Zoals Nederland, Belgie, Duitsland en Scandinavie heb je in Engeland allerei projecten om de onderlaag aan een baan te helpen en/of sociaal zwakkeren met "benefits" te ondersteunen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:47 schreef Mercer het volgende:
Op die manier is elk probleem te relativeren.
Met deze dingen zo het schijnt.quote:
Eerst een paar etages oplopen van een flatgebouw aub.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
Laat hem nou gewoon even per ongeluk vallen of zo....
Wat snap jij aan mensen die denken dat ze alles maar kunnen maken? Ze protesteren niet, ze jatten en vernielen. Dit toont de armoede van de menselijke ziel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:40 schreef rakotto het volgende:
Als je heel diep in de problemen kijkt van hoe eigenlijk dit allemaal zover heeft kunnen komen, dan snap ik deze mensen wel. Ze uiten zich verkeerd, maar ik snap ze en het was gewoon te verwachten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:40 schreef rakotto het volgende:
Als je heel diep in de problemen kijkt van hoe eigenlijk dit allemaal zover heeft kunnen komen, dan snap ik deze mensen wel. Ze uiten zich verkeerd, maar ik snap ze en het was gewoon te verwachten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:06 schreef Aloulou het volgende:
Evisu broek, paar dyna sneakers om zijn voeten, broek half om zijn reet. En mensen willen gaan praten over de sociaal-economisch zwakke omstandigheden die wellicht aanleiding geven tot rellen
Ja okay, alles is relatief. Ze wonen idd niet in Somalië en hebben een dak boven hun hoofd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:45 schreef Aloulou het volgende:
Totale onzin dit dikgedrukte. Als je als "onderlaag" in een land als Engeland denkt te zijn weggezonken moet je eens buiten Noord-West Europa gaan reizen in deze kleine wereld en kijken wat het echt betekent om in de onderlaag te zitten.
De jongeren denken gewoon goed te kunnen rellen/plunderen, en ermee weg te komen. En dat lukt ze nog aardig ook. Niets meer en minder. Niet groter maken dan het is.
Ik loop niet met allemaal merkkleding, daar koop ik andere dingen voor zoals interessante boeken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:45 schreef rakotto het volgende:
En dat iemand Evisu draagt en of G-star of wat dan ook, zegt niet meteen dat hij geld heeft.
Het probleem in Engeland zit diepgeworteld in jaren van negeren van veel problemen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik loop niet met allemaal merkkleding, daar koop ik andere dingen voor zoals interessante boeken.
Feit blijft dat het niet uitmaakt hoeveel geld je in dit soort tuig pompt. Het gaat allemaal om mentaliteit. Geen van hen heeft de ruggengraat om het erbij willen horen te negeren, gewoon netjes naar school te gaan en ervoor te werken. Alles moet gegeven worden. Uitkeringen trekken, dat verstaat men wel. En dan denkt dit tuig ook nog dat het zo zielig is. Haal al die uitkeringen en dergelijke gewoon weg, dan zullen ze pas echt zien wat een onderlaag kan zijn en gaan ze meteen ook harder werken om daar niet in terecht te komen. Het is bezopen dat er drugsdealers met een uitkering rondlopen. Bezopen.
Verder was de hele multiculturele droom ook slim. Je hebt al een hardnekkige sociale onderlaag, waarom haal je er dan geen sociale onderlaag bij die ook nog eens nul binding heeft met het land waar ze in leven? Topidee.
Net zoals de sikh hun gebouwen beschermen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:38 schreef Aloulou het volgende:
Turkse gemeenschap in Londen bewaakt eigen buurt:
Naar mijn mening dramatiseer je het. Er valt altijd wel in elke samenleving wat op tekortkomingen aan te merken. Over het algemeen kan je in Engeland, als je wil, vrij goed jezelf opwerken tot op zijn minst een middenstander die gewoon een goed leven leidt. De overheid heeft ook jarenlang net zo'n sociaal beleid gevoerd als Nederland overigens. Dus veel benefits voor zwakkeren etc Alleen begint dat opwerken wel eerst met je eigen houding. Het land staat niet voor niets met stip op 1 als je dat aan niet-EUers vraagt en waar ze wel zouden willen settlen in Europa. Ze komen uit windstreken binnen, legaal en illegaal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:55 schreef svann het volgende:
Het is wel een groep die ver is achtergebleven op de rest van de engelse maatschappij.
Waarschijnlijk weinig scholing, weinig kans op werk en een redelijk inkomen ed of het vooruitzicht daarop.
Dieper kan men in de UK niet zinken maatschappelijk gezien, dus voelen ze zich in de steek gelaten door de maatschappij, ze hebben niet meer een idee daar een (min of meer gewaardeerd) onderdeel van te zijn.
Ze hebben niets meer te verliezen. Jeugd die zo opgroeit krijgt bar weinig mee.
Zonder overheidshulp en scholings- en werkprojecten komen ze niet uit die cirkel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |