Yep. Wel zuur als je om zoiets kleins zakt terwijl je verder wel goed rijdt, beetje kinderachtig naar mijn idee. Weer 200 euro naar de tering en ze moet 't ook nog allemaal zelf betalen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Waarschijnlijk niet volgens "het nieuwe rijden" ofzo. Oftewel: belachelijk vroeg schakelen en dergelijke.
Idd. Het heeft geen fuck te maken met je beheersing van het voertuig, verkeersinzicht en kennis van regels. Heel flauwquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:11 schreef Mpj het volgende:
[..]
Yep. Wel zuur als je om zoiets kleins zakt terwijl je verder wel goed rijdt, beetje kinderachtig naar mijn idee. Weer 200 euro naar de tering en ze moet 't ook nog allemaal zelf betalen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Het heeft geen fuck te maken met je beheersing van het voertuig, verkeersinzicht en kennis van regels. Heel flauw
Die examinator is natuurlijk zo'n machtsmisbruiker. Hopen dat wij niet zo één krijgen, kan je er beter niet aan beginnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:42 schreef IJsdraakje het volgende:
En het is nog eens totale onzin ook.
Je noemde me meisje HIHIHIHHHIHIH Maar ja dat ben ik inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
Die examinator is natuurlijk zo'n machtsmisbruiker. Hopen dat wij niet zo één krijgen, kan je er beter niet aan beginnen.![]()
Hoe gaat het eigenlijk met jouw rijlessen Mwanatabu? Jij bent toch dat meisje die dezelfde mening deelt als mij over dat de allerdomste lui kunnen autorijden en het ons zo vervelend afgaat?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je noemde me meisje HIHIHIHHHIHIH Maar ja dat ben ik inderdaad
Lessen gaan goed momenteel, maar mijn instructeur geeft ineens geen sjoege meer sinds ik mijn formuliertje voor de aanvraag van het examen heb ingeleverd. Hij had het eerst over "in de zomervakantie" maar die is toch echt bijna voorbij
En hoe gaat het met jou en de verstandhouding met onze medeweggebruikers?
Gewoon zeggen waar het op staat. Echt hoor, klinkt niet goed van die gast, ik zou het echt niet pikken als die van mij een maand (!!) op vakantie was geweest. Dat komt je rijopleiding écht niet ten goede. Dat weet die gast ook wel, dus daar tref je het niet mee. Dat soort mensen hebben gewoon een machtspositie en die weten ze goed te gebruiken ook. Maar er zijn honderden plekken waar je je rijbewijs kunt halen dus als je een slechte school hebt, gewoon opbokken. Ik had ook een gozer die lekker ging zitten roken in mijn tijd, ff naar de wc, ff koffie drinken, ff iets kopieren, nou doe dat 3x 10 minuten in een les en je bent alweer een halfuur kwijt (heb nog een kwartier tegoed van die gastquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:10 schreef Mpj het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hmm. Apart, de zomervakantie is inderdaad bijna voorbij.. wilt je rij instructeur simpelweg geld vangen of vindt hij je nog niet goed genoeg rijden? Ik hoop dat je snel mag afrijden en dan niet zo'n zeurderd van een examinator krijgt.
Ik heb één maand niet gereden vanwege mijn vakantie, had ik vorige week vrijdag les, kwam hij niet opdagen. Vandaag een les gehad die wel erg goed ging, morgen weer één, alleen het probleem is nu dat mijn rij instructeur sowieso één maand op vakantie gaat vanaf volgende week. Wat betekent dat ik dus zou moeten wachten tot hij weer terug is, wat ik helemaal niet wil want twee maanden zijn lang. Nu moet ik dus morgen zeggen dat ik niet meer bij hem wil lessen omdat ik niet nog een maand wil wachten en ik dus een ander ga zoeken (denk zelfs een spoedcursus), alleen ben ik nu al zenuwachtig over hoe ik het moet zeggen. Mijn vader zegt dat hij na mijn les ook wel wilt bellen naar hem, maar dat vind ik ook weer zo raar overkomen, heb ik eerst nog leuk gedaan bij hem in de auto; en dan wordt het zo afgesloten. Moeilijk.
Mijn beste vriend lest daar ook in een 307, maar met zijn examen was zijn eigen instructeur net op vakantie - moest ie ook in een compleet andere auto (206) afrijden, was toen gezakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:20 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
(Voor iedereen die nog een rijschool in Utrecht zoekt: Bruinsma (een van de grootste rijscholen, zit in het stadion) kan ik je wel wat over vertellen, ik vond het NIET chill, slechte ervaringen)
Hoeveel lessen gehad?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:34 schreef Apotheose het volgende:
ging goed vandaag. Weinig ingrepen en instructeur vindt dat ik vooruit gaSchakelen ging voor t eerst ook nog wel redelijk
ja en daarna heb ik mijn laptop opnieuw kunnen installerenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:34 schreef bokkepoot het volgende:
Op de baai der piraten staat ook nog een CD met verjo..
Die is vrij goed
Haha ik heb al meerdere keren aan anderen gegeven zonder enig probleemquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:39 schreef Swomp het volgende:
[..]
ja en daarna heb ik mijn laptop opnieuw kunnen installeren
Heb hem nu maar eerlijk gekocht
Lucky guy.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Haha ik heb al meerdere keren aan anderen gegeven zonder enig probleem
Ik heb hem weer wat gepord, hij gaat het nu echt aanvragen, binnen een paar weken is het dus zoverquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:10 schreef Mpj het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hmm. Apart, de zomervakantie is inderdaad bijna voorbij.. wilt je rij instructeur simpelweg geld vangen of vindt hij je nog niet goed genoeg rijden? Ik hoop dat je snel mag afrijden en dan niet zo'n zeurderd van een examinator krijgt.
Ik zou het idd zelf zeggen. Je kunt prima motiveren waarom want als ik het zo hoor zit je in dit tempo met Sint Juttemis nog in de lesauto. Sterkte! Als ik al een examen af kan dwingen, dan kan jij echt wel zo'n lamschwanz afpoeieren!quote:Ik heb één maand niet gereden vanwege mijn vakantie, had ik vorige week vrijdag les, kwam hij niet opdagen. Vandaag een les gehad die wel erg goed ging, morgen weer één, alleen het probleem is nu dat mijn rij instructeur sowieso één maand op vakantie gaat vanaf volgende week. Wat betekent dat ik dus zou moeten wachten tot hij weer terug is, wat ik helemaal niet wil want twee maanden zijn lang. Nu moet ik dus morgen zeggen dat ik niet meer bij hem wil lessen omdat ik niet nog een maand wil wachten en ik dus een ander ga zoeken (denk zelfs een spoedcursus), alleen ben ik nu al zenuwachtig over hoe ik het moet zeggen. Mijn vader zegt dat hij na mijn les ook wel wilt bellen naar hem, maar dat vind ik ook weer zo raar overkomen, heb ik eerst nog leuk gedaan bij hem in de auto; en dan wordt het zo afgesloten. Moeilijk.
Vier uur les in totaal nadat je gezakt was? Is dat niet een beetje weinig of mis ik nu iets?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:51 schreef Keselo het volgende:
Morgen weer 2 uurtjes les nadat ik 2 weken geleden mijn examen heb verneukt. Dan vrijdag ochtend nog 2 uurtjes en maandag weer op voor de 2e keer.
Ik had maandagavond een leerling na mij die haar tweede les had. Was erg herkenbaarquote:
Snel op je leeftijd schuivenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had maandagavond een leerling na mij die haar tweede les had. Was erg herkenbaar
Het leukste was nog toen deze dame mij ging vragen wat mijn ervaringen waren.
Zij: Hoeveel lessen heb je gehad?
Ik: uh...70 ongeveer
Zij: Waaat zeventig?
Mijn instructeur: *krimp*
Zij: En hoelang heb je daarover gedaan
Ik: Anderhalf jaar
Zij:
Instructeur: Ja ze heeft haar leeftijd niet echt mee
Ik:(Ik ben 34)
Ik gok dat hij vanmiddag het examen heeft aangevraagd want dit begint echt levende antireclame te worden
Follow-up: heeft ie potdorie toch geen examen aangevraagdquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had maandagavond een leerling na mij die haar tweede les had. Was erg herkenbaar
Het leukste was nog toen deze dame mij ging vragen wat mijn ervaringen waren.
Zij: Hoeveel lessen heb je gehad?
Ik: uh...70 ongeveer
Zij: Waaat zeventig?
Mijn instructeur: *krimp*
Zij: En hoelang heb je daarover gedaan
Ik: Anderhalf jaar
Zij:
Instructeur: Ja ze heeft haar leeftijd niet echt mee
Ik:(Ik ben 34)
Ik gok dat hij vanmiddag het examen heeft aangevraagd want dit begint echt levende antireclame te worden
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Follow-up: heeft ie potdorie toch geen examen aangevraagd
Heb nu een mailtje gedaan, hebben we het meteen zwart op wit.
Oh nee dat denk ik voor het grootste deel wel. Het ging er gewoon heel langzaam in bij mij, onder andere omdat mijn ruimtelijk inzicht van nature matig is (typische vrouw), ik erg onzeker was in het begin en ik meestal na een dag van 12 à 13 uur pas in die auto stapte (werk fulltime, veel reistijd, vandaar ook mijn wens om te kunnen rijden).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:21 schreef Mpj het volgende:
[..]
![]()
Ik begrijp niet waarom hij geen examen aanvraagt? Je kan nu toch gewoon rijden?Misschien was het beter geweest als je na 40 lessen naar een andere rij instructeur was overgestapt (??), ik denk namelijk niet dat het aan jou ligt dat je zoveel lessen nodig hebt.
Dat vind ik nu dus ook. Hij heeft geen reden kunnen noemen waarom ik niet nu af zou kunnen rijden. Het werkt nu gewoon onzekerheid bij mij in de hand terwijl mijn zelfvertrouwen net een beetje op peil is.quote:En dat niet aanvragen van praktijk begint wel ontzettend raar te worden.
Ja die gevaarherkenningsvragen zijn echt godskolere moeilijk in te schatten. Alles met kinderen is remmen trouwens en let bij de vragen goed op remlichten (indien zichtbaar), de achteruitkijkspiegel en het wegdek (glad etc.). Ik dacht bij mijn theorie-examen dat ik het compleet verknald had, maar ik had echt heel weinig fout uiteindelijk. Je mag er ook heel veel fout hebben dus dat komt vast goed bij jou!quote:Ik heb net een proefexamen gemaakt van 65 vragen. Heb 28 fout, en heb nog niks geleerd dus opzich is het wel goed. Denk ik. Vrienden hier lachen mij uit maar we blijven positief natuurlijk.. heb 'm maandag al![]()
Wat een kut vragen trouwens met gas loslaten, remmen blabla.
zweethanden heb ik niet. Wel elke keer weer nerveus voor 'n rijles.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:20 schreef 12345r het volgende:
Morgen mijn eerste autorijles![]()
Eerst les heb ik toch altijd wel last van zenuwen (ook toen ik motorrijles had) en een vervelend effect daarvan is dat ik dan zweethanden krijg![]()
Meer mensen die dit hadden / hebben? Is dit lastig tijdens rijden?
Nou dat was hem dan hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zweethanden heb ik niet. Wel elke keer weer nerveus voor 'n rijles.
Als je weer naar rechts wil moet je in de buitenspiegel kijken, als je het voertuig wat je ingehaald hebt weer kunt zien kun je weer naar rechtsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Snel op je leeftijd schuiven![]()
![]()
Ik ben dan nu ook es op de snelweg geweestGing wel ok. Alleen die pokkeregen hou ik niet van tijdens het rijden
Nog een vrachtwagen ingehaald. En dan weer teruggaan op de rechter rijbaan was ff tricky. Wou in eerste instantie al te snel
Kijk, hier word ik nou vrolijk van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:41 schreef 12345r het volgende:
[..]
Nou dat was hem dan hoorLekker lopen zweten, maar het ging goed.
0 keer laten afslaan, op de snelweg geweest, alles gedaan alleen parkeren is nog ff wennen...
Ben tevreden
Maandag heb ik ook weer lesquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:
[..]
Kijk, hier word ik nou vrolijk van.Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste
). Ben benieuwd!
Och, ik begon de dag voor ik 24 werd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:
[..]
Kijk, hier word ik nou vrolijk van.Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste
). Ben benieuwd!
Nee, begin helemaal op 0 qua praktijkervaring. Wel een paar weken geleden het theorie-examen gehaald.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:48 schreef 12345r het volgende:
[..]
Maandag heb ik ook weer les![]()
Heb je al schakelbrommer gereden / motor?
Ik heb namelijk hiervoor mijn motorrijbewijs gehaald en dat merk je wel. Je hebt al een beetje het gevoel in de koppeling (ja, motor is met de handen, maar je kent het systeem) en je hebt ook al het nodige verkeersinzicht.
Dank je!quote:Oja, succes maandag! Is leuk
Heb het (dankzij m'n OV en studie) ook niet erg gemist of zo. Maar goed, het hebben van een rijbewijs is straks (o.a.) met het oog op een baan natuurlijk erg handig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Och, ik begon de dag voor ik 24 werd.
Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer heequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:39 schreef Hartigan het volgende:
Ik ben ook pas op mijn 23e begonnen. Eerder had ik het geld helaas niet...
Vandaag rijles 14 alweer gehad!
Ging erg lekker. Ik hoef tegenwoordig niet echt meer na te denken over het terugschakelen en tijdig gas terugnemen bij het nemen van bochten. Ook het spiegelwerk zit er al aardig goed in. Ik merk wel dat het steeds ontspannender wordt om auto te rijden.
Mijn instructeur is vooral blij dat ik veel initiatief neem. Ik dwing altijd en overal voorrang af, het maakt mij niet uit of het dan een of andere ouwe seniele oma is op de fiets of een pooier die met zijn dikke mercedes keihard van links komt op een gelijkwaardig kruispunt.
Vandaag ook weer een leuk moment gehad. Op een tweebaans weg waar je 70 mag, reden ik en een Audi A4 avant moederziel alleen. De Audi bleef maar op de linkerbaan rijden, met 45/50. Ik wilde er rechts langs scheuren, maar toen trapte de instructeur toch maar even op de rem. Het mag dan wel een asociale lul zijn in die Audi, maar ik mag rechts niet inhalen (de woorden van mijn instructeur). Vervolgens kwamen we aan bij een rood stoplicht. Hij links vooraan, ik rechts vooraan. "Nou, trek hem er maar uit. Wel even de bestuurder van die Audi goed vuil aankijken." Dus ik, mijn instructeur en de persoon die ik thuis moest brengen keken alle drie heel vuil richting de Audi. Toen het licht eenmaal op groen sprong scheurde ik als een raket weg met mijn Yarisje en zag ik die Audi in mijn binnenspiegel langzaam een klein stipje wordenDat voelde wel even goed
Godzijdank viel de motor niet uit, dat zou vrij lullig zijn geweest.
Nou zeg does lief. Het klonk wel grappig zoals hij het vertelde, het wil echt niet zeggen dat hij een asociale chauffeur gaat wordenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |