Ik ben vorig jaar op mijn 33e begonnen mien jongquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef TvhN het volgende:
[..]
Kijk, hier word ik nou vrolijk van.Ik begin komende maandag (eindelijk, op m'n fucking 23ste
). Ben benieuwd!
Als iemand links 40 rijdt waar je 70 mag is dat ook heel irritant.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee.
Voor mij inderdaad dezelfde reden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:32 schreef TvhN het volgende:
[..]
Heb het (dankzij m'n OV en studie) ook niet erg gemist of zo. Maar goed, het hebben van een rijbewijs is straks (o.a.) met het oog op een baan natuurlijk erg handig.
Hier precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
...
Ik ben trouwens 27. Had eerst geen geld en daarna geen tijd. Dit is het eerste moment dat ik allebei heb. Daarbij woonde ik eerst midden in de stad, zonder parkeergelegenheid en naast het station, dan hoef je geen auto hoor
.
Ik wou dat ik de mogelijkheid had gehad toen ik 18 was! Ik was toen een stuk arroganter en zelfverzekerder dan nu. Ik kon bijvoorbeeld absoluut niet dood toen ik 18 wasquote:Ben ook wel blij dat ik het nu pas doe, toen ik 18 was was ik veel te onzeker, heb ik nu ook nog wel eens last van achter het stuur.
ja wist ik ook wel. Maar deed dat alleen nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Als je weer naar rechts wil moet je in de buitenspiegel kijken, als je het voertuig wat je ingehaald hebt weer kunt zien kun je weer naar rechts
Maar dat "niet dood kunnen" maakt mensen doorgaans geen geweldige bestuurders.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde.
[..]
Ik wou dat ik de mogelijkheid had gehad toen ik 18 was! Ik was toen een stuk arroganter en zelfverzekerder dan nu. Ik kon bijvoorbeeld absoluut niet dood toen ik 18 was
Hoe asociaal het ook mag zijn om zo langzaam links te blijven rijden, als ik rechts inhaal, ben ik zelf ook fout. Ik blijf liever wat langzamer rechts rijden, dan dat ik kans loop op een fikse bekeuring. Ik had overigens zelf even niet in de gaten dat ik fout bezig was door rechts in te halen. Gelukkig maar dat er nog een instructeur naast me zit die me corrigeerdequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een dom verhaal, vooral over dat vuil aankijken. Volgens mij is dit niet de essentie van autorijden en lijkt het er op dat je de volgende keer zonder instructeur wel effetjes stoer die Audi in haalt. Sjonge, best stoer hee.
Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar dat "niet dood kunnen" maakt mensen doorgaans geen geweldige bestuurders.
Mwah, liever mutsig dan overmoedig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, maar het maakt wel minder mutsige leerlingen. ("Oh grutjes, ik heb voorrang, maar die meneer komt wel erg stoer aan van links en ik kan dood, dus ik rem toch maar. Iiih!")
Herkenbaarquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Herkenbaar.
"oei, ik moet naar links afslaan, maar die auto die van tegengestelde richting komt lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus maar even wachten"
Of nog leuker:
"oh, die fietser daar lijkt wel 2 meter breed en kan een slinger maken en die fietser kan dood, dus ik blijf er wel achter tuffen"
Maar vooral
"o, die vrachtwagen in tegengestelde richting lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus ga ik zoveel mogelijk naar rechts, want de spiegel kan wel kapot maar niet dood"
Ik word wel eens moe van mezelf. Maar toen ik 18 was was dat nog veel erger. Toen zou het zijn geweest "Ieks, de auto beweegt, snel remmen!"
Dit is zooooo herkenbaar! Nu met mijn 33 jaar eens rijlessen nemen is hier in de stad soms één grote bibberactie. Nou ja, okee, heb nog maar heel weinig lessen gehad. Nog maar 2 echt goede lessen. Maar ik ga nog altijd met flink gas terug over een voorrangskruispunt en blijf liever achter slingerende fietsers hangen dan dat ik ze inhaal enzo.... en hier aan de haven bij alle slingerende smalle onoverzichtelijke straatjes waar je nog altijd 50 zou "moeten" rijden op die kinderkopjes.... neh, dat lukt me ook nog niet zo. Komt vast wel. Ooit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Herkenbaar.
"oei, ik moet naar links afslaan, maar die auto die van tegengestelde richting komt lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus maar even wachten"
Of nog leuker:
"oh, die fietser daar lijkt wel 2 meter breed en kan een slinger maken en die fietser kan dood, dus ik blijf er wel achter tuffen"
Maar vooral
"o, die vrachtwagen in tegengestelde richting lijkt wel heel dichtbij en ik kan dood, dus ga ik zoveel mogelijk naar rechts, want de spiegel kan wel kapot maar niet dood"
Ik word wel eens moe van mezelf. Maar toen ik 18 was was dat nog veel erger. Toen zou het zijn geweest "Ieks, de auto beweegt, snel remmen!"
Gewoon bij de bieb halen, is gratisquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:28 schreef zakpatat90 het volgende:
Jaaa, ik mag ook eindelijk in dit topic posten!
Ik ben gelijk op zoek gegaan naar autotheorieboeken. Ik heb iemand gevonden met een boek uit 2008. Zou ik die kunnen kopen denken jullie? Of is dat boek al echt verouderd?
Dat klinkt goed dat "afdwingen", zal niet lang duren voordat er een fietser op je motorkap ligt. Want meneer dwingt lekker zijn voorrang af en houd er geen rekening mee dat veel fietsers niet of nauwelijks bekend zijn met de voorrangsregels (en zeker de seniele oma niet, want die is het vergeten).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:39 schreef Hartigan het volgende:
Ik dwing altijd en overal voorrang af, het maakt mij niet uit of het dan een of andere ouwe seniele oma is op de fiets of een pooier die met zijn dikke mercedes keihard van links komt op een gelijkwaardig kruispunt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:57 schreef Mpj het volgende:
Hoeveel vragen krijg je op het echte theorie examen? En hoeveel fout mag je maken? En hoeveel seconden krijg je om te antwoorden? En hoelang duurt de toets ongeveer?
quote:Hoe werkt een theorie examen?
Het theorie examen bestaat uit 50 vragen (auto 65 vragen) waarop je antwoord dient te geven. Er zijn vragen met de antwoordmogelijkheden ja/nee, A/B/C en open vragen waar je een getal dient in te vullen. De vragen verschijnen op monitoren en worden voorgelezen. Het beantwoorden van de vragen doe je met behulp van een antwoordterminal die zich voor je op de tafel bevindt. Na afloop krijg je gelijk de uitslag. Het examen duurt in totaal ongeveer 45 minuten.
Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 06:22 schreef Hartigan het volgende:
Als je je voorrang niet neemt, kan je beter thuis blijven, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |