abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:32:24 #226
252108 Len93
That's what she said.
pi_101112634
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:51 schreef Keselo het volgende:
Morgen weer 2 uurtjes les nadat ik 2 weken geleden mijn examen heb verneukt. Dan vrijdag ochtend nog 2 uurtjes en maandag weer op voor de 2e keer.
Vier uur les in totaal nadat je gezakt was? Is dat niet een beetje weinig of mis ik nu iets? ;)
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_101114326
Ik reed tijdens mijn lessen altijd op examenniveau (volgens mijn instructeur) en had gewoon erg veel pech tijdens mijn examen. Het enige wat ik een beetje bij moet spijkeren is het 'overdreven kijken' en het rijden buiten de bebouwde kom.
pi_101114427
Mja, ik had bij mijn laatste 2 examens ook maar 4 of 5 uurtjes nog gereden, paar dagen voor het examen. Soms maak je gewoon fouten door de zenuwen of heb je pech. En soms is het gewoon net dat kleine beetje wat je nog extra moet doen.
pi_101120813
Vanmiddag lesje twee, ben benieuwd.
pi_101121631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:20 schreef EdNoolk het volgende:
Vanmiddag lesje twee, ben benieuwd.
Ik had maandagavond een leerling na mij die haar tweede les had. Was erg herkenbaar :P
Het leukste was nog toen deze dame mij ging vragen wat mijn ervaringen waren.

Zij: Hoeveel lessen heb je gehad?
Ik: uh...70 ongeveer
Zij: Waaat zeventig? :o
Mijn instructeur: *krimp*
Zij: En hoelang heb je daarover gedaan
Ik: Anderhalf jaar
Zij: :{
Instructeur: Ja ze heeft haar leeftijd niet echt mee
Ik: :{ (Ik ben 34)

Ik gok dat hij vanmiddag het examen heeft aangevraagd want dit begint echt levende antireclame te worden _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101122318
Hahah, tja.. Ik vind dat men meer naar zichzelf moet kijken, ik hoor altijd wel mensen het aantal rijlessen met elkaar vergelijken maar hier heb je niks aan. De mate waarop je het oppakt is afhankelijk van een groot aantal factoren (Hoe snel leer je het? Kan je gefocust blijven? Hoe is de instructeur?)

Heb vanmorgen mijn theorie gehaald.. Niet al te moeilijk, 2 fouten in het algemene deel en 7 ( :X ) bij gevaarherkenning. Ik raad iedereen aan om met Vekabest te oefenen, zowel het boek als de proefexamens (op de nieuwsgroepen kan je een kopie halen, mits je natuurlijk het origineel hebt aangeschaft ;) ). Had hier altijd 7+ fouten bij, vooral vanwege weinig concentratie, maar serieus meer dan 50% komt letterlijk uit die proefexamens.

Voor de rest is het belangrijk om 'onbenullige' feitjes te kennen, zoals de max lengte van een auto en op hoeveel meter zich je je mistlichten aan mag doen etcetera etcetera.

Het was mijn eerste keer trouwens, niet te druk maken en alles komt goed! :D
pi_101127673
En die tweede les heb ik inmiddels gehad! Aardig stuk snelweg gedaan, dat vind ik het makkelijkst van alles eigenlijk. Toen ik op weg naar huis achterin zat vroeg hij: 'Wat vond je er zelf van?' Ik: 'Het eerste deel ging wel goed het tweede wat minder.'. Hij zei 'Nee je hebt het fantastisch gedaan.'. En toen richtte hij zich op de leerling naast hem: 'Wat hij voor een tweede les doet is wonderbaarlijk'.

Was erg fijn om te horen natuurlijk. Hij zei ook dat hij me meer onder druk had gezet om zo snel beter te worden. :D
pi_101127903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik had maandagavond een leerling na mij die haar tweede les had. Was erg herkenbaar :P

Ik gok dat hij vanmiddag het examen heeft aangevraagd want dit begint echt levende antireclame te worden _O-
Snel op je leeftijd schuiven :') :N

Ik ben dan nu ook es op de snelweg geweest :') Ging wel ok. Alleen die pokkeregen hou ik niet van tijdens het rijden :N Nog een vrachtwagen ingehaald. En dan weer teruggaan op de rechter rijbaan was ff tricky. Wou in eerste instantie al te snel :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101133141
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Follow-up: heeft ie potdorie toch geen examen aangevraagd :N
Heb nu een mailtje gedaan, hebben we het meteen zwart op wit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101140590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Follow-up: heeft ie potdorie toch geen examen aangevraagd :N
Heb nu een mailtje gedaan, hebben we het meteen zwart op wit.
:{
Ik begrijp niet waarom hij geen examen aanvraagt? Je kan nu toch gewoon rijden? :) Misschien was het beter geweest als je na 40 lessen naar een andere rij instructeur was overgestapt (??), ik denk namelijk niet dat het aan jou ligt dat je zoveel lessen nodig hebt. En dat niet aanvragen van praktijk begint wel ontzettend raar te worden.

Ik heb net een proefexamen gemaakt van 65 vragen. Heb 28 fout, en heb nog niks geleerd dus opzich is het wel goed. Denk ik. Vrienden hier lachen mij uit maar we blijven positief natuurlijk.. heb 'm maandag al :')

Wat een kut vragen trouwens met gas loslaten, remmen blabla.
pi_101141200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:21 schreef Mpj het volgende:

[..]

:{
Ik begrijp niet waarom hij geen examen aanvraagt? Je kan nu toch gewoon rijden? :) Misschien was het beter geweest als je na 40 lessen naar een andere rij instructeur was overgestapt (??), ik denk namelijk niet dat het aan jou ligt dat je zoveel lessen nodig hebt.
Oh nee dat denk ik voor het grootste deel wel. Het ging er gewoon heel langzaam in bij mij, onder andere omdat mijn ruimtelijk inzicht van nature matig is (typische vrouw), ik erg onzeker was in het begin en ik meestal na een dag van 12 ā 13 uur pas in die auto stapte (werk fulltime, veel reistijd, vandaar ook mijn wens om te kunnen rijden).
quote:
En dat niet aanvragen van praktijk begint wel ontzettend raar te worden.
Dat vind ik nu dus ook. Hij heeft geen reden kunnen noemen waarom ik niet nu af zou kunnen rijden. Het werkt nu gewoon onzekerheid bij mij in de hand terwijl mijn zelfvertrouwen net een beetje op peil is.
quote:
Ik heb net een proefexamen gemaakt van 65 vragen. Heb 28 fout, en heb nog niks geleerd dus opzich is het wel goed. Denk ik. Vrienden hier lachen mij uit maar we blijven positief natuurlijk.. heb 'm maandag al :')

Wat een kut vragen trouwens met gas loslaten, remmen blabla.
Ja die gevaarherkenningsvragen zijn echt godskolere moeilijk in te schatten. Alles met kinderen is remmen trouwens en let bij de vragen goed op remlichten (indien zichtbaar), de achteruitkijkspiegel en het wegdek (glad etc.). Ik dacht bij mijn theorie-examen dat ik het compleet verknald had, maar ik had echt heel weinig fout uiteindelijk. Je mag er ook heel veel fout hebben dus dat komt vast goed bij jou! :Y
  donderdag 25 augustus 2011 @ 01:47:16 #237
252108 Len93
That's what she said.
pi_101156637
Ha, vandaag mijn twaalfde les gehad - gevraagd hoe lang ie denkt dat het nog zou duren voor ik mijn praktijk-examen zou kunnen halen, en hoe lang ie denkt nog bezig te zijn met de 'kleine' foutjes uit mijn rijden halen.

Hij gaat nu drie weken op vakantie, daarna gaat ie regelen dat het dan over vier weken gebeurd (dus in totaal nog zeven weken).

Het grootste punt wat er volgens hem uit moet gaan is mijn gewoonte om direct als ik mijn knipperlicht aan heb te gaan bewegen, d'r moet meer rust in. Verder zei ie dat ik op de schoolse manier moest kijken.Hij zei daar wel direct bij dat ik alles duidelijk zie en weet wie waar rijdt, alleen dat ik voor het praktijk-examen mijn hoofd meer moet draaien.

Vond het niet slecht klinken. Even oefenen in mijn brommobiel op het kijken dan!
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_101185352
Van dat kijken inderdaad een automatisme maken, al zul je dat na het halen van je rijbewijs vanzelfsprekend niet zo overdreven doen. Als je gewoon goed kijkt (en niet kijkt om het kijken maar ook echt de omgeving in je opneemt) en rustig rijdt slaag je vrijwel zeker. Dan mag je heus wel wat foutjes maken tijdens je examen, deed ik namelijk ook.
pi_101197265
Morgen mijn eerste autorijles :)
Eerst les heb ik toch altijd wel last van zenuwen (ook toen ik motorrijles had) en een vervelend effect daarvan is dat ik dan zweethanden krijg }:|

Meer mensen die dit hadden / hebben? Is dit lastig tijdens rijden?
pi_101203728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:20 schreef 12345r het volgende:
Morgen mijn eerste autorijles :)
Eerst les heb ik toch altijd wel last van zenuwen (ook toen ik motorrijles had) en een vervelend effect daarvan is dat ik dan zweethanden krijg }:|

Meer mensen die dit hadden / hebben? Is dit lastig tijdens rijden?
zweethanden heb ik niet. Wel elke keer weer nerveus voor 'n rijles.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101208889
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zweethanden heb ik niet. Wel elke keer weer nerveus voor 'n rijles.
Nou dat was hem dan hoor :) Lekker lopen zweten, maar het ging goed.
0 keer laten afslaan, op de snelweg geweest, alles gedaan alleen parkeren is nog ff wennen...

Ben tevreden ^O^
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:46:07 #242
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_101217712
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:40 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Snel op je leeftijd schuiven :') :N

Ik ben dan nu ook es op de snelweg geweest :') Ging wel ok. Alleen die pokkeregen hou ik niet van tijdens het rijden :N Nog een vrachtwagen ingehaald. En dan weer teruggaan op de rechter rijbaan was ff tricky. Wou in eerste instantie al te snel :@
Als je weer naar rechts wil moet je in de buitenspiegel kijken, als je het voertuig wat je ingehaald hebt weer kunt zien kun je weer naar rechts :P
pi_101219859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:41 schreef 12345r het volgende:

[..]

Nou dat was hem dan hoor :) Lekker lopen zweten, maar het ging goed.
0 keer laten afslaan, op de snelweg geweest, alles gedaan alleen parkeren is nog ff wennen...

Ben tevreden ^O^
Kijk, hier word ik nou vrolijk van. ;) Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste :')). Ben benieuwd!
pi_101220126
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:

[..]

Kijk, hier word ik nou vrolijk van. ;) Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste :')). Ben benieuwd!
Maandag heb ik ook weer les :)

Heb je al schakelbrommer gereden / motor?
Ik heb namelijk hiervoor mijn motorrijbewijs gehaald en dat merk je wel. Je hebt al een beetje het gevoel in de koppeling (ja, motor is met de handen, maar je kent het systeem) en je hebt ook al het nodige verkeersinzicht :) .

Oja, succes maandag! Is leuk :Y
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:51:35 #245
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101220212
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:

[..]

Och, ik begon de dag voor ik 24 werd. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101223254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:48 schreef 12345r het volgende:

[..]

Maandag heb ik ook weer les :)

Heb je al schakelbrommer gereden / motor?
Ik heb namelijk hiervoor mijn motorrijbewijs gehaald en dat merk je wel. Je hebt al een beetje het gevoel in de koppeling (ja, motor is met de handen, maar je kent het systeem) en je hebt ook al het nodige verkeersinzicht :) .
Nee, begin helemaal op 0 qua praktijkervaring. Wel een paar weken geleden het theorie-examen gehaald.

quote:
Oja, succes maandag! Is leuk :Y
Dank je!
pi_101223302
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Och, ik begon de dag voor ik 24 werd. :+
Heb het (dankzij m'n OV en studie) ook niet erg gemist of zo. Maar goed, het hebben van een rijbewijs is straks (o.a.) met het oog op een baan natuurlijk erg handig.
pi_101223507
Ik ben ook pas op mijn 23e begonnen. Eerder had ik het geld helaas niet...

Vandaag rijles 14 alweer gehad!

Ging erg lekker. Ik hoef tegenwoordig niet echt meer na te denken over het terugschakelen en tijdig gas terugnemen bij het nemen van bochten. Ook het spiegelwerk zit er al aardig goed in. Ik merk wel dat het steeds ontspannender wordt om auto te rijden.

Mijn instructeur is vooral blij dat ik veel initiatief neem. Ik dwing altijd en overal voorrang af, het maakt mij niet uit of het dan een of andere ouwe seniele oma is op de fiets of een pooier die met zijn dikke mercedes keihard van links komt op een gelijkwaardig kruispunt.

Vandaag ook weer een leuk moment gehad. Op een tweebaans weg waar je 70 mag, reden ik en een Audi A4 avant moederziel alleen. De Audi bleef maar op de linkerbaan rijden, met 45/50. Ik wilde er rechts langs scheuren, maar toen trapte de instructeur toch maar even op de rem. Het mag dan wel een asociale lul zijn in die Audi, maar ik mag rechts niet inhalen (de woorden van mijn instructeur). Vervolgens kwamen we aan bij een rood stoplicht. Hij links vooraan, ik rechts vooraan. "Nou, trek hem er maar uit. Wel even de bestuurder van die Audi goed vuil aankijken." Dus ik, mijn instructeur en de persoon die ik thuis moest brengen keken alle drie heel vuil richting de Audi. Toen het licht eenmaal op groen sprong scheurde ik als een raket weg met mijn Yarisje en zag ik die Audi in mijn binnenspiegel langzaam een klein stipje worden :P Dat voelde wel even goed :)

Godzijdank viel de motor niet uit, dat zou vrij lullig zijn geweest.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:48:50 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101223803
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:39 schreef Hartigan het volgende:
Ik ben ook pas op mijn 23e begonnen. Eerder had ik het geld helaas niet...

Vandaag rijles 14 alweer gehad!

Ging erg lekker. Ik hoef tegenwoordig niet echt meer na te denken over het terugschakelen en tijdig gas terugnemen bij het nemen van bochten. Ook het spiegelwerk zit er al aardig goed in. Ik merk wel dat het steeds ontspannender wordt om auto te rijden.

Mijn instructeur is vooral blij dat ik veel initiatief neem. Ik dwing altijd en overal voorrang af, het maakt mij niet uit of het dan een of andere ouwe seniele oma is op de fiets of een pooier die met zijn dikke mercedes keihard van links komt op een gelijkwaardig kruispunt.

Vandaag ook weer een leuk moment gehad. Op een tweebaans weg waar je 70 mag, reden ik en een Audi A4 avant moederziel alleen. De Audi bleef maar op de linkerbaan rijden, met 45/50. Ik wilde er rechts langs scheuren, maar toen trapte de instructeur toch maar even op de rem. Het mag dan wel een asociale lul zijn in die Audi, maar ik mag rechts niet inhalen (de woorden van mijn instructeur). Vervolgens kwamen we aan bij een rood stoplicht. Hij links vooraan, ik rechts vooraan. "Nou, trek hem er maar uit. Wel even de bestuurder van die Audi goed vuil aankijken." Dus ik, mijn instructeur en de persoon die ik thuis moest brengen keken alle drie heel vuil richting de Audi. Toen het licht eenmaal op groen sprong scheurde ik als een raket weg met mijn Yarisje en zag ik die Audi in mijn binnenspiegel langzaam een klein stipje worden :P Dat voelde wel even goed :)

Godzijdank viel de motor niet uit, dat zou vrij lullig zijn geweest.
Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101225825
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee :').
Nou zeg does lief. Het klonk wel grappig zoals hij het vertelde, het wil echt niet zeggen dat hij een asociale chauffeur gaat worden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')