abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101225889
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:

[..]

Kijk, hier word ik nou vrolijk van. ;) Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste :')). Ben benieuwd!
Ik ben vorig jaar op mijn 33e begonnen mien jong ;)
Mijn ouders betaalden het niet voor me dus had ik of nooit geld of nooit tijd of nooit het lef.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101226880
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee :').
Als iemand links 40 rijdt waar je 70 mag is dat ook heel irritant.
Ik heb het regelmatig als bijrijder meegemaakt. Toch zou ik zo'n figuur nooit rechts inhalen, want als je zo debiel bent om niet door te hebben dat je links 40 rijdt, ben je vast ook debiel genoeg om dat ineens te beseffen en je auto zonder te kijken naar rechts te gooien. Over het algemeen zijn dat soort types ook aan het bellen en letten dus sowieso niet zo goed op.
Maar dat je er dan bij het stoplicht snel langs gaat en even vuil kijkt kan ik me wel in vinden, lijkt me een hele redelijke oplossing :P. (ik zou hem waarschijnlijk af laten slaan :')).

Ik ben trouwens 27. Had eerst geen geld en daarna geen tijd. Dit is het eerste moment dat ik allebei heb :). Daarbij woonde ik eerst midden in de stad, zonder parkeergelegenheid en naast het station, dan hoef je geen auto hoor :P.
Ben ook wel blij dat ik het nu pas doe, toen ik 18 was was ik veel te onzeker, heb ik nu ook nog wel eens last van achter het stuur.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:27:23 #253
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101227204
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:32 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb het (dankzij m'n OV en studie) ook niet erg gemist of zo. Maar goed, het hebben van een rijbewijs is straks (o.a.) met het oog op een baan natuurlijk erg handig.
Voor mij inderdaad dezelfde reden. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101227453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
...

Ik ben trouwens 27. Had eerst geen geld en daarna geen tijd. Dit is het eerste moment dat ik allebei heb :). Daarbij woonde ik eerst midden in de stad, zonder parkeergelegenheid en naast het station, dan hoef je geen auto hoor :P.
Hier precies hetzelfde.
quote:
Ben ook wel blij dat ik het nu pas doe, toen ik 18 was was ik veel te onzeker, heb ik nu ook nog wel eens last van achter het stuur.
Ik wou dat ik de mogelijkheid had gehad toen ik 18 was! Ik was toen een stuk arroganter en zelfverzekerder dan nu. Ik kon bijvoorbeeld absoluut niet dood toen ik 18 was :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101227483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Als je weer naar rechts wil moet je in de buitenspiegel kijken, als je het voertuig wat je ingehaald hebt weer kunt zien kun je weer naar rechts :P
ja wist ik ook wel. Maar deed dat alleen niet :') :@ Van die simpele dingen die je gewoon wel weet. Zo stapte ik vorige keer in de auto en wilde al wegrijden zonder gordel om :o Nog nooit gebeurd :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:36:40 #256
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101227551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde.

[..]

Ik wou dat ik de mogelijkheid had gehad toen ik 18 was! Ik was toen een stuk arroganter en zelfverzekerder dan nu. Ik kon bijvoorbeeld absoluut niet dood toen ik 18 was :')
Maar dat "niet dood kunnen" maakt mensen doorgaans geen geweldige bestuurders. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101227572
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee :').
Hoe asociaal het ook mag zijn om zo langzaam links te blijven rijden, als ik rechts inhaal, ben ik zelf ook fout. Ik blijf liever wat langzamer rechts rijden, dan dat ik kans loop op een fikse bekeuring. Ik had overigens zelf even niet in de gaten dat ik fout bezig was door rechts in te halen. Gelukkig maar dat er nog een instructeur naast me zit die me corrigeerde ^O^

En volgens mij hebben we het prima opgelost, toch? We hebben niet in rechts ingehaald en bij het stoplicht lieten we onze onvrede even blijken. Een beetje oogcontact met de medeweggebruiker om diegene op zijn fouten te wijzen, lijkt me niet echt vreemd - het lijkt me zelfs heel gewenst en noodzakelijk voor de veiligheid van het verkeer.

Heeft niets met stoer doen te maken dus :)
pi_101228023
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:36 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Maar dat "niet dood kunnen" maakt mensen doorgaans geen geweldige bestuurders. :P
Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:49:15 #259
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101228064
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
Mwah, liever mutsig dan overmoedig.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101230451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
:')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101230999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
Herkenbaar :').

"oei, ik moet naar links afslaan, maar die auto die van tegengestelde richting komt lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus maar even wachten"

Of nog leuker:
"oh, die fietser daar lijkt wel 2 meter breed en kan een slinger maken en die fietser kan dood, dus ik blijf er wel achter tuffen"

Maar vooral
"o, die vrachtwagen in tegengestelde richting lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus ga ik zoveel mogelijk naar rechts, want de spiegel kan wel kapot maar niet dood"

Ik word wel eens moe van mezelf :'). Maar toen ik 18 was was dat nog veel erger. Toen zou het zijn geweest "Ieks, de auto beweegt, snel remmen!"
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_101231250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:56 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Herkenbaar :').

"oei, ik moet naar links afslaan, maar die auto die van tegengestelde richting komt lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus maar even wachten"

Of nog leuker:
"oh, die fietser daar lijkt wel 2 meter breed en kan een slinger maken en die fietser kan dood, dus ik blijf er wel achter tuffen"

Maar vooral
"o, die vrachtwagen in tegengestelde richting lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus ga ik zoveel mogelijk naar rechts, want de spiegel kan wel kapot maar niet dood"

Ik word wel eens moe van mezelf :'). Maar toen ik 18 was was dat nog veel erger. Toen zou het zijn geweest "Ieks, de auto beweegt, snel remmen!"
:D
De eerste uh...50 lessen had ik dus echt zo'n stemmetje in mijn achterhoofd dat begon zodra ik de lesauto startte: "Ik ben potverdomme aan het autorijden!! WTF!?" :o
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101232554
Jaaa, ik mag ook eindelijk in dit topic posten! :D
Ik ben gelijk op zoek gegaan naar autotheorieboeken. Ik heb iemand gevonden met een boek uit 2008. Zou ik die kunnen kopen denken jullie? Of is dat boek al echt verouderd?
pi_101232889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:56 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Herkenbaar :').

"oei, ik moet naar links afslaan, maar die auto die van tegengestelde richting komt lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus maar even wachten"

Of nog leuker:
"oh, die fietser daar lijkt wel 2 meter breed en kan een slinger maken en die fietser kan dood, dus ik blijf er wel achter tuffen"

Maar vooral
"o, die vrachtwagen in tegengestelde richting lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus ga ik zoveel mogelijk naar rechts, want de spiegel kan wel kapot maar niet dood"

Ik word wel eens moe van mezelf :'). Maar toen ik 18 was was dat nog veel erger. Toen zou het zijn geweest "Ieks, de auto beweegt, snel remmen!"
Dit is zooooo herkenbaar! Nu met mijn 33 jaar eens rijlessen nemen is hier in de stad soms één grote bibberactie. Nou ja, okee, heb nog maar heel weinig lessen gehad. Nog maar 2 echt goede lessen. Maar ik ga nog altijd met flink gas terug over een voorrangskruispunt en blijf liever achter slingerende fietsers hangen dan dat ik ze inhaal enzo.... en hier aan de haven bij alle slingerende smalle onoverzichtelijke straatjes waar je nog altijd 50 zou "moeten" rijden op die kinderkopjes.... neh, dat lukt me ook nog niet zo. Komt vast wel. Ooit.
pi_101233063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:28 schreef zakpatat90 het volgende:
Jaaa, ik mag ook eindelijk in dit topic posten! :D
Ik ben gelijk op zoek gegaan naar autotheorieboeken. Ik heb iemand gevonden met een boek uit 2008. Zou ik die kunnen kopen denken jullie? Of is dat boek al echt verouderd?
Gewoon bij de bieb halen, is gratis ;).
Ik meen me te herinneren dat er in mijn boek stond dat het in 2009 vernieuwd is. Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_101233131
mijn boek is van juli vorig jaar :P Maar heb m dan ook van de rijschool zelf gekregen (zat in pakket).
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101245641
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:39 schreef Hartigan het volgende:

Ik dwing altijd en overal voorrang af, het maakt mij niet uit of het dan een of andere ouwe seniele oma is op de fiets of een pooier die met zijn dikke mercedes keihard van links komt op een gelijkwaardig kruispunt.

Dat klinkt goed dat "afdwingen", zal niet lang duren voordat er een fietser op je motorkap ligt. Want meneer dwingt lekker zijn voorrang af en houd er geen rekening mee dat veel fietsers niet of nauwelijks bekend zijn met de voorrangsregels (en zeker de seniele oma niet, want die is het vergeten).
pi_101245916
Voorrang afdwingen is geen poging tot doodslag :')

Er bestaat een verschil tussen duidelijk kenbaar maken dat jij je voorrang neemt en roekeloos met 90 km/h een fietser tegemoet rijden omdat je toch voorrang hebt.

Wanneer een of andere oude muts duidelijk laat blijken niets van de verkeersregels te snappen (wat doe je dan in godsnaam op de weg?), dan remmen we toch? Wat een rare reactie zeg. Autorijden is toch anticiperen en reageren? Zorgen voor een goede doorstroming van het verkeer? Als je je voorrang niet neemt, kan je beter thuis blijven, denk ik. Het zegt ook heel wat over een chauffeur die een hele tijd maar stil staat en andere mensen voorrang geeft die geen voorrang hebben. Dat is onzekerheid en onzekere chauffeurs zijn slechte chauffeurs, wat weer de verkeersveiligheid in het geding brengt.
pi_101253844
Hoeveel vragen krijg je op het echte theorie examen? En hoeveel fout mag je maken? En hoeveel seconden krijg je om te antwoorden? En hoelang duurt de toets ongeveer?
pi_101254119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:57 schreef Mpj het volgende:
Hoeveel vragen krijg je op het echte theorie examen? En hoeveel fout mag je maken? En hoeveel seconden krijg je om te antwoorden? En hoelang duurt de toets ongeveer?
quote:
Hoe werkt een theorie examen?

Het theorie examen bestaat uit 50 vragen (auto 65 vragen) waarop je antwoord dient te geven. Er zijn vragen met de antwoordmogelijkheden ja/nee, A/B/C en open vragen waar je een getal dient in te vullen. De vragen verschijnen op monitoren en worden voorgelezen. Het beantwoorden van de vragen doe je met behulp van een antwoordterminal die zich voor je op de tafel bevindt. Na afloop krijg je gelijk de uitslag. Het examen duurt in totaal ongeveer 45 minuten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101254511
Tering, als ik dit topic lees ben ik blij dat ik me rijbewijs al een tijdje heb. :P

Succes mensen!
If not now, then when.
pi_101259985
Na een paar keer gepost hier te hebben en veel te hebben meegelezen heb ik afgelopen donderdag mijn rijbewijs gehaald... 2 keer in Arnhem afgereden en daar gezakt. Omdat ik hierna ging afstuderen in Eindhoven daar na een pauze van 6 weken, verder gegaan bij een rijschool daar en nadat ik daar praktisch alles opnieuw heb geleerd, voor de 3e keer opgegaan en uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald.

Ondanks dat ik weer flink zenuwachtig was ging het redelijk goed vond ik zelf, geen ingrepen gehad, relaxte examinator. Wel bijna direct na het wegrijden van het CBR een grote vrachtwagen die van rechts kwam aanrijden die ik pas halverwege de kruising zag had ik misschien voorrang had moeten verlenen, ik zag de examinator met zijn voet richting de rem gaan. Toen zelf even flink het gaspedaal ingetrapt om er voorbij te komen. Even later stond ik stil op een 2 baans weg voor een stoplicht en had er iemand op de linkerbaan panne, toen de auto links voor me voorgelaten en erna zelf weggereden, erg moeilijke beslissing was dit, wat wil de examinator zien dat ik doe etc, maar hij zei later dat hij dit een goede keuze vond van mij. Iets met sociaal rijgedrag enzo;).

En verderop moest ik nog een keer rechts bij een stoplicht waar voetgangers ook tegelijk groen hebben, daar stond iemand stil bij het stoplicht en ik dacht dat hij stil bleef staan, maar net toen ik eraan kwam begon hij te lopen. Natuurlijk wel op tijd geremd maar ik had beter iets rustiger die kruising kunnen afslaan. De rest was makkelijk, ergens op een groot parkeerveld parkeren hoe ik het zelf wilde, een stopopdracht, daarna was er direct nog een stopopdracht in parcours omdat ik een obstakel voor me had. Viel me allemaal goed mee.

Wat me wel opviel is dat er enorm verschil is in instructeurs in wat ze vertellen en hoe ze dit doen. Als je twijfelt over je instructeur zou ik zo snel mogelijk overstappen...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_101265640
@caffeinjunk hoeveel lessen in totaal? Wel goed, gefeliciteerd..
pi_101275051
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 06:22 schreef Hartigan het volgende:
Als je je voorrang niet neemt, kan je beter thuis blijven, denk ik.

Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.

Samen met dat je erg graag een andere auto's eruit trekt bij het stoplicht (en je overige stoere verhaaltjes) geeft aan dat we weer fijn gezegend zijn met de volgende toekomstige "ik ben een topchauffeur" op de weg. Je draagt heel toevallig toch niet een petje?
pi_101281592
Begrijp ik het nu goed en ben ik gepromoveerd tot een heuse Sjonnie omdat ik voorrang neem, waar ik voorrang heb? En omdat ik wat harder optrek dan normaal, wat weer voor een goede doorstroming van het verkeer zorgt? :D

Het petjesvolk waar jij naar refereert, rijdt met 80 km/u door woonwijken in hun gepimpte Golf II met spoiler en 4 uitlaatpijpen en uiteraard een geluidsset dat meer dan 1500 Watt produceert. Die vergelijking tussen mij en een willekeurige petjesfetisjist slaat de plank behoorlijk mis lijkt me. Maar je mag me best een petje opzetten en John noemen als je wilt.
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:26:52 #276
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_101283328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:01 schreef Mwanatabu het volgende:
:D
De eerste uh...50 lessen had ik dus echt zo'n stemmetje in mijn achterhoofd dat begon zodra ik de lesauto startte: "Ik ben potverdomme aan het autorijden!! WTF!?" :o
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad en dat was wat ik ook dacht, what the fuck, ik bestuur een auto. :D *O*
De eerste les kwam ook wel onverwacht want die stond bij mij voor volgende week pepland. Ging gisteren de telefoon: ik sta voor de deur bent u zover? Ik :? : Ja ja, ik kom eraan, oef gelukkig was ik thuis.

De opmerkingen die ik na mijn les kreeg zijn tijdiger de bocht inzetten en rustiger remmmen. Maar als ik een beetje ervaring met de auto heb (vw golf) dan gaat dat wel goedkomen.

Maandag maar even op mijn werk bespreken of ik minder uren per week mag maken zodat ik 2 lessen per week kan volgen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_101284084
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:26 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad en dat was wat ik ook dacht, what the fuck, ik bestuur een auto. :D *O*
De eerste les kwam ook wel onverwacht want die stond bij mij voor volgende week pepland. Ging gisteren de telefoon: ik sta voor de deur bent u zover? Ik :? : Ja ja, ik kom eraan, oef gelukkig was ik thuis.

De opmerkingen die ik na mijn les kreeg zijn tijdiger de bocht inzetten en rustiger remmmen. Maar als ik een beetje ervaring met de auto heb (vw golf) dan gaat dat wel goedkomen.

Maandag maar even op mijn werk bespreken of ik minder uren per week mag maken zodat ik 2 lessen per week kan volgen.
Ik bij mijn eerste les na ongeveer een half uur: Wow, ik zit nu gewoon 80km/u te rijden in een auto :D

Ik zit nu op 4 lessen, schakelen gaat nu al stuk beter. Alleen remmen bediening moet ik nog aan werken, ik rem te voorzichtig :')
Verder ben ik nu bezig met kijkgedrag en in stappen terugschakelen op kruispunten.

Ff een vraag; Als jullie in de 4 of 5 op een stoplicht afrijden en het groen is en rechts af wil slaan (dus in zijn 2). Remmen jullie dan af door stap voor stap terug te schakelen of door eerst goed te remmen en voor de bocht op lage snelheid meteen terug schakelen naar zijn 2 ?
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:05:05 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101284442
Ik schakel na afremmen door naar 2. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:32:58 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101285180
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:59 schreef D0808 het volgende:

[..]

Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.

Samen met dat je erg graag een andere auto's eruit trekt bij het stoplicht (en je overige stoere verhaaltjes) geeft aan dat we weer fijn gezegend zijn met de volgende toekomstige "ik ben een topchauffeur" op de weg. Je draagt heel toevallig toch niet een petje?
Ook treurig is dat de instructeur er ook half aan meewerkt en dit soort dom gedrag maar door de vingers ziet. Dat zou bij mijn instructeur toentertijd nooit gebeuren :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101285789
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:59 schreef D0808 het volgende:

[..]

Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.

Samen met dat je erg graag een andere auto's eruit trekt bij het stoplicht (en je overige stoere verhaaltjes) geeft aan dat we weer fijn gezegend zijn met de volgende toekomstige "ik ben een topchauffeur" op de weg. Je draagt heel toevallig toch niet een petje?
Ik denk dat je het wat genuanceerder moet zien. Zo bedoelt Haritgan het vast niet. In Den Haag heb je ook sommige drukke kruispunten met fietspaden en zebrapaden aan alle 4 de kanten. Als je dan wacht totdat 'de kust veilig is', dan kom je nooit weg.

Gewoon als jij ziet dat er ruimte is, en jij voorrang hebt, die voorrang nemen.

Dat is denk ik wat hij bedoelt.

Wat betreft dat sporten bij het stoplicht. Ik snap best dat hij het leuk vind dat hij als leerling iemand die zijn rijbewijs heeft eruit rijd.

Wat hij waarschijnlijk vergeet, is dat die auto (waarschijnlijk) helemaal niet de intente had om te sporten. Als je linkshangt met een gangetje van 50 km/ph dan ben je geen snelheidsduivel. Zeker niet als mensen je vervolgens rechts voorbij gaan.

Ik 'trek' soms ook een dikke audi of bmw eruit, maar die gasten proberen het niet eens. Als zij echt zouden willen, reden ze mij eruit.
pi_101285927
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik schakel na afremmen door naar 2. :)
Ah, dat moest ik in de eerste lessen ook zo doen, maar nu moet ik stap voor stap terugschakelen. Ik had het daar laatst met een paar mensen over en sommige beweerde dat je stap voor stap moet doen en sommige zeggen juist dat het beter is als je het niet doet, dus ik weet het ff niet meer :')
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_101286127
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:56 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ah, dat moest ik in de eerste lessen ook zo doen, maar nu moet ik stap voor stap terugschakelen. Ik had het daar laatst met een paar mensen over en sommige beweerde dat je stap voor stap moet doen en sommige zeggen juist dat het beter is als je het niet doet, dus ik weet het ff niet meer :')
Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:02:33 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101286168
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:53 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wat genuanceerder moet zien. Zo bedoelt Haritgan het vast niet. In Den Haag heb je ook sommige drukke kruispunten met fietspaden en zebrapaden aan alle 4 de kanten. Als je dan wacht totdat 'de kust veilig is', dan kom je nooit weg.

Gewoon als jij ziet dat er ruimte is, en jij voorrang hebt, die voorrang nemen.

Dat is denk ik wat hij bedoelt.
Kom op. Het is geen India in Den Haag of in andere grote steden :P. Gewoon opletten en je komt heus wel weg. Desnoods moet je bij een kruispunt even een halve minuut wachten ipv dr tussendoor glippen. Vaak krijg je als het echt druk is voorrang van ander wegverkeer, terwijl je dat niet hebt. Voorrang afdwingen hoeft echt niet hier in Nederland.
quote:
Wat betreft dat sporten bij het stoplicht. Ik snap best dat hij het leuk vind dat hij als leerling iemand die zijn rijbewijs heeft eruit rijd.

Wat hij waarschijnlijk vergeet, is dat die auto (waarschijnlijk) helemaal niet de intente had om te sporten. Als je linkshangt met een gangetje van 50 km/ph dan ben je geen snelheidsduivel. Zeker niet als mensen je vervolgens rechts voorbij gaan.

Ik 'trek' soms ook een dikke audi of bmw eruit, maar die gasten proberen het niet eens. Als zij echt zouden willen, reden ze mij eruit.
Dat maakt het verhaal inderdaad ook zo idioot :'). De bestuurder van de Audi denkt vast '/care' en ondertussen zit de aspirant-autobestuurder met een dikke piemol te genieten en denkt: 'Volgende keer, als ik m'n rijbewijs heb, stuif ik hem wčl rechts voorbij' met mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg. Die Audi zat zo te lezen sowieso niet op te letten, dus hoeft die verkeerssituatie echt niet gevaarlijker gemaakt te worden door dit soort dom rijgedrag.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101286416
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom op. Het is geen India in Den Haag of in andere grote steden :P. Gewoon opletten en je komt heus wel weg. Desnoods moet je bij een kruispunt even een halve minuut wachten ipv dr tussendoor glippen. Vaak krijg je als het echt druk is voorrang van ander wegverkeer, terwijl je dat niet hebt. Voorrang afdwingen hoeft echt niet hier in Nederland.

Nee klopt, zo extreem is het niet. Maar wat ik meer bedoel is dat sommige mensen, de snelheid en afstand niet goed inschatten en veiligheidshalve maar blijven wachten en zo dus naderend verkeer voor laten gaan, terwijl dat niet nodig is. Bloedirritant als je daar achter zit.

Ik ben absoluut geen opgefokte rijder, en kleven hou ik ook niet van, maar wel een beetje doorrijden en opletten.


quote:
Dat maakt het verhaal inderdaad ook zo idioot :'). De bestuurder van de Audi denkt vast '/care' en ondertussen zit de aspirant-autobestuurder met een dikke piemol te genieten en denkt: 'Volgende keer, als ik m'n rijbewijs heb, stuif ik hem wčl rechts voorbij' met mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg. Die Audi zat zo te lezen sowieso niet op te letten, dus hoeft die verkeerssituatie echt niet gevaarlijker gemaakt te worden door dit soort dom rijgedrag.
Nouja idioot wil ik het niet noemen, meer onwetendheid :) Maar het is inderdaad niet nodig om situaties uit te lokken die niet noodzakelijk zijn.
pi_101286650
bij het terugschakelen mag je ook gewoon een of meer versnellingen overslaan (bij opschakelen ook, al heb ik dat nog nooit gedaan).
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101288860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:40 schreef Mpj het volgende:
@caffeinjunk hoeveel lessen in totaal? Wel goed, gefeliciteerd..
Denk in totaal toch wel zo'n 70u in de auto te hebben gezeten, veel te veel helaas voor de portemonnee maar goed ik zie het maar als een eenmalige investering en nu maar lekker gaan rondrijden binnenkort.

Nu nog 1 probleempje, ik sta nu nog ingeschreven in gem Eindhoven maar ik ga morgen weer in Arnhem wonen, zou het mogelijk zijn om het morgen aan te vragen in Eindhoven en dat ze het rijbewijs dan afleveren bij de gemeente Arnhem zodat ik deze kan ophalen als ik me daar ga inschrijven? Het wordt toch allemaal op 1 plek gemaakt in Nederland toch?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:20:36 #287
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101289355
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Denk in totaal toch wel zo'n 70u in de auto te hebben gezeten, veel te veel helaas voor de portemonnee maar goed ik zie het maar als een eenmalige investering en nu maar lekker gaan rondrijden binnenkort.

Nu nog 1 probleempje, ik sta nu nog ingeschreven in gem Eindhoven maar ik ga morgen weer in Arnhem wonen, zou het mogelijk zijn om het morgen aan te vragen in Eindhoven en dat ze het rijbewijs dan afleveren bij de gemeente Arnhem zodat ik deze kan ophalen als ik me daar ga inschrijven? Het wordt toch allemaal op 1 plek gemaakt in Nederland toch?
Ik ben bang dat dat meer gezeik op gaat leveren dan het waard is. Maar je kan het altijd even vragen bij ze natuurlijk. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101293256
Iemand een idee hoe lang een TTT duurt? De test zelf dus? Ik kom er net achter dat ik na mijn TTT een andere afspraak heb staan, hoop dat ik die ook nog ga halen...
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_101294015
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:51 schreef Nagelschaartje het volgende:
Iemand een idee hoe lang een TTT duurt? De test zelf dus? Ik kom er net achter dat ik na mijn TTT een andere afspraak heb staan, hoop dat ik die ook nog ga halen...
Ik zou rekening houden met zo'n 40 minuten vanaf het moment qua tijd van de TTT totdat je het CBR weer kan uitlopen, daarna moet je natuurlijk nog naar je afspraak toe..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_101294550
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:01 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
ok, naja hier zijn ook mensen die juist wel in stappen terugschakelen. Ik denk dat het gewoon is wat je je aanleert.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_101294690
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:01 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
Ik heb juist deze volgorde geleerd:
-eerst remmen (dus absoluut niet beginnen met de koppeling)
-dan schakelen, eventueel blijven remmen ondertussen
-vķķr de bocht koppeling weer omhoog hebben
-einde van de bocht weer gas bij

Als ik het niet strikt zo doe, zo zegt mijn instructeur, kun je zakken op je bochtentechniek, vooral het stukje dat je de koppeling nog niet omhoog hebt voor je bocht. Hij blijft hier ook continu op hameren.

Allemaal verschillende verhalen dus, geen idee wie er nu gelijk heeft...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:37:53 #292
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101295189
Ik krijg van mijn instructeur inderdaad ook te horen dat ik vķķr de bocht al mijn handelingen klaar moet hebben. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101295489
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb juist deze volgorde geleerd:
-eerst remmen (dus absoluut niet beginnen met de koppeling)
-dan schakelen, eventueel blijven remmen ondertussen
-vķķr de bocht koppeling weer omhoog hebben
-einde van de bocht weer gas bij

Als ik het niet strikt zo doe, zo zegt mijn instructeur, kun je zakken op je bochtentechniek, vooral het stukje dat je de koppeling nog niet omhoog hebt voor je bocht. Hij blijft hier ook continu op hameren.

Allemaal verschillende verhalen dus, geen idee wie er nu gelijk heeft...
Zo moet ik het ook doen. En inderdaad, koppeling moet altijd omhoog door de bochten.
Met de koppeling ingetrapt ga je ook gewoon te hard door de bochten.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 28 augustus 2011 @ 18:23:21 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101297214
quote:
17s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik krijg van mijn instructeur inderdaad ook te horen dat ik vķķr de bocht al mijn handelingen klaar moet hebben. :Y
Dit, zodat je rustig door de bocht kan zodat je niet op alle andere dingen hoeft te letten.
pi_101324172
Net m'n eerste les gehad, hoewel ik het beter kan beschrijven als halve les. Na de instructies over de stoel, spiegels, koppeling, bleek dat de accu leeg was. Ben tot nu toe wel positief over m'n instructeur; legt alles helder uit.

Komende vrijdag maar opnieuw proberen.
pi_101325719
Nu 30 lessen gehad, instructeur zei rond de 28e les dat ik er nog zo'n 10 te gaan had, dus hopelijk kan ik daarna op gaan voor examen, ik heb echt een heel systeem in mijn rijlessen, het heeft officieel RIS (Rijles In Stappen), heb 3 modules, eerste module is vooral de basics, auto leren kennen, beetje schakelen en normaal kunnen rijden, tweede module is vooral parkeren en voorrang etc, en de derde module zijn dingen als trein/tram overgangen, inzicht hebben, of het slim is om te rijden op een bepaald moment, zodat je niet stil komt te staan op het spoor, en ook bushaltes etc, rotondes perfect doen (wie kan dat nou niet).
Ik was hiervoor bijna 6 lessen kwijt met alleen parkeren, toen heeft mijn moeder mijn instructeur aangesproken over hoelang het nou nog duurt, aangezien hij mij geen duidelijkheid wou geven, en sinds dien doe ik alles in een rap tempo :7

Nu heb ik morgen mijn theorie, kwam wel heel erg snel, heb wel behoorlijk wat geleerd, stuk of 10+ examens gemaakt, maar bleef steeds meer dan 10 fouten hebben |:(
Maar ik had ook weinig geleerd en bleef maar examens doen, dus nu ben ik mijn theorieboek helemaal aan het uitlezen en als ik dat heb gedaan vandaag hoop ik dat ik mijn theorie in 1x haal.

Vandaag les #31 =)
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_101337307
Vandaag theorie examen gehad en helaas gezakt met drie fouten teveel. Ff balen, maar mijn eigen schuld want ik heb er dus helemaal niets aan gedaan. Ik ga zo weer aanvragen en vanaf nu echt keihard oefenen en leren. Ik zat trouwens wel bij kei veel mensen die voor de tweede en derde keer kwamen, en er zijn ook veel mensen gezakt. Voor mij was ook 'n groep en ook weer veel gezakt.. paar moesten zelfs huilen.. Maar opzich valt het qua moeilijkheid wel mee, je moet gewoon een paar feiten weten en logisch nadenken. En geluk hebben natuurlijk. :)
pi_101339285
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:41 schreef Mpj het volgende:
Vandaag theorie examen gehad en helaas gezakt met drie fouten teveel. Ff balen, maar mijn eigen schuld want ik heb er dus helemaal niets aan gedaan. Ik ga zo weer aanvragen en vanaf nu echt keihard oefenen en leren. Ik zat trouwens wel bij kei veel mensen die voor de tweede en derde keer kwamen, en er zijn ook veel mensen gezakt. Voor mij was ook 'n groep en ook weer veel gezakt.. paar moesten zelfs huilen.. Maar opzich valt het qua moeilijkheid wel mee, je moet gewoon een paar feiten weten en logisch nadenken. En geluk hebben natuurlijk. :)
Precies, de volgende keer weet je precies wat je te wachten staat nu, heb je beter geleerd en lukt het, wedden?
Ik zat ook -heel motiverend- tussen allemaal mensen die voor hun derde keer moesten al :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101343758
ik was net ff de examentraining aan t oefenen met cdrom... Dat gevaarherkenning gaat snel! Logisch, i know. In t echt moet t nog sneller soms - maar toch. :P Moet nog wel ff goed oefenen want anders zak ik als een baksteen(tje) ;(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101343843
Voor de 2e keer gezakt, deze keer doordat er een kutpetje op z'n scooter met 50 km/u op het fietspad reed ("gek genoeg" zag ik deze niet toen ik voor het kruispunt alle fietsers door liet gaan) en ik midden op het kruispunt moest stoppen om hem niet dood te rijden. Daarmee hinderde ik het overige verkeer :') . De scholen zijn weer begonnen. Hoe-fucking-ra

Wat een kutexaminator was dat.. Mijn instructeur snapte er ook niets van, vond dat ik hartstikke goed reed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')