Foei! Ik ben heel erg boos!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Wat betekent: "I'll be jolly wel cross" nou precies?
Zelfs al halen ze iedere agent uit de dorpen om Londen en laten ze de agenten 2 dagen lang niet slapen kun je onmogelijk winnen tegen grote groepen burgers zonder ze neer te maaien met machinegeweren. Wonen daar in die stadsregio 10 miljoen mensen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef SpecialK het volgende:
het gaat gewoon om zo veel mogelijk schade aanrichten. En dat gaat vrij makkelijk met een beetje benzine.
Er wordt toch niet ingegrepen.
Dan word ik flink boos.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Wat betekent: "I'll be jolly wel cross" nou precies?
En praten werkt tegen dit soort tuig? En ja dan gaat het maar een keer echt goed mis. Een paar duizend man wint het uiteindelijk echt niet hoor als een overheid echt zwaar ingrijpt. Pas als het onder een zeer groot deel van de bevolking wordt gedragen, dat je een volledige volksopstand hebt zoals in Libie of Syrie. Maar dat krijg je echt niet voor elkaar in het Westen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat wel, maar zoals ik al zeg direct kei en keihard optreden kan ook averechts werken. Het blijft gewoon lastig om grote groepen echt goed aan te pakken.
http://birminghamriots2011.tumblr.com/quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:33 schreef partyman26 het volgende:
Heeft iemand nog een link van een riot weblog update
Van mij mogen ze beginnen met de rubberen kogels en daarna met scherp. Moet je eens opletten hoe snel het rustig wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfs al halen ze iedere agent uit de dorpen om Londen en laten ze de agenten 2 dagen lang niet slapen kun je onmogelijk winnen tegen grote groepen burgers zonder ze neer te maaien met machinegeweren. Wonen daar in die stadsregio 10 miljoen mensen.
Werkt inderdaad het beste! Kijk maar naar Syrië!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:17 schreef LXIV het volgende:
Als ze in een wijk in Rotterdam of Den Haag ook denken dit uit te moeten halen kun je het beste op dag één gewoon kei- en keihard slaan. Meteen het leger erin, meteen met het grofste geweld deze opstand geheel neerslaan. Desnoods ten koste van een aantal doden.
Dan is het ook meteen afgelopen en de volgende dag rustig op straat.
Deze groepen hebben ook wel degelijk een vorm van organisatie, verplaatsen zich snel wanneer nodig en duiken dan wat later weer op andere plekken op..quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat wel, maar zoals ik al zeg direct kei en keihard optreden kan ook averechts werken. Het blijft gewoon lastig om grote groepen echt goed aan te pakken.
Dat dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hard werken, studielening, uni afronden, dikke baan in de city? Kan allemaal in Engeland net zo goed als in Nederland.
Deze jongeren vinden dat echter niet cool en willen alles krijgen. Zonder ervoor te werken. Net als in hun thuislanden, die eveneens allemaal een puinhoop zijn.
Als je 50% van de derde Wereld importeert, moet je niet raar staan kijken als je land ook een derde Wereldland wordt.
Strike a pose baby!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:35 schreef yavanna het volgende:
Relschopster in Briston aangehouden.
[ afbeelding ]
Ik zeg toch nergens wat over praten? Ik ben juist een voorstander van een snelle aanpak.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Harlon het volgende:
[..]
En praten werkt tegen dit soort tuig? En ja dan gaat het maar een keer echt goed mis. Een paar duizend man wint het uiteindelijk echt niet hoor als een overheid echt zwaar ingrijpt. Pas als het onder een zeer groot deel van de bevolking wordt gedragen, dat je een volledige volksopstand hebt zoals in Libie of Syrie. Maar dat krijg je echt niet voor elkaar in het Westen.
Hoe kom je hierbij? Het aparte aan Nederland is dat dit in veel gevallen zo is. Niet in Frankrijk of Engeland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:35 schreef havanagila het volgende:
De meeste ouders zijn (hoe stom het ook is) het waarschijnlijk eens met hun kinderen, trap alles maar lekker naar de kloten, is toch niet "ons" land. Zieke bende.
Hoop dat er morgenvroeg besloten wordt om het leger in te zetten, kijken hoeveel relschoppers er dan nog bereid zijn om met stenen te gooien.
quote:
Ach, ook al zo één die nét wat geld tekort kwam om haar doctoraalstudie te bekostigen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:35 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha die pot pillen, van die proteine-anabolenrommelquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:37 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
Oh and this guy put a photo of his face and the stuff he looted on Facebook. Because the police will never check there! Sweet body butter swag from The Body Shop though, bro.
Dat is het enige op die tafel wat iets waard isquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef alors het volgende:
[..]
Hahaha die pot pillen, van die proteine-anabolenrommel
Heb je toch niets aan? Als je bekend bent met de reden, kun je er wat aan doen. Dat mensen aan het rellen zijn, weet elke mongool.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef havanagila het volgende:
En op alle streams gaan ze maar door over hoe de relschoppers doelen kiezen, waarom ze rellen, etc.
Zeg dan gewoon waar het op staat, mensen zijn alles binnen handbereik aan het slopen, stelen, of in de fik aan het steken.
Juist in Frankrijk en Engeland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:37 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Het aparte aan Nederland is dat dit in veel gevallen zo is. Niet in Frankrijk of Engeland.
En zie hem trots zijn...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is het enige op die tafel wat iets waard is
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef alors het volgende:
[..]
Hahaha die pot pillen, van die proteine-anabolenrommel
Volgens Al jazeera rennen de dames naar de kleding zaken om gratis te winkelen en rennen de jongens naar de drankwinkel. Moet wel een mooi feestje zijn voor die lui.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:35 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
Waar een groot gedeelte van de bevolking het heeft gehad met Assad, dit is een minderheid. Een zeer kleine minderheid van de totale bevolking. Absoluut niet te vergelijken. Alleen is de steun voor zo'n ingrijpen niet heel bijzonder groot en zal er flink wat gemor door volgen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:35 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Werkt inderdaad het beste! Kijk maar naar Syrië!
Er is geen reden. Alleen hebzucht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
Heb je toch niets aan? Als je bekend bent met de reden, kun je er wat aan doen. Dat mensen aan het rellen zijn, weet elke mongool.
Ja en deze had geen geld voor een Big Macquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, ook al zo één die nét wat geld tekort kwam om haar doctoraalstudie te bekostigen.
ja dat bedoel ik, maar die plaatjes die erop staan zijn van die anabolengespierde figurenquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Eiwit-poeder, knap als er daar anabolen in zitten.
Geen geld hebben voor een Euro knallerquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja en deze had geen geld voor een Big Mac
[ afbeelding ]
Pondknaller, he..quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Geen geld hebben voor een Euro knaller
Er vanuit gaan dat die lui bij hun ouders thuis komen. Je hebt geen idee hoe die lui leven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die waren al begonnen bij dat schaap in Drenthe![]()
En het is logisch dat het moeilijk is om je te onttrekken aan een bepaald milieu, als je uit een kansloos gezien komt. Maar dat betekend nog niet dat je daardoor maar moet gaan rellen. Het erge is nog dat het grootste gedeelte bij thuiskomst of te horen krijgen: "Oh was je vanavond niet thuis'"? of: "Goed gedaan jongen, ik ben trots op je". Bij dergelijke jongeren zijn de ouders niet veel beter.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee joh, hij was boos, omdat die in de reflectie van het raam niet swag enough eruit zag.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hoeft het niet zo serieus te nemen, die opmerking. Hoewel ik wel denk dat meer politie/leger-geweld alleen nog voor maar meer geweld zorgt (Griekenland is een ander voorbeeld).quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Waar een groot gedeelte van de bevolking het heeft gehad met Assad, dit is een minderheid. Een zeer kleine minderheid van de totale bevolking. Absoluut niet te vergelijken. Alleen is de steun voor zo'n ingrijpen niet heel bijzonder groot en zal er flink wat gemor door volgen.
Die reden is gewoon een potje rellen...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
Heb je toch niets aan? Als je bekend bent met de reden, kun je er wat aan doen. Dat mensen aan het rellen zijn, weet elke mongool.
Tottenham kent een geschiedenis van dit soort rellen. De situaties stoken elkaar op. Een beetje net als toen ze 10 jaar geleden in Den Bosch opeens vrienden waren met allerlei andere supportersgroepen. De Boscchenaren hadden 'een reden', maar derest niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is geen reden. Alleen hebzucht.
Yep. Hebzucht. En pure haat .quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is geen reden. Alleen hebzucht.
Bron?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef Kenju het volgende:
Dat van dat ziekenhuis schijnt overigens onzin te zijn.
De tv's daar vielen zeker nogal tegen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef Kenju het volgende:
Paar grote schermen, maar ze kregen 1 van die schermen al niet echt los. Amateurs.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef SpecialK het volgende:
Kijk ze eens een Ladbrokes open breken. Alsof daar iets te halen valt.
Die brumminghammers staan waarschijnlijk tegen de zwitserse ambassade te schoppen met de gedachte dat het het ziekenhuis is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef Kenju het volgende:
Laten we het hopen. Ik kijk echt nergens meer van op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef Kenju het volgende:
Ik merk er helemaal niets van. Ik woon op zo'n 10 minuten van Dalston, maar hier is er niets aan de hand. Ik zag vandaag niet eens rook of zo. Het is een enorme stad. En het zijn inderdaad allemaal achterstandswijken, en allemaal voornamelijk zwarte wijken waar dit aan de gang is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Woont hier iemand in Londen? Zo ja, merk je er nu veel van? Of is het alleen maar in bepaalde (achterstands)wijken?
Zonde van die auto!quote:
Het leger? Tegen het volk?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:44 schreef havanagila het volgende:
Ik stop maar met kijken, word er ondertussen een beetje misselijk van, bah. Fingers crossed dat ze het morgenvroeg aan het leger overlaten en die relschoppers eens ouderwets hard aanpakken.
Gebruien de "Emperial standart" waarschijnlijk nogquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef Tyr80 het volgende:
Het volume van de BBC player gaat tot 11
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Die brumminghammers staan waarschijnlijk tegen de zwitserse ambassade te schoppen met de gedachte dat het het ziekenhuis is.
Waarschijnlijk ook nog iemand die zelf geen belasting betaald.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef yavanna het volgende:
'We're getting our taxes back'. Meisje welke met gestolen spullen liep.
Special brew for the win!quote:
Volgens mij was het originele bericht van Twitter afkomstig. Dat is, zeker bij zulke lopende dingen, nu niet echt een betrouwbaar iets.quote:
Ja tuurlijk haal Wilders er maar weer bijquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het leger? Tegen het volk?![]()
Wilderiaanse redenaties. Het leger is tegen de vijanden van de staat. Niet de onlusten onder het volk. Het volk is niet de vijand van de staat.
Zo vreemd zou ik het niet vinden, de UK heeft in Noord Ierland ook actief het leger tegen de eigen bevolking ingezet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wilderiaanse redenaties. Het leger is tegen de vijanden van de staat. Niet de onlusten onder het volk. Het volk is niet de vijand van de staat.
Ik was er tot gisterochtend. Inderdaad niets te merken mbt de rellen van zaterdag op zondag. Maar Clapham Junction bijvoorbeeld is toch wel relatief dichtbij het centrum.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik merk er helemaal niets van. Ik woon op zo'n 10 minuten van Dalston, maar hier is er niets aan de hand. Ik zag vandaag niet eens rook of zo. Het is een enorme stad. En het zijn inderdaad allemaal achterstandswijken, en allemaal voornamelijk zwarte wijken waar dit aan de gang is.
En hoe wil je dit tuig dan op z'n plaats zetten? de politie krijgt er duidelijk geen grip op. F-16's erop af sturen of harriers is ietwat overkill, absoluut. Maar enige assistentie van het leger zodat er wat meer mankracht is om de orde te handhaven lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nee, tenzij het volk zich kwalificeert als "vijand".quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Er was daarnet op SkyNews informatie over birmingham andersquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:47 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Volgens mij was het originele bericht van Twitter afkomstig. Dat is, zeker bij zulke lopende dingen, nu niet echt een betrouwbaar iets.
Als dat zo was, had BBC/Skynews/CNN/whatever dat wel overgenomen. Geen van allen melden ze iets over Birmingham of andere plaatsen atm
ja dat heb ik dus ook het idee.. dat het wordt opgeblazen 'alsof heel Londen in de hens staat' en er rellen zijn uitgebroken... blijkt dus wel mee te vallen...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik merk er helemaal niets van. Ik woon op zo'n 10 minuten van Dalston, maar hier is er niets aan de hand. Ik zag vandaag niet eens rook of zo. Het is een enorme stad. En het zijn inderdaad allemaal achterstandswijken, en allemaal voornamelijk zwarte wijken waar dit aan de gang is.
Het volk niet nee, maar groepen mensen die alles wat ze kunnen vernielen wel. Dat los je jammer genoeg alleen met geweld op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als ik geen TV of internet had dan had ik er helemaal niets van gemerkt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:48 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja dat heb ik dus ook het idee.. dat het wordt opgeblazen 'alsof heel Londen in de hens staat' en er rellen zijn uitgebroken... blijkt dus wel mee te vallen...
en het doet me inderdaad ook denken aan die rellen in die voorsteden van Parijs!
ow ja, * DJSmiley moet gaan slapenquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er was daarnet op SkyNews informatie over birmingham anderswaar beelden getoond werden van een afgesloten stadscentrum en gearresteerde mensen. Channel4 bericht er ook over.
Het leger is er om zowel buitenlandse als binnenlandse dreigingen aan te pakken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
's goed hoor, ga ik ook jouw huis even lekker in brand steken. Niet zeuren he als de politie niks kan doen. Het leger is inmiddels nooit tegen het volk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Die wijken zijn nu nog wat zwarter in ieder geval.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, die heb ik nog steeds altijd in mijn hoofd als ik weer eens een zwerver special brew zie drinken.quote:
Als je alleen even op Google maps kijkt, zijn dit wijken die verdomd dicht op the City liggen, en voor de wijken op zuid dicht op wijken als Greenwich. Dus het is van binnen aan het verrotten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:48 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja dat heb ik dus ook het idee.. dat het wordt opgeblazen 'alsof heel Londen in de hens staat' en er rellen zijn uitgebroken... blijkt dus wel mee te vallen...
en het doet me inderdaad ook denken aan die rellen in die voorsteden van Parijs!
Yup, dat deed Channel4 eerder ook alquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:49 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
ow ja, [me=DJSmiley] moet gaan slapen
[/me]
AllJazeera meld nu ook Leeds
Ja, vooral die Africa Appealquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:50 schreef SpecialK het volgende:
Zeg hoeveel reclames van skynews moet ik nog... ach daar zijn we dan eindelijk.
Sympathiek van zo'n kraker dat hij meedoetquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is voor watjes:quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:47 schreef Harlon het volgende:
F-16's erop af sturen of harriers is ietwat overkill, absoluut.
hahahaha kijk 'm rennen met dat scherm. stelletje schooiersquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:51 schreef Oorlogsheld het volgende:
check dit filmpje ... live vanuit de rellen
http://www.youtube.com/user/londonriots2011#p/u/0/7ii3r1PDSm8
(of was ie al voorbij gekomen?)
Hier is gewoon de ME voor bedoeld. En het is niet zo dat er manschappen tekort zijn. En zo wel, dan zijn militairen niet ingesteld op het oplossen van dit soort zaken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:47 schreef Harlon het volgende:
[..]
En hoe wil je dit tuig dan op z'n plaats zetten? de politie krijgt er duidelijk geen grip op. F-16's erop af sturen of harriers is ietwat overkill, absoluut. Maar enige assistentie van het leger zodat er wat meer mankracht is om de orde te handhaven lijkt me geen overbodige luxe.
Nee, die ook niet. Die zijn immers ook onderdeel van het voolk. Gewoon in elkaar beuken door de ME.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Het volk niet nee, maar groepen mensen die alles wat ze kunnen vernielen wel. Dat los je jammer genoeg alleen met geweld op.
Rellen maakt niet dat ze een vijand van de staat zijn. Zo kun je voor iedereen die zich crimineel gedraagt wel het leger inzetten. Voetbalwedstrijden bijv. Gebeurt ook niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, tenzij het volk zich kwalificeert als "vijand".
quote:Underground station closed on Northern Line at Camden Town. At police request.
Toch een indrukwekkende stroom van mensen zeg, ook al zijn ze misschien niet allemaal even actief aggressief bezig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:51 schreef Oorlogsheld het volgende:
check dit filmpje ... live vanuit de rellen
http://www.youtube.com/user/londonriots2011#p/u/0/7ii3r1PDSm8
(of was ie al voorbij gekomen?)
"Every cloud has it's silver lining"quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn geruchten dat negerts en Turken elkaar de hersens in aan het rammen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |