a time of civil unrest. But I believe that just as they bungled the operation to arrest Mark Duggan, and bungled the way they broke the news, they bungled it again.
Wat een onzin. Kotsmisselijk word je van zulk volk.quote:
Wat een land, dat krijg je zonder NRA en vrij vuurwapenbezitquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:40 schreef yavanna het volgende:
Sky News reporter laat weten dat er in West Ealing bewoners geintimideerd worden door jonge relschoppers criminelen en huizen overvallen worden. Bij een oud vrouwtje was de deur ingetrapt.
Manchester?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:50 schreef Caland het volgende:
Wat hebben we nu verder
Londen
Bristol
Liverpool
Birmingham
Nottingham
Leeds
Centrum van Manchester is iig rustig, net even kennis gesproken. Gaat wel morgenochtend vroeg boodschappen inslaan, angst zit er toch wel in.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:53 schreef Caland het volgende:
Oh, Leeds niet trouwens. Manchester ook maar heel kleinschalig.
Denk dat goud eerder reageert op VS.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:51 schreef luckyb1rd het volgende:
damn is het al 2012??
Kijk ze ook eens gaan in Azie
http://www.cnbc.com/id/41369691
goud schiet ook recht omhoog..
Net of dat hier ook maar iets mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:51 schreef luckyb1rd het volgende:
damn is het al 2012??
Kijk ze ook eens gaan in Azie
http://www.cnbc.com/id/41369691
goud schiet ook recht omhoog..
Londen is wel hét financiële centrum van de wereld, dus het moet niet te lang duren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:57 schreef Mercer het volgende:
[..]
Net of dat hier ook maar iets mee te maken heeft.![]()
Dat is ook weer zo, maar denk niet dat dit nog dagen aanhoudt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:00 schreef bascross het volgende:
[..]
Londen is wel hét financiële centrum van de wereld, dus het moet niet te lang duren.
En daar was hij al: "institutional racism"quote:
Ik mag toch hopen van niet. Neem aan dat morgen het leger in actie komt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:03 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, maar denk niet dat dit nog dagen aanhoudt.
Waarom ga je geen nieuwe tv scoren man?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:27 schreef Jeej het volgende:
Wel goed dat het allemaal op camera staat, die gast is goed herkenbaar en komt nog wel aan de beurt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:16 schreef criminal_mind het volgende:
https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150333636850851
Heel kansloos een gewonde jongen van zijn spullen bestelen.
Zo gaat het in de natuur ook. Zwakte tonen en je bent de lul, alleen hoort de mens het fatsoen te hebben elkaar te helpen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:16 schreef criminal_mind het volgende:
https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150333636850851
Heel kansloos een gewonde jongen van zijn spullen bestelen.
Gewoon uitzenden om 20:30 ipv die hersendode kutseriesquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom is het leger trouwens nergens te zien? Wat zijn dit voor slappe politici? KEI- EN KEIHARD AANPAKKEN dit soort tuig.
Pak dr eentje en sla hem helemaal kapot voor de ogen van zn vriendjes. Vies kankervolk
4chanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:32 schreef RickoKun het volgende:
Op 4chan zwaar nieuws, waarom heb IK nog niks op FOK! Nieuws gezien?
FOK! heeft het er toch over?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:32 schreef RickoKun het volgende:
Op 4chan zwaar nieuws, waarom heb IK nog niks op FOK! Nieuws gezien?
Lijkt mij ook super frustrerend voor die agenten, niets terug mogen/kunnen doen.quote:
London is een grote stad, vrij normaal dat je van grote attracties dat soort photoshops hebt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:35 schreef Strani het volgende:
Hmm toch twee foto's vanuit hele andere hoeken, zou wel heel snel geshopt zijn.
Zou kunnen ja, we zullen zien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:36 schreef YazooW het volgende:
[..]
London is een grote stad, vrij normaal dat je van grote attracties dat soort photoshops hebt.
Verhelderend stuk.quote:
quote:Steven Greenhouse
Someone just tweeted me to say the London Eye picture is from New Year's and is fake. I'm not sure whether it's from today--or before
Okay, fuck 4chanquote:
quote:Metropolitan Police
We are using tactics flexibly to respond to disorder. A team is working during the night to examine CCTV images. Arrests will follow.
Armoured vehicles used to support officers on the ground to stop disorder by pushing back over 150 people in Lavender Hill area.
Totale onzin dit dikgedrukte. Als je als "onderlaag" in een land als Engeland denkt te zijn weggezonken moet je eens buiten Noord-West Europa gaan reizen in deze kleine wereld en kijken wat het echt betekent om in de onderlaag te zitten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:38 schreef svann het volgende:
[..]
Verhelderend stuk.
[b]De zware bezuinigingen lieten de onderlaag nog hopelozer wegzinken.[/n]
Gevaarlijk om een groep te creëren die zich buiten de maatschappij voelt staan en weinig te verliezen heeft.
Geef de burger brood en spelen, oftewel werk en een televisie.
Verschrikkelijk die beelden; al die zinloze vernieling.
Als ze nou overheidsgebouwen en banken aanvielen okay... maar huizen en bedrijven van onschuldige burgers in de fik steken, dat is puur crimineel gedrag. Zal me ook niets verbazen als morgen blijkt dat er gewone burgers zijn omgekomen in de branden. Sowieso het in de fik steken van een pand is in principe poging tot moord.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:38 schreef svann het volgende:
[..]
Verhelderend stuk.
De zware bezuinigingen lieten de onderlaag nog hopelozer wegzinken.
Gevaarlijk om een groep te creëren die zich buiten de maatschappij voelt staan en weinig te verliezen heeft.
Geef de burger brood en spelen, oftewel werk en een televisie.
Op die manier is elk probleem te relativeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Totale onzin dit dikgedrukte. Als je als "onderlaag" in een land als Engeland denkt te zijn weggezonken moet je eens buiten Noord-West Europa gaan reizen in deze kleine wereld en kijken wat het echt betekent om in de onderlaag te zitten.
True.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als ze nou overheidsgebouwen en banken aanvielen okay... maar huizen en bedrijven van onschuldige burgers in de fik steken, dat is puur crimineel gedrag. Zal me ook niets verbazen als morgen blijkt dat er gewone burgers zijn omgekomen in de branden. Sowieso het in de fik steken van een pand is in principe poging tot moord.
Oh daar weet ik ook niets van. Nouja tis ook laat he, nieuwssites zijn niet meer zo snel. En Twitter etc. is niet altijd even betrouwbaar, maar kan goed dat het nu weer losbarst daar..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Okay, fuck 4chan
Maar
Ik zie
Daar echt verdacht veel topics, van en over mensen die zeggen dat daar nu de hel losbarst in londen, dat zou minimaal breaking news moeten wezen? Ik zie dit nu pas voor t eerst?
Geef ze groot gelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:38 schreef Aloulou het volgende:
Turkse gemeenschap in Londen bewaakt eigen buurt:
Zoals Nederland, Belgie, Duitsland en Scandinavie heb je in Engeland allerei projecten om de onderlaag aan een baan te helpen en/of sociaal zwakkeren met "benefits" te ondersteunen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:47 schreef Mercer het volgende:
Op die manier is elk probleem te relativeren.
Met deze dingen zo het schijnt.quote:
Eerst een paar etages oplopen van een flatgebouw aub.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
Laat hem nou gewoon even per ongeluk vallen of zo....
Wat snap jij aan mensen die denken dat ze alles maar kunnen maken? Ze protesteren niet, ze jatten en vernielen. Dit toont de armoede van de menselijke ziel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:40 schreef rakotto het volgende:
Als je heel diep in de problemen kijkt van hoe eigenlijk dit allemaal zover heeft kunnen komen, dan snap ik deze mensen wel. Ze uiten zich verkeerd, maar ik snap ze en het was gewoon te verwachten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:40 schreef rakotto het volgende:
Als je heel diep in de problemen kijkt van hoe eigenlijk dit allemaal zover heeft kunnen komen, dan snap ik deze mensen wel. Ze uiten zich verkeerd, maar ik snap ze en het was gewoon te verwachten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:06 schreef Aloulou het volgende:
Evisu broek, paar dyna sneakers om zijn voeten, broek half om zijn reet. En mensen willen gaan praten over de sociaal-economisch zwakke omstandigheden die wellicht aanleiding geven tot rellen
Ja okay, alles is relatief. Ze wonen idd niet in Somalië en hebben een dak boven hun hoofd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:45 schreef Aloulou het volgende:
Totale onzin dit dikgedrukte. Als je als "onderlaag" in een land als Engeland denkt te zijn weggezonken moet je eens buiten Noord-West Europa gaan reizen in deze kleine wereld en kijken wat het echt betekent om in de onderlaag te zitten.
De jongeren denken gewoon goed te kunnen rellen/plunderen, en ermee weg te komen. En dat lukt ze nog aardig ook. Niets meer en minder. Niet groter maken dan het is.
Ik loop niet met allemaal merkkleding, daar koop ik andere dingen voor zoals interessante boeken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
En dat iemand Evisu draagt en of G-star of wat dan ook, zegt niet meteen dat hij geld heeft.
Het probleem in Engeland zit diepgeworteld in jaren van negeren van veel problemen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik loop niet met allemaal merkkleding, daar koop ik andere dingen voor zoals interessante boeken.
Feit blijft dat het niet uitmaakt hoeveel geld je in dit soort tuig pompt. Het gaat allemaal om mentaliteit. Geen van hen heeft de ruggengraat om het erbij willen horen te negeren, gewoon netjes naar school te gaan en ervoor te werken. Alles moet gegeven worden. Uitkeringen trekken, dat verstaat men wel. En dan denkt dit tuig ook nog dat het zo zielig is. Haal al die uitkeringen en dergelijke gewoon weg, dan zullen ze pas echt zien wat een onderlaag kan zijn en gaan ze meteen ook harder werken om daar niet in terecht te komen. Het is bezopen dat er drugsdealers met een uitkering rondlopen. Bezopen.
Verder was de hele multiculturele droom ook slim. Je hebt al een hardnekkige sociale onderlaag, waarom haal je er dan geen sociale onderlaag bij die ook nog eens nul binding heeft met het land waar ze in leven? Topidee.
Net zoals de sikh hun gebouwen beschermen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:38 schreef Aloulou het volgende:
Turkse gemeenschap in Londen bewaakt eigen buurt:
Naar mijn mening dramatiseer je het. Er valt altijd wel in elke samenleving wat op tekortkomingen aan te merken. Over het algemeen kan je in Engeland, als je wil, vrij goed jezelf opwerken tot op zijn minst een middenstander die gewoon een goed leven leidt. De overheid heeft ook jarenlang net zo'n sociaal beleid gevoerd als Nederland overigens. Dus veel benefits voor zwakkeren etc Alleen begint dat opwerken wel eerst met je eigen houding. Het land staat niet voor niets met stip op 1 als je dat aan niet-EUers vraagt en waar ze wel zouden willen settlen in Europa. Ze komen uit windstreken binnen, legaal en illegaal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:55 schreef svann het volgende:
Het is wel een groep die ver is achtergebleven op de rest van de engelse maatschappij.
Waarschijnlijk weinig scholing, weinig kans op werk en een redelijk inkomen ed of het vooruitzicht daarop.
Dieper kan men in de UK niet zinken maatschappelijk gezien, dus voelen ze zich in de steek gelaten door de maatschappij, ze hebben niet meer een idee daar een (min of meer gewaardeerd) onderdeel van te zijn.
Ze hebben niets meer te verliezen. Jeugd die zo opgroeit krijgt bar weinig mee.
Zonder overheidshulp en scholings- en werkprojecten komen ze niet uit die cirkel.
Een oudstudiegenoot en vriend van mij werkt in Glasgow, hij zei dat Engeland echt aan het terugvallen is tot een soort van 3e wereld landquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
En dat iemand Evisu draagt en of G-star of wat dan ook, zegt niet meteen dat hij geld heeft.
Het probleem in Engeland zit diepgeworteld in jaren van negeren van veel problemen.
Vandaar dat ze de Olympische Spelen hebben... Griekenland, China, Engeland.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:59 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Een oudstudiegenoot en vriend van mij werkt in Glasgow, hij zei dat Engeland echt aan het terugvallen is tot een soort van 3e wereld land
Ze zijn in ieder geval niet te lui om te stelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:06 schreef Aloulou het volgende:
Evisu broek, paar dyna sneakers om zijn voeten, broek half om zijn reet. En mensen willen gaan praten over de sociaal-economisch zwakke omstandigheden die wellicht aanleiding geven tot rellen
Zei ik toch? Ze haten het land en de vieze vuile slavenhoudende blanke.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:43 schreef yavanna het volgende:
First, looting comes from the belief that if you cannot get equality and cannot expect justice, then you better make sure that you "get paid". "It's all about the money!" is the motto of too many young black men, who have given up all hope of attainment in a white man's world. This is an absolute belief for those looting at the weekend – borne not only out of their experiences but their parents', too. They want to follow the rappers and athletes who live ghetto-fabulous lifestyles based on natural talents, as opposed to learned skills. They can't see that coming through education: those who live on estates generally survive from one wage packet to the next. Sadly this mindset also makes it easier to legitimise the selling of drugs, as that too "brings in the money".
Another sign was when they allowed themselves to be referred to by the n-word. They weren't simply seeking to reclaim a word. They were telling the world that they were the offspring of the "field negro", not the trained "house negro" from slavery days. The field negro's
Ja Evisu broekje kost een meier of 4 is het niet? Maar he, ze zijn zoooo zielig en armquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:06 schreef Aloulou het volgende:
Ze werken in ploegendiensten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:30 schreef Disorder het volgende:
Ben net wakker geworden. Dit is dus nog steeds bezig en wordt nog altijd erger?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:40 schreef rakotto het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
Het is ook een kwestie van aantallen. Hoeveel blanken wonen er uberhaupt in die wijken? Wat is hun percentage? 20%? 10%?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Net zoals de sikh hun gebouwen beschermen.
Ondertussen is de gemeenschapszin onder de blanke bevolking zover afgebroken dat die het gewoon allemaal laten gebeuren. Alle gevoel van eenheid is doodgemaakt onder het mom van bestrijding van racisme en nationalisme. Hun huizen worden letterlijk in de fik gestoken en men doet helemaal niks.
Waarom zijn die Turken en Sikh geen racist dat ze alleen hun eigen spul beschermen?
Zouden dit die Turken zijn die de boel bewaken?quote:
Ik zie vooral mensen uit het Caribische gebied.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 06:31 schreef NorthernStar het volgende:
Eerste reactie van Wilders is ook binnen
[ afbeelding ]
Glasgow is inderdaad een pauperstad en diverse gedeeltes van Londen ook. Tsja, de steden zijn daar een stuk groter dan hier, dus niet zo gek dat hun probleembuurten ook een stuk groter zijn dan die in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:59 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Een oudstudiegenoot en vriend van mij werkt in Glasgow, hij zei dat Engeland echt aan het terugvallen is tot een soort van 3e wereld land
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
Het probleem in Engeland zit diepgeworteld in jaren van negerens van veel problemen.
Het zal niet veel zijn idd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van aantallen. Hoeveel blanken wonen er uberhaupt in die wijken? Wat is hun percentage? 20%? 10%?
Valt me nog mee dat het nog niet is overgeslagen naar Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zal niet veel zijn idd.De meesten zijn al gevlucht verhuist ws.
Misschien moeten we hier alvast gaan denken burgermilitia's te gaan organiseren om de wijk te patrouilleren als het hier zo ver is. Je hebt hier ook zat broeiplekken waar je zo soortgelijke rellen kunt verwachten.
Dat was het punt ook. Jaren verspilt door alleen op de islam te focussen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zie vooral mensen uit het Caribische gebied.
Klopt inderdaad. Dat wil zeggen dat ie de vorige dag geplunderd heeft bij een kledingwinkel. Logisch..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
ah, duidelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat was het punt ook. Jaren verspilt door alleen op de islam te focussen.
quote:Oxford Circus: Approximately 50 youths congregated in Oxford Circus and caused some damage to property.
quote:Notting Hill: Ledbury Michelin-star restaurant raided and the diners mugged.
He, maar dat is toch zo mooi? Het is toch prachtig, zoveel 'diversiteit' (lees alles behalve blank). En ik citeer enkele users hier die 'nooooit in een blanke wijk zouden willen wonen, zo saai.'quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zal niet veel zijn idd.De meesten zijn al gevlucht verhuist ws.
Misschien moeten we hier alvast gaan denken burgermilitia's te gaan organiseren om de wijk te patrouilleren voor het zo ver is. Je hebt hier ook zat broeiplekken waar je zo soortgelijke rellen kunt verwachten.
De islam is dan ook de rode draad van veel achterlijkheid.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 06:31 schreef NorthernStar het volgende:
Eerste reactie van Wilders is ook binnen
[ afbeelding ]
Je snapt zijn punt niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De islam is dan ook de rode draad van veel achterlijkheid.
Jij denkt nog steeds dat de elite daadwerkelijk om paupers geeft?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:28 schreef Nielsch het volgende:
Snap sowieso niet dat Boris Johnson en David Cameron pas vandaag weer terugkomen van vakantie. Dat had toch al veel eerder gekund.
Nee, maar ze moeten wel de andere elite beschermenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat de elite daadwerkelijk om paupers geeft?
Ik snap dat jij alles aangrijpt om moslims te veroordelen, maar punt van NorthernStar was juist dat het hier vooral om jongens uit het Caribische gebied gaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zie de grap er niet van in maar ik ben dan ook geen moslim.
De toekomst ziet er iig fleurig uit.quote:Across London, Black and Asian children outnumber White British children by about six to four in state schools.
Misschien kunnen we dan er een voorschot op nemen en nu alvast moslims bashenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is een kwestie van tijd voor we dit soort taferelen ook weer gaan zien in de voorsteden van Parijs.
quote:Colliers Wood: Looters rescued after becoming trapped under the grill of a sportswear shop.
De slachtofferrol he. Daar is kansloos volk heel goed in. Nooit de hand in eigen boezem steken, het is altijd de schuld van de boze blanke autochtonenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:36 schreef apple_pie het volgende:
Dat gezeur over discriminatie en dat de overheid niet genoeg doet is domme linkse onzin. Kijk eerst naar jezelf voordat je bij de overheid gaat zeuren. Als je te dom bent om te poepen en je kleedt als een asociaal stuk uitschot gaat niemand je aannemen, welke kleur je ook hebt.
Die mensen zijn net zo verantwoordelijk voor hun eigen lot als wij dat zijn voor het onze.
Dit dus!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De slachtofferrol he. Daar is kansloos volk heel goed in. Nooit de hand in eigen boezem steken, het is altijd de schuld van de boze blanke autochtonen
Rellen van deze aard zullen vaker en vaker voorkomen. De massale immigratie is als een neerwaartse spiraal. Londen, Parijs, wat zal volgen? Europa heeft haar eigen Trojaanse Paard binnengetrokken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:41 schreef De_Nuance het volgende:
In de jaren '80 waren er ook rellen in Londen, en daarvoor ook...
Sarcasme?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:42 schreef Evertjan het volgende:
gelukkig zal dit in nederland nooit gebeuren
quote:An extra 2,600 police were drafted on 6 November. On 7 November, French premier, Dominique de Villepin, announced on the TF1 television channel the deployment of 18,000 police officers, supported by a 1,500 strong reserve. Sarkozy also suspended eight police officers for beating up someone they had arrested after TV displayed the images of this act of police brutality.[33]
Is dat een fokfetish of zo om bij werkelijk ieder nieuwsbericht de islam erbij te betrekkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De islam is dan ook de rode draad van veel achterlijkheid.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:58 schreef De_Nuance het volgende:
Wie behalve jullie zelf heeft gezegd dat blanke autochtonen hier aan schuldig zijn ?zelf iets zeggen en dan daarop reageren.
Blanke autochtonen die hier niets mee te maken hebben zijn net zo onschuldig als zwarte allochtonen.
En alle doemscenarios die hier worden geschest zijn typisch van deze tijd. In de jaren 60, 70 , 80 ging daar men anders mee om.
Joh, zeur toch niet zo met je selectieve leesvaardigheid. Ik reageerde op je vriendje NS maarja, je wilt weer eens interessant zeiken om te zeiken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:55 schreef TLC het volgende:
[..]
Is dat een fokfetish of zo om bij werkelijk ieder nieuwsbericht de islam erbij te betrekken
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
NS ? ik ga bijna nooit met de treinquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, zeur toch niet zo met je selectieve leesvaardigheid. Ik reageerde op je vriendje NS maarja, je wilt weer eens interessant zeiken om te zeiken.
[..]
Gossie, sta jij even voor lul met je leesvaardigheid en probeer je je te redden met domme grapjes.quote:
Oh jee, we hebben n pvv stemmert die met zn verkeerde been uit bed is gestaptquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gossie, sta jij even voor lul met je leesvaardigheid en probeer je je te redden met domme grapjes.
Veel ruggengraat heb je niet om toe te geven dat je iets te voorbarig was met je uit de lucht gegrepen aanname.
Weer zo'n aanname. Ik woon geeneens in NL en stem daar ook niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:13 schreef TLC het volgende:
[..]
Oh jee, we hebben n pvv stemmert die met zn verkeerde been uit bed is gestapt![]()
Het leven is hard, wen er maar aan.quote:Nee hoor, het is geen aanname, bij bijna alles wordt de islam erbij betrokken, of het nu dit is of een vulkaanuitbarsting in Nieuw Caledonie.
Toch jammer dat Nikita niet over zich laat lopen door elke idioot.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Toch jammer dat Nikita dit topic weer moet kapen om d'r eigen ego te strelen.
Dat kan niet, blanken zouden zoiets nooit doen. Fotoshop van de linkse media en Pechtold.quote:
Ja triestig hè , ze grijpen het maar al te graag aan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:21 schreef Monidique het volgende:
Christus. "Zwarten", "apen", "dat volk", "blanken gevlucht", zo'n rel is een mooie gelegenheid om de racismefestmachine even lekker aan te zwengelen.
Dhimmies en Wiggersquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat kan niet, blanken zouden zoiets nooit doen. Fotoshop van de linkse media en Pechtold.
Zo durven het heus wel. Degenen die de beslissing daarover moeten nemen waren echter op vakantie. Als het goed is komen die heren vandaag terug naar Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom durven ze niet hard in te grijpen? Ik zeg rubber kogels gebruiken en met scherp schieten op een ieder met een molotov-cocktail.
Kakkerlakken moet je verdelgen.
Je wil niet weten wie de daders zijn natuurlijk.. past niet in je gekleurde wereld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja triestig hè , ze grijpen het maar al te graag aan.
quote:England's friendly against Holland at Wembley tomorrow evening is under threat. With 70,000 football fans expected, it seems inconeivable that police will allow it to go ahead. Carling Cup ties involving West Ham and Charlton have already been cancelled.
Hier brak mijn hart van.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:27 schreef Nielsch het volgende:
Erg triest beeld. Een 89-jarige man bekijkt de ravage die is aangericht in zijn kapperszaak in Tottenham.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je wil niet weten wie de daders zijn natuurlijk.. past niet in je gekleurde wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |